بازدید 13771
۶

گوینده کارتون‌های خاطره انگیز درگذشت

شهروز ملک آرایی دوبلور پیشکسوت شب گذشته بر اثر بیماری ریوی درگذشت.
کد خبر: ۱۱۶۰۳۶۰
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۰ 20 January 2023

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، شهروز ملک آرایی شب گذشته ۲۹ دی ماه بر اثر عارضه ریوی در بیمارستان بهمن درگذشت.

این دوبلور باسابقه و پیشکسوت مدتی در بیمارستان به دلیل بیماری ریوی بستری بود، چند روزی مرخص شد و بعد دوباره در بیمارستان بستری شد.

شهراد بانکی مدیر روابط عمومی انجمن گویندگان در این باره به خبرنگار مهر بیان کرد که شهروز ملک آرایی ساعت پایانی شب گذشته بعد از مدتی بستری در بیمارستان بهمن دار فانی را وداع گفت.

او متولد ۲۰ آذر ۱۳۲۰ بود و در ۸۱ سالگی دار فانی را وداع گفت.

از نقش گویی‌های برجسته و محبوب وی می‌توان از شخصیت کاپیتان لینچ در کارتون ماجراهای گالیور، جان کوچولو در رابین هود و آقای ووپی در کارتون تنسی تاکسیدو نام برد.

ملک آرایی در سریال ناوارو به مدیریت دوبلاژ زنده یاد بهرام زند، نقش رییس ناوارو را صداپیشگی کرد. همچنین دوبلور شخصیت پدر اوشین در سریال «سالهای دور از خانه» با مدیریت دوبلاژ ژاله علو بود. همکاری با سریال «قصه های جزیره» در نقش آقای پتیبون با مدیریت دوبلاژ رفعت هاشم پور از دیگر کارهای ماندگار این دوبلور برجسته کشورمان است.

شهروز ملک آرایی همچنین در دوبله کارتون های نوستالژیک بسیاری همکاری داشته است. او صداپیشه «آقای ووپی» در ماجراهای تنسی تاکسیدو و چاملی بود. در کارتون «رابین هود» به جای جان کوچولو حرف زد. «ببر آهنگر» دهکده حیوانات هم با صدای ملک آرایی برای کودکان ایرانی جان گرفت.

همکاری با کارتون «سیندرلا» با مدیریت دوبلاژ ژاله علو و صداپیشگی به جای شخصیت وزیر از دیگر کارهای اوست. این دوبلور فقید در «ماجراهای سندباد» با مدیریت دوبلاژ ناصر ممدوح هم صداپیشگی شخصیت «شیطان بزرگ» را عهده دار بود.

و اما شهروز ملک آرایی در سریال «دلیران تنگستان» با مدیریت دوبلاژ هوشنگ لطیف پور که سه شنبه ـ ۲۷ دی ماه ـ این دوبلور بزرگ را هم از دست دادیم، به جای شخصیت «خالو حسین دشتی» با بازی شهروز رامتین حرف زده بود.

بازی در سریال‌های تلویزیونی «امام علی (ع)» در نقش (قیس بن سعد)، داستان راستان، سردار جنگل و بگذار آفتاب برآید از دیگر کارهای شهروز ملک آرایی است.

سایت «تابناک» درگذشت این دوبلور مطرح را به خانواده وی و جامعه هنری تسلیت می‌گوید.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۱
انتشار یافته: ۶
حیف
روحش شاد
روحش شاد
تقریبا بهترین خاطرات دوران کودکی رو با کارتون های تنسی و تاکسیدو و همچنین ماجراهای گالیور و دوران نوجوانی را ناورارو گذراندیم. شادروان عجب صدایی داشت. روحشون شاد و قرین رحمت الهی - الهی آمین
خدا رحمتشون کنه
روحش شاد و در آرامش کارتون آقای ووپی با صدای ایشان خیلی خوب و دیدنی بود
فقدان این سرمایه های فرهنگی که تکرار نشدنی هستند واقعا مایه تاسف وتاثر است،روحش شاد ویادش گرامی
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل