بازدید 16243
۹
اسرائیل در هفته‌ای که گذشت

ضربات موشکی شدید به اسرائیل/بازگشت دوباره سیستم نظامی به شهر‌های داخل فلسطین اشغالی

«اسرائیل در هفته‌ای که گذشت»؛ بسته‌ای خبری است که به مهم‌ترین خبرها، رویداد‌ها و تحلیل‌های درون سرزمین‌های اشغالی می‌پردازد. در واقع، آنچه در اینجا قصد داریم بدان بپردازیم، علاوه بر رویدادها، دیدگاه‌ها و نظریاتی است که از سوی رسانه ها، مقامات و تحلیلگران رژیم صهیونیستی درباره مسائل مختلف منتشر می‌شود. از سوی دیگر، به تدابیری که این رژیم برای مدیریت رویداد‌های مختلف اتخاذ می‌کند پرداخته می‌شود.
کد خبر: ۱۰۵۴۰۵۹
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۸ 24 May 2021

ضربات موشکی شدید به اسرائیل/بازگشت مجدد سیستم نظامی به شهرهای داخل فلسطین اشغالی

«اسرائیل در هفته‌ای که گذشت»؛ بسته‌ای خبری است که به مهم‌ترین خبرها، رویداد‌ها و تحلیل‌های درون سرزمین‌های اشغالی می‌پردازد. در واقع، آنچه در اینجا قصد داریم بدان بپردازیم، علاوه بر رویدادها، دیدگاه‌ها و نظریاتی است که از سوی رسانه ها، مقامات و تحلیلگران رژیم صهیونیستی درباره مسائل مختلف منتشر می‌شود. از سوی دیگر، به تدابیری که این رژیم برای مدیریت رویداد‌های مختلف اتخاذ می‌کند پرداخته می‌شود.

رويدادها

١. ارتش اسرائیل اعتراف کرد، عملیات سری استراتژیک اجرا کرده، ولی شکست خورده و نتایج محدودی داشته است. آفیخای ادرعی، سخنگوی ارتش اسرائیل، بعد از انتشار شماره تلفنش توسط فعالان حماس، صد‌ها نامه ناراحت کننده و تماس تلفنی در ساعات اخیر داشته است.

٢. یدیعوت احرونوت: فقط طی چهار روز خسارات‌ در اسرائیل در پی تنش‌های امنیتی با غزه، بیش از نصف خسارت جنگ جرف صامد در ۲۰۱۴ است که ۵۱ روز به طول انجامید.

٣. شبکه ۱۲ عبری: تا کنون تعداد ساختمان‌های آسیب دیده در شهر اسدود در پی شلیک موشک‌ها از غزه به ۱۰۰ ساختمان رسیده است.

٤. حمله با عملیات زیرگیری در قدس: ۷ مجروح از جمله ۴ پلیس که دو نفر از آن‌ها در وضعیت بسیار خطرناک هستند در پی عملیات زیرگیری توسط جوانی از محله شیخ جراح انجام شد.

٥. متوقف شدن فعالیت سکوی گاز روبه روی سواحل غزه بعد از تلاش حماس برای بمباران آن.

٦. کشته شدن دو تن و زخمی شدن ۱۳۴ تن در راه پله‌های یک کنشت یهودی در جفعات زئیف.

٧. سخنگوی ارتش اسرائیل: یک کشتی اسرائیلی با موشک‌های شلیک شده از نوار غزه آماج قرار گرفت که البته هیچ زخمی و خسارتی نداشت و کشتی در تیررس قرار نگرفت.

٨. موشک‌هایی از لبنان در شمال شلیک شد و ارتش تصمیم گرفت، پناهگاه‌های شهرک‌های مرزی را باز کند.

٩. قطع برق مناطقی از سدیروت در پی بمباران موشکی از غزه.

١٠. شبکه ۱۲ قرب زکیم: حماس یک بمب ضد زره (موشک کورنیت) به یک اتوبوس سربازان شلیک کرد که در پی این حمله، یک سرباز که در کنار اتوبوس خالی ایستاده بود با جراحات جزئی مواجه شد.

١١. درگیری‌ها بین فلسطینی‌ها و پلیس اسرائیل در فضا‌های مسجد الاقصی بعد از نماز جمعه.

١٢. آمار‌های اولیه فقط از خسارات‌ غیر نظامی طی شلیک موشک از غزه در درگیری‌های اخیر نشان می‌دهد تا کنون ۵۳۰۰ گزارش در مورد خسارت ثبت شده است. ۳۴۰۰ ساختمان به شکل کلی یا جزئی و ۱۷۰۰ خودرو و صد‌ها لوازم دیگر و زمین‌های کشاورزی و ... خسارت دیده اند. ۲۳۰۰ گزارش خسارت در منطقه تل آویو و اطراف آن بوده است و ۲۶۰۰ گزارش در شهر‌های جنوب با علم به این که گزارش‌ها در روز‌های آینده بعد از بازگشت ساکنان شهرک‌های غلاف و جنوب به مناطق خود و اعلام حجم خسارات‌ چند برابر خواهد شد. این افراد اخیرا از شهرک‌ها فرار کرده بودند.

دیدگاه‌ها و نظریات

١. شبکه ۱۲: چند تحلیلگر استودیو را ترک کردند و بقیه یکدیگر را سرزنش کردند، برخی ارتش را مجرم دانستند و برخی با کلمات زشت پاسخ آن‌ها را دادند.

٢. گانتس: اکنون ارزیابی وضعیت در فرماندهی مرکزی را به پایان رساندم. فلسطینی‌ها در کرانه باختری باید بدانند که دولت اسرائیل از بالا رفتن تنش‌ها نفعی نمی‌برد، اما برای هر سناریویی آماده است.

٣. رئیس ستاد کل: به دلیل آمادگی برای چند روز درگیری دیگر تمامی شرکت‌های هواپیمایی خارجی سفر‌های خود به اسرائیل را لغو کردند.

٤. لیبرمان به نتانیاهو حمله کرد: کابینه کاملا تحت تسلط نتانیاهو است و وزرا، هیچ تأثیر حقیقی ندارند.

٥. چند وزیر در کابینه خواستار پایان دادن به عملیات شدند: بانک اهداف خود را تمام کرده است.

٦. نتانیاهو: همیشه فشار بین المللی علیه ما بوده است، اما آمریکا از ما حمایت کرده است

٧. یوسی میلمان/ روزنامه هارتس: یک حمله غیر ضروری دیگر در نتیجه ارزیابی اشتباه. حماس صد‌ها موشک دوربرد دارد و بانک مورد هدف قرار گرفته ارتش اسرائیل در حال کاهش است.

٨. فرمانده جبهه داخلی به شبکه ۱۱ گفت: اسرائیل در این حمله ضربات موشکی بسیار شدیدی از دشمنان خورد.

٩. فرمانده جبهه داخلی در ارتش دشمن اسرائیلی در مصاحبه با سایت والانیوز: ما کاملا آماده نبودیم، حجم شلیک از غزه از همه درگیری‌های اسرائیل بیشتر بود.

١٠. سرهنگ یواف عمیرام فرمانده پایگاه هوایی بالماخیم که با موشک‌های غزه مورد هدف قرار گرفت گفت: مشکلات غزه را نمی‌توان با ابزار‌های نظامی حل کرد.

١١. اسحاق بوجی هرتزوگ رئیس خبرگزاری یهودی، رسما برای ریاست رژیم صهیونیستی اعلام کاندیداتوری کرد.

١٢. سایت عبری والا: جلعاد اردان، سفیر اسرائیل جلسه مجمع عمومی سازمان ملل را در اعتراض به متهم کردن اسرائیل به ارتکاب جنایت عمدی علیه کودکان در زمان خواب و جنایات جنگی در غزه توسط وزیر امور خارجه فلسطین ترک کرد.

١٣. الموغ بوکیر: مردم فراموش نخواهند کرد که نتانیاهو به عنوان نخست وزیر در سال‌ها دو دولت تشکیل داد؛ یکی دولت اسرائیل و دیگری دولت غلاف عزه و جنوب و زندگی شهرک نشینان را زیر یوغ حماس قرار داد.

اقدامات

١. به دلیل اوضاع پرتنش امنیتی با غزه، تمامی سازمان‌های اعتراضی تظاهرات هفتگی خود علیه نتانیاهو در قدس و تل آویو را لغو کردند.

٢. گانتس و کوخافی پیشنهادی به مدیر کل پلیس دادند تا از هلیکوپتر‌های نیروی هوایی برای انتقال افسران پلیس استفاده کند.

٣. به دلیل شرایط امنیتی پرتنش با غزه: شرکت بین المللی مسافرت‌های دریایی رسما سفر‌های دریایی خود را لغو کرد.

٤. دستورالعمل‌هایی به فرماندهان بزرگ در فرماندهی جنوب و شمال ارسال و به سربازان اجازه داده شده است تا به دلیل ترس از حمله به آن‌ها توسط جوانان عرب، با لباس‌های غیر نظامی بر سر کار خود حاضر شوند.

٥. بعد از جلسه ارزیابی وضعیت در الحفره: کوخافی رئیس ستاد کل و ایال زامیر نایب رئیس ستاد کل و افسران دیگر ادامه حمله به غزه برای روز هشتم را تصویب کردند.

٦. به دلیل ترس از نفوذ از سمت مرز‌های اردن، دستورالعملی برای ساکنان چند شهرک نشین صادر و از آن‌ها خواسته شد در خانه بمانند و در‌های خود را ببندند.

٧. به تأخیر افتادن مانور ماه جنگ به سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۱؛

٨. نشست شاباک، ارتش و پلیس به ارتباط دادن آنچه در غزه، قدس و کرانه باختری رخ می‌دهد، منجر شد و نتیجه نشست این بود که باید تمام تلاش انجام شود تا بین این سه بخش جهت ممانعت از همراهی حماس با آنچه در کرانه باختری و ۴۸ اتفاق می‌افتد، هماهنگی ایجاد شود.

٩. سرتیپ تامیر فرمانده فرماندهی میانی دستور داد که شهرک نشین‌های زیر در کرانه باختری به وضعیت ویژه در جبهه داخلی اضافه شود " أورانیت، ألفی منشیة، إلکانا، عتس إفرایم، تسوفیم، کارنی شومرون، شعاری تیکفا. به دلیل تنش‌های امنیتی قبلا این محدوده ۸۰ کلیومتر از مرز‌های غزه تعیین شده بود.

١٠. تعداد درخواست‌های داشتن سلاح جنگی در اسرائیل بعد از اعتراض‌ها در شهر‌ها در هفته اول عملیات حارس الاسوار هفت برابر شد و به ۱۹۲۶ درخواست رسید.

١١. سخنگوی ارتش دشمن: ارتش می‌خواهد منزل منتصر شلبی، مجری عملیات زعتره را ویران کند.

١٢. جبهه داخلی: توقف مؤسسات آموزشی از شهر نتانیا در شمال گرفته تا جنوب و برخی شهرک‌های شمال کرانه باختری.

١٣. هارتس: سیستم نظامی مجدد به شهر‌های داخل فلسطین اشغالی بازمی‌گردد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۹
روزي که دشمنان بدانند که به پيروزي و موفقيت نمي‌رسيم از قطعنامه و صلح و آشتي خبري نيست. اساس آنها بر «اصل دومينو» بنا شده؛ يعني زماني که اولين ضربه را بزنند تا زماني که آخرين قطعه بيفتد مي‌جنگند ولي هروقت اولين شکست را مشاهده کنند، سريعاً به سراغ قطعنامه و آتش بس مي‌روند

از تفاوت نتانیاهو روز های اول جنگ تا آخر که یک طرفه اعلام آتش بس کرد کاملا مشخصه شکست خوردند در برابر کوچکترین ترین جبه مقاومت حماس
اما در رسانه های خارجی که متاسفانه کمتر دروغ میگن با دلیل و مدرک و ..... دیدیم که چطوری غزه داغون شد و ۲۷ برابر اسراییل تلفات انسانی داد
بر فرض که اسراییل را نابود و کاخ سفید را حسینیه کردید حالا برق این دو را چطوری تهیه می فرمایید !؟!؟؟؟؟
چقدر شانتاژ تبلبغاتی.صدهاهزار .اواره دها هزار.خونه خراب صدها مراکز اداری امنیتی ویران( ازفرماندهی ارشد ونیروهای غزه ای کشته
که بگزریم) زنان.مردان وکودکان هزاران کشته وزخمی .ازچه پیروزی صحبت میکنید ..شماها که زندگی وزن وبچه هاتون بیرون ازغزه وبادلارهای امربکائی مییگذرد..اری شماها پیرورید
چی میگی بابا تابناک ؟ چی میگی ؟
تو آب و برق مملکت موندید بازم ول کن نیستید ؟؟؟
با چه رویی اینقدر حرف میزنید شماها ؟
چه گرفتاری شدیما ، عجبا
چه چیز محترمانه ای میشه به شما ها گفت که سانسور نشه ؟؟؟؟؟؟؟؟
تابناک مچکرم دل ما را شاد کردید باین خبرها خداوند متعال دلتان را شاد کند. شجاع و ضد اسرائیلی و ضدمنافقین داخلی و خارجی و کفار و مخالفین نظام باشید و همیشه طرفدار محرومان ومستضعفان باشید. متشکرم
حداقل از انتقام و حمله اسرائیل به تاسیسات زیر ساخت توانیر هم بنویسید. لابد باید از رسانه های اونوری بشنویم؟
ایران در هفته ای که گذشت: نبود مرغ و روغن و شکر در بازار، قطع مکرر برق حتی سه بار در روز
بالاخره یه سایت اخبار اسراییل رو شروع کرد والا به خدا "اورشلیم پست"هر روز درباره ایران اخبار میذاره اون وقت تندرو ترین سایت های ما چی بشه یه خبر از اسراییل بذارن
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار