بازدید 16734

نامه تظلم خواهی متقاضیان مسکن ملی پرند به رئیس مجلس

گروهی از متقاضیان مسکن ملی پرند که به تأخیر‌های مکرر در فرایند ساخت و ساز پروژه‌ها و نیز مطالبه وجه علی رغم عدم پیشرفت رضایت بخش پروژه‌ها اعتراض دارند، در نامه‌ای انتقاد و اعتراضات خود را به  محمد باقر قالیباف- رئیس مجلس شورای اسلامی منعکس کردند.
کد خبر: ۱۰۸۱۲۰۳
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۸ 10 October 2021

نامه تظلم خواهی متقاضیان مسکن ملی پرند به رئیس مجلس

به گزارش «تابناک اقتصادی»، در نامه مورد اشاره این متقاضیان ضمن اعلام نارضایتی از تأخیر چند ساله در فرایند خانه دار شدن خود و تأخیرهای فراوانی که ایشان را به شدت متضرر ساخته است، همچنین پیشنهاداتی را برای اصلاح روندهای کنونی به رئیس مجلس اعلام کرده اند.

متن نامه به شرح زیر است:

جناب آقای دکتر قالیباف

ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

با سلام و عرض خسته نباشید

احتراماً اینجانبان گروهی از متقاضیان مسکن ملی پرند که در سال 1398 و پس از تبلیغات گسترده دولت وقت در طرح مسکن ملی ثبت نام کردیم، بدینوسیله و بر اساس استدلال­های زیر اعتراض خود را نسبت به نوع مدیریت طرح فوق الذکر و پیشبرد پروژه به ویژه در شهر جدید پرند خدمتتان اعلام می­داریم و امیدوارم با حسن نظر حضرتعالی و پیگیری­های لازم نسبت به برخورد با مدیران خاطی و نیز تغییر سبک اجرای این پروژه تصمیمات سازنده­ای در این رابطه اتخاذ شود.

آقای دکتر قالیباف؛ بسیاری از ما که اکنون اسیر طرح بی سرانجام و فاقد چشم انداز مسکن ملی شده­ایم، در سال 1398 و قبل از آن می­توانستیم با اندک سرمایه خود در جنوب شهر تهران نسبت به خرید خانه با قیمت­هایی نظیر متری تا 6 میلیون تومان اقدام کنیم. همچنین در آن زمان قیمت خانه­های نوساز و آماده سکونت در شهر پرند به زحمت به قیمت 200 میلیون تومان می­رسید که اکثر آنها نیز دارای وام بودند و به راحتی می­توانستیم نسبت به خرید آنها اقدام کنیم.

با این همه و به واسطه تبلیغات گسترده معاونت مسکن وزارت راه و شهرسازی و با امید ایجاد شرایط بهتر و بهره­مندی از تسهیلات ویژه دولتی در طرح مسکن ملی ثبت نام کردیم، اما اکنون علی رغم گذشت نزدیک به دو سال از آغاز ساخت طرح مسکن ملی ما شاهد آن هستیم که بسیاری از پروژه­ها به ویژه در شهر جدید پرند پیشرفت محسوسی نداشته و حداقل 2 سال دیگر برای ساخت و تحویل آنها به متقاضیان زمان لازم است.

رئیس محترم مجلس شورای اسلامی؛ تعلل و تأخیر پیش آمده در فرایند ساخت پروژه­های مسکن ملی آن هم در یکی از شهرهای حاشیه­ای شهر تهران و بسیاری از دیگر شهرها در حالی رخ داده است که در این دو سال مسئولان امر از بسیاری از متقاضیان چند ده میلیون تومان پول دریافت کرده­اند (به صورت مشخص در مورد مسکن ملی پرند حداقل 87 میلیون تومان پول دریافت کرده­اند و برای نیمه اول سال 1400 نیز 40 میلیون تومان مطالبه کرده اند) و به طور میانگین هر 6 ماه از ما مطالبه پرداخت 40 میلیون تومان دیگر دارند و این در حالی است که اساساً هیچ تعهدی به ساخت پروژه در یک زمان مشخص ندارند و بسیاری از پروژه­ها بدون پیشرفت رضایت بخش بلاتکلیف باقی مانده است!

­آقای دکتر قالیباف؛ همانطور که مستحضر هستید در 2 سال گذشته کشورمان با موج شدید تورم رو به رو بود و قیمت مسکن در این دو سال بعضاً تا 5 برابر افزایش یافت و این یعنی ما متقاضیانی که به امید طرح مسکن ملی و خانه دار شدن از این طریق از فرصت­های دیگری مثل خرید خانه از بازار آزاد صرف نظر کردیم، اکنون و با شیوه­نامه هایی که وزارت راه و شهرسازی پیش رویمان گذاشته است، به شدت متضرر شده ایم.

همانطور که اشاره شد، اکنون در شرایطی مسئولان مربوطه از ما برای هر 6 ماه در طرح مسکن ملی پرند درخواست پرداخت 40 میلیون تومان آورده دارند که از آنسو هیچگونه سخت گیری و اولتیماتومی به پیمانکاران و نهادهای مجری برای تسریع در فرایند ساخت نمی­دهند و به همین دلیل پروژه با کندی شدید پیش می­رود؛ روندی که موجب ناامیدی بسیاری از ما از نتیجه بخش بودن این طرح شده و برخی را به فکر انصراف از آن به دلیل نداشتن توجیه عقلانی انداخته است. به ویژه به این دلیل که این تأخیر و تعلل­ها به واسطه تورم در قیمت نهایی مسکن تأثیر خواهد گذاشت و این یعنی خسارت کم­کاری مجریان طرح به ما متقاضیان طرح تحمیل می­شود.

رئیس محترم مجلس شورای اسلامی؛ با توجه به توضیحات آمده اینجانبان گروهی از متقاضیان مسکن ملی پرند از آن مقام محترم خواهشمندیم که دستورات لازم برای تغییر این شرایط غیر منطقی و یک طرفه که به سود مجریان و به زیان متقاضیان است را به مسئولان ذی­ربط مبذول فرمایید. 

بر همین اساس پیشنهادات زیر را به منظور تغییر شرایط به اطلاع حضرتعالی می­رسانیم:

الف- بستن قرارداد و ایجاد تعهد ساخت به موقع برای پیمانکار

با توجه به اینکه وزارت راه و شهرسازی و پیمانکاران از بستن قرارداد و دادن تعهد به ما متقاضیان در رابطه با فرایند ساخت به بهانه­های واهی اجتناب می­کنند، این مهم سبب شده است تا پیمانکاران عملاً در مقام اجرای پروژه­ها با جدیت و سرعت کافی وارد نشوند؛ مسئله­ای که در دو سال گذشته نیز به خوبی اثبات شده است. به همین دلیل ما متقاضیان طرح مسکن ملی مصراً بر این باور هستیم که استمرار حضور در این طرح آن هم بدون قرارداد فی ما بین متقاضیان و مجریان فاقد توجیه عقلانی است و لذا خواستار بستن قرارداد با قیمت حدودی مشخص و نیز لحاظ کردن خسارت دیرکرد برای پیمانکاران در صورت عدم تکمیل پروژه در موعد مقرر هستیم.

ب- اتصال سریع وام مسکن یکم به پروژه مسکن ملی

 بسیاری از متقاضیان طرح مسکن ملی پیش از شرکت در این طرح در طرح مسکن یکم بانک مسکن حساب باز کرده بودند و امتیاز وام دارند که با توجه افزایش شدید قیمت مسکن امکان استفاده از آن وام را ندارند، لذا درخواست داریم هر چه سریعتر امکان اتصال این وام­ها به پروژه­های مسکن ملی عملیاتی شود.( علی رغم مصاحبه های متعدد مسئولان در این رابطه بسیاری از شعب بانک مسکن تأکید دارند که هیچگونه بخشنامه­ای در این باره به ایشان ابلاغ نشده است)

ج-تسریع در ایجاد تسهیلات بانکی برای سایر متقاضیان

مسئولان وزارت راه و شهرسازی متعهد شده بودند تا برای آن دسته از متقاضیان وام که فاقد امتیاز وام مسکن یکم هستند نیز، امکان بهره مندی از وام را فراهم کنند اما در مورد این دسته از متقاضیان به ویژه در شهر جدید پرند هیچگونه اقدامی در این باره وارد فاز اجرایی نشده است که تقاضا داریم نسبت به آن اقدام شود.

در پایان ضمن تشکر از حضرتعالی خاطر نشان می­شویم مدیرانی چون دکتر محمودزاده معاون کنونی مسکن وزارت راه و شهرسازی مکرراً برای فرار از انتقادات و ایرادات جدی وارد به طرح مسکن ملی به اعداد و ارقام ریاضی و آماری استناد می­کنند و احتمالاً در پاسخ به پیگیری­های حضرتعالی نیز اینچنین کنند، اما واقعیت آن است که آمار و ارقام ریاضی ایشان برای ما خانه نمی­شود و آنها با اجرای یک طرح نسنجیده و آن هم در سه سال اخیر که جامعه با تورم شدید رو به رو بود، خسارت سنگینی به ما وارد کرده­اند و شوربختانه رویه گذشته و مدیریت منفعلانه ایشان همچنان ادامه دارد.

در پایان توفیقات روزافزون حضرتعالی و همکارانتان را از خدای متعال خواستاریم.

 

         با تشکر و احترام

         جمعی از متقاضیان مسکن ملی در شهر پرند

 

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲۶
آقای قالیباف لطفا صدای ما متقاضیان بدبخت مسکن ملی رو ب گوش رئیس جمهور برسونید ما کارگران با حقوق کم به امید خانه دارشدن در طرح مسکن ملی ثبت نام کردیم ولی هرشش ماه چهل میلیون واریزی از کجا بیاریم لطفا صدای افراد کم درامد جامعه باشیم چرا همیشه به ماظلم میشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۰۳
مسکن ملی گلبهار مشهد هنوز در فاز گود برداری است
چه کسی باید با این افراد برخورد کند
چرا به داد مردم نمی رسید مسولان ؟؟؟
با سلام. خواهشاً به داد ما کارگرا برسین. مگه رو گنج نشستیم که بدون هیچ قراردادی این همه پول واریز کنیم. دو سال پیش گفتن متری ۲۷۰۰ و قرار بود تا آخر ۹۹ تحویل بدن. اگه ۴ سال دیگه تحویل بدن که نباید قیمت اون موقع رو پرداخت کنیم. باید متراژ طبقه مکان تجهیزات داخلی نما و مدت تحویل تو قراداد ذکر بشه که پیمانکار نتونه بزنه زیرش. امیدوارم صدامون به نهادهای ذی ربط برسه و هرچه سریعتر ترتیب اثر داده بشه تا خیلی زود به آرزوی خونه دار شدنمون برسیم
دقیقا مسکن ملی شاهین شهر نیز همین مشکلات را دارد لطفا اگر واقعا به فکر مردم هستین رسیدگی کنید
خوشحال شدم بالاخره اهالی مسکن ملی پرند صداشون دراومد خیلی وقت بود منتظر این اقدام دارندگان مسکن ملی پرند بودم.تا صدامون درنیاد کاری پیش نمیره
احمدی نزاد سه میلیو مسک ساخت روحانی چهل هزار
امیدواریم توجه بشه مسئولینی که خودشون رو زدن به خواب بیدار بشن... این طرح شکست خورده رو درستش کنید
بنده آبان سال 98 مسکن ملی پرند ثبت نام کردم . شرایط دریافت وام مسکن یکم /زوجین را هم دارم ‌‌الان حدود 127 میلیون واریز کردیم قرار بود داخر سال 99 متری 2700 خونه تحویل بدهند. الان که نیمه دوم سال 1400 هستیم هنوز خبری از پیشرفت پروژه و تحویل آن نیست و هر 6 ماه دارن 40 میلیون پول میگرن خواهشمندیم دولت انقلابی و مردمی رسیدگی کنند. بخدا دیگه خسته شدیم مستأجری توانمان را بریده
دولت قبل با این طرح دقیقه نودی فقط دنبال فرار از انتقادات بود، نه خانه دارشدن ماها. الان دوساله از شروع طرح میگذره و 80 تومن هم واریز کردیم ولی دریغ از پیشرفتی که ما رو امیدوار کنه. با این فرمون شاید تا دو سه سال دییگه هم خونه ها رو تحویل ندن. مسئولان پرند هم که فقط جواب سربالا میدن و پیگیر نیستن! خواهشا به داد ما برسید و از دولت جدید مطالبه کنید ک. طرحهای جدید مسکرش مانع رسیدگی به کار ما نشه.
اره این چه وضعشه هیچ کاری نمیکنن تا الان ۱۲۰واریز کردیم همش ۵۰تومن برداشت شده
۱۳۰ میلیون پول گرفتن بعد از دو سال فقط گود برداری کردن همش هم اس ام اس میدن با توجه به پیشرفت پروژه پول بریزید اولا بگو کدوم پیشرفت، بعدش ما اگر رو گنج نشسته بودیم که هر ۴ ماه ۴۰ میلیون برای شما بریزیم خودمون چلاق نبودیم که میرفتیم خونه میخریدیم گیر شما هم نمیافتادیم
آقای قالیباف خواهش میکنم وضعیت مسکن ملی پرند و پیگیری کنید ،قطعا مسئولی هست که پیگیری کنه.
سلام ،تروخدا اینقد بی انصافی نکنید مگه ی کارگر چقد حقوق میگیره ک هر چهار ماه چهل یا پنجاه میلیون واریز کنه ،همه کارگرن و بدبخت بیچاره ،،
با سلام خدمت مسئولین اقدام ملی به ویژه مسئولین اقدام ملی پرند بنده کارمند هستم تا الان ۸۷ میلیون واریزی داشتم تخصیص پروژه شدیم این ۸۷ میلیون نصفش وام که گرفتم نه قرار دادی با ما بستن نه معلوم هست پروژه ما کجاست اصلا معلوم نیست پیمان کاری بیاد با این شرایط قرار داد ببنده تا خونه رو درست کنه هر روز یک قیمت میدن قرار بود دو ساله باشه معلوم نیست با این شرایط ۶ یا ۸ سال دیگه خونه ای به ما بدن یانه خواهش داریم همه ما متقاضیان مسکن ملی پرند بخصوص از جناب اقای قالیباف ریس مجلس به داد ما کارگرها برسن مدت دو ماه از ما ۸۷ میلیون خواستن و هیچ اقدامی نشده ممنونم...
خدا را شکر کسی پیدا شد حرف دل ما بزنه ما تو تورم خونه سال ۹۸ نسبت به الان قیمت خانه پایین بود خونه نخریدم به امید مسکن ملی کمکی به قشر ضعیف ثبت نام کردیم حالا الان خونه ها چند برابر شده اصلا کسی بفکر مانیست داره سال تموم میشه خبری از خونه نیست روز به روز هم همه چی گرون میشه اخه ما چه گناهی کردیم تا ببینم کی خونه را تحویل میدن اگه زودتر میدادن لااقل همه خونه ارزون تر بود هم ما از مستاجری نجات پیدا میکردیم بعدش اون موقع زمان ثبت نام ۲۷۰۰متری بود ما چه کار کنیم الان ۳ قسط چهل ملیونی با یه ۷ تومن گرفتن تا آماده بشه خب معلوم چقدر گرون تر میشه ما دیگه با حقوق قانون کاری اجاره خونه بدیم بخوریم هی هر ۶ ماه میگن ۴۰ تومان آماده کنین اخه من کل حقوقمو هیچیم نخورم ۶ ماه بدم باز هم ۱۶ تومان کم میارم اخه رو چه حسابی میگن بریزین تو را خدا حرف ما را به گوش آقای ریسی برسونید باتشکر
آخه ما پیش کی دادمون را بخواهیم، داشتن یک خانه در بیابان های اطراف تهران خواسته ی زیادی هست؟؟ تو رو به خدا به داد دل مردم برسید، یه کاری نکنید که فردای قیامت محضر خدا و اهل بیت علیهم السلام سر افکنده باشید، شما که دم از علی میزنید علی وار باشید این حق ما قشر ضعیف و کارگر جامعه نیست، اجاره خانه داره بی داد میکنه اگر کسی به دادمون نرسه تا چند سال دیگه پرند هم نمیتونیم اجاره کنیم، تو رو به خدا کمک
باسلام لطفا به داد ما کارگر وفقیر بیچاره برسید خواهشاً الان سه ساله به. امید خاندارشدن نشستیم ولی هیچ امیدی به ساخت این مسکن ملی نیست .120میلیون ریختیم ولی دریغ از ساخت یک طبقه از پروژه از کجا بیاریم هنگام قرار داد گفتن سه تا قسط 40میلیونی ولی انگار 40تا میشه این اقساط التماس میکنیم به دادمون برسین
...من خودم ۱۵۰ میلیون تومان واریز کردم بحساب
بنده خدایان با این ثبت نام مسکن ملی،مشکلی بر مشکلاتمان افزوده گردید مثل بورس
پس ما چی بگیم ٬ از سال ۱۳۸۶ تا الان منتظر مسکن مهر پرند هستیم ؟؟؟!!! هیچکس پاسخگو نیست ، هرچقدر پول خواستند پرداخت کردیم ، خانه تحویل نگرفته عمر مفید تمام شده ، ۴ دولت چهارساله تمام شده ولی از مسکن مهر پرند خبری نیست !!! هر روز طرح جدیدی برای مردم تعریف میکنند بدون اینکه طرح قبلی را به اتمام یا تعیین تکلیف کنند !!! وام را افزایش دادند ، سهم آورده متقاضیان را افزایش دادند هزینه های فراوان به ما تحمیل کردند ، هرروز وعده بزودی دادند و .... رفتند ؟؟؟!!! کجا برویم وبه که شکایت کنیم ؟ امیدوارم دولت جدید و وزیر انقلابی، مسکن مهر پرند ( بلوک های تحت پیمان هسا که بعد شد صدرا نور والان نمی دانم به چه نامی ) را آماده وتحویل متقاضیان بدهند ، لااقل اگر به ما نرسید ،و به فرزند ما هم نمی رسد .... به نوه های متقاضیان برسد من االله توفیق
دود عدم عقد قرارداد و روشن نبودن مدت زمان تحویل واحدها، قیمت و ... صرفا به چشم متقاضیان مسکن ملی می‌رود و پیمانکار خیالش راحته که تعهدی در قبال متقاضیان نداره و قراره واحدها به قیمت تمام شده تحویل متقاضیان بشه

ای کاش دولت جدید قبل از استارت طرح جهش تولید مسکن، وضعیت طرح اقدام ملی مسکن رو روشن کنه و گرنه طرح اقدام ملی مسکن رو زمین خواهد ماند

ضمناً شایسته هست در عصر ارتباطات سامانه یا کانالی به منظور اطلاع رسانی پیشرفت پروژه ها به صورت به روز راه اندازی بشه

همین الان به سایت شرکت عمران شهر جدید پرند مراجعه کنید
عنوان خبر به جای اینکه در مورد وضعیت پروژه ها و سرکشی به پروژه‌های مسکن ملی باشد، موارد ذیل است:
- پیام مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پرند به مناسبت فرا رسیدن بیست و هشتم ماه صفر
- پیام مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید پرند به مناسبت فرا رسیدن اربعین حسینی
- پیام مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید پرند به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس
- تعزیه ملی ” سوگ یار ” با اساتید برجسته کشوری در شهر پرند
هر چی آدم در مورد مسکن ملی بیشتر پی گیری میکنه نا امید تر میشه نه مبلغی که باید پرداخت شه معلومه نه پیشرفت پروژه نه وام بعد آخه با حقوق کارگری کی میتونه هر 2 ماه یکبار 40 ملیون تومن پرداخت کنه .بهتر نیست اول تکلیف مسکن ملی معلوم بشه بعد طرح جدید دیگه ای مطرح بشه.
پس ما چی بگیم ٬ از سال ۱۳۸۶ تا الان منتظر مسکن مهر پرند هستیم ؟؟؟!!! هیچکس پاسخگو نیست ، هرچقدر پول خواستند پرداخت کردیم ، خانه تحویل نگرفته عمر مفید تمام شده ، ۴ دولت چهارساله تمام شده ولی از مسکن مهر پرند خبری نیست !!! پروژه صدرا نور
ایشان درست می گویند . منهم در این گرداب بی نتیجه ۱۵ سال است گیر افتاده ام .
وقتی خودشون چندتا چند تا خونه دارن سراغ ماهارو چجوری بگیرن. اونا حتیفکر این چیزهارو هم نمیکنن
توروخدا رحم کنید
سلام بنده تا الان سد و بیست میلیون پول دادم ولی خبری نشده است .
تو رو خدا بداد ما برسید
اولش گفتن ۲ ساله تحویل میدن الان ۲ سال گذشته تازه اسم پروژه رو انتخاب کردن
هنوز هیچ پیشرفتی صورت نگرفته
ما دادمون رو به کی بگیم
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر