بازدید 6794
۲

کره جنوبی از واکنش قاطع به اقدام کره شمالی خبر داد

یون سوک یول رئیس جمهور کره جنوبی پس از شلیک موشک بالستیک میان برد کره شمالی که به گفته او روز سه شنبه حدود چهار هزار کیلومتر پرواز کرد، از پاسخ "قاطع" به این اقدام خبر داد.
کد خبر: ۱۱۴۳۳۸۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۱۲ 04 October 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری یونهاپ، یون این اظهارات را اندکی پس از آن در میان خبرنگاران بیان کرد که ارتش کره جنوبی اعلام کرد یک موشک IRBM را شناسایی کرده که به سمت شرق ژاپن پرتاب شده است.

وی با ذکر این که جزئیات این پرتاب هنوز از سوی ارتش فاش نشده است، گفت: «کره شمالی مجدداً یک موشک بالستیک میان‌برد به طول ۴ هزار کیلومتر بر فراز مجمع‌الجزایر ژاپن پرتاب کرده است».

وی افزود: «همانطور که روز شنبه اعلام کردم، چنین تحریکات هسته‌ای بی پروایی با پاسخ قاطع ارتش و متحدان ما و همچنین جامعه بین‌المللی مواجه خواهد شد».

یون گفت که شورای امنیت ملی کره برای بحث در مورد پرتاب تشکیل جلسه خواهد داد.

کره شمالی در اعتراض به تشدید مانورهای نظامی کره جنوبی، آمریکا و ژاپن، از جمله رزمایش دریایی با ناو هواپیمابر یو اس اس رونالد ریگان، پنج آزمایش موشکی را طی یک هفته اخیر انجام داده است.

این پرتاب‌ها تنش‌ها را بیشتر کرده است زیرا انتظار می‌رود کره شمالی هفتمین آزمایش هسته‌ای خود را در هفته‌های آینده صورت دهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۲
منتظر اقدام کره جنوبي هستيم.
:)
اي مگس...
از اربابت اجازه گرفتي هارت و پورت ميکني؟ :)
کره جنوبی فکر میکنه یک کشور مستقلی است و میتونه تصمیم بگیره در حالیکه مستعمره امریکاست اول باید از اربابش اجازه بگیره بعد حرف بزنه .
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس