بازدید 19161
مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در قاره آسیا

ایران یک - کره‌جنوبی یک | حفظ طلسم آزادی و صدرنشینی / تیر دروازه یار دوازدهم ببرها در خانه یوزها

ببر‌های کره با کمک تیر دروازه، از جهنم بدون تماشاگر آزادی یک امتیاز بیرون بردند، اما در جدول رده بندی گروه A همچنان پشت سر یوز‌های ایران در رتبه دوم ایستاده اند. تیم ملی ایران در بازی امشب، تنها یک نیمه در حد نام خود ظاهر شد.
کد خبر: ۱۰۸۱۷۰۹
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۱ 12 October 2021

تیم ملی فوتبال ایران با تساوی خانگی مقابل کره جنوبی صدرنشین گروه خود در مقدماتی جام جهانی باقی ماند.

به گزارش تابناک ورزشی، تیم ملی که در نیمه نخست بازی چندان هماهنگ و جالبی به نمایش نگذاشته بود، در دقایق ابتدایی نیمه دوم روی ضد حمله سریع کره ای ها و با فرار تندوتیز سون هیونگ مین دروازه خود را بازشده دید. اما در ادامه با پیدا کردن آهنگ هجومی و جلو کشیدن وحید امیری به جای قلی زاده، سوار بر توپ و میدان شد و با وجود زدن دو شوت سنگین به تیر دروازه حریف، تنها یک بار توسط علیرضا جهانبخش به گل رسید تا بازنده جدال صدرنشینی با دیگر غول قاره نباشد. 

 

ایران یک - کره‌جنوبی یک | حفظ طلسم آزادی و صدرنشینی / تیر دروازه یار دوازدهم میهمان

ترکیب دو تیم

ایران: علیرضا بیرانوند، صادق محرمی، محمدحسین کنعانی‌زادگان، شجاع خلیل‌زاده، سعید عزت‌اللهی، علیرضا جهانبخش (کاپیتان)، احمد نوراللهی (۹۰- میلاد سرلک)، مهدی طارمی، وحید امیری، علی قلی‌زاده (۵۶ - علی قلی‌زاده) و سردار آزمون (۹۰- مهدی قایدی).

کره جنوبی: کیم سئونگ‌گیو، لی یونگ، کیم مین‌جائه، جونگ وویونگ، هوانگ این‌بئوم، سون هیونگ‌مین، لی جائه‌سونگ (۸۲ - لی دونگ‌گیونگ)، هوانگ هی چان، هونگ چول (۷۰ - کیم جین‌سو)، هوانگ اوی جو (۸۱ - نا سانگ‌هو) و کیم یونگ‌وون.

داور: احمد الکاف از عمان

 

تیم ملی فوتبال ایران تا کنون در ورزشگاه آزادی به کره جنوبی نباخته است و شش بار این تیم قدرتمند را مغلوب خود ساخته است.

بازی خوب و موثر سعید عزت الهی در میانه میدان که با شوت او به تیر عمودی دروازه کره همراه شد، او را در صف بهترین بازیکنان میدان امشب قرار داد.

همچنین دوندگی بسیار زیاد مهدی طارمی و شوت عالی او که باز هم تیر دروازه مانع گل شدن آن بود، بیش از سردار آزمون به چشم آمد؛ هر چند سردار، تک گل ایران را با فرار عالی و سانتر کوتاه استادانه خود برای جهانبخش ساخت. 

تیم ایران حالا با کسب ده امتیاز از چهار مسابقه خود صدرنشین گروه مانده است و دو امتیاز بیشتر از کره جنوبی دارد.

این نتیجه همچنین باعث شد، طلسم ۴۷ ساله کره‌ای‌ها برای ناکامی در کسب پیروزی در ایران تداوم یابد. رسانه‌های کره‌ای پیش‌تر ورزشگاه آزادی را «قبرستان تیم‌های میهمان» و «راهی به سوی جهنم» خوانده بودند.

 

ایران یک - کره‌جنوبی یک | حفظ طلسم آزادی و صدرنشینی / تیر دروازه یار دوازدهم میهمان

شرح گل ها


ایران صفر – کره جنوبی یک (دقیقه 48: سون هیونگ مین): بازیکنان کره جنوبی از داخل زمین خودی و با یک پرتاب، توپ را به میانه زمین آوردند که پاس فوق العاده لی جائه سونگ از میانه میدان، باعث شد تا سون هیونگ مین با علیرضا بیرانوند در مصافی تک به تک قرار بگیرد که فوق ستاره تاتنهام با ضربه ای بغل پا و نرم دروازه ایران را باز کرد.

 

ایران یک – کره‌جنوبی یک (دقیقه 77: علیرضا جهانبخش): حملات پردامنه ایران برای رسیدن به گل تساوی ادامه داشت. پاس جهانبخش به سردار آزمون با وجود اینکه سریع بود آزمون دست از تلاش برنداشت و پیش از گلر کره به توپ رسید. ارسال این بازیکن پیش از خروج توپ از زمین، روی نقطه پنالتی به علیرضا جهانبخش رسید که ضربه سر فوق العاده جهانبخش به گوشه دروازه رفت و گل تساوی ایران به ثمر رسید.

 

دقایق حساس

دقیقه یک: هوانگ اوی جو پس از یک کار تیمی، توپ را وارد محوطه جریمه ایران کرد و دروازه شاگردان اسکوچیچ را هدف گرفت که توپ از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 8: علیرضا جهانبخش پس از دریافت توپ از سردار آزمون، توپ را به احمد نوراللهی رساند که ضربه او پس از برخورد با مدافعان کره جنوبی بلوکه شد.

دقیقه 12: نفوذ بازیکنان کره جنوبی از سمت چپ، به سانتری زمینی روی دروازه ایران منجر شد که توپ از همه بازیکنان گذشت. توپ در سمت راست به لی یونگ رسید و ارسال او روی دروازه کشورمان، به ضربه سر لی جائه‌سونگ ختم شد که توپ از بالای دروازه ایران به بیرون رفت.

دقیقه 16: علیرضا جهانبخش از سمت راست زمین صاحب توپ شد و پس از حرکت به سمت دروازه کره‌ای‌ها، به سمت دروازه حریف اقدام به شوتزنی کرد که این توپ با فاصله کمی از بالای دروازه خارج شد.

دقیقه 27: آزمون و طارمی با کار ترکیبی خود، توپ را به محوطه جریمه «جنگجویان تائگوک» رساندند که شوت آزمون، به مدافعان کره برخورد کرد.

دقیقه 32: شوت هوانگ این‌بئوم از پشت محوطه جریمه ایران، پس از برخورد به مدافعان کشورمان راهی کرنر شد.

دقیقه 34: به نظر می‌رسید، پاس رو به جلوی علی قلی‌زاده، در محوطه جریمه کره جنوبی به مهدی طارمی می‌رسد که کیم سئونگ‌یو توپ را در اختیار گرفت. به نظر می‌رسید، طارمی با کیم مین‌جائه برخوردی کرد که احمد الکاف، اعتقادی به خطای پنالتی نداشت.

دقیقه 43: پاس فوق‌العاده در عمقِ نوراللهی به طارمی رسید. ستاره ایرانی پورتو خود را به توپ رساند که ضربه او بیشتر به منزله دفع توپ از دروازه کره بود تا شوتی برای گلزنی.

دقیقه 44: شوت آزمون از پشت محوطه جریمه، با واکنش سنگربان کره مواجه شد. در ادامه توپی روی دروازه شاگردان بنتو ارسال شد که ضربه آکروباتیک طارمی هم با مهار کیم سئونگ‌یو همراه شد.

ایران یک - کره‌جنوبی یک | حفظ طلسم آزادی و صدرنشینی / تیر دروازه یار دوازدهم ببرها در خانه یوزها

نیمه دوم

دقیقه 50: شوت علی قلی‌زاده از پشت محوطه جریمه، از بالای دروازه ایران به بیرون رفت.

دقیقه 52: هوانگ اوی جو از گوشه محوطه جریمه ایران، ضربه بسیار محکمی به سمت دروازه شلیک کرد که توپ او، راهی به سمت دروازه پیدا نکرد.

دقیقه 59: یک‌دوی طارمی با نوراللهی در نهایت به خود طارمی بازگشت که ضربه این بازیکن از پشت محوطه جریمه کره، با اختلافی زیاد نسبت به دروازه قرمزپوشان به بیرون رفت.

دقیقه 62: امید نورافکن به‌خاطر خطایی که با تماس دست روی هوانگ هی‌چان مرتکب شد، از احمد الکاف کارت زرد دریافت کرد.

دقیقه 65: مهدی طارمی در شرایطی که بازیکنی در مقابل نداشت، از میانه میدان توپ را دریافت کرد و با سرعت وارد محوطه جریمه کره جنوبی شد که بازیکنان این تیم، پاس رو به بیرون طارمی را دفع کردند. طارمی می توانست آزمون را با دروازه خالی مواجه کند.

دقیقه 66: احمد نوراللهی در فاصله کمی که با دروازه کره جنوبی داشت، در زاویه‌ای بسته با دروازه کیم سئونگ‌یو بود که پاس رو به بیرون او در دهانه دروازه به شکل خطرناکی برگشت داده شد.

دقیقه 67: سعید عزت‌اللهی از میانه زمین توپ ربایی کرد و پس از عبور از سد چند بازیکن کره، توپ را به سمت دروازه شاگردان بنتو شلیک کرد که این توپ به تیر دروازه برخورد نمود و به داخل زمین برگشت.

دقیقه 75: پاس در عمق طارمی به آزمون رسید و پاس رو به بیرون او به جهانبخش، ایران را به گل رساند؛ هرچند کمک داور مسابقه، این گل را آفساید دانست و رد کرد.

دقیقه 78: شوت سنگین و از راه دور مهدی طارمی بعد از بلوک شدن پاس او توسط مدافعان کره، به تیر عمودی دروازه برخورد کرد و به بیرون رفت.

دقیقه 93: در آخرین ثانیه های بازی نفوذ سون به درون محوطه و پاس پشت پای او برای چول می توانست دروازه ایران را برای دومین بار باز کند اما شیرجه عالی بیرانوند مانع پیروزی کره شد.

ایران یک - کره‌جنوبی یک | حفظ طلسم آزادی و صدرنشینی / تیر دروازه یار دوازدهم ببرها در خانه یوزها

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۹
آخرش متوجه نشدم ورود زن ها مشکل حضور تماشاچی ها بود یا ورود زن ها مشکل حضور تماشاچی ها
اگر تماشاچی ها بودند حتما برنده میشدیم نه مساوی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
دولت قبل دنبال این کارها بود
ناشناس
| Canada |
۰۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
ای اف سی باید تا ازادی ورود خانمها به همه ورزشگاهها تیم ایران رو تعلیق کنه شورش رو در اوردن دیگه
طارمی به غیر از توپی که به تیر دروازه زد کار خاصی انجام نداد و دو موقعیت گل را هدر داد . در ضد حمله های کره ؛ دفاع ایران صلابت لازم را نداشت و ناشیانه عمل می کرد و چیزی نمانده بود ایران گل دوم را بخورد . عدم تعویض طارمی در اواسط نیمه دوم با قائدی فرصت طلب و گلزن نشان دهنده ترس بی مورد مربی ایران بود .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
اگر بیشتر فووتبال سرت می شه چرا اینجا داری پیام می دی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۱
بله قائدی متاسفانه خیلی دیر وارد زمین شد. طارمی هم تا چند موقعیت رو خراب نکنه گل نمیزنه
بازی توی نیمه دوم و بعد از گل تساوی براحتی قابل بردن توسط ایران بود ولی ترس اسکوچیچ باعث شد تعویضها خییییییییییییییییلییییییییی دیر انجام بشه؟؟!!! نفهمیدم چرا تعویض نمیکرد !!!!! نیمکت تیم ملی پر از مهره های تاثیر گذار بود
از ترس ورود بانوان به ورزشگاه کلا مسابقه را بدون تماشاچی برگزار کردند بدبخت ملت افغانستان که در ابتدای راه هستند
بالاخره عیار اسکوچیچ مشخص شد.کی روش ۱۰نفره تیم کره را شکست داد.بعد از گل تساوی ایران انگار کره ای ها میزبان بازی بودن و به مساوی راضی نبودن و میتونستن برنده شن.
آیا محرمی، نورافکن و جهانبخش از میلاد محمدی، ترابی، قدوس و قائدی بهترن؟ آیا این جفای کادر فنی به این ستاره های آماده قابل اغماض است؟! با این سیستم تو جام جهانی جلوی تیمهای بزرگ میخواهیم چیکار کنیم؟
جو سرد ورزشگاه آزادی یکی از دلایل عدم نتیجه گیری تیم ملی است کاش بازی در قطر بود انجا تماشاگر ایرانی هم زیاد هست
معلوم نيست نيمكت ذخيره ها به چه دردي ميخوره ، دكوره ؟
بابا خجالت بکشید یوز و ببر یعنی چه ناسلامتی اینا آدمن چرا اسم حیوان روشون میزارید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۳
والله الان بگی به یکی خر یا گوسفند یا گاو ناراحت می شه ولی یوز و ببر گویا پارتیشون کلفته:)))))))))))))))))))))))))
فدراسیون فوتبال میگه هنر کردیم میزبانی رو گرفتیم،

والا اگه تو کشورهای همسایه میزبان می‌شدیم که بهتر بود،

الان هم تماشاگر ایرانی داشتیم،
هم VAR ، هم بانوان به ورزشگاه میرفتن .....
نيود تماشاگران در استاديوم واقعا به چشم ميآمد!جالبه كه در بازي كشور جنگ زده سوريه و كشور بحران زده لبنان استاديوم مملو از تماشاگر است!آن وقت ما با اين همه ادعا بازي را در زمين خودمان بدون تماشاگر برگزار كرديم!
این بازی را به دلایل غیر فنی که همه میدانیم، باختیم. قبلا کشتی گیرهایمان را به دلایلی میبازاندیم امروز فوتبالمان را به دلایلی دیگر
نغییری در وضعیت اقتصادی که ندیدیم، حداقل تغییر در مسائل اجتماعی ببینیم و متوجه بشویم که دولت عوض شده
مقایسه کنید تیم ملی ایران در زمان کی روش چجوری فوتبال می کرد، الان چجوری فوتبال بازی می کنه،اسکوچیچ یک مربی خوش شانسه،فقط همین،تمام بردهاش مقابل تیم های درجه سه آسیایی بوده،باید برای جام جهانی یک مربی خوب برای ایران بیارن،یکی مثل کی روش، باور کنید یک مربی ایتالیایی مثل استراماچونی هم می تونه به درد فوتبال ملی ایران بخوره،طارمی چیکار میکنه توی بازی، پاس که نمیده،فکر کرده کیه که میخواد از 60 متری گل بزنه و بجای پاس دادن به سردار شوت بی هدف میزنه به سمت اوت،چرا سامان قدوس نیمکت نشینه،سامان قدوس باید دقیقه 60 بجای نورالهی یا همین قلی زاده میومد داخل،تعویض دقیقه نود این چه صیغه اییه که اسکوچیچ یادگرفته،قائدی رو دقیقه 60 بیار داخل بجای طارمی،طارمی خدای توپ خراب کردنه،چیکار کرد یه برگردون زد و یک توپ به دیرک،نقش مثبتش توی بازی چی بود؟؟؟سردار آزمون خیلی زحمت کشید و توپ مرده رو به موقعیت گل تبدیل کرد.وحید امیری عالی بود،من نمیدونم این محرمی و نورافکن رو برای چی به تیم ملی دعوت کردن،محرمی که مرتب تیم رو باپاسهای اشتباه نابود می کرد،نه شجاع دفاعه نه محرمی و نورافکن،بازهم میگم سیدجلال ، رایان تفضلی با 196 قد در دسته دوم انگلیس بازی میکنه التماس کرد نیاوردنش،چرا؟؟؟چون مادرش انگلیسیه؟؟؟درسته موقعیت های خطرناکی ایجاد کردیم ، ولی انتظار می رفت کره جنوبی رو توی ازادی ذلیل کنیم، نه اینکه توپ و میدان دست کره باشه.بیرانوند غیر از اون گل مفتی که خورد و زیاد اومده بود بیرون خوب بود،غزت الهی عالی بود،جهانبخش خیلی زحمت کشید...شانس اووردیم توی گروه ژاپن نیستیم وگرنه الان تیم چهارم گروه بودیم.
از عبارت "تیم ایران فقط یک نیمه در حد خود ظاهر شد" منظور رو متوجه نشدم. مگر حد تیم ایران بالاتر از اینه؟ نکنه انتظار داشتید 3-0 کره رو شکست بدید؟

نکنه با شکست عراق و امارات و بحرین و کامبوج و ویتنام و.... فکر کردید ما ابر قدرت فوتبالی شدیم؟!

یادتون رفته در جام جهانی 2018 یک اتوبوس دم دروازه پارک کرده بودیم تا 6 تا گل نخوریم؟ :))
برد مقابل تیم های درجه 3 آسیا نظیر بحرین و تیم های درجه 4 نظیر کامبوج شمارو توهمی کرده. برید خداروشکر کنید از کره نباختیم
کیفیت بازی خوب نبود!
باید تیم بتونه با تیمهای بزرگتر و قوی تر بهتر بازی کنه تا بتونه حرفی برای گفتن داشته باشه!
بهتر این بود نیمه اول رو پرقدرت تر و تهاجمی تر بازی می کرد تا نیمه دوم بفکر گل خورده نباشه و در نهایت به مساوی رضایت بده!
تعویض قلی زاده هم اشتباه بود و تعویض های دیگه باید زودتر انجام میشد.
این قدر یوز یوز نکن طرف حال راه رفتن در زمین را نداشت
دراین بازی ایرانیان مث ماست بودند سردار وجهانبخش وطارمی درخارج ازکشور خودشان را میکشند ولی دراینجا مثل ماست بودند بنظرم اینهارا ازتیم اخراج کنند
بی انگیزه بودن
تک گل ما توسط جهانبخش در دقیقه ۷۵ یا ۷۶ به ثمر رسید. ولی این گزارش میگه آفساید اعلام شد. یعنی چه؟
پاسخ ها
حمیدخان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۷/۲۰
اشتباها به جای سردار آزمون که گلش آفساید اعلام شد نوشته جهان بخش . ببخشید شما
با این مربی به جایی نمی رسیم.
حیف شد.پیروزی با اختلاف سه گل حق ایران بود.کره غیر از گلی که زد فقط یک موقعیت هفتاد درصدی دیگر داشت.بازیکنان کره از ایران می ترسند و خودشان هم باور نداشتند می توانند ایران را شکست بدهند.تدابیر اسکوچیچ برای فوتبال ضد حمله ای موثر واقع نگردید و ایران خودش در دامی که برای کره پهن کرده بود گرفتار شد شاید بهتر بود از همان دقایق اول حمله می کردیم.در هر حال تجارب ملی بین المللی مربی ما کم است.بهترین روش مقابله با کره همان روش کی روش است.بستن محکم دفاع و حمله با پنج یا شش بازیکن.مربی ما در این بازی نمره قبولی نگرفت.می توانست بهتر عمل کند.
صحنه اواخر بازی و حمله کره به دروازه ایران تاسف بار بود
وقتی توپ در برگشت به بازیکن ایران رسید و ایشان به سمت زمین کره حرکت کرد ولی دیگران بازیکنان که در حالت دفاع قرار گرفته بودن انگار خواب بودن و هیچ عکس العملی برای همراهی این بازیکن و رفتن به سمت زمین کره نکردن تا توپ دوباره‌ به کره ای ها رسید!!!
حیف که از قایدی و ترابی بطور همزمان بازی گرفته نمیشه اگه این دو با هم تو بازی باشند دیوارهای دفاعی تیمها شکننده میشه
بازی با لبنان بسیار حساسه و اگر ببریم تقریبا صعود کردیم. ولی ازون بازیهای اعصاب خورد کنه که 11 نفره میروند دفاع و روی ضد حمله کار میکنند. بایستی به 3 مهاجم کار کنیم و بازیکنان تکنیکی را بیاریم زمین مثل ترابی ، قائدی و قلی زاده که بازی را در بیارند.دیگر دو هافبک دفاعی معنی نداره. کار را تموم کنید و ترس را بگذارید کنار
متاسفانه در تيم ملي ايران سرمربي هيچ كاره هست كساني ديگر كه در نيمكت هستند براي ايشان تصميم ميگريند


ايشان جرات تعويض يكسري از بازيكن ها را ندارد درنيمه دوم ايشان بايد از بازيكنان نيمكت كه تكنيكي هستند ازجمله قائدي وترابي واز انصارفرد استفاده ميكرد چون طارمي وسردار ان كيفيت لازم را نداشتند وخوب ظاهر نشدند تيم ايران شانس اورد گل دوم را نخورد اين تيم كره از ايران بايد با شكست بدرقه مي شد تيم كره تيمي نبود كه نشه شكستش داد با اين كادر فني تيم ايران اينده نزديك به مشكل اساسي خواهد خورد
تا الان که تیم نتیجه گرفته بدلیل توان و نبوغ بازیکنان بود و بس. تیم هیچ تاکتیکی نداره.این مربی ترسو جرات تعویض نداره. بازیکنان ذخیره برای چی همراه تیمند؟ بهتره تا دیر نشده یه مربی بادانش و با جرات بیارن
با سلام و احترام و تشکر از بازی زیبای تیم ملی و زحمت بی دریغ قهرمانان تیم ملی انشاله همیشه موفق باشند.
با این داور معلوم الحال، با این بازی های تدارکاتی و با این حجم عظیم تماشاچی آقا و خانم! تساوی نتیجه بدی در برابر کره نبود. هرچند انتظارات ما از تیممون همیشه بالا بوده ولی باز دمشون گرم
اسکوچیچ در کوچینگ ضعف داره
حاج صفی کاپیتان تیم ملی و
سامان قدوس و
مهدی قائدی روی نیمکت؟؟؟؟؟؟
تیم ملی نیاز به بازی های دوستانه دارد
بسیار ضعیف و بی برنامه و بی انگیزه و بد بازی کردند. سرمربی از همه بی انگیزه تر بود. با این طرز بازی بعید میدونم به جام جهانی بریم
بنده نظرم اینه که اسکوچیچ در حد کلان نمیتونه مربی خوبی برای تیم ملی ما باشه ، کارلوس کی روش هم نمیتونه ، فدراسیون باید به فکر یک مربی رزومه دار ایتالیایی از جنس استراماچونی باشه ، باور کنید نوع فوتبال ما کلاس پائین تری از فوتبال ایتالیاست ، و نوع بازی کردن بچه های ما میتونه از فوتبال ایتالیا الگوبرداری کنه ، مربی اروپای شرق به درد ما نمیخوره،یا مربی پرتغالی و اسپانیایی
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان