بازدید 9212

آغاز رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۳ با حضور ایران، چین و روسیه

امیر دریادار دوم تاج الدینی تصریح کرد: امنیت تعطیل بردار نیست و تمرینات در جهت ارتقای امنیت نیز تعطیل بردار نیست و با نزدیکی به ایام نوروز در کشورمان ما تمرینات را تعطیل نکردیم و امیدواریم با رعایت همه شرایط سناریو‌های از پیش تعیین شده رزمایش با ایمنی کامل در دریا انجام دهیم.
کد خبر: ۱۱۶۸۱۸۶
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۹ 17 March 2023

آغاز رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۳  با حضور ایران، چین و روسیه

 

تابناک _ رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۳ با حضور ایران، چین و روسیه و ناظرانی از کشورهای قزاقستان و پاکستان از پنجشنبه شب در شمال اقیانوس هند آغاز شد.

امیردریادار دوم «مصطفی تاج الدینی» سخنگوی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۳ با اعلام این خبر گفت: در این رزمایش، علاوه بر یگان‌های سطحی و پروازی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، یگان‌های شناوری کشورهای چین و روسیه حضور دارند و این رزمایش با حضور یگان‌های سطحی و پروازی نیروهای دریایی ایران، چین و روسیه در منطقه شمال اقیانوس هند آغاز شد.

وی افزود: این چهارمین رزمایش مرکب است که با حضور کشورهای ایران، چین و روسیه برگزار می‌شود و در آینده نیز ادامه خواهد داشت. رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۳ با شعار «با هم برای برقراری صلح و امنیت» و در منطقه‌ای به وسعت ۱۷ هزار کیلومتر مربع، با پیام صلح و دوستی برگزار می‌شود.

سخنگوی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۳ ادامه داد: این رزمایش برابر برنامه‌های از پیش تعیین شده در شمال اقیانوس هند برگزار می‌شود که هدف از برگزاری این رزمایش تحکیم امنیت و مبانی آن در منطقه و گسترش همکاری‌های چند جانبه میان سه کشور و نشان دادن حسن نیت و توانایی این کشورها در جهت حمایت مشترک از صلح جهانی، امنیت دریایی و ایجاد یک جامعه دریایی با آینده‌ای مشترک است.

امیر دریادار دوم تاج الدینی ادامه داد: تمرین‌های تاکتیکی متنوعی از جمله نجات شناور دچار حریق، آزادسازی شناور ربوده شده، تیراندازی علیه اهداف مشخص، تیراندازی شبانه به اهداف هوایی و سایر تمرینات تاکتیکی و عملیاتی در این رزمایش پیش بینی شده و از اهداف این رزمایش می‌توان به تقویت امنیت تجارت دریایی بین المللی، مقابله با دزدی دریایی و تروریسم دریایی، اقدامات بشردوستانه، تبادل اطلاعات در حوزه امداد و نجات دریایی و تبادل تجربیات عملیاتی و تاکتیکی اشاره کرد.

سخنگوی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۳ گفت: رزمایش مرکب امنیت دریایی در تقویم سالیانه دریایی کشورهای شرکت کننده مندرج و آغاز آن از منطقه شمال اقیانوس هند هم مهم است، زیرا شمال اقیانوس هند بین سه تنگه راهبردی از پنج تنگه راهبردی دنیاست، تنگه هرمز در شمال، تنگه مالاکا در شرق و تنگه باب المندب در غرب منطقه اقیانوس هند واقع شده که در حقیقت بیضی انرژی دنیا را احاطه کرده است. با توجه به تردد شناورهای تجاری و نفتکش در این منطقه حساس، ضرورت برقراری امنیت تجارت دریایی را دوچندان کرده است.

امیر دریادار دوم تاج الدینی تصریح کرد: امنیت تعطیل بردار نیست و تمرینات در جهت ارتقای امنیت نیز تعطیل بردار نیست و با نزدیکی به ایام نوروز در کشورمان ما تمرینات را تعطیل نکردیم و امیدواریم با رعایت همه شرایط سناریوهای از پیش تعیین شده رزمایش با با ایمنی کامل در دریا انجام دهیم.

اجرای تمرین «Photo Ex» در رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۳

یگان‌های شرکت‌کننده در رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۳، تمرین «Photo Ex» شامل صورت‌بندی و آرایش آفندی را انجام دادند.

امیر دریادار دوم مصطفی تاج‌الدینی گفت: در این مرحله از رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۳، یگان‌های شناور ایران، چین و روسیه تمرین «Photo Ex» شامل صورت‌بندی و آرایش آفندی را انجام دادند.

وی اضافه کرد: تمام مراحل رزمایش با نظارت و پایش هوایی منطقه توسط بالگردهای نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام می‌شود.

سخنگوی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۳ با بیان اینکه حضور جمهوری اسلامی ایران در ائتلاف‌های بین‌المللی بیانگر ارتقای سطح و جایگاه بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران است، گفت: برقراری امنیت در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی برای جمهوری اسلامی ایران بسیار بااهمیت است و به همین دلیل، نیروهای دریایی جمهوری اسلامی ایران اجازه هیچ‌ گونه تهدیدی را در حوزه دریا نخواهند داد.

گفتنی است، مراحل عملیاتی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۳ با شرکت یگان‌های شناور ایران، چین و روسیه پس از برگزاری نشست توجیهی، از شب گذشته در منطقه شمال اقیانوس هند و دریای عمان آغاز شده و به مدت دو روز ادامه خواهد داشت.

شب گذشته نیز، امیر تاج‌الدینی اجرای عملیات تیراندازی شبانه به اهداف هوایی در این رزمایش خبر داد.

سخنگوی رزمایش مرکب کمربند امنیت دریایی ۲۰۲۳ افزود: عملیات تیراندازی شبانه به اهداف هوایی که از مهم‌ترین تمرینات دریایی به شمار می رود، توسط یگان‌های شرکت کننده با موفقیت انجام شد.

وی اظهار داشت: عملیات تیراندازی شبانه به اهداف هوایی مستلزم هماهنگی و دستورات جز به جز است. سناریوی این تمرین بر پایه یک زبان تاکتیکی مشترک بین نیروهای دریایی ایران متشکل از نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی دریایی سپاه پاسداران و همچنین نیروهای دریایی کشورهای چین و روسیه طراحی و با موفقیت اجرا شد.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۷
دریغ از یک فیلم رزمایش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
هرچی که بنفع دولت امریکا نباشه غیرواقعی است و مشکوک.
اقتدار نیروی دریایی ایران بزرگ اقتضا می کند چنین رزمایشی را جهت برقراری امنیت آب های منطقه ای و فرامنطقه ای، انجام دهد و این نکته حائز اهمیت است که اگر امروز قدرت های نظامی بزرگ دنیا از قبیل چین و روسیه با ما رزمایش نظامی برگزار می کنند به دلیل پیشرفت کشور در حوزه های دفاعی (تولید انواع قایق های تندرو مجهز به موشک های بالستیک، پهپادهای نظامی فوق مدرن، ساخت ناو و ناوشکن دماوند و جماران و زیردریایی و ...) است، اگر این پیشرفت ها نبود خبری هم از رزمایش نبود.
و این جاست که باید گفت؛ "فتبارک ا... احسن الخالقین"
اقتدار امروز ایران باعث شده که کشورهایی همچون آمریکا که این اقتدار را به نفع منافع خود در منطقه نمی بینند، غیر منصفانه و به ناحق، روی به تحریم نهادهای نظامی کشور بیاورند و در چنین شرایطی باید به آنها گفت پس دیگر سخن گفتنتان از حقوق بشر برای چیست؟ شما که برای علم و پیشرفت دیگر کشورها احترام قائل نیستید و در عمل می کوشید با ابزار تحریم و تهدید جلوی حرکت پیشرفتی کشورهای در حال توسعه را سد کنید لطفا سکوت اختیار کنید که ملت های منطقه همه چیز را در مورد سیاست های غلط شما که تنها به فکر منافع اقتصادی خود هستید و برای رسیدن به این منافع اقتصادی حاضر هستید هر کار غیر اخلاقی - ضد حقوق بشری انجام دهید، می دانند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
از بیانات شیوای رفیق شریعتمداری کیهان میباشد ؟؟؟
بعضی یانکی پرستا یه چیزی شنیدن که کمونیست چیز بدیه! هی میگن چین کمونیستی!!! این بدبخت ها نمیدونن کمونیست خوب و بد داریم اگه نوع خوبش باشه بهترین و آرمانگرایانه ترین نظم جهانی حساب میشه البته اگه از نوع خوبش باشه پس کمونیست لزوما چیز بدی نیست اما لیبرالیسم و قانون جنگل بدترین نوع حکومته مثل آمریکا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
مثلا چین که ۲۰ میلیون نفر از جمعیت مسلمان اویغور خودش را تحت فشار و شکنجه و مقطوع النسل کردن قرار میدهد
جزو کمونیستهای خوب هستند و حالا هم که باعث اشتی دو کشور بزرگ اسلامی رهبر تشیع و رهبر تسنن دنیای اسلام شده اند !!؟؟

حالا برای حفظ منافع مادی و معنوی خودش بوده ، خوب باشد !!!!!؟؟؟
این هم یکی دیگر از آن اشتباهات بزرگ مسئولین ایران است. باز کردن پای نیروهای نظامی دو کشور کمونیست بی منطق به منطقه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
خوبه این کلمه کمونیست و غربیها یاد شما جوجه ها دادن
مرگ و لعنت بر دولتهای چین و روسیه
چین و روسیه هردو‌ناقض حقوق‌ بشر هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
اره امریکا که زمین زیر پاش دزدی و قصبیه لابد مدافع حقوق بشره
گور بابای بدذات چین وروسیه .انشالله از روی زمین محو شوند...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
اگر امریکا نبود این دو کشور کمونیستی روسیه و چین

تمام مردم دنیا را به بردگی و کار اجباری و بیگاری میگرفتند
کشور اسلامی رو با کشورهای کمونیستی جکار!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
سگ روسیه و چین شرف داره به کل اتحادیه استعمارگران
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۷
مصلحت حفط قدرت و ثروت کشور حکم میکند

که با خود شیطان هم رفاقت کنند!!!!!!! ؟
بوی سوختگی غربگدایان در این مکان استشمام می شود
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر