بازدید 19771
کیوسک بین الملل تابناک

حضور هیات انگلیسی در تهران برای پرداخت بدهی‌های ایران/ واکنش نتانیاهو به ناسزای ترامپ/ پیشنهاد کامرون برای تشکیل سیستم واکنش اضطراری اروپا/ گفت‌وگوی تلفنی بایدن با رهبران اوکراین و ۹ کشور اروپای شرقی

حضور هیات انگلیسی در تهران برای پرداخت بدهی‌های ایران، واکنش نتانیاهو به ناسزای ترامپ، پیشنهاد کامرون برای تشکیل سیستم واکنش اضطراری اروپا، گفت‌وگوی تلفنی بایدن با رهبران اوکراین و ۹ کشور اروپای شرقی و موافقت دادگاه انگلیس با استرداد آسانژ به آمریکا از جمله مهمترین خبرها، رویداد‌ها و تحولات بین الملل در ۲۴ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۰۹۲۴۱۳
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۲۰:۴۴ 10 December 2021

حضور هیات انگلیسی در تهران برای پرداخت بدهی های ایران/ واکنش نتانیاهو به ناسزای ترامپ/ پیشنهاد کامرون برای تشکیل سیستم واکنش اضطراری اروپا/ گفتگوی تلفنی بایدن با رهبران اوکراین و ۹ کشور اروپای شرقی

کیوسک بین الملل تابناک: حضور هیات انگلیسی در تهران برای پرداخت بدهی‌های ایران، واکنش نتانیاهو به ناسزای ترامپ، پیشنهاد کامرون برای تشکیل سیستم واکنش اضطراری اروپا، گفت‌وگوی تلفنی بایدن با رهبران اوکراین و ۹ کشور اروپای شرقی و موافقت دادگاه انگلیس با استرداد آسانژ به آمریکا از جمله مهمترین خبرها، رویداد‌ها و تحولات بین الملل در ۲۴ساعت گذشته بوده اند.

حضور هیات انگلیسی در تهران برای پرداخت بدهی های ایران

«پاتریک وینتور» روزنامه‌نگار روزنامه گاردین در توییتی خبر داد، هیأتی از وزارت خارجه انگلیس هفته گذشته برای بررسی مکانیسم پرداخت بدهی ۴۰۰ میلیون پوندی این کشور به ایران، به تهران آمد. 

حضور هیات انگلیسی در تهران برای پرداخت بدهی های ایران/ واکنش نتانیاهو به ناسزای ترامپ/ پیشنهاد کامرون برای تشکیل سیستم واکنش اضطراری اروپا/ گفتگوی تلفنی بایدن با رهبران اوکراین و ۹ کشور اروپای شرقی

وی در این خصوص نوشت: سفیر ایران در انگلیس فاش کرد که هیأت وزارت خارجه انگلیس هفته گذشته برای بررسی مکانیسم پرداخت بدهی ۴۰۰ میلیون پوندی پذیرفته شده انگلیس در تهران حضور داشت.

این روزنامه‌نگار انگلیسی افزود: سفیر ایران می‌گوید مساله همچنان تحریم‌های آمریکاست.

طبق گزارش این روزنامه‌نگار انگلیسی که در گاردین منتشر شد، «محسن بهاروند» سفیر ایران در لندن گفت، مقامات دولت انگلیس هفته گذشته در تهران بودند و درباره راه‌های قانونی پرداخت بدهی تاریخی ۴۰۰ میلیون پوندی انگلیس به ایران گفت‌وگو کردند.

بهاروند با بیان اینکه در حال مذاکره با وزارت امور خارجه انگلیس بر سر این موضوع است، گفت: این مسائل حل نشدنی نیست.

طبق این گزارش، وزارت امور خارجه بریتانیا از بحث در مورد جزئیات پرداخت به ایران یا آنچه مانع از تسویه بدهی ۴۰۰ میلیون پوندی مربوط به فروش تسلیحات به ایران در اواسط دهه ۱۹۷۰ شده، خودداری کرده است.

به گزارش گاردین، بهاروند روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگاران در لندن گفت: ایران و انگلیس در تابستان به توافق بر سر بدهی نزدیک شده بودند. ما می‌خواستیم از این توافق برای درخواست از مردم خود استفاده کنیم، مبنی بر این که نشانه خوبی از انگلیس می‌بینیم و سپس این به ما امکان می‌دهد تا تلاش‌هایمان را برای کمک به افراد دوتابعیتی و مواردی از این قبیل تسریع کنیم. ما توافق و آن را امضا کردیم اما دو روز پس از امضا، دولت انگلیس گفت که به دلیل تحریم‌های آمریکا نمی‌تواند آن را اجرا کند. داریم تلاش می‌کنیم. نباید آنقدر بدبین باشیم. با همکاران خود در وزارت خارجه انگلیس کار می‌کنیم تا شاید به آن توافق برسیم. گفت‌وگو در جریان است. هفته گذشته هیأتی از انگلیس در ایران بود و شخصاً با وزارت خارجه (انگلیس) صحبت می‌کردم و امید دارم که به توافق خواهیم رسید. 

سفیر جمهوری اسلامی ایران با اشاره به گزارش‌هایی مبنی بر امکان پرداخت این پول در قالب کمک‌های بشردوستانه گفت: این کمک نیست. پول ما اینجاست و ما پول خود را می‌خواهیم. خیلی ساده است. ما می‌خواهیم پول خود را دریافت کنیم. ما اصرار بر سود نداریم، وگرنه میلیاردها می‌شد. ما با همکاران انگلیسی خود در این خصوص صحبت می‌کنیم که از طریق چه کانالی محتمل‌تر است که آن پول به حساب‌های ما بازگردد. 

او در پاسخ به این که آیا ایالات متحده می‌تواند در نامه‌ای به انگلیس اطمینان خاطر بدهد و تضمین کند که این پرداخت تحریم نخواهد شد، گفت: ایالات متحده این کار را انجام نمی‌دهد. آن‌ها باید به دولت بریتانیا برای انجام این کار کمک کنند. غیر ممکن نیست. موانع حل نشدنی نیستند، اما باید گفت‌وگو و مذاکره کنیم و راهی بیابیم. اکنون در حال بحث هستیم که این پول از چه کانالی منتقل شود. اکنون یک روند مذاکره وجود دارد.

بهاروند همچنین تاکید کرد که موضوع آزادی بازداشت شدگان مربوط به قوه قضاییه ایران است و نمی‌توان آن را با موضوع گسترده‌تر مذاکرات ایران در وین در هم آمیخت. 

پیش‌تر «لیز تراس»، وزیر امور خارجه انگلیس گفت که بدهی ۴۰۰ میلیون پوندی کشورش به ایران یک «بدهی قانونی» است و دولت لندن می‌خواهد آن را پرداخت کند.

ایران و انگلیس در دهه ۱۹۷۰ میلادی قراردادی برای تحویل ۱۵۰۰ تانک چیفتن و ۲۵۰ خودروی زرهی به طرف ایرانی امضا کردند. لندن، بعد از تسخیر لانه جاسوسی آمریکا تحویل این تانک‌ها به ایران را متوقف کرد. رژیم پهلوی همه مبالغ مربوط به این قرارداد را که بر اساس برخی گزارش‌ها بالغ بر یک میلیارد دلار بوده را پرداخت کرده بود.

دیوان داوری بین المللی یک شرکت بریتانیایی خدمات نظامی را به پرداخت ۴۰۰ میلیون پوند به دولت ایران ملزم کرده است. با وجود این، انگلیس به بهانه اینکه تحریم‌های بین‌المللی اجازه انتقال پول به ایران را نمی‌دهد، آن زمان از بازپرداخت این رقم خودداری کرد.

این قرارداد در همان رژیم پهلوی نیز مخالفانی از جمله ارتشبد فریدون جم رئیس وقت ستاد ارتش را داشت، که البته مورد توجه شاه قرار نمی‌گیرد و خرید انجام می‌شود. با وقوع انقلاب اسلامی شرکت خدمات بین‌المللی نظامی (ims) به عنوان فروشنده تانک‌ها و نماینده دولت انگلیس که پیش از این همه پول خود را دریافت کرده است، یکطرفه و غیرقانونی قرارداد را لغو و از تحویل تانک‌های ایران نیز خودداری می‌کند.

وزیر خارجه انگلیس در نشستی که به ابتکار اندیشکده «چتم‌هاوس» برگزار شد، گفت که لندن به دنبال حل و فصل مسئله مربوط به بدهی کشورش به ایران بابت سفارش خرید ۱۵۰۰ تانک چیفتن در دهه ۱۹۷۰ است.

او گفت: «ما می‌خواهیم این بدهی را پرداخت کنیم و آن را یک بدهی قانونی می‌دانیم. اما مسائل زیادی وجود دارند که اطمینان دارم همه شما به خوبی از آنها مطلع هستید.»

وزیر امور خارجه انگلیس با اشاره به اینکه با «حسین امیرعبداللهیان»، وزیر امور خارجه ایران درباره پرداخت این بدهی گفت‌وگو کرده گفت: «بنا به دلایل مختلف، مساله ساده‌ای نیست.»

پیش از این «جرمی هانت» وزیر خارجه پیشین انگلیس بر ضرورت پرداخت این بدهی به ایران تأکید کرده است. 

وی با تأکید بر این که این مبلغ حق ایران است و باج‌خواهی نیست، ادامه داد: «وقتی من وزیر خارجه بودم، بحث‌هایی درباه قاعده کلی و اصل آن وجود داشت و ما مقرر کردیم که ما پول باج نمی‌دهیم. اگر پول باج بود، من واقعاً از آن (پرداخت) حمایت نمی‌کردم اما موضوع پرداخت بدهی است.»

 «علی باقری کنی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران حدود ده روز پیش گفت که ایران و انگلیس بر سر اصل پرداخت بدهی و میزان آن توافق کرده‌اند، «اما نحوه و روند پرداخت هنوز حل نشده است.» 

«سعید خطیب زاده» سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران هم در خصوص بدهی انگلیس به ایران در خصوص تانک‌های چیفتن تأکید کرده بود: «بدهی انگلیس قطعی است و باید پرداخت کند. چیزی که به تأخیر افتاده، جزء بسیار کوچکی است و بقیه همه روشن شده است. برای اینکه دفاعیه‌ها آماده شود، هر دو طرف توافق کردند به تعویق بیفتد، ولی اصل بدهی و سود آن کاملا روشن است. دولت انگلیس هیچ بهانه‌ای ندارد و باید هر چه زودتر این بدهی را برگرداند. تأخیر ناموجهی داریم، ولی در اصل موضوع تفاوتی ایجاد نمی‌کند.»

واکنش نتانیاهو به ناسزای ترامپ

«بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی به ناسزای «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا واکنش نشان داد.

حضور هیات انگلیسی در تهران برای پرداخت بدهی های ایران/ واکنش نتانیاهو به ناسزای ترامپ/ پیشنهاد کامرون برای تشکیل سیستم واکنش اضطراری اروپا/ گفتگوی تلفنی بایدن با رهبران اوکراین و ۹ کشور اروپای شرقی

دونالد ترامپ از اینکه بنیامین نتانیاهو پیروزی جو بایدن در انتخابات نوامبر ۲۰۲۰ را به او تبریک گفته گلایه کرده و گفته بود: «لعنت به او.»

نتانیاهو در واکنش گفت ائتلاف آمریکا با اسرائیل به معنای این است که «تبریک گفتن به رئیس‌جمهور جدید اهمیت دارد.»

منابع عبری‌زبان، صبح امروز (جمعه)، بخش‌هایی از مصاحبه اختصاصی «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور سابق آمریکا با «باراک راوید» خبرنگار وبگاه صهیونیستی «واللا» را منتشر کردند.

خبرنگار واللا که اخیرا تحت عنوان «صلح ترامپ» کتابی در ارتباط با اقدامات رئیس‌جمهور سابق آمریکا منتشر کرده، مصاحبه‌ای اختصاصی با دونالد ترامپ در کتاب خود آورده است.

منابع صهیونیستی از جمله روزنامه عبری‌ «یدیعوت آحارانوت» بخش‌هایی از گفته‌های دونالد ترامپ را امروز جمعه منتشر کردند.

دونالد ترامپ در بخشی از مصاحبه مذکور گفته است: «انتخابات در این کشور -ایالات متحده آمریکا- از من دزدیده و گرفته شده است؛ آن هم به خاطر یک عده آدم کودن و ضعیف که برای رئیس‌جمهور نجنگیدند.»

رئیس‌جمهور سابق آمریکا می‌افزاید: «کسی به اندازه من برای نتانیاهو کار انجام نداده است؛ کسی به اندازه من برای اسرائیل کار نکرده است. جولان معامله بزرگی بود. من این کار را پیش از انتخابات انجام دادم و بسیار به نتانیاهو کمک کردم.»

وی در ارتباط با جولان اشغالی بیان کرد: «برخی به من گفتند که این هدیه (جولان) ده‌ میلیارد دلار ارزش دارد. من این کار را پیش از انتخابات کردم. این کار به او خیلی کمک کرد. او بدون من شکست می‌خورد. به لطف من در انتخابات به تساوی رسید.»

ترامپ ادامه داد: «من نتانیاهو را خیلی دوست داشتم. هنوز هم او را دوست دارم؛ اما وفاداری را هم دوست دارم! نتانیاهو اولین کسی بود که سراسمیه برای تبریک به بایدن رفت. او فقط به بایدن تبریک نگفت بلکه این کار را در قالب یک ویدئوی ضبط شده انجام داد.»

رئیس‌جمهور سابق آمریکا در پایان این بخش از اظهاراتش گفت: «اشتباه بزرگی بود. من از آن زمان تاکنون با او حرف نزده‌ام. لعنت به او! من او را نخواهم بخشید.»

نتانیاهو گفت: «من کاملاً از کمک‌های عظیم رئیس‌جمهور ترامپ به اسرائیل و امنیت آن قدردانی می‌کنم. من همچنین اهمیت اتحاد قوی بین اسرائیل و آمریکا را درک می‌کنم و برای همین مهم بود که به رئیس‌جمهور جدید تبریک بگویم.»

بنا بر گزارش پایگاه خبری «عرب۴۸» ترامپ در بخش دیگری از این مصاحبه عنوان کرده است: «اگر من به ریاست جمهوری آمریکا نمی‌رسیدم فکر می‌کنم که اسرائیل ریشه‌کن می‌شد. خوب؟ می‌خواهی حقیقت را بدانی؟ تا این لحظه هم فکر می‌کنم که اسرائیل نابوده شده است.»

وی در پایان گفت: «میان آن‌ها (نتانیاهو و بایدن) دوستی‌ نبود، چون اگر بود، با ایران توافق امضا نمی‌کردند. آن‌ها یک بار دیگر این کار را خواهند کرد. اگر به توافق هسته‌ای بازگردند، اسرائیل بسیار در خطر خواهد بود؛ بسیار!»

پیشنهاد کامرون برای تشکیل سیستم واکنش اضطراری اروپا

رئیس جمهوری فرانسه گفت، اتحادیه اروپا به مکانیزم واکنش اضطراری نیاز دارد که یک کشور عضو بتواند در زمانی که مرزهای خارجی اتحادیه مورد تهدید قرار می‌گیرد، آن را فعال کند.

حضور هیات انگلیسی در تهران برای پرداخت بدهی های ایران/ واکنش نتانیاهو به ناسزای ترامپ/ پیشنهاد کامرون برای تشکیل سیستم واکنش اضطراری اروپا/ گفتگوی تلفنی بایدن با رهبران اوکراین و ۹ کشور اروپای شرقی

به گزارش رویترز،  امانوئل مکرون روز پنجشنبه اظهار داشت که بحران مهاجرت در امتداد جناح شرقی، بر نیاز به تقویت توانایی برای کنترل رفت و آمد به اتحادیه اروپا تاکید می‌کند.  

وی افزود، تنها در صورتی که اروپا بر مرزهای خود تسلط یابد، حرکت آزاد در منطقه شنگن این اتحادیه به درستی عمل می‌کند.  

بر پایه این گزارش، بیش از سی هزار مهاجر از ابتدای سال ۲۰۲۱ تلاش کرده‌اند تا از مرز لهستان-بلاروس عبور کنند. ورشو در مناطق هم مرز بلاروس، وضعیت فوق‌العاده اعلام و بیش از ده هزار سرباز را به نزدیکی مرز اعزام کرده است. همچنین طرف لهستانی یک حصار سیم خاردار بنا کرده است. در روزهای اخیر، چندین هزار مهاجر به مرز لهستان نزدیک شدند و برخی از آنها سعی کردند تا حصار را از سر راه برداشته و وارد لهستان شوند.  

پیش از این، میشل بارنیه، نماینده سابق اتحادیه اروپا در مذاکرات برگزیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) و نامزد کنونی انتخابات ریاست جمهوری فرانسه گفت این کشور کنترل بر مهاجرت را از دست داده و دیگر احساس امنیت بر فرانسه حاکم نیست. 

اداره آمار رسمی فرانسه اعلام کرده که آمار خالص مهاجرت از دهه ۲۰۰۰ میلادی در فرانسه افزایش داشته است.  

این آمار نشان می‌دهد که ۲۷۲ هزار مهاجر در سال ۲۰۲۰ وارد فرانسه شده‌اند. سال ۲۰۱۶ یعنی سال آخر ریاست فرانسوا اولاند رئیس جمهوری سابق فرانسه تعداد مهاجرانی که وارد خاک فرانسه شدند ۲۵۹ هزار نفر بود. آمار مهاجران در فرانسه در سال ۲۰۱۰میلادی و در دوران ریاست نیکولا سارکوزی به ۲۱۱ هزار تن رسید.

از سوی دیگر، جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در واکنش به درخواست برخی کشورها برای ساخت دیوار مرزی گفت، ساخت دیوار راه حل برون رفت از بحران پناهجویان در مرز لهستان و بلاروس نیست.

اتحادیه اروپا سال‌هاست که در مورد مساله مهاجرت و نحوه کنترل مرزهای مشترک خارجی منطقه شنگن خود دچار اختلاف است.

گفتگوی تلفنی بایدن با رهبران اوکراین و ۹ کشور اروپای شرقی

رئیس‌جمهور آمریکا در حالی بیش از یک ساعت با ولودیمیر زلنسکی، همتای اوکراینی اش گفتگویی تلفنی داشت که کاخ سفید، این را که جو بایدن از دولت کی‌یف خواستار امتیاز دادن به روسیه با هدف جلوگیری از تهاجمی احتمالی به اوکراین شده، رد کرد.

حضور هیات انگلیسی در تهران برای پرداخت بدهی های ایران/ واکنش نتانیاهو به ناسزای ترامپ/ پیشنهاد کامرون برای تشکیل سیستم واکنش اضطراری اروپا/ گفتگوی تلفنی بایدن با رهبران اوکراین و ۹ کشور اروپای شرقی

نیویورک پست گزارش داد، که جو بایدن رئیس جمهور آمریکا تماسی تلفنی و ۷۶ دقیقه با زلنسکی داشته و بعد ازآن با رهبران ۹ کشور عضو ناتو در شرق اروپا هم گفت‌وگویی تلفنی به مدت ۴۰ دقیقه داشته است.

یک مقام ارشد دولت بایدن به خبرنگاران گفت: می‌دانم در مطبوعات در مورد اینکه آیا در این گفتگوهای تلفنی بحث امتیاز دهی به روسیه وجود داشته یا خیر مطرح شده است؛ اما صراحتا چنین بحثی وجود نداشت.

پوتین و بایدن پیشتر گفتگویی با استفاده از ویدئو کنفرانس با یکدیگر داشتند. مقام آمریکایی تأیید کرد که بایدن با زلنسکی و مقامات اعضای حوزه اروپای شرقی ناتو تنها گفتگوهای صوتی داشته است.

این مقام گفت، بایدن دو روز صبر کرد تا با زلنسکی تماس بگیرد، زیرا بدیهی است که این رئیس جمهور آمریکا بسیاری از مسائل دیگر از جمله مسائل داخلی، سفرهای داخلی و سایر موارد را در دستور کار خود دارد.

بر اساس بیانیه کاخ سفید درباره تماس بایدن با مقامات ۹ کشور جبهه شرقی ناتو، این رهبران به بحث در مورد روند تقویت  مواضع نظامی روسیه در امتداد مرز اوکراین و "نیاز به ارائه یک موضع متحد، آماده و قاطع ناتو به نفع دفاع دسته جمعی کشورهای متحد" پرداختند.

زلنسکی پس از گفتگو با بایدن، در توئیتی اعلام کرد که همتای آمریکایی‌اش درباره "مذاکرات خود با پوتین" توضیحاتی داده و افزود: آن‌ها همچنین درباره قالب‌های احتمالی برای تلاشها برای حل و فصل درگیری در دونباس بحث کردند. سخنگوی کاخ سفید پیشتر گزارش ها درباره اینکه آمریکا به دنبال راضی کردن روسیه بوده را تکذیب کرد. این سخنگو گفت: بایدن به چشمان رئیس جمهور پوتین نگاه کرد و به او گفت که یک کشور نمی تواند به دیگری بگوید که مرزهایش را تغییر دهد.

یکی از مقامات ارشد اطلاعاتی غربی گفت: "من شتاب‌زده نتیجه نمی گیرم که بدترین سناریو از منظر سیاسی آنها همان سناریویی است که واشنگتن قصد دارد دنبال کند."

یک مقام ناتو هم به فایننشال تایمز گفت: در حالی که همه آماده ورود به گفتگو هستند، هیچ امتیازی بر سر حفاظت از متحدانمان داده نمی شود. در مورد اوکراین، ما بر سر حق کشورها برای انتخاب مسیر خود مذاکره نمی کنیم.

به گزارش رویترز، همچنین رئیس دفتر زلنسکی پس از گفتگوی روز پنجشنبه این دو رهبر گفت، جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا به ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین اطمینان داد که نامزدی کی یف برای پیوستن به ائتلاف نظامی ناتو در دستان خود این کشور است.

روسیه هر گونه برنامه ریزی برای حمله به اوکراین را رد کرده اما اوکراین و آمریکا را به رفتارهای بی ثبات کننده متهم می کند و به دنبال دریافت تضمین امنیتی در قبال عدم گسترش ناتو به سمت شرق بوده است.

اوکراین با چنین تضمینی مخالفت کرده و آن را نامشروع دانسته و به نوبه خودش خواستار این تضمین است که هیچ تصمیم گیری در قالب یک توافق بر سر آینده اش بدون نقش آفرینی خودش اتخاذ نشود.

آندری یرماک، رئیس دفتر زلنسکی، به شبکه تلویزیونی ۱+۱ گفت: بایدن به وضوح گفت هر گونه مذاکره و تصمیمی که به اوکراین مربوط شود، بدون نقش آفرینی خود  اوکراین نمی تواند انجام شود.

بایدن صراحتا گفت که تصمیم گیری در مورد الحاق اوکراین به ناتو تنها به عهده مردم اوکراین است، این کشور یک کشور مستقل و برخوردار از حاکمیت است و  تصمیم به اوکراین و اعضای ناتو بستگی دارد.

در تماس مذکور به گفته زلنسکی، بین یک ساعت تا یک ساعت و نیم به طول انجامید، رئیس جمهور اوکراین همچنین به بایدن گفت که "پیشنهادهای روشنی برای از انسداد خارج کردن روند صلح" در شرق اوکراین دارد و آماده است تا در قالب‌های مختلف درباره آنها بحث کند.

موافقت دادگاه انگلیس با استرداد آسانژ به آمریکا

در پی پیروزی حقوقی دولت آمریکا در جدیدترین مرحله از پرونده قضایی استرداد جولیان آسانژ، این افشاگر به زندان افتاده وبسایت ویکی لیکس، بیش از هر زمان به استرداد از انگلیس به آمریکا نزدیک شده است.

حضور هیات انگلیسی در تهران برای پرداخت بدهی های ایران/ واکنش نتانیاهو به ناسزای ترامپ/ پیشنهاد کامرون برای تشکیل سیستم واکنش اضطراری اروپا/ گفتگوی تلفنی بایدن با رهبران اوکراین و ۹ کشور اروپای شرقی

به گزارش شبکه بی.بی.سی، آمریکا پیشتر علیه حکم دادگاه انگلیس در ژانویه که  با استرداد آسانژ به آمریکا به دلیل نگرانی ها از بابت سلامت روانی اش مخالفت کرد، درخواست تجدید نظر نموده بود.

اما قضات این پرونده از بابت وعده های آمریکا برای کاهش خطر خودکشی وی اطمینان خاطر پیدا کردند.

او در آمریکا به دلیل انتشار هزاران سند طبقه بندی شده دولت این کشور در سال های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱ تحت تعقیب است.

قضات ارشد پرونده آسانژ دریافتند که قاضی رده پایین‌تری که حکم قبلی را صادر کرده بود، تصمیمش را در ژانویه بر اساس ریسک نگهداری کردن از آسانژ در حبس با محدودیت‌های شدید در صورت استرداد به آمریکا اتخاذ کرده است.

با این حال، مقامات آمریکا بعداً تضمین دادند که او تا زمانی که در آینده مرتکب عملی نشود که او را مستحق سخت‌ترین تدابیر کند، با چنین تدابیری مواجه نخواهد شد.

لرد برنت، قاضی ارشد این پرونده، در زمان صدور حکمش گفت: طبق قضاوت ما این خطر با توجه به تضمین هایی که ارائه شد برطرف شده است. ما این طور نتیجه گرفته ایم که اگر ضمانت‌های مربوطه نزد قاضی قبلی مطرح می شدند، او هم به سؤال مربوطه پاسخ دیگری می‌داد.

در حال حاضر مشخص نیست، آسانژ می‌تواند این حکم موافقت دادگاه با استردادش را بیشتر به چالش بکشد یا خیر؛ هرچند قاضی هولروید در دادگاه اشاره کرد که بنیانگذار ویکی لیکس به دنبال درخواست تجدید نظر دیگری است.

ایالات متحده چهار تضمین را در قبال آسانژ ارائه کرده از جمله اینکه آسانژ در صورت استرداد، مشمول حبس انفرادی در قبل یا پس از محاکمه یا بازداشت در زندان فوق امنیتی ADX Florence Supermax نخواهد بود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۰
خوب دیگه بسلامتی داره توافق صورت میگیره
ترامپ یکی از پلیدترین افراد روی کره زمین است اما در سخنانش نا خواسته واقعیت هایی را بیان میکند.نابودی سرنوشت محتوم اسرائیل است چون تاریخ مصرف ان برای امریکا با ترامپ یا بدون ان هم تمام شده است.حمایت های امریکا از اسرائیل سبب نفرت یک چهارم جمعیت مسلمان دنیا از امریکا،یازده سپتامبر و شکست هایش در عراق و افغامستان پس از جنگ های نا فرجام شد اما هیچ منفعتی برای امریکا نداشت پس اگر فرصتی برای پس زدن سرمایه داران فاسد صهیونیستی که منافع امریکا را قربانی اسرائیل کرده اند پیش اید قطعا طومار این حمایت همانند رژیم افریقای جنوبی در هم پیچیده خواهد شد این دلیل وحشت صهیونیست هاست
ترامپ مانند بیل کلینتون ضد جنگ ترین رئیس جمهور تاریخ امریکا بود. نتانیاهو خیلی روی ترامپ سرمایه گذاری کرد و امید داشت که ترامپ امریکا را وارد جنگ با ایران کند. ولی ترامپ زیر بار نرفت و همین شد که زیر پای ترامپ را مانند کلینتون ها خالی کردند تا بایدن را بیاورند. حتم داشته باشید که بایدن اگر لازم باشد علیرغم ژستهای سیاسی خیلی راحتتر یک جنگ دیگر را به مردم امریکا و خاورمیانه تحمیل می کند. همانطور که الان بایدن و دمکراتهای هم باند او بدترین تورم را سوار گرده فقیران و محرومان امریکا و دنیا کردند در حالیکه همش صحبت از حمایت از محرومان و فقیران امریکا می زنند. ببینید که کلیه شرکتها و سرمایه داران دمکرات طرفدار بایدن مانند تسلا و مایکروسافت و اپل و.... بعد از پیروزی بایدن دارند پشت سر هم رکورد افزایش ثروت می زنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۰:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
اتفاقا هم ترامپ و هم اطرافیانش از جنگ طلب ترین افراد در طول تاریخ ننگین آمریکا بودن. تنها مشکل اینجا بود که دیگه کشور ضعیفی توی دنیا باقی نمونده بود که بهش حمله کنن.
اصولا اسراییل بدنبال جنگ در خاورمیانه هست و در این راه اصلا رفیق و دوست و متحد نمی شناسد. بیل کلینتون و ال گور حاضر به حمله به عراق نشد ند حذف شدند. ترامپ حاضر به جنگ با ایران نشد زیر پایش را خالی کردند. قبل تر هم شاه ایران خیلی تصور می کرد با اسراییل و لابی اسراییل روابط ویژه برقرار کرده. ولی بعد از توافق صلح 1975 با صدام و خالی کردن پشت کردهای عراق که علیه صدام بودند مغضوب اسراییل قرار گرفت و در برابر انقلاب زیر پایش را خالی کردند.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۰:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۹/۲۰
ترامپ برنامه جنگ با ایران رو داشت فقط وقتی رفت پیش ژنرالهای ارتشش اونا بهش گفتن ما زورمون به ایران نمیرسه.
اصولا اسراییل بدنبال جنگ در خاورمیانه هست و در این راه اصلا رفیق و دوست و متحد نمی شناسد. بیل کلینتون و ال گور حاضر به حمله به عراق نشد ند حذف شدند. ترامپ حاضر به جنگ با ایران نشد زیر پایش را خالی کردند.
همه چی زیر سر انگلیسه
ما چرا نباید سود این چهارصد میلیون پوند یا بک میلیارد دلار از سال 1970تاکنون که حدود 50سال میشودازدولت خبیث انگلیس دربافت کنیم؟!!!
ایا این از کیسه خلیفه بخشیدن و باج دادن به انگلیس خبیث نیست که حدود 12میلیون نفر ایرانی را با ایجاد قحطی مصنوعی در دوران جنگ جهانی دوم کشت؟!!
ترجمه چیزی که ترامپ گفت لعنت بر او نیست
امانت داری در ترجمه را رعایت کن
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان