بازدید 100188
رونمایی از سردیس و پلاک‌کوبی خیابان دکتر بدرالزمان قریب

بانویی ادیب که نامش بر تابلوی خیابانی در تهران نشست

با حضور رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، شهردار منطقه۹، ائمه جماعات و مدیران شهری، آیین رونمایی از سردیس و پلاک‌کوبی خیابان دکتر بدرالزمان قریب در مرکز آموزش‌های شهید حیدری (خانه مشق) انجام شد.
کد خبر: ۱۰۶۰۰۳۰
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۴ 25 June 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، در ابتدای این آیین که با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد، سیدمصطفی موسوی، شهردار منطقه ۹، با اشاره به این‌که نام‌گذاری خیابان اجتماعی به بدرالزمان قریب با هماهنگی شواری اسلامی شهر تهران، صورت گرفته است، گفت: «طبق توافقات انجام شده شهرداری تهران با وزارت دفاع، به منظور استفاده از بخشی از پادگان جی برای مسیرهای ترافیکی، معبری در انتهای بلوار استاد معین با ۴باند ایجاد شد که ۲باند آن به فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و ورزشی اختصاص داده شد.»

وی افزود: «در این راستا، خیابانی که تا پیش از این خیابان اجتماعی خوانده می‌شد، پس از هم‌فکری و ارسال پیشنهاداتی به کمیته نام‌گذاری شورای شهر، مقرر شد تا این خیابان به نام بانو بدرالزمان قریب که از مفاخر ایران زمین هستند، نام‌گذاری شود.»

در ادامه، محمد جواد حق‌شناس، رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، با اشاره به اهمیت نام و نام‌گذاری در مدیریت شهری، گفت: «سعی مجموعه مدیریت شهری بر آن بوده تا تناسب در نام‌گذاری به جهت محل زندگانی شهدا و مفاخر رعایت شود، ضمن آن‌که نسبت به دوره پیشین فعالیت شورای شهر، شاهد تغییرات کم‌تری در نام‌گذاری معابر پایتخت بوده‌ایم.»

همچنین، غلامعلی حداد عادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، در سخنانی گفت: «شایسته است از گنجینه مفاخر علمی و ادبی کشور در نام‌گذاری معابر استفاده شود، چنانچه شاهد اقدام پسندیده شهرداری منطقه ۹ هستیم که خیابانی مهم به نام بانو بدرالزمان قریب نام‌گذاری شده است.»

بدرالزمان قریب، زبان‌شناس نامدار ایرانی بود که به ویژه روی زبان کهنِ سُغدی، پژوهش و آثار بسیاری را در این پهنه، منتشر کرده است. این ادیب بزرگ که عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی بود، ۷ مرداد سال ۱۳۹۹، در سن ۹۱ سالگی بر اثر کرونا درگذشت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۱۶
اسم خیابان "آرش کمانگیر" در تهرانپارس را که تغیر کرده، برگردانید.
خدا را شکر مشکل تندیس حل شد ان شا الله شامل دیگران هم بشود
برادران دلواپس ارزشی خبر دارن؟ به هرحال اگه اونا تابلو خیابون و سردیس رو جدا نکنن ، سارقین محترم قطعاً سردیس رو توی روز روشن با پایه اش می دزدند. آخه خوشبختانه هرچی که نداریم در عوض امنیت داریم.
عزیزان دلواپس بشتابید که دین از بین رفت
کار خوبی است
موهایش پیداست اشکال ندارن حضرات
لطفا بفرمائید ۱- چند روز دیگر قراره سردیس این بانوی عزیز و گرامی رو بدزدند؟
۲- لطف قوه قضاییه پاسخ بده که عاقبت سرقت سردیس و تندیس معارف و مشاهیر که تا کنون سرقت شده چه شد و به کجا رسید؟
یعنی در این کشور هنرمند پرور یک مجسمه ساز درست و حسابی وجود ندارد یا عمدا از این مجسمه سازهای مبتدی استفاده می کنن که مجانی در بیاد ؟
خدا وکیلی این سردیس چقدر شبیه مرحومه است ؟
به این آقای بی عادل و شورای اسلامی شهر بگین پس چطوریه نام مترو باقرخان را به مدافعان سلامت تغییر دادین؟

یعنی باقرخان جزو مفاخر و اسطوره این کشور نبود؟!!! چرا اتقدر نفرت تولید می کنید...؟
دستشان درد نکند،عالی انتخاب کرده اند
زیباست نام خانم دکتر ژاله آموزگار استاد بی مثال زبانهای باستانی ایران نیز بر یکی از خیابان های تهران نقش ببندد
حالا دیگه دیره برای نام گذاری
بسیار عالی
این شورا کاردیگه غیراز تعویض نام خیابان ها هم بلده؟؟!!!
چرا خیابانی را به اسم مادرانی که چندشهید داده اند نامگذاری نمی کنید؟؟!!
روانش بهشتی باد
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار