بازدید 18752
مردانی که بازی‌های حساس بحرین را سوت می‌زنند

خبر خوب به تیم ملی با اعلام فهرست داوران گروه ایران در انتخابی جام جهانی؛ فقط یک داور عرب

اغلب داوران از کشور‌های صاحب فوتبال شرق دور هستند؛ هر چند سابقه سوت‌های عجیب داوران کره‌ای و استرالیایی علیه تیم ملی ایران نیز در حافظه ورزش ایران ثبت شده است، آن‌ها قابل مقایسه با داوران عرب نیستند. سپردن قضاوت بازی ایران و بحرین که مهمترین تقابل شاگردان اسکوچیچ خواهد بود، به داور ژاپنی بهترین انتخاب برای تیم ملی ایران خواهد بود.
کد خبر: ۱۰۵۲۱۳۷
تاریخ انتشار: ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۰:۲۲ 16 May 2021

اسامی داوران گروه ایران در انتخابی جام جهانی اعلام و تا حدودی باعث نفس راحت بازیکنان، کادرفنی و هواداران تیم ملی فوتبال ایران شد.

به گزارش «تابناک ورزشی»؛ بعد از حکم عجیب و غریب کنفدراسیون فوتبال آسیا برای اعطای میزبانی رقابت‌های انتخابی جام جهانی قطر به بحرین در مرحله برگشت، فدراسیون فوتبال ایران، کادرفنی، بازیکنان و مردم ایران به اتفاقات پیش رو در این کشور کوچک حاشیه خلیج فارس که کمتر از نیم قرن پیش جزوی از خاک کشورمان بود، بدبین شده اند.

بسیاری از هواداران تیم ملی بر این باورند در بحرین اتفاقات عجیب و دور از انتظار و خارج از قواعد رسمی فوتبال در انتظار تیم ملی ایران خواهد بود تا تیم پرستاره کشورمان را از صعود به مرحله پایانی بازدارد. یکی از مهمترین بدبینی‌های کارشناسان و دوستداران تیم ملی که ریشه در اتفاقات تلخ گذشته دارد، موضوع داوری مسابقات است. تصور اغلب روزنامه نگاران و کارشناسان خبره ایرانی، اعمال نفوذ احتمالی بحرین از طریق رییس کنفدراسیون در داوری این مسابقات حساس است. با این حال اعلام فهرست داورانی که قرار است بازی‌های بحرین را قضاوت کنند تا حدودی باعث خرسندی و خوشحالی ایرانیان شده است.

خبر خوب برای تیم ملی در فهرست داوران گروه ایران در انتخابی جام جهانی

مسابقات گروه C انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر از ۱۳ لغایت ۲۵ خردادماه با حضور تیم‌های ملی فوتبال ایران، عراق، بحرین، هنگ کنگ و کامبوج برگزار می‌شود و با اعلام فدراسیون جهانی فوتبال اسامی داوران در این گروه به شرح زیر است؛

کریستوفر بث از استرالیا، فو مینگ از چین، ادهم محمد از اردن، هیرویوکی کیمورا از ژاپن، کیم جونگ هیوک از کره جنوبی و ایلگیز تانتاشف از ازبکستان.

همانطور که دیده می‌شود، اغلب داوران از کشور‌های صاحب فوتبال شرق دور هستند؛ هر چند سابقه سوت‌های عجیب داوران کره‌ای و استرالیایی علیه تیم ملی ایران نیز در حافظه ورزش ایران ثبت شده است، آن‌ها قابل مقایسه با داوران عرب نیستند. در لیست اعلام شده فقط یک داور معروف از اردن که خاطره خوشی از او نداریم، دیده می‌شود. تانتاشف ازبک نیز اخیرا در لیگ قهرمانان آسیا برای پرسپولیس سوت زده است.

حال با جمع بندی کلی، به نظر می‌رسد سپردن قضاوت بازی ایران و بحرین که مهمترین تقابل شاگردان اسکوچیچ خواهد بود، به داور ژاپنی بهترین انتخاب برای تیم ملی ایران خواهد بود. حتی قضاوت داور استرالیایی که با وقت کشی عجیب و بازی‌های ناجوانمردانه و جوسازی شگفت آور آن‌ها در زمین آشناست، هم می‌تواند انتخابی خوب برای ما باشد.


داوران برجسته ایران کجا سوت می‌زنند؟

همچنین سه تیم داوری از ایران جهت قضاوت در این مسابقات مهم حضور خواهند داشت. علیرضا فغانی به ‌همراه محمدرضا منصوری و محمدرضا ابوالفضلی درگروه H این مسابقات به کره جنوبی می‌روند. دیدار‌های این گروه با حضور تیم‌های لبنان، کره شمالی، ترکمنستان، سریلانکا و کره جنوبی برگزار می‌شود.

موعود بنیادی‌فرد به ‌همراه علی میرزابیگی و سعید قاسمی در گروه E به کشور قطر سفر کرده و بازی‌های تیم‌های عمان، هند، افغانستان و قطر را قضاوت می‌کنند. حسن اکرمی با همراهی علیرضا ایلدروم و حسن ظهیری، قضاوت تک بازی ژاپن و میانمار را در ژاپن به عهده دارد. همچنین پیام حیدری به عنوان داور چهارم در این مسابقه حضور دارد. ناظر داوری از کشور عراق و نماینده مسابقه از هند انتخاب شده است.

 

نویسنده: بهنام شریفی

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۷
چه تیتر نژادپرستانه‌ای!
پاسخ ها
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۶
واقع بینانه است
ناتوانی های خودمان را به حساب دشمنی دیگران نگذاریم، چون این مصداق بارز توهم هست.
دشمنی‌ها را کنار بگذارید و دوستی را سر لوحه قرار دهید
همه دنیا بدن فقط ایرانیا خوبن
منم با شما کاملا موافقم داوران استرالیا و کره و اردن و عرب و ترکیه و اروپا و آمریکا و قطب شمال و جنوب همشون بدن فقط ما خوبیم تو دنیا
بیچاره ها، تا کی میخواین همه چی رو گردن داور بندازین؟
خوبه دیگه بهونه ای ندارین..
منطقم خوب چیزیه
چرا دنبال تفرقه هستید
تیتر نژادپرستانه و نفرت پراکن

با رنگ و بوی فوتبالی و خیلی هم عادی ...
داور کجایی باشه خوبه کجایی باشه بده. درست بازی کردن هم هیچی
بالاخره اعتراض ایران به میزبانی بحرین به کجا رسید؟ آیا مثل صدای مردم به جایی نمی رسد؟
متاسفم که سیاست و نژادپرستی در ایران همواره با ورزش آمیخته شده
نژاد پرست بدبخت!
واقعا متاسفم... رویه و شیوه نشریه شما فقط انزجا و تنفر ایجاد میکند.
از هموطن‌های عرب خودمون خجالت بکشید! تیتر شما مصداق بارز نژادپرستی و تفرقه‌پراکنی هست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۷
به نظر میاد بعضی ها دنبال این هستند که حس بیگانه بودن در خودشون داشته باشند
بابا داره درباره داوران متعلق به کشورهای عربی حرف می زنه کی به عرب های ایران کار داشت
یه روز یه نفر می بینه ابی و داریوش رو دستگیر کردن می پره وسط بینشون به پلیس میگه ما سه تا رو کجا می برید
حالا شده قصه یه عده توی ایران
خودم عرب خوزستانم،و از این مجله ازرده خاطر شدم،واقعا تا کجا نژاد پرستی مگه ما عربا چه مونه؟؟؟؟؟ نجسیم؟پول باباتونو خوردیم؟؟؟؟
این زمین،،،،،،، ،زمین ماست،حالا که میگی زمین تو نیست زمین ایرانه چرا وقتی میگیم تهران زمین همه ماست بهت برمیخوره،حالا همون زمینت چی داره جز خاک والا
اینجا معادن،نفت،گاز، نفتشهS هست شاید یگی اس چیه یعنی نفت سوپر....
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار