بازدید 4218

افزایش تلفات تصادفات رانندگی در اصفهان

رشد ۱۱ درصدی تلفات تصادفات و ۱۷ درصدی مصدومان حوادث رانندگی در اصفهان در سال جاری هشدار جدی است که باید از همه ابعاد آن را مورد بررسی کارشناسی قرار داد و برای رفع آن اقدام کرد.
کد خبر: ۱۰۷۶۶۹۴
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۱ 17 September 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، براساس آمار اعلامی از سوی سازمان پزشکی قانونی اصفهان، در چهار ماه نخست امسال قربانیان ناشی از تصادفات رانندگی در این استان رشد ۱۱.۴ درصدی داشته است.

به گفته علی سلیمانپور مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان در چهار ماه ابتدایی سال جاری ۳۴۲ نفر در حوادث رانندگی جان باختند در حالی که این رقم در مدت مشابه سال قبل ۳۰۷ نفر بود.

همچنین در چهار ماه ابتدایی امسال هفت هزار و ۸۰۱ مصدوم ناشی از حوادث رانندگی به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کردند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۱۷.۱ درصد رشد داشته است.

فرمانده انتظامی اصفهان نیز پیش از این در گفت و گو با ایرنا گفته بود: بررسی های کارشناسی حوادث ترافیکی نشان می دهد مصدومان تصادفات شهری در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

سردار محمدرضا میرحیدری افزود: امسال ۲ هزار نفر در حوادث ترافیکی شهری مجروح شدند و آمار تصادفات درون شهری این استان نگران کننده است.

وی، بی توجهی به جلو توسط رانندگان را عامل اصلی این تصادفات دانست و بیان کرد: تجاوز از سرعت مجاز، خستگی و خواب آلودگی و بی توجهی به علائم هشدار دهنده از جمله مهمترین تخلفات رانندگی در اصفهان است.

فرمانده انتظامی اصفهان بیان کرد: خستگی و خواب آلودگی رانندگان در ۳۰ کیلومتری ورود شهرها از جمله عوامل سوانح ترافیکی است که با وجود تذکر فراوان برای استراحت اما این موضوع مغفول مانده است و موجب واژگونی و تصادف می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نقاط پر حادثه جاده‌های برون شهری یکی از عوامل موثر در افزایش تصادفات در این استان است، تصریح‌ کرد: اصلاح هندسی و رفع حادثه خیزی جزو ضرورت‌هاست و باید در اولویت کاری مسوولان استانی و شهرستانی قرار گیرد.

سردار میرحیدری اظهار داشت: رفع مشکل فنی جاده‌ها و قانونمداری مردم در کاهش حوادث جاده ای و شهری امری ضروری است.

طول راه‌های استان ۱۱ هزار و ۸۰۰ کیلومتر است که از این مجموع ۴۱۲ کیلومتر آزادراه، ۲ هزار و ۲۴ کیلومتر بزرگراه، پنج هزار و ۵۸ کیلومتر راه‌ روستایی و مابقی راه‌های ارتباطی بین شهری است و به نوعی ۱۶ درصد از آزادراه‌های کشور سهم استان اصفهان است.

براساس نظریه کارشناسی ۱۰۹ نقطه پرحادثه در جاده‌های اصلی استان اصفهان مشخص شده است که ۶۷ مورد آن برای اصلاح و بهسازی مصوبه ملی دارد.

در سال های گذشته ۵۵ مورد از این نقاط توسط راهداری و حمل و نقل جاده ای اصلاح و مشکل آن‌ها رفع شده است.

استان اصفهان به عنوان چهار راه حمل بار و مسافر در مرکز ایران، رتبه اول حمل بار و رتبه سوم حمل مسافر در کشور را دارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل