بازدید 14131
۱
بسته ویدیویی «تابناک»

دفاعیات متهمان نازی در دادگاه نورنبرگ / مخوف‌ترین تکاور جنگ جهانی دوم / فضای شخصی چیست و چه میزان است؟ / کادیر ادریس و کافروی آرته در قاب ۴K / بررسی شورلت کوروت سی ۶ آر کوپه

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیو‌ها پیرامون رویداد‌های سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.
کد خبر: ۱۰۸۲۰۶۱
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۵ 16 October 2021

دفاعیات متهمان نازی در دادگاه نورنبرگ / مخوف‌ترین تکاور جنگ جهانی دوم / فضای شخصی چیست و چه میزان است؟ / کادیر ادریس و کافروی آرته در قاب 4K / بررسی شورلت کوروت سی 6 آر کوپه

بسته ویدیویی «تابناک» مجموعه‌ای از ویدیوها پیرامون رویدادهای سیاسی عمدتاً متکی بر گزارش‌ها و تحلیل‌ها و ویدیویی‌هایی درباره دیگر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و... است که تماشایش را از دست داده‌اید؛ نگاهی دوباره و متفاوت به آنچه در این بستر می‌توان فرا گرفت.

 

 

دفاعیات متهمان نازی در دادگاه نورنبرگ

پس از شکست نیرو‌های محور و تصرف آلمان توسط نیرو‌های متفقین به اصرار آمریکا برای جنایت‌کاران جنگی دادگاهی تشکیل شد که به دادگاه نورنبرگ مشهور است. این دادگاه دوران جدیدی در قوانین بین‌المللی حقوق بشر ایجاد کرد، چون پیش از آن هیچ دادگاهی برای جرایمی از این دست و در این مقیاس شکل نگرفته بود. هشت قاضی آمریکایی، انگلیسی، روسی و فرانسوی قضاوت را به عهده گرفتند و ۲۲ تن از مقامات نظامی، سیاسی و اقتصادی آلمان را که رهبری این کشور در دوران جنگ در دست داشتند محاکمه کردند. هیتلر، هیملر که رئیس وافن اس اس بود و یوزف گوبلز رئیس تبلیغات نازی پیش از دستگیری خودکشی کردند و گورینگ که فرمانده لوفت‌وافه (نیروی هوایی آلمان) بود، بعد از محکومیت و پیش از اینکه اعدام شود خودکشی کرد. در این ویدیو می‌توانید آخرین دفاعیات چند تن از مهمترین متهمان این دادگاه را که سعی در توجیه جنایات خود می‌کنند ببینید؛ گورینگ، فرمانده لوفت‌وافه و یواخیم فون ریبنتروپ، وزیر امور خارجه که به اعدام محکوم شد. ویلهلم کایتل، رئیس ستاد فرماندهی نظامی هیتلر که به اعدام محکوم گشت. ارنست کالتنبرنر، رئیس سازمان امنیت که متهم به اجرا کردن "آخرین راه حل" بود و به اعدام محکوم شد و نیز آلبرت اشپر وزیر تسلیحات که به بیست سال زندان محکوم گشت.

 


مخوف‌ترین تکاور جنگ جهانی دوم

«اتو اسکورتسنی / Otto Skorzeny» یک تکاور آلمانی و افسر وافن اس اس بود که در زمان جنگ جهانی دوم عملیات‌ بسیار مهمی برای آلمان نازی انجام داد. او پس از جنگ نیز برای بسیاری از کشورهای مختلف از جمله آمریکا عملیات انجام داد و با تشکیل سازمان‌هایی مانند پالادین گروپ در قالب یک شرکت امنیتی خصوصی به تربیت مزدورهایی که عملیات‌ چریکی انجام می‌دادند ادامه داد. این تکاور قابل که به چند زبان مسلط بود، در طول جنگ با انجام عملیات‌های خطرناک، هم در میدان جنگ و هم از نظر تبلیغاتی به ارتش و حکومت هیتلر و پس از آن نیز به سی‌آی‌ای «CIA» و سایر سازمان‌های امنیتی و دولت‌های مختلف نیز کمک‌های بسیاری کرد. در این ویدیو بیشتر با این تکاور نازی آشنا شوید.

 


فضای شخصی چیست و چه میزان است؟

گاهی پیش می‌آید با کسی برای اولین بار صحبت می‌کنید و آن شخص بیش از حد به شما نزدیک می‌شود، یا اینکه می‌خواهید از دستگاه خودپرداز استفاده کنید و شخصی که پشت سر شماست، بیش از حد به شما نزدیک می‌شود، یا مثلا در آسانسور هستید و شخصی که کنار شماست بیش از حد نزدیک شما می‌ایستد، یا به شما خیره می‌شود، یا بوی بدنش شما را آزار می‌دهد، تمام این ها مثال هایی از نقض فضای شخصی هستند که می‌توانند به شما حس ناخوشایندی بدهند. فضای شخصی، فاصله فیزیکی بین دو انسان در محیط روزمره اجتماعی است. بدون شک این فاصله با توجه به نسبتی که با افراد مختلف دارید و اینکه چقدر او را می‌شناسید، متفاوت خواهد بود. اما اینکه این فضا برای اولین بار چطور تعریف شد و اینکه این فضا در موقعیت های مختلف اجتماعی چقدر باید باشد، خود داستان جالبی دارد که می‌توانید آن را در این ویدیو ببینید.

 

 

کادیر ادریس و کافروی آرته در قاب 4K

«کادیر ادریس / Cadair Idris» و «کافروی آرته / Cyfrwy Arete» دو کوه در ولز بریتانیا است. این کوهستان‌ها را در قاب 4K تماشا می‌کنید.

 


بررسی شورلت کوروت سی 6 آر کوپه

«شورلت کوروت سی 6 آر /Chevrolets Corvette C6.R» یک خودرو مسابقه‌ای است که شورلت در دو مقطع و در دو نسخه بین سال‌های 2005 تا 2009 و 2009 تا 2013 آن را تولید کرده است. نسخه اول جی تی 1 (GT 1) و نسخه دوم جی تی 2 (GT 2) بود که داخل ویدیو بیشتر درباره آنها توضیح داده شده است.این خودرو در بسیاری از مسابقات مطرح اتومبیل‌رانی شرکت داده شده و از قضا تعداد زیادی از آنها را نیز با پیروزی پشت سر گذاشته است.در این ویدیو یکی از عاشقان این خودرو که یک کلکسیونر خودرو هم هست، درباره این خودرو و مسابقات آن و لذت‌های رانندگی با آن صحبت می‌کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
کتاب در دست رودلف هس که کنار رایش مارشال هرمان گورینگ نشسته جالب توجه است,
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل