بازدید 102157
نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی در گفت‌وگو با تابناک اقتصادی

قیمت مرغ رکورد زد؛ واردات آن کلید خورد / توان صادرات یک میلیون تن مرغ داریم، ولی واردکننده می‌شویم!

کشوری که می‌تواند ۸۰۰ هزار تا یک میلیون تن مرغ صادر کند، منطقی نیست در آخر سال، واردات ۵۰ هزار تن مرغ برنامه ریزی شود. مرغ وارداتی اواخر فروردین به بازار کشور خواهد رسید و مشخص نیست در آن مقطع شرایط کشور در بازار مرغ چگونه باشد.
کد خبر: ۱۰۴۱۵۳۴
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۹ 18 March 2021

قیمت مرغ رکورد زد؛ واردات آن کلید خورد/ توان صادرات یک میلیون تن مرغ داریم، ولی واردکننده می‌شویم!

اوضاع بازار مرغ اصلا مساعد نیست؛ در حالی که قیمت مرغ مصوب ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومان اعلام شده، در بازار آزاد حداقل بیش از ۳۰ هزار تومان است.

به گزارش تابناک اقتصادی، اوایل سال جاری بود که شاهد زنده به گور کردن جوجه های یک روزه بودیم و مرغداران در همان روزها با ضرر و زیان های هنگفتی رو به رو بودند و هیچ کس فکر چاره ای نمی کرد.

با گذشت زمان عوامل گوناگونی موجب شد تا قیمت مرغ روند صعودی به خود بگیرد که از آن جمله می توان به کاهش تولید به خاطر ضرر و زیان و نبود نهاده های دامی و افزایش تقاضا بخاطر گران شدن گوشت قرمز اشاره کرد.

هر چند مسئولین بارها وعده ارزان شدن قیمت مرغ را دادند، روز به روز به صف خرید مرغ به قیمت مصوب در شهرها اضافه شد و در این ایام کرونایی در برخی شهرها صف های خرید مرغ غلغله است!

حالا در آخرین روزهای سال جهش تولید برای تنظیم بازار مرغ یک راهکار پیشنهاد شده است؛ واردات! در 25 اسفندماه سال جاری علیرضا رزم حسینی وزیر صمت که در جلسه کمیسیون تلفیق مجلس با موضوع بررسی توزیع و تامین کالاهای اساسی برگزار شده بود، گفت: وزارت جهاد کشاورزی، باید مرغ را در اختیار ما بگذارد تا توزیع کنیم،​ ولی متاسفانه بخشی از مرغ خارج از شبکه توزیع به بازار می‌آید و قیمت مصوب در آن رعایت نمی‌شود.

وی گفت: از امروز مقرر شد، مرغ در کشتارگاه قیمت‌گذاری شود و مسیر آن تا رسیدن به میادین فروش، دقیق رصد شود. رزم حسینی افزود: همچنین مقرر گشته برای رفع نیاز بازار مرغ ۵۰ هزار تن از این محصول به کشور وارد شود و در اختیار مردم قرار گیرد.

قیمت مرغ رکورد زد؛ واردات آن کلید خورد/ توان صادرات یک میلیون تن مرغ داریم، ولی واردکننده می‌شویم!

حالا پرسش این است که آیا میزان تولید مرغ در کشور کاهش یافته که وزارت صمت به فکر واردات افتاده است؟ و اینکه این تصمیم چه تاثیری می تواند بر تولیدکنندگان داخلی داشته باشد؟

حبیب اسدالله نژاد، نایب رئیس کانون سراسری مرغداران گوشتی طی مصاحبه ای با خبرنگار تابناک اقتصادی در پاسخ به این پرسش ها اظهار داشت: حدود هشت ماه پیش ما این هشدارها را داده بودیم که متاسفانه واردات مرغ در حال مهندسی شدن است و شرایط را به گونه ای پیش می برند که القا کنند کشور نیازمند واردات مرغ می باشند.

وی ادامه داد: این در حالی است که ما پتانسیل و زیرساخت های لازم برای صادرات یک میلیون تن مرغ در سال را داریم.

اسدالله نژاد با اشاره به وضع موجود در بازار مرغ گفت: این‌ها همه ناشی از تصمیمات اشتباهی است که بخش دولتی آن‌ها را اتخاذ کرده است. از جمله این تصمیمات اشتباه این که اطلاعات سامانه بازارگاه بیانگر آن است که در دی ماه ۱۲۳ میلیون قطعه و در بهمن ماه ۱۳۰ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفته است. با این میزان جوجه ریزی ما هم اکنون باید ۷۳۰۰ تا ۷۵۰۰ تن مرغ در کشور داشته باشیم. این میزان مرغ نه تنها نیاز داخلی را تامین می‌کند بلکه بین ۸۰۰ تا هزار تن هم مازاد تولید داریم. با این وضعیت آیا باید دنبال واردات مرغ باشیم؟

نایب رئیس کانون سراسری مرغداران گوشتی اظهار داشت: تصور من این است که اگر از تولید حمایت شود دیگر نیازی نیست که ما حتی فکر واردات را در سر خود داشته باشیم. ضمن اینکه اگر هم قصد واردات ۵۰ هزار تن مرغ را داشته باشند باید بگویم که این میزان ظرف ۱۰ تا ۱۵ روز آینده به کشور نخواهد رسید. تا پروسه این واردات طی شود، در خوشبینانه‌ترین حالت اواخر فروردین ماه و ۱۴۰۰ این محموله وارداتی به بازار کشور خواهد رسید. وی ادامه داد: اواخر فروردین ماه هم ما همیشه به صورت سنتی با کاهش شدید قیمت مرغ و افزایش عرضه مواجه هستیم.

اسدالله نژاد ادامه داد: به نظر من کشوری که می‌تواند ۸۰۰ هزار تا یک میلیون تن مرغ صادر کند، منطقی نیست که در آخر سال واردات ۵۰ هزار تن مرغ برنامه ریزی شود. مرغ وارداتی که اواخر فروردین به بازار کشور خواهد رسید و مشخص نیست که در آن مقطع شرایط کشور در بازار مرغ چگونه باشد.

این فعال صنعت مرغ با تاکید دوباره بر اینکه واردات مرغ مهندسی شده است افزود: یک مجموعه از عوامل به دنبال جا انداختن این موضوع بودند که ما نیازمند واردات مرغ هستیم و متاسفانه به آن خواسته خود هم تا اینجا رسیده اند. من در جریان نیستم که این واردات با چه ارزی انجام خواهد شد، اما این را می‌دانم که این واردات به تولید آسیب جدی خواهد رساند و در مقطعی به دست مصرف کننده می‌رسد که التهاب بازار خوابیده است. دو ماه تا سه ماه طول می‌کشد تا مرغ باکیفیت از کشور مبدا به مقصد ایران صادر شود. البته ممکن است که برای خواباندن التهاب بازار برخی مرغ‌هایی که به تاریخ انقضای خود نزدیک شده اند را از کشور‌هایی مانند ترکیه زودتر وارد کنند.

اسدالله نژاد در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر قیمت تمام شده مرغ چقدر است، گفت: با توجه به افزایش قیمت مولفه‌های تولید، قیمت تمام شده هر کیلو مرغ زنده مبلغی حدود ۱۶۵۰۰ تا ۱۷۰۰۰ تومان می‌باشد. همچنین قیمت تمام شده هر کیلو مرغ گرم نیز حدود ۲۳ هزار تومان است که با قیمت مصوب ۲۰ هزار و ۴۰۰ تومانی زیاد تفاوتی ندارد.

وی در مورد میزان تولید هم گفت: آمار‌ها نشان می‌دهد که میزان تولید ما خوب است، ولی اینکه چرا در بازار مرغ کم است باید گفت که یا بعد از کشتار انحراف شدید داریم و یا احتمالا میزان جوجه ریزی نیاز به راستی آزمایی دارد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۵۴
بله آدرس مشکلات گرانی مرغ را طبق گفته مسئولین باید در آمریکا جستجو کنیم!!!!!........... این امریکاست که موجب گرانی و کمبود مرغ شده است. مسئولین و دلالان و..... بی تقصیرند......... باور کنید امریکاست....... امریکککککا ......... باور کنید .......
پاسخ ها
عبدالهی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
اواخر فروردین به بازار کشور خواهد رسید
مرحبا به اینهمه تدبیر. نوشدارو پس از مرگ سهراب تازه سفارش داده میشود. متاسفانه آنقدر مسولان درک ندارند که باید از پیش تمهید مقدمات میکردند تا به موقع مواد مورد نیاز مردم وارد بازار شود نه اینکه بگذارید در روزگار کرونایی صف های طویل ایجاد و کشوری با اینهمه منابع رسوای رسانه های بیگانه شود و عده ای مبتلا شوند و بمیرند تازه به صرافت سفارش مایحتاج مردم بیفتید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
من نمیدونم اگر امریکا نبود مشکلات رو گردن کی مینداختند؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
سه ماه پیش که مرغداران بخاطر نبود خوراک مرغ اجبارا جوجه های یکروزه ارزشمند خودشان را با ناراحتی به چاه فنا ریختند
همه کارشناسان معمولی هم یکصدا پیش بینی کردند که دو تا سه ماه دیگر بشدت مرغ کمیاب و گران خواهد شد
ولی طبق معمول ناکارآمدی مدیران
گوششان به حرف منطقی و علمی بدهکار نبود
و حالا هم ۸ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی از جیب مردم را به کاسبان تحریم دادیم
و هم مرغ کمیاب و گران شده است و اکثر مردم قادر به خرید به میزان حداقل نیازشان نیستند
و هم دوباره با واردات مرغ ۵۰ هزار تنی از ناکجا آباد، احتمالا یک کیسه رانت جدید باز خواهد شد !!!!؟
؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
مشکل دلالهای بی همه چیز اندl
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
تولید مرغ با ارز ۴۲۰۰ تومن و صادر کردن با ارز ۲۴۰۰۰ تومن مشخص که صادرات چقدر شیرینه با هزینه بیت المال
با ارز تومن۲۴۰۰۰ تولید کنید اونوقت ببینیم میتونید صادر کنید یا نه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
یکی نیست به ایشان بگه معلومه میتونید صادر کنید چون بیشتر ملت دیگه توان خرید مرغ رو ندارن و طمع تولید کنندگان را پایانی نیست ، این فرهنگ ما ایرانی ها شده میخواهیم با کمترین کار ممکن بیشترین سود ممکن رو ببریم
والی
| Japan |
۰۱:۱۰ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۹
هرکس گوشت مرغ می خواد بخوره بذاره از این مملکت بره
رحمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۹
سال آینده همین موقع مرغ باصطلاح تنظیم بازار بالای 35 هزار تومان و مرغ آزاد (قیمت هماهنگ شده میان دلالان با دولت 50 هزار تومان ) خواهد شد هر سال همینه مگه ماهی قزل 50 نشده پارسال همین موقع چند بود؟
سلام
ابتدا از تولید کنندگان جوچه یک روزه ، مرغ کوشتی، مرغ تخم گذار تشکر میکنم.
بازار مصرف مرغ، تخم مرغ، دام سبک، دام سنگین، ماهی دریایی و پرورشی، میگو پرورشی و دریایی، بوقلمون و از این قبیل در حالت عرضه و تقاضا به همه وابسته اند.
بدون تعارف کمبود تولید و یا صادرات محصولات فوق، فشار را به روی مصرف مرغ آورده و حتی وارد کردن ۷۵۰۰ تن مرغ به بازار باز کم است.
آیا میدانید میگو و ماهی و گوشت کیلویی چند است .وخیلی از مردم قادر به خریدن مرغ نیستند.
آیا میدونید ذخیره یخچالی مردم و یخچالی مغازه ها و یخچالی انبارها خالی است.
عید است و مصرف مضاعف میشه.
پاسخ ها
کیومرث
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۴ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۹
عزیزان سلام لطفاهرچی‌ دل تنکتان میخواد بفرمائیدبگوئیدتاتنور داغه بچسبانید اگر حسنی بره دیگه کسی نبست برایمان ... بگه حال خود دانید
کانون صنفی به فکر منفعت مرغداریهاست، اگر شما را آزاد بگذارند که مرغ شب عید کیلویی ۲۰۰ هزار تومان بود. چرا از واردات میترسید؟ اگر توان رقابت دارید بسم الله، تازه در ایران هزینه برق و کارگر و خیلی چیزها را به ریال میدهید اما با قیمت مرغ وارداتی که صد در صد هزینه تولیدش به دلار است نمیتوانید رقابت کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
رقابت خوبه اما در شرایط برابر نه زمانی که یک سری دلال میرن با رانت مرغ رو با دلار۴۲۰۰ وارد میکنن اما مرغ دار باید بره خوراک
مرغش رو با ارز ازاد از بازار تهیه کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۹
چرا همین حرف برای ماشین زده نمیشه؟ چرا فقط روی قیمت مرغ حساسند در صورتیکه قیمت تمام انواع گوشت جند برابر شده، عامل اصلی کمبود مرغ در این روزها عدم حمایت از مرغداران در زمان کاهش قیمت بود که خیلی ها را از گردونه تولید خارج کرد
دروغ گفتن خوب نیست جناب نایب رئیس اتحادیه!
باید از تولید حمایت شود ولی شما هم نباید اطلاعات غلط به رسانه ها بدهید!
آیا واقعا اینطور است که در اواخر فروردین که مصادف با اوائل ماه رمضان اس می توان گفت که قطعا "بطور سنتی!!! قیمت مرغ کاهش شدیدی رو تجربه خواهد کرد" یا اینکه شما از تقویم بی خبرید و در عین بی خبری با رسانه ها هم مصاحبه کرده و نظرات غلط انداز ارائه می دهید؟
نمیتونیم بازار داخلی رو تامین کنیم....اونوقت میگه توان صادرات داریم...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
عزیز من کمبود مرغ و گوشت مورد نیاز مردم به دلیل صادرات بی رویه به عراق و افغانستان هست
پارسال صف مرغ برای کیلویی ۱۱ تومن بود و آزادش کیلویی ۱۸ تومن؛ امسال صف مرغ واسه بیست تومنی و کیلویی آزاد حدود ۳۵ تومن! سال بعد صف مرغ واسه مرغ چهل تومنی و آزادش حدود ۶۰ تومن!!!!
پاسخ ها
رضا
| France |
۲۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
کاملا درسته برادر این عوارض افزایش ۴۰ درصدی دستمزد در غیاب رشد تولید و با پول بی پشتوانه است جالب است که جماعتی... میگویند هر سال دستمزدها را بیشتر از تورم زیاد کنید تا به مرور وضع ما بهتر شود و فکر می کنند قیمت ها می ایستند تا وضع انها بدون افزایش عرضه بهتر شود
یکی نیست به اینا بگه اگه توان صادرات مرغ دارین ، اونم به این مقدار !! دلیلش اینه که مردم توان خرید مرغ رو ندارن !!
برای همین تولید مرغ تو ایران از مصرف به نظر بیشتر میاد ...
مرغ اگه مثلا بشه کیلویی 2 هزار تومن ، اونوقت مرغ تو ویترین مغازه ها میمونه ؟!!!
عزیز من ، با این حقوف و درآمد مردم توان خرید همین مرغ رو دیگه ندارن ، وقتی که پوست مرغ رو دارین کیلویی 6 هزار تومن میفروشین و اسکلت مرغ باید مردم بار بذارن برای بچه هاشون ، معلومه که میشه اونو صادر کرد و به جیب تولید کننده و صادر کننده هم دلار سرازیر بشه !!!!
مطمعن باشید اگردست دلالان دخالت نکنندمتعادل میشود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
جون هر کی دوست داری مطمئن رو درست بنویس.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۹
اگه جوجه هارانکشته بودن الان اینطورنمیشد
خوب به این روش، رویه صحیح مدیریت بازار و کنترل نابسامانی می گویند.
همیشه باید ضرب المثل «نوش دارو بعد از مرگ سهراب» را بخاطر داشت.
پاسخ ها
حسنعلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۹
آدام اسمیت پدر علم اقتصاد مدرن اشتباه کرد که در کتاب ثروت ملل خویش عنوان نمود که «دولت تاجر خوبی نیست». مدیران وبرنامه ریزان اقتصادی کشور ثابت کردند که «دولت تاجر خوبی است».
ببنید فیلم های معدوم سازی جوجه های یک روزه رو ک زمانی ک قیمت دون طیور بالابود ودولت هم خریدارمنصفانه مرغ نبود باعث این شد ک الان واسه مرغ توی صف باشیم..
نمیشد اونا رو خرید کشتارکرد توسردخونه باشه شب عید وماه مبارک روانه بازارکرد ...
باید راه رو یه جوری واسه یه سری اقازاده برای واردات بازمیکردن ک کردن خوبم کردن..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۹
این چه استدلالیه؟
مگه دولت باید خریدار مرغ باشه؟ فیلم کشتا جوجه ها هم من فکر میکنم خیلی قدیمیه. داستان سر منفعت طبی است. وقتی میخای از تولید حمایت کنی، و جلوی واردات رو میگیری عده ای سو استفاده میکنن. .
مايه تعسف است كه نتوانيم مرغ بمقدار مصرف مردم توليد كنيم ووارد كننده شويم دستهائي يشت يرده خرابكاري ميكند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۸
تأسف پدر جان تأسف! شما سواد فارسی نداری انها هم سواد مدیریت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۱۳ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۹
تعسف رو خوب اومدی تو برو تو صف برای ننه مرغ بگیر نع اینکه کامنت بذاری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۹
اینجوری تعسف خوردن فایده نداره باید درست تأسف بخوری!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۹
به جای اینکه غلط املایی بگیرید برید تا ارزونه بهشت زهرا 2 متر زمین برای خودتون بخرید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۰۲
فارسی که کلمه نداره. تاسف عربیه
"کار کار دشمنه " غیر از این اگه مسئولین چیزی بلدن بگن!
همه این مشکلات از سیاستگزار است وقتی در قیمت ارز دست کاری می کند و خودش هم اعتراف می کند کل سیستم اقتصادی را بهم می ریزد بعد می گوید مرغ و تخم مرغ و .................پرتقال فروش کی بود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
عزیزم خودتی دنبال مقصر نگرد
گفتیم اگر به بخش خصوصی واگذارکنیم
تولید زیاد میشود ، کفیت تولید بهتر میشود ، شغل ایجاد میشود و هزینه اجرائی کم میشود
پس کو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۱۲/۳۰
خب خصوصی سازی شده اما اتحادیه ها تمامی بنگاه های خصوصی را کنترل می کنند و در عمل هیچ خصوصی سازی انجام نگرفته است. اتحادیه ها اجازه عملکرد مستقل به بنگاه های اقتصادی نمی دهند!
ضعف مدیریت مردم رو به این فلاکت انداخته
رای بدین درست میشه ..انشاللللله
وقتی قیمت نهاده های دامی ظرف یکسال گذشته ۳ برابر شده چطور میتونه برای مرغدار یا دام دار بصرفه چند روز پیش رفتم کشتارگاه ۷۰ در گاو ماده را آورده بودن جهت گشتار که این زنگ خطری برای شیر و گوشت قرمز ولی مسئولین گوش شنوایی ندارند بدبختی برای مردمه!!
سال جهش تولید
اخلال كردن تا واردات كنند با نرخ دلار 4200
حرفا میزنید پس انتظار داریداربابزاده ها خرج زندگی لاکچریشون را با کار کردن در بیاورند
راهش اینه ک وزیر جهاد وصنعت رو هر کدوم ۷۵ تا صربه شلاق بزند ب جرم سو اعمال مدیریت در قوت مردم.
مسئولین کشور از رئیس جمهور تا معاون اولش و زارایش که عرضه جمع کردن قیمت مرغ را بمدت چندین ماه ندارند چطور ما کشور ایران را دو دستی دادیم به این ناکارامدان
مرگ برامریکا مرگ براسرائیل مرگ بر مرغ ماشینی ولی خودم میروم توزیرزمین تامرگ منوپیدانکنه
از دست امریکا...مرغ رو هم نایاب میکنه
هر کسی را بهر کاری ساختند.........فکر کنید
برای واردات مرغ ارز داریم ولی برای واردات خوراک دام ارز نداریم ...اوائل سال 99 بیش از شش ماه چندین کشتی خوراک دام در بندر امام معطل تخلیه بودند ولی ارز آنها تامین نمیشد ..آقای رییس بانک مرکزی و وزارت جهاد کشاورزی باید پاسخگو باشند
اين نشان مي دهد بجاي ميدان دادن به افراد شايسته به افراد ........مي دادن داده و طق كار هم در مي آيد.
زیادسخت نگیرید حالا مرغ را حل کردید، فردا قحطی سنگ پا میاد، دوروز دیگه فرقون تو بازار نیست، سه روز دیگه تیغ ریش تراش نیست... بکشیدکنار بابا پیرمون کردید...
صادرات چرا خشکسالی ایجاد میشود جواب شهدا را چه میدهید.
اگر قرار است پرورش مرغ کشور، به واردات غذای طیور وابسته باشد و با بالا و پایین شدن دلار، قیمت مرغ هم بالا و پایین شود بهتر است یک کیلو مرغ هم تولید نشود. خاک بر سری تا کی؟!
ریختند به بهانه آنفولانزای مرغی هرچه مرغ بومی بود را در روستاهای شمال کشور از بین بردند مرغهایی که کارشان خوردن حشرات موذی و حفاظت از مردم بود نه دان وارداتی می خواستند نه کورتون خوراکی! به بسیاری از بیماریهای بومی هم مقاوم بودند. الان باید هم وارد کننده شویم!
توان تولید غذای طیور را هم نداریم؟!
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۳۰
برادر ما یک سلطان واردات خوراک مرغ داریم که سالی ۳ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی میگیرد،فکر نکردی چه کسانی در این وسط ذینفع هستند؟اگر تولید دان داخلی شود،منافع این ها چه می شود؟
مرغ ، واكسن ايراني و دستگاه كروناياب را با هم صادر مي كنيد؟
آدرس غلط ندهید آدرسش آمریکا و اسراییل است به جان خودتان
ما هرچه می کشیم از اتحادیه گوشت و لبنیات است که چند سالی است برای ملت شاخ شده اند و وزارت کشور باید به کمک قوه قضاییه شاخ آنها را بشکند.
انشاالله ایشان را دو تا سه ماه دیگر خواهیم دید که برای فروش مرغشان التماس خواهند کرد. جناب مسءول و مرغداران عزیز این بار اشتباه کردید.
خودرو مرغ برنج لوازم خانگی حتی واکسن جلو واردات همه چیز رو گرفتن فقط برای منافع صنفی خودشون ملت بیچاره هم به این روز افتاده
دیگه الان همه میدونند که دلیل اینکار چیست.مرغ را صادر میکنند که دلارش را در خارج سرمایه گذاری کنن و واردات میکنند که ارز دولتی بگیرند.به همین سادگی ..اینا دیگه همه میدونند اونوقت شما که خودتون اینکاره اید نمیدونید..
تمام این کارهارو کردن جلوی عرصه مرعو گرفتن که صفهای طولانی تشکیل بشه تا از خارج مرغ وارد کنن. تا یه عده شب عیدی از رانت استفاده کنن و پولدار بشن!
بدبختی ما اینه
بی فکری محدود به ینت مرغ و خروس نیست .
همه ادارات کار میکنند ولی نصف خیابانها را بسته اند.
این یعنی چه؟
زنده ها تردد میکنند ولی قبرستان روزی ۱۵ نفر در بهشت اباد اهواز اسم می نویسد برای خاک سپاری .
این یعنی چی؟
برای یک عبور ساده از این طرف بلوار به آنطرف باید نصف شهر را با ماشین گشت چون فلکه ها را بسته اند.
این یعنی چی؟
بدون تعارف بايد گفت كه هرج و مرج و فاحشگي در اقتصاد را ايران به بدترين شكل خود دارد نشان مي دهد.
نمي خواهم اتهام به كسي، گروهي و .... وارد كنم، ولي اين اطمينان را دارم كه مسئولين از اب گل الود ماهي مي گيرند كه گراني غير قابل توصيف محصولاتي كه نهاده هاي ان از ارز ٤٢٠٠ توماني استفاده مي كنند بدين شكل مردم را تحت فشار قرار داده است. وزارت خانه هاي صمت و جهاد كشاورزي دارند از اب گل الوده كره مي گيرند. نه نظارتي هست نه قانوني براي هزينه زا كردن سو استفاده اينچنيني در روز روشن.....
هر کاری به جهت تامین منافع گروهی انجام میشود.
قانونا این گروه باید ۸۰ میلیون ایرانی باشند ولی به گروههای خیلی کوچکی محدود شده و طبیعی است .
دولت اخراش ول کرد اینم از مسیبت های کشورهای دولتی است جمع کنید دولت هارا نخست وزیر کنید
دشمن دشمن دشمن فرضی
خوب کار درست هست که وادرات مرغ ازاد شده خوب انتقاد شد چرا ما که خودمون اینقدر داریم که توان صادرات داریم کسانی که انتقاد کردن اینها خودشون دلال هستن چون سودشون داره از بین میرود مرغ دارها یادشان به خوبی هست که جوجه های یک روزه را زنده به گور میکردن که گرانی به وجود بیاد در اصل تحریم کردن مردم را تو بد موقعی خوب اخر تصمیم دیگر گرفته میشه که قدر دانی میکنم از اون فردی که وادرات مطرح کرد و از انهایی که تصویب کردن هم قدر دانی میکنم مرغ دارها حتی رازی نبودن که جوجه های یک روزه را زنده به مردم ببخشند پس باید با این سود جویان مبارزه کرد
کار همین امریکاست ، که هیچ غلطی نمی تواند بکند ! مرغ نمی خوریم - گوشت نمی خوریم - تخم مرغ نمی خوریم - میوه نمی خوریم - برنج نمی خوریم و این داستان ادامه دارد !!! فقط لطفا" مسئولین غصه نخورید !!!
تا وقتیکه هرکی رو پست مدیریتی میدن و تخصص و تجربه در انتخاب مدیران ملاک نباشه وضع بهتر از این نمیشه
علل گرانی طمع سود بیشتر در تمام مراحل از خورد و خوراک مرغ گرفته تا خود مرغ هست علل اصلی دیگر آوردن ارزش حاصل خون دل خوردن مردم و دسترنج مردم یعنی ارزش پول ملی بطور ناگهانی و بصورت افت شدید ناشی از افزایش عمدی نرخ دلار و نقدینگی به نفع جبران کسر بودجه بدون ملاحظه وضعیت مردم می باشد
ﺑﻪ ﻣﺴﻴﻮﻟﻴﻦ و اﻃﺮاﻓﻴﺎﻥ اﻧﻬﺎ ﻓﻘﻄ اﺯ ﺁﻣﺮﻳﻜا و ﺩﺷﻤﻦ و ﻣﻮﻱ ﺳﺮ ﺯﻧﺎﻥ. ﻭﺩﻭﭼﺮﺧﻪ ﺳﻮاﺭﻱ ﺁﻧﻬﺎ ﺳﺨﻦ ﻣﻲ ﮔﻮﻳﻨﺪ و ﻫﺮ ﺭﻭﺯ ﺑﺪﺗﺮ اﺯ ﺩﻳﺮﻭﺯ ﺑﺮ ﻣﺸﻜﻼﺕ ﻣﺮﺩﻡ اﻓﺰﻭﺩﻩ ﻣﻴﺸﻮﺩ و ﺳﻔﺮﻩ ﻫﺎﻱ ﻣﺮﺩﻡ ﺧﺎﻟﻲ ﺗﺮ اﺯ ﺧﺎﻟﻲ ﻣﻴﺸﻪ
امثال قبادی که هیچ تخصصی در زمینه بازار و کنترل بازار را ندارند اخراج و باز خواست کنید و افراد کاردان را انتخاب کنید
علل گرانی طمع سود بیشتر در تمام مراحل از خورد و خوراک مرغ گرفته تا خود مرغ هست که دولت با طماعان و فروشندگان برخورد نمی کند!!! علل اصلی دیگر آوردن ارزش حاصل خون دل خوردن مردم و دسترنج مردم یعنی ارزش پول ملی بطور ناگهانی و بصورت افت شدید ناشی از افزایش عمدی نرخ دلار و نقدینگی به نفع جبران کسر بودجه بدون ملاحظه وضعیت مردم می باشد که خداوند آه این مردم و زجر کودکان فقیر فقرا رو بشنوه و به همین زودی مسببانش رو جزا دهد آمین...
مایه تاسف است اقایون که کار بلد نیستیدما می توانیم صادرات مرغ داشته باشیم حالا مرغ وارد میکنید با ارز۴۲۰۰ تومان شما چرا امینو اسیدها وویتامین ها را ارز نیما کردید پدر وارد کننده ها در اوردید حالا مرغ وارد می کنید که پدر مرغدارها را دراورید اقای همتی اگر ارز ۴۲۰۰ داری بده وارد کننده تا مرغدار بدبخت بار گران نخره تولید کنه دست مردم قیمت مناسب برسه با این کار اقای همتی صنعت مرغ را هم بردی پهلوی بفیه صنعتها که فقط مصرف کننده بشیم حالا یک مشت مرغ نزدیک تاریخ انقضا میارن میدن به مردم بدبخت
کار کار آمریکا و اسرائیل هستش که قیمت همه محصولات حتی مرغ و میوه سر سام آور شده و البته مرغ پیدا نمیشه. ............. خدا میدونه اگه این دو کشور نبود میخواستند گردن کی بیاندازند
علل گرانی طمع سود بیشتر در تمام مراحل از خورد و خوراک مرغ گرفته تا خود مرغ هست که دولت متاسفانه با طماعان بصورت قاطع برخورد نمی کند!!! علل اصلی دیگر آوردن ارزش حاصل خون دل خوردن مردم و دسترنج مردم یعنی ارزش پول ملی بطور ناگهانی و بصورت افت شدید ناشی از افزایش عمدی نرخ دلار و نقدینگی به نفع جبران کسر بودجه بدون ملاحظه وضعیت مردم می باشد که خداوند آه این مردم و زجر کودکان فقیر فقرا رو بشنوه
ما تولید مرغ نداشتیم بلکه مونتاژ مرغ با دانی داشتیم که قیمت مصنوعی داشت وگرنه در همه جای دنیا قیمت مرغ نصف گوشت قرمز است و نه یک دهم آن این دوران هم تمام شد و الگوی تغذیه مردم هم تغییر خواهد کرد
ایران با این پتانسیل و اقلیم آب و هوایی اگر مرغ وارد کنه مایه تاسف و تهجر است مملکت به دست مسولان ناکارامدی است که فقط و فقط دست در جیب مردم دارن ۲۵ اسفند ماه تازه به فکر واردات مرغ افتادین چرا کارهای اجرایی و اساسی رو به دست جوانان تحصیل کرده متخصص کشور نمی‌دین
نمیخواد صادرات داشته باشید. به فکر مردم باشید،نظارت در آستان البرز صفر است. استاندار ول کرده
آقا سواد ندارین بیخیال بشید.
کاراین دلال های بی دین است،
برای چابک بودن نظام اسلامی باید انرا سبک کرد شاخ و یرگ های زیادی درطول 42 سال ایجاد شده و هزینه اداره کشور بسیار بالا رفته است مسیر تصمیم گیری بسیار طولانی شده و مصلحت سنجی زیاد شده است . ساختار نظام باید مختصر و مفید باشد رهبر و سه قوه تمام
مشکل اصلی ایران اتحادیه ها و صنف ها هستند، اتحادیه مرغ دارن اتحادیه مرغ خواران اتحادیه خودرو سازان اتحادیه پنجره دزدان از شیر مرغ تا گوش شتر برای همه چیز اتحادیه و صنف ساخته شده که منجر به ایجاد صدها هزار شغل کاذب و دلالی شده است. برای نجات کشور باید تمامی اتحادیه ها همین فردا منحل شوند و بازار به بازار آزاد و مبتنی بر عرضه و تقاضا تبدیل شود.
واردات مرغ و سایر کالاها با دلار ارزان بطور موقت قیمت مرغ رو پایین میاره. اما در درازمدت به تولید ضربه میزنه و باعث گرانترشدن مرغ میشه. همین کاری که دولت با بی تدبیری سر ذرت و خوراک دام آورده. با دلار 4200 تومنی نهاده های دامی ارزان وارد میکنه و باعث میشه کشاورزی در زمینه این محصولات رونق نگیره.
ما میتونیم خیلی بیشتر از نیازمون مرغ تولید کنیم به شرط اینکه غذای مرغ به اندازه کافی داشته باشیم! دولت هم با واردات غذای مرغ با ارز 4200 تومنی باعث شده تولید غذای مرغ در کشور کم بشه و فساد هم زیاد بشه و نتیجه اش اینه که قیمت مرغ سر به فلک بکشه!
دیگه چه بلایی مونده سر مردم بیاره این دولت با تدبیر
خجالت بکشید و تموم کنید این داستان رو دیگه زیادی طولانی شده و شورش در اومده
گوشت سگ و گربه را حلال کنند آقایون , دیگه کسی سراغ مرغ و گوشت قرمز و ماهی نمیره...
سلام لطفا تأمین کنندگان وتولیدکنندگان مرغ لطفأ خداوکیلی خجالت بکشید بعلت بی تدبیری وبی انصافی ودلال بازی ازسطح وزرا تا معاونین تا تولیدکنندگان
بازهاخجالت بکشید مرغ دست مردم شده 37000 تومان
خیلی به مردم ظلم وبد کردید
مگر همین چند وقت پیش نبود که جوجه های یک روزه رو دفن میکردن ومسئولان وزارت خانه میگفتند که این یه امر معمول هست ومشکل پیش نمیاد .واقعا عوضی هستید والسلام
نمونه بارز مدیریت در ایران. اگه درست و با قیمت مناسب توزیع میشد باید تعجب میکردیم. توو همه زمینه ها همینه. .
با آب ، برق و سوخت تقریبا مجانی و نهاده های دامی ارزان قیمت کودکان هم قادر به تولید و صادرات هستند
حالا بگویید دلال واقعی چه کسانی هستند! تا یک ماه آینده که مرغ خودش ارزان میشود ، مردم گرفتار شب و ایام عید هستند شما به فکر پر کردن جیب رفقا! نکند بعد از دلار حالا با نوسان قیمت مرغ دارید کسب درامد میکنید تا حقوق ما بازنشستگان را بدهید.
چند سال دیگه همه دچار سو تغذیه و مشکلات جنسی و ...میشیم با این همه واردات مواد گوشتی.مملکت به کجا داره میره .
مسئولین خیر ما را میخواهند .چرا باور نمیکنید ؟
اگه اینجوریه چرا مرغ را از سفره مردم پراندید؟ چرا باید مردم مرغ ۴۰ پنجاه تومنی بخرند؟
باسلام.چند روزی است که مرغ در استان خراسان شمالی نیست.ملت برای تهیه مرغ شب عید از این مغازه ته شهر به آن مغازه مرغ فروشی بالای شهر حیران و سرگردان هستند.مسئولین محترم پیگیر باشید.باتشکر
زمانی که واردات نهاده های خوراک انحصاری و در دست یک نفر خاص هست اون آقا هم هر موقع خواسته ذرت و سویا توزیع کرده و باعث بالا رفتن چند برابری قیمت دان شده که نهایتا هزینه تولید را بالا برده؛ از طرف دیگه الان با فشار بر مرغدار، مرغ زنده با وزن زیر 2 کیلو را کشتار می کنند که باعث میشه نهایتا گوشت کمتری تولید بشه. در ضمن سال گذشته همین موفع مرغدارها التماس می کردن تا مرغی که براشون هر کیلو بالای 11000 تومان هزینه داشت را به قیمت زیر 6000 تومان بخرند ولی نه وزارت جهاد کاری کرد و نه وزارت صمت و نه هیچ کس دیگه و خیلی از مرغدارها با ضررهای میلیاردی روانه زندان شدن یا کل سرمایه و زندگیشون بر باد رفت. رئیس اتحادیه درست میکه چون در واردات هست که میشه پورسانت گرفت و دلالی کرد و مرغ با قیمت دولتی را بعدا آزاد فروخت ولی وقتی تولید داخل باشه دیگه خبری از این چیزا نیست
اولا واردات مرغ حکایتش مثل پارسال که گوشت گران شدوگفتند دولت یازده هزارمیلیارد تومان گوشت وارد کرده وگوشت قراره بشه چهل هزار تومان که گوشتی وارد نشد مستقیم رفت عراق
انگار فقط میخواین ملت رو به فلاکت بندازین، چرا بجای وارد کردن مرغ دان مرغ رو ارزونتر به مرغداران نمیدین که مرغداری‌ها بیکار نشن ومرغ با قیمت بالا به مردم فروخته نشه، شما بفکر استفاده خودتون هستین نه مردم، متاسفم برای شما که مردم رو مضحکه کردین وتو تو این وضع اسفبار کرونا مردم رو وادار به صف بستن میکنین بخاطر ارزاق مورد نیازشون
نتیجه بی تدبیری دولت میشه واردات مرغ....توان تولید داریم اما تولید کننده رمق تولید ندارد...وقتی قیمت زیر مصوب ناعادلانه میرسه دویت نمیخره پا پس میکشه مرغدارا رو ورشکسته و نابود کرده الانم وضع شده این ناراضیه ک چرا اینطور شده....چیزی ک عوض داره گله نداره....تولید کننده ورشکسته شده وگرنه بیل به قدش نخورده بود و تولید میکرد....یه سوال ایا هرکدوم از ما تو کاری که برامون منفعت که هیچ ضررم داره میمونیم؟ همه چیز ده برابر شده جز مرغ...معلومه تولید کنندت دست از تولید میکشه و مرغ کم میشه و نتیجه میشه اینی که میبینیم.....
مرگ بر آمریکا مرگ بر اسراییل
فقط حرف بلدید بزنید،راست میگید فقط عمل کنید،شاید یادتون رفته پای هرحرفی که میزنیدفردا درمحضرخداجوابگو هستید.
وقتی مدیران و فک و فامیلاشون تو این کشور، خودشون کالاهای اساسی رو به انحصار خودشون در آوردن، واز گرونی سود میبرن،بهیچ وجه نباید انتظار داشت که مشکلات معیشتی مردم حل بشه.
وارد کنید تا مرغ داریها آدم بشن
دولتهای قبلی تا میدیدن که چیزی گرون شده سریع اون رو وارد میکردن تا تعادل قیمت برقرار بشه و به تولیدکننده میفهموندن ، الان تولید کنندهها و دلالان دستشون تو جیب مردم کردن بد جوری، مدیران هم ...، حالا هی ما بیایین اعتراض کنیم
اخرعاقبت کشتن جوجه های یک روزه = گرونی مرغ ،وهرپرتوئین دیگه دست روش میزاری انقدرگرونه که مردم به اجبار حجوم میارن برای خرید مرغ ،این نشان دهنده فقر اکثریت جامعه است
آقای نایب رئیس اتحادیه
اگر تو هم یک ماه مرغ گیرت نیاد دیگه مثل الان بلبل زبان نمیشی که از واردات برای رفع نیاز مردم انتقاد کنی
پنجشنبه ۲۸ اسفند از مرغ فروشی محل مرغ کیلیویی ۳۹ هزار تومان خریدم ساعت ۶ غروب ....۴ کلیو مرغ ۱۶۰ هزار تومان پول دادم .....صبح پنجشنبه بازار تره بار مرغ یخی تنظیم بازار پس تز ساعتها صف ایستادن توزیع کرد
این هم از برکات دولت اصلاح طلبان است
ای آقایون دلال مرغ مشکل نیست شما دلالی میخوای دلار بگیری مفت دلالی کنی میگی مرغ کم هیچ مشکلی وجود ندارد مرغ هورمونی هم کسی نخوره نمیره در ضمن مرغ مشکلش یک ماه حل میش به جای مرغ دومش رو از کشورهای اطراف مثل قزاقستان وارد کنید ، یک ماه مرغ میش ۱۰ تومن
چه بلایی سر ایران و ایرانی آوردید
همین پول که صرف واردات میکنین بدین دست مرغداری ها البته به صورت خوراک دام و طیور که دست دلالان قطع بشه، بعد دوماه همه چیز درست میشه خودتون میگین یک ماه طول میکشه مرغ وارداتی برسه ایران وتا توزیع دوماه میشه ، پس همینو صرف تولید کنین. با واردات دوماه دیگه شاید اوضاع کمی بهتربشه ولی مقطعی و کوتاه ودر مقابل تولید کننده ضرر میکنه و سه ماه بعد وضعیت بدترمشه ،درک این خیلی سخت نیست باز میگم پول نقد ندین خوراک بدین به مرغداری و دامداری ها
اگه مرغدارها قیمت رو عادلانه کنند اونوقت کسی مرغ وارد نمیکنه. چقدر جوجه را زنده بگور کردند تا مرغ را گران کنند، حالا دولت مجبوره مرغ وارد کنه.وگرنه همون جوجه ها کمبود مرغ رو جبران میکرد. با سپاس که از مردم نظر خواهی میکنید.
آقا یا‌اتحادیه‌قبول‌کنه مرغ‌ارزان‌به مردم‌بدهند مگر‌نه وارد کنه‌تا حساب کارشان‌را‌بکنه‌اینقدر مردم را‌اذیت نکنند
جا داره مراجع تقلید شکار و مصرف گوشت کلاغ را حلال کنن تا بازار مرغ متعادل بشه . از فردا همه ملت برن توی پارک شکار کلاغ
حالا انگار همه اجناس مفت هستن فقط این یکی گرونه
بدبختی ما گناه بیگانه نبود نگاه چه به سر مملکت ما اومده
متاسفانه تولید کنندگان طیور و کلیه کسانی که نقشی در تهیه و توزیع ان دارند با مردم کشور خودشان دشمنی میکنند انهم برای سود یا همان پول بیشتر خلاصه عرض کنم به این اشخاص اگر نمیخواهید با مردم کشورتان منصف بوده و با هم مثل انسان زندگی کنید لطفا از ایران بروید ما محتکر و سودجو را هموطن نمیدانیم و اگر روزی فرا برسد یا فرمانی که شما محتکرین و سواستفاده کنندگان را جمع کنیم شما بهتره در ایران نباشید چون مردم هرگز این اشخاص سودجو را نخواهند بخشید و اینم عرص کنم هیچ بهانه و عذری را از هیچکدامتان قبول نخواهند کرد حتی اگر فرزند فلان شخص یا فامیل فلان خانم یا اقا باشید . هرکسی مسول اعمال خودش است و حکمی برای محتکر جز مرگ وجود ندارد . چون بسیاری بخاطر شما سالها عذاب کشیده و میکشند . هیچ پول و ثروتی شماا را نجات نمیدهد . مردم از دست شما خسته شدند . ما تولید داریم اما بخاطر شما سودجویان مجبور میشویم وارد کنیم تا به قیمت ارزانتر مرپم تهیه کنند و شما محتکران مرغتان را نخواهید توانست صادر کنید و هرکسی به شما کمک کند شریک جرم شما خواهد بود و بسا جرمش بیشتر از شماست . خداوند صد بار به شما فرصت نمیدهد که دایم به مردم ظلم کنید . اگر انصاف داشتید با سود کم و فروش زیاد باز هم سود میکردید اما افسوس طمع شما پایان ندارد و بزودی خواهید فهمید که سربازان گمنام چگونه شما را پیدا خواهند کرد و هیچکس بداد شما نمیرسد چون به مردم خودتون ظلم میکنید . خداوند ظالمان را نمیبخشد . چوب خداوند صدا ندارد و اگر به شما بخورد هیچ درمانی برایش وجود ندارد . والسلام .
مشتی ۳۵ تومن کجا بود ب زور و گردیدن پیدا کردم و خریدم کیلویی ۳۹ تومن تازه عیدی پاک کردنم دادم
مدیری که نتواند یا نخواهد که بتواند درست برای تامین کالاهای ضروری مردم برنامه ریزی کند رو بایست ......
سالهاست که نزدیک عید و ماه مبارک رمضان و اول مهر با افزایش قیمت کالاهای ضروری روبرو هستیم

امسال هم که بعلت زنده بگور کردن جوجه ها دیگر مزید بر علت شده و این اوضاع رو برای مردم رقم زده است.

مدیر نالایقی که با رانت سر کار میاد و برنامه ریزی ندارد همین است که هم تولید کننده در حال ضرر است هم مصرف کننده ناراضی
تا کی مردم بایست تاوان نالایقی برخی از مدیران را بدهند
به امید روزی که برای روزی یه دونه نون تو صف وایسیم تا روز بعد یه دونه اگه گیرمون بیاد اون روز خواهد آمد مرگمون نزدیکه
سلام چرانظریه داده شده راپخش نکردید پس گرفتن نظرات هم بدرد نمیخورد
هر سال همین آش و همین کاسه.. من موندم اگه این آمریکا نبود مشکلات رو می خواستیم به گردن کی بندازیم. فقط ضعف مدیریت و بس
اتفاقا با واردات مرغ، تو دهنی خوبیه به تولید کنندگان داخلی. که رحم و مروت ندارند فقط منتظرند اتفاقی توی مملکت بیوفته بعدش غارت می‌کنند.
مشکل از مسئولین است و عدم برنامه ریزی
بی خودی
"واردات مرغ کلید خورد" احتمالا سلطان مرغ به پول مفت نیاز پیدا کرده.
اگه دونفر ، فقط دو نفر از این دلالها رو پیدا و اعدام کنید ، مرغ دقیقا بعد از یک روز قیمتش عادلانه میشه
مطمین باشید هر چقدر پول عزیز باشه ! جون عزیزتره...
و این دلالی که میبینه نه بابا به نفعش نیست ! مثل بازار سکه ، سرشون به سنگ میخوره و به علت کردن میلان.
تازه خوبیشم اینه که میشه رد ماشین و صاحب باره مرغ رو از اول ترخیص بار گرفت!!! کم فروشی یا گرانفروشی رو الان دلالها باعثشن ، چرا دست روی دست میذارید و کسی رو بخاطر نجات جون میلیونها انسان بیگناه سره جاش نمینشونید؟
بی کفایتی و بی تدبیری و بی لیاقتی هم حدی داره!!!!
دو ماهه دلالها دارن به ریش دولت میخندن و تورم درست میکنن.
جنم داشته باشید و جلوی یکی دوتاشون بایستید تا بقیه دلال‌های بی انصاف حساب کار دستشون بیاد.
آخر کار دولته. من هم اگر مدیر دولتی بودم یگ برنامه ای می ریختم تا کمبود در بازار به وجود بیاد و با توجیه تنظیم بازار وارداتی کنم و 50 میلیارد تومن بگذارم در جیب!
فکر می کنند مردم بیسوادند؟
سلام من مشکل را سو مدیریت میبینم ی روستا نریک ما گل دره از توابع نجف آباد اصفهان حدود ۲۰تامرع اداری داره که تعطیلند من بارها از بچهای اونجا پرسیدم میگم چزا خوابیدن میگن تولید صرف نمیکنه؟ بابا بیان مشکل تولید حل کنید واردات چیه ولله اگر مشکل تولی حل بشه ما صادرات داریم
بی کفایتی وبی مدیریتی در همه جای ایران کاملا مشهوده
بعضیا خودشو به خواب زدند
یک اشتباه در چند جا باید تکرار بشه در حالی نتیجه یکیه.قیمت گذاری خودرو رو به خودروسازها واگذار کردید نتیجه پرواز قیمتها شد قیمت گذاری لوازم خانگی رو به تولید کننده لوازم خانگی سپردید بازم نتیجه شده قیمتهای نجومی .حالا هم قیمتذاری رو به کشتارگاهها محول کنید که چه اتفاقی بیفته؟
دولت رو آورده به دلالی بجای تولید.اینجوری سودش تو جیب خودی ها میره
آیا میدانید بعضی از مردم در این آشفته بازار دارن یخچالهایشان پر مرغ میکنند در آینده مرغ نخواهند خرید و مرغ تو مغازه ها خواهد ماند و مرغ دارها بازم ضرر خولهند کرد کی عرضه و تقاضا درست خواهد شد پیاز یکسال ۱۵ هزار تومان و یکسال ۲هزار تومان و گوجه و... همینطور
مسءولين ما فقط تو حرف زدن استادن ، قيمت مرغ از سال ٩٧ از كيلويي تقريبا ٧٥٠٠ رسيده به اينجا حالا هم تا يكي ميخواد با واردات قيمت رو متعادل تر كنه كلي از اين سرو صداها ميكنن .
اگه از اسن كارا بلد بودين وضع مملكت اين نبود.
آیا می دونید که اگه درهای بازارهای جهانی به روی ایران باز باشه، اونوقت تازه می فهمید که درصد زیادی از مردم ایران هستن که فقط حرف می زنن.
واردات مرغ یعنی ادعای اختصاص ارز ۴۲۰۰ برای نهاده ها تماما کشک بوده و مرغ با ارز نیمایی و بالاتر به دست مصرف کننده میرسد.
تمام دلسوزان اقتصادی این روز را میدیدند و پرداخت ارز ۴۲۰۰ را بیهوده و بی اثر میخواندند.
۳ سال از تعیین نرخ سرکوبی ارز ۴۲۰۰تومانی میگذرد در حالی که در زمان تصویب ان نرخ در جلسه خاص قیمت گذاری در فروردین ۹۷ همان موقع ارز بازار آزاد و سر فردوسی ۶۲۰۰ تومان شده بود.
۳ سال سالی ۱۰ میلیارد دلار برای کالاهای اساسی ببینید میشود حدود ۳۰ میلیارد دلار اتلاف منابع ارزی به مفت ترین قیمت (با توجه به نرخ ارز نیمایی و بازار ازاد)و نتیجه اش گرانی های افسار گسیخته روغن و گوشت قرمز ... تومانی و مرغ ۴۳ تومانی و داروی گران و .....
و بعد خانم کارشناس روانشناسی صدا و سیما هم نسخه اقتصادی برای مردم بپیچد و بگوید قناعت پیشه کنید تا ..... !!!!
وای بر اونایی راکه جوجه هاراکشتندحالامجبورشیم ازخارج مرغ واردکنیم دولت پیرفرتوت
برادران دلال مرغ راصادرمیکردندمرغ شد ۴۰۰۰۰تومان!حالا واردمیکنند میگن ارزون شده ۳۰۰۰۰تومان!همین قیمت فعلاجامیفته تاچندماه دیگه که بایک حرکت انقلابی دیگه دوباره قیمتها پروازکنه! !
سلام واردات مرغ خیلی هم عجیب نیست و همین گران شدن مرغ بهانه ای است برای افراد خاص تا بتوانند واردات انجام داده و از جیب مردم پولی بردارند
اگر واقعا 130میلیون جوجه ریزی می شد که الان با این وضعیت روبرو نبودیم. انشاا... قرار که آمار جوجه ریزی ودان های دولتی که تحویل شده استخراج بشه ونتیجه بعد از بررسی به دادستانی منعکس بشه تا با متخلفین وگرانفروشان برخورد بشه. ولی به نظر من امار جوجه ریزی 130میلیونی دروغی بیش نیست وعدد سازی شده تا دان دولتی بگیرن ودر بازار آزاد عرضه کنند. متاسفانه اقایان بد امتحانی دادند. انشاا... برخورد های لازم صورت خواهد گرفت با شدت
نظارت در بازار صفر است.
دوتا مغازه مرغ فروشي به فاصله 50متر از هم اختلاف قيمت مرغ 5هزارتومان است.
دولت توان توزيع مرغ20400تومانيرا دارد ولي توان كنترل مغازه ها را ندارد؟؟؟؟
اگه دولت ، دولت باشد اون کسی که جوجه ها را دفن کرد باید همون شخص را همراه جوجه ها دفن میکرد
انشالله با تدبیر و امید اقای دکتر روحانی و تیم شون این مشکلم مثل سایر مشکلات رفع می کنن
آه همون جوجه هاییه که زنده به گور کردید
کم و بیش تمام نظرات مردم که نوشته بودند ( در مورد گرانی نرخ مرغ ) صحیح و از جنبه هایی بود که به احتمال زیاد میتوان و البته می‌شد که جلوی انرا گرفت. اما باید توجه داشت که موضوع قیمت مرغ که به مصرف کننده می‌رسد تابع عوامل زیادی هستند که باید سر جمع انرا دید و با احتساب آنها قیمت عادله مرغ برای مصرف کننده را پیدا کرد. موضوع خوراک و دان مرغ موردی است که وارداتی است و یا حداقل بخشی از آن وارداتی است. داروهای طیور نیز به همین ترتیب بخشی از آن وارداتی است. بعد از خرید و اصطلاحاً جوجه ریزی در مرغداریهای گوشتی سایر هزینه ها اعم از کارگر ، سوخت و انرژی ، دامپزشکی، آب و تجهیزات آن همگی هزینه هایی داخلی و ریال هستند. جوجه در یک بازه زمانی ۴۰ تا ۴۵ روزه باید به وزنی حدود ۱ تا ۱/۲ کیلو برسد و برای کشتار به کشتارگاهها ارسال شوند. هزینه کشتار و عمل آوری آن مانند گرفتن پر و غیره و ارسال آن به مراکز توزیع نیز ریالی است. بنابراین محاسبه مقدار خوراک مصرفی مرغ طی این دوره کوتاه مدت اعم از خوراک خارجی و داخلی و همه هزینه های دیگر نیز موضوعی حاد و نشدنی نیست. هزینه های کارگری و انرژی و دامپزشکی و غیره نیز به راحتی قابل محاسبه میباشد و میتوان قیمت هرکیلو مرغ تمام شده تا بعد از کشتار و آمده ارسال به مراکز توزیع را به راحتی مشخص کرد. البته در توزیع مایحتاج تولید همواره واسطه هایی وجود دارند که نمیتوان آنها را حذف و یا خدمات و در نتیجه دستمزد آنها که منجر به افزایش قیمت تمام شده میشود را در نظر نداشت. مثلاً شرکت‌های پخش داروهای دام و طیور و سپس داروخانه های دامپزشکی در این چرخه هستند که امکان حذف آنها نیست. احتمالاً در موضوع توزیع خوراک مرغ نیز همینطور است. مثلاً مرغداریها بطور معمول امکان خرید دارو به طور مستقیم از کارخانجات دارویی را ندارند و امکان منطقی هم برای این کار فراهم نیست. یا اینکه مرغداریها بطور مستقیم امکان خرید دان و خوراک مرغ تز کارخانجات تولیدی و یا وارد کنندگان را ندارند. اما همه این سیکل قابل دسترسی و به جهت قیمتی قابل کنترل هستند.
چیزی که در بررسی فقط همین موضوع باید در نظر داشت موضوع برنامه ریزی تولید است. فقط از جنبه وارداتی برای تولید چندین میلیون تن مرغ که قول مسئولی میتوان نا ۱ میلیون تن انرا صادر کرد کاملاً مشخص است که چه مقدار دان و خوراک و دارو سایر نهاده ها لازم است و زمان لازم برای تهیه آنها چقدر است نیز کاملاً مشخص و روشن است. اگر دولت به عنوان نأمین کننده ارز ( با هر نرخی ) در زمان مناسب و مقدار مناسب و مورد نیاز برنامه ریزی لازمه را نکند واضح است که کمبود مرغ برای توزیع رخ خواهد داد. امحای تعداد بسیار زیادی جوجه یک روزه در چندین ماه پیش توسط تولید کنندگان آنها نشانه ای از لنگ بودن چرخی از چرخهای این پروسه بوده است که نهاد مسئول تأمین گوشت مرغ باید هشیار و به موقع شرایط را درک و به سامان میرسانید. امید است که وزارت کشاورزی و وزارت صمت و بانک مرکزی نسبت به تأمین بهنگام ارز برای موضوع فوق به موقع و بهنگام عمل کرده باشند . شاید هم به جهت تحریمها این مشکلات وجود دارد و تصمیم به اقدام منجر به اقدام نشده باشد. اما نکته مهم این است گرانی مختص به مرغ نیست. کلیه اقلام لبنی از ابتدای سال و بطور رسمی چندین بار مجوز افزایش قیمت را داشته اند بطوریکه این اقلام به نسبت ابتدای سال ۱۳۹۹ تا کنون حداقل دو برابر شده آمد. میوه های تولید داخل گرانی در حد ۱۰۰ در صد را در سال جاری داشته آمد. قیمت گوشت قرمز نیز همین وضعیت را دارد. نگاهی به قیمت ماهییهای صید داخلی نیز دستخوش افزایش تا حد دو برابر شده آمد. حبوبات نیز همینگونه هستند. محصولات مصرفی دیگر مانند انواع ظروف پلاستیکی و مثلاً کیسه فریزر و زباله و انواع چسب و لوازم لوله کشی و شیلنگ آب و پوشاک و‌کفش و عینک و لنز آنها و لاستیک اتومبیل و انواع تنقلات و شیرینی و آجیل و رب و سس و و انواع ماکارونی و برنج و بخصوص روغن خوراکی و خلاصه همه چیز دستخوش چنان گرانی شده است که توان را از قشر بسیار وسیعتری نسبت به قبل از مردم گرفته است. قشر آسیب پذیرستبق که اینک فنا شده هستند و قشر متوسط هم وارد مرحله آسیب دیده و آسیب پذیر شده اند و‌ قشر بالای طبقه متوسط -،پایین طبقه مرفه به طبقه متوسط سابق تبدیل شده اند و فقط چند در صدی همچنان از پس هزینه های کمر شکن زندگی بر می آیند و بس . مرید بر علت اینکه با تشویق و به نوعی گول زدن تعداد بسیار زیادی از مردم که سرمایه های خود را که یا پول نقد بوده و یا تبدیل به پول نقد کردند وارد بورس کردند که مواجه با ضرر و زیان‌ها غیر قابل جبرانی شده اند. پس از تامین مالی بخش بزرگی از کمبودهای مالی بهش دولتی هم اینک وزیر اقتصاد و دیگران بنای نصیحت به مردم در باره ورود به بورس و اینکه بورس با ریسک بالا همراه است را گذاشته اند. بعض بانک‌ها چندین ده هزار میلیارد تومان بدهکار هستند ودعملاً بانکی ورشکسته اند چراکه پولهای مردم را برای ساخت پروژه ها کرده و اینک چندین ماه است نماد آن ها درربورس معلق و ممنوع مطلق است .
این چند خط طاهراً بی ربط پلی واقعاً با ربط با موضوع گرانی اموزنده شد نا یادمان بماند که نابسامانی وضعیت اقتصادی کشور خاص مرغ نیست بلکه همه جنبه های مالی- اقتصادی - معیشتی کشور دچار بحران است . وارد سایر مقوله های دیگر کشور همچون وضعیت سیاسی - اجتماعی - و غیره اگر بشویم وضع بهتر نیست. بالاخره همه چیز کشور باید بهم دیگر بیایند.
تمام آمارها در خصوص میزان تولید و جوجه ریزی کاملا اشتباهه
اصلا دولت آمار درستی نداره
هیچی دستشون نیست
سلام، وقتی به بهانه واهی آنفلوانزا جلوی تولید مرغ و تخم مرغ توسط روستائیان گرفته میشه و انحصار تولید به دست عده ای خاص میافته، بهتر از این نمیشه.
هرکسی بهر کاری افریدند..........خوب فکر کن
بگرد ببین ته این واردات به کی میرسه که دولتم کاری باهاش نداره!
یا امار تولید غلطه یا یک نفر میخواد دلارهای وارداتی را...
قیمت مرغ رکورد زد؛ واردات آن کلید خورد / توان صادرات یک میلیون تن مرغ داریم، ولی واردکننده می‌شویم! :
در کدام کشور که بخش خصوصی حاکمیت دارد اتحادیه و اصناف وجود دارد؟ و برای هر گرانی بهانه های صد تا یه غاز میتراشد. مصرف کننده ایرانی روز خوش به خود نمیبیند.چند وقته که میخواهند واردات را اجرا کنند، مگر اتحادیه ها و اصناف میگذارند!!
شناور و واكسن داريم مرغ نداريم
آدم خنده اش می گیرد.چون کار از گریه گذشته است‌..
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل