بازدید 3697
۳

سامانه بریکس جایگزین سوئیفت می‌شود

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: با عضویت ایران در پیمان بریکس این امکان فراهم می‌شود و پیش‌بینی شده است به جای سیستم سوئیفت برای انجام معاملات استفاده شود.
کد خبر: ۱۱۹۵۸۴۶
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۴ 30 September 2023

به گزارش تابناک به نقل از ایلنا، محمدباقر قالیباف در در  جلسه علنی امروز ( شنبه ۸ مهر ۱۴۰۲) مجلس شورای اسلامی در نوبت عصر و در جریان  بررسی بند الحاقی به ماده ۱۱ لایحه برنامه هفتم توسعه گفت: در خود پیمان بریکس یکی از کارهای مهمی که انجام شده است این بوده که سیستم ارتباطی بانک الکترونیکی جایگزین سوئیفت شده است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: این سیستم اکنون فعال است و از اول ژانویه ما هم در این سیستم عضو می‌شویم و فرصت بزرگی پیش‌روی ما می‌گذارد تا با کشورهای بزرگی کار کنیم.

وی ادامه داد: ۳۰ درصد از کل حجم معاملات ما با کشورهایی مانند چین، روسیه، هند و آفریقای جنوبی بوده که از این ظرفیت ایجاد شده در پیمان بریکس می‌توان استفاده کرد و از این سیستم بانکی جایگزین بهره برد.

قالیباف خاطرنشان کرد: فرصت بزرگی برای ما ایجاد شده است. در مجموعه بریکس این سامانه بریکس جایگزین سوئیفت می‌شود و کشورهای عضو بریکس ۹ سایر کشورهایی که علاقه‌مند باشند می‌توانند از این سیستم پیمان الکترونیکی بین بانکی بهره ببرند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۳
بجای شام و نهار هم بریکس بدید بخوریم !!!!
آره بابا سویفت چیه بریکس خوبه !
اونوقت چند درصد کشورهای عضو سوئیفت در معاملات تجاریشون از بریکس استفاده می کنند ؟!!!!!!!!!!!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست