بازدید 4264

حمله هکری به سیستم رای گیری الکترونیکی روسیه

آندره کلیموف رئیس کمیسیون دفاع از حق حاکمیت دولتی شورای فدراسیون (مجلس سنای روسیه)، اعلام کرد که سیستم رای گیری الکترونیکی روسیه از کشور‌های غربی مورد حمله هکری قرار گرفت.
کد خبر: ۱۰۷۶۷۹۴
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۱ 17 September 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا به نقل از خبرگزاری ریانوستی، کلیموف امروز به خبرنگاران گفت: بیشترین حملات به سیستم رای گیری الکترونیکی روسیه از داخل کشور‌های آمریکا، هلند، دانمارک، کره جنوبی، کانادا، آلمان و اوکراین صورت می‌گیرد.

وی افزود: ما همچنین انتظار داریم که کمیسیون مرکزی انتخابات روسیه و برخی تشکیلات دیگر مرتبط با سازماندهی و برگزاری انتخابات و نظارت بر آن نیز مورد حمله قرار گیرد.

رییس کمیسیون دفاع از حق حاکمیت دولتی شورای فدراسیون در مورد حمله به سیستم رای گیری الکترونیکی روسیه گفت که این عملیات گسترده با شرکت سازمان‌های اطلاعاتی انجام می‌گیرد که سیستم‌های رایانه‌ای پیشرفته با برنامه پشتیبانی جدی در اختیار دارند.

انتخابات واحد در روسیه شامل انتخابات دومای روسیه، سران ۱۲ جمهوری و استان و نمایندگان شورا‌های استانی، شهری و روستایی در این کشور آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رای گیری انتخابات واحد در روسیه از ساعت هشت بامداد امروز (جمعه) در مسکو آغاز شد و در مناطق شرقی‌تر این کشور پهناور از چندین ساعت پیش آغاز شده است.

بر اساس تصمیم گرفته شده ازسوی کمیسیون مرکزی انتخابات، تشکیلات دست اندرکار برگزاری انتخابات در روسیه، از امروز تا روز یکشنبه رای گیری صورت می‌گیرد، اما روز یکشنبه ۱۹ ماه سپتامبر روز اصلی رای گیری است.

در‌های بیش از ۹۵ حوزه رای گیری در این سه روز برای اخذ آرای رای دهندگان روس باز است و در هر حوزه رای گیری چند ناظر برای نظارت بر روند برگزاری انتخابات مستقر هستند.

در همه حوزه‌های رای گیری نیز دوربین‌های مدار بسته نصب شده است که کنترل رای گیری و نظارت بر آن را آسانتر کرده است.

مهم‌ترین انتخابات در این سه روز، انتخابات دومای روسیه (مجلس سفلای پارلمان روسیه) است که بر اساس قوانین انتخاباتی این کشور ۲۲۵ نفر از طریق فهرست حزبی و ۲۲۵ نفر دیگر از بین نامزد‌های انفرادی برگزیده می‌شوند.

نمایندگان دومای روسیه برای دوره پنج ساله انتخاب خواهند شد.

در این انتخابات ۱۵ حزب نامزد شده بود که ۱۴ حزب به ثبت رسیده و کمیسیون مرکزی انتخابات یک حزب را برای ثبت تایید نکرد.

این احزاب شامل حزب کمونیست روسیه، حزب سبزها، حزب لیبرال دمکرات، حزب روسیه واحد، افراد جدید، روسیه عادل-طرفدار حقیقت، یابلوکا، حزب رشد، حزب روسی آزادی و عدالت، کمونیست‌های روسیه، پلتفرم مدنی، آلترناتیو سبز، میهن، حزب بازنشستگان می‌شوند.

در مجموع ۴ هزار و ۱۷۸ نفر به عنوان نامزد برای شرکت در انتخابات دوما معرفی شده بودند که ۳ هزار و ۸۱۲ نفر تایید صلاحیت شده و ثبت شدند.

انتخابات برای تعیین سران مناطق روسیه هم در ۱۲ منطقه برگزار می‌شود و روسای جمهور چچن، اوستیای شمالی، ماردوویا، داغستان، تووا و کاراچایوو-چرکسیا و استانداران خاباروفسک، پنزا، بلگورود، تیورسکایا، تولسکایا و اولیانوف با رای مردم انتخاب می‌شوند.

انتخابات دومای روسیه به عرصه جدید تنش‌های روسیه و غرب به رهبری آمریکا تبدیل شده است و مسکو در ماه‌های اخیر برای مقابله با اقدامات مداخله جویانه غرب بویژه آمریکا در جریان انتخابات و تاثیرگذاری بر نتایج آن اقدامات گسترده بکار بست.

برای نخستین بار سازمان امنیت و همکاری اروپا بر انتخابات روسیه نظارت نمی‌کند و این سازمان اواسط مرداد ماه اعلام کرد که به دلیل شرایط برای محدودسازی شمار ناظران در انتخابات باتوجه به اوضاع همه گیری کرونا، بر انتخابات دوما نظارت نخواهد کرد.

حکومت روسیه امیدوار است به رغم تلاش‌های آمریکا و متحدانش بویژه برخی کشور‌های دارای گرایش‌های شدید ضدروسی ازجمله انگلیس، لهستان و کشور‌های بالتیک، انتخابات هفته آینده در فضای آرام و بدون هر گونه تنش و حوادث غیرمترقبه برگزار شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی