بازدید 2798

ترامپ زیر نظر تحقیقات دادستانی فدرال آمریکاست

نامه‌ای از سوی دادستانی آمریکا برای ترامپ فرستاده شده که به او اطلاع داده شده است، او تحت تحقیقات قضایی قرار دارد.
کد خبر: ۱۱۷۸۳۲۰
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۵ 08 June 2023

به گزارش «تابناک» مهر به نقل از تاس، دادستان‌های آمریکا، «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور سابق این کشور را در مورد انجام تحقیقات جنایی مطلع کردند.

روزنامه آمریکایی پولیتیکو این ارتباط به نقل از منابع خود اعلام کرد که دادستان‌های فدرال آمریکا به دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا اطلاع داده اند که تحقیقات جنایی و قضائی علیه او آغاز شده است.

به نوشته این روزنامه، نامه‌ای از سوی دادستانی آمریکا به رئیس‌جمهور سابق فرستاده شد که در آن به ترامپ اطلاع داده شد که او هدف تحقیقات جنایی و قضائی است.

چند روز پیش از این نیز، وکلای ترامپ با نمایندگان وزارت دادگستری آمریکا با دادستانی کل این کشور ارتباط نزدیکی دارند، دیدار کرده بود.

پولیتیکو با اشاره به منبع ناشناس و آگاه خود گزارش داد: «نامه دادستان فدرال آمریکا به ترامپ واضح‌ترین سیگنالی است که نشان می‌دهد، جک اسمیت به عنوان بازپرس ویژه پرونده ترامپ در آستانه صدور حکم اتهام در تحقیقات خود از رئیس‌جمهور سابق است.»

تابستان سال گذشته در ۸ آگوست ۲۰۲۲، مأموران پلیس فدرال آمریکا، اف بی آی، خانه ترامپ در فلوریدا مار-آ-لاگو را بازرسی کردند. وال استریت ژورنال در آن زمان گزارش داد که ۱۱ مجموعه اسناد طبقه بندی شده در این بازرسی از خانه ترامپ کشف و ضبط شد. طبق حکمی که بعداً منتشر شد، تحقیقات قضائی از ترامپ مربوط به تحقیق در مورد سو استفاده احتمالی او از اسناد طبقه بندی شده پس از پایان کارش در دفتر ریاست جمهوری آمریکاست.

چند روز پیش از این نیز، سی ان ان گزارش داده بود که دادستان‌های فدرال یک فایل صوتی از یک نشست تابستانی ۲۰۲۱ را به دست آورده‌اند که در آن دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا اذعان می‌کند که یک سند محرمانه پنتاگون در مورد حمله احتمالی به ایران را در اختیار دارد.

به گفته چندین منبع آگاه، نگهداری این اسناد از سوی ترامپ نشان می‌دهد که ترامپ متوجه بوده است که پس از ترک کاخ سفید، مطالب طبقه بندی شده و محرمانه را نگهداری کرده است. به گفته دو منبع، در این فایل صوتی، نظرات ترامپ حاکی از آن است که او مایل است اطلاعاتی را به اشتراک بگذارد، اما از محدودیت‌هایی در توانایی خود پس از ریاست‌جمهوری برای جلوگیری از انتشار این اسناد آگاه است.

یک مطلع گفت که بخش صحبت‌های ترامپ مربوط به حمله به ایران حدود دو دقیقه طول می‌کشد و منبع دیگر گفت که موضوع حمله به ایران بخش بسیار کوچکی از یک جلسه بسیار طولانی‌تر است و در آن نشست درباره بسیاری از موضوعات دیگر هم بحث می‌شود.

جلسه ضبط شده مذکور که اکنون بخش‌هایی از آن به رسانه‌ها راه یافته مربوط به ژوئیه ۲۰۲۱ در باشگاه گلف ترامپ در بدمینستر، نیوجرسی است. در این جلسه ترامپ با دو نفر که روی زندگی نامه او کار می‌کنند در حال گفتگوست.

افشای اینکه رئیس جمهور پیشین و فرمانده کل قوا در نواری در حال بحث درباره یک سند محرمانه است، می‌تواند چالش‌های حقوقی او را در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا افزایش دهد، هرچند پیشتر ترامپ هر گونه تخلفی را درباره نگهداری اسناد دوران ریاست جمهوری پس از خروج از کاخ سفید رد کرده بود.

در تابستان سال گذشته، وزارت دادگستری ایالات متحده اعلام کرد که اف بی آی اسناد فوق محرمانه از خانه ترامپ ضبط کرده است. در آن زمان وزارت دادگستری آمریکا توقیف این اسناد را تأیید کرد و گفت: «دلایل احتمالی برای این موضوع وجود دارد که ترامپ قانون جاسوسی را نقض کرده است، چون بر اساس قانون فدرال آمریکا در اختیار داشتن یا انتقال اطلاعات دفاع ملی ممنوع است.»

سندی که توسط مأموران فدرال منتشر شده، نشان می‌دهد که مأموران پلیس آمریکا مجموعه‌ای از سوابق طبقه بندی شده را در جریان بازرسی از خانه ترامپ به دست آورده‌اند.

موارد و اسناد ضبط شده از خانه ترامپ در تابستان پارسال شامل مواردی بود که به عنوان «طبقه بندی شده» و «فوق محرمانه» علامت گذاری شده‌اند و این عنوان بالاترین سطح طبقه بندی است که فقط برای نزدیک ترین مقامات اطلاعات امنیت ملی کشور محفوظ است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر