بازدید 13414

آستان قدس رضوی مالیات پرداخت می‌کند

تولیت آستان قدس رضوی گفت: نه تنها کمکی از دولت دریافت نمی‌کنیم بلکه مالیات را براساس قانون پرداخت می‌کنیم.
کد خبر: ۱۰۵۹۴۱۲
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۵ 22 June 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما, حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با بیان اینکه از تلخ‌ترین دوران زندگی من محدودیت زیارت برای زائران حرم رضوی در شرایط کرونا بود افزود: هم آموزه‌های دینی و هم عقلانیت به ما آموخته است به سلامت مردم فکر کنیم و بر این اساس بین زیارت و سلامت زائران جمع کردیم و بار رعایت دقیق شیوه نامه‌های بهداشتی زیر نظر کارشناسان وزارت بهداشت یکسالی است که وضع بهتر شده است.

وی افزود: در ایام کرونا ۱۰ میلیون ماسک رایگان بین زائران توزیع شد و ۷ هزار خادم یار سلامت در رواق‌های متبرکه بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی نظارت می‌کنند و اکنون امکان تشرف زائران تا روضه منوره وجود دارد.

مروی گفت: روند ساخت و تجهیز زائرسرا و زائر شهری که تولیت قبلی آستان قدس آن را آغاز کرد ادامه دادیم و در سال ۹۸ سیصد و هفتاد هزار زائر اولی در این مراکز ساکن شدند، اما بدلیل محدودیت‌های کرونایی به سمت استفاده از همه ظرفیت فضای مجازی رفتیم و صدا وسیما نیز نهایت همکاری را با برنامه‌های معرفتی آستان قدس انجام داد البته هیچ چیز جای حضور در این فضای مقدس را نمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه هزاران ساعت برنامه‌های معرفتی و زیارتی از حرم مطهر به زبان‌های مختلف دنیا پخش کردیم افزود: با ایجاد بستر مناسب در فضای مجازی بیش از یک میلیون مخاطب را جذب کردیم.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: اداره حرم مطهر و هزینه‌های آن همه از موقوفات و نذورات مردم است.

وی با بیان اینکه حدود یک میلیون متر مربع فضای باز و مسقف حرم مطهر است افزود: در شرایط عادی سالانه ۳۰ میلیون زائر به مشهد می‌آید که به طور میانگین سه روز در این شهر توقف می‌کند و روز دو بار نیز به حرم مطهر مشرف می‌شود که با در نظر گرفتن مجاوران حرم رضوی سالانه ۲۰۰ میلیون تردد در آستان مقدس انجام می‌شود و هزینه بسیار زیادی دارد.

وی ادامه داد: آستان قدس رضوی اداره موقوفات دارد و اگر وقف مشکل قانونی نداشته باشد پذیرفته می‌شود البته برخی موقوفات عام و برخی خاص هستند و مقید هستیم از موقوفات صیانت و براساس وقف نامه عمل کنیم.
مروی گفت: اکنون فقط روشنایی صحن قدیر مناسب است و بقیه صحن‌ها از نظر بنده کم نور هستند و ما از روشنایی صحن‌ها رازی نیستیم.

وی افزود:​ هزینه‌ها را فقط وقف خاص تامین نمی‌کند، زیرا زمانی کل حرم با هزار شمع روشن می‌شد، اما اکنون اینطور نیست.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: در شرایط کرونا یک میلیون بسته غذایی به نیازمندان داده شد که همه از موقوفات مردمی بود.

وی با بیان اینکه کار‌های مثبت تولیت‌های معزز گذشته را با قدرت ادامه می‌دهیم وهیچ کاری را تعطیل نکرده ایم ادامه داد: درباره برخی کار‌ها با کار کارشناسی ادامه روند را مانند خادم یاری متوقف کردیم.

مروی گفت: در موضوع خادم یاری اگر می‌خواستیم روند نام نویسی در سایت ادامه یابد ۲۰۰ هزار نفری که تا آن زمان برای خادم یاری نام نویسی کرده بودند اکنون به دو میلیون نفر رسیده بود در حالی که ظرفیت استفاده از خادم یاران برای صحن‌ها محدود است.

وی افزود: همه مجموعه‌های آستان مقدس از جمله اقتصادی و فرهنگی زیر نظر بازرسی و حسابرسی هستند و هیچ خط قرمزی در این زمینه وجود ندارد.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: حتی حسابرسان و بازرسان دفتر تولیت را نیز بازرسی و حسابرسی می‌کنند.
وی ادامه داد: حسابررسی‌ها به وسیله موسسه مفید راهبر که همه نهاد‌های زیرنظر رهبر معظم انقلاب اسلامی را حسابرسی می‌کنند انجام می‌شود.

مروی افزود: بازرسی و حسابرسی در آستان قدس جنبه زینتی ندارند و آن‌ها در سه لایه حسابرسی کار خود را انجام می‌دهند.
وی گفت: تصمیم ما ادغام شرکت‌های آستان قدس و کاهش تصدی گری در این شرکت هاست.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های اقتصادی آستان قدس همه از موقوفات است و بنیاد بهره وری موقوفات آستان قدس کار اقتصادی انجام می‌دهد افزود: رویکرد ما در این زمینه دستیابی به سود محض نیست بلکه به استقلال اقتصادی کشور می‌اندیشیم و نمونه آن تولید داروی فاکتور هشت برای بیماران هموفیلی در مجموعه داروسازی آستان قدس است که نیاز به واردات این دارو را رفع کرده است.

وی ادامه داد: در حوزه کشاورزی و تولید دانه‌های روغنی زمین در اختیار کشاورزان قرار داده ایم و فقط برآن نظارت و مدیریت می‌کنیم.

وی افزود:​ تقویت شرکت‌های دانش بنیان از برنامه‌های ماست و به جز مواد اولیه ضروری کالایی را وارد نمی‌کنیم.

مروی گفت: زمین‌هایی را که در اختیار داریم نیز به بهره وری می‌رسانیم تا هم هزینه‌های حرم را تامین کنیم و هم منابع آستان قدس پایدار بماند و تمام نشود.

وی درباره توزیع غذای حضرتی نیز ادامه داد: شرمنده زائرانی هستیم که نمی‌توانیم در این زمینه به همه آن‌ها پاسخ دهیم.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: موقوفات و نذورات آستان قدس آنقدر نیست که همه زائران از غذای حضرتی بهره‌مند شوند و سالانه فقط یک میلیون زائر میتواند از غذای حضرتی استفاده کند.

وی افزود: در سامانه‌ای که برای این موضوع ایجاد شده و افراد در آن نام نویسی می‌کنند هر سه سال یکبار می‌توانند غذا دریافت کنند.

مروی گفت: به این دلیل و برای بهره مندی زائران ۴ چایخانه‌ها را در صحن‌ها تدارک دیده ایم که سه چایخانه به بهره برداری رسیده و برای یکی در حال مکان یابی هستیم البته شیوع کرونا استفاده از این چایخانه‌ها محدود کرده است.

وی ادامه داد: تا کنون گیت‌های بازرسی برای سهولت ورود زائران به صحن‌های متبرک ساخته نشده است و گفتگوی‌هایی در این زمینه با وزارت دفاع و صنایع دفاعی داشته ایم که گیت‌هایی بسازند تا هر فلز همراه زائر را به عنوان شی خطرناک تشخیص ندهند.

مروی گفت: زیرساخت‌های ما در زمینه فرهنگی مناسب است و برای ۲۰ سال آینده برنامه ریزی کرده ایم که از جمله آن‌ها تبدیل کردن پشت بام‌های حرم مطهر به صحن است تا حداکثر بهره وری را از فضا‌های موجود داشته باشیم.

تولیت آستان قدس رضوی افزود: در زمینه فضای مجازی برای اشاعه فرهنگ رضوی و زیارت متعالی و با معرفت در صدد ایجاد کتابخانه در رواق‌های مطهر رضوی هستیم البته اکنون میلیون‌ها نفر ازطریق فضای مجازی با کتابخانه حرم مطهر ارتباط دارند.

وی گفت: براساس وظیفه و آنچه که رهبری معظم انقلاب برای ما تبیین فرموده اند توجه و کمک به محرومان مجاور زائران نیازمند و نیازمندان ساکن در محل موقوفه هاست.

مروی افزود: با دقت فراهم این کار را انجام می‌دهیم وافزون بر توزیع یک میلیون بسته ۵۰۰ هزار تومانی در شرایط کرونا در پی اشتغال پایدار برای نیازمندان هستیم.
وی ادامه داد: البته امکاناتی که بتوانیم همه نیازمندان شهر مشهد را بی نیاز کنیم نداریم.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: در سامانه رواق تمام عملکرد استان قدس رضوی برای ایجاد شفافیت وجود دارد.

وی افزود: با دولت همکاری می‌کنیم که نمونه آن اجرای طرح آبیاری ۳۲۰ هکتار از اراضی کشاورزی سیستان و بلوچستان است.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: ۳۰ هکتار زمین آستان قدس را نیز در منطقه شهید رجایی و باهنر مشهد برای خانه سازی برای محرومان اختصاص داده ایم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۱۲
الهی بمیرم براتون.....
حرف که باد هواست با سند مدرک باید ثابت کنید
میکند اما دوباره مالیات دریافتی برگشت داده میشود
نه تو را خدا. از دولت میخواستین کمک هم بگیرید با اینهمه درآمد؟
چند درصد درامد؟
ببینیم و تعریف کنیم !!!
بله كه بايد بديد و امور مالي هم بايد شفاف باشد.
باور نمیکنیم
مگه داریم!

کجای صحبتش گفته بود مالیات میدیم که تیترش کردید؟
جدا؟؟؟؟؟؟
مدارکش را رو کنید ببینیم پارسال چقدر مالیات به خزانه کشور پرداخت کردید!!!؟؟؟.
لطفا فاکتور پرداخت و تاییده بانک را نشان دهید!!!
آره..یه چند ریالی پرداخت میکنه که نگن یه وقتی مالیات نمیده !!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر