بازدید 13840
با تحولات منطقه و جهان

کشف اسناد «طبقه‌بندی شده» در کمد بایدن / درخواست آلمان برای اقدام اتحادیه اروپا علیه ایران / واکنش حزب‌الله به اهانت «شارلی ابدو» به رهبر انقلاب / درخواست نتانیاهو از آیپک برای مقابله مشترک با ایران

کشف اسناد «طبقه‌بندی شده» در کمد بایدن، درخواست آلمان برای اقدام اتحادیه اروپا علیه ایران، واکنش حزب‌الله به اهانت «شارلی ابدو» به رهبر انقلاب، درخواست نتانیاهو از آیپک برای مقابله مشترک با ایران و دیدار سفیر اسرائیل با وزیر خارجه بحرین، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۵۸۷۸۰
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۲ 10 January 2023

کشف اسناد «طبقه‌بندی شده» در کمد بایدن/ درخواست آلمان برای اقدام اتحادیه اروپا علیه ایران/ واکنش حزب‌الله به اهانت «شارلی ابدو» به رهبر انقلاب/ درخواست نتانیاهو از آیپک برای مقابله مشترک با ایران

بین الملل تابناک: کشف اسناد «طبقه‌بندی شده» در کمد بایدن، درخواست آلمان برای اقدام اتحادیه اروپا علیه ایران، واکنش حزب‌الله به اهانت «شارلی ابدو» به رهبر انقلاب، درخواست نتانیاهو از آیپک برای مقابله مشترک با ایران و دیدار سفیر اسرائیل با وزیر خارجه بحرین، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های منطقه‌ای و بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

کشف اسناد «طبقه‌بندی شده» در کمد بایدن

وکیلی در کاخ سفید گفت: اسناد طبقه‌بندی شده‌ای از دورانی که جو بایدن معاون رئیس‌جمهوری بود، کشف شده و او این اسناد را در اندیشکده‌ای در واشنگتن نگهداری می‌کرده است.

به گزارش رویترز، سی‌بی‌اس نیوز پیشتر گزارش داد که حدود ده سند طبقه‌بندی شده از جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا در "مرکز دیپلماسی و تعامل جهانی پن بایدن"، اندیشکده‌ای در واشنگتن یافت شده است.

کشف اسناد «طبقه‌بندی شده» در کمد بایدن/ درخواست آلمان برای اقدام اتحادیه اروپا علیه ایران/ واکنش حزب‌الله به اهانت «شارلی ابدو» به رهبر انقلاب/ درخواست نتانیاهو از آیپک برای مقابله مشترک با ایران

همچنین در این گزارش آمده است که مریک گارلند، دادستان کل آمریکا از دادستان شیکاگو خواسته است تا اسناد طبقه‌بندی شده‌ای را که به دفتر ملی بایگانی و مدارک آمریکا تحویل داده‌ شدند، بررسی کند.

ریچارد ساوبر، مشاور ویژه جو بایدن روز دوشنبه در بیانیه‌ای عنوان داشت: این اسناد طبقه‌بندی شده توسط دادستان‌های شخصی در دوم نوامبر – چند روز پیش از انتخابات میان‌دوره‌ای آمریکا – کشف شدند.

"مرکز پن بایدن" به اسم بایدن است؛ شخصی که دایم از اواسط ۲۰۱۷ تا آغاز کارزار انتخاباتی‌اش در ۲۰۲۰ از فضای آن استفاده می‌کرد. به گفته ساوبر، دفتر مشاور کاخ سفید در روز کشف این اسناد، دفتر ملی بایگانی و مدارک آمریکا را نسبت به آن مطلع کرد و صبح روز بعد دفتر ملی بایگانی و مدارک آمریکا این اسناد را تحویل گرفت.

ساوبر اظهار کرد: این اسناد کشف‌ شده حاصل درخواست و یا بررسی دفتر ملی بایگانی و مدارک آمریکا نیست. این اسناد در "کمدی قفل‌شده" توسط وکلای شخصی جو بایدن در این اندیشکده یافت شد. این وکلا در این اندیشکده در حین بسته‌بندی پرونده‌هایی بودند که به این اسناد برخوردند. کاخ سفید با وزارت دادگستری و دفتر ملی بایگانی و مدارک آمریکا همکاری می‌کند.

وزارت دادگستری آمریکا، دفتر ملی بایگانی و مدارک آمریکا و این اندیشکده هیچ اظهار نظری در این خصوص انجام ندادند. جو بایدن از سال ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۷ معاون باراک اوباما، رئیس‌جمهوری اسبق آمریکا بود و این اسناد به آن دوران مربوط می‌شوند.

بیانیه ساوبر به سطح طبقه‌بندی و محتویات این اسناد اشاره‌ای نکرد؛ اما گزارش سی‌بی‌اس عنوان کرد که این اسناد شامل اطلاعات هسته‌ای نمی‌شود.

این در حالی است که مقام‌های اف‌بی‌آی در هشتم اوت اقدام به تفتیش عمارت مارالاگوی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا در فلوریدا کردند و حین آن حدود ۱۱ هزار سند کشف شد که برخی از آنها مهر "محرمانه" و برخی دیگر مهر "فوق محرمانه" داشتند. اما ترامپ و تیم او هرگونه اتهام را رد کردند و مدعی شدند که در موارد مختلف گفته‌اند این اسناد "غیرمحرمانه" شده‌ بودند و طبق امتیاز وکیل–موکل مصون هستند.

اکنون ترامپ با اشاره به کشف اسناد طبقه‌بندی شده از جانب جو بایدن، روز دوشنبه در شبکه اجتماعی تروث سوشال نوشت: اف‌بی‌آی چه موقع به خانه‌های جو بایدن یا شاید کاخ سفید حمله خواهد کرد؟ این اسناد قطعا غیرطبقه‌بندی شده نیستند.

درخواست آلمان برای اقدام اتحادیه اروپا علیه ایران

در ادامه سیاست‌های دوگانه غربی‌ها علیه ایران، «آنالنا بائربوک» وزیر خارجه آلمان خواستار قرار گرفتن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های تروریستی اتحادیه اروپا شد.

بائربوک شامگاه دوشنبه با تکرار اتهامات بی‌اساس و توهمات نخ‌نماشده علیه ایران، در صفحه توئیتر خود نوشت: «ما همچنان به افزایش فشار بر ایران به‌ویژه بر سپاه پاسداران ادامه می‌دهیم. از ماه اکتبر، ما تحریم‌های اشخاص را علیه ده‌ها نفر از سران این نهاد اعمال کرده‌ایم».

وی درباره ادعاهای خود ادامه داد: «پول شما مسدود شده، تجارت شما دشوار و آزادی عمل شما محدود شده است. ما ابتکار عمل را با شرکای اتحادیه اروپا برای ایجاد فهرست‌های جدید در نشست بعدی شورای خارجی در دست گرفته‌ایم.»

وزیر خارجه آلمان که با چشم بستن روی سرکوب وحشیانه تظاهرات و اعتراضات مسالمت‌آمیز مردم این کشور و دیگر کشورهای اروپایی طی ماه‌های اخیر، اظهار داشت: «این برای ما کافی نیست؛ قرار دادن نام سپاه پاسداران در فهرست سازمان‌های تروریستی از نظر سیاسی مهم و منطقی است.»

کشف اسناد «طبقه‌بندی شده» در کمد بایدن/ درخواست آلمان برای اقدام اتحادیه اروپا علیه ایران/ واکنش حزب‌الله به اهانت «شارلی ابدو» به رهبر انقلاب/ درخواست نتانیاهو از آیپک برای مقابله مشترک با ایران

بائربوک در توئیت دیگری نوشت: «موانع قانونی برای ایجاد این فهرست باید برطرف شود. به همین دلیل با اتحادیه اروپا تماس گرفتیم تا شرایط را روشن کنیم. سپاه پاسداران هم‌اکنون نیز به عنوان یک سازمان در اتحادیه اروپا تحریم شده است.»

واکنش حزب‌الله به اهانت «شارلی ابدو» به رهبر انقلاب

جنبش حزب‌الله لبنان، امروز (سه‌شنبه)، در بیانیه‌ای به اهانت مجله «شارلی ابدو» و انتشار کاریکاتورهای توهین‌آمیز در این نشریه فرانسوی واکنش نشان داد.

بنا بر گزارش رادیو «نور» لبنان، حزب‌الله اعلام کرد: «بار دیگر، مجله شوم شارلی ابدو اهانت‌ها و تعرض‌های بیشتری علیه مقدسات و جایگاه‌ها مرتکب می‌شود؛ همان نشریه‌ای که بارها به قدسیت رسول اعظم ما [حضرت] محمد صلی الله علیه وآله وسلم، کرامت مسیح ـ علیه السلام ـ و بسیاری از نمادهای ادیان آسمانی اهانت کرده است.»

کشف اسناد «طبقه‌بندی شده» در کمد بایدن/ درخواست آلمان برای اقدام اتحادیه اروپا علیه ایران/ واکنش حزب‌الله به اهانت «شارلی ابدو» به رهبر انقلاب/ درخواست نتانیاهو از آیپک برای مقابله مشترک با ایران

حزب‌الله تأکید کرد: «و اما این نشریه امروز و در قالب کاریکاتور‌های طنز اهانت به بالاترین مقام اسلامی و دینی جهان امروز را هدف قرار می‌دهد. حضرت امام خامنه‌ای (دام ظله) تنها رهبر یک کشور بزرگ نیست، بلکه امام یک امت، مرجع دینی ده‌ها میلیون مؤمن و عنوانی بزرگ برای انسانیت، آزادی، کرامت، مقاومت، رد ظلم و امروزه نماد اسلام، قطب و خورشید درخشان آن است که علیه طاغوت در جهان و مستکبران فریاد بلند سر می‌دهد.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «ما در حزب‌الله اقدام قبیح این مجله را به‌ شدت محکوم و آن را تقبیح می‌کنیم و از تمام آزادگان و شرافتمندان جهان نیز می‌خواهیم که این اقدام را رد و آن را محکوم نمایند. ما همچنین از دولت فرانسه می‌خواهیم که برای مجازات افراد دخیل در این اقدام به علت تعرض به مقدسات و کرامت یک امت اقدامات قاطعانه‌ای اتخاذ نماید.»

مقاومت لبنان در عین حال تصریح کرد: «پنهان شدن در ورای الفاظ آزادی عقیده، آزادی بیان و آزادی رسانه نخ‌نما شده است و دیگر فایده‌ای برای طرفداران آن ندارد. همه ما شاهدیم که غرب چنانچه نظرات، مواضع یا رسانه‌ها با منافع سیاسی اولیه‌اش در تضاد باشند، چگونه و با شدت با آن‌ها برخورد می‌کند.»

حزب‌الله در پایان تأکید کرد: «دولت فرانسه باید نزاع سیاسی‌اش با ایران را از اجازه به مجلاتی وقیح مانند شارلی ابدو برای اهانت به مقدسات، کرامت انسانی، جایگاه‌ها و نمادهای آن تفکیک نماید و در اهانت به این مقدسات شریک نباشد.»

پیش از این و در پی اقدام توهین آمیز نشریه فرانسوی شارلی ابدو، سفیر فرانسه در تهران به وزارت امور خارجه ایران احضار شده بود.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین در بیانیه‌ای در واکنش به اقدام موهن این نشریه فرانسوی اعلام کرد که در گام نخست فعالیت انجمن ایران شناسی فرانسه در ایران را تعطیل می‌کند.

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه نیز با بیان اینکه اقدام توهین‌آمیز و خارج از نزاکت نشریه‌ فرانسوی در انتشار کاریکاتور علیه مرجعیت دینی و سیاسی بدون پاسخ قاطع و مؤثر نخواهد بود، تصریح کرده بود: «به دولت فرانسه اجازه نمی‌دهیم پا را از گلیم خود فراتر گذارد!»

درخواست نتانیاهو از آیپک برای مقابله مشترک با ایران

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم موقت صهیونیستی شامگاه دوشنبه خواستار همراهی آمریکا با تل‌آویو جهت مقابله با آنچه تهدیدهای روزافزون ایران خواند، شد.

نتانیاهو طی سخنرانی ویدئویی برای گردهمایی اعضای «کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل» (آیپک) در واشنگتن گفت: «زمان متحد شدن آمریکا و اسرائیل و دیگر کشورهای برای دفاع از ارزش‌های مشترک است.»

کشف اسناد «طبقه‌بندی شده» در کمد بایدن/ درخواست آلمان برای اقدام اتحادیه اروپا علیه ایران/ واکنش حزب‌الله به اهانت «شارلی ابدو» به رهبر انقلاب/ درخواست نتانیاهو از آیپک برای مقابله مشترک با ایران

وی بدون در نظر گرفتن جنایات‌ روزمره رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان و همچنین سرکوب اعتراضات خود صهیونیست‌ها علیه کابینه او، با گرفتن ژست حامی مردم ایران، مدعی شد: «تظاهرات جاری در ایران و سرکوب آنها توسط حکومت، نشان می‌دهد که آنها یک رژیم تروریست، وحشتناک و سرکوب‌گر هستند.»

نخست‌وزیر رژیم کودک‌کُش صهیونیستی ادامه داد: «من مشتاق گفت‌وگو در این زمینه با [جو] بایدن رئیس جمهور [آمریکا] و تیم او هستم. بنظرم اکنون اجماعی بیشتر از هر زمان دیگری علیه ایران وجود دارد.»

به نوشته وبگاه «تایمز اسرائیل»، نتانیاهو همچنین ضمن اشاره به عزم خود برای گسترش توافق‌های عادی‌سازی روابط با کشورهایی که با تل‌آویو رابطه دیپلماتیک ندارند، افزود: «به این مساله نیز خوش‌بین هستم، زیرا سران عربی نظر خود را تغییر داده و دیگر اسرائیل را به جای دشمن، به‌عنوان یک شریک می‌بینند.»

وی پیش از این نیز با بیان اینکه هنوز هم احتمال احیای توافق هسته‌ای ایران وجود دارد، مدعی شده بود که تل‌آویو تمام تلاش خود را برای ممانعت از آن انجام می‌دهد.

دیدار سفیر اسرائیل با وزیر خارجه بحرین

«ایتان نائی» سفیر رژیم صهیونیستی در منامه با «عبداللطیف الزیانی» وزیر خارجه این کشور دیدار کرد.

بر اساس این گزارش، در این دیدار دو طرف درباره روابط و همکاری مشترک بحث و گفت وگو کردند.

سفیر رژیم صهیونیستی و وزیر خارجه بحرین در این دیدار همچنین راهکارهای تحکیم روابط دوجانبه در سطوح مختلف که در خدمت آنچه منافع مشترک و حمایت از صلح و ثبات منطقه خوانده شده است را بررسی کردند.

مقامات بحرین و رژیم صهیونیستی سپتامبر ۲۰۲۰ با حضور «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور پیشین آمریکا در کاخ سفید توافق نامه عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را امضا کردند. این اقدام موجب خشم مردم انقلابی بحرین و بسیاری از مسلمانان شد.

مردم بحرین بارها با برگزاری تظاهرات مخالفت خود را با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی اعلام کرده‌اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۴۵
باید کمد بایدن رو کامل بگردن و در صورتی که درباره ایران توطئه چینی بدست آمد ایران اقدام به شکایت در سازمان ملل بنماید
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
باشه حتما بهشون میگم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
موافقم . بالای کمد هم بگردید ..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
باشه بهشون میگم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
واقعا جدی میگی اینو ازکجا خط میگیری داش
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
الان باید بخندیم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
تو که وقت زیاد داری برو بگرد شاید چیزی گیر بیاری بدرد بخوره ما الان درد نان و زندگی داریم وقت این کارها نداریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
بعد از اینستاگرم، حساب رئیسی در توئیتر

هم صاحب تیک خاکستری شد!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
بگو باید تنگه هرمز را ببندیم
رتبه آزادی مطبوعات در فرانسه در سال 2022 در رنکینگ جهانی، 26 است.
کشورهای برتر این رنکینگ به ترتیب عبارتند از: نروژ، دانمارک، سوئد، استونی،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
ای کاش میگفتی که رنگینگ ایران هم در رده آزادی مطبوعات قرار داره تا شاید یک سری از آقایان بازهم بگن هیچ جای دنیا مثل ایران آزادی بیان نداریم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
رتبه سوییس 14
رتبه آلمان 16
رتبه کانادا 19
رتبه انگلیس 24
رتبه آمریکا 42
رتبه ایتالیا 58
رتبه اسراییل 86
رتبه یونان 108
رتبه ترکیه 149
رتبه روسیه 155
رتبه عربستان 166
رتبه چین 175
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
این مطبوعات آیا اجازه دارند هلوکاست را نقد و بررسی کنند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
شریعت مداری و تسنیم در رنکینگ دوم هستن.بعد از صدا و سیما
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
از رتبه ایران چه خبر .
هدایت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
در قالب کلمه آزادی نمیتوان به اشخاص و مقدسات اهانت کرد ، حتی رییس جمهور فرانسه هم اجازه استفاده از این واژه مقدس را ندارد چه برسد به یک نشریه فاسد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
این غربی ها همه چی روی جوری تعریف می کنند که فقط خودشان در صدر باشند یا ملت های دیگر خودشان را به شکل غربی ها در بی آورند. اینجوری هاست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
همین دولت های غربی و آلمان نبود به صدام سلاح شیمیایی دادند حالا ادعا حقوق بشری دارند اینا دیگه کی هستند.
ناشناس
| Syrian Arab Republic |
۱۴:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
حتما با معیار اروپایی ها ، کدامشون جرات دارند راجع به هولوکاست صحبت کنند شما ها که فریادی ازدیتون گوش فلک را کر کرده . تو فرانسه تون اجازه تبلیغ اسلام را میدهند یا جلوگیری میکنند . شبکه العالم در اکثر کشور های اروپایی مدعی فعال نیست چرا؟ کمی خحالت خوب هست
خانم بائربوک شما اگر دلت به اعدام شده ها می سوزد و بخاطر همین مسئله ناراحت و در صدد انتقام هستید لطفا به این سوال پاسخ ان بسیجی ها و پلیس امنیت و مردم عادی که توسط همین اعدام شده ها مظلومانه شهید شدند چه نظری دادید و یا اصلا اهمیت ندادید ؟
انوقت کجا تشریف داشتید ومحکومت نکردید و حتی تشویق به کشتن کردید وقتی رادیوهای شما به تروریست ها اعام میکردند که بکشید شما کجا خزیده بودید که حالا بخاط اعدام جرثومه های فساد حساس شدی. شاید هم تقصیر شما نیست آدم وابسته نظری جز این نمی تونه داشته باشد شما برای خوشحال کردن اربابتون حاضر به هرکاری هستید
آلمان چه زجری می کشد
زیاد جوش نزن بیشتر دست و پا بزنی عواملتان بیشتر لو می روند خخخخه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
آلمان که زجر نمیکشد ، تحریم میکند مردم ایران زجر میکشند.
دولت ایران هم باید تنگه هرمز را برای همیشه ببندد تا جهانیان قدرت ایران را بدانند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
برای روسیه که فرهنگ غربی دارد اون همه هزینه کردند برای کنترلش چرا برای کنترل ایران هزینه نکنند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
حالا که شماها زیر بار تحریم ها هستید
اونا دولتهاشون تو مجلات دخالت نمی کنن.
هنوز جهان داغ دار دو جنگ جهانی است که آلمانها باعث مرگ حدود صد میلیون نفر شدند که به جمعیت الان حدود یک میلیارد انسان می شود . هنوز کشورهای اروپایی خواستار غرامپ از این مردم وحشی هستند آنگاه در مسائل کشوری در قاره ی دیگر دخالت می کند . زورشون به روسیه نمی رسه به خیال خودشون ضعیف گیر آکردند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
آلمانها باعث مرگ حدود صد میلیون نفر شدند که به جمعیت الان حدود یک میلیارد انسان می شود

تورم جان آدمها را چند درصد حساب کردی، داداش؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۷ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
آنها از تاریخ عبرت گرفتند و تبدیل به یکی از دموکراتترین کشورهای دنیا شدند.
نشریه شارلی ابدو چیزی در مورد هلو کاست نمی نویسد
المان از اینکه بهش گاز ندادیم ناراحته فکر کنم !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
ما خودمون داریم گاز از ترکمنستان وارد میکنیم

و چون گاز کافی نداریم در نیروگاهها و کارخانه های

سیمان مان ، مازوت سمی و خطرناک آلوده سرطانزا

میسوزانیم اخوی !!!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
اتفاقا سه روز کشور رو نیمه تعطیل کردن
چون کشوری که از نظر منابع گازی در جهان دومه
واسه مصرف مردم خودش گاز نداره
شماها تو کدوم دنیا سیر میکنید خدا میدونه
این همون آلمانیه که وقتی مجروحان شیمیائی ما در موقع جنگ به انجا فرستاده می شدند یکی از مجروحین که تسلط به زبان المانی داشت شنید که یکی از اونها به به بعثی ها نهیب می زد که چرا با اون مقداری که ما گفتیم از سلاحهای شیمیائی استفتده نکردید و حالا ایرانی ها زنده برگشتند اینجا؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
میشه لطفا اسم منبعتون رو هم بفرمایین؟ خدایی نکرده داستان سرایی نباشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
یکی از اونا گفت؟ به کی میگفت؟ شنونده اونجا چیکار می کرد؟ قرص بوده یا آمپول که به همه یکسان بدن؟ فکر هم تو میکنی یا فقط هرچی به ذهنت رسید میگی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
یعنی آلمانی ها درست بالای سر مجروحین ما به بعثی ها نهیب می زدند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
یکی از مجروحین از کی شنیده از پرستار یا پزشک یا رییس کارخونه اسلحه سازی یا مقامات کشور آلمان که داشته به کی می گفته به شخص صدام حسین یا فرمانده بعثی ها یه چی بگو بگنجه در مخیله آدمی
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۲۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
خواهضشا اسم اون مجروح تسلط بزبان آلمانی را بگو برویم همین را مستسندسازی کنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۸ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
مجبور نیستی چاخان کنی ،اتفاقا آلمان در زمینه معالجه مجروحین وجانبازان خیلی کمک کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
و البته آلمان و دیگر اروپاییها در جنگ ایران و عراق سلاح شیمیایی میدادن. این مستندسازی شده
از نسل هیتلر بیشتر توقع نداشته باش .خون خوار و درنده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
هیتلر که اتریشی بود.ولی آلمانی ها از جنایات هیتلر درس گرفتند و الان یک کشور عالی برای زندگی هستند.
کشورهای اروپایی اول بگن سرکوب تظاهرات در این کشورها در روزهای اخیر اسمش آزادیه . دادن سلاح های شیمیایی از طرف آلمان به صدام و کشتن مردم بیگناه اسمش چیه . بیچاره ها از ترس اسراییل جرات ندارن در مورد هولوکاست نظر بدن .در آمریکا وقتی یک ورزشکار که چند مدال المپیک داره علیه کنگره نظر میده به 15سال حبس محکوم میشه . در اروپا همینطور. کلا در غرب هر سخنی که ارکان نظام حکومتی را به خطر اندازد محکوم است . صدای دهل از دور خوش است .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۹ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۱
آلمان یکی از دموکراتترین کشورهای دنیا است و هیچگاه در تظاهرات این کشور سرکوب رخ نمی دهد.
فرار رو به جلوی المان و اروپا ،،، به جای توضیح در مورد عدم پایبندی به برجام که خود امضاء کردند دنبال بهانه میگشتند که بی تعهدی خود را توجیه کنند .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار