بازدید 9432
۶

شی جین پینگ به پدرش چه نوشت؟

رادیو بین المللی چین نوشت: امروز 19 ژوئن (29 خرداد) در چین روز پدر است و قصد داریم داستان عشق عمیق پدر و پسری بین رئیس جمهور چین «شی جین پینگ» و پدرش «شی ژونگ سون» را بیان کنیم.
کد خبر: ۱۱۲۵۳۷۹
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۹ 19 June 2022

به گزارش تابناک، در دفتر شی جین پینگ، چندین عکس از زندگی گرم خانوادگی که در دوره های مختلف گرفته شده است وجود دارد. در یک عکس، شی جین پینگ پدر سالخورده خود را که روی ویلچر نشسته هل می‌دهد و با همسر و دخترش قدم می‌زند.

زندگی و عملکرد شی جین پینگ بطور عمیق تحت تاثیر پدرش شی جونگ شون قرار گرفته به گونه‌ای که می‌توان آن را در یکی از نامه‌های شی جین پینگ به پدرش مشاهده کرد.

15 اکتبر سال 2001، روز تولد 88 سالگی شی جونگ شون بود. 88 سالگی برای چینی‌ها یک روز بسیار مهم است؛ در آن روز همه اعضای این خانواده به خانه برگشته و روز تولد شی جونگ شون را تبریک گفتند، اما شی جین پینگ، استاندار وقت فوجیان، به دلیل مشغله کاری غایب بود. وی با خجالت نامه‌ای برای تبریک روز تولد پدرش نوشت.

در این نامه، شی جین پینگ درباره احساسات عمیق خود نسبت به والدینش صحبت کرد و بسیاری از «ویژگی‌های نجیب را که از پدرش به ارث برده» ذکر کرد.

شی جین پینگ در این نامه نوشت: شما با عشق بزرگ بر اطرافیان خود تأثیر گذاشته‌اید. شما مانند یک «راهنمای پیر» هستید که بی سر و صدا برای مردم چین کار می‌کند. این روحیه همچنین به من الهام داد تا تمام زندگی‌ام را وقف خدمت به مردم و چین زیبا کنم.

شی جین پینگ به پدرش چه نوشت؟

شی جونگ سون یک "رهبر توده‌ای است که از میان توده مردم بیرون آمده است". او اغلب می‌گفت یک دهقان‌زاده است و همیشه خود را عضوی از کارگران می‌دانست. در سال 1943، به محض اینکه شی جونگ شون به عنوان دبیر کمیته حزب منطقه «سویده» در استان «شآان شی» در شمال غربی چین منصوب شد، وعده «خدمت به 520000 نفرمردم» را مطرح کرد و به خود و سایر کارکنان قول داد که زودتر از دیگران این کار را انجام دهند. برای این منظور، او از کادرها در همه سطوح خواست که به عمق روستاها بروند، واقعاً برای توده‌ها راه‌هایی بیندیشند و کارهای عملی انجام دهند.

شی جین پینگ تحت تأثیر پدرش همواره به ایدئولوژی و سبک «رفتن به عمق توده‌ها» و «خدمت به مردم» پایبند بوده است. او در طول مدت تصدی دبیر کمیته حزبی شهرستان «جنگ دینگ»، استان «هه بی» در شمال چین، به تمام روستاها سفر کرد؛ در شهر «نینگده»، استان «فوجیان»، جنوب شرقی چین، در مدت سه ماه پس از روی کار آمدن، به 9 شهرستان سفر کرد و بعداً به اکثر روستاها سفر کرد. پس از ورود به «جه جیانگ» در شرق چین، او بیش از یک سال را صرف سفر در سراسر 90 شهر و شهرستان این استان کرد.

در سال 1983، شی جین پینگ، دبیر وقت کمیته حزب شهرستان جنگ دینگ در هه بی (مرکز ردیف اول)، به طور موقت یک میز در خیابان برای شنیدن نظرات مردم برپا کرد.

در 2 دسامبر 1989، شی جین پینگ، دبیر کمیته حزب منطقه نینگده استان فوجیان، بیش از هزار کادر را به محل ساخت و ساز حفاظت از آب نانجی در شهرستان نینگده هدایت کرد تا در کار پاکسازی خندق‌ها، برداشتن موانع و تعمیر کانال‌ها شرکت کنند.

شی جین پینگ از سال 2012 که به عنوان بالاترین مقام حزب و کشور چین انتخاب شده، هنوز آموزه‌های پدرش را به یاد می‌آورد و می‌گوید: «جین پینگ، مهم نیست که چقدر مقام بزرگی دارید، فراموش نکنید که به خاطر مردم با پشتکار و خالصانه به مردم خدمت کنید. باید با توده‌ها ارتباط برقرار کرد و نزدیک شد.»؛ این توصیه پدرش است، و همچنین این هدف اصلی است که شی جین پینگ همیشه دنبال می‌کند. هر بار که کارهای فقرزدایی را بررسی می‌کند، از کوه ها و رود ها می گذرد. شی جین پینگ به خانه‌های مردم محروم می‌رود. گاهی اوقات دست روستاییان را می‌گیرد و با دلسوزی از آنها می‌پرسد که در یک سال چقدر درآمد دارند و آیا غذای کافی دارند؟ آیا برای زمستان لحاف دارند؟ او گاهی تشک را بلند می کند تا ببیند آیا تخت خوب ساخته شده است یا خیر و می‌پرسد که آیا سقف با مشمع کف اتاق پوشانده شده است یا خیر؟

در 30 دسامبر 2012، شی جین پینگ از روستائیان دهکده «لوتووان»، شهرستان «فوپینگ»، استان هه بی بازدید کرد.

شی جین پینگ در نامه‌ای به پدرش نوشت: روش صرفه جویی پدر خیلی سخت است. تحصیلات سخت خانوادگی نیز شناخته شده است. تحت این آموزش پدرمان است که ما عادت به صرفه جویی و معیشت را در خود ایجاد می‌کنیم. این سبک خانوادگی یک بلشویک و کمونیست پیر نمونه است. سنت خوب خانوادگی باید از نسلی به نسل دیگر منتقل شود.

شی جونگ شون اغلب در مورد صرفه جویی در غذا با کودکان صحبت می‌کرد. «چیائوچیائو» خواهر شی جین پینگ به یاد می‌آورد که در هنگام شام، پدرش اغلب دانه‌های برنج و نان‌های بخارپز را که روی میز گذاشته بودند برمی‌داشت و با سوپ که در ظرف مانده بود می‌خورد.

از نظر شی جین پینگ، «خانواده اولین کلاس درس زندگی است و والدین اولین معلمان کودکان هستند.»

در این کلاس بود که شی جین پینگ آموزش‌ها و ویژگی‌های ارزشمندی را از والدین خود کسب کرد که در طول زندگی از آنها بهره می‌برد.

این روحیه والا و مردم‌مدار رهبر چین به اندازه‌ای عمیق و در خدمت اقشار مختلف جامعه است که می‌گوید «من خود را قربانی می‌کنم اما مردم را مایوس نمی کنم».

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۶
رهبران چین کسانی هستن که 700 میلیون نفر از جمعیت چین رو از خط فقر خارج کردن و کشور چین رو تبدیل به یکی از پیشرفته ترین و قدرتمند ترین کشورهای دنیا کردن و به زودی به تنها ابر قدرت دنیا تبدیل خواهند شد
عین آقازاده‌ها
دیگه باید قصه‌های چینی و روسی همیشه بشونیم خدا به فریادمان برسه کم کم کمونیست خوب خواهد بود و حزب تود عالی
ساده زیستی به معنای مفید بودن و موثر بودن نیست. اولین قدم برای کمک به توسعه فرد و اجتماع به رسمیت شناحتن تمام و کمال حقوق فرد است.
دست از قهرمان سازی بردارید. قهرمان وجود نداشته، ندارد و نخواهد داشت.
این کمونیست های بی خدا و دنیا پرست فقط در انظار مردم ادای خدمت می گیرند بروید و کشتارهای لنین ، استالین و مائو را بخوانید کشتارهای دیگر جوجه کمونیستهای جنایتکار کشور های دیگر را مطالعه کنید تا با این چنین نامه های من درآوردی و دروغین برای اربابان و توله های آزاده شده از کمونیست ها ولی با نگرش آنها بزرگ شده ، قداست سازی نکنید .
به پدرش نوشت پدر جان فکر میکردی بازاری برای جنس های آشغال چینی در کشوری به نام ایران پیدا کنیم پدر جان فکر میکردی در کشوری با دین مسلمانی شیفته کشور کمونیست چین بشوند پدر جان فکر میکردی که در چین پدر ایغورهای مسلمان رو در بیاریم ولی کشوری مسلمان به نام ایران که حامی مسلمانان است صدایش در نیاید پدر جان ....
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل