بازدید 27319
۸
آغاز اصلاح مناسبات مسموم اقتصادی ورزش ایران در دولت رییسی

فرار پرسپولیس از قرارداد پرحاشیه با فسخ دوطرفه / پایان همکاری بی آتیه‌

این شرکت که قراردادی جنجالی در دوره وزیر سابق بسته بود، بارها برای پرسپولیس که در بهترین مقطع تاریخ خود است، دردسر ایجاد کرد. این نخستین اقدام مدیریتی جدی وزارت ورزش دولت رئیسی در اصلاح مناسبات اقتصادی حاکم بر ورزش کشور است هرچند مدیران اسبق سرخ ها در این جریان نقش اصلی را داشتند
کد خبر: ۱۰۷۷۰۵۱
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۲ 19 September 2021

باشگاه پرسپولیس دیشب از اقاله قرارداد همکاری خود با شرکت کارگزار طرف قراردادش خبر داد.

به گزارش تابناک ورزشی، طبق اعلام رسانه رسمی باشگاه پرسپولیس، این باشگاه رسما خبر از اقاله یا فسخ دوجانبه قرارداد با شرکت کارگزار خود داد؛ کاری که از سال گذشته به شدت خواهان آن بود و در واقع در چنگ شرکت کارگزار خود اسیر و گروگان گرفته شده بود. هر چند آتیه داده پرداز هم بارها اعلام کرده است که تمامی مبالغ و تعهدات مندرج در قراردادش را تمام و کمال به این باشگاه دولتی پرداخت و به انجام رسانده است و گویا باشگاه نیز به این واقعیت اذعان دارد. 

حدود امتیازاتی که پرسپولیس در این قرارداد به طرف مقابل تقدیم کرده بود، می‌تواند در نهاد‌های نظارتی دقیق بررسی و رسیدگی جدی شود؛ می‌توان برخی ارتباطات ناسالم در تداوم فعالیت این شرکت در فوتبال کشور را در اتفاقات سال‌های اخیر مشاهده کرد. در این میان شرکت آتیه نیز می گوید طبق اسناد مالی حدود هفتاد میلیارد تومان زیان در این قرارداد تقبل کرده و در واقع از جیب برای پرسپولیس خرج کرده است. 

فرار پرسپولیس از قرارداد پرحاشیه با فسخ دوطرفه / پایان همکاری بی آتیه‌

پایان قرارداد مشکوک و پرمساله با شرکتی که وزیر سابق حامی‌اش بود

این شرکت که قرارداد پرحاشیه ای در دوره مدیریت اسبق پرسپولیس بسته بود و سمیعی هم نتوانست آن را لغو کند، بارها به درخواست کمک مالی سرخپوشان که در بهترین مقطع تاریخ خود هستند، جواب منفی داد چرا که مدیران سابق تیم از انصاری فرد گرفته تا رسول پناه مبالغ را جلوتر دریافت کرده و به اصطلاح پیش خور کرده بودند. جالب اینکه اختیارات عجیب این شرکت، اعتبار پرسپولیس در فضای مجازی را هم به بازی درآمدزایی گرفت و برخی اقدامات آماتوری، باعث شکایات بین المللی و جریمه علیه باشگاه شد. مجموعه این اقدامات هم باعث نشده بود که قرارداد آتیه داده پرداز در دولت قبلی لغو و فسخ شود.

گفته می‌شد، نزدیکان سلطانی‌فر، وزیر سابق ورزش از این کارگزار حمایت می‌کردند و زور کسی به آنها نمی رسید! این شرکت و مالکان متمول آن، توسط رسول پناه سرپرست بحران ساز پرسپولیس در سال گذشته ـ که رفیق وزیر سابق ورزش شناخته می‌شد ـ به شدت حمایت و محافظت می‌شد. در این میان نباید انصاف را فراموش کرد که آتیه هیچ بدهی به پرسپولیس نداشته اما بخث بر سر پایین بودن رقم تعهدات همچنان وجود دارد. پرسپولیسی ها در چند مقطع مدعی بودند مبلغ قرارداد کمتر از ارزش برند این باشگاه بوده است.

حالا باید دید با خروج این شرکت، پرسپولیس صاحب کارگزار بهتری خواهد شد که پول بیشتری پرداخت کند یا باید به دنبال تکرار همین رقم که مدعی کم بودن آن می شد، بگردد!

پرسپولیس با آتیه، هیچ آتیه‌‌ای نداشت!

عملکرد این شرکت باعث استعفای چندین عضو هیات مدیره پرسپولیس شده بود و هنوز هم مشخص نیست این شرکت چقدر پول به حساب سرخ‌ها واریز کرده است! در واقع ذیحسابی پرسپولیس هنوز هیچ بیلان و گزارش مالی به هواداران میلیونی باشگاه ارایه نداده است که خود جای تعجب است. بسیاری از طرفداران سرخ معتقدند آتیه طی چند ماه بحرانی و حیاتی پرسپولیس، هیچ کمکی به این باشگاه نکرد و عملا پرداخت های خود را متوقف کرده بود اما این شرکت نیز در پاسخ می گوید مبالغ را جلوتر داده بود و دلیلی نداشت بیش از تعهداتش به پرسپولیس پول بدهد.

نجات پرسپولیس از چنگ شرکت‌ پرحاشیه / پایان قراردادی بی آتیه‌

پرسپولیس در چند برهه از جمله تسویه حساب با برانکو به شدت به پرداختی‌های پیش از موعد کارگزار خود نیازمند و محتاج بود؛ اما گفته می‌شد آن‌ها حاضر به همکاری در این راستا نشدند و سرانجام کار به قرض و وام کشید. در واقع آتیه حاضر نشد بیش از پیش به پرسپولیس قرض بدهد.

پرسپولیس اکنون میلیون‌ها دلار انباشته حاصل از جوایز آسیایی اش را از کنفدراسیون فوتبال آسیا طلب دارد؛ اما به دلیل تحریم‌ها نمی‌تواند این پول‌ها و درآمد ارزی را به کشور منتقل کند.

اخیرا هم پرسپولیس نتوانست طلب کالدرون که در زمان انصاری‌فرد اخراج شده بود را تهیه کند و حالا منتظر حکم سنگین فیفا در این پرونده است. به نظر می رسد چاه بدهی های پرسپولیس و محکومیت های این باشگاه آنقدر عمیق است که نیازمند دریافت درآمدهای یکی دو سال آینده خود شده است؛ کاری که شرکت کارگزار با توجه به قریب الوقوع بودن واگذاری این باشگاه؛ زیر بارش نرفت.

واکنش پرسپولیس به خلاص شدن از شر کارگزار 

در بیانیه باشگاه پرسپولیس آمده است: «پس از توافق کامل بین مدیران شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس و شرکت آتیه داده پرداز، فسخ دوجانبه قرارداد بین طرفین انجام شد و اقـاله نامه تهیه، تنظیم و امضا شده به منزله اتمـام کلیه روابط قراردادی ناشی از قرارداد اصلی و الحـاقیه‌های آن است. با این حساب، همکاری میان دو شرکت یاد شده به پایان راه رسیده و پرسپولیس و آتیه داده‌پرداز هیچ مسئولیتی در قبال یکدیگر ندارند.» 

 باشگاه پرسپولیس فعالیت‌های حقوقی و مدیریتی خود را به سمت مزایده جدید پیش می‌برد و این امیدواری وجود دارد در روزهای آینده، شرایط مزایده تعیین کارگزار جدید ایجاد شود؛ این نخستین اقدام مدیریتی جدی وزارت ورزش دولت رئیسی در اصلاح مناسبات اقتصادی حاکم بر ورزش کشور است.

نویسنده: مجید کوهستانی

نجات پرسپولیس از چنگ شرکت‌ پرحاشیه / پایان قراردادی بی آتیه‌

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۸
اقا هیچعجله نکن هشت سال بعد یه دولت جدید میاد ومیگه در دوره آقای فلانی فساد در ورزش زیاد بود و.... این سریال همچنان ادامه دارد
اینم موضوع ربطی به وزیر ورزش ندارد اقای صدری قرارداد را فسخ کرده است.
سلطانيفر و پسرش بابت قرارداد ويلموتس بايد جوابگو باشند .
بدتر از اين رو Hi web و همراه اول دارند سر استقلال ميارند ولي وزير جديد هم الويتش باشگاه پرسپوليس هست
خیالتان راحت باشد ، ان پیاده میشود

و دوباره یک عده دیگر سوار میشوند

این داستان پر غصه ، تمامی ندارد

و هر دولتی عوض شود ، فقط یک مشت افراد طماع و جیب خالی تازه نفس

برای خالی تر کردن جیب باشگاه و سازمانها و نهادها و وزارتخانه ها خواهند امد

این دور تسلسل تا فروپاشی کامل ادامه خواهد داشت
موضوع مهمی که هیچکس به ان توجهی نمیکند عدم مدیریت هزینه در باشگاهها است اینها بلد نیستند مدیریت هزینه کنند از روزی که قرارداد بستند همیشه کم میاورند و انتظار دارند اسپانسر بدون درامد پرداخت کند و همیشه هم بعد از قرارداد شروع میکنند به دبه کردن و تهدید کردن اسپانسر ، باشگاهها در هنگام قرارداد هزارتا قول میدهند ولی در موقع انجام به تعهدات مدیرعامل یک چیزی میگه ، بازیکن یک نازی داره ، مربی یک حرف دیگه میزنه اصلا معلوم نیست کی به کیه ، همه هم انتظار پیش پرداخت کامل دارند به محض اینکه یک شرکتی دلش به حال اینها بسوزه و پول را کامل پرداخت کنه بدقولی های باشگاهها مثل امریکایی ها شروع میشه تا کار را به دعوا و فسخ نکشونند ول کن نیستند ، چون ذاتا کار شرکتی و حرفه ایی بلد نیستند .هیچ قرارداد اسپانسری باشگاهها مثل بچه ادم تمام نشده است . پیشنهاد میکنم وزیر محترم ورزش یک حسابرسی انجام داده تا نتایج را ببیند . توصیه میشود برای هر مدیری در هر سطحی در باشگاه قبل از شروع کار موجودی ، بدهی را ثبت و بعد از رفتنش هم همین دو عدد را کنترل کنند تا بفهمند چقدر موفق بودند . مثل اقای رویانیان در ورزش زیاد هستند ادم های خوبی هستند ولی مدیریت و مفهوم دخل و خرج را اصلا بلد نیستند .
پرسپولیس از تله فرار کرد؟ این دو تا تیم خود تله اند.
پرسپولیس از تله فرار کرد؟ این دو تا تیم خود تله اند.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار