بازدید 6834
۶

حذف مازوت از چرخه تولید پالایشگاه شازند اراک/ تولید بنزین افزایش پیدا می‌کند؟

امروز از کاتالیست ایرانی RFCC در شرکت پالایش نفت امام خمینی(ره) رونمایی شد. مدیر عامل این پالایشگاه در گفت‌وگو با تابناک درباره تاثیر بهره‌برداری از این کاتالیست گفت: این کاتالیست می‌تواند در پایداری تولید بنزین تاثیر بگذارد و در رفع مشکل ناترازی فعلی کمک کند. وی همچنین در حاشیه این مراسم، از حذف تولید مازوت از این پالایشگاه و جایگزینی ماده جدید خبر داد.
کد خبر: ۱۱۷۹۱۴۳
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰ 14 June 2023

مازوت از چرخه تولید شازند اراک حذف می‌شود/ ناترازی بنزین رفع می‌شود؟

مراسم بهره‌برداری از کاتالیست واحد RFCC ساخت ایران، امروز (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۲) با حضور مدیران شرکت پالایش نفت امام خمینی(ره) شازند و مدیرعامل شرکت بهداش (تولید کننده کاتالیست مذکور) برگزار شد. 

به گزارش تابناک اقتصادی؛ مجید رجبی، مدیرعامل شرکت پالایش نفت امام خمینی شازند، در گفت‌وگوی اختصاصی با تابناک به تاثیر استفاده از این کاتالیست برای جبران ناترازی کنونی تولید و مصرف بنزین پرداخت و گفت: کاتالیست واحد RFCC به تولید پایدار بنزین در کشور کمک می‌کند. به این ترتیب، بخشی از دغدغه‌های موجود در این زمینه برطرف می‌شود. 

وی درباره کیفیت بنزین تولیدی در این شرکت توضیح داد: بنزین تولیدی مطابق با استانداردهای جهانی است و تا زمانی‌ که از سوی کارشناسان تایید نشود، به شرکت پخش منتقل نمی‌شود. 

رجبی در پاسخ به این که نقش شرکت پالایش نفت امام خمینی در آلودگی هوای تهران چیست، گفت: شرکت ما صرفا در زمینه تولید و سپس صادرات مازوت اقدام می‌کند. با این حال قرار است تولید این محصول هم در آینده متوقف‌ و ماده با ارزش دیگری جایگزین آن شود. 

صرفه‌جویی هفت میلیون یورویی با ساخت کاتالیست داخلی 

یوسف ابراهیمی، مدیر مالی شرکت پالایش نفت امام خمینی(ره) شازند، با پرداختن به ابعاد اقتصادی ساخت این کاتالیست توضیح داد: داخلی سازی این کاتالیست، هفت میلیون یورو در واردات این محصول صرفه‌جویی کرد. 

او ادامه داد: در گذشته برای واردات این کاتالیست از روسیه و چین حدود ۲۷ میلیون یورو از کشور خارج می‌شد. خروج این میزان ارز در وضعیت کنونی و با وجود محدودیت‌های ارزی چالش‌ برانگیز بود. 

ابراهیمی افزود: فارغ از مساله اقتصادی، ایجاد امنیت در زمینه تامین کاتالیست، از دیگر ابعاد مهم تولید داخلی این محصول به شمار می‌آید. 

او در تشریح این موضوع گفت: تحریم‌های ظالمانه علیه ایران باعث می‌شود، روند تجارت کشور عادی طی نشده و گاه تامین مواد با مشکل روبه‌رو شود؛ بنابراین، با تولید داخلی این کالا دغدغه این موضوع نیز از میان برداشته می‌شود. 

ابراهیمی در پایان به معرفی مشخصات مالی شرکت پالایش نفت امام خمینی(ره) شازند پرداخت و گفت: پالایشگاه شازند در سال ۱۴۰۱‌ حدود ۲۵۳ هزار میلیارد تومان فروش داشته است که ۳۶ هزار میلیارد تومان بدون کسر مالیات سود به شمار می‌آید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۶
چند ماه پیش تو ی ایران مال..جنب حوض بزرگش یک لودر گذاشته بودن...با یک بنر بزرگ ...که محصول داخلی هست و غیره.....از لاستیکش تا قطعات مختلفش که از بیرون قابل رویت بود همه مارک چینی داشت...داستان اینطوریاست...بله!!!
شرکت بهداش نه بهتاش! حداقل اسم اون شرکت زحمت کشو درست بزنید
من در یک شرکت پتروشیمی کار میکنم
واقعا برام شگفت انگیزه که شرکت خودمون هم داره کاتالیست تولید میکنه، کاتالیستی که به قیمت های بسیار گزاف ازخارج تهیه میکردیم را واقعا داریم تولید میکنیم
خوشحالم از این همه پیشرفت
بنده شهروند اراک هستم،حالا در اواخر پاییز و زمستان خواهیم دید مازوت میسوزونید یا ن،هر سال همین شعار را میدهند مثل همون تورمشون همه چی در آخر کشک خشک شده از آب درمیاد
با سلام
من شهروند اراک هستم و شهر آلودگی حداکثری و فراتر از استاندارد محیط زیستی دارد .نیروگاه شازند از مازوت استفاده میکند با توجه به قطع تولید مازوت در پالایشگاه اگر میتوانید جلوی استفاده از این مواد را در نیروگاه شازند بگیرید که عمدتا آلودگی از آنجاست.
این دروغ بزرگ را بنده از زبان رییس جمهور های قبلی هم شنیدم از اینکه باعث خنده و شادی ما می شوید ممنونم
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری