بازدید 42875
در دیدار با وزیر امورخارجه ژاپن مطرح شد

اظهارات مهم رئیسی درباره مذاکرات هسته‌ای / تاکید بر آزادسازی فوری دارایی‌های ایران در ژاپن/ آمریکایی‌ها درباره برجام باید به افکار عمومی جهان پاسخ بدهند

رئیسی با اشاره به اینکه اروپایی‌ها نیز به دنبال آمریکا از عمل به تعهدات خود در برجام سر باز زده اند، تصریح کرد: به طور طبیعی از کشوری که به تعهدات خود پایبند بوده، باید تقدیر کرد. اگر کشوری از برجام خارج شده و به تعهدات خود عمل نکرده، باید مواخذه شود؛ آمریکایی‌ها باید به افکار عمومی جهان پاسخ دهند.
کد خبر: ۱۰۷۱۴۵۴
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۷ 22 August 2021

رئیس جمهور، روابط ایران و ژاپن را خوب و دوستانه توصیف کرد و با تاکید بر ضرورت توسعه و تعمیق روابط دو کشور در همه زمینه‌ها به ویژه روابط اقتصادی و تجاری، گفت: برای جمهوری اسلامی ایران، ارتباط با ژاپن و توسعه و تعمیق روابط و مناسبات دوجانبه از اهمیت بالایی برخوردار است.

به گزارش «تابناک» به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، امروز یکشنبه، در دیدار وزیر امورخارجه ژاپن با قدردانی از کمک‌های انسان دوستانه ژاپن برای مقابله با کرونا، ابراز امیدواری کرد که تدوام همکاری‌های دو کشور در این زمینه به ریشه کنی بیماری عالمگیر کرونا در دو کشور و جهان کمک کند.

رئیسی در این دیدار، با تاکید بر ضرورت آزادسازی منابع ارزی مسدودشده ایران در ژاپن خاطرنشان کرد: تاخیر در آزادسازی دارایی‌های ایران در بانک‌های ژاپنی توجیه پذیر نیست.

رئیس جمهور در پاسخ به اظهارات وزیر امور خارجه ژاپن، مبنی بر ضرورت و اهمیت اجرای برجام به عنوان یک توافق بین المللی، گفت: ایران به همه تعهدات خود در برجام پایبند بوده و این آمریکایی‌ها هستند که به تعهدات خود عمل نکرده و یکجانبه از این توافق بین المللی خارج شدند و تحریم‌ها را گسترش دادند.

رئیسی با اشاره به اینکه اروپایی ها نیز به دنبال آمریکا از عمل به تعهدات خود در برجام سرباز زده اند، تصریح کرد: به طور طبیعی از کشوری که به تعهدات خود پایبند بوده باید تقدیر کرد و اگر کشوری از برجام خارج شده و به تعهدات خود عمل نکرده باید مواخذه شود. آمریکایی ها باید به افکار عمومی جهان پاسخ دهند که چرا به تعهدات خود در برجام عمل نکرده و از این توافق بین المللی خارج شده اند.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه ایران با اصل مذاکره مشکلی ندارد، تصریح کرد: با چه توجیهی تحریم‌های آمریکا علیه ملت ایران باید همچنان ادامه داشته باشد؟

رئیسی در بخش دیگری از این گفتگو، با اشاره به تحولات اخیر در افغانستان با استقبال از تلاش‌های ژاپن و دیگر کشور‌های منطقه برای کمک به برقراری صلح و ثبات در افغانستان و منطقه، گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره از صلح و ثبات در افغانستان حمایت کرده و حمایت می‌کند؛ البته معتقدیم که در افغانستان باید خود افغانستانی‌ها تصمیم بگیرند.

رئیس جمهور با بیان اینکه دخالت بیگانگان باعث شده که مشکلات افغانستان ادامه داشته باشد، تاکید کرد: حضور آمریکایی‌ها در کشور‌های منطقه از جمله افغانستان، نه تنها امنیت ساز نبوده بلکه تهدید آفرین نیز بوده و امروز آمریکایی‌ها بعد از بیست سال اعتراف می‌کنند که حضورشان در افغانستان اشتباه بوده است که بی‌تردید در آینده نزدیک در مورد دیگر کشور‌های منطقه و همچنین خلیج فارس نیز شاهد این اعتراف خواهیم بود.

رئیسی همچنین تامین امنیت آب‌های منطقه‌ای و بین‌المللی را به نفع همه دانست و اظهار داشت: ایجاد هرگونه ناامنی در منطقه را برای امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی خطرناک می‌دانیم و با آن مخالفیم.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه اگر قدرت طلبی به هر شکلی در دنیا شکل بگیرد، به نفع هیچ ملت و منطقه‌ای نخواهد بود، گفت: زورگویی آمریکایی‌ها، استقلال، آزادی و هویت ملت‌ها را تهدید می‌کند و مقابله کشور‌ها با یکجانبه گری و یکه تازی قدرت‌های زورگو، ضرورت است.

«توشیمیتسو موتگی»، وزیرامور خارجه ژاپن نیز در این دیدار با تبریک آغاز به کار رئیس جمهوری اسلامی ایران، بر توسعه و تعمیق روابط دیرینه دو کشور تاکید کرد و گفت: ایران و ژاپن از دیرباز روابط دوستانه و خوبی داشته‌اند و تردید ندارم در دوره فعالیت دولت جدید نیز این روابط ادامه داشته و بیش از پیش توسعه خواهد یافت.

وزیر امور خارجه ژاپن با تاکید بر تلاش این کشور برای برقراری صلح و ثبات در منطقه گفت: توکیو همواره از برجام به عنوان یک توافق بین‌المللی حمایت کرده و بر این باوریم که احیای برجام به نفع همه بوده و می‌تواند به حل و فصل مشکلات از مسیر گفت‌وگو و مذاکره کمک کند.

موتگی در ادامه با ابراز نگرانی از تحولات اخیر درافغانستان، بر ضرورت توقف خشونت و حفظ جان مردم تاکید کرد و گفت: توکیو از تلاش‌های دیپلماتیک کشور‌های منطقه برای تحقق صلح و ثبات و آرامش در منطقه حمایت می‌کند و موضع اصولی ما این است که مشکلات و مسائل را باید از مسیر مسالمت‌آمیز وگفت و گو حل و فصل کرد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۴۴
همان صخبت های آقای روخانی بود من که مهمش را نفهمیدم
ایشان 5 بار نام افغانستان و 4 بار نام ایران را در این گزارش ذکر کرده اند.
کجاش مهم بود ؟؟؟
کجای این اظهارات مهم بود؟
نگو تو رو خدا!!! تحریم ها که نعمت بودند،نگاه به داخل در دولت قبل وجود نداشت ،لطفا شما نگاه به داخل داشته باش!!!
ادم از صحبت این اقا وتیمش هیچی نمی فهمد نمی دانم ما نفهم شدیم یا انها بلد نیستند صحبت کنند
ملت بازیچه دست آقایان شدند بخاطر کینه های بی اساس گذشته با بعضی کشورها
امیدوارم هدف دولت جدید جبران عواقب اقتصادی تحریم ها از جیب مردم نباشد
کیهان ؟؟؟!!!!!
با اصل مذاکره مشکلی نداره !!!!!!!
علم الهدی !!!!؟؟؟
ای خدا به کی بگم ؟؟؟
آنچنان تیتر زدین سخنان مهم که گفتیم چی شد. اینها صحبتهای کوچه بازاری است و برای ملت ما نون نمیشه. همین امروز دلار از مرز 27 هزار گذشت. شما که دنبال تک رقمی کردن تورم بودی به جای حرف باید عمل کنی. مخالف دلار 4200 بودی این گوی و این میدان. چرا معطلی. حرفایی می زنید که دلار را هر ثانیه جا بجا می کنه به سمت بالا.
این صحبتها را هزاران بار روحانی تکرار کرد. شما طرح نو چی داری؟
می گفتید اول اجازه بزرگ‌ترش ،ارباب آمریکاییش رو نشون بده بعد بیاد مذاکره کنه !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
شما از ‍پوتين اجازه گرفتي
درسته آفرین
حتما آزاد می کنن پول ها رو!
همین؟؟ مگه اومده بودسخنرانی بشنوه؟ پیغامی! پسغامی!
با سلام واحترام
مشخص است که ژاپن بدون اجازه آمریکا ، دارایی های ایران را آزاد نمی کند. بنابراین با دستور به ژاپن دارایی ها آزاد نمی شود ،بلکه با تسریع در مذاکرات وین این کار عملی است.
پاسخ ها
امیرحسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
به دنبال مذاکرات وین نباشیم چون صد در صد میدونین برامون آزاد نمی‌کنند این خط و این نشان
امریکا باید پاسخگو باشد البته ما هم در مورد موشک هایی که با نوشته عبری پرتاب شد باید پاسخگو باشیم. یه سوزن به خودمون یه جوالدوز به مردم
پاسخ ها
امیرحسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۳۱
شمایی که با اسم ناشناس نظر میدید با چه مدرکی میگید عبری نوشته؟!
تاکید فوری بر آزاد سازی داراییها!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!هنور متوجه نشده تحریم یعنی چه و در هم تنیدگی اقتصاد دنیا را درک نکرده است.
اميدوارم كه متوجه شوند كه دارايي ها با تحكم و خواهش و ... آزاد نمي شوند و ربطي به نحوه درخواست ندارد
ابراز امیدواری کرد که تدوام همکاری‌های دو کشور در این زمینه به ریشه کنی بیماری عالمگیر کرونا در دو کشور و جهان کمک کند.جناب رئیسی تو اول کرونا درکشورخودت را ریشه کن نه حداقل مهار کن بعد برای جهان همکاری وبفکر ریشه کن شدن کرونا باش
چه کسی به افکار عمومی ملت ایران پاسخ می دهد؟
پاسخ ها
ارش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
اشتباهی منفی دادم
اینکه آمریکا پاسخ افکار عمومی جهانی را می دهد یا نمی دهد مشکل ما نیست! اقتصاد فلک زده ایران و ابر تورم پیش آمده تنها با بازگشت به برجام امکان پذیر است! پس هرچه سریعتر برجام را احیا کنید
ولی دقت کردید هنوز با افغانستان فاصله داریم .
اونا از گشنگی دارن میمیرند
ژاپن قدیمی ترین شرکای تجاری و مشتری نفت ایران است...جالب نیست؟ تا امریکا ایران را تحریم می کند... ژاپن روابط اقتصادی چند دهه گذشته را فراموش می کند و حتی پولهای نفت ما را هم پرداخت نمی کند...حال آیا ما می توانیم از این گزاره نتیجه عدم استقلال کشور ژاپن...نداشتن عزت و غیرت استنباط کنیم؟ نه این نشانه دموکراسی و وجود جامعه مدنی است؟ دولت ژاپن باید در قبابل سیاستهای خود در مقابل مردم و نمایندگان واقعی آنها پاسخگو باشد... بالاخره یک کشور یا باید عزت داشته باشه یا دموکراسی...!!!!
اظهارات کلی مشکلی از مردم را حل نمیکند، ظرف ۳ سال با تحریم آمریکا اقتصاد ایران نابود شده است نمیدانم آقایان کی سرعقل می آیند ....؟؟؟ ظرف ۲ سال همه چیز ده برابر گران شده است، مفهوم ده برابر را درک میکنند؟؟ اتلاف وقت استخوان مردم را خرد میکند و ایران باید هرچه زودتر توافق کند تا بلکه بخشی از زخمهای مردم تسکین پیدا کند!!!
گفتن یک سری بدیهیات چه دردی دوا میکند اینکه‌آمریکا زور میگوید حتی به اروپا‌ روسیه و غیره که حرف امروز نیست شما باید ببینی چگونه میتوان اوضاع را بهبود بخشید وضع ملت را اصلاح کرد حالا دائم بگویید زور میگوید فایده ای دارد؟؟؟ یا بگوئید آمریکا در افغانستان شکست خورد ؟؟دست بردارید از عقده گشایی واقعیت را باید دید و عمل کرد بدانید امروز هم دیر است چه برسد به فردا کشور روی هواست آقای ریسی بیدار هستید یا خواب مرگ و افسردگی دارد کشور را نابود میکند اگر فنر دلار رها شود دیگر کاری نمیشود کرد
یعنی ایت الله دکتر رییسی دستور دادند دیگه حله همه چی.
حتما ژاپن منتظر دستور شما بود بابا یه حرف جدیدی بزن اینقدر هم به دنیا تحکیم وتحکم نکنید مگه شما کیهستی
تمام این حرفها تکراری و آنچه. بیام آورد را به مردم بگویید مگه مردم نامحرم هستند آقای رئیسی تحریم خفه کرد ملت را
اگر ظریف و روحانی دودی داشتن این فقط غرش داره با غرش کاری درست نمیشه اگر میتونی فکری برای قولهای که در انتخابات دادی باش که مردم هیچی فراموش نمیکند مخصوصا فکر مسکن برای مستاجران و تک رقمی کردن تورم @
سوالی که باید مطرح میشد این است که آیا رییسی مطلب جدیدی عنوان کرده یا راه حلی پیشنهاد کرده؟
تداوم شرایط کنونی به آمریکا لطمه بزرگی نمی زند, آیا برای ما ایرانیان هم اینگونه است؟ آیا چین و روسیه و فرانسه و انگلیس خواهان به نتیجه رسیدن برجام هستند؟
اگر دولت جدید با اختیاراتی که دارد بگوید: ما قول می دهیم روی سلاح هایمان عبارا ت تهدید آمیز ننویسم و به هیچ کس اول حمله نکنیم ولی در عین حال نمی توا نیم از برنامه --دفاعی -- سرپوشی کنیم و حق دفاع از خود را داریم آیا کسی در دنیا می تواند کشور ایران را که در ۱۵۰ سال گذشته هیچگاه متهاجم نبوده را محکوم کند؟
ما با زور و تهدید نخواهیم توانست به منافع ملی برسیم. شاید زمان ان باشد که روشی نو به جای حرف های کهنه و تکراری اتخاذ شود. مردم ما بزرگترین قربانی سیاست های بی نتیجه فعلی هستند.
حالا ایران چقدر توی ژاپن پول داره مگه
آقا اینا نوچه آمریکا هستند دلتون و خوش نکنید به این چیزها هیچ مذاکراتی نباید انجام شود. یعنی چی که میگید با اصل مذاکره مشکل ندارید؟؟چه روحانی که دنبال غرب جونش بود مخالف بودیم و حتی شما آقای رئیسی با این حرفت مشکل دارم ما به شما رأی ندادیم که شما دنبال احیای برجام باشید رأی دادیم که نگاه به خودمان و داخل داشته باشیم و تولید ملی بلکه دوباره کارگران به کارخانه برگردند من اینو رو هوا نمی‌گم چون واقعاً جواب داده که میگم
چقدر مهم بود!!!!
ژاپن کاره ای نیست نقش پیک نامه رسانو داره . ما با امریکا طرف حسابی. اونم که تو این مدت نشون داده فقط به دنبال تضعیف ایرانه
ژاپن پولهای بلوکه ایران را آزاد کند به نفع حزب الله و یمن و لبنان و فلسطین و حشد الشعبی می شود ....
معلومه تابناک از پستهایی که پخش کردی بدجوری به سوزش افتادی که رییسی رییس جمهور شده و نتونستی یه پیام برای امیدواری به اینده بگذاری ،هنوز دلارهای جهانگیری که رسانه های زرد به جیب زدند تموم نشده گویا
من اونموقعها گفتم ایران رکوردار تلفات کرونا در جهان میشه ها
واکسن مدرنا یا فایزر را بیارین تکنولوژی ن پیشکش
دولت ژاپن وبانکهای این کشورکه همگی خصوصی هستندهمگام باروابط و‌ضوابط بین المللی عمل میکنندوتاخزانه داری امریکاآزادی پول بلوکه شده رااعلام نکندمحال است حتی باالتماس ازاین طرف آزادشودوای بحال شماکه لحن تهدیدهم دارید!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار