بازدید 6166

سوئد سفیر روسیه را فراخواند

وزارت خارجه سوئد روز شنبه سفیر روسیه را در اعتراض به تحریم‌های اخیر مسکو علیه مقامات اتحادیه اروپا فراخواند.
کد خبر: ۱۰۴۹۳۲۸
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۹ 01 May 2021
به گزارش تابناک به نقل از فارس، وزارت خارجه سوئد روز شنبه سفیر روسیه را فراخواند تا اعتراض خود را به تحریم‌های مسکو علیه مقام‌های اتحادیه اروپا اعلام کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، «متز ساموئلسون» سخنگوی وزارت خارجه سوئد گفت: «بر خلاف تحریم‌های اتحادیه اروپا، تحریم‌های روسیه خودسرانه بوده و از لحاظ قانونی نامشخص بوده و تنها ابراز انگیزه سیاسی است».

«آسا اسکات» رئیس موسسه تحقیقات دفاعی سوئد یکی از کسانی است که روسیه تحریم‌هایی را علیه وی اعمال کرده است.

روسیه روز گذشته ورود هشت مقام از کشور‌های عضو اتحادیه اروپا به خاک این کشور از جمله «دیوید ساسولی»، رئیس پارلمان اروپا را ممنوع اعلام کرد.

وزارت خارجه روسیه با اعلام این خبر آن را پاسخ مسکو به اقدام اتحادیه اروپا برای ممنوع کردن ورود مقام‌های ارشد روسیه به اروپا به دلیل نقش آن‌ها در زندانی کردن «الکسی ناوالنی»، مخالف غرب‌گرای روسیه دانسته است.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: «اتحادیه اروپا سیاست تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی علیه شهروندان و سازمان‌های روسیه را ادامه می‌دهد.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «فقط در مارس ۲۰۲۱، شش شهروند روسیه مشمول محدودیت‌های غیرقانونی اتحادیه اروپا شدند. این رویه، خلاف منشور سازمان ملل و قوانین بین‌المللی است.»

پارلمان اروپا روز گذشته (پنجشنبه) قطعنامه‌ای را به تصویب رساند که خواستار اعمال تحریم‌های جدید علیه پروژه خط‌لوله گاز «نورد استریم»، شرکت روس‌اتم و اخراج روسیه از سامانه پیام‌رسان بانکی «سوئیفت» شده است.

این قطعنامه با ۵۶۹ رأی موافق و ۶۷ رأی مخالف به تصویب پارلمان اروپا رسید. در این قطعنامه از اتحادیه اروپا خواسته شده وابستگی خود به انرژی روسیه را کاهش دهند. از نهاد‌های اتحادیه اروپا و کشور‌های عضو این اتحادیه نیزخواسته شده تکمیل پروژه خط لوله نورد استریم و نیروگاه‌های هسته‌ای در حال ساخت توسط شرکت روس‌اتم را متوقف کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل