بازدید 7935

کژوال کمپ ۲ سبدی از کارگاه‌های آموزشی برای ۶۰ تیم بازی‌ساز ایرانی

کد خبر: ۱۰۱۸۳۶۴
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۳ 30 November 2020

کژوال کمپ ۲ سبدی از کارگاه‌های آموزشی برای ۶۰ تیم بازی‌ساز ایرانی

زمانی تا سی آذر ماه و پایان دومین رویداد بازی‌سازی کژوال کمپ باقی نمانده است و این رویداد بازی‌سازی که از ۲۲ شهریور و با هدف ارتقای صنعت بازی موبایلی در کشور توسط کافه بازار و همراهی جمعی از شرکت‌های صنعت بازی‌سازی آغاز شده به پایان خود و اهدای جوایز نقدی و غیر نقدی ۱۵۰ میلیون تومانی نزدیک می‌شود.

از ۲۲ شهریور تا ۱۴ مهرماه شرکت کنندگان به تیم سازی و شنیدن ۲۴ داستان موفقیت از بازی‌سازان ایرانی پرداختند. در انتهای مرحله تیم‌سازی، ۶۰ تیم شکل گرفت و کژوال کمپ وارد مرحله بعدی خود شد.

کژوال کمپ ۲ سبدی از کارگاه‌های آموزشی برای ۶۰ تیم بازی‌ساز ایرانی

سبدی از کارگاه‌های آموزشی برای ۶۰ تیم بازی‌ساز

از ۱۵ مهرماه تا ۱۰آذر، ۳۷ کارگاه تخصصی برای شرکت‌کنندگان برگزار شده و بیش از۱۰ جلسه پرسش و پاسخ برای بخش های تخصصی بازی‌سازی با هدف توانمند‌سازی شرکت‌کنندگان در کانال دیسکورد برگزار شده است و قرار است تا پایان آذرماه ۱۱ کارگاه دیگر برای شرکت کنندگان برگزار شود.

هانیه گودرزی دبیر اجرایی این رویداد هدف برگزاری کارگاه های تخصصی و جلسات پرسش و پاسخ را برای ارتقا سطح دانش افراد شرکت کننده عنوان کرد و گفت از آنجایی که هدف رویداد آشنایی شرکت کنندگان با صنعت بازی سازی بود تلاش کردیم تا مفاهیم پایه بازی‌سازی را از زبان بازی‌سازهای خبره و با سابقه به گوش شرکت‌کنندگان برسانیم و آنها را در مسیر ساخت بازی حرفه‌ای و درآمد‌زا قرار بدهیم.

آنچه که رویداد کژوال کمپ را از سایر رویدادهای بازی‌سازی متمایز می‌کند حضور فعال منتورهای متعددی از صنعت بازی‌سازی در کنار تیم‌های نوپای بازی‌سازی است.

هانیه گودرزی با اشاره به نقش فعال منتورهای بازی‌ساز در کنار تیم‌ها گفت: ما سعی کردیم با ایجاد فضایی تعاملی تیم‌های شرکت‌کننده در معرض راهنمایی‌های متنوعی از منتورهای بازی‌ساز قرار بگیرند و اشکالات خود را سریع‌تر رفع کنند. در این رویداد ۲۳ منتور فعال در کنار شصت تیم بازیساز حاضر هستند.

منتورها و ارائه‌دهندگان رویداد کژوال کمپ در مورد رویداد چه گفتند

شیرین حمیدی طراح بازی و انیماتور استودیوی بازی‌سازی کوییز آف کینگز در مورد رویداد کژوال کمپ اعتقاد دارد که « در دنیایی که امکان رسیدن به آرزوها سخت است، رویداد کژوال کمپ هموار کننده مسیر بسیاری از جوانان ایرانی است که در آرزوی ساخت بازی هستند.»

کژوال کمپ ۲ سبدی از کارگاه‌های آموزشی برای ۶۰ تیم بازی‌ساز ایرانی

علی افروغه مدیر پروژه بازی «باغ نگار» از استودیو پاییزان، رویداد کژوال کمپ را یک کاتالیزور دانست و از آن به عنوان فرصتی بی‌نظیر برای رشد و انتقال تجربه‌ی گران‌بها در بازی‌سازی یاد کرد که افراد اگر از آن درست استفاده کنند می‌توانند شاهد عینیت بخشیدن به رویای بازیسازی خود باشند.

سعید حسنی مدیر پروژه و کارگردان هنری بازی «ارباب جنگ» در مورد رویداد بیان کرد که همیشه بهترین مسیر برای آموزش، قرار گرفتن در فضای کار است و فکر میکنم کژوال کمپ توانسته فرصت فوق العاده ای برای کسانی باشد که می‌خواهند حرفه‌ای وارد صنعت بازی شوند. کژوال کمپ با قرار دادن افراد در روند تولید یک پروژه مسیر را برای آنها هموار کرده تا بتوانند علاوه بر محک خود سعی کنند که توانایی های آنها در عرصه بازی‌سازی شکوفا شود.

احسان طاهری کارگردان هنری و منتور رویداد معتقد است که همواره یکی از راه های آموزش و اشتراک گذاری دانش و تجربیات برای رشد و ارتقاء صنعت برگزاری رویدادهای فرهنگی بوده است. او رویداد کژوال کمپ را یکی از این مواردی می‌داند که توسط گروهی متعهد و حرفه ای در فضایی صمیمانه برگزار شده و آن را برای پیشرفت و رشد صنعت بازی سازی در ایران موثر و مفید می‌داند.

این رویداد به مرحله پایانی خود رسیده و تیم‌ها بعد از رساندن نسخه اولیه بازی خود به داورها و گرفتن بازخوردهای اولیه درصدد هستند تا بازی خود را تا ۳۰ آذر در اختیار عموم قرار بدهند و به جذب اولیه کاربر بپردازند و به بهبود بازی خود بپردازند.

در افتتاحیه این رویداد امین امیرشریفی مدیرعامل فروشگاه برنامه و بازی موبایلی «بازار» با بیان اینکه مارکت ایران گنجایش ۱۰۰ میلیون دلاری را دارد، تصریح کرد که کمتر از یک دهم پتانسیل واقعی بازار بازی موبایلی ایران فعال شده است و این موضوع نشان می‌دهد که با وجود علاقه مردم به انجام بازی‌ها، هنوز مارکت بازی‌های موبایل در حد و اندازه‌ای که پتانسیلش را دارد، محتوا در اختیار کاربران قرار نمی‌دهد.

کافه بازار همراه با بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای و دو مجموعه وابسته به بنیاد یعنی انستیتو ملی بازی‌سازی و همگرا، تپسل، اینسایتل، برگزارکنندگان و حامیان مالی این رویداد هستند و در پایان رویداد به تیم‌های برگزیده بیش از ۱۵۰میلیون تومان جوایز نقدی و غیر نقدی خواهند داد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست