بازدید 158012
با مذاکرات هسته ای

ترک مذاکرات وین توسط سه کشور اروپایی/ رافائل گروسی عازم تهران شد/بورل: به توافق در این هفته خیلی امیدوار هستم/بلومبرگ: مذاکره کنندگان در حال نهایی کردن زمانبندی برجام

مذاکرات هسته‌ای میان ایران و گروه ۴+۱ وارد روز‌های پایانی و سرنوشت ساز خود شده است و در حالی که برخی منابع خبری، از شکست قریب الوقوع مذاکرات سخن می‌گویند، برخی دیگر معتقدند تلاش‌ها برای احیای برجام ادامه دارد و شانس توافق بیشتر از عدم توافق است.
کد خبر: ۱۱۰۷۷۴۵
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۰۰ 04 March 2022

ترک مذاکرات وین توسط سه کشور اروپایی

بین الملل تابناک: مذاکرات هسته‌ای میان ایران و گروه ۴+۱ وارد روز‌های پایانی و سرنوشت ساز خود شده است و در حالی که برخی منابع خبری، از شکست قریب الوقوع مذاکرات سخن می‌گویند، برخی دیگر معتقدند تلاش‌ها برای احیای برجام ادامه دارد و شانس توافق بیشتر از عدم توافق است.

بلومبرگ: مذاکره کنندگان در حال نهایی کردن زمانبندی برجام
۱۴۰۰/۱۲/۱۳ - ۲۲:۱۹

مذاکره کنندگان در وین در حال نهایی کردن جدول زمانی برای فعال سازی برجام با اقدامات حداقلی از سوی طرفین هستند. دولت بایدن این طرح را به کنگره ارائه می دهد.

بورل: به توافق در این هفته خیلی امیدوار هستم
۱۴۰۰/۱۲/۱۳ - ۲۲:۱۶

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به دنبال گفت وگوی امروز جمعه با امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی گفت که بشدت امیدوار است که در این هفته به توافق دست پیدا کنیم.

به گزارش لاورنس نورمن خبرنگار روزنامه وال استریت ژورنال، بورل امروز اعلام کرد که به شدت امیدوار به دستیابی به یک توافق در این هفته است. اما وی تاکید کرد که این یک پیش بینی نیست بلکه وی امیدوار به چنین اتفاقی است.

یک دیپلمات اروپایی نیز روز جمعه به فاکس نیوز گفت که انتظار می رود یک توافق جدید با ایران در چند روز آینده به دست آید.

 

نشست هیأت‌های مذاکره کننده ایران و روسیه در وین
۱۴۰۰/۱۲/۱۳ - ۲۲:۱۵

امروز (جمعه) ۱۳ اسفند ماه رایزنی‌ها در شهر وین پایتخت اتریش بین ایران و گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، روسیه، انگلیس و چین) در جریان است. در همین خصوص نشست هیأت‌های مذاکره کننده ایران و روسیه به ریاست علی باقری مذاکره کننده ارشد ایران و میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین و مذاکره کننده این کشور برگزار شد.

پیش از این هم علی باقری مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران، «انریکه مورا» هماهنگ کننده گفت‌وگوها و مذاکره کنندگان سه کشور اروپایی دیدار و گفت‌وگو کردند.

گروسی: راهی تهران هستم تا به سوالات باقی مانده بپردازم
۱۴۰۰/۱۲/۱۳ - ۲۱:۰۱

«رافائل گروسی» مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شامگاه جمعه در پیامی توییتری به سفر خود به ایران اشاره کرد.

وی در این پیام توییتری نوشت: «من امروز به تهران سفر می کنم تا فردا با مقام‌های ایرانی دیدار کنم تا به سوالات باقی مانده در ایران بپردازم. هم اکنون زمان حساسی بود اما دستیابی بت یک نتیجه مثبت برای همه امکان پذیر است».

یک منبع مطلع با اعلام سفر رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به تهران گفت: براساس توافق به عمل آمده رافائل گرسی مدیرکل آژانس و هیأت همراه روز شنبه ۱۴ اسفند ماه به تهران سفر خواهد کرد.

وی افزود: گروسی در این سفر ضمن ملاقات با مقامات ذیربط از جمله محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی درباره تداوم همکاری‌های فنی بین ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به گفت‌وگو خواهد پرداخت.

رافائل گروسی روز چهارشنبه ۱۱ اسفند ماه در پاسخ به سوالی در خصوص ایران گفت: «قطعا رایزنی‌های دائمی با ایران به اشکال مختلف به طور حضوری، مجازی و سایر شکل‌ها داریم و به سختی برای رسیدن به توافق کار می‌کنیم». مدیرکل آژانس اتمی در خصوص برنامه برای سفر به ایران در آینده هم گفت که همه چیز ممکن است.

ترک مذاکرات وین توسط سه کشور اروپایی/ رافائل گروسی عازم تهران شد

این روزها هیجانات درباره ماحصل گفت‌ وگوهای وین در فضای رسانه به منحنی سینوس شباهت دارد و بازار حرف‌وحدیث‌ها حسابی داغ است. در ساعات اخیر بحث دست یابی گروه ۱+۴ و ایران به توافق نهایی در وین سرزبان‌ها افتاده اما قریب به اتفاق هیات‌ها در وین اذعان دارند که هنوز مسائل کلیدی حل نشده و تا رسیدن به خط پایان چند قدم مانده است.

مذاکره‌کنندگان سه کشور اروپایی وین را ترک می‌کنند

«استفانی القاق» مذاکره‌کننده ارشد انگلیس در توییتی از نزدیک شدن مذاکرات به توافق خبر داد.

وی در این خصوص اعلام کرد: ما (به توافق) نزدیک هستیم. مذاکره‌کنندگان تروئیکای اروپایی برای مدت کوتاهی وین را ترک می‌کنند تا وزرا (وزرای خارجه کشورهای متبوع خود) را در مورد وضعیت (مذاکرات) به روز کنند. (آن‌ها) بزودی آماده بازگشت هستند.

مذاکره‌کننده ارشد انگلیس دیروز هم در توییتی به زبان فارسی نوشت: ما خیلی نزدیک به یک توافق هستیم. همه طرف‌ها به طور سازنده تحت هدایت «انریکه مورا» هماهنگ‌کننده اتحادیه اروپا مذاکره کرده‌اند. اکنون باید چند قدم نهایی را برداریم.

آمریکا: توافق در وین نزدیک است اما قطعی نیست

آمریکا روز پنجشنبه گفت که «توافق احتمالی» در وین نزدیک است، اما چند نقطه اختلاف مانع از توافق شده و زمان در حال اتمام است.

«جالینا پورتر» معاون سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در گفت‌وگو با خبرنگاران با تکرار ارزیابی سایر طرف‌های مذاکره‌کننده در وین در هفته‌های اخیر، گفت مذاکره‌کنندگان در وین «پیشرفت قابل توجهی» داشته‌اند. وی افزود: ما به یک توافق احتمالی نزدیک هستیم، اما تعدادی از مسائل دشوار هنوز حل نشده باقی مانده است. توافقی نخواهیم داشت مگر این که مسائل باقیمانده را به سرعت حل کنیم.

وی در ادامه با انداختن توپ در زمین ایران، گفت: با این حال، اگر ایران جدیت نشان دهد، ما می‌توانیم و باید در عرض چند روز به درک بازگشت متقابل به اجرای کامل برجام برسیم.

شبکه آمریکایی «سی‌ان‌ان» هم گزارش داد یک مقام ارشد دولت آمریکا و همچنین سخنگوی وزارت امور خارجه این کشور به این شبکه گفت که دولت بایدن به توافقی برای نجات توافق هسته‌ای ایران نزدیک‌تر می‌شود، اما هنوز تعدادی از مسائل حل‌نشده وجود دارد که می‌تواند باعث شکست تلاش‌ها شود.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی درباره پیشرفت مذاکرات وین گفت: «در حالی که پیشرفت قابل توجهی حاصل شده و ما به یک توافق احتمالی نزدیک هستیم، تعدادی از مسائل بسیار دشوار، حل نشده باقی مانده است». طبق این گزارش، یکی دیگر از مقامات دولت آمریکا هم گفت که «تا زمانی که بر سر همه چیز توافق نشود، بر سر هیچ چیز توافق نشده است».

سی‌ان‌ان قبلا گزارش داده بود که دولت بایدن امیدوار بود تا پایان فوریه به توافق دست یابد، بنابراین فشارها برای دستیابی به موفقیت در روزهای آینده ادامه دارد.

 

 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۴۳
بابا توافق کردن تموم شده دیگه اینا بازیه
امیدوارم مسئولان برای روسیه به فشار بیشتر به مردم آماده نشده باشند
خیالتون راحت
هزاردرصد توافق انجام میشه یعنی شده !
روسیه تمام تلاشش را برای به نتیجه نرسیدن توافق در این مقطع زمانی خواهد کرد حتی اگر شده با هشدار و تهدید. باید شجاع باشیم و تصمیم بگیریم وگرنه سخت ضرر خواهیم کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
جوک نگو روسیه خودش رو فدا کرد که ما آزاد بشیم
با توافق در شرایط فعلی که بهترین زمان برای امتیاز گیری است، نشان دهید که همچنان مستقل و شجاعیم
شکست خورد تموم شد. اونم با شاهکار عمو پوتین
تمومش کنید دیگه مردم بیچاره شدن. مسوولین و بچه هاشون حالشون بسیار خوبه
اولا باقری جزو تیم جلیلی بوده و افتخارشون گرفتن ۷

قطعنامه تحریمی علیه کشور و مردم را افتخار میدانند !!!!

ثانیا امکان نداره که روسیه بگذارد تلاش چند سالش خراب بشه
میخواد بشه میخواد نشه،برای مردم هیچ تاثیری ندارد!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
واسه غربگدا فرقی نداره
وقتی جنگ بیاید طر و خشگ را با هم می سوزاند،احتمالش هست غربی‌ها حالا که جنگ شده زیاد مایل به توافق نباشند و در فکر حل مسئله از طریقه دیگه باشند روسیه هم که در گردباد اوکراین در حال غرق شدن هست
آمریکا برای افزایش فشارها بر ایران از نظر حقوقی باید وارد برجام شود
اشتباهه محضه دلخوشی به حضور ۶ ماهه آمریکا پیش از انتخابات کنگره و دادن مکانیزم ماشه به آمریکایی ها
ایران که اف ای تی اف را هم نپذیرفته و به فرض رفع موقت تحریمها آن وقت اف ای تی اف را چه میکنید و کارهای اجرایی آن ۳ ماه زمان میبرد و تازه روسیه هم با تحریمهای گسترده روبرو شده و ایران به روابط تجاری با انها نمی تواند دل ببندد؟؟؟
از روز بعد از ورود آمریکا به برجام پلاس و مطرح کردن مسائل موشکی تکلیف جیست؟؟؟
دلار باید بیاد پایین و انحصار همه چیز بشکنه. بریم به سمت ارزانی
با با تمومش کنید دیگه .
هیت ایرانی هم بایستی وین ترک می کرد برای چی مانده
یه طوری درمورد احتمالات توافق صورت گرفته صحبت میکنند که ادم تا لحظه اعلام رسمی توافق تو خماری واسترس بمونه
من آمار دارم ، مذاکرات الکی پلکیه ، فقط پشت پرده حدود ۵۰ درصد تحریم هارو برمیدارن و به مردم نمیگن و بعد دلار تا ۲۲۰۰۰ تومان پایین میاد و بعد از چند سال دوباره تا ۵۰۰۰۰ تومان بالا میره البته به دلیل مسایل داخلی امریکا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۵
آمار دلالی هاتو داری؟
شک نکنید بازی تمام شده و توافق انجام میشود و خیلی چیزها نیز اصلاح میشود.
بزو بزو نمیر فردا‌‌ بهاره
تاچندنقطه کلیدی حل بشه تخم مرغ میشه هم قیمت پراید
دوستان لطفا نظر بدین خواهش میکنم
چشم امید داشتن به مذاکرات برای توافقی که طرف مقابل هر لحظه بخواهد آنرا ترک میکند امیدی واهی است . بهتر است دنبال قوی شدن باشیم
لطفا به فکر ارزان کردن مصالح ساختمانی باشید
لطفا مصالح ساختمانی را ارزان کنید
الکیه . گول نخورید وضعیت برجام از اولشم بد بود منتهی به خاطر وضعیت جدید روسیه و اکراین بدترم شده
دولت ومجلس ایران :::بازنشسته ها را مقصر انرژی نکنید :::ا &&&&&& ازلیبی و اوکراین عبرت گیرید ﷼﷼﷼﷼﷼﷼مذاکره بی مذاکره
عجب ملت ایران را سر کار گذاشته اید و از ان طرف تورم و گرانی و سؤمدیریت و بیسوادی مسئولین انتصابی و تمام مشکلات را به تحریمها گره زده اید در صورتی که تحریمها شاید سی درصد در بوجود امدن چنین اوضاع اسفناک و شرم اوری برای ملت و مملکت دخیل باشند
منطقی فکر کنید چراگره ای که امروز بادست باز میشود را بعدا با دندان باز کنیم.تحریم اسمش ساده است اما با یک نگاه به وضع اقتصادی کشور می شود اثرات سنگینش را دید.
مسولین باغیرت ایران عزیزمان برجاموترک کنیدوروبه غنی سازی ۹۰درصدی بیاورید ایران عزیزمان بایدمقتدرانه قدرتمندشود.بجایگاه خوبی رسیده ایم،خدایناکرده حسرت این روزهارانخوریم ای مسولین
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۱۴
برجام یا هر مذاکره ای با غرب چیزی جزء عقب ماندگی برای کشور و مملکت به ارمغان نخواهد گذاشت
سوالش رو تلفنی نمی تونه بپرسه :)
«اصلاً به مذاکرات وین خوشبین نیستم»
طرف غربی، هیچ برگی را بجز بمب هسته ای برنده نمی داند، یعنی ایران بابت هیچ مذاکره می کند.
امیدواریم پساز چند سالمذاکره به یک توافق خوب که به نفعمردممظلومایران باشد برسیم
امیدوارم توافق نهایی به دست بیایید وتحریم ها لغو شود
به هیچ عنوان حاضر نشویم تاسیسات هسته ای کشور را فدای چند روز بدون تحریم کنیم ومجددا دولت بعدی آمریکا بیاد بزنه زیر همه چی وما هم خدای نکرده بشیم مثل لیبی وعراق وغیره با قدرت بایستید وباج ندهید یا برجام دائمی یا پیشرفت هسته ای
مسولین خودشون میدون سالهاست زیر فشار تحریم‌ها بودیم هیچ امتیازی نباید بدهیم چرا چرام
خطِ قرمزها،افزایش یافت(+منافع روسیه هم جزو خطوط قرمز ایران شد!) براستی کاری،حرفی،حدیثی و...چیزی مانده .....!؟
من اهل افغانستان هستم همیشه اخبار دنبال میکنم کی تحریم از سر مردم‌ ایران وار می دارن برای من خیله خوشحال کننده هست
نظر بیخودی. ندهید با شکم گرسنه وتورم سرسام اور هسته ای ۹۰ درصدی میخواهیم همان که رهبر گفت هسته ای صلح امیز...پس خواهشا نظر بیجا ندهید ۹۰ در صد هسته ای ببری در نانوائ یک نان بهت نمیده
امیدوارم توا فق شود واین تحریم ها بر داشته شود
مرگ بر آمریکا مرگ بر اسراییل مرگ بر انگلیس و بقیه کشورهای اروپایی خاعن.اینا همش بازیه!خاک بر سرشون.اونا خودشون بمب هسته ای دارن جلو پیشرفت صلح آمیز هسته ای مارو میگیرن. تف بر شما باد
هیچ توافقی انجام نمیشه دلارهم میره تا۷۰هزاربنزین هم تا۷هزار مردم بدبخت هم باید تحمل کنن ....
روسیه پرستان عزیز! تا کی باید از روسیه ضربه بخوریم و باز شما عاشق روسیه باشید؟
به خاطر روسیه برجام داره می ره توی هوا چون نمی خواد نفت ایران وارد بازار بشه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان