بازدید 36620

اینترسپت: بن سلمان از بایدن انتقام می‌گیرد

وبسایت اینترسپت اعلام کرد، ولیعهد عربستان با افزایش قیمت نفت و نرخ تورم جهانی دنبال انتقام از دموکرات‌های آمریکا و به طور خاص رئیس جمهوری این کشور است.
کد خبر: ۱۰۸۷۴۳۹
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۳ 13 November 2021

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، اینترسپت گزارش داد، محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان این گام را به دلیل مواضع اخیر حزب دموکرات کنگره آمریکا و جو بایدن، رئیس جمهوری این کشور در قبال عربستان برداشته است.

این وبسایت با مقایسه مواضع عربستان در دو دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ و ریاست جمهوری بایدن نوشت، ریاض در سال ۲۰۱۸ به درخواست ترامپ برای کاهش قیمت نفت از طریق افزایش تولید آن پاسخ مثبت داد اما درخواست بایدن از اوپک را در خصوص افزایش تولید نفت پس از افزایش قیمت نادیده گرفت.

بایدن همچنین ماه پیش در اظهاراتی در شبکه سی‌ان‌ان آمریکا، افزایش قیمت سوخت در بازارهای جهانی را به عربستان و کاهش عرضه از سوی کشورهای اوپک و نیز به بسیاری از اشخاص در خاورمیانه نسبت داد؛ کسانی که می‌خواهند با او گفتگو کنند اما او گفتگو با آنها را بعید می‌داند.

بایدن این اشخاص را مشخص نکرد اما از زمان تصدی پست ریاست جمهوری تاکید کرده که با بن سلمان ارتباطی نخواهد داشت و تنها با سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان و پدر بن سلمان در ارتباط خواهد بود.

گزارش اینترسپت نشان داد که بن سلمان به دلیل اینکه تاکنون نتوانسته با بایدن دیدار کند و نیز به دلیل خروج آمریکا از جنگ یمن درخواست بایدن درمورد قیمت نفت را رد می‌کند.

در این گزارش توییت علی الشهابی، نویسنده و تحلیلگر سعودی نزدیک به بن سلمان نیز آمده است که نوشته: بایدن شماره تلفن کسی را که در صورت درخواست هر گونه خدمات باید به او زنگ بزند، دارد.

تریتا بارسی، معاون اجرایی موسسه کوینسی می‌گوید، بن سلمان با این اقدام دنبال تقویت جمهوری خواه‌ها است زیرا آنها را متحد معتبرتری می‌داند.

علاوه بر این بایدن موضع شدیدتری نسبت با ترامپ در مورد وضعیت حقوق بشری عربستان و حضورش در جنگ یمن اتخاذ کرده است.

دولت بایدن اوایل سال جاری با صدور گزارشی توسط سرویس اطلاعات آمریکا انگشت اتهام را در قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار و منتقد سعودی به سمت بن سلمان نشانه رفت اما از هرگونه مجازات مستقیم پرهیز کرد.

دولت بایدن همچنین حمایت خود را از حمله ائتلاف عربی تحت رهبری عربستان به یمن را برداشت.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱۵
تا دولتمردان ایران هستن به برکت انها و تصمیمات غلط انها روسیه و چین مستقیم منتفع میشن،،، همسایه های نفت و گاز مارا از حوزچه های مشترک غارت میبرن،،، بقیه همسایه ها از قبل تجارت دست چندم منتفع میشن.... اروپا و امریکا هم که سلاح ها شون را میفروشن واز امثال عربستان و.... باج میگیرن....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
تو اگه تونستی 2 خط بنویسی بدون اینکه 6 تا غلط املایی داشته باشی بعدا بیا واسه ما نظرات تخصصی بده
به نظر من الان زمان استفاده حداکثری ایران از این موقعیت است .... حداقل نگذارد همیشه زمین بازی در اختیار رقبا باشد و با آمریکا ارتباط برقرار کند البته از موضع قدرت که صد البته جمهوری اسلامی ایران یکی از قدرت‌های منطقه هست... و همگی باید این مهم را بپذیرند.
خداوند دشمنان را به دست خودشان نابود میکند
مرگ برآمریکای تروریست و قاتل پاک ترین فرد دنیا سرداردلهاحاج قاسم عزیز
مرگ بر آل سعودخائن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
هیچ کشوری با ایران جنگ ندارد فقط از لحاظ داخلی و سیاست داخلی می‌خواهند ایران را بر هم بزند و آشوب درست کند هیچ وقت کشور قدرت نظام حمله به ایران را ندارد چین ایران روسیه چه کشوری هستند که هیچکس حمله نظامی به آنها نمی کند فقط از لحاظ سیاست درون مردم آنها را به جان هم بیندازند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
ایران فروختن نفت نیست و سلسله ایران از زمان آقای مسئله رفسنجانی اقتصاد و پایه مملکت را اشتباه گذاشته است
خوبه
خدا ظالمان را به ظالمان مشغول کند
تا دست از سر ما بردارند
الهی آمین
پاسخ ها
عرشیا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
اصلا درکی از اقتصاد و شرایط اقتصادی دنیا ندارید
مکرالله و مکرالماکرین
بی‌شک از لحاظ قوای بدنی میتونه بایدن رو طولانی‌تر و بلندتر شکست بده
تریتا پارسی؟؟؟خجالت آوره...چپ و کمونیست یعنی کثافت هرچی بدبختی تو دنیاست از این چپ ها بی وطن که بجای ملت به امت و گلوبالیسم اعتقاد این
چپ برای کشور با منابع زیاد انگل انگل
چپ برای جاهایی که منابع ندارن و جمعیت زیاد دارن مثل اروپا و چین نه ایران و عربستان وآمریکا و روسیه...چپ تو ایران عامل برون رفت سرمایه به طرف کشورهای اصلی گلوبال مثل فرانسه و انگلستان و ....
مسئله ایران فروختن نفت نیست اسعدی ایران از زمانی که آقای رفسنجانی به رئیس جمهور مملکت ما بود پایه و اساس مملکت را زیر بناهای آن را اشتباه طراحی کرده است از زمان آقای رفسنجانی تا هنوز تحریم ادامه دارد جنس ها روز به روز بالا می‌رود و پول ایران روز به روز کاهش می یابد
اگرباامریکاارتباط داشتیم این حال وروزمون نبود وملت اینقدردرمزیقه نبودن چون نمیخوان یک عده مردم روارامشو ببینن وسلام
حالا که میانه بایدن و بن سلمان( همه کاره عربستان) شکرآب شده ضمنا اینکه بایدن با اسرائیل هم آنچنان صمیمی نیست.تعجب می کنم چرا ایران از این وضعیت یک شاه ماهی صید نکند. مگر چند مرتبه قرار است فرصت اینچنینی پیش بیاید. چرا این همه فرصت سوزی باید صورت گیرد، آیا بهتر نیست با کمی تعامل با جهان (نه از موضع ضعف،بلکه از موضع قدرت که اکنون در موضع قدرت هم هستیم) سرمایه گذاری شرکت های بزرگ نفتی را فراهم کنیم تا بیشتر از این منابع نفت و گاز مرزی را به همسایه ها واگذار نکنیم. پول قطر بابت پارس جنوبی از پارو بالا می آید و دیگر نمی داند چکار کند با این همه پول مباح، بطوری که این کشور کوچک دست به ماجراجویی های متعدد زده... امید است اقدامی عاقلانه در این راستا را از مسئولان شاهد باشیم.
این وعده خداوند است که حق پیروز است اما این پیروزی هم هزینه دارد و هم راه و چاه . و باطل هم در مقابل حق هزینه بیشتری میدهد و بی نتیجه میماند . ٫٫ ای مگس عرصه سیمرغ نه جولانگه توست عرض خود می بری و زحمت ما می‌داری ٫٫
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار