بازدید 7963
۶

قصه پرغصه تعرفه تلفن ثابت کی تمام می‌شود؟

در حالی که شرکت مخابرات ایران تاکید دارد تعرفه‌های جدید تلفن ثابت بر اساس دستورالعمل شورای رقابت و مصوبه‌ ‌ی سازمان تنظیم مقررات و ستاد تنظیم بازار اعمال شده و این شرکت تمام فعالیت خود را بر اساس قانون انجام می‌دهد، اما شورای رقابت نظر دیگری دارد.
کد خبر: ۱۱۵۲۱۶۳
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۰ 27 November 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، پیش از این اعلام شده بود که افزایش تعرفه هزینه ماهانه تلفن ثابت، تابستان امسال مورد تایید قرار گرفته و ستاد تنظیم بازار افزایش قیمت کارکرد تلفن ثابت را تصویب کرده است و درصورت موافقت رگولاتوری و ابلاغ به مخابرات اعمال و اجرایی خواهد شد.

طبق مصوبه مذکور کاربران تلفن‌های ثابت استان تهران برای حفظ خط تلفن ثابت خود بر اساس جدول جدید پیرامون تعرفه‌های جدید تلفن ثابت، باید ماهانه ۲۰ هزار تومان، پرداخت کنند. این هزینه صرفاً هزینه‌ای است که صاحبان خطوط تلفن در پایتخت، در صورت عدم استفاده از خط تلفن و صرفا به منظور نگهداری این خطوط باید پرداخت کنند.اما به تازگی اعلام شد که در همین رابطه شورای رقابت دستور توقف هرگونه افزایش در هزینه خدمات تلفن ثابت را تا زمان ارایه دقیق هزینه تمام شده صادر کرد.

در این باره داوود زارعیان - معاون تجاری و خدمات مشتریان شرکت مخابرات ایران - با اشاره به مشکلات کارکنان شرکت مخابرات ایران در موضوع تعرفه به عنوان یک قصه پر غصه در طول ۱۲ سال گذشته گفت: این مسئله هم مانع پیشرفت حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات هم به صورت مستقیم و غیر مستقیم شده و هم اینکه تمام کارکنان و خانواده هایشان را تحت تاثیر قرار داده است.

وی با بیان اینکه قصه پرغصه تعرفه تلفن ثابت باید تمام شود، گفت: چون اگر مشکلات حوزه تعرفه و توسعه مخابرات حل بشود مخابرات متحول می‌شود و اثرات مثبتی بر زندگی مردم و کیفیت خدمات می‌گذارد.

معاون تجاری و خدمات مشتریان شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه تعرفه‌های جدید تلفن ثابت بر اساس دستورالعمل شورای رقابت و مصوبه‌ ‌ی سازمان تنظیم مقررات و ستاد تنظیم بازار اعمال شده است، گفت: شرکت مخابرات همواره تمامی فعالیت های خود را بر اساس قانون تجارت و مصوبات و الزامات حوزه رگولاتوری انجام می‌دهد، بر این اساس هم مدارک و مستندات مورد نیاز به شورای رقابت ارسال می شود.

زارعیان گفت: آخرین بار تغییر تعرفه شرکت مخابرات ایران در سال ۱۳۸۲ در شورای اقتصاد وقت تصویب شد. از ۱۳۸۲ تا ۱۳۹۲ اتفاقی نیفتاد و از این سال با اجرای طرح همکدی و کاهش درآمد زیان های بیشتری به بخش ثابت وارد شده است.

وی افزود: نهایتا در سال ۱۳۹۵ در تعرفه ای که به مخابرات داده شده بود هم ساختار تعرفه تغییر کرد و از پالس به دقیقه تبدیل شد و هم آبونمان هم از مشترکین گرفته می‌شد که توسط دیوان عدالت اداری حذف و زیان سنگینی به این‌ شرکت وارد شد.

زارعیان گفت: نسبت درآمد با ارزش بازار و هزینه های مخابرات متناسب نیست و هر وقت این دو متناسب با یکدیگر شوند خدمات مخابرات توسعه می‌یابد و این شرکت به مشتریان خدمات بهتری را ارائه می‌دهد.

وی که در یک برنامه تلویزیونی صحبت می‌کرد، افزود: مشترکینی هم که در حال حاضر استفاده ای از خط تلفن ثابت ندارند میتوانند آن را به مخابرات و صنعت ارتباطات کشور به منظور استفاده دیگر هموطنان باز پس دهند.

در این برنامه که اسماعیل شجاعی - مشاور رئیس شورای رقابت نیز حضور داشت و مسائل مدنظر شورای رقابت را مطرح می کرد، زارعیان با تشریح روند افزایش نیافتن تعرفه ها گفت: طرح های جبرانی بخشی ازهزینه هم کدسازی علی رغم قول دولت هرگز ابلاغ نشد.

معاون تجاری و مشتریان مخابرات اظهار کرد: اگر مشکلات تعرفه‌ای حل بشود، مخابرات متحول می‌شود و اثرات مثبتی بر زندگی مردم می‌گذارد. وی افزود : علیرغم این که همه اذعان داشتند و دارند که مخابرات زیر بنای ارتباطات و اطلاعات است، در دولت یازدهم و دوازدهم کمک شایانی به این صنعت نشد.

زارعیان در خصوص تاخیر در اجرای تعرفه سال ۱۴۰۰ گفت: در خرداد ۱۴۰۰ دستورالعمل تعرفه گذاری از طرف شورای رقابت ابلاغ شدو چند ماه بعد در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به تصویب رسید که پس از یک پروسه تقریبا یک ساله بالاخره در شهریور ۱۴۰۱ به تصویب ستاد تنظیم بازار رسید و بعد از آن اجرایی شد.

وی افزود: بر اساس این مدل تعرفه گذاری در تهران ۲۰ هزار تومان در مراکز استان ها ۱۵ هزار تومان و در سایر شهرها، ۱۰ هزار تومان از مشتریان دریافت می شود که بسته های مکالمه رایگان به آنها داده می شود که به صورت مفصل به مشتریان توضیح داده شده است.

معاون تجاری و خدمات مشتریان شرکت مخابرات ایران افزود تعرفه گذاری خدمات رسانی در کمیسیون تنظیم مقررارت انجام شدو در ادامه ستاد تنظیم بازار نیز به صورت قانونی موضوع را ابلاغ کرد که مخابرات نیز بر این اساس عمل می کند. تعرفه گذاری خدمات ارتباطی با مشکلاتی مواجه است و در این راستا تمام نهادها باید به این بخش نگاه حمایتی داشته باشند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۵
انتشار یافته: ۶
بابا یه ماه پول تلفن ثابت پول یه پفک هم نمیشه
مردم را با اینها سرگرم نکنید
بگید ببینیم اون 92 هزار میلیارد تومان اختلاس چی شد؟؟؟؟؟؟؟؟
با سلام چرا مخابرات امتیاز خط را پس نمی دهد؟
پاسخ ها
یک شهروند
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۶
فرض کن گرفتی 100 هزار تئمان چه دردی از شما را دوا میکنه؟؟؟
خيالت تخت باشه ، تمام نمي شود
من یه خط ثابت داشتم با اینکه قطع بود صورت حساب میفرستادند با تعرفه گران جدید تخلیش کردم راحت شدم
بازهم دعوای زرگری و آخرش هیچ!!! برای اینترنت هم اوایل سال همین نمایش انجامشد و در نهایت بسته های پر طرفدار حذف و بهای اینترنت افزایش یافت و....
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر