بازدید 34010

جزئیات تصمیم بنزینی دولت برای جزیره کیش/ بدون خودرو، پول بنزین بگیرید/ هر کد ملی چند لیتر بنزین؟

پس از اینکه در روزهای اخیر نامه ای در خصوص اجرای آزمایشی طرح بازتوزیع یارانه بنزین از طریق ارائه سهمیه بنزین به افراد به جای خودروها در جزیره قشم و کیش رسانه ای شد، امروز سرپرست منطقه آزاد کیش، جزئیات اجرای این تصمیم را بیان کرد.
کد خبر: ۱۰۹۴۶۱۰
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۵ 22 December 2021

جزئیات تصمیم بنزینی دولت برای جزیره کیش/ بدون خودرو، پول بنزین بگیرید/ هر کد ملی چند لیتر بنزین؟


به گزارش تابناک اقتصادی؛ سرپرست منطقه آزاد کیش، با اشاره به اجرای طرح "بنزین برای همه" در جزیره کیش گفت: در این طرح به مردم سهمیه ۲۰لیتری تعلق می‌گیرد.

بر این اساس، محمدرضا لواسانی خبر افزایش قیمت بنزین را کذب دانست و با تأکید بر این که تغییر قیمت حامل‌های انرژی نیازمند مصوبه مجلس شورای اسلامی است، ابراز کرد: در بودجه ۱۴۰۱ اشاره‌ای به افزایش قیمت بنزین و سهمیه سوخت نشده است.

وی تفاوت این طرح با طرح پیشین را تخصیص سهمیه بنزین به هر کد ملی عنوان کرد که پیش از این به هر خودرو تعلق می‌گرفت.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش تصریح کرد: از این پس، سهمیه بنزین به دارندگان هر کد ملی دارای خودرو یا فاقد خودرو تعلق می‌گیرد، میزان یارانه تخصیصی به‌ازای هر نفر، معادل ۲۰ لیتر بنزین به‌نرخ ۱۵۰۰ تومان است.

به‌گفته لواسانی یارانه سهمیه بنزین از هر کارت بانکی قابل برداشت است و افراد در صورت نداشتن خودرو می‌توانند این یارانه را با اپلیکیشنی که به همین منظور طراحی شده است به فروش برسانند. طبق این طرح، افرادی که به‌ هر دلیل، امکان فروش سهمیه خود یا انتقال به دیگری را نداشته باشند، بعد از مدت مشخصی، مبلغ آن را به‌صورت فروش خودکار، در حساب خود دریافت خواهند کرد.

لواسانی با تأکید بر این‌که تمام دارندگان کد ملی که بیش از یک سال در کشور اقامت داشته باشند، مشمول طرح هستند اظهار داشت: با اجرایی شدن طرح جدید سهمیه بنزین، رانندگان وسایط نقلیه عمومی همچنان از سهمیه خود برخوردارند و هیچ‌گونه تغییری در سهمیه تاکسی‌ها، خودرو‌های عمومی و گازوییلی ایجاد نمی‌شود و اعضای  خانواده هایشان  نیز مشمول دریافت یارانه سهمیه ۲۰ لیتر بنزین می‌شوند. وی ابراز امیدواری کرد اجرای طرح جدید تخصیص یارانه بنزین به الگویی در سطح کشور تبدیل شود.
 

طرحی که در گذشته نیز مطرح شده بود

بر اساس این گزارش، رویکرد جدید دولت سیزدهم در خصوص توزیع عادلانه یارانه پنهان انرژی در میان همه مردم در حالی این روزها، مطرح شده است که بررسی‌ها نشان می‌دهد، حدود هشت سال قبل نیز طرحی مشابه با طرح فعلی دولت در رسانه‌ها مطرح شده بود، به گونه‌ای که بر اختصاص سهمیه ۶۰ لیتر بنزین یارانه‌ای به هر خانواده به جای هر وسیله نقلیه تاکید داشت.  

در این میان، با گذشت زمان و در اسفندماه ۱۳۹۷، مجلس با پیشنهاد یکی از نمایندگان مبنی بر اعطای سهمیه یک لیتر بنزین در روز به هر ایرانی، مخالفت کرد. همچنین در مرداد سال  ۹۹ نیز طرحی با نام "سهمیه بندی بنزین سرانه خانوار" از سوی برخی نمایندگان مجلس مطرح شد که طبق گفته نمایندگان وقت مجلس، باقی مانده از مجلس قبل بوده و بازنویسی شده و قرار بود در صورت اجرا، برای رعایت بیشتر عدالت، مبنا را از هر خودرو به هر خانوار تغییر و سهمیه‌ای نیز متناسب با پیمایش به خودرو‌های حمل و نقل عمومی و تاکسی‌های اینترنتی اختصاص دهد.

در آن زمان (مرداد سال گذشته) مالک شریعتی، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس یازدهم درباره این طرح گفت: انتظار داریم با تصویب و اجرای طرح مبتنی بر تخصیص سهمیه بنزین به هر خانوار به ازای هر کدملی، کاهش آثار تورمی در دهک‌های پایین‌تر و کاهش فاصله طبقاتی و ضریب جینی در اقتصاد ملی از نتایج مهم طرح "سهمیه بندی بنزین سرانه خانوار" باشد. اگر روزانه به هر فردی ۷ دهم لیتر بنزین تعلق بگیرد، مثلا یک خانواده ۵ نفره، ماهیانه ۱۰۰ لیتر بنزین تعلق می‌گیرد. شریعتی با اعلام اینکه در این طرح برای هر فرد ماهیانه ۲۰ لیتر بنزین در نظر گرفته شده است، افزود: در این طرح پیش بینی شده تا سامانه‌ای برای فروش بنزین افرادی که خودرو ندارند پیش بینی شود."

از سوی دیگر؛ بر اساس طرح یاده شده در مردادماه سال ۹۹، تاکید شده بود که اگر صاحب خودرویی تمام سهمیه خانوار خود را استفاده نکند، سهمیه باقی مانده از طریق سامانه‌های بانکی، قابل واگذاری به دیگران است یا در پایان هر ماه به شرکت پالایش و پخش بازگردد و معادل قیمت متوسط ماهانه آزاد بنزین در کارت بانکی صاحب خودرو شارژ شود تا بتواند کالای ایرانی خریداری نماید که این خود کمک به جهش تولید داخلی خواهد بود. همچنین قیمت دوم و آزاد بنزین در این طرح، شناور و معادل ۹۰درصد قیمت بنزین فوب خلیج فارس با نرخ تسعیر سامانه نیما خواهد بود. بیشتر منابع حاصل از این طرح به اصلاح و گسترش سیستم حمل و نقل عمومی اختصاص خواهد یافت و بخشی نیز صرف دوگانه سوز کردن خودرو‌های عمومی و تاکسی‌های اینترنتی خواهد شد. همچنین در این طرح هرگونه افزایش نرخ خدمات حمل و نقل عمومی توسط دولت، شورا‌های شهر و روستا و شهرداری‌ها، ممنوع و وزارت صمت نیز مکلف شده است سهم خودرو‌های پایه گازسوز با موتور داخلی را به ۳۵درصد افزایش دهد.

به هر صورت بعد از اعلام وصول این طرح، خبر خاصی در مورد آن منتشر نشد تا اینکه چهارم اسفندماه ۱۳۹۹ در جریان بررسی جزئیات لایحه بودجه ۱۴۰۰ دوباره مالک شریعتی، این طرح را برای ورود به لایحه بودجه پیشنهاد داد. مالک شریعتی نیاسر به عنوان پیشنهاد دهنده الحاق یک بند به تبصره (۱) توضیح داد: در حال حاضر سهمیه بنزین یارانه‌ای بین افرادی توزیع می‌شود که دارای خودرو هستند، اما نیمی از خانواده‌ها که فاقد خودرو هستند از این سهمیه بی‌بهره هستند. وی گفت: در پیشنهاد مطرح که گام اول است گفته می‌شود ۵۰ درصد جامعه که از سهمیه یارانه‌ای بنزین ۳ هزار تومانی بی‌بهره هستند، به ازای هر عضو خانواده ۱۵ لیتر بنزین ۳ هزار تومانی دریافت کنند. این ایده باعث رعایت مساله جمعیت که مورد اهمیت است نیز می‌شود. وی ادامه داد: حتی می‌توان بازاری ایجاد کرد تا کسانی که خودرو ندارند، اما سهمیه بنزین یارانه‌ای دریافت می‌کنند، بنزین خود را خرید و فروش کنند. حتی تاکید شد که ممکن است دولت کنونی توان اجرا نداشته باشد؛ از این روی، اجرای آن را به ابتدای مهرماه موکول کرده‌ایم.

در نهایت در آن زمان (اسفند ۹۹) نمایندگان مجلس با ۸۴ رأی موافق، ۱۴۵ رأی مخالف و ۲ رأی ممتنع از مجموع ۲۳۷ نماینده حاضر در جلسه مخالفت کردند.
 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۷
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۸۳
طرح فشلی که از دیگر مردم میگیرد به اقشاری که هیچ هزینه خودرو ای ندارند، مفت، مفت می پردازد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
هدف از حمايت اقشار آسيب پذير در تمام دنيا همين است كه جنابعالي گفتيد چرا كه منابعي كه در اختيار دولتهاست تماما متعلق به مردم آن كشور مي باشد و وقتي قرار شد به لحاظ مسائل اجتماعي از عده اي حمايت كنند طبيعتا بخشي از اين منابع به جاي همه مردم به بخشي از آنها پرداخت خواهد شد.
در ضمن قبلا كسانيكه خودرو داشتند اين منابع را مفت مفت استفاده مي كردند، الان قرار شده به همه بدهند، طبيعتا سهم كسانيكه قبلا خودرو بيشتري داشتند كم خواهد شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
نتیجه طرح: موج جدید گرانی ها.
امسال چند بار همه اجناس گران شد؟
تا کجا قراره ادامه پیدا کنه؟
با سعی و خطا نمیشه مسائل اقتصادی را درست کرد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
چرا نمی‌گوید که کسانی که خودرو دارند دو برابر قیمت خودرو را دولت از آنها بابت گمرکی دریافت کرده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
با قابلمه بریم بنزین بگیریم
نعمت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
بنده در خصوص این خبر هیچ نظریاتهایی ندارم؟
یا دارم؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
قشنگیشو الان متوجه نمیشی وقتی گرفتیش اون وقت متوجه قشنگیش میشی!
اونوقت که از جیبت کرایه های قشنگ پرداخت می کنی!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
یه سؤال؟ در کجای دنیا،به جز ایران،کارت سوخت هست؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
هزینهٔ خودرویی نداریم چون درآمدمان کمتر از آن دیگر مردم است و نمی‌توانیم خودرو بخریم و نمی‌توانیم مانند آن‌ها هر سال با ماشین شخصی شمال و مشهد برویم و از شهرهای میانهٔ راه دیدن کنیم و هر روز برای کارهایمان ساعت‌ها منتظر مینی‌بوس می‌مانیم و کنایه‌های شما را تحویل می‌گیریم.
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
آقا جان ترا به خدا دست بردارید از اون طرف قبض اب و بدق و گاز را چراغ خاموش نسبت به سال گذشته با همان میزان مصرف چند برابر کردید بعد برای سهمیه 20 لیتر بنزین سر کوجه جار میزنید ما هر ماه داریم دور کالاهاو خدمات ضروری زندگی را داریم خط می کشیم دیگه چه کار باید بکنیم که نکرده ایم اگر دریافتی این عزیزان مجلسی با ما یکی می شد یک طرح 3 فوریتی بدرد بخور تصویب می کردند و مشکلات حل میشد حیف و صد حیف ..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
ناشناس 16:36
با این طرز نفکرت خواهشا تو یکی از تمام دنیا حرف نزن.
در کجای دنیا ارزش پول مردم 10 برابر کم می شود و به جای آن اندکی یارانه می دهند؟
در چند کشور نفت استخراج می شود؟
چند کشور در دنیا، همه اقتصادشان گره خورده به مذاکرات طویل المدت هسته ای؟
در کجای دنیا در طول یکسال قیمت کالاهای اساسی چند بار افزایش می یابد؟
در کجای دنیا بحران خشکسالی و آلودگی هوا ده ها سال رها می شود؟
در کجای دنیا حقوق ها انقدر کم هست و هر روز قدرت خرید مردم کمتر می شود؟
و در یک کلام در تمام دنیا نمی گذارند وضع مردمشان به جایی برسد که گیر یارانه بنزین بمانند.
ناشناس
| Pakistan |
۲۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
طرح بسیار عالی و خوبی هست... مخالفین اکثرا کسانی هستند که چند خودرو دارن...و حق امثال بنده از یارانه را بدون اینکه ما راضی باشیم می خورند...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
روش بسیار خوبی است و عین عدالت است و مصرف بی حساب را کنترل میکند
حق نگاه
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
این طرح برای کشوری خوب است که حمل و نقل مسافر درون شهری و برون شهری در آن رایگان باشد
ناشناس
| Australia |
۱۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
وقتی قیمت یک لیتر آب معدنی از یک لیتر بنزین بیشتر شود چه اثری بر زندگی ماشین دار و بدون ماشین دارد؟
ناشناس
| Australia |
۱۰:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
پول خرید یک پراید را بانک چقدر سود ماهیانه میدهد؟ حقوق یک کارگر که هر روز سر کار می رود چند؟ مشکل اساسی وجود دارد و باید از یک جایی شروع کرد
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
ناشناس ۲۰:۱۳
منم چندین تا خودرو ندارم. ولی اتفاقا اونهایی که چندین خودرو دارن و مخصوصا خودروی خارجی هم اگه داشته باشن که انصافا اونها بابت عوارض و مالیات و ... در کل چند برابر بهترین ماشین لوکس خارجی پول دادن و به نوعی اگه اونها اون پول رو نمیدادن الان من و شما باید با مالیات و ... بیشتر اون پول رو از جیبمون برای دولت جبران میکردیم!!! پس کسی که ماشین داره نه تنها حق اونی که نداره رو نخورده و بلکه جلو جلو با پرداخت هزینه چند برابر بیشتر از ارزش اون ماشین یه کمکی هم به اونی که ماشین نداره کرده !!
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۱۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
ناشناس ۲۰:۱۳:
ضمنا اون کسی که ماشین لوکس داره که بنزین آزاد هم بزنه خیلی براش فرقی نداره ولی اگه کارخونه داره و اگه سازنده باشه، اون قیمت رو میکشه روی اجنساس تولیدیش !! و اون موقع من و تو هستیم که باید هزینه چند برابر از جیبمون بدیم!!
ناشناس
| Germany |
۱۳:۱۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
یعنی دولت باید فقط به افرادی که خودرو دارن مفت مفت یارانه بده؟
عملا سهمیه بنزین یک سوم شد. در سکوت کامل مردم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
همان یک سوم هم اضافی است برای امثال شما
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
سهميه يك سوم نشده بلكه سهم كسانيكه قبلا خودرو بيشتري داشتند كم شده لذا در آينده به جاي افزايش تعداد خودرو بايد به افزايش تعداد فرزند فكر كنند.
مرد میدان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
ماحاظریم برای حمایت از رئیسی سختیهای بیشتری هم تحمل کنیم
ما مرد میدانیم
ناشناس
| United Arab Emirates |
۱۷:۲۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
اقا هر خودرو قبلا ۶۰ لیتر بنزین داشت...الان یک خانواده دو نفره چهل لیتر... یه خانواده ۵۰ نفره ۱۰۰ لیتر... هر دو هم یک خودرو دارن... یه خانواده دو نفره هم قرار نیست از ماشین کمتر استفاده کنه...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
برای شما که هیچ خانواده ای ندارید یک سوم شد و برای ما خانواده ۴ نفری ۸۰ لیتر. برای اون بیچاره خانواده دار ۶ نفره ۱۲۰ لیتر برای اون که ۵ تا ماشین لوکس داره و دو نفر اند به جای ۳۰۰ لیتر، شد ۴۰ لیتر
ناشناس
| Pakistan |
۲۰:۱۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
این طرح بزرگترین گام به سمت عدالت اجتماعی هست... کاملاً موافق آن هستم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
الان صحبتی از افزایش نرخ بنزین نیست اما یک شبی که خوابیدیم صبح که بیدار شدیم خیلی شیک و مجلسی نرخ
بنزین به ۳۶۰۰۰تومان افزایش پیدا میکنه، بعدم میان میگن ما در جریان نبودیم!!!!! مثل ۹۸
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
سهم خانوار های پر جمعیت را شما سرو می کردید
آقا این مسخره بازی ها چیه، جای این قرطی بازی ها گرونی را کنترل کنید.
نه یارانه 2 برابری می خواهیم نه بنزین به هر نفر.
آقا گرونی را کنترل کنید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
صورت مسئله را حذف نکنید.
سرم مردم را با این قاقالی ها گرم نکنید.........................................
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
همین امثال تو زور میزنن برن اروپا یارانه بگیرن بشینن توی خونه تن پروری کنن
ماشالله حزب الله
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
سیاه نمایی نکن
دوست نداری جمع کن از ایران برو
ناشناس
| Pakistan |
۲۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
....گروهی جای خودش...تقسیم عادلانه ثروت ملی جای خودشالکی شلوغش نکن...صداترو بیار پایین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
اینا توانایی کنترل ارزش پول ملی را ندارند، چون اقتصادشون شکست خورده پس عجیب نیست این همه گرانی.
هزینه ها به دلار ۳۱ هزار تومانی و درامد به ریال بی ارزش
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
من خودرو ندارم ولی بگذار بعد از اجرای این طرح تاثثراتش را ببینیم و اینکه این طرح را تا چقدر می توانند عملی کنند.
نهایت یکسال.
ناشناس
| Romania |
۲۳:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
۱۵:۵۱
ساندیس را سهمیه بندی نمی کنند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
به نوبت، صبور باشید
با روحانی تا 1400 یادتون رفته؟
به عنوان شخصی که دو خودرو دارم اما انصاف هم دارم میگویم، طرح بسیار خوبیست و بدون توجه به هوچی گری یک مشت آدم پررو و پرتوقع باید با قدرت و هر چه سریعتر در سراسر کشور اجرا شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
مایه داری ها
یارانه هم میگیری؟
یارانه ت رو بده به ما
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
نگران نباش اجراش می کنن انوقت متوجه میشی پرو کیه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
فکر کنم 20 تا بچه داشته باشی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
من چند تا ماشین دارم مجرد هم هستم نهایتا هم همه ماشینها رو که با هم سوار نمیشم که بخوان همه با هم بنزین مصرف کنند و خرجم بره بالا
20 لیتر ماهیانه هم بدن برام مهم نیست
حالا خواهیم دید بعدا همون خانواده هایی که ماشین ندارن و جمعیتشون هم زیاده بیشتر ناله خواهند کرد از آسیبها و گرانی های ناشی از این طرح های من در اوردی
سهمیه 20 لیتری هرلیتر 1500که برابر30000تومنه از یارانه 45000تومانی هم کمتر ولی 5ماه که پرداخت شد هزار دوز و کلک در میاورند که کسیکه ماشین دارد پس پولداره و نیازی به یارانه نداره بلاخره به هرشکلی سهمیه را قطع میکنن
پاسخ ها
ناشناس
| Pakistan |
۲۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
منفی بافی ...
ناشناس
| Australia |
۱۰:۳۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
وقتی آب معدنی از بنزین گران تر میشود چه فرقی میکند؟
علاوه بر این برای هر نفر سرانه انرژی مصرفی تعریف کنید تا شخصی که مثلا ده واحد مسکونی دارد یا مجبور به فروش آنها شود یا پول آب و برق و گاز بیش از یک مقدار مشخص را به قیمت جهانی بپردازد. عدالت یعنی همین که داد عده ای در بیاید وگرنه اسمش عدالت نیست. مالیات بر دارایی ثروتمندان را هم بدون تبعیض و ترس از آقازاده ها و متنفذین و سیاستمدارها با قدرت اجرا کنید که قاطبه مردم موافق این طرحهای عادلانه هستند. البته که از عهده دولت عدالت محور و انقلابی جناب آقای رئیسی که باعث امیدواری روزافزون مردم شده اند، بر می آید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
ساندیس رو قبل از مصرف بشور و بخور
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
بنده به جنابعالی وکالت نداده ام که از جانب من نظر بدید،بنده جز مردمی که فرمودید نیستم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
عدالت یعنی آموزش وپرورش رایگان مطابق با قانون اساسی؛عدالت یعنی جوابگو بودن مسئولین؛عدالت یعنی ماشین باکیفیت تحویل مردم دادن ووقتی توانایی این کارو نداشتن واردات خودرو رو آزاد کردن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
باشه همینکارارو بکنید پولدارا بذارن از این کشور برن بعد امثال شما میان کارخونه بزنن و کار تولیدی کنند و اشتغال ایجاد کنند؟
همه جای دنیا سرمایه جذب میکنن ما سرمایه فراری میدیم
کی میخوایید بفهمید که سرمایه داره که شغل ایجاد میکنه نه کارگر و کارمند
آیا حقوق و درآمد قشر متوسط به پایین را هم با فوب خلیج فارس حساب کرده اید؟؟؟ چرا دنبال ایجاد بحران هستند !!!
اقتصاد کوپنی :))
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
همینی که هست
90% فوب خلیج فارس در سامانه نیما یعنی حدودا لیتری هجده هزار تومن...
مثل اینکه دوباره دارن با این روش دست تو جیب مردم بدبخت می کنند.ای خدا با این همه منابع چرا دولت باید دستش همه اش تو جیب مردم باشه و همیشه براش نقشه بکشند.تو رو خدا بسه دیگه.از بس گرانی از بس بی ثباتی واقعا خجالت نمی کشید.
پاسخ ها
ناشناس
| Australia |
۱۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
از آسمان دلار و طلا هم ببارد قیمت آب معدنی و بنزین باید متعادل باشد
ناشناس
| France |
۱۷:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
پس باید اب معدنی ارزون بشه
۱۲۰ لیتر بنزین یهو شد ۸۰
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
نه جیگر.شد 40 لیتر.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
شعبده بازی بود
وای چه طرح زیابی باید کاندید اسکار سال آینده بشه عجب مدیریتی
پدر من کارمند بازنشسته با کلی هزینه دارو و درمان و هزار جور هزینه دیگر ، تا حالا ۶۰ لیتر بنزین سهمیه داشت، با اجرای این طرح سخاوتمندانه سهمیه بنزین ایشان به ۲۰ لیتر تقلیل پیدا کرد و باری به بار هزینه ایشان اضافه شد. خیلی سپاسگزارم که فقر را تولید و توزیع می کنید.
پاسخ ها
دولت خدمتگزار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
خواهش میکنیم قابلی نداشت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
خودت و مادرت هم سهمیتون رو بدین به پدرتون تا ضرر نکنه! قرار نیست سهمیه من که خودرو ندارم بیاد تو جیب شما
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
ناشناس 20.13 چرا اینقدر جلزو ولز می کنی؟ آب و بریز اونجاییت که میسوزه دادا!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
بعدا خواهیم دید که اونی که ماشین داره ضرر میکنه یا اونی که نداره
شب دراز است قلندر بیدار
خیلی مردم ساده ای داریم که فکر میکنند این طرحها قراره باعث بشه چیزی نصیبشون بشه
چند برابر اون 20 لیتر ماهیانه رو از حلقومتون میکشن بیرون تو کرایه رفت و امد و حمل و نقل و ...
بعد از چند ماه هم کلا سهمیه رو حذف میکنند خیال همه راحت بشه
خدا بخیر کنه.
تجربه نشون داده که اگه پولی دادند چندین برابرش را می گیرند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
بابا باتجربه
دکتر ارنست
چشم ما،
مذاکرات، افزایش قیمت دلار، افزایش قیمت کالاها، بی کفایتی در تخصیص بودجه و . . . فراموش می کنیم و به بنزین بازی می پردازیم.
یعنی مردم ساده ی هستیم حقمون هر چی سرمون بیاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
ساده نبودی می‌فهمیدی عدالت یعنی چی و به نفع خودت نظر نمیدادی
نتیجه گیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۲ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
ناشناس 20.14 حقوقتو کی میده؟!
طرحي بدون در نظر گرفتن واقعيت زندگي مردم است نتيجه اش چيزي جز گراني بيشتر در اقلامزندگي مردم نيست خواهيد ديد!
چرا لقمه را دور سرتان مي چرخانيد
متوسط قيمت ماهانه را به حساب همه بريزيد
قيمت بنزين را تك نرخي كنيد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
چشم آقای دکتر
بنزین ۱۵ هزار تومانی در راه است ؟!!!

طرحی که بطور آزمایشی قرار است در کیش و قشم انجام شود بجای بنزین یارانه ای به خودرو هر ماه به هر فرد (چه وسیله نقلیه داشته باشد و چه نداشته باشد) حدود ۲۰ لیتر سهمیه بنزین با قیمت ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ تومان داده می‌شود.

همزمان قیمت آزاد بنزین معادل ۹۰ درصد فوب خلیج فارس خواهد بود. مبنای تبدیل قیمت دلاری به ریالی هم نرخ نیمایی ارز است. هم‌اکنون قیمت دلار نیمایی حدود ۲۴ هزار ۵۰۰ تومان است و ۹۰ درصد قیمت بنزین فوب خلیج فارس با ارز نیمایی حداقل ۱۵ هزار تومان خواهد بود.

به این ترتیب در سناریوی جدید احتمالا یک بنزین ۲ هزار تومانی یارانه‌ای و یک بنزین حداقل با قیمت ۱۵ هزار تومانی آزاد وجود خواهد داشت. دولت هنوز این قیمت‌ها را به صورت رسمی اعلام نکرده است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
نتیجه: افزایش سایر قیمت ها به تبعیت از افزایش قیمت بنزین. افرین به نبوغ مسئولان
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
اطلاعات دروغ به منظور تشویش اذهان عمومی نده
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۵ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
نود درصد بیست و چهار هزار تومان ، میشه ۱۵ هزار تومان!!!!!!!!
معوقه بنزینی که طی سالهای قبل به ما ندادید و یک عده مرتب رفتند شمال را هم محاسبه کنید و به آنهایی که وسیله نقلیه نداشته اند بدهید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
بعدا خواهیم دید که اونی که ماشین داره ضرر میکنه یا اونی که نداره
شب دراز است قلندر بیدار
خیلی مردم ساده ای داریم که فکر میکنند این طرحها قراره باعث بشه چیزی نصیبشون بشه
چند برابر اون 20 لیتر ماهیانه رو از حلقومتون میکشن بیرون تو کرایه رفت و امد و حمل و نقل و ...
بعد از چند ماه هم کلا سهمیه رو حذف میکنند خیال همه راحت بشه
اجرای این طرح فقط بمنظور افزایش درآمد دولت و جبران کسری بودجه از جیب مردم است و در نتیجه حذف و کاهش سهمیه بنزین 1500تومانی و افزایش رسمی قیمت بنزین است ..حالا اگه نتونست بفروشه چی ؟باید گرفتار دولت بشه ؟! یک سود سهام عدالت و حتی برگه های سهام را تا حالا نتونستند و یا نخواستند درست کنند؟!خدا آخر و عاقبت همه را بخیر کنه.
این طرح بسیار غیر کارشنلسی است.
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۲۳:۱۱ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
مگه کارشناسی هم بلدند؟
خب قیمت بنزین در اپلیکیشن رو کی تعیین میکنه؟!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
دلال، که از طرف خودشون تعیین میشه.
دولتها در ایران منابع انرژی رو مفت دارن میدن دست مردم و مردم هم اصلا نمیدونن قیمت اینها در جهان چقدره گازی که در اروپا چند یورو به ازا هر متر مکعب هست در ایران به یه عددی نزدیک به صفر فروخته میشه و طرف ماهی 300 دلار درامد داره و ماهی 1000 دلار گاز مصرف میکنه چون هیچ چیز سر جاش نیست وقتی کالایی مفت باشه کسی هم به مصرف اهمیت نمیده و بنزین هم به همین صورت ماشین آشغال رو چند برابر قیمت میفروشن از ان ور بنزین مفت میدن دست مردم . از اون ور مملکتی که این همه زمین داره میبینی قیمت زمین 100 برابر میشه خب چرا این زمینها رو اجاره 50 یا 100 ساله دست سازنده نمیدید چرا ؟؟؟؟؟؟ کشور بسیار ثروتمند هست دوستان مشکل از مدیریته حتی همین تحریم هم ک میگن دلیل مشکلات هست اون هم به خاطر مدیریته آخه کجای دنیا مذاکره غیر مستقیم 40 نفره ؟؟ مشکلاتی در این سطح توسط مقامات اول دو کشور به طور مستقیم مذاکره میشه حتی کشورهایی که در جنگ نظامی هستن واقعا متاسفم چون مردم ایران با داشتن این منابع خیلی بهتر باید زندگی کنن
پاسخ ها
محسن
| Belgium |
۱۹:۲۳ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
عزیزم اینطوری که می فرماٸید درست است تما اجناس را چه بنزین یا هر چیز دیگری را به قیمت جهانی به کنند و حتی خورده و خوراک...ولی درامد را هم به قیمت جهانی بکنند هیچ کس مشگلی ندارد نه اینکه درامد با ریال و خرج با دلار به بز بگی می خنده؟!!!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۹ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
ورود هر نوع خودرو اعم از سواری تا کامیونت و کامیون و اتوبوس همه را با گمرک 50 درصد آزاد کنند بنزین را هم قیمت فوب خلیج بدهند مطمئن باشید همه میروند ماشین کم مصرف بدون آلودگی سوار میشوند
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
سلام.بله درسته که مصرف انرژی در کشورمون بسیار زیاد و غیر استاندارد هست ولی یک سوال از شما دارم.من الان ماهیانه معادل ۳۵۰ دلار حقوق میگیرم و بنزین ۱۵۰۰ تومنی مصرف میکنم.خب اگه قرار باشه بنزین رو براساس قیمت فوب خلیج فارس معادل ۱۸۰۰۰ هزار تومن مصرف کنم باید حقوق رو هم براساس حقوقهای کشورهای حاشیه خلیج فارس بگیرم.یک دوست و همکاری دارم که بعد از سربازی رفت کویت استخدام شد و من اینجا استخدام شدم.الان حقوق ایشان در کویت ماهیانه ۷۰۰۰ دلار هست و حقوق من اینجا ۳۵۰ دلار و شغلمون و مدرک تحصیلی مون هم مشابه هست.آیا میتونه معادل ۷۰۰۰ دلار به من حقوق بده که میخواد قیمت بنزین کویت رو از من بگیره ؟؟؟؟؟؟؟؟؟لطفا اگه میتونید جواب بدهید
بـاش تــا صـبـح دولـتـت بـدمـد کـایـن هـنـوز از نـتــایـج سـحر است
خدا به همه ما ملت خودش رحم کند
اینم از دولت یک دست
اینها می خواهند قیمت بنزین را توسط مردم وقرار دادن مردم روبروی همدیگر .گران کنند ودلالی بنزین راه بیندازند که هیچ جای دنیا این مدل سراغ ندارید
پولهایی که به جای آبادانی ایران در عراق و سوریه و یمن و لبنان و غیره خرج میشه چرا ؟ واقعا چرا؟ آیا جوابگویی هست ؟
اين طرح به ضرر دولت است چرا كه تعداد خودروها 18 ميليون بوده و تعداد جمعيت بر اساس آخرين نظرسنجي بالاي 80 ميليون مي باشد، قبلا براي 54 ميليون (3*18)، يارانه 20 ليتري پرداخت مي شد و الان بايد براي 80 ميليون يارانه 20 ليتري پرداخت كنند!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
بعد از دو سه ماه دوباره تعدیلش میکنند و کاری میکنند که از دماغ دهک های پایین بریزه بیرون.اینا میذارن چیزی برای مردم بمونه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
آره تو راست می گی!
دولنت می خواد خلاص بشه از این وضعیت و بعد بره مرحله بعدی!
حواست باشه حتماً دفعه بعد هم بیای این نظر رو بدی!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
نگران نباش جایی نمیخابن که آب بره زیرشون .. مطمئن باش طرحی که به نفعشون نباشه اجراش نمیکنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۰ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
نمیدونستم تعداد جمعیت با نظرسنجی مشخص میشه!
به نظره من ۲۰ لیتر زیاد است، ۱۰ لیتر بیشتر خیانت به آیندگان است.
پاسخ ها
ناشناس
| United Arab Emirates |
۱۷:۲۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
... اینده چیه نه بنزین نه ماشین...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
10 لیتر هم زیاده! چون خیانت به آیندگان آیندنه باید بشه 5 لیتر!
هر شخصی فارغ از اینکه ماشین نداشته باشد، یک ماشین داشته باشد یا صد ماشین برای حمل و نقل و جا به جا شدن به یک میزان نیاز به بنزین دارد و گران شدن بنزین به همه ضرر خواهد رساند.
این طرح از اساس مغلطه ای بیش نیست برای سو استفاده بیشتر از مردم
ضمنا چرا قیمت خودرو بر اساس فول خلیج فارس تعیین نمی شود؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۸ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
"ضمنا چرا قیمت خودرو بر اساس فول خلیج فارس تعیین نمی شود؟"

خب معلومه چون به نفع خودشون نیست بلکه به نفع مردم میشه
اگر دولت دنبال عدالت است چرا سهمیه خودروها را کم می کند به هر کد ملی هم 60 لیتر در ماه سهمیه بدهد آیا مردم ایران از منابع نفتی 60 لیتر بنزین 1500 تومانی در ماه هم سهم ندارند؟
پاسخ ها
حق بین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۴ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
آفرین دقیقا
مردم ایران تا چند ماه آینده گوشت معمولی ۲۵۰هزار تومان برنج ۱۲۰هزار تومان مرغ۷۰هزار تومان و تخم مرغ ۹۰هزار تومان و....بقیه مایحتاج روزمره را هم شما زحمت بکشید لیست کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۷ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۱
شما دلبندم خیلی خوش بینی
20ليتر براي خودرو خيلي كمه . خانواده هاي تك نفره يا دو نفره بايد چكار كنند؟؟
هز طرحی این دولت بده تهش بد بختی هستش.از نظر مردم قیمت بنزین همون قیمت ازاد هستش.یعنی همه چی از این به بعد با بنزین 15 تومنی حساب میشه و این یعنی فاجعه.
تا انجا كه يادم هست براي پرداخت يارانه ، سهام عدالت و مسكن مهر اينقدر خبرپراكني وجود نداشت چپ و راست چند روز است از يارانه بنزين افزايش دو برابري يارانه و ... صحبت ميكنند و چپ و راست تاييد و تكذيب ميشود بخدا مردم مستاصل هستند و منتظر
اون بیست لیتر در ماه که هیچ. ولی اون 90 درصد فوب خلیج فارس یعنی بنزین حداقل 18 هزارتومانی و تورم جدید دو رقمی .نابودی قشر متوسط و حقوق بگیر.ایا حقوق هم فوب خلیج فارس میشه!!!!!!!!!!! فقط فقر بیشتر اقشار کم درامد یا حقوق بگیر
دولت از محل گمرکی خودرو و قطعات و روغن آن مبلغ هنگفتی را دریافت مینماید که سهمیه سوخت در برابر آن ناچیز است . پس کسانی که خودرو دارند هزینه بنزین را پیشاپیش چند برابر پرداخت کرده‌اند .
این طرح مزخرف دولت فقط زمینه ساز گران کردن آن است .
کاربر 18/08کسی که اتومبیل نداره هزینه ایاب وذهاب که داره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۶ - ۱۴۰۰/۱۰/۰۲
کسی که ماشین داره با توجه به پرداخت قیمت ماشین چند برابر قیمت بهترین ماشین های جهان لطف بزرگی به دولت کرده و باید کلی امکانات هم براش در نظر بگیرن نه اینکه بخوان به دیگری که ماشین نداره و اون کمک بزرگ!! رو به دولت نکرده کمک کنن !!!!
فقط بلدین قیمت بنزین رو براساس فوب خلیج فارس تعیین کنین؟ حقوق و دستمزد و قیمت ماشین رو هم اونجوری حساب کنین. شماها نمی تونید ارزش پول ملی رو حفظ کنین و بخاطر سیاستهای غلط شما تورم سرسام اور شده ما باید تاوانش رو بدیم؟ چی از جون مردم میخواین؟
پایه گذاری برای گرانی بعدی بنزین!
با این سهمیه حتی نمیشه حتی فقط یک سوم کرایه یکبار برای رفتن به مقصد در چند خیابان آنطرف تر رو داد تا چه برسه یک ماه!
.. بجای اینکه بنزین بدید به لبنان و ونزولا همون رو داخل کشور هزینه کنید. کجای دنیا از این کارا میکنن که شما میکنید. بابا قیمت سوخت و انرژی رو به قیمت جهانی برسونید و درقبالش حقوق و درآمد ملت رو هم به سطح جهانی برسونید بعد اون نه نیازی به یارانه دوبرابری هست نه20 لیتر بنزین که بیشتر از چند روز به کار کسی نمیاد. میخوام بعد40 سال یه پراید بخرم قیمتاش رو میبینم مغزم سوت میکشه پراید مدل91-92 بالای 80 میلیون قیمت خورده اونوقت شماها دارید دنبال قاتل بروسلی میگردید
منطقه آزاد و یارانه؟! واقعا ترکیب متناقضی است. منطقه آزاد حلقه اتصال با اقتصاد پیرامون است.
دوستان خیلی خوب کامنت میزارید چه موافق چه مخالف . ولی همه سر کارید.
همش سیاه بازیه مثل همیشه
بر روی کاغذ طرح خوبی است
اجازه دهید بعد از اجرا نظر دهیم

ایده خوبیه
بهتر از طرح قبلی است
موافقم
یک سیوال....در کدام کشور دنیا اعم از نفتی وغیر نفتی .شرقی .غربی .فقیر .ثروتمند.... از این طرح های من دراوردی استفاده میشود.چرا با هوشمند کردن کارتهای سوخت قیمت بنزین را متناسب با قیمت خودرو ها محاسبه نمیکنید؟؟؟ مثلا یک خودرو یک میلیاردی چرا باید بنزین 1500 تومانی مصرف کند ولو 20 لیتر؟ ودر نگاه کلی تر در دراز مدت بیایید حمل ونقل عمومی را گسترش داده وروان تر کنید.خودرو های شخصی اگر شغلشان واقعامسافر کشی ست .انها را با مجوز های مخصوص زیر نظراتحادیه های تاکسی رانی قرار دهید وجلو فعالیت مسافر کشی های غیر مجاز که بعضا برای مسافران نا امن هستند گرفته شود.. .سیاست گذاری در زمینه انرژی طوری پیش ببرود که هرکس که از ان استفاده میکند هزینه اش رابپردازد. ودر یک کلاماگر به دنبال تامین کسری بودجه هستید این راهش نیست
طرح های من درآوردی که نتیجه ای جز بدبختی بیشتر و بیشتر ندارد.
طرح خوبیه به شرطی که محدودیتهای واردات خودرو رو هم کمتر کنن
هر کس در ایران خودرو میخره ، جلوجلو پول بنزیشو داده ..

آخه کجای دنیا خودروهای از رده خارج پرمصرف و بی کیفیت و ناامن و پراستهلاکی مثل سمند و پراید و پژو 405 و 206 ایرانیزه شده را با چند برابر قیمت جهانی به مردم زورچپون میکنن و بابت پایین بودن پول بنزین ، منت هم سرشون میذارن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

من حاضرم واردات خودرو صفر و دست دوم خارجی کاملا آزاد بشه با تعرفه جهانی یعنی 10 درصد و بنزین به قیمت فوب خلیج فارس بخرم .. به نرخ دستمزد را که در حد بورکینافاسو هست کاری ندارم و در محاسبات دخالت نمیدم
در کدام کشور دنیا این طرح مفت پروری و دلال بازی اجرا شده که ما دومین کشور مجری این طرحهای مضحک هستیم
از این به بعد پدر خانواده باید به زن و بچه التماس کنه کارت بنزینشون رو بهش بدن بره بنزین بزنه!
فقط ببینید یک بنزین زدن ساده به ماشین در این خراب شده چقدر دنگ و فنگ و بدبختی داره.
ماهی 20 لیتر یعنی با متوسط مصرف بنزین ماشینهای داخلی، معادل 8 کیلومتر در روز هست که بایستی یه نفر محل کارش در شعاع 4 کیلومتری خونش باشه و جای دیگه ای نره.
مدیران مملکت ما با تصمیماتی که اتخاذ میکنند نابغه ترین مدیران دنیا هستند، خداون عاقبت این مملکت و مردم آنرا ختم به خیر کنه.
هيچي ديگه الان دعوا بين زن و شوهر ها و فرزندان و پدر بالا مي گيرد!هر كسي به پدر خانواده مي گويد سهميه بنزينم را مي خواهم بفروشم عملا براي پدر همان ٢٠ ليتر مي ماند!
روي منابع عظيم نفت هستيم و سابقه صنعت خودرو سازيمون بيشتر از كره جنوبي است!ولي نه ٤ تا پالايشگاه درست و درمون داريم كه بنزين توليد كنند نه تكنولوژي خودرو سازيمون به سمتي رفته كه سوخت كمتري مصرف كند و حالا مثل كشورهاي جنگ زده مي مانيم البته در همه چيز!
سلام - لطفا مردم را گول نزنید - اگه برای یک خانواده 3 نفری ماهی 60 لیتر بنزین بدهید و بعد قیمت بنزین را بکنید 90 درصد قیمت خلیج فارس که حداقل لیتری 20 هزارتومان است که پوست مردم کنده می شه و قیمت همه چیز چند برابر می شه - نه یارانه بنزین می خواهیم و نه بنزین 20 هزار تومانی - لطفا فکر بهتری بکنید
مثل اینکه تمام اقتصاد کشور بر حول محور بنزین می چرخد که دولت هیچ کار وبرنامه اساسی دیگری برای رفع مشکلات موجود کشور ندارد متاسفانه این چرخه بلا تکلیفی اقتصاد با کدام برنامه حل وفصل خواهد شد را کسی متصور نیست ومعلوم است این برنامه های مقطعی برای حل این بحران مثل گذشته بی ثمر وناکارآمد خواهد بود چون برنامه اقتصادی مدون وراه گشایی از طرف اقتصادانان ومدیران برای حل معضلات اقتصادی وجود ندارد
... اتفاقا اونایی که خودرو ندارن بصورت غیر مستقیم دارن خیلی زیادتر از یارانه سوخت بهرمند میشن
شما سوخت رو آزاد کن، دیگه اون بندگان خدا از فردا نمی تونن حتی اتوبوس هم سوار شن
ظاهرا زرنگ بازی آقایان پایانی ندارد. طرح را دارند بصورت منطقه ای اجرا میکنند تا افکار عمومی را برای گران شدن بنزین آماده کنند. از طرفی میگویند به نفع کسانی است که تا کنون یارانه بنزین نمیگرفته اند. نخیر ، ما تجربه داریم ، همه چیز گران میشود و آقایان هم کنترلی بر نرخ ها نخواهند داشت و بازهم دودش به چشم آنهایی میرود که ندارند
بعد ازمدتی این برای یارانه بگیرها ست. یعنی بعد از مدتی دهک اول تا سوم حذف میشوند ...
در اروپا بنزین به نرخ شناور و ازاد است؟ ولی زمانی که سر کار می روید کارفرما هزینه سوخت شما را با کیلو متر حساب می کند و کمی بیشتر از نرخ بنزین پرداخت می کند و کسانی که با مترو و اتوبوس استفاده می کنند کارت سالیانه رایگان می گیرند و شما فقط برای مسافرت و مهمانی بنزین ازاد می زنید.. البته حقوق و درامد بیشتر از خط فقر است......
میگویند قیمت بنزین آزاد بر اساس فوب خلیج فارس. یک سوال اساسی: اگر یک دولتی سر کار آمد و دلار 20 هزار تومان بود و پس از 4 سال بر اساس سیاستهای غلط و عدم مدیریت قیمت دلار به 40 هزار تومان رسید چرا من باید تاوان بدهم و قیمت بنزین به نرخ دلار جدید حساب شود. دولت نتوانسته قیمت دلار را مدیریت کند چرا ملت باید تاوان بدهند
اگر میخواهند این طرح را اجرا کنند اول باید به ملت تعهد بدهند که طی دولتشان قیمت دلار افزایش پیدا نمیکند ثانیا حقوق ها را بر اساس فوب خلیج فارس پرداخت کنند
نمیشه یک چیزی ما به شما بدیم و مملکت ما هم بشه مثل کشورهای عربی و از این نکبت در بیاییم
از دولت برای توضیع عادلانه فقر تشکر میکنیم
کل ماشین های شبکه توزیع و پخش درون شهری با بنزین کار می کنند. و هر ماشین روزانه بیش از ۵۰ لیتر می سوزاند.
اینجوری قیمت سک بطری شیر تحویلی به مغازه یا میوه و سبزی تحویلی به مشتری حداقل ۴ برابر می شود. بطری شیر ۳۰ هزار تومنی و پرنقال کیلویی ۱۵۰ هزار تومنی در راه است.

حالا فرض کنید قرار باشد به نیسان ها سهمیه بنزین ۲ هزار تومنی دهند. یا توجه به اختلاف بنزین ۱۸ هزار تومنی و سهمیه دو هزار تومنی چه رانت بززگی برای‌وانت دار ها و نیسان دارها ایجاد می شود.

وانت نیسان را به قیمت بنز مایباخ خرید و فروش خواهند کرد.
این کار ها فقط و فقط برای افزایش قیمت بنزین است و لاغیر
اختلاف قیمت بنزین واقعی و یارانه ای بسیار است و اینکه عده ای از این یارانه بی بهره باشند بی عدالتی است
یه بچه هم میدونه هدفتان چیه دستتان خیلی وقت رو شده
واقعا فکر میکنید 30 هزار تومان تفاوتی در زندگی مردم ایجاد میکنه، ایا بهتر نیست قیمت بنزین را رها کنید، با این 30 هزار تومان میخواهید چه کسی را راضی کنید،؟؟؟؟
آقای رئیسی با همین فرمون بری همون رفتیم ته دره!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
چه معنی میده آدمی که ماشین نداره سهمیه بنزین داشته باشه؟!؟! همه را میخواهید دلال کنید؟ این طرح های من درآوردی فقط اوضاع را پیچیده تر میکنه!
به جای اینکارهای مضحک و بی فایده روی شبکه ریلی مترو و ‌‌تراموا ی شهری و‌اتوبوس رانی کار کنید تا مردم مجبور نباشن ماشین بخرند!!!
حداقل حقوق ماهانه درکشورهای خلیج فارس ۱۵۰ میلیون تومانه دولت این حقوق ماهانه را که حق همه است بده بنزین یارانه ای را ما اصلا نمی خواهیم و حتی به قیمت دو برابر قیمت جهانی حساب کنه .
متاسفانه اینها همه بازی و گیج کردن مردمه
هدف فقط توجیه آزاد کردن بنزینه چون کفگیرشان به ته دیگ خورده و نزدیکترین راه دست بردن در جیب مردمه
اتفاقا خیلی عادلانه است.اختلاف طبقاتی باعث شده ای بعضی خانوارها همه صاحب خودرو و برخی فاقد خودر باشند در حالی که دولت بنزین یارانه ای توزیع می کند.تازه باید برای افرادی که تاکنون خودرو نداشته اند پول یارانه حداقل یک دهه قبل هم واریز شود
خدا ای کیو بدهد !!! جزیره کیش ترافیک داره ؟! جزیره کیش هزاران نفر مسافر بر شخصی داره که از این راه امرار معاش می کنند ؟!! چه چیزی از این نمایشها نصیبتان میشه بجز بهانه برای خالی کردن جیب مردم
خدایااز ما که گذشت

اما به بچه ها مون رحم کن

ما که با وعده های کشکی عمرمون به مصیبت و بدبختی
تمام شد و هیچی جزئ بدبختی و مصیبت عاید نشد
اما
تو رو به همون خدائ خودت به بچه ها مون کمک کن و انان رو نجات ده
این مسخره بازیا چیه. ساکنان جزیره کیش همشون میلیاردر هستن پول بنزین واسه چیشونه آخه. به جای اینکه پول رو بدید به بدبخت بیچاره ها میدینش با تاجران کیش؟
بجای‌ این کارها‌ و وعده های سرخرمن‌ تلاش‌ کنید اقتصاد را سر و سامان بدید‌ وگرنه گدایی‌ را بین‌ همه تقسیم کردن‌ هیچ‌ کاری را درست نخواهد‌ کرد‌ !
با دنیا تعامل کنید‌ و توجه داشته باشید که‌ آنهایی که ادعا میکردند‌ توجه به پتانسیل داخل و نمیدونم‌ بکارگیری روابط‌ با کشورهایی مانند‌ مثلا پاکستان‌ و عراق‌ و .. میتونه ما را از رابطه‌ با دنیا بی نیاز بکنه راه بجایی نبردند‌ .
تکلیف ماشینهای با مالکیت حقوقی چی میشه؟؟؟ اونا بنزینشون را از کجا تامین کنند؟؟؟ مثلا یک شرکت خصوصی کوچک ممکنه یکی یا دوتا ماشین سواری از خودش داشته باشه!!! شرکت هم فعاله و میخاد از سهم بنزین ماشینهاش استفاده کنه
مجلس الان کجاست؟!!!! مگر مجلس نباید از حقوق مردم دفاع کنه؟
خدا به اين مردم رحم كند مشتي نماينده و وزير بيسواد با طرحهاي نخنماي پوپوليستي اقتصاد و زندگي مردم را بيش از اين به ورطه نابودي ميكشانند و فكر ميكنند مردم متوجه نميشوند پشت اين طرح گران كردن بنزين خوابيده است قطعا فكر عواقب فاجعه بار ان نيستند يعني در اين مملكت چند مسئول پيدا نميشود كه جلوي اين طرحهاي ابرو ريز در دنيا و داخل را بگيرد اقايان بيش از حد مغرور تسلط و توانايي خود شده ايد
مسخره بازی و گدا پروری. مردم در پمپ بنزین ها باید سهم بنزین خود را بفروشند
اولا یکی از احمقانه ترین طرحها کارتی کردن بنزین بود و هزاران میلیلارد فقط بابت کارتخوان کردن پمپ بنزینها مصرف شد و میتونستن با یک برنامه زمان بندی مثلا هر سال چند درصد به مبلغ بنزین اضافهبشه مه از گرانی های انفجاری هم جلو گیری بشه و همون راه داره ادامه پیدا میکنه به طریقی دیگهمن یک سوال دارم اون خانواده پر جمعیتتر چرا باید بنزین بیشتری داشته باشه و یک خانواده کوچکتر و سه نفره بنزین کمتر ؟ یعنی مسافرت فقط برای اونا امکان داره با بنزین دولتی که خانواده پر جمعیت تری دارن
بنزین برای هر کارت ملی ؟‌فرض که‌همان ۲۰‌لیتر باشد میشود سی هزار تومان ؟ که کسی نمیخرد ؟ مگر اینکه با بنزین سه هزار تومانی اختلافی داشته باشد یعنی لیتری دو و‌پانصد که لیتری هزار میشود که‌هرنفر بیست هزار تومان ،در صورتیکه همین حالا نفری متوسط چهل و پنج هزار تومانی یارانهٔ بنزین میگیرند ؟باقی کمکهای دولت نیز اینگونه است ؟ نرخ تورم اعلام شده چهل و پنج درصد اما افزایش حقوق ده درصد ،این یعنی دست در جیب ملت ؟،،
با حذف یارانه ها مشخص میشود ناکارآمدی به چه میزان است
مگر تکذیب نکردید ؟ پس چی شد ؟ فقط وفقط خوب حرف رایگان می زنید وهیچ کجا هم پاسخگو نیستید
موضوع جای دیگیریست، چه کسی که متوجه واقعیت بشه که تمام این اقتصاد دانان در واقع درگیر اعداد و محاسبات هستن، در صورتی که در پشت اقتصاد هر مملکتی سیاست و روابطش با قدرتهاست که تعیین کننده سطح رفاه مردم هست، حالا چه پولشون ارزش داشته باشه چه خیلی ارزون باشه، در هر صورت بعد از جنگ جهانی دوم جهان بین برنده های جنگ تقسیم شد، اروپایی ها تمام اشیا و فلزات گرانبهاشون رو به آمریکا فرستادن و سه نهاد جهانی اقتصاد از جمله بانک جهانی و سازمان تجارت جهانی رو شکل دادن، این نهادها در واقع جهانی نیستن و اراده کشورهای قدرتمند در تصمیماتشون حرف اول و آخر رو میزنه، به این معنی که اگر چین و روسیه و باقی کشورها از جمله ایران و ترکیه قرار باشه سیاستهایی بر خلاف کشورهای قدرتمند داشته باشن، این نهادها پول این کشورها رو از خارج از اون مملکت بی ارزش می کنن، در همین حال مدیا و سیاستمداران جو روانی و برنامه تخریب اقتصاد و خروج سرمایه ها از این کشورها رو دنبال می کنن تا اون کشور بدبخت بشه، در واقع این یک پروژه پنج تا بیست ساله هست که یک کشور کاملا پولدار رو بدبخت کرد. در تمام این کیسها مردم هزینه پرداخت می کنن، فقر
بجای تحریم عملن دارید مردمو دور میزنید. دومین کشور گاز دنیا، زمستون گا وارد میکنه، برقش تابستون قطع میشه،هیچ فکر کردید که 70 درصد مردم مسافرکش هستند؟ و شبانه روز دنبال یه لقمه نون؟ ایراد کار کجاست؟
یک نفر هست!! که زیر اکثر نظرات به نام ""ناشناس"" بخوانید ""تابناک"" جواب های پرت و پلا می گذارد.............
اگر با اىن ديد جلو برويد بسياري اقلام هستند كه مردم از ان استفاده نمي كننند فقط در مورد يك مقوله بنزين حرف زدن و مردم را اىنبار دلال بنزين كردن خجالت اور است خوب به نان هم سوبسيد مي دهيد تقسيم كنيك چقدر نان مي خورند پولش را به حساب بريزىد كسي نخواست نخورد و بفروشد اىن چه راه اداره كردن كشور است واقعا طرحي شكست خورده است كه دلالي و گرانى را به ارمغان مي اورد
كسانى كه اتومبيل ندارند از منافع ان در حمل و نقل استفاده نمي كنند
اىن چه حرفي است مي زنيد سفرهاى شهري و غيرشهري همه در گرو عرضه بنزىن است كساني كه اتومبيل ندارند به طور غير مستقيم از منافع ان كه ارزانتر شدن سفرهاست استفاده مي كنند
اىن استدلالها بسيار غير كارشناسي و پوپوليستي و به ضرر اقشار كم درامد هم هست كه با بيست ليتر بنزين دهانشان را مى بنديد
میبینید هر طرح و شایعه که بیاد دو روز بعد واقعی میشه! این نشونه اینه که خیلی از شایع هایی که میشنویم و فقط تکذیب میشه هم واقعی هست وگرنه الکی شایعه درست نمیشه!
ضمنا برای کسانی که اینجا و همه جا ادعا میکنن که از یارانه بنزین فقط کسانی که ماشین دارند استفاده میکنن و این طرح باعث عدالت بین سایر افراد که ماشین ندارن میشه هم عرض کنم که در حالت کلی فرمایش شما درسته ولی! وقتی اینجا ماشینی که 30 میلیون تومان هم نباید قیمتش باشه رو من مجبور میشم بخرم 350 میلیون!! یعنی همون اول پول کل بنزین و تمام عوارض و مالیات و ... این خودرو رو برای کل طول عمرش همون اول یکجا و چند برابر دادم!! یعنی دولت به من و کسانی که اینجوری ماشین چند برابر قیمت خریدن ( دولت مجبورشون کرده) باید بیاد دست ما رو هم ببوسه و بابت این کمک به دولت! کلی تسهیلات هم بهمون بده!!!!
من امیدوارم قیمت بنزین بشه فوب خلیج فارس و لطفا مثل فوب خلیج فارس خودرو هم وارداتش آزاد باشه و بشه ماشین کم مصرف وارد کرد اگر من مثل دوبی ماشین بخرم مثل دوبی هم پول بنزین میدم اصلا هم ایرادی نداره، اصلا یکار واردات خودرو آزاد قیمت بنزین در همون سطح گرجستان و ترکیه خیلی هم عالی شما میتونید یک بنز دست دوم رو بخرید 4 هزار دلار که میشه 120 میلیون و لیتری 20 هزار تومن بهش بنزین بزنید بسم الله ولی اگه قراره پژو مدل 12 سال پیش رو بخرم 150 میلیون و هفته ای 30 لیتر بنزین بزنم ....
عجب ملت پرتوقعی همینکه تاالان در ایران موندید با این همه توقع و تفکرات رفاه طلبی وبیست لیتر بنزینم از جیبمون بهتون میدیم برید خدا را شاکر باشید
یعنی ما هم اصلا حالیمون نیست !
نمی گید چند نفر مجرد داریم که ماشین داره و چند زوج بدون فرزند ؟ خب سهمیه اینها داره یک سوم و دو سوم میشه !

طرف صاف صاف میره خانواده 5 نفره رو مثال میزنه ! یعنی این قدر ... هستیم که برای بنزین بچه بزاییم ؟؟
کاشکی کمی هم دغدغده برای رساندن حقوق و دستمزد به میزان فوب خلیج فارس بود که شاهد فرار بیشتر مغزها و خروج نیروی کار نباشیم، ای کاش:(
با دنيا اشتي كنيد و روابط بين الملل رو طبق اصولش مثل تمام كشورهاي دنيا دنبال كنيد بعد كه اوضاع اقتصادي مردم بهتر شد اونوقت كم كم قيمت حامل هاي انرژي رو زياد كنيد
آقا ما سهمیه بنزین که نمیخواهیم هیچ حتی حاضریم بنزین را با قیمت بین المللی بخریم فقط خودرو را هم خداییش با قیمت بین المللی بگذارید وارد بشود و بدست مردم برسدن
همه جای دنیا مردم میرن پمپ بنزین و سوخت گیریشون رو میکنند و پول میدند و میرن پی کارشون. فقط تو مملکت ما انقده مشکل و قوانین و ............واقعا که....
طرحی که جز تورم بیشتر حاصلی ندارد.
این همه طرح و لایحه و... نمیخاد مثل سایر کشورها همه چیزو به قیمت جهانی( بنزین و حقوق و ....)کنید
این دولت نیست که به مردم یارانه میدهد . برعکس این مردم هست که به دولت یارانه میدهد . در کجای دنیا حقوق یک روزکارگر یا کامند معادل یک کیلو پنیر هست ؟ یا 6 کیلو سیب زمینی ؟ حالا حالا کار داریم .بعضی ها فکر میکنند دولت دلش به حال اونا سوخته .نه برادر من وقتی دلار جهانگیری حذف شد و مرغ را کیلویی 150 هزارتومان خریدی اونموقع میفهمی دولت داشته چکارمیکرده ؟ سال پیش رو را پیشاپیش به ایرانیان عزیز تسلیت میگم
الان که دارم مینویسم هر ۲۰ سنت میشه ۵۴۵۰ تومن که ۹۰ درصد ان میشود رند ۵ هزار تومان ، یعنی بنزین ازاد میشه ۵ هزار تومان
بسیار هم طرح خوبیه و انسان اگه شریف و عادل باشه ، باید از این طرح استقبال کنه
نمیشه که یه عده از بنزین با یارانه که سهم همه مردم ایرانه استفاده کنن و باقی فقط زر خط فقر دست و پا بزنن
در همه جای دنیا ولفر یا همون یارانه فقط از طریق مالیات از مردم تهیه میشه و مقدارش هم بسیار خوبه و حداقلهای زندگی رو رفع میکنه
این طرح حتی باید برای آب و برق و گاز و فرسایش آسفالت ( بر روی پلاک خودرو ) و هزار و یک نوع مایملک دیگه هم اجرا بشه
یه مشت ملت تن پرور که وجودشون در یک هفته کاری حتی 5 دقیقه هم ارزش نداره ف هر هفته توی جاده دارن میرن شمال و همش فکر مکنن که دولت مقصره و باید جلوی فقر در جامعه رو بگیره
در همه جای دنیا همه هزینه های دولت از مالیات تامین میشه و اصلا نه نفتی در کاره و نه گازی و نه تولید خاصی
فقط بلدن برن خارج و به به و چهچه کنن و نبینن که اقتصاد اونا بر چه پایه ای هستش
هنوز در کشور ما سند روی سند جمع کردن افتخاره و ملت دنبال جمع کردن خونه و ملک و ماشینن ، در صورتیکه در کشورهای مترقی ، مالک شدن تازه اول بدبختیه و باید حداقل سالی 3 درصد ارزش واقعی اون مالیات بدن
خیلی از ایرانیا در کل تبدیل به افرادی بی مصرف و مفت خور شدن که بیشتر از دو ریال هم براشون نباید ارزش قایل شد

ممنونم
روی کاغذ طرح خوبی است کسی که چندین خودرو دارد با این طرح به فکر راههای درآوردن 10 الی بیست برابری پولی که بابت بنزین می پردازد از دیگران خواهد بود و مطمئن باشید ریالی اضافی از جیبش نخواهد پرداخت خودمان را گول نزنیم به فکر تورم ناشی از این عملیات باشید مانند یارانه این هم طرحی شکست خورده است این را هم بگویم بنده هیچ خودرویی ندارم
موافقین عزیز و دوستان و هموطنان گرامی بهتون تبریک میگم شما قبلان در قبول طرح گرفتن رایانه نقدی ثابت کردید این طرح ها دو معنی و مفهوم جدا از هم داره چیزی که ما مردم عادی میشنویم و متوجه میشیم و فشار اقتصادی که بعداز اجرای طرح بهمون وارد میشه و چیزی که شما موافقین درک و قبول میکنید و اجرا و فشار اقتصادی لذت میبرید چون جیبتون با جیب ما فرق داره یا چی!؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار