بازدید 210290
با چهارمین روز جنگ روسیه علیه اوکراین

تصویر هوایی ستون پنج کیلومتری خودروهای زرهی روسیه در راه کی‌یف/ برنامه بزرگ غرب و ژاپن برای قطع دسترسی روسیه به سوئیفت /دستور پوتین برای آماده باش اتمی در برابر غرب/ زلنسکی: مذاکرات با روسیه روز دوشنبه آغاز می شود

روز پنجشنبه هفته گذشته با دستور ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، ارتش این کشور به اوکراین یورش برد؛ حمله‌ای که اکنون وارد چهارمین روز خود شده و واکنش های جهانی زیادی را به همراه داشته است.
کد خبر: ۱۱۰۶۸۲۵
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۴ 27 February 2022

مقاومت شدید اوکراینی ها در برابر روسیه/ترامپ: حمله روسیه به اوکراین وحشتناک است

بین الملل تابناک: روز پنجشنبه هفته گذشته با دستور ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، ارتش این کشور به اوکراین یورش برد؛ حمله‌ای که اکنون وارد چهارمین روز خود شده و واکنش های جهانی زیادی را به همراه داشته است.

تصویر هوایی ستون پنج کیلومتری خودروهای زرهی روسیه در راه کی‌یف
۱۴۰۰/۱۲/۰۸ - ۲۳:۵۴

برنامه بزرگ غرب و ژاپن برای قطع دسترسی روسیه به سوئیفت /دستور پوتین برای آماده باش اتمی در برابر غرب/ زلنسکی: مذاکرات با روسیه روز دوشنبه آغاز می شود/ جدیدترین نقشه درگیری ها در اوکراینبرنامه بزرگ غرب و ژاپن برای قطع دسترسی روسیه به سوئیفت /دستور پوتین برای آماده باش اتمی در برابر غرب/ زلنسکی: مذاکرات با روسیه روز دوشنبه آغاز می شود/ جدیدترین نقشه درگیری ها در اوکراین

زلنسکی: مذاکرات با روسیه روز دوشنبه آغاز می شود
۱۴۰۰/۱۲/۰۸ - ۲۳:۴۰

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین روز یکشنبه در اظهاراتی که از شبکه‌های تلویزیونی اوکراین پخش شد، اعلام کرد که انتظار زیادی از مذاکرات روز دوشنبه هیات اوکراینی و روسیه نداریم.

به گزارش"سی ان ان"، زلنسکی افزود: من به نتیجه این مذاکرات اعتقاد ندارم، اما می‌گذاریم آن‌ها تلاش خود را انجام دهند تا هیچ شبهه‌ای در ذهن مردم اوکراین نباشد و آن‌ها بدانند که من به عنوان رئیس جمهور اوکراین هر تلاشی برای جلوگیری از جنگ را انجام داده‌ام.

اوگنی ینین معاون وزیر کشور اوکراین اوایل روز یکشنبه گفت که مذاکرات بین هیات‌های روسیه و اوکراین صبح دوشنبه به وقت محلی برگزار خواهد شد.

پیش از این، «دیمیتری کولبا» وزیر امور خارجه اوکراین گفت: نمی‌توانم بگویم که گفت‌وگوها با روسیه منجر به صلح خواهد شد اما تاکید می‌کنم که کی‌یف «تسلیم» نخواهد شد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از اسپوتنیک، دیمیتری کولبا که در یک نشست توجیهی سخن می‌گفت، با بیان این مطلب افزود: گفت‌وگوها به این شکل هیچ اشکالی ندارد. اگر این گفت‌وگوها منجر به صلح و پایان جنگ شود از آن باید استقبال کرد. اما من می‌خواهم مشخص کنم که ما تسلیم نخواهیم شد. ما سرزمین خودمان را واگذار نخواهیم کرد.

به گفته وی، هیأت اوکراینی به سخنان روسیه گوش خواهد داد و هر آنچه که به نظر کی‌یف در خصوص «این جنگ و اقدامات روسیه» می‌رسد را بیان خواهد کرد.

اوکسانا مارکارووا سفیر اوکراین در آمریکا نیز از گفت‌وگو با روسیه به عنوان راهی برای پایان دادن به حمله روسیه به اوکراین استقبال کرد اما افزود که کشورش تسلیم نمی‌شود.

سفیر اوکراین در واشنگتن روز یکشنبه به وقت محلی در مصاحبه‌ با شبکه‌ای بی‌سی در واکنش به اخبار موافقت اوکراین برای گفت‌وگو با روسیه در نقطه‌ای در مرز بلاروس گفت: تمرکز اوکراین همیشه بر استفاده از دیپلماسی برای حل مناقشه بین روسیه و اوکراین بوده است.

مارکارووا گفت: رئیس جمهور ما از ابتدا، حتی قبل از شروع جنگ، همیشه بر راه حل دیپلماتیک تاکید کرده بود. حتی پس از شروع جنگ، او در واقع همیشه خواستار گفت‌وگوهای صلح بود. وی همیشه گفته است، ما برای گفت‌وگوهای صلح آماده هستیم، اما تسلیم نمی‌شویم.

برنامه بزرگ غرب و ژاپن برای قطع دسترسی روسیه به سوئیفت
۱۴۰۰/۱۲/۰۸ - ۲۲:۴۳

 "کیشیدا فومیو" نخست وزیر ژاپن اعلام کرد که این کشور قصد دارد دارایی‌های مالی ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و دیگر مقام های‌ ارشد دولتی این کشور و همچنین دسترسی مسکو به شبکه مالی بین المللی سوئیفت را مسدود کند.

 به گزارش شبکه خبری "سی ان ان"، نخست وزیر ژاپن افزود: اقدام های روسیه نقض قوانین بین المللی است و ژاپن به شدت آن‌ها را محکوم می‌کند. 

وی همچنین گفت که برای حفظ نظم بین المللی به یک واکنش متحد نیاز است. 

نخست وزیر ژاپن همچنین اعلام کرد که توکیو به جمع کشورهای آمریکا و اروپا برای مسدود کردن بانک‌های منتخب روسیه از شبکه مالی بین المللی سوئیفت خواهد پیوست. 

فومیو به کمک‌های ژاپن به اوکراین اشاره کرد و گفت: توکیو ۱۰۰ میلیون دلار کمک اضطراری بشردوستانه برای مردم اوکراین ارائه خواهد کرد. 

به گفته وی، این کمک‌ها علاوه بر تعهد قبلی ۱۰۰ میلیون دلاری ژاپن برای کمک به اوکراین است. 

کمیسیون اروپا بامداد یکشنبه پس از کشمکش‌های فراوان اعلام کرد که توافق کردند که برخی بانک‌های روسیه را از سیستم سوئیفت خارج کنند. 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، اورسولا فون درلاین رییس کمیسیون اروپا گفت که اتحادیه اروپا همراه با آمریکا و دیگر شرکای غربی قصد اعمال تحریم‌های بیشتری علیه روسیه را دارند که شامل قطع کردن دسترسی شماری از بانک‌های روسیه به سیستم سوئیفت می‌شود. 
کاخ سفید شنبه شب به وقت محلی در بیانیه‌ای اعلام کرد که با هماهنگی با کمیسیون اروپا و کشورهای فرانسه، آلمان، ایتالیا، انگلیس و کانادا، از خروج "برخی از بانک‌های روسیه" از شبکه مالی سوئیفت حمایت می‌کند. 
در این بیانیه آمده است که آمریکا و کمیسیون اروپا متعهد به تلاش برای تبدیل کردن جنگ اوکراین به یک شکست راهبردی برای روسیه هستند. 
سوئیفت (SWIFT) " مخفف (Society for Worldwide Interbank Financial Telecommunication) "جامعه جهانی ارتباطات مالی بین بانکی " است که در ماه مه ۱۹۷۳ میلادی توسط ۲۳۹ بانک از پانزده کشور اروپایی و آمریکای شمالی راه‌اندازی گردید و هدف از آن جایگزینی روشهای ارتباطی غیر استاندارد کاغذی و یا از طریق Telex در سطح بین المللی با یک روش استاندارد شده جهانی بود. 
در حال حاضر بیش از ۹۷۰۰ بانک و موسسه مالی در ۲۰۹ کشور عضو جامعه جهانی ارتباطات مالی بین بانکی هستند. در سال ۲۰۰۱ بیش از ۱.۵ بیلیون پیام از طریق سیستم سوئیفت در سطح جهان مبادله شده است. 

مرکز اصلی شبکه سوئیفت در کشور بلژیک بوده و طبق قوانین آن کشور عمل می‌کند و کشورهای آمریکا، هلند، انگلیس و هنگ کنگ به عنوان مراکز پشتیبان اعضا فعالیت دارند. سوئیفت در هر کشوری دارای یک SAP یعنی نقطه دسترسی به سوئیفت است که توسط موسسه سوئیفت کنترل می‌شود (در ایران SAP در بانک مرکزی واقع شده است). 
 سیستم سوئیفت برای ارسال و دریافت هرگونه پیام ارزی در بین واحدهای ارزی بانک های داخل کشور و بانکهای خارج از کشور مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

فعالیت «راشاتودی» و «اسپوتنیک» در اتحادیه اروپا ممنوع می‌شود
۱۴۰۰/۱۲/۰۸ - ۲۲:۴۱

«ارسولا ون در لین» رئیس کمیسیون اروپا روز یکشنبه از ممنوعیت فعالیت رسانه‌های روسی اسپوتنیک و راشاتودی در اتحادیه اروپا خبر داد.

وی در کنفرانس خبری مشترک با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت که این اتحادیه فعالیت «ماشین رسانه‌ای کرملین» در اتحادیه اروپا را ممنوع می‌کند و دو رسانه راشا تودی و اسپوتنیک دیگر قادر به انتشار مطالب خود در این اتحادیه برای توجیه جنگ پوتین و ایجاد تفرقه در اتحادیه‌مان نخواهند بود».

رئیس کمیسیون اروپا اضافه کرد: «ما در حال توسعه ابزارهایی برای ممنوع کردن اطلاعات غلط و سمی در اروپا هستیم».

عزیمت ناو هواپیمابر شارل دوگل فرانسه به دریای سیاه برای کمک به ناتو
۱۴۰۰/۱۲/۰۸ - ۲۲:۱۹

سخنگوی نیروی دریایی فرانسه از عزیمت ناو هواپیمابر «شارل دوگل» برای کمک به ناتو و انجام گشت‌زنی برای حمایت از شرکا و متحدان در بحبوحه درگیری نظامی روسیه با اوکراین خبر داد.

به نوشته وبگاه «نیوال نیوز» یکی از سخنگویان نیروی دریایی فرانسه یکشنبه شب به وقت تهران گفت که ناو هواپیمابر فرانسوی «شارل دوگل» و ناو گروه آن که در حال حاضر در شرق دریای مدیترانه به عنوان بخشی از یک ماموریت مستقر هستند، قرار است به ناتو کمک کنند.

نیروی دریایی فرانسه با تغییر ماموریت خود قصد دارد این ناو گروه را عازم دریای سیاه کند. سخنگوی نیروی دریای فرانسه افزود که این ناو گروه البته از دریای سیاه عبور نمی‌کند، اما جنگنده‌ها و هواپیماهای جاسوسی آن وظیفه گشتزنی در آسمان و اطراف دریای سیاه و همچنین پشتیبانی از شرکای منطقه‌ای مانند رومانی و بلغارستان را برعهده خواهند داشت.

منابع خبری همچنین اعلام کردند که یک فروند شناور انگلیسی نیز روز جمعه برای تقویت ناتو عازم استونی شده است. شناور «اچ ام اس دایموند» انگلیس همراه با بالگردهای تجسسی برای تقویت مواضع ناتو در شرق اروپا عازم استونی می شود. وزارت دفاع انگلیس همچنین از اعزام شماری از تانک‌ها و خودروهای زرهی خود از آلمان به استونی همراه با پشتیبانی جنگنده‌های تایفون این کشور خبر داده است. انگلیس نوع این تانک‌ها را «چلنجر-۲» اعلام کرده است.

آمریکا دستور پوتین برای آماده باش نیروهای هسته‌ای را محکوم کرد
۱۴۰۰/۱۲/۰۸ - ۱۸:۵۳

نماینده آمریکا در سازمان ملل در واکنش به خبر آماده باش نیروهای هسته ای روسیه با بیان اینکه ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در حال تشدید جنگ در اوکراین است، گفت که ما به محکوم کردن اقدامات او به شدیدترین شکل ممکن ادامه می دهیم.

لیندا توماس گریفیتس نماینده امریکا در سازمان ملل روز یکشنبه به وقت محلی در واکنش به خبر آماده باش نیروهای هسته ای روسیه گفت: ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه به روشی غیر قابل قبول درحال تشدید این جنگ است. ما باید به محکوم کردن اقدامات او به شدید ترین شکل ممکن ادامه دهیم.

مقام اوکراینی: هیات اوکراین به ریاست معاون وزیر خارجه با طرف روس مذاکره می‌کند
۱۴۰۰/۱۲/۰۸ - ۱۸:۲۷

 

یک مقام نزدیک به ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین روز یکشنبه اعلام کرد که سرپرستی هیات مذاکره کننده این کشور با روسیه را نیکلای توچیتسکی معاون وزیر خارجه اوکراین برعهده دارد.

وزارت دفاع روسیه: اوکراین از مهمات فسفری استفاده می‌کند
۱۴۰۰/۱۲/۰۸ - ۱۸:۲۶

وزارت دفاع روسیه عصر یکشنبه به وقت تهران ارتش اوکراین را به استفاده از سلاح‌‌های ممنوعه متهم کرد.

به گزارش منابع خبری، وزارت دفاع روسیه اعلام کرده است که ارتش اوکراین از مهمات فسفری در حومه کی‌یف نزدیک فرودگاه «گوستومل» استفاده می‌کند.

فسفر سفید ماده‌ای است هواسوز که وقتی در معرض هوا قرار می‌گیرد شروع به سوختن می‌کند و دود سفیدی دارد. این ماده با آب خاموش نمی‌شود و همچنان در آب می‌سوزد. اگر این ماده روی اعضای بدن جانداری بریزد، تا عمق بدن را می‌سوزاند و هرگز خاموش نمی‌شود و حتی استخوان را هم می‌سوزاند. این بمب دودی سمی دارد که مشکلات حاد تنفسی در حد خفگی یا سوختن ریه‌ها در فرد را ایجاد می‌کند.

فوری: دستور پوتین برای آماده باش هسته ای در برابر غرب
۱۴۰۰/۱۲/۰۸ - ۱۶:۵۴

 ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه امروز با سرگئی شویگو وزیر دفاع و گراسیموف رئیس ستاد کل ارتش روسیه در خصوص وضعیت در اوکراین دیدار و گفت‌وگو کرد. او به وزارت دفاع روسیه دستور داد نیروهای بازدارنده هسته‌ای در حالت آماده باش قرار بگیرند. 

نقشه درگیری ها در اوکراین
۱۴۰۰/۱۲/۰۸ - ۱۵:۳۱

براساس نقشه زیر که خبرگزاری فرانسه از وضعیت درگیری ها در اوکراین منتشر کرده، مناطقی که با رنگ صورتی مشخص شده، از جمله شهر بزرگ خارکیف در شمال شرق اوکراین، مناطق تحت کنترل روسیه است و نقاطی که با دایره های زرد مشخص شده، نقاطی است که شاهد وقوع حملات یا انفجارهایی بوده است.

این درحالی است که فرماندار خارکیف ساعتی قبل اعلام کرده این شهر کاملا تحت کنترل نیروهای اوکراین است و از تمام نیروهای دشمن پاکسازی شده است.

سخنان کم سابقه صدراعظم آلمان علیه پوتین/ مقاومت شدید اوکراینی ها در برابر روسیه/نبرد سنگین در خارکف و انفجار خط لوله گاز و یک پایانه نفتی/ ترامپ: حمله روسیه به اوکراین وحشتناک است

سخنان کم سابقه صدراعظم آلمان علیه پوتین
۱۴۰۰/۱۲/۰۸ - ۱۴:۴۱

اولاف شولتز صدراعظم آلمان در نشست پارلمان این کشور درباره تحولات اوکراین ادعا کرد که ولادیمیر پوتین تلاش دارد امپراطوری روسیه را احیا کند.

صدراعظم آلمان طی سخنرانی روز یکشنبه (امروز) در پارلمان فدرال این کشور (بوندستاگ) حمله روسیه به اوکراین را محکوم کرد و خطاب به قانونگذاران گفت: «ما باید در این برهه نیازمندی شدید اوکراین، به این کشور کمک کنیم».

اولاف شولتز سپس اظهارات تندی علیه ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه مطرح و ادعا کرد: « پوتین یک جنگ تهاجمی علیه کی‌یف راه انداخت زیرا آزادی مردم اوکراین، رژیم سرکوبگر وی را به چالش می‌کشید».

وی با دفاع از ارائه کمک‌های تسلیحاتی آلمان به اوکراین مدعی شد: «هیچ پاسخ محتمل دیگری در برابر تجاوزگری پوتین وجود نداشت. این پوتین بود که این جنگ را انتخاب کرد و نه مردم روسیه به همین دلیل ما باید این را جنگ پوتین بدانیم».

صدراعظم آلمان در ادامه اظهارات تند خود خطاب به رئیس‌جمهور روسیه در پارلمان کشورش گفت: «ما از هر متر مربع از قلمرو متحدین خود دفاع می‌کنیم و در این خصوص جدیت داریم. پوتین تلاش دارد امپراطوری روسیه را احیا کند و خواهان یک نظم جهانی جدید است».

اولاف شولتز صدراعظم آلمان خطاب به قانونگذاران بوندستاگ ادعا کرد: «پوتین استفاده از نیروی نظامی را متوقف نخواهد کرد و اقداماتی که ما انجام داده‌ایم به متحد کردن مواضع ما کمک خواهد کرد».

توصیه‌های سفارت ایران در کی یف به ایرانیان مقیم اوکراین
۱۴۰۰/۱۲/۰۸ - ۱۳:۲۳

در چهارمین روز تحولات اخیر در اوکراین سفارت جمهوری اسلامی ایران در کی یف در اطلاعیه ای توصیه هایی را به ایرانیان مقیم اوکراین که به سمت مرزهای غربی این کشور در حرکت هستند و یا از این مرزها عبور می‌کنند، ارائه کرد.

در این اطلاعیه آمده است: ایرانیان در طول مسیر منتهی به نقاط مرزی اوکراین با همدیگر در ارتباط باشند. حتی الامکان در دسته های چند نفری حرکت و از اطلاعات یکدیگر در مسیرها استفاده کنند. به وضعیت هوا در مسیرها توجه و به ویژه با تاریکی شب در اماکن مناسب استراحت کنند.

سفارت ایران در کی یف به هموطنان ایرانی توصیه کرده اطلاعات خود درباره مسیرها را با سفارتخانه های ایران و شبکه های اجتماعی ایرانیان مقیم اوکراین به اشتراک بگذارند و به محض عبور از هر یک از نقاط مرزی اوکراین، ورود خود به کشور دیگر ( لهستان، اسلواکی [آکردیته اتریش]، مجارستان، رومانی یا مولداوی‌ [آکردیته اوکراین ] را به سفارتخانه های جمهوری اسلامی ایران اطلاع دهند و در مسیرهای تعیین شده از سوی همان سفارت حرکت کنند.

در این اطلاعیه شماره تماسهای ضروری ۲۴ ساعته نیز به شرح زیر اعلام شده است.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در کی یف (اوکراین ) ۰۰۳۸۰۶۳۰۴۴۹۰۲۹

سفارت جمهوری اسلامی ایران در ورشو ( لهستان) ۰۰۴۸۵۰۲۷۸۰۶۳۱

سفارت جمهوری اسلامی ایران در اتریش (هم زمان آکردیته اسلواکی) ۰۰۴۲۱۹۱۸۲۴۵۶۰۵

سفارت جمهوری اسلامی ایران در بوداپست ( مجارستان) ۰۰۳۶۷۴۶۰۹۲۶۰

سفارت جمهوری اسلامی ایران در بخارست ( رومانی) ۰۰۴۰۷۶۱۱۲۱۸۰۲

شماره تماس ۲۴ ساعته وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران (تهران) ۰۰۹۸۶۱۱۵۳۱۴۴

آلمان هم آسمانش را به روی روسیه بست
۱۴۰۰/۱۲/۰۸ - ۱۳:۲۳

 

بعد از تحریم هوایی چند کشور اروپایی شامل فنلاند، انگلیس، استونی،لهستان، بلغارستان و جمهوری چک علیه روسیه، آلمان هم اعلام کرد که عبور یا ورود هواپیماهای روسیه به آسمان خود را ممنوع کرده است.

اصابت موشک به یک مخزن نفت در نزدیکی کی‌یف
۱۴۰۰/۱۲/۰۸ - ۱۳:۱۳

 

شبکه خبری فاکس‌نیوز به استناد یک کانال تلگرام نزدیک به دولت اوکراین از اصابت موشک به یک مخزن نفت در نزدیکی کی‌یف خبر داده است.

این انفجار به ایجاد آتشی مهیب منجر شده است. مسئولان از ساکنان مناطق اطراف خواسته‌اند در خانه‌هایشان بمانند و پنجره‌ها را ببندند.

پوتین از عملیات نظامی روسیه در اوکراین تمجید کرد
۱۴۰۰/۱۲/۰۸ - ۱۲:۱۶

 

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، از نیروهای شرکت کننده در عملیات نظامی روسیه در اوکراین برای حمایت از ساکنان منطقه دونباس تمجید کرد و این عملیات را موفق خواند.

پوتین روز یکشنبه در پیامی به نیروهای ویژه روسیه به مناسبت روز این نیروها در روسیه، با تبریک این روز خاطرنشان کرد که نیروهای این کشور در عملیات نظامی در اوکراین برای حمایت از ساکنان منطقه دونباس قهرمانانه شرکت می کنند.

ثروتمندترین مرد جهان به پشتیبانی از اوکراین درآمد
۱۴۰۰/۱۲/۰۸ - ۱۰:۵۲

 

ایلان ماسک، بنیانگذار اسپیس ایکس اعلام کرد سرویس اینترنت ماهواره ای استارلینک را در اختیار اوکراینی ها قرار می دهد.

پولیتیکو نوشت ایلان ماسک، در توئیتی اعلام کرد: «سرویس استارلینک اکنون در اوکراین فعال است.» این میلیاردر گفت شبکه اینترنتی تجاری خود را در اوکراین فعال کرده است.

رویترز: نیروهای روس وارد شهر خارکیف شدند
۱۴۰۰/۱۲/۰۸ - ۱۰:۵۱

 

همزمان با چهارمین روز جنگ در اوکراین، خبرگزاری رویترز گزارش دقایقی پیش داد: بنابر اعلام مقامات وزارت کشور اوکراین، نیروهای روسیه وارد شهر خارکیف در شمال اوکراین شده اند.

رویترز همچنین از انتشار تصاویری از در آتش سوختن خودروی نظامی روسی در شهر خارکیف خبر داد که توسط وزارت کشور اوکراین منتشر شده است.

روسیه: بیش از ۴۵۰ سرباز اوکراینی در شهر خارکیف تسلیم شدند
۱۴۰۰/۱۲/۰۸ - ۱۰:۵۱

همزمان با چهارمین روز جنگ در اوکراین، سخنگوی وزارت دفاع روسیه دقایقی پیش از تسلیم شدن بیش از۴۵۰ سرباز اوکراینی در شهر خارکیف خبر داد.

ایگور کوناشنکوف سخنگوی وزارت دفاع روسیه در نشست خبری روز یکشنبه همچنین اعلام کرد ۹۷۵ مرکزنظامی اوکراین نابود شده است. این مقام دفاعی روسیه گفت: مجددا تاسیسات نظامی اوکراین را با موشک از کشتی و هواپیما هدف حمله قرار دادیم.

نبرد شدید در خارکف و انفجار خط لوله گاز و یک پایانه نفتی
۱۴۰۰/۱۲/۰۸ - ۰۸:۵۵

مقامات اوکراینی می‌گویند، نیروهای روسیه یک خط لوله گاز در شهر خارکف (دومین شهر بزرگ اوکراین) را منفجر کرده‌اند؛ همچنین شهر واسیلکیف هدف موشک‌های روسیه قرار گرفته و یک پایانه نفتی در این شهر دچار حریق شده است.

سرویس دولتی ویژه ارتباطات و حفاظت اطلاعات اوکراین گفته است که انفجار این خط لوله می‌تواند یک "فاجعه زیست محیطی" ایجاد کند.

مقامات از شهروندان این شهر خواسته‌اند تا پنجره‌های خود را با گاز پانسمان یا پارچه مرطوب پوشانده و مایعات زیادی مصرف کنند.

دادستان ارشد اوکراین هم گفت که نیروهای روسی هنوز نتوانسته‌اند خارکف را تصرف کنند و نبرد شدیدی در این شهر در جریان است.

این شهر با ۱.۵ میلیون نفر جمعیت، در ۴۰ کیلومتری مرز روسیه قرار دارد.

ساعاتی قبل نیز اخباری مبنی بر اصابت موشک‌های روسی به شهر واسیلکیف در جنوب غربی پایتخت اوکراین منتشر شد.

شهردار این شهر در ویدیویی که در فضای مجازی منتشر شده گفت، یک پایانه نفتی به آتش کشیده شده است.

درخواست جلسه فوری مجمع عمومی برای اوکراین
۱۴۰۰/۱۲/۰۸ - ۰۸:۵۲

شورای امنیت سازمان ملل متحد روز یکشنبه به وقت محلی در پی وقوع جنگ در اوکراین، به رغم تعطیلی آخر هفته کشورهای غربی، برای چهارمین بار طی هفت روز اخیر، نشستی اضطراری برگزار می‌کند تا تشکیل نشست فوری و ویژه درباره این بحران را در مجمع عمومی تصویب کند.

 دیپلمات‌ها می گویند این نشست به درخواست آمریکا و آلبانی برگزار خواهد شد تا در پی وتوی قطعنامه پیشنهادی قبلی این دو کشور از سوی روسیه، بحران اوکراین و محکومیت اقدام نظامی مسکو را در مجمع عمومی سازمان ملل پیگیری کنند.

نشست روز یکشنبه شورای امنیت، چهارمین نشست اضطراری این شورا در طول هفت روز اخیر خواهد بود که برای رای گیری درباره پیش نویس قطعنامه‌ای است که درخواست نشست ویژه و فوری در مجمع عمومی سازمان ملل را در خصوص بحران اوکراین دارد.

نشست اضطراری جدید شورای امنیت، عصر یکشنبه به وقت محلی برگزار خواهد شد و روسیه که جزو پنج عضو دائم شورای امنیت و دارای حق وتو است، نمی‌تواند از حق وتوی خود در این نشست استفاده کند. البته روسیه در ماه جاری میلادی (فوریه) ریاست دوره ای شورای امنیت را برعهده دارد.

بر اساس بند سوم ماده ۲۷ منشور سازمان ملل متحد، برای تصویب مسایل غیرمحتوایی (شکلی) در شورای امنیت صرفا به ۹ رای از ۱۵ رای اعضای دائم و غیردائم این شورا نیاز است.

در این موضوعات چنانچه اعضای دائم شورای امنیت رای منفی بدهند، وتو محسوب نخواهد شد.

از آنجا که درخواست کشورها برای طرح بحران اوکراین در نشست ویژه مجمع عمومی سازمان ملل نیز جزو موضوعات غیرمحتوایی بوده و شکلی محسوب می‌شود، لذا برای تصویب طرح آن در مجمع عمومی سازمان ملل، فقط به ۹ رای موافق از ۱۵ رای اعضای دائم و غیردائم شورای امنیت نیاز است.

اعضای شورای امنیت روز یکشنبه در نشست اضطراری خود قطعنامه‌ای را تصویب خواهند کرد که در آن از عبدالله شهید رئیس کنونی مجمع عمومی سازمان ملل خواهند خواست نشست ویژه و فوری برای رسیدگی به بحران اوکراین با حضور ۱۹۳ عضو آن برگزار کند.

پس از تصویب تشکیل نشست مجمع عمومی سازمان ملل در شورای امنیت، این نشست باید ظرف ۲۴ ساعت برگزار شود.

۵۱ کشور جهان، جمعه ۶ اسفند ۱۴۰۰ / ۲۵ فوریه ۲۰۲۲ در بیانیه مشترکی پس از آنکه روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه خود را در نشست اضطراری شورای امنیت در همین روز وتو کرد، اعلام کردند موضوع حمله روسیه به اوکراین را در مجمع عمومی سازمان ملل پیگیری خواهند کرد.

اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد روز جمعه دور هم گرد آمده بودند تا پس از بحث و گفت‌وگوهای خصوصی و علنی چند روزه درباره پیش نویس قطعنامه‌ای علیه روسیه، تصمیم‌گیری کنند که مسکو قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه خود را وتو کرد و تلاش‌های واشنگتن و متحدانش را به شکست کشاند.

در رای گیری انجام شده در نشست شورای امنیت، ۱۱عضو از ۱۵ عضو دائم و غیر دائم شورای امنیت رای موافق، یک کشور (روسیه) رای مخالف و ۳ کشور شامل چین، هند و امارات رای ممتنع دادند. این قطعنامه به دلیل رای مخالف روسیه که عضو دائم شورای امنیت و دارای حق وتو است، به تصویب نرسید.

پس از پایان نشست شورای امنیت سازمان ملل ۵۱ کشور در بیانیه مشترکی اعلام کردند که ما این موضوع را به مجمع عمومی خواهیم برد؛ جایی که وتوی روسیه اعمال نمی‌شود و کشورهای جهان مسکو را مسوول خواهند دانست.

سازمان ملل: ۶۴ غیر نظامی در اوکراین کشته شدند

سازمان ملل متحد دست کم کشته شدن ۶۴ غیرنظامی و زخمی شدن ۲۴۰ نفر دیگر در جنگ اوکراین را تأیید کرد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، سازمان ملل تایید کرده که این آمار از زمان حمله روسیه به اوکراین در روز پنجشنبه ثبت شده؛ در حالی که این نهاد معتقد است که این میزان به طور قابل توجهی بالاتر است؛ زیرا بسیاری از گزارش ها همچنان باید تایید شوند.

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل، آمار دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد که روش‌های دقیق و روش‌های راستی‌آزمایی در مورد تلفات ناشی از درگیری دارد را بازنشر می کند.

مقاومت شدید اوکراینی ها در برابر روسیه/ترامپ: حمله روسیه به اوکراین وحشتناک است

این بخش از سازمان ملل همچنین می گوید آسیب به زیرساخت های غیرنظامی، صدها هزار نفر را از دسترسی به برق یا آب محروم کرده و نقشه ای از "اوضاع بشردوستانه" در این کشور - بیشتر در شمال، شرق و جنوب اوکراین- تهیه کرده است.

دفتر حقوق بشر اوایل روز جمعه شمارش اولیه کارمندانش از تلفات اوکراین را حداقل ۱۲۷ غیرنظامی، ۲۵ کشته و ۱۰۲ زخمی، عمدتاً بر اثر گلوله باران و حملات هوایی گزارش داده بود.

سی‌ان ‌ان: حمله روسیه با مقاومت سخت اوکراین مواجه شده است

شبکه خبری سی ان ان به نقل از مقامات آگاه آمریکایی گزارش داد: حمله روسیه با مقاومت سخت تر از انتظار از سوی ارتش اوکراین مواجه شده و مشکلات در تامین نیروها نیز بر حمله مسکو تاثیر گذاشته است.

شبکه خبری تلویزیونی سی ان ان آمریکا شنبه شب به وقت محلی در گزارشی افزود در میدان نبرد، روسیه بیش از حد انتظار متحمل تلفات سنگین‌ در نیروها، تجهیزات زرهی و هواپیما می‌شود.

این رسانه آمریکایی ادامه داد: این امر تا حدی به دلیل عملکرد بهتر پدافند هوایی اوکراین و فراتر از ارزیابی‌های اطلاعاتی آمریکا پیش از حمله روسیه است.

مقاومت شدید اوکراینی ها در برابر روسیه/ترامپ: حمله روسیه به اوکراین وحشتناک است

سی ان ان به نقل از یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) گفت که علاوه بر این، روسیه هنوز نتوانسته است برتری هوایی در اوکراین ایجاد کند زیرا نیروی هوایی و سیستم‌های دفاع هوایی کی‌یف برای کنترل حریم هوایی مقاومت می کنند.

این مقام توضیح داد پدافند هوایی اوکراین، از جمله هواپیماها، همچنان عملیاتی هستند و در مکان هایی از دسترسی هواپیماهای روسیه به آسمان این کشور جلوگیری می کنند.

ترامپ: حمله روسیه به اوکراین وحشتناک است

دونالد ترامپ رییس جمهوری سابق آمریکا مدعی شد که اگر وی اکنون سمت ریاست جمهوری ایالات متحده را بر عهده داشت، هیچ‌گاه فاجعه هولناک در اوکراین رخ نمی‌داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، ترامپ روز شنبه به وقت محلی در یک گردهمایی در فلوریدا با اشاره به درگیری نظامی بین روسیه و اوکراین مدعی شد: همانطور که همه می‌دانند، اگر در انتخابات ما تقلب نمی‌شد و اگر من رئیس‌جمهوری بودم، این فاجعه وحشتناک هرگز اتفاق نمی‌افتاد.

وی گفت که ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه از «ضعیف بودن» جو بایدن رئیس جمهوری دموکرات برای حمله به اوکراین استفاده کرد.

ترامپ همچنین به حمله روسیه به گرجستان در زمان جورج دبلیو بوش و شبه جزیره کریمه در زمان باراک اوباما اشاره کرد و گفت: «من به عنوان تنها رئیس جمهوری قرن بیست و یکم (آمریکا) ایستادگی کردم که روسیه به کشور دیگری حمله نکند.»

رییس جمهوری سابق آمریکا در این سخنرانی که ساعاتی پس از اعمال تحریم های گسترده آمریکا و متحدانش علیه آمریکا صورت گرفت، با اوکراینی‌ها ابراز همدردی کرد و این بار از ولودیمیر زلنسکی رئیس‌ جمهوری اوکراین تمجید کرد و او را در حالی که در کی یف پایتخت اوکراین مانده، "شجاع" خواند.

وی تصریح کرد: حمله روسیه به اوکراین وحشتناک است. ما برای مردم سرافراز اوکراین دعا می‌کنیم. خداوند همه آنها را رحمت کند.

رییس جمهوری سابق آمریکا پیش از این با تقدیر از اقدام پوتین در حمله به اوکراین، وی را یک نابغه خوانده بود اما بایدن در مصاحبه ای که اوایل روز شنبه منتشر شد، اظهارات ترامپ مبنی بر اینکه پوتین یک "نابغه" است را به سخره گرفت.

پاپ با زلنسکی تلفنی گفت وگو کرد

پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان در بحبوحه عملیات نظامی روسیه در اوکراین با ولودیمیر زلنسکی رییس جمهوری این کشور تلفنی گفت وگو کرد.

سفارت اوکراین در واتیکان در صفحه رسمی توئیتر خود ضمن اعلام برقراری تماس تلفنی پاپ با زلنسکی در روز شنبه افزود که پاپ برای حادثه مصیبت‌بار در اوکراین عمیقاً ابراز تأسف کرد.

رییس جمهوری اوکراین پس از برقراری این تماس با ارسال پیامی در صفحه توئیتر خود از همدردی پاپ با اوکراینی ها قدردانی و اعلام کرد:من از پاپ فرانسیس به خاطر دعا برای صلح در اوکراین و آتش بس تشکر می کنم. مردم اوکراین حمایت معنوی جنابعالی را احساس می کنند.

پاپ فرانسیس چهارشنبه گذشته در خطابه‌ای عمومی برای شماری از پیروان مذهب کاتولیک ضمن آرزوی قلبی برای استقرار صلح در اوکراین، گفت: خطر جنگ در این منطقه "قلب مرا به درد آورده است".

پاپ افزود: به‌رغم تلاش‌های دیپلماتیک در هفته‌های گذشته سناریوهای بشدت نگران‌کننده‌ای در حال وقوع است که بسیاری مردم را در سراسر جهان نگران کرده است.

وی از خدا خواست همه طرف‌ها از اقدامی که موجب رنج بیشتر مردم شود، همزیستی مسالمت‌آمیز ملت‌ها را بر هم زند و قوانین بین‌المللی را مختل کند، پرهیز کنند.

رهبر کاتولیک‌های جهان همه را دعوت کرد روز دوم مارس (۱۱ اسفند) را روز روزه برای صلح دانسته و برای استقرار صلح به دعا و روزه متوسل شوند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶۳
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳۶۰
چطوری زمانی که حمله میکند یک کشور در خاورمیان نابود میکنند خبری نیست چشم ابی ها فقط خودشون دوست دارند
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۱۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
متاسفانه رسانه های غربی کاری کردن که برای خود خاورمیانه ای ها هم ارزش جان غربیها بیشتر شده!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
کاش اینقدر که دل مردم دنیا بخاطر مردم اکراین می سوخت، به حال مردم یمن نیز می سوخت. و شورای امنیت و سازمان ملل به همین سرعت وارد عمل می شدند و قطعنامه های محکوم کننده متجاوز رو صادر می کردند. دنیای یک بام و دو هوا!!!
بیژن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
منظور افرادی مثل شما که در زیر تمام خبرهای جنگ و ویرانی در اوکراین همچین مطالبی رو مینویسن چیه؟ میخواید بگید از صدمات وارده به مردم و کشور اوکراین خوشحالید یا اونا طبیعی میدونید چون غربی ها به کشور دیگه ای حمله کردن؟ واقعا شما درکی از انسانیت و موقعیت و زمان شناسی ندارید؟
ع ع
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
یادتان هست چه کسی حرم امام رضا و مجلس را به توپ بست. کلا در نهایت سگ زرد برادر شغل است ..ذات روس ها را تاریخ نشان داده . لطفا تاریخ بخوانید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
دم پوتين گرم
وطن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
دوستانی که سینه چاک دفاع از اکراین شدن لطف کنن یه مطالعه بکنن و ببینن همین اکراین چندبار از قطعنامه های علیه ایران حمایت کرده. شرط میبندم اگه امریکا به اکراین حمله میکرد همین داخلیهای غربزده لام تا کام حرفی علیه امریکا نمیزدن.پس لطفا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
پویتن زده به سیم آخر. اگه جنگ هسته ای بشه نصف افراد کره زمین میمیرن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
ناشناس 13:35 ای کاش شا هم خبرهای واقعی میگفتید که حوثی ها در حال نبرد با دولت واقعی مورد تایید سازمان ملل هستند و با موشک بالستیک پناهجویان در مارب را کشتند. ای کاش دو طرف خبرها هم میگفتید تا باورپذیرتر بودی
ناشناس
| Denmark |
۱۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
ایران باید هر چه زودتر اعلام بی طرفی کند و از حمایت از روسیه دست بکشد. ممکنه جنگ هسته ای بین روسیه و اروپا و ناتو و آمریکا اتفاق بیافته و ایران اگر دست از حمایت از روسیه برندارد به ایران هم حمله هسته ای بشود از طرف آنها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
چیزی که توی این چند روز متوجه شدم اینه که رسانه های جهان و ایران اغلب نوعی تعلق خاطر به غرب دارند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
کسی نمیگه کشتار ملت اوکراین خوبه ، حرف اینه چرا مقابل کشتار ملت های مسلمان کسی جیکش در نمیاد ، اینایی که منفی میدین شماها اینقدر برای خودتون ارزش قائل نیستین و اینقدر تحت تاثیر غرب هستین که انسانیت خودتون رو هم فراموش کردین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
در جواب کامنت 9:03
تجاوز به حریم هر کشوری مردود هست.
چه آمریکا وارد عراق و افغانستان بشه و چه روسیه وارد اوکراین.

و ضمنا همه دو طرف دوستانی که کامنت نوشتن
آیا عبارت "نه شرقی و نه غربی" را رعایت کردین؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
جالبه. بدون طرفداری از هیچ کدام از طرفین دعوا عرض می کنم.
دوستان،
جنگ دو تا کشور خارجی دیگه هست بعد مردم ما اینجا دارند با هم، سر اونها دعوا می کنند.
خودمون با خودمون چند چندیم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
روسیه بنزین و سوخت تانک ها و ماشین ها و همچنین غذاهاش در خاک اوکراین داره تموم میشه. از انور شدت حملات اوکراین هم داره زیاد میشه و ارسال سلاح به اوکراین هم داره زیاد میشه . پوتین داره ذلیل میشه
احتمالا پوتین اگر ببینه داره شکست میخوره و آبرویش میره ، از بمب اتم استفاده کنه در آخر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
با وجود آدم های سیاه دلی مثل شما، امیدی به بهبود وضعیت کشور ما نیست، اگرچه در اقلیت محض هستید.
آدم حسابی !! چه مقایسه مسخره ای میکنی ! آمریکا با حمله به عراق، صدام خون آشام را ساقط کرد که موجب به شهادت رسیدن هزاران جوان مسلمان ایرانی و عراقی شده بود، اما عمو پوتین شما به یک کشور آزاد و وموکراتیک مثل اوکراین حمله کرده که جرم مردمش این است که میخواهند خودشان راجع به سیاست کشورشان تصمیم بگیرند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
از این کامنت تا آخر نگاه کنید ببینید چقدر طرفدار اوکراین هستن و چقدر طرفدار روسیه. یعنی طبق معمول خلاف سیاست کشور ما . مسئولین ما به اندازه یک فرد عادی هم قدرت تحلیل و تشخیص ندارند..
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
این همون پوست موزی بود که چین و امریکا با زرنگی زیر پای پوتین بدبخت انداختن سیاست پدر مادر نداره
ناشناس
| Canada |
۰۰:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
خوشبختی های زندگی ما دهه چهل پنجاهی ها با شروع جنگ جهانی سوم تکمیل خواهدشد !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
یمنی ها انسان نیستند؟ آره از منظر شما انسان یعنی سفید پوست مو زرد. یمنی ها سیاه اند و لاغرند اصلا انسان نیستند. مرگ بر دنیای پر از تبعیض
پوتین نباید گله ای از برقراری برجام و رفع تحریم ایران داشته باشد چون خودش در شورای امنیت 7 بار بر سر همین برنامه هسته ای علیه ایران رای داد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
تازه معلوم میشود که پیروزی های روسیه در سوریه فقط

بخاطر حمایت های پیاده نطام ایرانی و افغانی و پاکستانی تحت امر سپاه قدس و شهید سلیمانی بوده است

وگرنه الان اینطور پیاده نطامش در اولین شهر خارکوف که کنار مرزش با اوکراین است
اینقدر تلفات نمیداد و مثل .خ..ر در گل گیر نمی کرد
با سلام واحترام
انسان وقتی مطالب برخی سایت ها(مانند سایت الف" ) ومسئولین را می شنود.احساس می کند که این روس ها هستند که دارند این مطالب را می نویسند . واقعا باعث تاسف است. همانطوریکه دکتر محمود صادقی تویت کردن،" از مردم اوکراین بابت این مطالب عذرخواهی می کنیم."
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
تابناک هم همینه ، فقط سانسور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
از طرف خودت حرف بزن
در ضمن سیاست آن چیزی نیست که در ظاهر شما می بینی که فقط جنگ ظاهری ببیتی
ناشناس
| Romania |
۱۶:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
ما هم وقتی خبر سایت های غربی رو میشنویم احساس میکنیم خود ملکه داره خبر مینویسه
مرگ بر امریکا مرگ بر آل سعود و اسرائیل کودک کش جنگ خوب نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
تو که از جنگ بدت میاد!چند بار در همین جمله ات از کلمه مرگ استفاده کردی؟!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
بابت منفی های این سایت از تمام انسانهای شریف دنیا عذر خواهی می کنم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
از خودت هم عذرخواهي كن ناشناس 15:03
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
تو مگه وزیر وکیلی ناشناس 15:05
این کامنت ها واقعیت جامعه ما را نشان می دهند چه بخواهی چه نخواهی.
فرزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
بابت اين كامنت از انسانهاي شريفتر از ناشناس 15:03 عذرخواهي ميكنيم!
هر تجاوزی محکوم است چه به ویتنام باشد چه به اوکراین زنده باد اوکراین و مردم دلیرش زنده باد شهدای وطن که برای هر سانت این کشور جنگیدند روحشان شاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
آن روزی که داشتند انقلاب رنگی انجام می دادن تا دستور کد خدا را در کشورشان اجرا کنند باید این روزها را می دیدن که روسیه ساکت نمی نشیند تا علیه آنها همکاری با آمریکا انجام دهند
farhad
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
ناشناس 14:03 مثل اینکه یادت رفته ملت اونجا حق استقلال دارن و میتونن برای کشورشون تصمیم بگیرن روسیه حق نداره تو کارشون دخالت کنه شما و امثال شما یادتون رفته خود ماهم برای استقلال و آزادی انقلاب کردیم و این همه شهید دادیم ....
مرگ بر روسیه
مرگ بر پوتین
شرم بر روسیه
ننگ بر پوتین
پاسخ ها
م
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
و ایضا
مرگ بر آمریکا
مرگ بر اسرائیل
مرگ بر انگلیس
مرگ بر آل سعود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
آقای میم تمام فتنه ها دقت بفرمائید کار روسیه است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
مرگ بر هر ظالمی ، از جمله آمریکا و اسرائیل و آلمان و انگلیس و آل سعود وووو ! یک طرفه نرید انگار اون سمت همه فرشته هستن و مقدار غربزدگی تون رو کنترل کنید که اوردوز دارین میکنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
شما هم خودتون دقیقا مثل همین ها فکر میکنید چرا اینقدر شعار مرگ می دهید چرا از کشتن انسانها که در هر جا دنیا لذت میرید هیچ انسانی نباید در هیچ کجا دنیا به خاطر قدرت طلبی رهبران کشور ها کشته شود
مرگ بر جنگ طلبان جهان
مرگ بر روسیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
مرگ بر غربزده
ناشناس
| - |
۰۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
طوری میگن مرگ بر غربزده انگاری پوتین ارابشونه
مرگ بر روسیه ای کاش اجازه تظاهرات ضد جنگ می دادند
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
باريكا به روحيه صلح طلب تو ولي كاش براي همه انسانها همين جور خودتو ...حساس ميكردي. نه فقط چشم آبي ها . بنده خدا اونا براي امثال من وتو توي هشت سال دفاع مظلومانه اي كه داشتيم حتي يه ذره ناراحت هم كه نشدند هيچ به صدام ملعون كمك هم كردن. . باز هم ميگم كاش براي همه يقه چر بديد مثلا ملت مظلوم فلسطين عراق سوريه لبنان يمن افغانستان شيعيان پاكستان ميانمار شيعيان مظلوم نيجريه و عربستان و ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
محمد آقا اولا جنگ برای هیچ کس خوب نیست دوما شما از کجا میدونی من و امثال من نسبت به آنچه اشاره فرموده اید اعتراض ننموده ایم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
دوست عزیز موقع جنگ ایران عراق کشوری به نام اوکراین وجود خارجی نداشت که به عراق کمک کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
مرگ بر غربزده
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
در ادامه فرمایشات آقا یا خانم 1757 باید عرض کنم که ولی کشوری به نام شوروی وجود داشت که همین روسیه امروزی هست که پشتیبان تمام قد عراق بود میگ ها و سوخوهایشکه کشورم رو و مردم بی دفاع رو بمباران می کرد ساخت همین برادر امروزی مان روسیه بود
مرگ بر روسیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
مرگ بر آمریکا مرگ بر انگلیس مرگ بر اسرائیل مرگ بر فرانسه مرگ بر چین مرگ بر روسیه مرگ برعربستان مرگ بر امارات مرگ بر ...خسته شدم شما ادامه بدهید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
مرگ بر تمام غربزدگان
فرزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
مرگ بر نوكران پوتين!
پوتین یک جانور درنده وحشی است.
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
بچه باز زامبی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
ایضا کشته های جنگ های آمریکا تو قرن اخیر چند صد هزار نفر بوده جناب غربزده سر توی برف
رشادت، دلآوری و مظلومیت ملّت قهرمان اووکراین، یادآور رشادت ها، دلآوری ها و مظلومیت های ملّت بزرگ و قهرمان کورد در طول تاریخ است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
اولاً به اعتبار لغت‌نامه‌ی دهخدا، کورد واژه‌ای جعلی است. پارسی را پاس داریم: کرد.
دوماً کرد یک ملت نیست، قومی است از اقوام ایرانی
دیار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
ببینید دوست عزیز منم یه کرد هستم ولی ما قبل از اینکه کرد باشیم ایرانی هستیم ما همه با هم اعم از کرد و ترک و بلوچ و عرب و فارس و غیرە تشکیل دهندە یه ملتیم در یه کشور بنام ایران همه با هم برادر و برابر هستیم و باید دنیا اینو بداند و بفهمد تا هیچگاە دشمنان ملت از واژەها سو استفادە نکنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
با احترام به تمام هموطنان کرد ، چیزی که باعث عقب ماندگی ملت های خاورمیانه هست همین قوم گرایی بجای ملی گرایی هست ، اینقدر خودتون رو از بقیه جدا نکنید بهتره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
جنگ هفتاد و دو ملت همه را عذر بنه

چون ندیدند حقیقت ره افسانه زدند
پیداشون نیست حزب توده که می گفتن ۲۴ ساعت اوکراین می گیره
نامردتر از روس‌ها خود روس‌ها هستند و عجیبه که یه عده روسوفیل فقط روس‌ها را عامل نجات خودشان میدانند. یادشان رفت که همین روس‌ها چقدر آب و خاک را از کشورمان جدا کردند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
نه حتما آمریکایی ها خیلی مرد هستن !تقاضای عقل
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
نه روسها بد هستند نه آمریکایها این حاکمان و
رهبران‌ دیکتاتور کشورها هستند که ای فجایع‌ را ببار می آورند
بازنده جنگ اوکراین صدا و سیمای ایران است هم از لحاظ حرفه ای وهم از لحاظ اخلاق رسانه ای
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۶:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
واسه شما غرب گداها آره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
از من ناشناس ایرانی به ناشناس رومانیایی
آقا اگر غرب بده چرا از رومانی غربگرا پیام میدی
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۸:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
اونا که میلین اخبار نمیگن اخبار میسازن
ترامپ: حمله روسیه به اوکراین وحشتناک است
جناب آقای ترامپ حمله امریکا به عراق لیبی افغانستان پاناما سوریه یمن و... وحشتناک نبود ؟
چرا کاری که خودتان می کنید توجیه دارد ولی برای دیگران قبیح میشماری هر چند جنگ و کشتار تقبیح شده است ولی جنایتکار جنایتکار است فرقی نمی کند خواه امریکا باشد خواه روسیه و خواه انگلیس و المان و...
پاسخ ها
خودم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
امريكا به عراق در ظاهر هم شده به خاطر اشغال كويت در افغانستان به طالبان وحشي حمله كرد به سوريه هم آنچنان حمله اي نكرد وگرنه بشار اسد هم الان پيش صدام بود
چند میلیون نفر در اوکراین آواره شده اند؟ چند میلیون نفر کشته، زخمی یا معلول شده‌اند؟ چند خانه و بیمارستان و مراکز غیر نظامی بمباران شده‌اند و ... هنوز به پای سوریه، افغانستان، یمن و .... نرسیده!!!!! چرا صدای غرب درآمده؟
پاسخ ها
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
سوریه چه ربطی به غرب داره بشار اسد میزنه ملتشون لت و پار میکنه الان باید غرب جواب بده چرا همه چی را قاطی میکنید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
اسد با کمک روسیه و بقیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
افشین خان

اولا دفاع از اوکرابن اولا بخاطر تهاجم نابرابر روسیه علیه اوست

دوما اوکراین چون بدنبال حکومت دموکراسی و مردمی و سالم باد
موجب خشم پوتین دیکتاتور شده است و باید از حکومتهای مبتنی بر ازادی و دموکراسی دفاع کرد

ضمنا سوریه بخاطر ایتکه اکثریت مردمش مخالف حکومت اش بودند قیام کردند
ولی بدستور و توسط ارتش بشار اسد کشته و زخمی شدند
و کشورشان هم ویران شده است ....
و سوریه توسط بشار اسد و داعش 70 درصد جمعیتش کشته و زخمی و اواره داخل و خارج شده اند

مضافا به ابنکه امریکا و روسیه و ایران و چند کشور دیگر در نابود کردن داعش به سوریه کمکهای بسیار خوبی کردند

که اگر کمک نمی کردند الان سوریه در اشغال داعش بود و بشار اسد یا فرار کرده و یا کشته شده بود

انصاف داشته باشید و بیشتر مطالعه کنید و کمتر دنباله روی محض طوطی وار کنید
حیف است ،
روسیه همسایه ماست و باید باهاش رابطه خوبی داشته باشیم اما باید در این جنگ کاملا بی طرف باشیم. نباید با طناب روسیه توی چاه بریم.
پاسخ ها
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
کجای نقشه نشون میده که روسیه همسایه ماست؟//
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
طرف تجاوزگر نباید ایستاد حتی چین حاضر نشد تجاوز روسیه را تایید کنه حتی قزاقستان که رهبرش دست نشانده روسیه است نیز تایید نکرد
زنده باد آزادی و مبارزان وطن ،اگر دولتی با مردم خودش باشه هیچ وقت شکست نخواهند
پوتین مثل ....... تو گل مونده.

نه راه پیش داره نه راه پس .

تکرار تجربه افتضاح ارتش شوروی در افغانستان .

غربی ها بخوبی پوتین و روسیه را درگیر جنگ فرسایشی برای فروپاشی و تجزیه دوم روسیه کردند

خدا جای حق نشسته.
روسیه باید تاوان قرنها جنایت را بپردازد
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
اره واژه بهتریه!!!!!!
ترامپ: حمله روسیه به اوکراین وحشتناک است
این جنگ بابت سیاست های غلط دوران این آقاست خیلی پرو و دروغگو ست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
ترامپ نوکر و دست نشانده پوتین بود
و با تقلب پوتین ، ترامپ رییس جمهور شد

اولا ترامپ ناتو را بسیار صعیف کرد و سهم هزینه امریکا را 4 سال پرداخت نکرد

دوما با دادن اطلاعات سری امریکا به پوتین ، او دا برای این حمله کمک کرد

تمام سرویس های مخفی میدانند که ترامپ چه خیانتی کرده ااست و او اصالتا از یهودی های ارتدکس روس تبار میباشد
من نگرانم که اوضاع از کنترل خارج بشه و جنگ به فراتر از اوکراین کشیده بشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
شک نکن که به همه کشور ها کشیده میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
چه جنگی؟
اوکراین را واگذار کردند. تمام شد. بقیه ژست جنگ هست.
پوتین حماقتی را مرتکب شده با بر پا کردن یک جنگ نامعلوم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
پوتین فقط به منافع کشور خودش فکر می کند.
پوتین با لشگر ۲۰۰ هزار نفری و شلیک صدها موشک و اعزام هزاران تانک و زره پوش و توپخانه و و بعد از چند روز هنوز نتوانسته است شهر مرزی خارکوف را به تصرف خود درآورد و با تلفات سنگین متوقف شده است پوتین اینترنت در روسیه را صیانت کرده است تا مردم روسیه جنازه های تکه تکه شده سربازان روس را نبینند و نفهمند چهار هزار نفر از فرزندانشان فدای افکار پلید پوتین شده اند روسیه ۴۰۰۰ نفر از ارتشش را در دو روز از دست داد و اگر با همین سرعت تلفات داشته باشد تا یک ماه دیگر چیزی از ارتش روسیه باقی نمی ماند آفرین بر مردم اوکراین که با دست خالی و بدون داشتن توان نظامی برابر با پوتین چنین شجاعانه از دموکراسی و آزادی کشورشان پشتیبانی می کنند و درس شجاعت و وطن پرستی به همه دنیا دادند. پوتین باید زودتر استعفا داده و محاکمه شود یا اینکه مثل هیتلر خودکشی کند که بعید می دانم شجاعت این کار را داشته باشد .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
شکر زیاد‌دوست‌داری؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
بی سواد آمریکا با همکاری چهل کشور دیگه و با خیانت افسران عراقی ، کشور جنگ زده و قحطی زده عراق را دو هفته معطلش شد . شما غربگداها از این همه پاچه خواری خسته نمی شید .
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
ناشناس کم جنبه 13.18شکرها رو برای خودت نگهدار.اگر جوابی داری مثل یک ادم متمدن جواب بده
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
۱۳:۱۸
شکرها را توده ای ها می خورند که هورا برای پوتین می کشیدند و امروز بادشان خالی شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
ناشناس ۱۴۲۷
ارتش سایبری و ادب؟! چه توقعاتی داری
مرگ بر دولت غربزده و دست نشانده اوکراین ( از طرف انجمن اقا زاده ها متولد و مقیم آمریکا و غرب است )
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
و نوکران بیسواد و بی جیره و مواجبشان که طوطی وار تکرار میکنند
و با یک کیک و ساندیس کار میکنند
مجموع کشته غیر نظامی های اوکراین 64 نفر اغلام شده است.
این یعنی روسیه حمله همه جانبه هنوز نداشته است.
روسیه احتمالا دارد می بیند عواقب حمله اش در عمل چیه!
غرب هم هیچ عکس العمل جدی نشان نداده است.
بیچاره مردم اوکراین که به غرب امید داشته اند...
احتمالا تا آخر هفته از نا امیدی تسلیم خواهند شد
رسانه های غربی خبر سازی می کنند برای دلخوشک خودشان. پوتین منتظر تسلیم شدن زلنسکی و یا کودتای ارتش است.
موشک های نقطه زن هر کجا را بخواهد می تواند بزند
اگر راست می گویند آنان نیز باید موشک بزنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
رسانه غرب چیه طرف حمله کرده یک کشور از هوا و زمین دریا تبدیل به جهنم کرده
زلنسکی یک یهودی صهیونیست است که با نقشه سیا و موساد رئیس جمهور شده و نقشه های آنها را پیاده کرده. اما این احمق حساب اینجای کارو نکرده بود
پاسخ ها
کیارش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
بچه بیا پائین سرمون درد گرفت . برو در خونه خودتون بازی کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
آقاجون کیارش حالتون خوبه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
میخوای انتخابات اوکراین رو هم نظارت استصوابی کنی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
عهههه بابا زرنگ از کجا فهمیدی قبول نیست تو دیدی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
من هم عقیده کیارشم
ناشناس
| Netherlands |
۱۹:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
تئوری توطئه مغز یه عده رو فاسد کرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
نه اینکه پوتین یک مسلمان شیعه اثنی عشری است !!!؟
توده ای ها و شرق گداها که دیروز در تابناک سینه سپر کرده بودند و از روسیه حمایت می کردند بادشان خالی شده و پیدایشان نیست توصیه می کنم بروند به روسیه کمک کنند چون سربازان روس در حال فرار از اوکراین هستند.
ایران باید نیروی صلحبان به روسیه و اوکراین بفرستد و ایجاد صلح و دوستی نماید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
شما نهار هم خوردید ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
عروسی هم راه بندازند
ننگ بر این دورویان که سعودی و داعش و ناتو و سنتکام را به جان مردم انداختند. یادتون هست کی بود می‌گفت باید ایران را بمباران اتمی کنیم؟
روسیه برای تسلیم شدن مردم اوکراین از هیچ جنایتی فروگذار نیست حتی آتش زدن پایانه های نفتی
چرا هنوز بعضی ها از این جانی بالفطره حمایت می کنند
الان یک عده نیان و انگ غربگدا نزنند. اصلا بحث آمریکای و انگلیس خبیث نیست که همه می دانند آنها کمتر از روسیه نیستند در جنایت و خباثت
مسئله انسانیت است که در اوکراین به مسلخ می رود
حتی قزاقستان که حاکمیت این کشور معروفترین نوکر روسیه است حاضر نشد از حمله روسیه به اوکراین حمایت کند
مخلف هر جنگی هستم، ولی این جنگ را تنها آمریکا کلیدش را زد برای بالا بردن قیمت نفت به بالای ۱۲۰ دلار تا بتواند کمبودهای بودجه خودرا جبران کند و نفت هایی که از سوریه و لیبی به خارج می برد با قیمت بالا بفروشد و نفت هایی که از کشورهای غرب و غیره با قیمتهای بسیار پایین از قبل خریداری کرده را بفروشد و سرمایه هنگفتی به جیب بزند و اروپا را مجبور به خرید نفت کند و واسطه فروش گاز عربستان سعودی برای اروپا باشد.
و حالا جنگی رخ داده است که باعث آن وعده وعید های غرب به اوکراین بود و زلینسکی جملات بزرگتر از دهانش را پراکند و به مذاق و هیبت روسیه نچسبید و نتیجه اش این شد که استیم ۲ بسته شد و حالا می خواهند استیم ۱ را هم ببندند با اینکه تنها آلمان ۴۷% گاز خودرا از روسیه وارد می کرد و قیمت گاز و نفت سرسام بالا رفته است.
و حالا هم آمریکا و غرب دست اوکراین را در حنا گذاشتند و تنها ۵۰۰۰ کلاهخود برای آنها فرستادند و تمام مدت در رادیو تلویزیون های اروپا زلسنکی را کمدینات هنرپیشه کمدی می نامند و او و سیاست اورا بی ارزش جلوه می دهند! که او سیاستمدار نیست و برای این در باتلاق جنگ با روسیه افتاده است!
در این میان که تمام دنیا برای اوکراین سینه می زنند و اشک تمساح می بارند تنها در دو روز سه بار اسرائیل به سوریه را بمباران کرد و ۳۷ بار عربستان سعودی دشمن مسلمانان یمن را بمباران کرد و یکبار در اخبار های دنیا از آن خبری پخش نشد. و ما در اینجا شاهد این نا برابری و تبعیض نژادی هستیم!
پاسخ ها
سیدرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
دوست گرامی،اگر اسرائیل موفق میشود سوریه را بمباران کند بدان که با چراغ سبز همین روس ها است که میتواند.وگرنه همه میدانند که آسمان سوریه در دست روس ها است.وبدون اجازه آنهاکسی نمی تواند پرواز کند..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
تو از کجا میدونی معلومه تو هم مثل روزنامه تندروی کیهان هستی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
با افزایش قیمت نفت که به نفع آمریکا است موافقم و اروپا
هم دو دستی هزینه ناتو را مجبور است بدهد و از همه مهمتر چه کیفی ترکیه میکند همیشه وسط لحاف است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
آمریکا دنبال بالا بردن قیمت نفت؟؟!!!!! کشور امریکا با وجود دآشتن منابع عظیم نفتی همیشه بدنبال کاهش قیمت نفت بوده چون میزان مصرف نفت این کشور
بسیار بیشتر از تولیدش هست و در واقع یکی از بزرگترین واردکننده های نفت در جهان بشمار میره. در ضمن یکی از مهمترین دلایل عدم کمک به شاه در سال۵۷ و زمان انقلاب افزایش قیمت نفت توسط شاه ایران بود
حمله امريكا به عراق و يمن و سوريه وحشتناك نيست جناب ترامژ. همه وحشتناكند و بخشي به حماقت ها و حلق بگوشي هاي زمامداران كشور اوكراين بر ميگردد كه الكي به غرب دلبسته است غرب هيچ ژيشرفتي را ديگر ملتها نمي دهد و شرقش هم همينطور. كس نخارد ژشت من جز ناخن انگشت من
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
در زمان ترامپ بر خلاف اوباما تعداد و کیفیت جنگ ها کاهش یافت ای کیو
سی‌ان ‌ان: حمله روسیه با مقاومت سخت اوکراین مواجه شده است
این جملیه شهاری بیش نیست روسیه با درایت عمل میکند مثل بازی شطرنج که در دنیا حرف اول را می زنند به نظر من روسیه می خواهد به دست خود مردم اوکراین هواداران روسیه حکومت زلنسکی کمدین را ساقط کند والا اگر می خواست 24 ساعت بیشتر این جنگ طول نمی کشید مثل کاری که امریکا در پاناما و شیلی و عراق و...کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
روسیه اگه درایت داشت همچین غلطی نمی‌کرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
اگه میتونست چرا دست به دامن چچن و بلاروس تروریست شده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
روسیه با سرافکندگی و خفت اکراین را ترک خواهد کرد. پوتین مسول کشته های جنگ و خرابی ها است. مردم روسیه باید علیه او قیام و این دیکتاتور را برکنار کنند.
روسیه با سرافکندگی و خفت اکراین را ترک خواهد کرد. پوتین مسول کشته های جنگ و خرابی ها است. مردم روسیه باید علیه او قیام و این دیکتاتور را برکنار کنند.
اگر منافع ملی کشور مهم بود الان بهترین فرصت برای ایران است که سریع با اروپا و آمریکا به توافق برجام برسند و تنش زدایی کنند و ایران صادرات گاز به اروپا را آغاز کند.
روسیه هیچوقت دوست ایران نبوده و بیتشر آسیب ها را روسیه تزاری و روسیه کمونیستی و روسیه پوتین به ایران وارد کرده اند و هیچ کشوری به اندازه روسیه دشمنی با این آب و خاک نداشته است. روسیه کشوری است که پول موشک اس-۳۰۰ را گرفت و تا ۱۰ سال موشک نداد به همه قطعنامه های تحریم ایران رای مثبت داد و از تحریم نفت و گاز ایران سود سرشاری برد ده برابر قیمت یک نیروگاه اتمی پول گرفت اما هیچوقت برقی از آن به دست نیامد و ایران را به عنوان برگ تامین منافع خودش به بهای نابودی زندگی ما ایرانیان تبدیل کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Austria |
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
همه اینهایی که گفتید درست اما یادتون رفته آمریکا در این سالها دهها برابر بدترش رو کرد و شدیدترین تحریمها رو علیه ما اعمال کرده؟
ama
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
حماقته ایران باید با تمام قوا با روسیه همکاری کنه منفعل عمل کردن در این جنگ سودی برای ایران نخواهد داشت
ناشناس
| Romania |
۰۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
۱۹:۴۹
حماقت نظر امثال توست که کشور ما را فدای منافع پوتین کرده اید
زنده با اوکراین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
باشه ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
و زنده باد زلنسکی شجاع
هرچی بیشتر مقاومت بشه شهر اوکراین بیشتر نابود میشه وگرنه روسیه که به هرحال تصرف میکنه کی یف رو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
تمام هزینه بازسازی اوکراین را از هزاران میلیارد دلاری که اروپا

و امریکا از بانکهای روسی و دزدهای مافیایی رفقای پوتین

توقیف کردند میپردازند

بسیار جدید و مدرن و شیک و با اثاثیه عالی
و آنوقت روسیه و پوتین ببیند و بسوزد و از غصه بمیرند
غرب گسترش نفوذوبرتري طلبي شيطاني بيشتر2كشورهمسايه راروبروي هم قراردادپاپ عوض نگراني به امريكا واروپامتذكرشوددست ازتفرقه افكني دربين ممالك بردارندتااين آتش وبرادرونسل كشي پايان يابد
امیدوارم روسیه شکست سنگینی را متحمل شود. سیاستمداران باید بدانند که دوره این گونه اعمال پایان یافته.
از اصطلاحات درست استفاده کنید . مقاومت شدید برای لب مرز است . وقتی دشمن تا داخل پایتخت آمد نامش می شود ، جنگیدن برای نمردن .
مرگ بر متجاوز
چیزی که قدرت نظامی کشور ها رو در درجه اول در جنگ به رخ میکشه غیرت مردمشه اوکراین شاید شکست بخوره ولی با مقاومت با غیرت هاش پیروزی ارتش روسیه آسان نیست سلاح اول هر کشوری غیرت جوانانش هست نه اونایی که زیر ابرو برداشتن و فاق شلوارشون رو زانوهاشونه !
پوتین به درک واصل می شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
انشالله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
انشا الله تحریم ها سرآغاز آشفتگی و تجزیه روسیه خواهد شد و از دل آن بیش از 20 کشور متولد خواهد شد که بیش از 10 تای آنها مسلمانند.
مرگ بر روسیه مرگ بر پوتین جنایتکار
بری یه کمدین رو رییس جمهور کشورت بکنی؟ خب ایین همه چیز رو به شوخی میگیره... رییس جمهور یک کشور بیاد از یک شخص درخواست اینترنت بکنه!! خب کشورتو خوار و ذلیل کردی!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
کمدین بهتره یا .....؟
ناشناس
| United States of America |
۱۹:۵۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
جناب محمد خان کسی که 8 سال رئیس جمهورش احمدی نژاد بوده نباید اینگونه نظر بدهد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
عجب جوابی دادی 17:43
منظورت را فهمیدیم
ناشناس
| Austria |
۲۲:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
کمیدینی که کنار مردمشه از 1000 تا ادمی که مد نظر تو و امثال توئه ارزشش بیشتره مجلس اوکراین هم اسلحه گرفته کدوم یکی از مسئولان ما بچه هاشون خودشون که هیچ ایران هستند که وقتی روسیه هوس کرد مارو هم بگیره از کشور دفاع کنند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
کشورهایی هم هستند که رئیس جمهورشان رسما کمدین نیست ولی عملا نقش دلقک را ایفا می کند
درود بر مردم اوکراین نابود باد متجاوزین
ترامپ بي شرف ،حمله شما به عراق،افغانستان،ليبي،يمن و...... وحشتناك نبود؟
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۰۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
صدام و القاعده و قذافی دیکتاتور فاسد ضد بشر بودند دست آمریکا درد نکند که اینها را نابود کرد از روسیه دو تا کار مثبت برای دنیا نام ببر؟
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
آدم نادان وقتی آمریکا به القاعده در افغانستان حمله کرد یک اعتلاف تشکی داد و اتفاقا جمهوری اسلامی هم کمکش کرددر حمله آمریکا به صدام فضای هوایی ایران نیز در اختیار آمریکا قرار گرفت پس پس وقتی سواد نداری ننویس
درود بر روسیه کبیر، مرگ بر غرب، مرگ بر آزادی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
شما سفیر روسیه در ایران هستی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
مرگ بر آزادی؟!!! دیگه فیوزات کامل پریده
:))
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
لعنت به توده ای وکمونیست
پوتین نیز مثل صدام تصور میکرد بیست وچهار ساعته اوکراین را تصرف کند ولی مقاومت مردم وارتش اوکراین خوابش را پریشان کرده است کاری به ماهیت مسئله نداریم که تقابل غرب وروسیه بر سر مردم اوکراین خراب شده است ولی تجاوز به یک کشور مستقل وتوجیه گسترش صلح وامنیت در اوکراین از طرف پوتین وروسیه خنده دار است وهر تجاوزی محکوم به شکست است امروز اگر جلوی تجاوز روسیه گرفته نشود در جهان زورمندان امروز دیگر هیچ کشوری در امنیت نخواهد بود بهتر است روسیه سر عقل آمده واز تجاوز دست بکشد واز راههای دیپلماتیک مسائل را حل وفصل نماید وگرنه بازنده اصلی روسیه واوکراین خواهد بود ودشمنی این ملت که از یک تبارند بیشتر وبیشتر خواهد شد
پوتین نیز مثل صدام تصور میکرد بیست وچهار ساعته اوکراین را تصرف کند ولی مقاومت مردم وارتش اوکراین خوابش را پریشان کرده است کاری به ماهیت مسئله نداریم که تقابل غرب وروسیه بر سر مردم اوکراین خراب شده است ولی تجاوز به یک کشور مستقل وتوجیه گسترش صلح وامنیت در اوکراین از طرف پوتین وروسیه خنده دار است وهر تجاوزی محکوم به شکست است امروز اگر جلوی تجاوز روسیه گرفته نشود در جهان زورمندان امروز دیگر هیچ کشوری در امنیت نخواهد بود بهتر است روسیه سر عقل آمده واز تجاوز دست بکشد واز راههای دیپلماتیک مسائل را حل وفصل نماید وگرنه بازنده اصلی روسیه واوکراین خواهد بود ودشمنی این ملت که از یک تبارند بیشتر وبیشتر خواهد شد
لعنت به روسیه متجاوز در تمام اعصار
رئیسی از سربازان روس پرسید : به شما نهار داده اند !
حق با عالیجناب پوتینه مردم اوکراین حتی رئیس جمهورش همه لهجه روسی دارن ناتو چی میگه این وسط
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
خوزستان هم عرب زیاد داره
پس صدام حق داشت حمله کنه
بنازم به این مغزا
این‌ اتفاقات‌ نشون میده‌ که پوتین‌ هنوز‌در حال‌ و هوای‌ ابرقدرتی‌ سابق‌ نفس‌ میکشه‌ و دید طبقاتی‌ بسیار‌ احمقانه ای داره‌ و این حمله‌ به‌ یک کشور‌ همسایه‌ با حاکمیت‌ مستقل‌ با چهل ملیون‌ جمیت‌ اخرین‌ پس لرزه های‌ اولدرم‌ پولدرم‌ یک بازمانده‌ از نسل‌ ابرقدرت‌ سابق‌ است !
پوتین‌ یادش‌رفته‌ که ژنرالهاای‌ ارتش‌ سرخ‌ با گریه‌ و زاری‌ خاک افغانستان‌ دربدر‌را پس از سالها‌ کشتلر‌و جنایت‌ ترک کردند‌ !
نادر شاه افشار‌ هم بعد اشغال‌ هندوستان‌ اگر‌ کمی بیشتر‌ هم در خاک آن کشور‌ ارتشش‌ را نگه میداشت‌ اقوام‌هند که متوجه‌شده بودند‌ خرخره‌ ارتشیان نادر را می جویدند‌ همونطوری که تعداد زیادی از لشکریان‌ نادر را مردم‌ کوچه و باز‌ کشتند‌و نادر پس از کشتاری‌ اندک‌ مجبور شد‌ فرار را بر قرار ترجیح‌دهد ! اگر‌ مردم‌ اوکراین‌ پشت‌ زلنسکی دربیان‌ کلر‌ پوتین‌ به مشکل‌ برمیخوره !!!
چیزی که جالب توجهه سطح بلاهت و بی شعوری در تفکر غرب گراییه. یعنی رئیس جمهور اوکراین میبینه چطور غرب بهش پشت کرده و حاضر نیست حتی یک گلوله به صورت مستقیم به روسیه شلیک کنه اما رئیس جمهور منحوسش هنوز دست از نوکری نمیکشه و از داخل همون پستو و زیرزمینی که قایم شده توییت میزنه و التماس اروپا و آمریکا میکنه

خودش معترفه که غرب بهش پشت کرده و صبح تا شب داره فحششون میده ولی بازم دست از التماس نمیکشه خاک بر سر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
غرب گرایی شرف دارد به شرق زادگی
علی
| Canada |
۱۷:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
سرتو از تو برف دربیار، دنیا رو واقعی ببین. زلانسکی الان برای تمام دنیا تبدیل شده به یه اسطورهٔ مردمی که فرارنگرد و ایستاد تا برای مردمش و وطنش بجگنه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
امریکا و اروپا با دادن بهترین موشکهای صد تانک دور برد )

دوش پرتاب ( جاولین ) و موشک دوش پرتاب ضد

هواپیمای( استینگر) دو هفته قبل از حمله

و دادن اطلاعات بسیار حساس ماهواره ای روسها به اوکراین

و پرداخت میلیاردها دلار کمک تسلیحاتی و اطلاعاتی و

سوخت و مهمات و خوراک و پناه به خانواده های انها

بهترین و بزرگترین حمایت را از اوکراین کردند

و سیاست حکم میکند که زلانسکی افشا نکند و غر غر هم بکند

ولی در جبهه جنگ ،تنها بر سرر یک چهار راه در خارکف بیش

از 50 تانک تی 72 و تی 80 و 30نفر بر روسیه را منهدم کردند

فعلا دمار از روزگار روسیه و پوتین در اورده اند ....
همچون ساکاشوییلی در جنگ روسیه گرجستان که از ترس روسیه مشاعر خودش رو از دست داد رئیس جمهور اوکراین هم مشاعر خودش رو از دست داده

رئیس جمهور گرجستان در جنگ آبخازیا صبح روسیه رو تهدید میکرد میگفت روسیه رو با خاک یکسان میکنم عصر نظرش عوض میشد خواهش و تمنا و التماس روسیه میکرد که حمله رو متوقف کنه

رئیس جمهور اوکراین هم همینه. در حالی که فیلم تسلیم 80 سرباز جزیره مار اومده بیرون رئیس جمهور اوکراین ( کمدین و دلقک دیروز ) در تصور خودش فیلم سینمایی میسازه و اعلام میکنه 80 سرباز ما در جزیره مار قهرمامانه مقابل روسیه جنگیدند و همگی کشته شدند و من به اینها لقب قهرمان ملی اهدا میکنم

تلفات اعلامی روسیه از جانب اوکراین هم جالبه. مدعی هستن 5 هزار سرباز روسی کشته شدن و خودشون فقط 50 کشته دادن :)))
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۲۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
آقا بهنام
تاریخ گذشته روسها با جنایت و نسل کشی عجین شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
اقا بهنام

خدا وکیلی به جز ساندیس و کیک ، حقوقی هم از اغازاده

های ساکن کانادا و امریکا و اروپا و دوبی و ترکیه دریافت میکنی ؟؟؟

که اینطور شبانه روز برای پوتین کمونیست دستمال دست گرفتی ؟

و پاکسازی و واکس و ماله کشی مالی میکنی ؟

خسته نشدی ؟
برو یک هوایی تنفس کن و صلوات بفرست و فکر کن واسه کی داری کار میکنی ؟

رفیق !!!!؟
در گوگل سرچ کنید کلیپ استقرار توپخانه اوکراین در مهد کودک

ارتش اوکراین رفته توی یه مهد کودک و دبیرستان توپخونه مستقر کرده بعد که روسیه بهش حمله کرده اینا فیلمشو منتشر کردن و میگن روسیه به مهدکودک حمله کرده
پاسخ ها
ندارم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
اولا که فعلا همه جا تعطیله توی اوکراین هم مهد کودک هم دانشگاه
بعدشم مملکت خودشه مورد هجوم قرار گرفته تو چی می گی این وسط
امام رضا(ع) فرموده‌اند: «هر کس از کاری راضی باشد مثل کسی است که آن‌را انجام داده، و اگر کسی در مشرق کشته شود و دیگری در مغرب از این قتل راضی باشد، نزد خدا با قاتل شریک خواهد بود».
و امام علی(ع) فرموده‌اند: «کسی که ظلم می‌کند، و کسی که با او همکاری دارد و کسی که بدان رضایت دارد، «هرسه» شریک‌اند»
پاسخ ها
as
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
100% موافقم
مرگ بر همه متجاوزین - آمریکا اسراعیل سعودی و در آخر روسیه
ممکن است روسیه چند شهر را هم تصرف کند ولی هرگز نمی تواند آنجا بماند
شرمندگی آن می ماند برای هواداران پوتین
ممکن است روسیه چند شهر را هم تصرف کند ولی هرگز نمی تواند آنجا بماند
شرمندگی آن می ماند برای هواداران پوتین
تصاویر دلخراش اوکراین یک چیز رو ثابت میکنه: مهم نیست چقدر «نرمال» باشیم یا با غرب خوب باشیم، اگر ضعیف باشیم ممکنه له بشیم.
به امید پیروزی اوکراین و به امید روزی که همه ی کشور ها سلاح هایشان را زمین بگذارند .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
ممنون که در این شرایط سخت موجبات خنده و شادی مردم را فراهم میکنی.
ازنظرسازمان ملل وغربی ها فقط مردم اروپا وآمریکا انسان هستن.مردم یمن وعراق وافغانستان وفلسطین وسوریه وایران هربلایی سرشون اومداومد.تشکیل شورای امنیت تشکیل جلسه اضطراری،سلاح بفرست فلان کن ....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
الان چون یمن و عراق کشته داده و بهشون ظلم شده پس اوکراین حقشه؟ چه ربطی داره آخه
پوتین در این باتلاق فرو خواهد رفت این یک دام بود شاید اوکراین قربانی شود ولی یک ابرقدرت هم تخت و تاجش به پاییین کشیده می شود پوتین و روسیه امروز دیگر در دنیا منزوی می شود اقتصادش تحت تاثیر شدید قرار می گیرد کسی کالای روسی خریداری نمیکند غرب و آمریکا و استرالیا و کاندا و در کمی دراز مدت تر چین و ترکیه نیز یه جمع تحریم کنندگان روس می پیوندند و این یعنی دستو پا زدن در گرداب لجن که پوتین یک بی سواد این را خلق کرد و روسیه را به چنینی روزی انداخت البته روسیه باید زودتر از اینها تاوان جنایتکاریهای تاریخ و اشغالگری هایش را میداد اما الان داد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
روسیه 15 سال است تحریم است
مطمئن باش این تحریم ها یک نمایش بیش نیست چون اگه واقعا راست بگن زمستون سال اینده کل اروپا به عصر یخبندان باز خواهند گشت
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
روسیه روزی ۱۰ میلیون بشکه نفت به اروپا و بقیه جاها صادر می کنه کجاش تحریمه؟ آن تحریم ها تحریم فن آوری های پیشرفته است نه نفت و گاز
یکی این آقای ترامپ رو بیدار کنه. هنوز توی توهمه
نظر به حرف OMID
چطور برای دولت های مختلف آرزوی مرگ میکنی و از جنگ هراس داری!!؟؟
اول خودت رو در آینه بین
الان توی جنگ اکراین کودک کشته نشده؟
عرصه بین الملل بر پایه چهار عامل میچرخه:
1- زور: زور حرف اول رو میزنه چون وقتی جان آدم از دست بره بقیه چیزها به کارش نمیاد.
2- پول: پول رفاه میاره و برای افراد جذابه.
3- فریب: فریب برپایه زور و پول عمل میکنه. مثل فریب دستیابی به نفع اقتصادی. رسانه ها هم با کمک همین عامل کار میکنند
4- نظم موجود مثل قانون یا عرف بین المللی.

توجه کنید که حتی دمکراسی واقعی هم با قوی شدن مردم پدید میاد نه با قانون. یعنی مثلا حکومت انگلیس پادشاهیه اما در طول تاریخ با قوی شدن مردم به تدریج مجلس عوام پدید اومده و قدرت شاه یا ملکه رو کاهش داده. اما خیلی از کشورهای قانونشون دمکراتیک بود اما دیکتاتوری شدند مثل مصر بعد از حسنی مبارک.
این رهبر کاتولیک های جهان چه نقشی دارد او می تواند پوتین وزلپسکی را برای یک مذاکره رودررو دعوت کنند در غیر این صورت یک مفت خوری شبیه مدلهای دیگر هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
حال چون سرشون به کار و تخصص خودشونه و تو مسائلی که سررشته ندارن دخالت نمیکنن شدن مفت خور
چند ماه پیش که امریکا نیروهایش را از افغانستان خارج کرد می دونسته که این جنگ اتفاق می افته و در مقابل کمک امریکا به اوکراین روسها به طالبان سلاح میدن که به امریکایی ها حمله کنن. آیا امریکا نفوذی های قوی در کرملین دارد که حتی سیایت های پوتین را هم تنظیم می کنند؟ شکست روسها به نفع کشورهای جهان سوم نخواهد بود ولی چه میشه کرد
لطفا بخاطر وجدان کاری که حتما دارید تیتر را عوض کنید ،،مقاومت مردم اکراین در مقابل تجاوز وحشیانه روسیه،،
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
وجدان کاری کجا بود اینا با سفارت روسیه باید هماهنگ کنن تیتر بزنن
من در عجبم از هموطنانم در حالیکه مردم روسیه علیه پوتین وجنگ تظاهرات می کنند عده ای اینجا برای پوتین سینه چاکند .خوب دقت کنید پوتین سالهاست که به کشور ما حمله خاموش کرده است
عاقبت تماشای برنامه ها و سریالهای مبتذل ماهواری که مروج اصلی فساد خشونت و جنگ طلبی است همین است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
سریع به روانشناس مراجعه کن
عاقبت تماشای برنامه ها و سریالهای مبتذل ماهواری که مروج اصلی فساد خشونت و جنگ طلبی است همین است
ظاهرا همانطور که عربستان فکر می کرد یکشبه کار یمن تمام است. روسیه هم با آن ابرقدرتیش همین فکر کرده ولی به نظر می رسه آخر با پرداخت غرامت ار اوکراین خارج می شه
خداوند به مردم اوکراین پاداش این مقاومت را اعطا خواهد کرد و پوتین مغرور و مستکبر با سرافکندگی به زباله دان تاریخ خواهد رفت و این فرجام جباران تاریخ هست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
لحن نوشتارت مشخص است که عرب زبانی و ساکن عربستان
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
۱۵:۵۴
خیلی سوختی؟ توده ای ها بدجوری افسرده شدن
تا وقتی رییس جمهور اوکراین پای ملت و خاکش مونده روسیه هیچ غلطی نمیتونه کنه ....اگم شهید بشه که روسیه افتضاح بار میاره چون قلب ملت اوکراین براش میتپه.....رئیس جمهور افغانستان چندروزه فرار کرد نتیجشو دیدیم.حالا هی غرب ستیزی کنید ..بنظرتون رئیس جمهوری اوکراین و غرب خدا باورترند یا دارودسته پوتین و جمهوری پوچ گرای چین؟
زلينسكي مرده مرد. مرد
واقعي به اين ميگن
زلينسكي مرده مرد. مرد
واقعي به اين ميگن
وقتی دولت قانونی ویکتور یانوکویچ ده سال قبل طی کودتای غربی و به اصلاح مخملی غرب سرنگون شد هیچ کس ازش حمایت نکرد و امریکا و اروپا از سقوطش حمایت کردن . حالا نوبت سقوط دولت غرب گرای اکراین است . روسها خوب فهمیدن که سناریوی قانون جنگل و جناب شیر رو باید پیاده کنن پیه ی ضررهای هنگفت اقتصادی به خصوص ضرر خط لوله ۱۲ میلیارد دلاری نورد استریم رو هم به تنشون مالیدن و آگاه هستن ده ها میلیارد دلارر دیگه هم ضرر می کنن ولی امنیت شون رو فدای منافع اقتصادی نکردن. معادلات قدرت در جهان پس از این تغییر خواهد کرد و دوران جولان امریکا به سر اومده است آثار این واقعه به زودی در منطقه آسیای غربی هم هویدا می شه .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
شما اصلا انتخابات و پارلمان و اینا رو نمی فهمی نه؟
مرگ بر متجاوزين و حاميانشان ،زنده باد مردمي كه براي حفظ تماميت ارضيشان ميجنگند ،
مقاومت یوکراینی ها شتودنی است
هر قدر اروپاییها بیشتر با هم بجنگند بقیه دنیا آرامتر خواهد بود. هر وقت اروپا آرام میشه رقابتشون رو منتقل میکنن به جنگ نیابتی در کشورهای دیگه.
انشالله روزی این روسیه استکباری و استعماری به دست دلاورمردان ایرانی با خاک یکسان خواهد شد
جدایی از اینکه پوتین و روسیه دیکتاتور هستند حرفی ندارم ولی حالم از دوگانگی غربی که کشته شدن صدها و هزاران کودک یمنی و افغان و عراق و سوری و ...براشون هیچ ارزشی ندارد بهم میخورد
یعنی چی یک عده شدن طرفدار روسیه یک عده طرفدار غرب؟ هر دوشون کلی به ما ضربه زدن. اتفاقا این دو هرچه با هم درگیر بشن به نفع ماست. ما هم باید بی طرف باشیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۶:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
ما از لج این غرب ذلیل ها طرفدار روسیه هستیم چون پوتین یک تنه در برابر غرب فاسد ایستاده
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
یعنی از لج غرب ذلیل ها شدید شرق ذلیل؟!!! این تحریم هایی که علیه ما هست به ابتکار آمریکا و با حمایت کشورهایی مثل روسیه و چین و اتحادیه اروپا هست!
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
۱۶:۱۶
خیر جناب توده ای تو از لج کسی نظر نمی نویسی تو توده ای منفوری هستی که ماموریتش تامین منافع روسیه است
سلام.جنگ بد است ،جنگ بد است جنگ بد است ولی مطالب ارائه شده در پیام ها به اهداف پشت پرده غربی ها در پوشش ناتو کمتر اشاره کرده اند که با کودتا در کشور ها همسایه ها را به جان هم می اندازند ،کشورهای و مردم باید دقت کنند با طناب چه کسی دارند به چاه می روند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
پیامها اینجا تنها تریبون محدود نظرات عمومیه و البته مثبت و منفی ها - تازه کلی هم کنترل میشه قبل از نشر - میخوای همه پیاما رو خودت بذاری که این مشکلم حل بشه؟
جنگ چهره ای وحشیانه از خود نشان میدهد و خاطرات تلخ عزیزان از دست رفته تا پایان عمر بر دل انسانها سنگینی میکند.
این یک اصل است.
برخورد قدرتها با جنگ و انسان کشی متاسفانه متفاوت است.
در یک جا 20 میلیون افغانی با خروج ناگهانی امریکا از افغانستان بدست حکومت طالبان میافتند که امریکا داعیه مبارزه با آنها را داشته، حال انکه طالبان با مردم چه خواهد کرد دیگر برای غربی ها مهم نیست فقط میگویند افغانستان ارزش ماندن و کشته شدن ندارد پس ملت افغان چه میشود؟
یا در سوریه دخالتهای نابجا و جنگ داخلی و کشته شدن صدها هزار نفر مردم بیگناه برایشان اهمیت نداشت در حالیکه مردم سوریه زندگی آرامی داشتند تا اینکه داعش را ساختند و به جان مردم عراق و سوریه انداختند.
وای به روزی که در انگلستان یا فرانسه گربه ای کتک بخورد زمین و زمان میشود حقوق حیوانات ولی صدها کشته در هر روز لیبی به حساب نمی اید.
هزاران پناهجو که قصد فرار از جهنم ساخته شده غربی ها در لیبی و سودان و افریقا دارند هر روز در دریا غرق میشوند و کسی راهی برای انها باز نمیکند.
یا در تنگه مارش بین فرانسه و انگلیس گرفتار طوفان میشوند و مرزبانان ایشان را ندرتا پناه میدهند تا زن و بچه غرق شوند.
یا مهاجرین به استرالیا را در اقیانوس رها میکنند یا به اردوگاههایی بدون امکانات میبرند که مهاجران مجبور به خودکشی میشوند.
و...
اینچنین تفاوت بین ملل دنیا قائل میشوند نه به خاطر جان عزیز ایشان بلکه بخاطر اولویتهای سیاسی کشورهای قدرتمند.
جنگهای یوگسلاوی که نسل کشی بود و میلیونها انسان غیر نظامی را قتل عام کردند آه کسی را در نیاورد .
بدانیم انسانها را در دنیا درجه بندی کرده اند درجه های پایینتر قابل کشته شدن در سکوت هستند و مرگ درجه های بالاتر حتی یک نفرشان فاجعه بحساب میاید.
تازه اگر سیاست روز انها ایجاب کند که نیم نگاهی به انسانها و انسانیت بیندازند.
آری اینچنین بود برادر........
روسیه اوکراین رو تصرف میکنه و تمام
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
توده ای آرزوهات رو می نویسی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
باشه
تمام این اتفاقات باعثش شیطان بزرگ آمریکاست خودش کیلومترها ازمحل درگیری دوراست و بااستفاده ازتوانایی اقتصادی(دلار)
تمام کشورهارو تحت تاثیرقرارداده وبابازیچه قراردادن کشورهای کوچک وناتوان ازلحاظ اقتصادی وسیاسی ونظامی
بدنبال منافع خودش است نمونه عینی اون اوکراینه که منافع آمریکارو بعنوان دموکراسی ووعده عضویت درناتورا داده بااین آگاهی که روسیه زیر باراین وضعیت ازنظر امنیتی نمی رود ودرگیری بین روسیه واکراین حتما"رخ می دهد(بااطلاعاتی که ازقبل داشت وزمان حمله را پیش بینی کرده بود)واین دوکشورراتحت تاثیر قرارداده وتحریک می کند ومشخص است روسیه باتوان نظامی که داره این وضعیت قبول نداردوآمریکایها هم با آگاهی کامل هیج کمک نظامی به اکراین نمی کند وفقط اوکراین بازیچه دست آمریکا درمقابل روسیه می شود. وبعدا" بااین بهانه روسیه رو تحریم می کندوبه منافع خودکه تضعیف روسه هست نزدیک می شودواین وسط اوکراینقربانی وخسارات وسیعی ازلحاظ نظامی واقتصادی می بیند.
(یعنی جنگ بین دوقدرت روسیه وآمریکاست و کشورهای دیگربازیچه)درآخربه این نکته اشاره می کنم هیچ جنگی توجیه ندارد چون زندگی وجان ومال انسانهانابود می شود.
لعنت بر جنگ و آوارگی و بی خانمانی! اما اوکراین هیچ زمانی با ایران دوستی نکرد. بلکه امکانات کشورش در اختیار آمزیکا و ناتو برای ضربه زدن به ایران بود. زلنسکی، دوست و هم عقیده اصلاح طلبان ایرانی. مرگ بر جنگ!
اوکراین یک کشور متعادل در دنیاست خودش دو روز مقاومت کرد و از امروز سیل فرستادن تسلیحات از کشورهای دنیا به این کشور آغاز شد حالا تصور کنید به یکی از کشورهای مستعمره روسیه آمریکا حمله کند نه تنها روسیه خم به ابرو نمی آورد بلکه هیچ کشوری هم کمکش نمی کند
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
بنابراین در هر صورت رابطه مطلق با شرق و دشمنی با غرب بر مبنای منافع ملی و عقل نیست
ايران از اين فرصت استفاده كند و با غرب مصالحه كند
ايرانيان نبايد با اينهمه إمكانات فقير باشند
با صدور گاز و نفت زير ساخت هاى مدون مثل خودروهاى برقى و خودران درست و صادر كنيد
چيپس هاى كامپيوتر بسازيد كه اينده همه چيز الكترونيك أست
اينقدر لجبازى با توده مردم و اينده ايران نكنيد
توی یک مقاله امروز میخوندم که نوشته بود کشور هایی که بزودی در جنگ جهانی سوم با هم درگیر میشوند اینها هستند:

اوکراین + اروپا و آمریکا علیه روسیه
عربستان و ترکیه و آذربایجان علیه ایران
چین علیه تایوان
کره شمالی علیه کره جنوبی و ژاپن
جنگ میان ارتش هند و پاکستان بر سر منطقه مورد مناقشه کشمیر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
ولی حاصل هیچ‌یک، تشکیل کشور موهومی بنام کردستان بزرگ نخواهد بود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
نویسنده مقاله صهیونیست بوده چون توی گیرودار این بدبختی ها اسمی از اسراییل نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
کدام مقاله ؟ همین سایت های درپیتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
عید کجا بریم ؟
اگر سایت تابناک اهل حمایت ازبیان محترمانه کلمات بود از انتشار کلمات زشت ومرگ خودداری میکرد سیاست یک واحد مهم ازدانشکده حقوقه که به این سادگی واحساسی نمیتوان به ان وارد شد
ايران را قطب توليدات فوق مدرن نرم اقزار وسخت افزار امروزى كنيد
ايراني ها مردمان سخت كوشى هستند
به اين سرمايه بيكران نيروى انسانى جهت درست بدهيد تا كشور گلستان شود
از گذشته و اشتباهات درس بگيريد و راه درست را انتخاب كنيد
اگر جنگ بد هستش باید در همه کشورها بد باشد - اگر متجاوز محکوم هست باید همه متجاوزها محکوم باشند - اگر مظلوم مورد توجه است باید همه مظلومها مورد توجه باشند - اگر متجاوز پلید هست باید همه متجاوزان پلید باشند - چطور چند سال هست ملت یمن و فلسطین و سوریه و .... مظلومانه کشته می شن کشورهای غربی کمک که نمی کنند به متجامز هم اسلحه می دن ؟؟؟؟؟ دوره فریب تمام شده غریبی ها فقط منافع خودشون رو می ببینن اگر همین اکراین سیاست ضد غربی داشت و مورد حمله قرار می گرفت المان کک ش هم نمی گزید.....
با سرمايگزارى و تكنولژى غرب ايران را به جلو هدايت كنيد
پاسخ ها
ایران
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
برادر من یه چیزی میگیا غرب دیوونه بیاد تکنولوژی روزشو در اختیار کشوری مثل ایران بزاره حتی شرق که ملت ما براش سینه چاک میدن اینکارو نمیکنه، همه قدرتمند ها که به علم روز رسیدن تمام کشور هارو به چشم مصرف کننده میبینن، حالا بیان به ایران که هشت سال عیسایی هشت سال موسایی هست تکنولوژی بفروشن، بهترین سیاست سیاستی که از هر دو جناح سود ببری یکی به میخ بزنی یکی به نعل نه موافق باشی
نه مخالف آخرم بی طرف باشی
مرگ بر پوتین.
مرگ بر پوتین کودک کش
پوتین زده به سیم آخر. اگه جنگ هسته ای بشه نصف افراد کره زمین میمیرن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
بابا چرا جو میدی الکی جنگ هسته ای کجا بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
پوتین شهامت این کار را ندارد. برای ترساندن غرب از عدم ارسال اسلحه به اوکراین این تهدیدها را میکند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
چرا نصف ؟ همه نابود میشن
کار داره به جاهای خطرناک میکشه که با یک اشتباه محاسباتی تبدیل به جنگ اتمی بشه. ما باید بطور کامل و آشکار بی طرف بمونیم و دو طرف رو به گفتگو و آتش بس دعوت کنیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Denmark |
۱۸:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
ایران باید هر چه زودتر اعلام بی طرفی کند و از حمایت از روسیه دست بکشد. ممکنه جنگ هسته ای بین روسیه و اروپا و ناتو و آمریکا اتفاق بیافته و ایران اگر دست از حمایت از روسیه برندارد به ایران هم حمله هسته ای بشود از طرف آنها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
والا طالبان اعلام بیطرفی کرده و دو طرف رو به گفتگو دعوت کرده
"فوری: دستور پوتین برای آماده باش هسته ای در برابر غرب" پس مشخص هست که طرف ریده خودش که بعد چهار روز به این نتیجه رسیده که باید از سلاح هسته ای استفاده کنه
پوتین جلاد زمانه
فوری: دستور پوتین برای آماده باش هسته ای در برابر غرب

بعد یه عده میگن هسته ای می خوایم چیکار. بخاطر این. بفرما. کوچیک ترین خطری تهدیدشون کنه هسته ای رو آماده می کنن. همشون هم عین همن. جز خودمون هیشکی به ما کمک نمی کنه. بمب اتم واجبه.
به امید تجزیه و تضعیف چین روسیه و امریکا
اگر جنگ هسته ای اتفاق بیفته جمعیت انسان های روی زمین شاید ۸۰ درصد کم بشه و بدتر شاید اصلا زمین رو به نابودی بکشن
لطفا دوستان انقدمرگ مرگ نکنید
این آماده باش هسته ای یه لافه پوتین جرات استفاده از سلاح هسته ای را نداره مرگ بر پتین جانی و متوهم
من نمی دونم امریکایی ها روبات های ایروسلی را چه زمانی می خواهند استفاده کنند؟ این مردک زده سیم آخر دنیا رو به فنا میده. بایستی سریعا پوتین و اطافیانش رو از پا درآورد.
یکی جلوی پوتین رو بگیره....پاک خل شده..همه رو باهم به فنا میده
پوتین فکر می کرد اگر مثل داعشی ها با اهن و تلوپ وارد جنگ بشه همه جا میزنن حالا اوکراینی ها در برابرش مقاومت کردن و اینجا فهمیده عین خر تو گل گیر کرده
من فکر می کنم ارتش روسیه یا یکی از محافظانش کلک این شرور دیوانه دشمن بشریت را می کنند تا دنیا به ارامش برسه
مرگ بر پوتین و حامیان داخلی و خارجی اش
زنده باد اوکراین و زلنسکی
از ایلان ماسک درخواست داریم اینترنت استارلینک را برای ایران هم فعال کنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
پایه ام خوب آمدی بریم جلو
چرا ایران به اوکراین تسلیحات و پهپاد نمی فرسته مگه روسیه متجاوزگر نیست و شروع کننده جنگ ؟؟؟
مردم خاورمیانه بخصو آسیا اتحاد اروپایی‌ها را ببینند و عبرت بگیرند
اگر روسیه همسایه ما بود تا حالا چندین بار به ما حمله کرده بود خوب شد که از ما دور شد و اقای پوتین هم باید مانند صدام جایی در غار پیدا کند دیگر پوتین از نظر مردم دنیا یک جانی است خوب زور نیست کهیک کشور را زیر سلطه خود بیاورد
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۰:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
روسیه از طریق مرز آبی (دریای خزر) هماسیه ما است الان
پوتين ابكى ژست گرفته كه غرب را بترسونه
ایران باید هر چه زودتر اعلام بی طرفی کند و از حمایت از روسیه دست بکشد. ممکنه جنگ هسته ای بین روسیه و اروپا و ناتو و آمریکا اتفاق بیافته و ایران اگر دست از حمایت از روسیه برندارد به ایران هم حمله هسته ای بشود از طرف آنها
با نگاه به تعدای از کامنت ها که از غرب و آمریکا و زلنسکی حمایت و تعریف تمجید می کنن در می بایم که پشت این نگاه عقده های فرو خورده زیادی وجود دارد ، که نظیرش فقط در کمپ ها و کانتینرهای آلبانی می توان یافت و بس.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۱:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
اون آلبانی نشین هایی که میگی از نظر عقیدتی وصل شوروی یا همین روسیه هستن.بنابراین شما توده ای ها بیشترین شباهت رو به دوستان آلبانی نشین خود دارید.
ناشناس
| United States of America |
۲۳:۱۶ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
میگم خوب شد یه کلنه البانی رو شما یاد گرفتین وگرنه دیگه چی میخواستین بگین؟
ای کاش ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
افسوس ...
ای کاش هرگز روسیه به اکراین حمله نمیکرد و هم اکراین جو گیر نمیشد. همه داشتن زندگی خود را میکردن و اکراین هم نیازی به ناتو نداشت. سالها بعد مردم هر دو کشور میفهمند که این جنگ از بیخ و بن اشتباه بوده و این هم همسایه های ابدی خود هستند و از یک نژاد
به خالی بندیهای پوتین توجه نکنید او از سر حماقت خود کشی کرده
احتمال کشیده شدن جنگ به مناطق دیگر خصوصا خاورمیانه بعید نیست لذا کشور های منطقه می بایست آمادگی دفاعی خود را بالا ببرند و با حفظ آمادگی و عقل و منطق رفتار کنند که در گیر نشوند.
نظرات بعضی ها حال ادم را بهم میزنه.در خوشبینانه ترین حالت ادم با یه نفر شستشوی مغزی شده طرف هست که بلده فقط یه کلماتی تکرار کنه مثل طوطی و حوادث بی ربط و با ربط را بهم ربط بده.
اقا جان جنگ روسیه و اوکراین چه به ما؟چرا باطن پلیدمان را اشکار میکنیم
مردک دیونه شده از قدیم راست گفتن دست بچه نباید چاقومیوه خوری داد یه غلطی کرده توش مونده
خاک عالم برسردوستداران ارباب پوتین.بیشرفا بویی از انسانیت نبردی.یادتون رفته همین روسیه چ بلاهایی سرمان آورد؟یادتون رفته توهین تحریم‌ها همیشه طرف مقابل ما بوده تا همراه ما؟یادتونرفته ستارخان وهمراهانشو؟ادعای وطن پرستی میکنید شما وطن فروش ها!؟لعنت باشما واربابتون پوتین.الان حرفی میشه میگن غربگرا،آلبانی نشین،مرتدو...ماتوایرانیم وایرانی هستیم و خوشبختانه گوش بفرمان وحقوق بگیر کسی نیستیم .
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۱:۰۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
درود بر شما
تاریخ روسها یا بهتر بگم اسلاوها پر است از این نوع جنگها و خشونت‌ها و زیاده خواهی ها الانم دارن پروژه نظم نوین قدرت‌ها رو اجرا میکنند روسها ولی در همین چهار روز متوجه شدن وارد باتلاق خطرناکی شدن و سریعا پیشنهاد مذاکره بدون قید و شرط به اکراینیها دادن
این مردک روانی شده باید بازداشت شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
همه دیکتا تورها دیوانه اند
لطفا به اقای پوتین بی احترامی نکنین اون شوهرعمه منه خیلیم خوبه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
سلام برسون بهش
اگر جنگ ادامه و به دیگر نقاط کشیده شود کشور های دیگر را هم‌در گیر خواهد نمود لذا در برخورد و‌اعلان نظر کشور ها بایستی رعایت حفظ منافع ملی خود را بکنند و از اظهار نظر های احساسی و بدون تعمق دوری کنند.
زلنسکی جان
آن تنصرالله ینصرکم و یثبت اقدامکم

تابسوزند توده ای اکثریتی های و روسوفیلهای وطنی
در ضمن زلنسکی جان
نصر و من الله وفتح قر
بقول احمدی نژاد توده ای اکثریتی ها و روسوفیلهای وطنی آب را بریزند اونجاشون که میسوزه
اما لیتوانی و لتونی و استونی هجده سال است که عضو ناتو هستند. هر سه کشور کاملا در مجاورت روسیه قرار دارند و بویژه لتونی و استونی بسیار به مسکو نزدیک‌اند. اگر واقعا مجاورت ناتو با روسیه این قدر خطرناک است که مقامات کرملین از آن دم می‌زنند، آن‌ها باید به این سوال جواب دهند چرا عضویت استونی و لتونی و لیتوانی در ناتو، عملا هیچ لطمه‌ای به امنیت روسیه نزده است؟

در واقع مسأله این است که رژیم پوتین توسعۀ دموکراسی در دنیا را خوش ندارد و از گسترش دموکراسی به سمت روسیه نیز طبیعتا اسقبال نمی‌کند؛ چراکه اگر کشورهای مجاور روسیه یکی‌یکی دموکراتیک شوند، دموکراسی‌خواهی در جامعۀ روسیه نیز افزایش می‌یابد.
وقتی پوتین لاف اتمی می زنه یعنی به شدت از اوکراین شکست خورده است و درمانده شده است و می خواهد با تهدید روحیه سربازان شکست خورده اش را سر و سامان دهد وگرنه پوتین آنقدر احمق نیست که نداند استفاده از سلاح اتمی یک طرفه نیست پس لافش را جدی نگیرید مگر اینکه عقلش را از دست داده باشد که در اینصورت افسران ارتش روسیه باید زودتر بر علیه این شخص کودتا کنند تا جلوی نابودی روسیه در یک جنگ اتمی گرفته شود.
امروزه بهترین فرصت برای ایران درست شده است که با درگیری روسیه مکار و پلید در تجاوز به اوکراین سریع با غرب و آمریکا تنش زدایی کند و منافع ملی خودمان را دنبال کنیم در این زمان می توانیم با تنش زدایی با غرب و کاهش وابستگی به چین و روسیه رابطه متعادل با همه قدرت ها را داشته باشیم تا منافع خودمان تامین شود پوتین امروزه منفورترین شخص در دنیاست و می توانیم با توافق برجام و تنش زدایی با غرب ایران را از شر پوتین نجات بدهیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
غرب و آمریکا نونشون توی تنش با کشورهای شرقه.
امام جمله ای فرمودند به این مضمون که ما را از هوا بمباران کنید بالاخره به سرزمین ما خواهید آمد وآنموقع است که جرات ماندن باید داشته باشید حال روسیه اگر اوکراین را گرفت می خواهد با مردمش چه کند پوتین اشتباه فاحش در محاسبات خود کرد و نمی دانست مردم اوکراین دلیرانه مقاومت می کنند
فارق از هر جانب داری، لعنت بر هر تجاوزگر و سلطه طلبی، چه آمریکایی، چه روسی، چه بلوک شرق چه بلوک غرب، آمریکا روسیه تو رسانه و دید عموم مثل سگ پاچه همو میگیرن ولی تو خلوت دور از چشم عموم به هم دل میدن قلوه میگیرن، هدف تمام کشور های قدرتمند، جلوگیری از استقلال و آزادی مدنی و سیاسیه، نمی‌خوان کشوری بی طرف به وجود بیاد و به صورت مستقل کشورش رو مدیریت کنه، همیچین کشور هایی مثل اوکراین برای پیشبرد منافع خودشون در ظاهر دست دوستی به همچین کشوری میدن، زمان ضرر دادن فقط بلدن تو رسانه حرف بزنن در عمل همیچی، اوکراین قربانی جانب داری از غرب شد، همین طور که خیلی از کشور ها قربانی حمایت از شرق شدن، کشور های مثل آمریکا روسیه دوست براشون معنی نداره، منافع که براشون مهمه
الان اونایی که همش مدافع و آویزون روسیه بودن و حتی جرات محکوم کردن تجاوزش رو هم نداشتن ،چه حالی هستن؟؟!!!!
با انرژى خورشيدى و بادى سوخت ايران را تامين كنيد و گاز و نفت وًمشتقات ان را صادر كنيد
ايران را در مدت ٢٠ سال به جز كشورهاى پيشرفت در اوريد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
ممنون بابت نظر کارشناسی فوق تخصصی
بیچاره به مردم روسیه و‌اکرابن که گیر پوتین دیوانه افتاده اند.
دو ملتی که نمیدانند برای چه میجنگند و برای چه باید بجنگند
احتمالا این جنگ به سقوط پوتین و محاکمه او خواهد انجامید.
دقیقا مشخصه ک پوتین کم آورده

خیلیه با اینهمه ارتش و سلاح و حتا نامردی
بازم نتونی غلطی کنی
و سریع بری سمت اتم

خاک تو سر پوتین واقعا

البته جرآت چنین کاریو نداره و فقط لاله

عاقبت دیکتاتورها همینه
مسئولان ایران از پوتین دوری کنید این دیوار در حال فرو ریختن است
حمله کرده حالا میگه چرا با سلاح فسفری دفاع میکنه
پوتین باید یک چند روز مهلت بده زنا و بچه ها پیمر مردا و پیرزنا از کیف خارج بشن بعد هر خری که توی کیف موند رو با یک دونه بمب اتم پودر کنه تا هیچ یهودی دلقکی مثل زیلنسکی جرات نکنه غلط اضافی بکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
چقدر نادانی تو!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
زود خودت رو به کیف برسون.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۹
آخیش چقدر شما انسان وصلح طلب هستید! حرفاتون اصلا رنگ وبوی نژاد پرستی نمیده! ولی خودمونیم خداوند......شناخت که بهش شاخ نداد
متاسفانه اینقدر روابطمون با تمام کشورها مشکل داره که طرف هرکدومو بگیری بازم میبینی یه ضربه ای به ما زدن...حتی عزیزانی که میگن جنگ یمن کسی دلسوزی نکرد بخاطر بیارن اعراب چقد با ایرانیها مشکل دارن.
ولی خدایا جنگ و دشمنی رو برای هیچ مملکتی روا ندار
هر مطلبی که بر علیه روسیه جنایتکار نوشته می شود ادیتور تابناک به عنوان یک ارزشی بر علیه متن از روسیه دفاع مکند و در نقش پاسخ آن را نشر می دهد.

من کاملا از این موضوع مطلع هستم. دوستم که در تابناک کار می کند به من اطلاع داده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۳ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
کاملا مشخصه که نوشته یک نفره حتی بلد نیست انشای خودش رو عوض کنه
مردک دیوانه شده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۲/۰۸
کی؟
معلوم شد پوتين دمپايي هم نيست
مسئولين محترم ^ماهی را هروقت از آب بگیرید،تازه هست^از تصمیمات گدشته خود و گذشتگان(بنابرگواه تاریخ) برای حفظ حکومت و نظامتان، درس عبرت بگیرید و از روسیه و چین(که اهداف استعماری دارند)پرهیزکنیدکه سرنوشتی بجز تباهی و فلاکت و روسیاهی برای شما ندارد
پوتین تا اینجا گور خودش ودار وذسته اش را کنده.اگر مردم وارتش روسیه بر کنارومجاکمه اش نکنند روسیه را هم نابود میکنه.
وقتى اسراييل مواضع ايران را در سوريه ميزد پوتين چشمشهايش را مي بست
روسیه از طریق مرز آبی (دریای خزر) هماسیه ما است الان
بهتره اعلام بی طرفی کنیم زودتر
ارتش اوکراین از مهمات فسفری در حومه کی‌یف نزدیک فرودگاه «گوستومل» استفاده می‌کند!!! الان روسیه شاکیه مثل اینکه بری تو خونه طرف دزدی بعد بگی صاحب خونه با چاقو از خودش دفاع کرد !! بری شکایت کنس از صاحب خونه !!
چه شد که ما اینقدر نادان شدیم؟
مردمی هستیم که معتقدیم بسیار باهوش هستیم
- معتقدیم که از همه فرهنگ های دیگر برتریم
- در همه مسایل نظر داریم و بر نظرمان بسیار پا فشاری میکنیم از قلدری ترامپ. و پوتین لذت میبرند و همزمان ادعای حقوق بشر دارند و از منشور اولیه حقوق بشر به دست کوروش سخن می گویند
- در عین حال بیشترین جمعیت ما یا در ایران در فلاکت زندگی میکنند یا در خارج دست و پا میزنند
- معتقدیم ایران زیبا ترین٬ غنی ترین٬ و استراتژیک ترین کشور دنیاست. ولی کمتر ایرانی وجود دارد که بیشتر از ۲۰ کشور دنیا را دیده باشد! از قلدری ترامپ. و پوتین لذت میبرند و همزمان ادعای حقوق بشر دارند و از منشور اولیه حقوق بشر به دست کوروش سخن می گویند
انسان باشید که ترکش این جنگ به ما اصابت نکنه
پوتین تو این چن روز حمله مونده حالا میخاد جنگ هسته ای را بندازه.مال این حرفا نیست
پوتین یک شگردی دارد پیاده نظامش را از کشورهای دیگر انتخاب می کند و این عین جنایت جنگی است
ننگ بر پوتین
کسی شاید باور نکند که تمامی تیر آهن های پادکان عین الاسد در عراق که آمریکا برای خود استفاده می کند از همیشه رژیم‌ اوکراین آماده وتهیه شده است که محکم‌ترین پادکان است.
حتی طرفدارترین روسیه حالا دیگر اذعان دارد که این حمله اشتباه بوده
غرب زاده ها ، تاریخ حضور انگلیس ، فرانسه ، پرتغال ، هلند ، اسپانیا واز همه جنایتکار تر ، آمریکا را در در کشورهای استعمار شده را خوانده اید یا خودتان را به کوری زده اید ، حالا کشو های غربی آزادیخواه شده اند ، یا با شکلی دیگر به فکر گسترش مستعمرات خودشان هستند . کمی مطالعه و دقت و نظر منصفانه، اینقدر از استعمار گران غربی حمایت نکنید جنایت و استعمار گری از طرف هر کشوری غیر قابل دفاع و مطرود است ، بیچاره ملت‌های ضعیف
روسیه بزرگ بدترین خطر برای حاکمیت ملی ایران است
من آن روز را چندان دور نمی ببنمم که پوتین را بعنوان جنایتکار جنگی در یک دادگاه بین لمللی محاکمه شود ...
ایران باید به صورت جدی و فوری پیشنهاد میانجیگری دهد.
پوتین جنگ را باخت،هر آنکس که به سلاح هسته ای متوسل شود یعنی جنگ متعارف را باخته است.
پوتین خوب کاری کرد که جلوی پیشروی ناتو را گرفت وتودهنی به آمریکا و متحدانش زودتر از اینها باید انجام میداد. البته پوتین با مردم عادی کاری ندارد .دمش گرم.
تحریمش کنین تا بفهمه ما تو این چند سال چی کشیدیم. مردک فرصت طلب داشت از تحریم شدن ما برای خودش بهره برداری می کرد. اولیانوف خائن و پوتین جلاد.
واقعا که غربگدا هستین
مرگ بر منافقین غربزده
جنگ یمن وعراق و............. لال بودین
حالا از اکراین حمایت میکنید؟؟؟!!!!
ملت ایران جنگ تحمیلی را تجربه کرده و به تنهایی درمقابل یک دنیای سلطه مقاومت کرده .نقش مستقیم و غیر مستقیم آمریکا در جنگ ایران وعراق را تجربه کرده نقش روسیه در تجهیز یک طرفه ارتش عراق را با هواپیماهای میگ وسوخو وتانگ های تی 72 تجربه کرده.نقش اروپایی ها را در بمباران های شیمایی درسردشت فاو حلبجه را بخاطر دارد . نقش ارتجاع منطقه را در تامین مالی عراق از یاد نبرده.رزمندگان و شهدا و داغ شهیدان بر دل خانواده ها را از یاد نبرده و نخواهد بردو به قول خبرنگار عصر ایران تجاوز، تجاوز است و غیر انسانی و محکوم، و فرقی نمی کند حکمش را در کرملین امضا کرده باشند یا در کاخ سفید و یا هر جای دیگری. ما هم مسکو را و هم واشنگتن را محکوم میکنیم زیراکه هردو لبه یک قیچی هستند
واز مردم بی پناه اوکراین حمایت میکنیم. و نه از حکومت دست نشانده اوکراین.تقدیم به خبرنگار مستقل عصر ایران( آقای محمدی)
روسی باید پای اوکراین رو ببوسی
مرگ بر پوتین و طرف دارنش که اسیر سیاست های غرب برای نابودی وضعف کشورش شذ و در این میان هم اکراین قربانی سیاست امریکا و غرب شد چه سیاستی پشت این فاجعه پنهان شده خدا می داند بازنده اصلی پوتین و ضرر کننده مردم روسبه هستش نفرین خدا بر بازیگران و گردانندگان جنگ و خونریزی
امیدوارم هموطنان فراموش نکرده باشند که غربی ها چگونه عراق را به پیشرفته ترین سلاح ها مجهز کرده بودند. و به جان مردم ایران انداخته بودند عراق که دیگر در اروپا قرار نداشت عضو ناتو هم نبود
بعد که به قیمت صدها هزار کشته و ویرانی تمام مناطق جنوب ، مردم ایران در این جنگ پیروز شدند،
سپس عراق را تحریک کردند برای تسخیر کویت و به این بهانه زمینه را برای ویرانی کامل عراق سازمان دادند ابتدا با تحریم های کمرشکن آغاز کردند و به جان مردم عراق افتادند و سپس به بهانه رفع تحریم خلع سلاحشان کردند و بعد از خلع سلاح نه تنها تحریم را برنداشتند از هوا و زمین تا توانستند بمب ریختند و تمام زیر ساخت های کشور عراق را نابود کردند.
تمامی زیر ساخت های لیبی را حتی چاه های عمیق آب های لیبی را چنان ویران کردند که تا
ده ها سال گرفتار خواهند بود
افغانستان به همینگونه.
از یمن و سودان و مصر و ….
دیگر نمی گویم
هموطنان گول اخبار BBC, VOA و ایران اینترنشنال یا سعودی اینترنشنال رو نخورید اینها دلشان برای نبود آزادی و دموکراسی در ایران نمی سوزد اینان همگی میخواهند زمینه هایی فراهم آید تا مردم ما خود خود را درمانده احساس کنند و کلیه ی گرفتاری ها را به گردن مدیریت داخلی کشور می اندازند
این نیروها تمام تلاش خود را می کنند تا مرتبا در سراسر کشور آشوب داشته باشیم و در آرامش نباشیم چون می دانند که که در آرامش مردم ایران شکوفا خواهند شد و آنها از شکوفایی مردم ایران هراس دارند. لذا بهوش‌باشیم و مشکلات داخلی کشورمان باعث نشه که فکر کنیم نیروهای خارجی واقعا خیر‌مردم ایران را میخواهند و دلشان برای نبود دموکراسی مردم ایران میسوزد.
هموطنان دوران جدیدی در راه است به جای بزرگتر جلوه دادن نقاط ضعف و اختلافات باید نقاط مشترک و نقاط قدرتمان را برجسته کنیم. غربی ها میخواهند که در بهترین شکل ایران نفت و گاز بفروشد و گرفتار مشکلات داخلی باشد آن ها نخواهند گذاشت در کشور ما صنعتی رشد کند
پیشرفت های ما در صنایع نظامی باید الگوی بخش های دیگر صنعتی ما قرار گیرد.
نقاط قوت و اشتراکمان را برجسته کنیم و‌ به موازات آن از نقدهای سازنده نهراسیم باید مانع از این بشیم که جوانان ما گول رسانه های بیگانه را بخورند غربی ها خیر و صلاح مردم ما را، کشور ما را نمی خواهند آن ها به فکر منافع خود هستند و در بهترین حالت میخواهند که ما نفت بفروشیم و از آنها احتیاجاتمان را خریداری کنیم
همین و بس!
ما باید بسترهای انقلاب صنعتی واقعی را برای تولید کنندگانمان فراهم بیاوریم و حمایتشان کنیم
انسان خوب هموطن به نفع ما نیست همه ی پیشرفت های کشورمان را سیاه ببینیم شهامت دیدن پیشرفت هایمان را هم داشته باشیم. می دانیم که عده ای به چپاول مشغولند عده ای ستون پنجم بیگانه هستند
فکر می کنید اینها همه فقط مختص کشور ماست؟
این گونه مصیب ها متعلق به نظمی است که باید تصفیه شود و سلول های فاسد را جراحی کرد و ابزار اجتماعی مدیریتی فراهم آوریم که بتواند نظم نوینی را فراهم آورد که انسان ها در آن مطابق استعدادها و توانایی هایشان شکوفا شوند.
یادمان نرود ما هیچ چیزمان از غربی ها کمتر نیست جز ندیدن نقاط قوت و اشتراکمان.
جاوید و پاینده باد کشور عزیزمان ایران
ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، از نیروهای شرکت کننده در عملیات نظامی روسیه در اوکراین برای حمایت از ساکنان منطقه دونباس تمجید کرد و این عملیات را موفق خواند
دروغگو دونپاس کجا کیف کجا، منتظر استقبال با میز دوازده متری باش،
آدم‌کشی و اشغال کشور همسایه تمجید دارد،
سوئیفت را برای روسیه ببندند تحول بزرگی است البته روسیه سیستمی بنام SPFS (سیستم بین بانکی انتقال اطلاعات مالی) راه اندازی کرده که باید دید چین آنرا قبول میکند یا نه ؟ ولی قطعا ایران وارد آن میشود و اگر چین به آن بپیوندد برای ایران خوب میشود و احتمال دارد بعضی کشورهای دیگر مثل هند هم اضافه شوند در هر حال این جنگ تحولات بسیار بزرگی در دنیا ایجاد میکند حتی آلمان که بعد از جنگ جهانی دوم محدودیتهایی داشت و همچنین در طی این بیست سال گذشته بدنبال کاهش بودجه نظامی بوده یکباره 100 میلیارد یورو بودجه نظامی تخصیص داده که بزرگترین بودجه در تاریخ آلمان و اروپا است آلمان برای دهه‌ها به سیاست عدم صدور تسلیحات مرگبار به مناطق دچار درگیری پایبند بوده است؛و برای اولین بار این اقدام را با چشم پوشی سازمان ملل انجام داده با این شرایط تاثیرات اقتصادی و صنعتی بزرگی را در اروپا باید متصور بود
همچین با خوشحالی از لشکر روس ها و تجاوزاتشون خبر منتشر میکنید انگار صدر اسلام هست و محمد رسول الله در حال جهاد فی سبیل الله هست! خجالت بکشید، دیگه پوتین آدمکش و روسیه ای که یک کشور همسایه دورش نموده که بهش تجاوز نکرده که جای دفاع نداره، شرم و حیا هم خوب چیزی است.
خیلی جالبه وقتی آلمان بعد از فروپاشی روسیه دوید و آلمان شرقی را تصرف کرد تو بلوا بشوری که اون زمان بود کسی نمی گفت آلمان دنبال احیای آلمان نازی است ولی روسیه وقتی خاک کشور خودش را که ۳۰ سال نیست ازش جدا شده رامیگیره آلمان میگه روسیه دنبال احیای شوروی هست خوب باشه به تو چی ؟
هیچ کس طرفدار جنگ نیست ولی چرا غرب و سازمان در مورد حمله الهام با حمایت ترکیه و اسرائیل به آرتساخ سکوت کرد چون اونجا منافع غرب بود برای دستیابی به کاسپین و تضعیف روسیه و ایران ، غرب به اصطلاح با نظم جهانی سعی در سلطه بر جهان داره ، هیچ وقت بی دلیل یک پدر فرزندش رو تنبیه نمیکنه مگر اینکه خطای کرده باشه ، التماس تفکر
میدونید ما دهه چهل پنجاههی ها بعداز تجربه اینهمه بلا ومصیبت چی کم داریم ؟!
جنگ جهانی سوم !
وزارت دفاع روسیه عصر یکشنبه به وقت تهران ارتش اوکراین را به استفاده از سلاح‌‌های ممنوعه متهم کرد.

به گزارش منابع خبری، وزارت دفاع روسیه اعلام کرده است که ارتش اوکراین از مهمات فسفری در حومه کی‌یف نزدیک فرودگاه «گوستومل» استفاده می‌کند.
چطوره برایتان فرش قرمز پهن و گوسفند قربانی کنند، آمده اند بک کشوری را اشغال کرده اند و انتظار مقاومت هم ندارند،
اروپا سر یمن و جنایایاتو تجاوز عربستان امریکا و اسراییل چرا ساکته...اردغان که به حلب و کردستان برای غارت نفتش حمله کرد چر ساکت بود....غربم یه اشغاله...ژاپن که بمب باران شیمیای شده ..حالا از چی دفاع میک نه
سایتهای خبری ایران فقط جانبداری روسیه میکنند.
پوتین دیوانه شده هیتلر دوم شده است دنیا باید او را معار کند
این ستون زرهی پنج کیلومتری اگه یه پل جلوش و یه پل عقبش تخریب یشه بعدش میحواد چیکار کنه؟! تا صبح نصفشون شکار بهپادهای اوکراینی میشن. ناتو خیلی راحت میتونه با دوتا F-35 رادارگریز ابن کار رو انجام بده و بگه اوکراینی ها خودشون پلها را زدن..
درود بر مردم اوکراین نابود باد متجاوزین
پوتین که به زن و بچه هم زبان و همسایه خودش رحم نمیکند مطمئنا دوستیش نیز دوستی خاله خرسه است، ما هم به عنوان همسایه جنوبی که احتمال تضاد منافع در دریای خزر با توجه به منابع نفتی وجود دارد. هوشیاری لازم را از همه جنبه ها می طلبد.
بیچاره مردم روسیه که گیر این کمونیست کا ب گ افتاده اند.
‌پوتین چند سال خودش را جازد در مردم روسیه برای چنین روزی و‌مردم اوکراین شبانه با نارجک وکوپتول ملوتف حمله و تمام تانک ها خوروها و نفر بر ها را نابود تا نتوانند به مقصد برسند مانند رزمندگان درجهه و پوتین یک خیال تو خالی مانند صدام که خواست تهران بیاید شصت کیلوتر بیشتر ماشین جنگی اش حرکت نکرد و متوقف شد دیگر زمان جنگهای انچنانی گذشته است و هیچ کشوری نباید این خیالها را در سر داشته باشد مانند اشتبا پوتین
پوتین جنایتکار کودک کش تا کنون ۳۵۵ شهروند غیر نظامی اوکراین را به قتل رسانده است و ۱۶۰۰ نفر دیگر را آسیب زده است این جنایتکار باید به جرم نسل کشی در دادگاههای بین المللی محاکمه و مجازات شود هر کسی از پوتین و تجاوز روسیه پشتیبانی کند دستش در جنایت پوتین کودک کش جانی آلوده است.
مرگ بر روسیه
مرگ بر پوتین
مرگ بر حامیان پوتین و روسیه
آیا انسانیت حمایت از روسیه است؟ یا حمایت از اوکراین؟
واقعیت این است که امروز دوظالم به هم مشغول شده اند چه روسیه و چه ناتو. همان کودکانی که در اوکراین کشته میشوند در بحرین و یمن هم کشته میشوند و بسیار بیشتر. اما بدتر از آن انسانهایی که در شرق آسیا زنده سوزی میشوند پس کدام انسانیت حکم به سکوت در برابر آنها کرده است؟
اینها تعصبات سیاسی ماست نه انسانیت ما. وگرنه مردم افغانستان هرگز نه سلاحی دست گرفتند نه شرارتی کردند ولی بمبهای سنگین بر سرشان فرود آمد و انسانها و انسان نما ها همه خواب بودند.
در حال حاضر ناتو نیروهای خود را در همسایگان اوکراین مانند رومانی، لهستان، لیتوان، استونی و لتونی مستقر کرده است اما به دلیل اینکه اوکراین عضو ناتو نیست بعدی خواهد بود که کشورهای غربی وارد مقابله نظامی با روسیه شوند. در صورتی که ناتو وارد عمل شده یا اوکراین به طور کامل به اشغال روسیه درآید، امکان وقوع جنگ جهانی سوم نیز وجود دارد زیرا هر دو طرف از اوکراین به عنوان جبهه ای برای به عقب راندن طرف مقابل استفاده کرده اند
لذا کشور های نزدیک به روسیه میباست بسیار هوشیار باشند که چه بسا جنگ به داخل کشور آنها کشیده شود،
چرا امام جمعه شاهین شهر در کاری که تخصص ندارد دخالت می‌کند
به مذاکره کنندگان برجام:

اوکراین سلاح های اتمیش را تحویل داد و غرب و حتی روسیه به او تضمین امنیت دادند، ولی حالا تنهاست.
اگر مجبور شدید که فعالیت های هسته ای باید تعطیل شود، مثل 20 سال قبل، وادارشان کنید که همه را تعطیل میکنیم و در را قفل میکنیم ولی هیچ چیز را از بین نمیبریم یا هیچ چیز را تحویل نه غرب نه روسیه نه چین نه ترکیه نه دیگران نمیدهیم.
واقعاً زمان سختی است، از کوچه ای میگذریم که سر کوچه، چندین گرگ نشسته اند، طبیعتشان درندگی است چه به اونها خوراک بدیم چه ندیم، مسیر دیگری هم نداریم که راه را عوض کنیم. به آنها بقبولانید که قرارداد باید به دو زبان انگلیسی و فارسی نوشته شود. از افراد مسلط به انگلیسی و قوانین بین الملل مثل فواد ایزدی کمک بگیرید. در اخبار خواندم که زمانی که انگلیس، 16 سال پیش ایران را تحریم کرد، ایران برای آنکه بتواند تحریم را دور بزند، پول هنگفتی در حساب شخصی ریخت تا از آن طریق مصرف کند ولی انگلیسی ها بلافاصله با قانون ضد تروریسم خود، حسابش را بلوکه کردند. زمان قرارداد را خیلی محکم کنید، به خاطر بیاورید قرارداد استفاده از کانال سوئز با انگلیس، صد ساله بود ولی بعد از صد سال انگلیس ها حاضر به تخلیه نشدند و با جنگ عبدالناصر مجبور به تخلیه شدند. وقتی روسیه و غرب دور یک میز نشسته اند و با هم یک جبهه در مقابل ایران دارند معنی اش آن است که حمله به اوکراین یا یمن و عراق و افغانستان یا ... برایشان تفریح است و چشم خود را به روی تجاوز طرف مقابل میبندند. اینکه میگم تفریح است جملۀ من نیست، خلبان آمریکائی در حمله به ویتنام میگفت وقتی بمب میریزم مثل بچه ها که آتش بازی میکنند، لذت بخش است.
امیدوارم هرچه زدتر این جنک به نفع روسیه خاتمه پیدا کنه تا انشاالله بینی امریکا و غرب به خک مالیده بشود
من نمیدونم این بلوک شرق بی شرف و خدا نشناس چه گلی به سر مردم خودشون زدن که میخوان نظم نوین جهانی ایجاد کنن؟!!! تنها چیزی که معلومه مردم این کشورها به هر بدبختی در حال فرار به غرب هستند از دست ظلم و جور و فشار اقتصادی در تمام موجودیت اینها مردم تو صف و کوپن بدست و تحت فشار بودن...
از نکات جالب این جنگ هم این که یارو رفته تو کشور طرف تجاوز کرده بعد طرف را محکوم میکنه از فلان سلاح استفاده میکنی!!! تو حق محکوم کردن نداری تو محکوم مادرزادی و هر سلاحی علیه تو استفاده بشه حقته.
سلام. جالبه که بعضی ها از واکنش روسیه وحمله روسیه به بخشی از قاره سبز که باز شیطان بزرگ مسبب ان است داد بیداد می کنند که وای اواره شدند .کشته شدند /وپوتین جنایتکاره . ما با جنگ وخونریزی کاملا مخالفیم وان را بد می دانیم چه این جنگ بر علیه اوکراین باشه چه بر علیه افغانستان وسوریه ومیانمارو وعراق وایران وفلسطین ...اما سوال اینجاست که ایا وقتی مردم بی دفاع یمن .مردم مظلوم افغانستان ومیانمار که نسل کشی وسلاخی می شدند ویا وقتی کودک چند ماهه سوری را از اغوش مادر گرفتند ودر روغن سرخ کردند ودر پلو گذاشتند به مادر ش خوراندند ویا وقتی جشن عروسی افغانها به عذا تبدیل شد ویا در سردشت ایران بمبهای همین جنایتکاران غربی سینه رزمندگان ایرانی را سوزاند وهنوز هم درگیر ان هستند ویا وقتی عبدلمالک ریگی در جاده بم زاهدان مردم مظلوم وبی دفاع را به رگبار بست وبه شهادت رساند ویا ...هزاران جنایت دیگر این به اصطلاح مدافعان حقوق بی بشر صدایی ازشان امد ایا مثل الان جیغ وفریادشان بلند شد؟ وشورای امنیت رابا جلسات ضروری راه انداختند ؟ایا در بوقهای تبلیغاتی خود همواره دمیدند یا خفه شدند وچشم بر واقیت بستند .بله دوستان همیشه درب بر یک پاشنه نمی چرخد..
دلتون به حال خودتون بسوزه ایناهموناهستن که کاری کردن سفره مردم ایران همیشه خالی باشه دست پوتین درد نکنه مگه اینادلشون به حاله ماسوخته اونا چند روزه توجنگن ماچند ساله بااین حرفا خودتون خسته نکنید
لعنت بر غرب و ژاپن که اینها را محکوم میکنن ولی حمله اسرائیل و عربستان ملعون را بر یمن و مردم فلسطین مجاز می دانند !!!!!!!!!!
لعنت بر دورویی و خیانت و لعنت بر منافق که همیشه منافعش بر همه چیز یشی می گیرد
پوتین متجاوز و جنگ طلب دنیا را به جنگ هسته ایی تهدید می کند به همسایه و همزبانان خودش حمله میکنه نهایت بی شرافتی. مردم اکراین ملت بزرگی هستند چراکه در مقابل ظلم از پا ننشستند شهادت برای وطن افتخار خوشا ملتی که خاکش به متجاوز نداد ایران باید طرف مظلوم باشه نه ستمگر ما از عراق و فلسطین ویمن دفاع میکنیم نه از ستمگر روسیه خاک ایران جدا کرد هنوز کشتار روس ها در ذهن تاریخ ما رنگ نباخته جای تاسف برای کسانی که از حکومت روسیه دفاع میکنن هر انسان آزاده ایی از وطنش دفاع میکنه. امروز ملت اکراین مثل ما در یک جنگ نابرابر و تحمیلی تنها هستند و پوتین متجاوز به خاک ناموس همسایه اش حمله کرده. مرگ بر ظالم هر کسی که می‌خواهد باشد باشه هر کسی که خون یک انسان آزاده ایی که از ناموس خاکش دفاع میکنه میریزه انسان نیست و شرافت نداره و هر کسی که از ظالم دفاع کنه خودش ظالمه
سلام فکر کنم دلسوزی شما برای اوکراین بیهوده باشه البته شرق و غرب از یک قماش هستند، سگ زرد برادر شغال هست پس اینکه بعضاً شماها از روسیه حمایت می کنید و بعضاً حرکتش رو محکوم می کنید و اوکراین رو حمایت می کنید کار اشتباهی هست چرا که هر دو کافر هستند و سرانجام کافرین و مشرکین و مسیحیان مشرک تثلیثی که برای خدا شریک قائل می شوند، عذاب ابدی در جهنم خدا می باشد پس انقدر دعوا نکیند و دلسوزی نکنید برای دو طرف چون هر دو طرف باطل هستند و سرانجامی جز نابودی ندارند.اما اینکه دلتان به حال غیر نظامی ها سوخته که پوتین رو جنایتکار قلمداد می کنید دلتان به حال مردم ایران بسوزه که همین غربی ها که اوکراین هم با اونا هست و کمک ازشون میخواد با کمک روسیه در جنگ جهانی اول و دوم خساراتی دو چندان به ایران زدند. پس مرگ بر همشون.
سلام. تمام بحث شما دوستان سر اوکراین و روسیه و غرب و حمایت از طرفین امری بیهوده است چرا که نابودی طرفین به نفع مسلمین است حال چه نظامی و چه غیر نظامی به خاطر روش زندگی که در پیش گرفتند.محمد روسول الله والذین معه اشداء علی الکفار رحماء بینهم. خدایا کافرینی که سر جنگ دارند و با هم می جنگند با اینکه میدانیم دو طرف باطل هستن هر دو را اگر قابل هدایت نیستند نیست و نابود بگردان. حال خودتان خواهید دید چطور در جنگ هسته ای خواهند سوخت.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر