بازدید 853060
لحظه به لحظه با تحولات انتخابات آمریکا

فوری: بایدن رئیس جمهور آمریکا شد/ پافشاری ترامپ: با اختلاف پیروزم!

بر اساس گزارش برخی منابعT برتری بایدن بر ترامپ در پنسیلوانیا به حدود ۳۱ هزار رای رسیده و وی این ایالت را برده است. در صورتی که بایدن این ایالت را برده باشد، بدون احتساب آرای آریزونا به ۲۷۳ الکترال و با احتساب آن به ۲۸۴ الکترال رسیده است. برای پیروزی ۲۷۰ الکترال کافی ا‌ست.
کد خبر: ۱۰۱۲۹۵۸
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۳:۴۲ 04 November 2020
فوری: بایدن رئیس جمهور آمریکا شد/ پافشاری ترامپ: با اختلاف پیروزم!

بین الملل تابناک: جو بایدن بر اساس اعلام نتیجه شمارش آرا در پنسیلوانیا از سوی بسیاری از رسانه‌ها و خبرگزاری‌های آمریکایی، از جمله آسوشیتدپرس و سی‌ان‌ان،‌ پیروز انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده معرفی شد.

نامزد دموکرات‌ها که پیش‌تر با احتساب پیروزی در ایالت آریزونا ۲۶۴ رای الکترال داشت، با به دست آوردن ۲۰ رای الکترال ایالت پنسیلوانیا از مرز ۲۷۰ رای مورد نیاز برای پیروزی در انتخابات گذشت تا قانونی نامزد منتخب مردم آمریکا در این انتخابات شناخته ‌شود.

این در حالی است که دونالد ترامپ ساعتی پیش از این، با انتشار توییتی اعلام کرد که با اختلاف بسیار پیروز انتخابات شده و در فیلادلفیا کنفرانس خبری برگزار خواهد کرد.

جو بایدن پیشتر و با توجه به روند شمارش آرا در ایالات‌ باقی مانده و پیشی گرفتن از دونالد ترامپ اطمینان داده بود که نتیجه نهایی انتخابات پیروزی او و دموکرات‌هاست. دونالد ترامپ در مقابل، رقیبش را از اعلام پیروزی زودهنگام برحذر کرده و گفته بود از آنجا که در روند رای گیری «تقلب و تخلف» شده است، از طریق دادگاه پیگیری می‌کند و امکان دارد پیشتازی خود را بازیابد.

***

بایدن: رئیس‌جمهور همه آمریکایی‌ها خواهم بود
۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۲۱:۲۸

«جو بایدن» نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری که دقایقی پیش پیروزی وی از سوی اغلب رسانه‌های آمریکایی اعلام شد در در پیامی در توییتر نوشت: « آمریکا،  افتخار می‌کنم که شما من را برای هدایت کشور بزرگ‌مان انتخاب کردید.»

وی در ادامه این پیام توییتری نوشت: «کار پیش روی ما سخت خواهد بود، اما من این را به شما قول می‌دهم: چه به من رأی داده باشید یا نه، من رئیس جمهور همه آمریکایی‌ها خواهم بود.ایمانی را که به من دادید حفظ خواهم کرد.»

جو بایدن: «وقت آن است که عصبانیت را کنار بگذاریم و به عنوان یک ملت دور هم جمع شویم»
۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۲۰:۵۶
 
جو بایدن، رئیس جمهور منتخب ایالات متحده آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام داشت که به اعتمادی که مردم آمریکا به او و کاملا هریس، معاونش داشته‌اند افتخار می‌کند و مقابل آن سر فرود می‌آورد.
فوری: بایدن رئیس جمهور آمریکا شد/ پافشاری ترامپ: با اختلاف پیروزم!
ترامپ: با اختلاف پیروزم!!
۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۲۰:۵۳
 
دونالد ترامپ در ادامه پیام‌های توییتری روز شنبه خود دقایقی پیش با انتشار توییتی دیگر مدعی شد که با اختلاف زیاد در انتخابات پیروز شده است.
 
این ادعا در حالی مطرح می‌شود که آقای ترامپ از حیث کسب آرا الکترال هم اکنون ۲۱۴ به ۲۶۴ از رقیب دموکرات خود عقب است. نامزد جمهوری‌خواهان که پس از دعواهای حقوقی آنچنان که باید از سوی هم‌حزبی‌های خود حمایت نشده است در حالی حاضر همچنین در چهار ایالت از پنج ایالت کلیدی که هنوز نتیجه نهایی آنها اعلام نشده از جود بایدن عقب افتاده است.
بایدن رئیس جمهور آمریکا شد
۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۲۰:۳۸

 رسانه‌های «سی‌بی‌اس» و «سی‌ان‌ان» بایدن را پیروز و رئیس جمهوری منتخب خواندند.

رسانه‌های دیگری نظیر «نیویور‌تایمز»، «یو‌اس‌ای تودی» و «ان‌پی‌آر» نیز پیروزی بایدن در انتخابات را اعلام کرده و وی را چهل و ششمین رئیس جمهور آمریکا دانستند.

 آسوشیتدپرس نیز خبر داد که بایدن در پنسیلوانیا پیروز می‌شود که این ایالت ۲۰ الکترال دارد. 

شبکه خبری ای‌بی‌سی هم بایدن را برنده انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا خواند. 

بر اساس گزارش برخی منابع برتری بایدن بر ترامپ در پنسیلوانیا به حدود ۳۱ هزار رای رسیده و وی این ایالت را برده است. در صورتی که بایدن این ایالت را برده باشد، بدون احتساب آرای آریزونا به ۲۷۳ الکترال و با احتساب آن به ۲۸۴ الکترال رسیده است. برای پیروزی ۲۷۰ الکترال کافی ا‌ست. 

فوری: بایدن رئیس جمهور آمریکا شد/ آخرین نتایج آرای الکترال: بایدن 284- ترامپ 214

شبکه ام‌اس‌ان‌بی‌سی هم می‌گوید بایدن برنده انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا شده است. 

شبکه فاکس‌نیوز نیز که به جمهوری‌خواهان نزدیک است می‌گوید هنوز به نتیجه قطعی درباره پیروز انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا نرسیده است. 

برخی منابع گزارش دادند که فاکس‌نیوز هم با برآورد اینکه بایدن پنسیلوانیا و نوادا را برده، سرانجام بایدن را پیروز انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا اعلام کرد. 

در صورتی که بایدن پنسیلوانیا، نوادا و آریزونا را برده باشد، تعداد الکترال او به ۲۹۰ می‌رسد اما مشخص نیست که آیا تیم انتخاباتی ترامپ پیروزی بایدن را تایید می‌کنند یا نه؟ ترامپ بر وقوع تقلب در پنسیلوانیا تأکید کرده و خود را برنده انتخابات دانسته است. 

با پیروزی بایدن، «کاملا هریس» به عنوان نخستین معاون رئیس جمهور زن،‌ و اولین آمریکایی آسیایی تبار خواهد بود که در این سمت فعالین خواهد کرد.

ادامه پیشتاری بایدن در جورجیا و پنسیلوانیا
۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۱۷:۱۳
 
جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده پس از آغاز شمارش آرا پستی در دو ایالت جورجیا و پنسیلوانیا از رقیب جمهوری‌خواه خود جلو افتاد و این فاصله نسبت به روز گذشته باز هم اندکی بیشتر شده است.
 
آقای بایدن در جورجیا با بیش از ۴ هزار و بیست رای و در پنسیلوانیا نیز با حدود ۳۰ هزار رای از دونالد ترامپ پیش افتاده است.
 
برتری نهایی در این دو ایالت در صورت تایید نتیجه ایالت آریزونا که برخی منابع خبری از جمله آسوشیتدپرس از پیش آنرا به نام نامزد دموکرات آبی کرده‌اند، می‌تواند کلید کاخ سفید را در دستان جو بایدن قرار دهد. این در حالیست که دونالد ترامپ نتایج اعلام شده را قبول ندارد و جنگی حقوقی را در دادگاه‌‌های ایالت‌های آ‌ریزونا، پنسیلوانیا، جورجیا و نوادا آغاز کرده است.
آخرین وضعیت شمارش آرای ایالت‌های کلیدی آمریکا
۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۱۵:۲۴

 

طبق آمار ارائه شده از سوی رسانه‌های مختلفی مانند آسوشیتدپرس، واشنگتن پست و نیویورک تایمز آخرین آمار مربوط به شمارش آرا در 5 ایالت باقیمانده (با در نظر گرفتن آریزونا) در آمریکا به شرح زیر است:

بایدن: ما پیروز انتخابات خواهیم شد
۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۱۰:۱۰

«جو بایدن» نامزد دموکرات‌ انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا امروز (شنبه) طی سخنرانی در ایالت «دیلاور» بدون آنکه مستقیماً اشاره کند که در انتخابات ریاست‌جمهوری پیروز شده گفت که در سه ایالت مهم پنسیلوانیا، آریزونا و نوادا، نیز پیروز خواهد شد.

بایدن در سخنرانی خود از طرفدارانش خواست صبر پیشه کنند و در خصوص روند کند شمارش آراء توضیح داد: «صبر و آرامش خود را حفظ کنید، می‌دانم شمارش آراء کند پیش می‌رود اما این نمایانگر تعداد بالای آراء‌ است و باید صدا و رأی افراد شنیده شود».

وی سپس با اشاره به این موارد تأکید کرد: «افرادی هستند که می‌خواهند شمارش آراء‌ انتخاباتی متوقف شود، من چنین اجازه ای نمی‌دهم. تمامی آراء شمارش خواهد شد و مهم نیست که چه اندازه این فرایند به طول انجامد».

بایدن در خصوص پیشتازی خود در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا گفت:گ‌«فقط یک نگاهی به آنچه که از دیروز رخ داده بیاندازید. 24 ساعت. ما در جورجیا عقب بودیم، الآن پیشتازیم و در این ایالت پیروز خواهیم شد. 24 ساعت پیش، در پنسیلوانیا عقب بودیم و در پنسیلوانیا پیروز می‌شویم».

وی که برای پیروی در انتخابات به ۲۷۰ رأی الکترال نیاز دارد، در جمع هوادارانش گفت: «من در مسیر کسب بیش از ۳۰۰ رأی الکترال قرار دارم».

وی ادامه داد: «ما رأی 74 میلیون آمریکایی را به دست آوردیم و این بزرگترین رقم در تاریخ انتخابات آمریکا محسوب می‌شود و ما پیروز خواهیم شد».

در حالیکه «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا وعده دادخواهی داده است، بایدن از پیروزی در انتخابات خبر داد و گفت: «ما در سه ایالت پنسیلوانیا، آریزونا و نوادا پیروز می‌شویم و دیوار آبی (دموکرات‌ها) را بازسازی خواهیم کرد. اعداد روایت روشن و قانع‌کننده‌ای را برای ما بیان می‌کند. ما پیروز خواهیم شد».

وی سپس ضمن ابراز امیدواری درباره پیروزی در ایالت آریزونا که تاکنون همواره به نفع جمهوری‌خواهان رأی می‌داده است گفت: «من اولین نماینده دموکرات‌ها خواهم بود که ظرف 40 سال در آریزونا پیروز خواهم شد».

بایدن در این خصوص توضیح داد: «ما دیوار آبی را در میانه این کشور که چهار سال پیش خرد شده بود، مجدداً بازسازی کردیم: پنسیلوانیا، میشیگان، ویسکانسین، کانون این کشور.»

این نامزد دموکرات علیرغم آنکه مستقیماً پیروزی خود در انتخابات را اعلام نکرد، گفت:‌«این اعداد و ارقام به طور شفاف و قانع‌کننده‌ای داستان را روایت می‌کند. گرچه هنوز اعلام نهایی پیروزی نکرده‌ایم اما ما در این رقابت پیروز می‌شویم».

بایدن خواستار پایان خشونت‌های پساانتخاباتی آمریکا و اتحاد میان مردم کشورش شد و گفت: «شاید ما در خصوص مسائل زیادی اختلاف داشته باشیم اما بیایید خشم و خشونت را پشت سر بگذاریم. اکثریت قریب‌ به اتفاق 150 میلیون آمریکایی که رأی دادند، خواستار خارج شدن نیش و کنایه از سیاست ما هستند».

وی درباره اتحاد کشورش گفت: «رأی دهندگان خواستار تغییر و اتحاد هستند و به د نبال تجزیه‌طلبی در آمریکا نیستند».

نامزد دموکرات  در این خصوص ادامه داد: «هدف سیاست ما جنگ بی‌پایان و بی وقفه نیست. زما آن رسیده است که ما بعنوان یک ملت برای بهبودی گردهم آییم و هدف سیاست حل مشکلات و بهبود زندگی مردم ما است».

جو بایدن در سخنرانی خود به مسئله مقابله با شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: «در همان روز اول طرحی را برای رویارویی و مقابله با شیوع ویروس کرونا آماده خواهیم کرد».

وی همچنین ضمن تأکید بر حمایت از آنهایی که به وی رأی ندادند گفت: «. سیاست ما رفع بحران و متحده کردن کشور است. من نماینده کل ملت هستم. من برای آنهایی که به من رأی ندادند به همان اندازه افرادی که به من رأی دادند، سخت تلاش خواهم کرد».

این نامزد دموکرات ابراز امیدواری کرد که بتواند فردا به وقت محلی برای هواداران خود مجدداً سخنرانی پیروزی کند و گفت: «امیدوارم فردا نیز برای مردم آمریکا صحبت کنم».

اگر ترامپ از ترک کاخ سفید خودداری کند چه خواهد شد؟
۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۰۴:۳۸

نشریه «نیوزویک» در گزارشی به بررسی چگونگی خارج کردن «دونالد ترامپ» از کاخ سفید در صورت امتناع وی از این کار پرداخت.

این نشریه در گزارش خود نوشت: «در حالی که "جو بایدن" معاون رئیس جمهور سابق به لطف آرای پستی در انتخابات به پیش افتاده اما "دونالد ترامپ" پیش از موعد اعلام پیروزی کرده است.»

ترامپ از روز پس از انتخابات مدعی وقوع تقلب شده و هیچ نشانه‌ای از آمادگی وی برای تسلیم قدرت به رقیب دموکرات خود وجود ندارد.

یک مقام سابق آمریکا به نشریه نیوزویک گفت در صورتی که ترامپ از ترک کاخ سفید خودداری کند، سرویس مخفی وظیفه خارج کردن وی را بر عهده خواهد گرفت.

۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۰۴:۳۵
شمارش آرا در ایالت های کلیدی همچنان با برتری جوبایدن در جریان است. اعلام پیروز نهایی این انتخابات اکنون و در این مرحله منوط به اعلام ایالت هایی است که شمارش در آنها در جریان است. هر یک از این ایالت ها قوانین خاصی در شمارش و نحوه اعلام فرد پیروز دارند مسله ای که اعلام  نامزد پیروز را به تاخیر انداخته است. مشارکت در این انتخابات نزدیک 67 درصد بوده که دستکم طی یک قرن گذشته یک رکورد محسوب می شود.
 
ترامپ: مراحل قانونی تازه شروع شده است
۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۰۴:۳۲
دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در توییتی نوشت: «جو بایدن نباید به اشتباه ادعای ریاست جمهوری داشته باشد. من نیز می‌توانم این ادعا را نیز داشته باشم. مراحل قانونی تازه شروع شده است.»
آخرین آمار شمارش آرا در سه ایالت کلیدی
۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۰۱:۳۱

 

ایالت جورجیا: ۹۹ درصد آرا شمارش شده‌اند.
بایدن با ۱۵۴۴ رای بیشتر پیشتاز است. مسئولان این ایالت اعلام کردند به خاطر نزدیکی آرا بازشماری برگه‌های رای انجام می‌شود.
 
ایالت نوادا: ۸۷ درصد آرا شمارش شده‌اند. بایدن با ۲۰ هزار و ۱۳۷ رای بیشتر پیش است.
رای‌های شهروندان ساکن ایالت نوادا بر اساس قوانین این ایالت در صورت رعایت شدن موازین اعلام شده تا ۹ روز پس از انتخابات قابل شمارش خواهد بود.
 
ایالت پنسیلوانیا: ۹۸ درصد آرا شمارش شده‌اند. بایدن در این ایالت با ۲۰ رای الکترال با ۱۴ هزار و ۷۲۲ رای پیش افتاده است.
 
علاوه بر این ایالت‌ها کار شمارش آرا در ایالت‌های آریزونا، کارولینای شمالی و آلاسکا نیز به پایان نرسیده است. اما آسوشیتدپرس در برآورد خود بایدن را پیروز در ایالت آریزونا اعلام کرده است بنابراین ۱۱ رای الکترال این ایالت در سبد نامزد دموکرات‌ها قرار گرفته است. 
آخرین نتایج آرای الکترال: بایدن 264- ترامپ 214/ترامپ: از مبارزه برای شما دست نخواهم کشید/ بایدن در پنسیلوانیا از ترامپ پیش افتاد/ چرا و چگونه بایدن پیشی گرفت و «دگرگونی آبی» شکل گرفت؟
دونالد ترامپ: از مبارزه برای شما دست نخواهم کشید
۱۳۹۹/۰۸/۱۷ - ۰۱:۲۹
 
دونالد ترامپ در بیانیه‌ای از سوی کارزار انتخاباتی‌اش منتشر شد، گفت: «معتقدیم که مردم آمریکا سزاوار شفافیت کامل در شمارش آرا و تایید صلاحیت انتخابات هستند.»
 
وی تاکید کرد: «از ابتدا گفته بودیم که همه آرای قانونی باید شمارش شوند و همه آرای غیرقانونی نباید شمارش شوند با این حال در هر مرحله مقاومت دموکرات‌ها برای این اصل اساسی را داشته‌ایم.»
 
وی در عین حال تصریح کرد که این موضوع تنها برای نتیجه این انتخابات نیست بلکه در دفاع از کل نهاد انتخابات و روند قانونی آن است.
 
ترامپ با اشاره به اینکه این فرایند را یا تمام جنبه‌های قانونی آن پیگیری می‌کنند، افزود که با این کار می‌خواهد این اطمینان حاصل شود که مردم آمریکا به دولت اعتماد دارند.
 
وی بیانیه خود را اینگونه به پایان برد: «من هرگز از مبارزه برای شما و ملتمان دست نخواهم کشید.»
اختلاف آرای بایدن با ترامپ در پنسیلوانیا و نوادا بیشتر شد
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۲۱:۰۳

 

 
با ادامه شمارش آرا در پنسیلوانیا و نوادا فاصله بایدن با ترامپ در این دو ایالت بیشتر شد.
 
نامزد دموکرات‌ها هم اکنون در پنسیلوانیا ۹ هزار و ۲۷ رای بیشتر از دونالد ترامپ دارد و پیش‌بینی می‌شود با شمارش آرای بیشتر از فیلادلفیا این فاصله بیشتر شود.
جو بایدن در ایالت نوادا نیز با ۲۲ هزار و ۷۶ رای بیشتر پیشتاز است.
آخرین وضعیت شمارش آرا در چهار ایالت
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۱۹:۳۴

 

 
جورجیا (شمارش ۹۹ درصد آرا) بایدن با هزار و ۹۸ رای بیشتر پیش افتاد
 
پنسیلوانیا (شمارش ۹۵ درصد آرا) بایدن با شش هزار و ۸۱۷ رای بیشتر پیش افتاد
 
نوادا (شمارش ۸۹ درصد آرا) بایدن با ۱۱ هزار و ۴۳۸ رای پیشتاز است
 
آریزونا (شمارش ۹۰ درصد آرا) بایدن با ۴۷ هزار و ۵۲ رای پیشتاز است
آخرین نتایج آرای الکترال: بایدن 264- ترامپ 214/ستاد انتخاباتی ترامپ: انتخابات تمام نشده است/ بایدن در پنسیلوانیا از ترامپ پیش افتاد/ چرا و چگونه بایدن پیشی گرفت و «دگرگونی آبی» شکل گرفت؟
فاصله بایدن با ترامپ در پنسیلوانیا افزایش یافت
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۱۸:۴۳

 

آخرین نتیجه منتشرشده از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ایالت پنسیلوانیا نشان می‌دهد که فاصله جو بایدن با دونالد ترامپ اندکی افزایش یافته است. جو بایدن اکنون با ۶ هزار و ۷۳۷ رای از دونالد ترامپ در این ایالت پیش افتاده است. 

نامزد دموکرات‌ها در صورت پیروزی در پنسیلوانیا با کسب ۲۰ رای الکترال این ایالت رئیس‌جمهوری آینده آمریکا خواهد بود. 
تخمین زده می‌شود که هنوز حدود ۱۶۰ هزار رای در پنسیلوانیا شمرده نشده است.
ستاد انتخاباتی ترامپ: انتخابات تمام نشده است
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۱۸:۱۷

 

ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ به دنبال تصمیم برخی رسانه‌ها برای اعلام پیروزی جو بایدن در ایالت پنسیلوانیا تاکید کرد که انتخابات «تمام» نشده است. ستاد انتخاباتی نامزد جمهوریخواهان افزوده است که آرای چهار ایالت باقی‌مانده که جو بایدن در آنها پیشتاز است نهایی نیست. 

ستاد انتخاباتی رئیس‌جمهوری کنونی آمریکا افزوده است که دونالد ترامپ پس از بازشماری آرای جورجیا در این ایالت پیروز خواهد شد. در بیانیه این ستاد آمده است که در ایالت پنسیلوانیا «تخلفاتی» روی داده است.
بایدن در پنسیلوانیا از ترامپ پیش افتاد
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۱۷:۳۳

 

جو بایدن با شمارش شماری از آرای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پنسیلوانیا از دونالد ترامپ پیش افتاد. نامزد دموکرات‌ها اکنون در این ایالت پنج هزار و ۵۸۷ رای بیشتر از دونالد ترامپ کسب کرده است. جو بایدن در صورت پیروزی در پنسیلوانیا ۲۰ رای الکترال این ایالت را کسب خواهد کرد و رئیس‌جمهوری آینده آمریکا خواهد بود. 

جو بایدن تاکنون سه میلیون و ۲۹۵ هزار و ۳۰۴ رای در پنسیلوانیا به دست آورده است. در مقابل دونالد ترامپ سه میلیون و ۲۸۹ هزار و ۷۱۷ رای به دست آورده است. 

آخرین نتایج آرای الکترال: بایدن 264- ترامپ 214/چرا و چگونه بایدن پیشی گرفت و «دگرگونی آبی» شکل گرفت؟/بایدن در جورجیا پیش افتاد/ پسر ترامپ: بهترین گزینه وارد شدن به یک جنگ تمام عیار است!

جان بولتون: ما جمهوریخواهان در برابر آزمون شخصیتی قرار داریم
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۱۷:۲۲

جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق دونالد ترامپ می ‌گوید جمهوریخواهان در برابر «آزمون شخصیتی» قرار دارند. به گفته وی نامزدها نباید «دروغ» بگویند اما اگر شواهدی مبنی بر تخلف در دست دارند باید از مجاری قانونی آن را پیگیری کنند. 

چرا و چگونه بایدن پیشی گرفت و «دگرگونی آبی» شکل گرفت؟
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۱۶:۱۰

یورونیوز: در ساعات اولیه پس از پایان رای گیری در جریان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا جو بایدن، نامزد حزب دموکرات در بسیاری از ایالت های کلیدی از دونالد ترامپ، رئیس جمهوری کنونی این کشور رای کمتری کسب کرده بود.

اما در ساعات و روزهای بعد جو بایدن فاصله خود را به طرز چشمگیری کاهش داد و به تدریج در ایالت های کلیدی از دونالد ترامپ پیش افتاد. او به این ترتیب توانست در ایالت های ویسکانسین و میشیگان پیروز شود. جو بایدن اکنون نیز در آستانه پیش افتادن از دونالد ترامپ در ایالت های پنسیلوانیا و جورجیا است.

دلیل اصلی این تغییر پدیده ای است که پیش از روز رای گیری نیز ناظران از آن سخن گفته بودند. «دگرگونی آبی» (blue shift) رویدادی است که بسیاری از تحلیلگران از هفته ها پیش درباره آن سخن گفته بودند.

بسیاری از رای دهندگان در این دوره از انتخابات به دلیل شیوع ویروس جدید کرونا رای خود را با پست ارسال کردند. بحث‌های زیادی طی هفته‌های قبل از برگزاری انتخابات بر سر شرکت در رای گیری با ارسال رای از راه دور صورت گرفته بود. این موضوع یکی از مسائل مورد اختلاف بین دونالد ترامپ، رئیس جمهوری کنونی آمریکا و جو بایدن، رقیب دموکرات او در اولین مناظره انتخاباتی نیز بود.

«دگرگونی آبی» به وضعیتی اطلاق می‌شود که برنده انتخابات در ساعات پس از پایان رای گیری مشخص نمی‌شود و نامزد پیشتاز در روزهای بعد از انتخابات به دنبال شمارش رای‌هایی که با پست ارسال شده است پیشتازی خود را از دست می‌دهد.

از آنجاکه بنا به بررسی‌ها طی دوره‌های گذشته (حداقل از سال ۲۰۰۴ تاکنون) نامزدهای دموکرات در آرای ارسالی با پست پیشتاز بوده‌اند، تغییر نتیجه آراء به «دگرگونی آبی» (رنگ حزب دموکرات) معروف شده است.

یکی از نمونه‌های «دگرگونی آبی» در جریان شمارش آراء برای تعیین یکی از دو سناتور ایالت آریزونا در سال ۲۰۱۸ روی داد. در حالی که نتیجه اولیه از پیشتازی نامزد جمهوریخواهان حکایت داشت در نهایت در روزهای بعد با شمارش آرای ارسال شده با پست رقیب دموکرات او پیروز انتخابات معرفی شد.

دونالد ترامپ در آن زمان این تغییر نتیجه را زیر سوال برد و از «فساد انتخاباتی» سخن گفت. درنهایت اما کرسی ایالت آریزونا در مجلس سنا به دموکرات‌ها رسید.

اداره پست آمریکا ۱۷۰۰ رای شهروندان در پنسیلوانیا را تحویل مقامات داد
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۱۵:۱۴

اداره پست آمریکا اعلام کرد که روز پنجشنبه ۱۷۰۰ رای را که هنوز به دست مقامات مسئول شمارش آراء نرسیده بود تحویل آنها داده است.

آرای رای دهندگان در پنسیلوانیا اگر تا غروب جمعه به حوزه‌های رای‌گیری برسد شمارش خواهد شد. دونالد ترامپ هم‌اکنون حدود ۱۸ هزار رای بیشتر از جو بایدن در پنسیلوانیا کسب کرده است. با این حال هنوز حدود پنج درصد کل آرای این ایالت شمارش نشده است. هواداران جو بایدن بیشتر از طرفداران دونالد ترامپ از ارسال آراء با پست استقبال کرده‌لند.  
فاصله بایدن با ترامپ در جورجیا افزایش یافت
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۱۵:۰۶

آخرین نتیجه منتشرشده از انتخابات در ایالت جورجیا نشان می‌دهد که جو بایدن دو میلیون و ۴۴۹ هزار و ۵۸۰ رای به دست آورده است. در مقابل دونالد ترامپ دو میلیون و ۴۴۸ هزار و ۴۸۴ رای کسب کرده است. به این ترتیب فاصله جو بایدن و دونالد ترامپ در جورجیا به ۱۰۹۶ رای رسید. جو بایدن در صورت پیروزی در این ایالت رئیس‌جمهوری آینده آمریکا خواهد بود. 

بایدن در جورجیا پیش افتاد
۱۳۹۹/۰۸/۱۶ - ۱۴:۰۰

 رسانه «اسپکتیتر ایندکس» می‌گوید که بایدن با اختلاف ۹۱۷ رأی هم اکنون در ایالت جورجیا از ترامپ جلو افتاده است.

آخرین نتایج آرای الکترال: بایدن 264- ترامپ 214/بایدن در جورجیا پیش افتاد/ پسر ترامپ: بهترین گزینه وارد شدن به یک جنگ تمام عیار است!/بایدن: شک نداریم برنده اعلام خواهیم شد

 

***

04:10 -جمعه 16 آبان

درخواست پسر ترامپ برای راه اندازی جنگ تمام عیار

پسر رئیس جمهور آمریکا در صفحه توئیتر خود نوشت: پدرم باید به جنگی برای اثبات تقلب در رای‌گیری برود؛ روندی که زمان طولانی است ادامه دارد.

آخرین نتایج آرای الکترال: بایدن 264- ترامپ 214/پسر ترامپ: بهترین گزینه وارد شدن به یک جنگ تمام عیار است!/بایدن: شک نداریم برنده اعلام خواهیم شد/ترامپ: تمامی ایالت‌هایی که بایدن پیروزی شده را به چالش می‌کشیم/ تنها 6 رای الکترال تا پیروزی بایدن و شکست ترامپ

وی در ادامه توئیت خود گفت: بهترین گزینه برای آینده آمریکا این است که دونالد ترامپ وارد جنگ تمام عیاری با این انتخابات سراسر تقلب، دغل کاری، دارای رای دهندگان مرده و خارج از ایالت، که بیش از حد هم طولانی شده، بشود.

***

04:05-جمعه 16 آبان

سخنرانی کم سابقه ترامپ

دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مقابل دوربین‌ها در کاخ سفید گفت: اگر فقط آرای قانونی شمرده شوند، ما پیروزیم.

بر خلاف اظهارات ترامپ مقام‌های ایالتی که مسئول برگزاری انتخابات هستند می‌گویند هیچ شاهدی از تحویل آرای "غیرقانونی" در انتخابات مشاهده نشده است.

ترامپ می‌گوید آرای پستی در حال شمارش «غیرقانونی» است و آرایی است که «دیر» رسیده!

آخرین نتایج آرای الکترال: بایدن 264- ترامپ 214/بایدن: شک نداریم برنده اعلام خواهیم شد/ترامپ: تمامی ایالت‌هایی که بایدن پیروزی شده را به چالش می‌کشیم/ تنها 6 رای الکترال تا پیروزی بایدن و شکست ترامپ

ترامپ هم‌چنین گفت: پیش بینی می‌شد که یک موج آبی (دموکرات‌ها) در انتخابات اتفاق بیفتد اما در واقع یک موج قرمز (جمهوری‌خواهان) رخ داد.

پیشتر پسر او دونالد ترامپ جونیور از پدرش خواسته بود "وارد جنگی تمام عیار بر سر این انتخابات" شود.

به گزارش بی.بی.سی رئیس جمهور آمریکا در مورد انتخابات کنگره که آن هم سه‌شنبه انجام شد، گفت: "زنان جمهوری خواه بیشتری به کنگره راه یافتند که بیش از هر سال دیگری در گذشته بود."

او سپس افزود که جمهوری خواهان تبدیل به "حزب کارگران آمریکا شده‌اند."

ترامپ همزمان با اشاره به انتخابات سنا و مجلس نمایندگان گفت بر خلاف ادعای دموکرات‌ها که منتظر تسخیر مجلس سنا بودند، «ما توانستیم موفق شویم و علاوه بر حفظ سنا نمایندگان جدیدی به مجلس نمایندگان فرستادیم».

وی هم‌چنین نظرسنجی رسانه‌ها را مداخله در انتخابات خواند و با ادعای تقلب دموکرات‌ها در انتخابات گفت: آنها از مدت‌ها پیش برای این کار برنامه داشتند.

او که در چندین ایالت علیه شمارش آرا شکایت کرده، شواهدی برای ادعای خود طرح نکرد اما آرای پستی را که دموکرات‌ها بیشتر از آن استفاده کردند "زمینه ساز تقلب گسترده به نفع جو بایدن" دانست.

ترامپ مدعی شد، در چند ایالت از جمله میشیگان و جورجیا ناظران حزب جمهوری خواه اجازه حضور در مکان شمارش آرا را نداشته‌اند یا محدودیت‌های فراوانی برای آنها ایجاد شد.

وی ادامه داد: ما ۷۰۰ هزار رای در پنسیلوانیا پیش بودیم ولی اکنون می‌گویند ما ۹۰ هزار جلو هستیم و همینطور برگه می‌آورند. در جورجیا هم من با اختلاف زیاد پیروز شدم و ۳۰۰ هزار رای جلو بودم اما ناگهان عقب افتادم. در میشیگان ما خیلی پیش بودیم و در ویسکانسین هم همینطور. در همه موارد آرای‌ ما را کم کردند.

***

01:56-جمعه 16 آبان

جو بایدن، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا مردم کشورش را به آرامش دعوت کرد.

بایدن تصریح کرد که «همه آرا» در حال شمارش هستند و او و معاونش، «کاملا هریس» احساس خوبی درباره وضعیت فعلی دارند. 

او گفت: «در حال حاضر همه آرا دارند شمرده می‌شوند و من و کاملا هریس احساس خوبی درباره روند فعلی داریم» 

او گفت که شک ندارد برنده اعلام خواهد شد. وی تصریح کرد: ما کماکان احساس بسیار خوبی درباره وضعیت فعلی داریم. شک نداریم برنده اعلام خواهیم شد.از همه می‌خواهم آرامش خود را حفظ کنند. روند شمارش آرا در حال انجام است.»

بایدن اضافه کرد: «همه آرا باید شمارش شوند... دموکراسی گاهی نیازمند قدری صبوری هم هست. در آمریکا، رأی قداست دارد و هیچ چیز و هیچ‌کس غیر از اراده رأی‌دهندگان نمی‌تواند رئیس‌جمهور ایالات متحده را انتخاب کند.»

***

20:54

افزایش فاصله بایدن با ترامپ در ایالت نوادا

شبکه سی‌ان ان گزارش داد که فاصله بایدن با ترامپ در ایالت کلیدی نوادا افزایش یافته و به 12 هزار رای رسیده است.

با شمارش 76 درصد آرای این ایالت، بایدن تا کنون 49.5 درصد آرا و ترامپ نیز 48.5 درصد آرا را در این ایالت بدست آورده اند.

***

20:00

ترامپ: تمامی ایالاتی که بایدن مدعی پیروزی شده را به چالش می‌کشیم

ترامپ در توییتر: تمام ایالاتی که ادعا شده بایدن در آنها به پیروزی رسیده توسط ما بخاطر تقلب مورد چالش حقوقی قرار خواهند گرفت. دلایل زیادی داریم، فقط رسانه‌ها را چک کنید. ما می‌بریم. اول آمریکا.

آخرین نتایج آرای الکترال: بایدن 264- ترامپ 214/ترامپ: تمامی ایالت‌هایی که بایدن پیروزی شده را به چالش می‌کشیم/ترامپ: شمارش را متوقف کنید/ تنها 6 رای الکترال تا پیروزی بایدن و شکست ترامپ/  آغاز دعوای ستادهای انتخاباتی بایدن و ترامپ

***

19:52

ترامپ طی توئیتی نوشت که پیروزی قانونی بزرگی در ایالت پنسیلوانیا برای ستاد وی حاصل شده است.

یک قاضی آمریکایی به ستاد ترامپ اجازه نظارت بیشتر بر شمارش آرا در ایالت پنسیلوانیا داده است.

***

18:00

ترامپ: شمارش را متوقف کنید

رئیس جمهور آمریکا در پیامی در توئیتر خواستار توقف شمارش آرا شد.

آخرین نتایج آرای الکترال: بایدن 264- ترامپ 214/ترامپ: شمارش را متوقف کنید/ اعلام منطقه پرواز ممنوع در اطراف اقامتگاه بایدن/تنها 6 رای الکترال تا پیروزی بایدن و شکست ترامپ/  آغاز دعوای ستادهای انتخاباتی بایدن و ترامپ

***

15:24

آمار غیررسمی نشان می‌دهد که با شمارش ۹۸ درصد آرای مأخوذه در ایالت جورجیا، فاصله بایدن و ترامپ به حدود ۲۳ هزار رأی یعنی ۰.۴ درصد کاهش یافته است.

***

13:18

اعلام منطقه پرواز ممنوع در اطراف اقامتگاه بایدن

با شدت گرفتن تنش‌های پسا انتخاباتی در آمریکا، اطراف اقامتگاه «جو بایدن» نامزد حزب دموکرات، منطقه پرواز ممنوع ایجاد شد.

به نوشته روزنامه «ایندیپندنت»، «اداره هوانوردی فدرال» آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد، دست کم تا روز جمعه، اطراف منزل بایدن و چند نقطه دیگر از شهر »ولینگتون» در ایالت «دلاوِر» را در حالت «حریم هوایی دفاع ملی» قرار داده است.

اداره هوانوردی فدرال، این محدودیت موقتی پرواز معمولاً در یکی از حالت‌های وضعیت خطرناک، محل برگزاری رویدادی خاص یا هشداری کلی برای این نهاد، اعمال می‌شود.

با این حال، این اداره هیچ توضیحی درباره علت اعلام این وضعیت در اطراف اقامتگاه بایدن ارائه نکرد اما می‌توان آن را به عنوان تشدید تدابیر امنیتی در آستانه پیروزی احتمالی او در انتخابات تفسیر کرد.

در دوره قبلی انتخابات ریاست جمهوری، اداره هوانوردی فدرال، مناطق اطراف منازل هر دو نامزد جمهوری‌خواه و دموکرات را پرواز ممنوع اعلام کرده بود.

***

01:25

پیروزی سرنوشت ساز بایدن در میشیگان

شبکه فاکس‌نیوز با بیان اینکه بایدن با اختلاف بیش از ۶۰ هزار رأی در ایالت میشیگان پیروز شده، تعدا آرای الکترال او را (با احتساب پیروزی در آریزونا) به رقم ۲۶۴ افزایش داد. با این حساب، او برای پیروزی در انتخابات فقط به ۶ رأی الکترال دیگر نیاز دارد.

***

01:12

«جو بایدن» نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا بامداد پنجشنبه (به وقت تهران) در ایالت زادگاه خود «دِلاوِر» حاضر شده و به همراه «کاملا هریس» معاون خود در جمع هوادارانش به سخنرانی پرداخت.

به نوشته رسانه‌های آمریکایی، بایدن در این سخنرانی گفت: «مشارکت در انتخابات استثنایی بود. بیش از ۱۵۰ میلیون آمریکایی برای دولتی که از بین مردم باشد، رأی دادند. فقط مردم هستند که رئیس‌جمهور را تعیین می‌کنند».

وی ادامه داد: «تا پایان شمارش آراء، اعلام پیروزی نمی‌کنم. بعد از یک شب طولانی انتخابات، گمان داریم که به اندازه کافی رأی به دست آورده‌ایم».

آخرین نتایج آرای الکترال: بایدن 248- ترامپ 214/بایدن: تمام شواهد حاکی از آن است که ما در آستانه پیروزی هستیم/  آغاز دعوای ستادهای انتخاباتی بایدن و ترامپ/  ترامپ: ایالت‌هایی که برده بودم یکی یکی ناپدید می‌شوند!

نامزد حزب دموکرات با بیان اینکه به نتیجه آرای ایالت پنسیلوانیا اعتماد دارد، توضیح داد: «تمام شواهد حاکی از آن است که ما در آستانه پیروزی قرار داریم. من اکثریت آرای مردمی را از آن خود کرده‌ام و ما ۳ میلیون رأی مردمی بیشتر داریم».

بایدن تصریح کرد: «حاشیه پیروزی من در ایالات‌های ویسکانسین و میشیگان از حاشیه پیروزی ترامپ در انتخابات قبلی بیشتر است».

وی همچنین افزود: «واضح است که در حال پیروز شدن در تعداد کافی ایالت برای کسب ۲۷۰ رأی الکترال هستیم».

***

23:05

آخرین نتایج آرای الکترال: ترامپ 213- بایدن 238/آغاز دعوای ستادهای انتخاباتی بایدن و ترامپ/وضعیت در ایالات کلیدی باقیمانده چگونه است؟/  ترامپ: ایالت‌هایی که برده بودم یکی یکی ناپدید می‌شوند!

شمار آرای الکترال جو بایدن به 248 رسید

***

22:48

آغاز دعوای ستادهای انتخاباتی بایدن و ترامپ

ستاد انتخاباتی بایدن: ترامپ در تلاش برای سرپوش گذاشتن بر شکست خود است

ستاد انتخاباتی بایدن اعلام کرد که درخواست ستاد ترامپ برای بازشماری آرا در ویسکانسین تلاشی رای سرپوش گذاشتن بر شکست است.

ستاد ترامپ خواستار توقف شمارش آرا در میشیگان شد

ستاد ترامپ اعلام کرد، دادخواستی را به دادگاه میشیگان داده که طی آن خواستار توقف شمارش آرا در میشیگان شده است. ستاد ترامپ مدعی شده که به نمایندگان این ستاد دسترسی کافی برای حضور و نظارت در محل‌های شمارش آرا داده نشده است.

***

20:07

ستاد بایدن: اگر ترامپ به دیوان عالی رجوع کند با «شکست شرم‌آور» مواجه خواهد شد.

ستاد انتخاباتی بایدن هشدار داد، در صورتی که دونالد ترامپ برای به چالش کشاندن آرای پستی به دیوان عالی رجوع کند با شکستی شرم‌آور مواجه می‌شود.

 ترامپ: ایالاتی که برده بودم یکی یکی ناپدید می‌شوند!

 رئیس جمهور آمریکا گفت، با اینکه در بسیاری از ایالت‌ها پیروز شده بود، شمارش آرای مخدوش (پستی) باعث شد این ایالت‌ها یکی پس از دیگری ناپدید شوند.

***

18:13

فرماندار جمهوری‌خواه «ورمونت» به بایدن رأی داد

«فیلیپ اسکات» فرماندار جمهوری‌خواه ایالت «ورمونت» مجدداً در انتخابات فرمانداری آمریکا پیروز شد.

این پیروزی در حالی است، وی فاش شد که در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به «جو بایدن» نامزد دموکرات رأی داده است.

***

14:15

وضعیت ایالات کلیدی باقیمانده

در ایالت مهم پنسیلوانیا با ۲۰ رأی الکترال، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا با اختلاف بیش از ۱۲ درصد و کسب ۵۵.۸ درصد از آرا از «جو بایدن» نامزد دموکرات با ۴۳.۱ درصد آرا جلوتر قرار گرفته است.

در کارولینای شمالی با ۱۵ رأی الکترال نیز با شمارش ۹۴ درصد آرا، ترامپ با کسب ۵۰.۱ درصد آراء از بایدن با ۴۸.۷ درصد آراء جلوتر قرار گرفته است.

در ایالت جورجیا با ۱۶ رأی الکترال، با شمارش ۹۴ درصد آرا، ترامپ با کسب ۵۰.۵ درصد آرا از بایدن با ۴۸.۳ درصد آرا پیشی گرفته است.

در ایالت نوادا با ۶ رأی الکترال، با شمارش ۶۷ درصد آرا، بایدن با کسب ۵۰ درصد آرا از ترامپ با ۴۷.۹ درصد آرا جلوتر قرار گرفته است.

در ایالت میشیگان با ۱۶ رأی الکترال، با شمارش ۸۰ درصد از آراء رئیس‌جمهور آمریکا با اختلاف ۵ درصد و کسب حمایت ۵۱.۷ درصد از رأی دهندگان از «جو بایدن» نامزد دموکرات‌ها با کسب حمایت ۴۶.۷ درصد از رأی دهندگان جلوتر قرار گرفته است.

در ایالت ویسکانسین با ۱۰ رأی الکترال، با شمارش ۹۵ درصد از آرا ویسکانسین با ۱۰ رأی الکترال، جو بایدن با کسب ۴۹.۴ درصد از آراء از دونالد ترامپ با ۴۹.۱ درصد آرا جلوتر قرار گرفته است.

***

12:07

پیروزی بایدن در آریزونا قطعی شد. آسوشیتدپرس می گوید طبق نتایج، یازده کالج الکترال این ایالت از آن بایدن شده است. این برای نخستین بار از سال 1948 است که دموکرات ها در این ایالت به پیروزی می رسند.
 

***

12:00

ترامپ: ما پیروز انتخابات شدیم اما تقلب بزرگی در حال رخ دادن است

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در اولین سخنرانی خود در حالی که شمارش آرا، هنوز به پایان نرسیده است، خود را پیروز انتخابات اعلام کرد و گفت: «ما برای یک جشن بزرگ آماده می‌شویم».

وی با اشاره به احتمال تقلب در انتخابات گفت: «واضح است که ما پیروز انتخابات شدیم اما تقلب بزرگی در حال رخ دادن است که این باعث شرمساری این کشور است. به دیوان عالی خواهیم رفت».

رئیس‌جمهور آمریکا ضمن قدردانی از میلیون‌ها نفری که به وی رأی‌ داد‌اند، گفت بعضی به دنبال سلب حق آنها هستند.

در حالی که هنوز شمارش آرا، تکمیل نشده است، ترامپ مدعی پیروزی در پنسیلوانیا با 20 رأی الکترال شد.

****

10:37

آخرین وضعیت آرای مردمی

تا این لحظه شمارش آرا در ایالات آمریکا نشان می‌دهد که «جو بایدن» نامزد دموکرات با کسب ۶۵ میلیون و ۶۰۱ هزار و ۴۸۸ رأی موفق به کسب ۴۹.۸ درصد از آراء مردمی شده و از «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا با کسب ۶۳ میلیون و ۹۰۴ هزار و ۲۵۱ رأی، توانسته ۴۸.۵درصد از آراء مردمی را کسب کند.

***

آخرین نتایج آرای الکترال: ترامپ 213- بایدن 238/ ترامپ: امشب بیانیه صادر می‌کنم: یک پیروزی بزرگ/بایدن: ما در مسیر پیروزی در انتخابات قرار داریم

10:16

نتیجه شمارش ۹۱ درصد آرای جورجیا

ترامپ ۵۰.۶ درصد

بایدن ۴۸.۱ درصد

***

09:29

ترامپ: می‌خواهند پیروزی را از ما به سرقت ببرند، اجازه نمی‌دهیم

دونالد ترامپ در پیامی که در صفحه توییتر خود ضمن متهم کردن دموکرات‌ها به تلاش برای سرقت انتخابات گفت: «ما بسیار جلوتر قرار داریم اما آنها تلاش می‌کنند انتخابات را به سرقت ببرند. هرگز چنین اجازه‌ای را نمی‌دهیم. بعد از بسته شدن حوزه‌های رأی‌گیری دیگر نمی‌توان رأی داد!».

***

09:24

بایدن: ما در راه پیروزی در انتخابات هستیم 

جو بایدن نامزد دموکرات‌ در اولین سخنرانی خود در حالی که هنوز شمارش آرا به اتمام نرسیده، به هواداران خود گفت که ناامید نشوید و در مسیر پیروزی قرار داریم.

آخرین نتایج آرای الکترال: ترامپ 210- بایدن 237/ ترامپ: امشب بیانیه صادر می‌کنم: یک پیروزی بزرگ/بایدن: ما در مسیر پیروزی در انتخابات قرار داریم

وی در جمع هواداران خود در خصوص پیروزی در انتخابات ابراز امیدواری کرد و گفت: «ما این انتخابات را خواهیم برد، ایمان داشته باشید».

***

09:18

بایدن به زودی سخنرانی خواهد کرد

جو بایدن نامزد دموکرات به زودی سخنرانی خواهد کرد، این نخستین بار است که یک نامزد ریاست‌جمهوری در چنین مرحله‌ای از شمارش آرا سخنرانی می‌کند.

***

09:15

پیروزی ترامپ در فلوریدا

دونالد ترامپ، نامزد جمهوریخواهان در ایالت کلیدی فلوریدا پیروز شد. او به این ترتیب ۲۹ رای الکترال این ایالت کلیدی را به دست آورد. 

***

09:00

ترامپ با پیروزی در ایالات مونتانا، آیووا، تگزاس، اوهایو، فلوریدا، آیداهو، یوتا، کارولینای جنوبی، کانزاس، منطقه نبراسکا، ویومینگ، داکوتای جنوبی و شمالی، نبراسکا، لوئیزیانا، آرکانزاس، ایندیانا، تنسی، اوکلاهما، میسیسیپی، میزوری،‌ آلاباما، ویرجینیای غربی و کنتاکی موفق به کسب 210 آرا الکترال شده است.

از طرف دیگر، جو بایدن با پیروزی در ایالات ورمونت، ویرجینیا، کنتیکت، دیلاور، منطقه کلمبیا، ایلینوی، مریلند، ماساچوست، نیوجرسی، رودآیلند، کلرادو، نیویورک، کالیفرنیا، اورگن، آریزونا، واشنگتن، هاوایی، نیومکزیکو، نیوهمپشایر، مین، موفق به کسب 237 آراء‌ الکترال شد.

***

05:57

جو بایدن همانطور که پیش‌بینی می‌شد در ایالت‌های نیومکزیکو و نیویورک بر دونالد ترامپ غلبه کرد.

***

05:44

ترامپ در ۴ ایالت دیگر پیروز شد

ترامپ در ایالت‌های نبراسکا، وایومینگ، داکوتای شمالی و داکوتای جنوبی برنده شد. این ایالت‌ها روی هم رفته ۱۴ رأی الکترال دارند. تا اینجا بایدن ۱۱۹ رأی الکترال و ترامپ ۹۲ رأی الکترال دارد. 

***

05:32

آخرین نتیجه آرای الکترال ترامپ و بایدن

تا این لحظه ترامپ 92 رأی الکترال و جو بایدن 119رأی الکترال به دست آورده است. 

آخرین نتایج آرای الکترال: ترامپ 949- بایدن 119/ پیشتازی ترامپ در ایالت سرنوشت ساز فلوریدا

***

05:26

ترامپ و بایدن تا این لحظه در کدام ایالت‌ها پیروز شده‌اند؟

دونالد ترامپ
ترامپ در ایالت‌های اوکلاهاما، آرکانزاس، می‌سی‌سی‌پی، آلاباما، تنسی، کنتاکی، ویرجینای غربی و کارولینای جنوبی پیروز شده است. ترامپ برنده ۶۱ رأی الکترال شده است.

جو بایدن
نامزد حزب دموکرات در ایالت‌های ایلینوی، ویرجینیا، مریلند، نیوجرسی، رود آیلند، دلاور، کانکتیکات، ماساچوست و ورمونت پیروز شده است. او تا اینجا ۸۵ رأی الکترال به دست آورده است.

***

05:12

دونالد ترامپ همانطور که انتظار می‌رفت در ایالت آرکانزاس پیروز شد.
 

***

05:06

نتیجه شمارش ۳۵ درصد آرای تگزاس
بایدن ۵۲ درصد
ترامپ ۴۶ درصد

***

04:56

دونالد ترامپ همانطور که پیش‌بینی می‌شد در ایالت می سی سی پی پیروز شد.
 

***

04:48

نتیجه شمارش ۳۴ درصد آرای ایالت کلیدی اوهایو
بایدن ۵۶ درصد
ترامپ ۴۱ درصد

***

04:36

جو بایدن همانطور که انتظار می‌رفت در ایالت‌های رودآیلند، نیوجرسی، ماساچوست، مریلند، ایلینوی، دلاور و کنتیکت پیروز شد.

***

04:33

دونالد ترامپ در سه ایالت میسوری، آلاباما، تنسی و اوکلاهاما هم به پیروزی رسید.

***

04:28

ترامپ در ایالت کارولینای جنوبی پیروز شد و 9 رای الکترال دیگر کسب کرد.

آخرین نتایج آرای الکترال: ترامپ 13- بایدن 16 / پیشتازی بایدن در ایالت سرنوشت ساز فلوریدا/دونالد ترامپ در ایالات کنتاکی و ویرجینیای غربی پیروز شد/ پیروزی بایدن در ورمونت و ویرجینیا

***

04:21

در ایالت اوهایو با شمارش ۶ درصد آرا جو بایدن با ۷۴ درصد آرا از ترامپ با ۲۴ درصد آرا پیش افتاده است. این ایالت ۱۸ رأی الکترال دارد. 

***

04:17

نتیجه شمارش ۷۲ درصد آرای فلوریدا:
بایدن ۵۰ درصد
ترامپ ۴۸ درصد

***

04:13

جو بایدن در ایالت ویرجینیا پیروز شد و به این ترتیب ۱۳ رای الکترال این ایالت را کسب کرد.
 

***

04:06

پیروزی ترامپ در ویرجینیای غربی

ان پی آر /ترامپ برنده قطعی ایالت ویرجینیای غربی و پنج رای الکترال این ایالت است.

رقابت نزدیک بایدن و ترامپ در ایالت های تعیین کننده/ پیشتازی بایدن در ایالت سرنوشت ساز فلوریدا/دونالد ترامپ در ایالات کنتاکی و ویرجینیای غربی پیروز شد/ پیروزی بایدن در ورمونت

***

04:03

جو بایدن، نامزد حزب دموکرات پس از شمارش ۴ درصد آرا با کسب ۵۴ درصد در ایالت کلیدی جورجیا پیشتاز است.

***

04:00

نتیجه شمارش ۴۶ درصد آرای فلوریدا
ترامپ ۴۹.۹ درصد
بایدن ۴۹.۲ درصد

***

03:55

نتیجه شمارش ۳۵ درصد آرای ایالت فلوریدا
بایدن ۵۰ درصد
ترامپ ۴۸ درصد

***

03:51

نتیجه شمارش ۲۲ درصد کل آراء در ایالت فلوریدا با ۲۹ رای الکترال
بایدن ۴۹ درصد
ترامپ ۴۹ درصد

***

03:44

جو بایدن همانطور که انتظار می‌رفت در ایالت ورمونت (ایالتی که برنی سندرز سناتور آن است) پیروز شد.
رای‌گیری در ایالت جورجیا پایان یافت. دونالد ترامپ در ایالت کنتاکی پیروز شد.

***

03:30

در برخی از ایالت ها از جمله ایندیانا، نیوهمپشایر، ترامپ فعلا نسبت به جو بایدن رقیب دموکرات خود پیشی گرفته و در ایالت کنتاکی، بایدن پیشتاز است است.

منابع خبری آمریکا، در برخی ایالت های آمریکا، روند اخذ رای به تازگی خاتمه یافته و کار شمارش آرا آغاز شده است.

با توجه به اینکه کار شمارش آرا تازه شروع شده، هنوز درصد بسیاری کمی از رای ها شمارش شده است.

در ایالت کنتاکی تا این لحظه 8 درصد آرا شمارش شده و از این میزان رای شمرده شده، بایدن با کسب بیش از 53 درصد آرا پیشتاز است.

در ایالت ایندیانا، تا لحظه انتشار این خبر تنها سه درصد از آرای ماخوذه شمارش شده که دونالد ترامپ حدود 57 درصد آن را از آن خود کرده است.

روند اخذ رای در دیگر ایالت های آمریکا نیز رو به پایان است.

***

این انتخاب سرنوشت رقابت میان «جو بایدن»، نامزد حزب دموکرات و «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور مستقر آمریکا را مشخص خواهد کرد اما علاوه بر آن تکلیف ۴۳۵ کرسی مجلس نمایندگان و ۳۵ کرسی از ۱۰۰ کرسی سنا نیز مشخص خواهند شد.

صندوق‌ها در زمان‌های متفاوتی در ایالات‌ مختلف سراسر آمریکا بسته خواهد شد. آلاسکا آخرین ایالتی خواهد بود که صندوق‌های خود را می‌بندد و  انتخابات در آن پایان می‌یابد. 

در اغلب ایالت‌ها، ساعت ۶ صبح به وقت شرقی (۱۴ و سی به وقت تهران) صندوق‌های رای‌گیری باز و در دیرترین زمان تا ۹ شب به وقت شرقی (۵ و سی دقیقه بامداد چهارشنبه به وقت تهران) بسته خواهد شد.

تایید نتایج ایالت‌ها از دهم نوامبر (۲۰ آبان) آغاز خواهد شد که البته اگر نیاز به بازشماری آرا باشد، در این تاریخ ممکن است تاخیر ایجاد شود. همه ایالت‌ها به استثنای کالیفرنیا باید تا ۸ دسامبر (۱۸ آذر) روند تایید را به پایان برسانند. همه اختلاف‌ها و بازشماری‌ها هم باید تا این تاریخ تعیین تکلیف شده باشد.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۸۶
در انتظار بررسی: ۶
انتشار یافته: ۵۹۵
ترامپ ۲۰۲۰
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
ژن خوبها و دلالها چرا حامی تراپ شدن؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
من گو این که تصمیم داشتم رای ندم اما انتخاب بایدن ممکن بود کمی در نظرم ترلزل ایجاد کنه. اما ترامپ برنده بشه قطعا دای نمی دم . بذار تندروها و ترانپ برنن تو سرو کله هم و کشور رو ویران کنن ما که از کشورهای همسایه خون مون رنگین تر نیست.
ناشناس
| Australia |
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
اینقدر بی ظرفیت بازی در نیارین!

می دونم که حیاتیه براتون باخت ترامپ ولی حالا خونسردیتونو حفظ کنیم بالام جان!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
یاد زمان قاجار افتادم که مردم برای اعتراض در سفارت انگلیس متحصن میشدند !!!وای بر ما!!!وای بر ما که چه کردیم!!!خدا از سر تقصیراتمان بگذر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
شرم بر ناشناس 09:12
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
یاد چند سال پیش افتادم
که تمام گرفتاریهای اصلی مون از اونجا شروع شد !!!!؟
۸۸
من منم
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
بایدن بدجوری گیر افتاده ، ترامپ تیک ا لید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
شرم بر تو ناشناس 9:40 و امثال تو که دارین از معاش مردم می کنین و می ریزین توی جیب خودتون باز هم دست بردار نیستین!
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
آرای الکترال الان 224 بایدن هست و 212 ترامپ
شما امارتون چرا متفاوته؟ بایدن تا ساعت 10 صبح 224 تا الکترال گرفته 237 رو شما از کجا اوردین؟
خدای هست
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
زنده باد ترامپ رای ما هم به ترامپ
من منم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
گفته بودم ایالت بنفش فلوریدا رو ترامپ ببره کلید کاخ سفید رو تو جیبش واسه چهار سال دیگه نگه میداره. بایدن فقط با تقلب میتونه ورق رو برگردونه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
ناشناس 9:40 بنظرت ما نسبت به تمام دنیا در قرون وسطی نیستیم
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
اَخخخخخخخخی بایدنیااااااااااااا نبینم غمتون رو
مخصوصا حسین آقا روزنامه چی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
آقای سعیدخطیب زاده گفتند که ما انتخابات امریکا را اصلا" نگاه هم نمی کنیم پس شما چرا گزارش لحظه ای از این مراسم منتشرمیکنید؟ مگر برای شما مهمه که کی انتخاب بشه؟ یادآوری میکنم که آقای ظریف یکماه قبل ازاین پیش بینی کردند که بالای 50 درصد آقای ترامپ انتخاب میشه.
ناشناس
| Brazil |
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
به مناسبت انتخابات امریکا و شمارش آرای امریکا امروز سایت تابناک و دیگر سایت های خبری و بورس وشهرداری ها و کابینه تعطیل اعلام می شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
الان 11:39 است ، چرا به روز رسانی نمیکنید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
دلار ۳۱۰۰۰ تومن
دیگه این مردم باید خواب دلار زیر ۳۰۰۰۰ تومن را ببینند
سیاست ما در مقابل آمریکا جواب داد
ما بازم رکورد میزنیم خخخخخ
ناشناس
| Germany |
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
تابناک و ایران اینترنشنال نتایجی رو دادن که هنوز سی ان ان که شمن ترامپه نداده منبع شما کجاست؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
اومدن بایدن یعنی گرفتاری بی پایان مردم بدبخت ایران یک بام و دو هوا تا کی؟
اونور ترامپ اینورم یه تندرو مثل جلیلی یا کی دیگه که مورد تایید باشه خلاصه تموم شه اگه مذاکره هست با معیار خودشون که دیگه علم شنگه نشه
اگرم جنگه که.....
خسته شدیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
ترامپ که هزار درصد برندس
اما برنده واقعی مردم آمریکا هستند که امثال بیشترین حض را در انتخابات داشتند
و این نشون دهنده امید به آینده روشن هست
و برعکس این اتفاق در سال آینده در ایران رخ میده و عدم حضور اکثر مردم نشان دهنده تا امیدی در تغییر در اوضاع سیاسی، اجتماعی و اقتصادیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
ترامپ که هزار درصد برندست
اما برنده واقعی مردم آمریکا هستند که امثال بیشترین حضور را در انتخابات داشتند
و این نشون دهنده امید به آینده روشن هست
و برعکس این اتفاق در سال آینده در ایران رخ میده و عدم حضور اکثر مردم نشان دهنده نا امیدی در تغییر اوضاع سیاسی، اجتماعی و اقتصادیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
من ناشناس 09:40 هستم، ببخشید کسی باید شرم کنه که می گه دشمن بیگانه بریزه توی کشور و کشور ما هم مثل همسایه ها ناامن و جنگ زده بشه، بله، اگه جنگ شد بیشتر مدافعان دین و مردم ما همین مذهب گراها و انسان های خدانگر هستند که جلوی دشمن خواهند ایستاد ضمنا رشد علمی ما یازده برابر میانگین رشد علمی دنیاست و ما در شاخه های علمی فراوانی دارای رتبه های ممتاز جهانی هستیم، کمی مطالعه بد نیست، فقط نیمه خالی لیوان یعنی فقط مشکلات کشور را نباید دید اگه انصاف داریم.
ناشناس
| France |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
خطاب به ناشناس 12:28

راست میگی واقعا راست میگی
از الان یه سری که تا دیروز می گفتند رای بی رای اومدن میگن بایدن بیاد رای میدیم
واقعا تا کی امسال دلار شد 30 تومن سال بعد میشه 40 - 50 تا
واسه ما بدبختا هیچ چیز بهتر از مشخص شدن وضعیت نیست
تا کی یه بوم دو هوا
واقعا خسته شدیم
من منم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
ترامپ جان هم خوشگلی هم بوری فردا رئیس جمهوری.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
رسمی
رسمی
رسمی



نتایج انتخابات آمریکا اعلام شد
اول:دونالد ترامپ
دوم:جو بایدن
سوم: آرای باطله
چهارم:میرسلیم
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
ترامپ بشه خیلی به نفع بورس میشه چون ایران با قاتل سردار سلیمانی هیچوقت مذاکره نمیکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
جو بایدن 268 الکترا ولی ترامپ پیروز انتخابات با 371
ناشناس
| Germany |
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
اگر آمریکا یک شورای نگهبان داشت از دو روز پیش هم معلوم بود کی رییس جمهور می شه!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
قابل توجه دوستانی که عدل انتخاباتی امریکا رو به رخ شورای نگهبان می کشند
همین عدل می گوید اگر جمهوری خواه یا دموکرات نیستی بمیر
و در ایران هم محض اطلاع دوستان نتایج انتخابات هر ساعت اعلام میشود تا احتمال تقلب در انتخابات به صفر برسد
اگر نظارت استصوابی شورای نگهبان رو صد برابر کنیم تازه میشه عین جمهوری خواه دموکرات تو امریکا
انتفاقا نظارت استصوابی باید قوی تر باشه تا هر کسی مثل رییس جمهور محترم حال حاضر مون
و بعضی دیگ
در ایران ماشالا دست خیلیا بازه
کسانی که از دایره نظام خارج هستند نباید هم بیان
ناشناس
| Germany |
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
باور کنید که مشکل ما از خودمونه و ترامپ و یا بایدن مشگل گشاه ما نیستند!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
کم مونده باید بگه ادب مرد به ز دولت اوست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
بایدن رای بیاره دوباره خیمه شب بازی های دولت برای مذاکره با آمریکا شروع میشه...البته این بازی مدتی هست شروع شده؛ بالا بردن دلار، نگه داشتن اجناس در گمرک و ... و ناگهان پایین آوردن قیمت ها درست بعد از انتخاب بایدن
ناشناس
| Canada |
۰۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
به ۰۹:۱۱
ژن خوب ها که همه مسئول هستند و سینه چاک بایدن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
آدم حرف های ترامپ رو می شنوه یاد شیخ مهدی کروبی میوفته. اونم شب خوابیده بود صبح که بیدارشد دید رای هاش نیست.........
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
دنیا نمی‌توانست 4 سال دیگه ترامپ را تحمل کند بنابراین باید کنارگذاشته می شد چون کنترلی روی او نبود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
اینودیگه همه میدونند که اولا" اگر هم بایدن انتخاب بشه نه بخاطر محبوبیت و آس بودنشه ، بلکه بخاطر لج و لجبازی با ترامپ یه عده ای رفتند به بایدن رای دادند، ثانیا" تمام آنهائیکه سنگ انتخاب بایدن را به سینه میزنید بدانید که در مذاکره آتی بین ایران و امریکا به سرکردگی دمکراتها ، امریکا امتیازات خیلی سنگینتری از ایران خواهدگرفت.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
ترامپ و پمپئو به زباله دان تاریخ پیوستند چه دوست داشته باشید چه نداشته باشید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
خخخخ.ظایعات خریداریم
حمید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
یهو دقیقه آخر میگن ترامپ رئیس جمهوره
بایدن هم به قانون تمکین میکنه
اینجوری هم از شورش داخلی جلوگیری میشه هم سیاست آمریکا رو بزک میکنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
الان ساعت 20:18 شنبه
بایدن شد 284 کارت الکترال.
ولی تابناک هنوز زدی 264.
آپدیت کن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
آخرین نتایج تا الان
بایدن 284 تا کارت الکترال کسب کرده و در ایالت آریزونا هم پیروز شد و در واقع برنده انتخابات هست.
چرا آپدیت نمی کنی تابناک؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
در حال حاضر بایدن 290 تا کارت الکترال کسب کرده.
تابناک زدی 284 تا.
سریع آپدیت کن.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
اصلاح طلبانی که طرفدار ترامپ بودند الان کجا هستند؟
وحید
| United States of America |
۲۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
خب گویا بایدن رئیس جمهور شد. امیدوارم تصمیمات اینده هر دو کشور نه از روی سیاست ورزی بلکه در راستای منافع ملی هر دو کشور باشه
ناشناس
| Turkey |
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
ما ملت امام حسینیم" سلام بر سلیمانی شهید لعنت بر ترامپ یزید"
خدایا ترامپ را پیروز کن!
پاسخ ها
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
الان ساعت چند به وقت آلبانی هست؟؟؟ ماشاءالله دائم هم به خودتون مثبت میدید. مریم چطوره؟
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
سلام مرا هم به مریم رجوی برسون . بهش بگو اگه پشت گوش تو دیدی ایسران هم می بینی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
علیرضای احمق به تعداد رای های مثبت و منفی به این کامنت نگاه کن. با این حرف تو یعنی کل ایرانی ها رفتن آلبانی! مردم خسته اند. بفهم اینو نفهم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
علیرضا! یک خورده از پیله خودتان بیرون بیایید تا واقعیت مردم را ببینید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
علیرضا! خداکنه حقوق و مواجبی که میگیری این چرندیات رو بنویسی مکفی باشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
خطاب به 9:15
مریم رجوی سگه کی باشه آخه نادان آلبانی کدوم گوریست چشمهاتو باز کنهم اینا. هموطنانت تو ایرانند که خستن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
خطاب به علی رضا (اولین کامنت) شما بفرمایید چنده ما هم ساعتمون رو با شما تنظیم کنیم!
ناشناس
| Finland |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
به ۰۹:۱۵
به وقت مسکو ساعت چنده؟؟؟!!!!!
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
ناشناس۹:۳۴ ببین احمق خودت نیستی؟
مردمی که ازشون صحبت می‌کنی کمرشون از تحریم همین ترامپ خورد شده. اینو بفهم ای نفهم آلبانی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
خیلی دعات مستجاب د.بروتوغارت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۴:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
ناشناس 9:34
تمام مثبت و منفی ها جعلی است و گویای واقعیت نیستن ، نه در این سایت و نه در هیچ سایتی نمیتوانید معیار موافق و مخالف را از روی اینترنت بسنجید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
علیرضا درست زدی تو خال. دست مریزاد.
آدم های که هم زمان هم برای پیروزی ترامپ دعا می کنند و هم دم از طرفداری مردم ایران و دلسوزی برای سختی هاشون می کنند، ما را به یاد چیزی نمیندازه بجز سازمان منفور «مجاهدین»!!!! خلق
علیرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
خب جواب تو و ارتش سایبری مریم رو ندادم که امروز بیام جواب بدم. الان کمپ لیبرتی چطوره اوضاع؟ عزا گرفتین؟ ما اینجا جشن نگرفتیم. مهم نیست کی بشه رئیس جمهور ما کار خودمون رو میکنیم. من هم یک مهندس برق هستم که با خارج از ایران کار میکنم به دلار و بهترین حالت برای من گرانی دلار بود، ولی به فکر مردم هم وطن خودم هستم که حالا شاید حداقل امکان خرید دارو برای آنها باشد.
بای بای ترامپ. بد جور باختی قمار باز.
پاسخ ها
سید رسول زنگانلی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
جوابت رو امروز میگیری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
خخخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
خطاب به شخصی که در این قسمت با نام "سید رسول زنگانلی" واکنش نشون داد:تو چرا اینطور در این قسمت واکنش نشون دادی؟نظرت در مورد تفکر پانترکیسم چیه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
مطمئن باش ترامپ بابیش از 280 الکترال رای برنده میشه
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
ضریب هوشی پایین از ویژگی های پیشگو هاست
عجله نکن داداش
پیلا پیلا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
جوجه را آخر پاییز میشمردند. شما فعلا کمربندتو سفت ببند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
هرکدام از این دو نامزد انتخاب بشوند در کشور ما جشن به پا میشه.اگر بایدن انتخاب بشه ساندیس خوران جشن میگیرند و اگر ترامپ انتخاب شود ما مردم.
فرشاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
من فرشادهستم
همانکه سه روزپیش همینجانوشتم اگر ترامپ پیروز نشود اسممو میذارم غضنفر !
وخیلیها هم زیر پیامم کامنت گذاشتند ومرا غضنفر خطاب کردند
حالا من همان فرشادم وانها غضنفرشدند (:
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
فرشاد، چه ترامپ رای بیاره چه نیاره تو غضنفری
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
دمت گرم فرشاد نوستراداموس
ناشناس
| Switzerland |
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
همینکه ساندیس خورها از احتمال باخت ترامپ خوشحال هستند نشون می ده یک رییس جمهور قدرتمند بوده در ضمن مشکل شما با آمدن بایدن حل نمی شه فقط مسیر سرنوشتتون کمی تغییر می کنه اما نقطه نهایی که مردم ایران تعیین می کنند براتون ثابت مانده پس اینقدر خوشحال نباشید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
خطاب به آدم نادان که آمدن ترامپ را خوشحالی مردم ایران میدونه!! خودتی قلعه نشین آلبانی. مردم ایران از آمدن کسی که سخت ترین تحریم ها را برشون وضع کرد و سردار ایرانی را شهید کرد، خوشحال نمیشن
مگر اینکه کور بودی و تشیع جنازه سردار را ندیده باشی
naser
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
خطاب به ناشناس 10/06 راستی نظر شما در مورد پانفارسیسم چیه!؟
هیچ دقت کردین سالهای پیش ریاست جمهوریه آمریکا رو اینقدر با وسواس دنبال نمی کردین؟؟

این تغییرات به خاطر کاغذ پاره هاست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
نه بهوخاطر این هست که هر کی رییس جمهور آمریکا بشه برای ما فرقی نمی کنه!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
ناشناس 09:09 از خنده روده بر شدم منظورتو گرفتم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
درستش این بود که ما مردم ایران هم در انتخابات امریکا شرکت می کردیم جرا که نتایجش برای ما مهمتر از خود مردم امریکاست.با آنکه مسئولین می گن امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند عملا دیدیم خیلی غلطها می تواند بکند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
نه، دقت نکردیم
هر کدوم که تو ایالت فلوریدا پیروز بشه ۹۰ درصد رئیس جمهور میشه، فعلا که دلال های ارز و طلا تپش قلبشون رو هزاره،
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
فلوریدا 29 رای داره یعنی از نظر تو از تگزاس38تایی
وکالیفورنیای 55تایی اهمیتش بیشتره؟؟؟رو چه منطقی میگی این حرف را؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
ترامپ تگزاس و فلوریدارو برد.
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
نورث کارولینا تا چند دقیقه دیگه میره برای ترامپ
ویسکانسین 90 درصد آرا شمرده شده و ترامپ 4 درصد جلوست که احتمالا این ایالت رو هم میگیره جورجیا هم 94 درصد آراش شمرده شده و ترامپ 3 درصد جلوست که احتمالا اینجا رو هم ترامپ میگیره که مجموعا میشه41 الکترال



حتی اگه ایالت مهم پنسیلوانیا که هنوز 40 درصد آرا شمرده نشده ولی ترامپ14 درصد در اون جلو هست رو هم به حساب نیاریم
با همین سه ایالت کلیدی و با توجه به اینکه فلوریدا برای ترامپ شده ترامپ برنده میشه
ناشناس
| United States of America |
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
میشیگان هم 16 الکترال داره که ترامپ 8.5 درصد تا الان جلو است اون هم خیلی به ترامپ میتونه کمک کنه منتهی هنوز 27 درصد آرا شمرده نشده ولی احتمال برد ترامپ خیلی زیاده در میشیگان
همه شواهد میگه ترامپ با قاطعیت پیروز میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
داره اتفاقات غیر عادی میفته.احتمال تقلب از طرف دموکرات ها بالاست
به امید خدا ترامپ برنده خواهد شد .
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
دست خدا به همراهش
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
دیشب از شب‌هایی بود که نه فقط سرنوشت یکسال که سرنوشت چهار سال آینده ملت و ایران رقم خورد!
ناشناس
| United States of America |
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
چرا کارولینا و پنسیلوانیا نمیشمرن؟ مردن آیا؟
یا منتظر دستور فرماندار تام ولف و فرماندار تونی اور
دموکرات هستن؟
میشیگان هم که فرماندارش وایتمر ِدموکرات هست به
نحو عجیبی آرا تغییر کرد ..در عرض دو ساعت ده درصد؟مگه داریم
ایالت هایی که فرماندارش دموکرات هست دارن موذی گری میکنن
قشنگ معلومه کاسه ای زیر نیم کاسه است
سلام دوباره ترامپ برکاخ سفیدوسلام دوباره ما به تورم وبدبختی...
پاسخ ها
تهرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
بله متاسفانه ترامپ برنده قطعی است و شوربختانه وضع کشور و مردم ما بدتر خواهد شد سقوط به سمت کره شمالی و ونزوئلا....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
خخخه آن دوستان دیگرت هم می آمدن تورم داشتی
چه بازی شومی شده سرنوشت ما .که رقابت دو رقیب ظالم آنسوی جهان برای ما شد ه مهم
گاهی اوقات متاسفم می شوم برای اینکه وقت می زارم و دنبال این مسایل می گیرم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
بعد از ۴۰ سال شعار مرگ بر آمریکا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
وقتی افرادی با پیشینه خاص می آورید بالا و دو قطبی سازی معیشت و امریکا راه می اندازند معلوم است که عده ای همانند این سایت هم بازیچه قرار می گیرند حالا نگوییم از عمد!! و شما که جای خود داری
ناشناس
| Switzerland |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
بله تاسف داره اما واقعیت اینه که منافع مردم ایران و جمهوری خواهان آمریکا در این مقطع همراستا شده و منافع اختلاس گران و رانت خواران ... با آمدن ترامپ به خطر خواهد افتاد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
کاسبان برجام دنبال بایدن و کاسبان تحریم دنبال ترامپ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
والله زمان قدیم ما صبح پا می شدیم می گفتن انتخابات آمریکا فلانی شده رییس جمهور، گاهی حتی تا یک هفته یا بک ماه بعدش هم نمی فهمیدیم که رییس جمهور آمریکا عوض شده، الان نه تنها از یک ماه قبل دنبال این هستیم که بدونیم کی می شه رییس جمهور بلکه از خود آمریکایی ها بهتر سیستم انتخاباتی و کالج الکترال شون رو می شناسیم. این شوربختی نیست تلخ کامی است!
122
131
توی ۵:۵۷ خوابتون برد؟؟؟
زنده باد ترامپ
ننگ بر جوبایدن و طرفداراش
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
چرا از پرچم جعلي استفاده مي كني؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
خدا ترامپ قاتل فاسد رو لعنت کنه که خیلی به ما ظلم کرده.
تیتر رو در مورد فلوریدا عوض کنین. بایدن دیگه برای مدت طولانی پیشتاز نیست.
یه نفر در یه شبکه خبری خارجی حرفی زد که باید با آب طلا نوشت
گفت 42 سال قبل مردم در آمریکا تمام توجهشون به ایران بود که ببینند چه اتفاقی در ایران میافته الان همه مردم ایران نگران این هستن که در آمریکا چه اتفاقی میافته
این تفاوت ملتی است که زمانی فاعل تاریخی بود و حالا .......
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
کدوم فاعل؟ حالت خوب نیست انگار.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
فاعلی که تونست یک دیکتاتور رو سرنگون کنه
ناشناس
| Slovakia |
۱۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
آفرین به کامنت اصلی. چه بودیم و چه شدیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
چون افراد نامحرمی که دنبال رو آمریکا هستند پست و مقام مشاوره به آنها می دهید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
بخاطر اینکه بعضی ها از فاعل تاریخی خسته شدن کم آوردن و دم کدخدا را می بینن تا زندگی خفت بار داشته باشن
پس ترامپ انتخاب مبشه
پاسخ ها
احمدرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
با توجه به اینکه هنوز رأی های پستی شمارش نشده و عموما هم دمکراتها رأی پستی دادن، هنوز خیلی زوده که نتیجه گیری کرد. حتی در ایالتهایی که فعلا ترامپ پیشتازه
اونهایی که دوست دارن ترامپ ببره مثبت بدن.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
چه فرقی میکنه!؟
ترامپ میخواهد ایران را به زور پشت میز مذاکره بکشاند و بایدن با صحبت و نرم !
و ایران هم به پشت میز مذاکره خواهد رفت ولی مشکل ما فقر و آوارگی به جای خودش می ماند
سلام ارای الکترال اعلامی شما درست نیستا الان که بایدن ۹۸ و ترامپ ۹۹ هستش هیچ کدوم به ۱۰۰ نرسیده اند که
اطلاعات شمارش آرای آمریکا را دقیق تر از ایران قرار می دهید
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
دلیلش این هست که انتخابات آمریکا واضح و بدون تقلب هستش . انتخابات ایران چون فرمایشی هست چندتا عدد الکی اعلام میکنن آخرشم اونی که باید بشه انتخاب میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
قابل توجه مسئولین : انتخابات واقعی یعنی این. البته اگر اعتقاد به انتخابات داشته باشند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
خخخخه
آمریکا پرست جون حالا خوبه نامزدهای انتخابات این کشور می گویند تقلب می شود و نگران هستیم و اگر در کشور خودتان نازمزدها می گفتند که گفتند می گویید آری تقلب می شود
امان از افکاری که دست خود آدم نباشد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
تابناک کشور خودت را با انواع و اقسام جملات دشنام می دهند آن وقت جوابشون را می دهیم سانسور می کنی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
خخخه آرا مردمی و الکترال با هم فرق دارد یعنی مردم یک ارا دارند و الکترال یک چیز دیگر و آخر ملاک الکترال است حالا بدو دنبال تقلب باش
اسراییل عربستان و دلالا پیروز شدن
دولت محترم روحانی هم مثل همیشه باخت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
برای دولت محترم تدبیر و امید برد که هیچ، نباختن هم معنی نداره متاسفانه
هنوز انقدر نمیدانیم که در سیاست های کلی امریکا با بایدن یا ترامپ تفاوتی ایجاد نمی‌شود.
چون رئیس جمهور امریکا نمی تواند خط مشی را کاملا عوض کند.
یکی میخواد ما را با مشت بزنه یکی با لگد؛ یکی کمین کنه و بزنه و یکی رک و پوسکنده جلومون وایسه و بزنه
نشسته ایم به دعا برای یکی از این دو! خاک بر سر ضعف ما !
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۵:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
و شما هنوز اونقدر نمی دونین که وضعیت هزاران دانشجو و مهاجر و خانواده هامون به ترامپ و بایدن بستگی داره.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
وضعیت هزاران دانشجو که ربطی نداره
مهاجرین هم به خودشون مربوطه
خانواده هامونم به اون ربط نداره. تو داخل کشور دنبال مشکل بگرد
نه اینکه هر اتفاقی میفته برچسبشو به امریکا بزنیم
برنده واقعی ملت امریکا هستن که پای صندوق های رای رفتن فارغ از هرگونه گرایش سیاسی
پاسخ ها
روح الله موسوی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
خودت رو مسخره کن
ناشناس
| Canada |
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
فقط به حضور پای صندوق نیست آمریکا یک دمورکاسی قوی داره وگرنه ما هم رفتیم پای صندوق اما چی نصیبمون شد یک تدارکاتچی که در پی اجرای منویات است نه خواست مردم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
اگر ما هم هر 8 سال امید به تغییر داشتیم بصورت فعال و زنده در انتخابات شرکت می کردیم ولی حال می بینیم که اگر رای بدهیم یا ندهیم در سرنوشت ما فرقی ندارد و حکومت اصلی مادالعمر است پس بتدریج مشارکت تا حد صفر تقلیل می یابد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
خدا لعنت کند این ترامپ را که زندگی همه ما ایرانیانی ها به گند کشید
دیشب اولین ایالتی که شمارش انجام شد نیوهمشایر بود که به نفع ترامپ بود که رنگش قرمز بود
صبح کلا به نفع بایدن آبی شد!
لطفا تا آخر بخوانید
بایدن یا ترامپ؛ چه تفاوتی دارد؟
"ترامپ نبود که در عرض چهار سال گذشته ارزش ریال را یک‌دهم کرد بلکه رشد نقدینگی عامل اصلی رشد دلار بود"
پویا ناظران، فارغ‌التحصیل دکترای اقتصاد از دانشگاه ایالتی اوهایو و تحلیلگر موسسه مودیز اما بر این باور است که نه آمدن بایدن به ریزش بورس و دلار می‌انجامد و نه باقی ماندن ترامپ شرایط را برای ایران دشوار می‌کند. ناظران معتقد است بازگشت بایدن نیز به برجام آسان نیست.

وی در فایل صوتی که در کانال خود منتشر کرد به تشریح دلایل خود در این خصوص می‌پردازد و می‌گوید: بایدن مانند ترامپ بدون گرفتن امتیازاتی حاضر به بازگشت به برجام نخواهد بود. وی احتمالا شرایط کنونی را به‌عنوان نقطه صفر در نظر بگیرد و بر اساس شرایط موجود با ایران وارد مذاکره شود. در واقع هم ترامپ و هم بایدن تنها با ارائه لیست مطالباتشان حاضر به بازگشت به برجام هستند، تنها تفاوت در این است که احتمالا لیست مطالبات بایدن با ترامپ متفاوت خواهد بود.

ناظران ادامه می‌دهد: عرصه سیاسی آمریکا عرصه چانه‌زنی لابی‌های مختلف است. همه به بایدن فشار خواهند آورد که مطالباتشان از جمله مطالبات حقوقی بشری و مطالبات نظامی و منطقه‌ای را در لیست مطالبه از ایران قرار دهند. باید منتظر ماند و دید برآیند مطالبات بایدن از ایران چه خواهد بود. به نظر می‌رسد در صورتی که بایدن در انتخابات پیروز شود، در چهار سال اول ریاست جمهوری خود تمایلی به امتیاز دادن ندارد.

وی با تاکید بر قدرت لابی اسرائیل در کاخ سفید اضافه می‌کند: بین روسای جمهور آمریکا، اوباما مخالف‌ترین فرد با رژیم صهیونیستی بود و در برابر لابی علیه ایران مقاومت می‌کرد. چرا که اوباما به دلیل اقلیت نژادی بودن نسبت به رفتارهای نژادپرستانه اسرائیل حساس بود. اما چنین مقاومتی در بایدن دیده نمی‎شود.

ناظران خاطرنشان می‌کند: موضوع بعدی لیست بلند بالای اموری است که بایدن در صورت پیروزی باید به آنها رسیدگی کند. لیستی که ایران در اولویت‌های اول و چندم آن قرار ندارد. جدا از مشکلات مربوط به کرونا و تبعات اقتصادی و اجتماعی آن و رابطه آمریکا با اروپا و چین، قیمت نفت نیز به کانال ۳۰ دلار رسیده و توافق با ایران به معنای کاهش بیشتر قیمت نفت و فشار بر تولیدکنندگان آمریکایی است.

ناظران بر مبنای این دلایل معتقد است نباید چندان به توافق مجدد آمریکا و ایران دلخوش کرد و بر مبنای آن تصمیم گرفت. وی درخصوص تاثیر انتخاب ترامپ نیز می‌گوید: ترامپ نبود که در عرض چهار سال گذشته ارزش ریال را یک‌دهم کرد بلکه رشد نقدینگی عامل اصلی رشد دلار بود. اما بازارها چنین برداشتی ندارند. از این رو می‌توان انتظار داشت بازارهای داخلی بعد از انتخابات متلاطم باشند به خصوص اگر مشخص شدن رئیس‌جمهور آمریکا زمانبر شود،اما در نهایت به نظر می‌رسد این وضعیت گذرا باشد و بازارها به روند قبلی خود بازگردند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
اوباما فقط در یک فقره کمک مالی ۳۸ میلیارد دلار به اسراییل بخشید. به قول مجله جوییش ویکلی بیل کلینتون اولین رییس جمهور سیاهپوست آمریکا و اوباما اولین رییس جمهور یهودی آمریکا بود که با توجه به سیاستهای این دو درسته حالا اوباما بیشترین مخالفت رو با اسراییل کرد از کجا اومد؟ مگه همین اوباما سوریه رو به نفع اسراییل به هم نریخت؟ اینکه عامل اصلی گرانی در کشور نقدینگیه نه تحریم درسته، اینم که بایدن تحریم لغو نمی‌کنه درسته ولی رییس جمهورهای آمریکا همه نوکر اسراییلند و بین اوباما و بایدن و بوش و ترامپ فرقی نیست
تابناک با کمال تاسف باید به شما بگم اطلاعات شما درست نیست و حداقل در دنیای دیجیتال امروزی از زمان عقب هستید شاید هم منبع خبر شما bbc باشد اما آقای ترامپ از بایدن جلو افتاده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
ماشالا تابناک از همه و از خود رای دهندگان هم جلوتره
اخبارتون خیلی عقبه!!!
چقدر عقبی تابناک!!!
با نتیجه ای که در تگزاس و فلوریدا بدست اومده، میشه ترامپ رو برنده انتخابات دونست.
ترامپ برنده است..ظاهرا
به روز باشید یک کم
میگن بایدن قراره حجاب رو اجباری کنه و مخصوصا رو حجاب ایوانکا خیلی حساسه...
فکر کنم شما معنی گزارش لحظه به لحظه رو نمی دونید!! نتایج تقریبا قطعی شده شما هنوز تو ساعت 5:26 گیر کردید.
سیاست ما در قبال آمریکا تغییری نخواهد کرد. ملت همچنان مقاومت خواهد کرد و دولتمردان هم با قوت مسیر رشد و پیشرفت و رفاه قبلی که تا کنون برای مردم فراهم کرده اند را ادامه خواهند داد!.......
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
خواهیم دید!
سگ زرد برادر شغاله
متأسفانه ترامپ احتمالا برنده است چون در اکثر ایالت های دیگر شمارش نشده جلو است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
اگه برمیگشتی نگاه میکردی اینو نمیگفتی
دمکرات‌ها به همراه مسوولان ایران نه نتها ریاست جمهوری رو باختن بلکه کنگره رو هم واگذار کردن! عجب!
ترامپ برنده میشه رای الکترال تکزاس و فلوریدا و پنسیلوانیا رو هنوز نشمردن هر سه ایالت رای ترامپ رو داره اگه بشمارن رو بالای دویست و پنجاه میره احتمال زیاد ترامپ برنده است
ترامپ رفتنی است و جوبایدن میاد .بخدا من که یک دلار دلار ندارم تا بفروشم ولی به دارندگان دلار عرض می کنم دلارهایشان را امروز بفروشند تا هم باعث افت دلار بشه و هم ضرر نکنند و هم مغازه داران برای هر کالایی نگویند دلار گران شده گران می فروشیم
وای به حال مردمی که سرنوشتش رو در هزاره سوم به سرنوشت مردم دیگه ای در اون سر دنیا گره زده...
پس با این حساب بعد از 40 سال از شعار استقلال آزادی، تازه به اینجا رسیدیم که وابسته به انتخابات یک کشور دیگه شدیم
دولتمردان، ساستمداران، اربابان اقتصادی، شرم کنید.... این بود پاسداری از خون شهید و از نظام..؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Russian Federation |
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
وقتی خودتون رو چلوی شاخ های امریکا قرار میدی، یعنی خودت رو دشمن امریکا کردی و نتیجه انتخابات روی ما هم اثر داره
خدا کنه ترامپ بشه
هم اکنون بایدن رییس جمهور امریکا معرفی بشه هیچ اتفاقی نخواهد افتاد . چون هر دو بازی و روش کترهای سیاسی را بلدند . هر دو به هم دست میدن و هر دو دوباره رفیق میشن . چون رقابت و مبارزه انتخاباتی در امریکا جدی هست ترامپ اگر بازنده هم بشه با بایدن خوش و بش میکنه . اما مردم بازنده امریکا دوباره به خیابانها خواهند امد و دوباره اعتراض و سپس فروکش کردن اعتراضات خواهد بود . سختی های تحریم برای مردم ایران باقی خواهد ماند .
هرچه باشه ترامپ بهتر از بایدن هست چون سیاستش معلوم هست رک و پوس کنده حرفش ومیزنه ولی بقیه موزیانه عمل میکنند که خطرناکتره پس ترامپ بهتراست
متاسفانه ترامپ برنده شد
تبریک به ترامپ شیردل و مردم ایران
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
تبریک به ترامپ بزدل و دلالا
چه سودی برای مردم داره پیروزی این نکبت
ما اعتراض داریم تاثیر انتخابات امریکا بر زندگی ما بیشتر از تاثیر انتخابات خودمون بر زندگیمونه. خدایی قبول دارید؟ چرا؟ عاقلان دانند. البته همه می دانند ولی منافع بعضیا اقتضا می کنه خودشونو بزنن به کوچه علی چپ. حالا انتخاباتی با این درجه از تاثیر بر زندگی ما چرا ما نمی تونیم درش شرکت کنیم؟ وزارت کشور بررسی کن لطفا
پاسخ ها
ناشناس
| Russian Federation |
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
ما اگه سر جنگ با امریکا نداشتیم، هیچ فرقی نمیکرد چه کسی رئیس جمهور امریکا بشه
چه خوشتون بیاد یا نیاد، از هفت ایالت باقیمانده در پنج ایالت ترامپ کاملا جلوست مخصوصا در پنسیلوانیا و لحظاتی قبل با بردن ایالت فوق کلیدی آیوا، برد خودش را تضمین کرد. بایدن خواب آلود الان داره خواب میبینه :)
پاسخ ها
ناشناس
| Russian Federation |
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
هنوز رای پستی که حدود 100 میلیون هست خونده نشده
ترامپ :
بعد از بسته شدن حوزه‌های رأی‌گیری دیگر نمی‌توان رأی داد!».

نمیدونم چرا یهویی یاد آقای خیابانی افتادم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
منظورش رای پستیه میگه هر رای پستی که بعدا برسه نباید خونده بشه
اونی که روز رای گیری به جای اینکه بره حوزه انتخابیه رای بده بره اداره پست رای بده نباید هم رایش خونده بشه طرفداران بایدن اگه این کار رو کرده باشن حماقت
باید به ماهم حق رای میدادن، سرنوشت ما دراین انتخابات مشخص میشه!!! این عادلانه نیست!
حالا ترامپ برنده بشه میگیم مثل چهار سال قبل بدیش اینه که الان جمهوریخواه ها دارن سنا و کنگره رو هم برنده می شن دیگه کسی جلودار ترامپ نیست
چرااصلا انتخابات آمریکا را دنبال میکنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
ما انتخابات آمریکا رو دنبال نمیکنیم ما قیمت دلار رو دنبال میکنیم که روی اون نوشته یونایتد استیتس آو امریکا
ناشناس
| United States of America |
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
تا چشت درآد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
شاید از همین چیزا بشه درس زندگی و تاریخ و جامعه شناسی رو آموخت
ناشناس
| Germany |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
دنبال منجی میگردیم
آخرین نتایج الکترال را اصلاح نماید بایدن 214 و ترامپ212 رای الکترال
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
این آرزو متاسفانه به واقعیت نمی رسد!
درد ما اینه که الان ترامپ رییس جمهوره و اگه دوباره انتخاب بشه یعنی هیچ اتفاق خاصی نیافتاده اما باز دلار از ۳۰ هزار تومان میشه ۵۰ هزار تومان یعنی دلال های دلار منتظر نتیجه انتخابات هستن تا فرمان افزایش قیمت رو بدن یعنی دولتی نداریم جز دولت دلال ها
لامصب اضطرابش از پنالتی های فینال جام جهانی هم بیشتره!!
پاسخ ها
رای بی رای
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
با اینکه همه میدونیم ترامپ برنده میشه ولی باز چشم دوختیم رای هارو میشمریم
من تمام سرمایه خودم رو به دلار و طلا تبدیل کردم. در ظاهر اگر ترامپ رای بیاره واسم بهتره ولی واقعا دعا میکنم بایدن بشه.
میدونم با اومدن باید هیچی بهتر نمیشه ولی شاید یه مدت شرایط به ثبات برسه و بذارن یه نفسی بکشیم
آقایون ک به فکر ملت نیستن.
بخدا منم از ترس پس اندازم رو دلار و طلا خریدم وگرنه دلال نیست. گفتم بمونه 10 سال دیگه که به پول احتیاج داشتم ارزش پولم یک دهم نشده باشه.
یه مقدار پول هم تو بورس داشتم که دیدید چه بلایی سرمون آوردن. این چوب اعتماد اشتباهمون بود که خوردیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
شما بزرگواری
چرا زودتر تکلیف رو روشن نمیکنین؟
آخرش چیکار کنیم؟
بکشیم بالا یا بکشیم پایین؟؟!!

(پیام صراف های بازار در بلاتکلیفی اعلام قیمت امروز دلار!)
انتخاب دوباره دلقک نشان دهنده سقوط اخلاقی جامعه امریکاست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
خدارو شكر مادر اوج اقتداريم
ناشناس
| Germany |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
هیچ جای دنیا اندازه ایران سقوط اخلاقی نداشته !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
بعضی ها انگار ایرانی نیستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
فعلا که ظاهرا بایدن انتخاب یا انتصاب شده با اون سوابق خوب اخلاقیش (دستمالی دخترها)‌ و البته خانواده اخلاق مدارش از جمله هانترخان پسرش با اون لپ تاپ پر از سجایای اخلاقی. یه سگی آوردند صد پله بدتر از قبلی هنوز مونده متوجه بشید
خیلی نامرتبط با این خبر نیست ولی هشدار میدم به دولت که اگر مالیات بر ثروتمندان را استارت نزند، مشکلاتی ایجاد خواهد شد.
میتونید ترامپ را برنده اعلام کنید چون تگزاس، اوهایو و فلوریدا را برد.
سلام رای به بایدن یعنی مردم امریکا دنبال جنگ نیستند ودنبال ابروی از دست رفته هستند اما رای به ترامپ بر عکس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
دموکراتها بطور سنتی حزب جنگند. حزب نژادپرستهای آمریکا هم حزب دموکرات بوده که الان ادعا می‌کنند طرفدار حقوق رنگین پوستانند در حالیکه سیاستهای پیاده شده دموکراتها وضع سیاهپوستان و لاتین تبارها رو بدتر کرده. این وسط فقط بوش تو جمهوریخواهها دست به لشکرکشی و اشغال عراق و افغانستان زد که کابیه‌‌اش پره نئوکان بود. همون نئوکانهایی که ۲۰۱۶ از هیلاری کلینتون و ۲۰۲۰ از بایدن حمایت کردند. ترامپ احمق بزرگترین اشتباهش ترور سردار سلیمانی بود ولی بعد از عین الاسد حتی حاضر نشد به ایران حمله محدود کنه. بایدنه پدوفیل مار خوش خط و خالیه که به مراتب از ترامپه خودشیفته خطرناکتره ولی براندازای از درک این موضوع عاجزند
احتمال برنده شدن بایدن کمتر از 5 درصد و شبیه معجزه هست یعنی درست عکس نتیجه نظرسنجی ها!
آقای باید 245 الکترال بیشتر نداره! بقیه به ترامپ میرسه
فعلا احتمال پیر وزی ترامپ بیشتر از بایدن است
سیاست امریکا هیچ فرقی در قبال بیرون مرزهاش نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Russian Federation |
۱۰:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
فرق داره، بین کارتر و ریگان فرق بود خیلی زیاد
ظاهرا ترامپ پیروز میشه
یه 10 تا ایالت دیگه مونده که فقط در نوادا بایدن جلو هست که اونم 6 تا الکترال بیشتر نداره
ما که دو متر چلوار خریدیم رفتیم طرف قبرستان شما هم خودتون رو آماده کنید برای عمو ترامپ
بایدن چرا این کار رو کردی با ما؟؟!!!

به خدا قسم، مسلمون نیستی!
5تا ایالت دیگه مونده که همه طرفدار ترامپن!
سلام بر فقر و بدبختی مجدد و گرونی های دوباره!
ترامپ داخله یه فکری به حال خودمون بکنیم....
آقا چربش کن که دیگه زور بایدن تموم شد! 5 تا ایالت مونده که همگی ترامپی هستن!!
به نظرم از همین الان دست به تلفن باشین واسه تبریک!
سلام بر دلار 50 هزاری !
یه جوری شده الان از مردم تو خیابون بپرسی تو کشور خودمون چند تا استان داریم نمیدونن ولی تعداد ایالت های آمریکا و آراء الکترال اونها رو با تحلیل کامل بهت میگن!!!
پاسخ ها
رای بی رای
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
چون رابطه ی مستقیم با نون شبشون داره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
این در حافظه کوتاه مدته زود پاک میشه
ناشناس
| Russian Federation |
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
حالا چند تا استان داریم؟
ناشناس
| Germany |
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
خوب گفتی ، حال کردم ، چون مردم بدبخت پشتیبانی ندارند
هموطنان عزیز،
زندگی در شعب ابی طالب 4 سال دیگه تمدید شد!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
یه فرق کوچیک داره ولی
تو شعب ابی طالب ثروتمندان ثروتشون رو د راه اسلام هزینه کردن اینجا مسیولین ثروتشون رو بیشتر وبلکه بردن اونور آب
اگر ترامپ رئیس جمهور بشه، کنترل اقدامات و تحریکات اون در چهار سال آینده سخت میشه. تنها راهش اتحاد ملی و درک عمیق و مسئولیت پذیرانه مقامات کشور از شرایطه تا انشاالله کشور و مردم بیش از این ضربه نخورن. بحث افراد و حکومت اینجا مطرح نیست.مردم بدانند پیروزی یک آدم بی اخلاق و طرفدار شیوخ خلیج فارس و نتانیاهو برای کلیت ایران و مردم مضره پس به خاطر اختلافات و یا کینه از مقامات از همچین مساله ای استقبال نکنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
راهش رفع فساد و سپردن کار به کاربلدان است که تو این 30 سال اخیر نه با فساد گسترده برخورد شد و نه کار به کاربلد سپرده شد
خدایا
این دیگه نامردیه!

مردم دیگه تحمل گرونی رو ندارن
یه وقت جو نگیره برزین تو خیابونا از نامزدتون حمایت کنین. ریختین تو خیابون این سری شعارها رو بی خیال شین لطفا:)
قطعا ترامپ در بلند مدت برای آمریکا خسارت بار خواهد بود ولی متاسفانه باید بگم در کوتاه مدت برای ایران خسارت بارتر خواهد بود.
باید به این این موسسات پیش بینی کننده انتخابات که شیش ماهه دارن میگن بایدن 10 درصد پیشتازه گفت: خودتونو مسخره کردین یا ما رو؟؟!!

مثلا همه کاراتون هم علمیه!
الان به قدری مردم ناامید خواهند شد که یه عده میگن

دستی از غیب برون آید و کاری بکند
بعضیا هم هم میگن
نادری پیدا نخواهد شد کاشکی اسکندری پیدا شود
تبریک به طرفداران سلطان ترامپ در 5 ایالت زیر که مجموعا77 رای الکترال دارند ترامپ پیشتاز است وبه احتمال بسیار زیاد تمتمی این 77 رای را تصاحب میکنه و با213 رای که قبلا داشته از 270 رای لازمه هم بالاتر خواهد زد
پرزیدنت ترامپ در پنسیلوانیا با اختلاف ۷۰۰ هزار رای پیشتاز است.

در ویسکانسین ۹۰ درصد ارا شمرده شده. پرزیدنت ترامپ پیشتاز با ۱۲۰ هزار رای

میشیگان ۶۷% آرا شمارش شده و ترامپ با ۳۰۰ هزار رای بیشتر پیشتاز است

کارولینای شمالی ۹۴% آرا شمارش شده و پرزیدنت ترامپ با ۸۰ هزار اختلاف همچنان پیشتاز است.

جورجیا ۹۳% آرا شمارش شده و پرزیدنت ترامپ با ۱۲۰ هزار رای بیشتر پیشتاز است.
ترامپ يك قهرمانه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
قهرمان دریدن و پاره کردن
باید موسسات نظرسنجی رو بدن دست داعش
تسلیت میگم به دوستان و تمامی خبرگزاری های بایدنی در ایران!
هر کسی در ایران از ترامپ حمایت کنه، یک خائن است. بفهمید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
مثلا از بایدن طرفداری کنیم وطن پرست محسوب میشیم؟
برای ما که فرقی نمی کند کدام یک رئیس جمهور شوند!
ای وای خاک بر سرم، بایدن که جلو بود چرا داره عقب میافته!
با نتایجی که من دیدم ترامپ پیروز قطعی این انتخابات خواهد بود. ما هم بی صبرانه منتظر گرفتن جشن پیروزی پرزیدنت ترامپ هستیم.
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
خنگه بایدن برنده شده دنبال چی هستی نکنه مثل بچه ترامپ بخاطر یک شپش می خواد لحاف دمکراسی را اتش بزنه
بایدن در حال پیروزی تاریخی, عرض تسلیت به منافقان و سلطنت طلبان و وطن فروشان و براندازان پست فطرت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
خواب باشی خیره...پاشو دستو صورتتو بشور یه سر به خبرگزاری های رسمی شون بنداز تا متوجه حقیقت بشی!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
شرمنده شرق دوست

تمام ايالتهاي كليدي كه تا ساعتي ديگه اعلام ميشه ترامپ با اختلاف برده حداقل صد راي الكترال بهش اضافه ميشه
ناشناس
| Germany |
۱۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
گاگول میهن پرست و وطن نفروش وسلطنت نطلب قاطی نکن نمیسازه با هم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
باریکلا به تو وطن پرست!! که ساندیست رو با ارز دولتی دریافت و بر و بر بدبختی اطرافیانت رو فقط نگاه میکنی!!
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
خیلی بی ادب بدبخت و تحلیل ناشناسی
آقایون تابناک
بابا برین آمارتون رو درست کنییییییییییییییییییییییییییییدددددد
این آمار فضاییتون رو از کجا آوردین
همه میگن بایدن 225 رای الکترال داره و شما میگین 238 رای ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
چی میگی تو؟
نماینده تابناک خودش تو استانداری واشنگتن بوده و این آمار رو از ستاد برگزاری انتخابات آمریکا گرفته!!!!!!؟
باز هم شک داری تو؟؟!!!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
دقیقا این ها مثل اینکه تو ایران می خوان بازی تقلب رو در بیارن!!! اخه تمامی سایت های خارجی 225 زدن این ها از کجا اوردن این رو معلوم نیست!!! مثل اینکه نمی خوان باورشون بشه ترامپ پیروز این رقابت ها خواهد بود
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
دوست عزیز مثل اینکه خیلی از ماجرا پرتی
خود ترامپ هم نتایج شمارش آرا رو از تو سایت تابناک پیگیری میکنه، اونوقت تو میگی این آمار رو از کجا آورده!!!!؟؟؟
ناشناس
| Germany |
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
ناشناس 11:31 خدا نکشدت .مردم از خنده
خداوند همگی ما رو مورد ببخشه و بیامرزه!
تابناک خودت رو خسته نکن .ترامپ برنده قطعی هستش
دلار هم بزودی در کانال 40
یه پیشنهاد دارم برای دوستانی که میگفتن برای ما فرقی نمیکنه اما تو دلشون قمار بایدن رو داشتن! اون کلیپ نقی معمولی رو بذارن دوباره که میگفت : من باختم! بدم باختم! آبروی کشور منه بردم!
خخخخخخ
شعارهای فردای طرفداران بایدن در اقصی نقاط دنیا! از جمله سیاستمدارای ایرانی:
رای منو پس بده!
رای ما رو دزدیدن دارن باهاش پز میدن!
ترامپی دروغگو 63 درصدت کو؟
این آمارشونم دقیقا مثل پیش بینی آمار بازار اقتصادشونه....همه من درآوردی و بی اساس....مرد حسابی مردم رو جی فکر کردی
۱۰۰%ترامپ
بایدن تو که میدونستی رای نمیاری واسه رفتی کاندیدا شدی؟؟!!

عارف که هیچ حرفی تو مجلس دهم نزد اگه به جات کاندیدا میشد بهتر از تو رای میاورد!!
ترامپ در ایالت‌های آیداهو، یوتا، وایومینگ، داکوتای شمالی، داکوتای جنوبی، نبراسکا، کانزاس، اوکلاهاما، میسوری، آرکانزاس، لوئیزیانا، می‌سی‌سی‌پی، آلاباما، تنسی، کارولینای جنوبی، کنتاکی، ایندیانا و ویرجینیای غربی پیروز شده است.

جو بایدن در ایالت‌های واشنگتن، اورگون، کالیفرنیا، کلرادو، نیومکزیکو، ایلینوی، ویرجینیا، مریلند، دلاور، نیوجرسی، نیویورک، کانکتیکات، رود آیلند، ماساچوست، نیوهمپشایر و ورمونت به پیروزی رسیده است.

در هفت ایالت بینابین که نقش سرنوشت‌سازی در تعیین رئیس‌جمهور دارند ترامپ پیشتاز است:
* در فلوریدا، ۹۸ درصد از آرا شمارش شده و ترامپ با ۵۱.۳ درصد آرا از جو بایدن با ۴۷.۸ درصد پیشتاز است.
* در ایالت جورجیا، بر اساس شمارش ۷۱ درصد آرا، ترامپ ۵۳.۸ درصد از آرا و جو بایدن ۴۵ درصد را به دست آورده است.
*در کارولینای شمالی، ۹۴ درصد آرا شمارش شده که بر اساس آن ترامپ حائز ۵۰.۱ درصد و جو بایدن حائز ۴۸.۷ درصد آرا شده است.
* در میشیگان بر اساس شمارش ۴۸ درصد آرا دونالد ترامپ توانسته ۵۴.۶ درصد آرا و جو بایدن ۴۳.۴ آرا را به دست آورده است.
* در اوهایو، شمارش ۹۴ درصد آرا حاکی است ترامپ ۵۳.۳ درصد آرا را به دست آورده و جو بایدن برنده ۴۵.۲ درصد از آرا شده است.
*در پنسیلوانیا ۵۱ درصد آرا شمارش شده که نشان می‌دهد دونالد ترامپ موفق به کسب ۵۶ درصد و جو بایدن موفق به کسب ۴۱.۶ درصد شده است.
*در ویسکانسین، ۶۷ درصد آرا شمارش شده است. دونالد ترامپ با کسب ۵۱.۷ در برابر ۴۶.۸ درصد در برابر بایدن پیشتاز است.
*در ایالت تگزاس، شمارش ۷۸ درصد آرا نشان می‌دهد ترامپ برنده ۵۲ درصد و بایدن برنده ۴۲.۶ درصد آرا شده است.
هميشه اخبار ليران برعكس ترامپ پيروز ميشه تا ما دوباره ٤سال بلاتكليف نمونيم خدا با ماست
فکر کنم آقا یا خانم مسول درج کامنت ها رفته واسه نماز و ناهار!!
پاسخ ها
ناشناس
| Bulgaria |
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
کرونا گرفته، رفته قرنطینه
چرا آمار ایران غلطه
220 بایدن و 213 ترامپ
238 بایدن رو از کجا آوردید؟!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
از نسخه برون مرزی صدا و سیماشون که ایران اینترنشنال هست
از ساعت 10:20 به بعد دیگه خبر نگذاشتید ، چرا ؟
اینایی که برای پیروزی ترامپ در کمال حماقت ابراز خوشحالی میکنن از صمیم قلب آرزو دارم رنج و گرسنگی و بدبختی خانوادتون رو ببینید و به حدی فشار زندگی رو تحمل کنید که تک تک موهاتون سفید بشه. البته میدونم شماها همتون وضعتون خوبه و دلال تحریم و دلار و سکه اید ولی امیدوارم از جای دیگه ضربه بخورید و عاقبتتون بشه پناهندگی به افغانستان. همونطوری که ونزوئلا مردمش آواره شدن.

عاقبت پست فطرتی و بیگانه پرستی چیزی بهتر از این نیست. منتظر باشید روزگار بد بلایی به سرتون خواهد اورد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
چون مسئولین خودشون هم می دونند که آمریکا فقط بهانه ای برای کم کاری آنها است و لذا نمی خواهند این بهانه را از دست بدهند و در ظاهر می گویند هر دو حزب
برایشان یکسان است و از یک قماش هستند
ناشناس
| Germany |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
خون کثیفتو کثیف تر نکن.ما بدبختی و مصیبت نبوده که تو این سالها نکشیم.موهامون که هیچی جوانی مون را هم از دست دادیم..بدتر از این ارزوهایی که تو برای ما کردی به سرمون اومده....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
مثلا فکر میکنی اگه واسه بایدن خوشحالی کنیم قیمت ها تو ایران یک سوم میشه؟؟
هممون بدبخت بیچاره بودیم و بیچاره تر شدیم تو این دولت حسن روحانی!.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
داداش اینقدر رفتی نماز جمعه واسه کل ملت های دنیا آرزوی مرگ کردی کافی نبود حالا اومدی سراغ هم وطن هات؟
بس کنید دیگه میبنید این نفرین ها به خودتون برگشته همیشه
خداییش نامردیه، با تاثیری که انتخابات آمریکا رو مردم ما داره، باید مردم ایران هم در انتخابات آمریکا شرکت میکردن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
امریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند! ...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
امریکا در حال فروپاشی است! ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
حالا که هردو تا کاندیدا رسما اعلام کردند که تقلب شده، اون هم جایی که خیلی ادعا داره که دموکراسی واین چیزها باعث انتخاب شدن هاست.
منتظر آشوب های احتمالی باش.
چرا CNN رو فیلتر کردین؟ اونی که فیلتر کرده معلومه حامی ترامپ است، چرا نمیذارید دو خبر از رسانه های خارجی بخونیم؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
newyork times فیلتر نیست از اون ببین
آیا پیروزی هر کدوم از این دو نفر می تونه قیمت گوجه فرنگی رو کاهش بده؟؟!!حالا چشم به غرب دوختن، متاسفم ....
پاسخ ها
ناشناس
| Bulgaria |
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
تحریم نفتی = گرانی

فضایی ها که ایران رو تحریم نکردن، امریکا تحریم کرده، پس خودت رو به اون راه نزن
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
ببینید چه بلایی سرمون اومده که مغزمون بیشتر از قیمت
. گوجه فرنگی رو نمیتونه تحلیل کنه
احتمالا تو کل دنیا و امریکا ترامپ رئیس جمهور بشه ولی تو ایران بایدن.چقدر ما خوشیم.
چه خبرتوووووووونه؟؟؟؟
خداییش هیچ وقت فکرشم نمی کردم حضرات بلایی سرمون بیارن که استرس ارای کارولینای شمالی داشته باشم
پاسخ ها
ناشناس
| Russian Federation |
۲۳:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
منم استرس میشیگان رو دارم
تاموقعی ک آدمهایی مثه شما تو ایران هست ایران همینطوری میمونه.ک اون بالاییا دارن مارو بازی میدن و گرونیو میندازن گردن کشورهای خارجی چراااا نمیخاین چشماتونو باز کنید
مردم آمریکا خوابند اما ما اینجا نگران انتخاباتشون هستیم. قشنگ نیست؟!
238-213 و فعلا همه چیز برای بقیه آرای پستی به ناگهان فریز شد ! اگر آرای الکترال پنچ ایالات جورجیا و کارولینای شمالی و پنسیلوانیا و میشیگان و ویسکانسین را به حساب ترامپ بیاد (در هرپنج ایالت ترامپ جلو هست) آرای الکترال ترامپ از 213 به 290 خواهد رسید وترامپ پیروز قطعی هست.
دیگه هر کی چیزی نداره باید بزنه به سیم آخر
هنوز بازی تمام نشده بایدن 244 رای داره در سه ایالت هم 1 تا 3 درصد از ترامپ عقبه اگه بتونه در دو ایالت جبران کنه پیروز میشه
میزان رای ملت آمریکا است
ترامپ بدونه این وره دنیا چه استرس و نذر و نیازی به مردم متحمل شده نفری ۵۰۰۰دلار بسته حمایتی برامون ارسال میکنه.
کسانی که به نتایج رای گیری در آمریکا توجه ندارند حداقل به نوع انتخابات آمریکا توجه کنند که با یک رای گیری هم نمایندگان سنا و هم نمایندگان کنگره و هم رئیس جمهور را همزمان انتخاب می کنند که از لحاظ صرفه جویی در منابع مالی بسیار مهم است و انصافاً از این نظر روش منطقی و اصولی است و نباید جنبه های منفی آنرا در بوق و کرنا کرد و جالب اینکه یک روز بعد نتایج آن مشخص می شود و مثل ما نیست که بعد از یک هفته مشخص می شود.
مثل اینکه هنوز نتیجه مشخص نیست. رای های پستی داره شمارش میشه و حساسیت داره به اوج خودش میرسه
فقط خوشم میاد از سیستم پولی آمریکا که بدهی تریلیون دلاری و احتمال شورش و هرج و مرج در آمریکا دلار آنها را آب از آب تکان نمی دهد ولی در کشور ما یک دلال فکستنی می تونه ارزش ریال را یک ساعته پایین و بالا ببره مسئولین تشکر تشکر
پاسخ ها
نام
| United States of America |
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
باور کن اون بدهی اون چیزی که شما فکر میکنین نیست
با توجه به ایالات باقی مانده قطعا ترامپ پیروز انتخابات است!
جالبه یه ساعتی هست شمارش ارا متوقف شده فک کنم فن احمدی نژاد داره رو ترامپ پیاده میشه
یاد سال ۸۸ میوفته آدم که چطور دو گروه واسه قدرت مردم انداختن به جون هم که هر کدوم فقط مملکت عقب میبردن و جوونای بیگناهی جو زده شدن ...احتمالا چنین سرنوشتی در انتظار مردم آمریکا است و همه جا دنیا شبیه هم
حدود 290 تا رای الکترال...
معلوم شد همه نظرسنجی ها الکی هستند
خیلی زور نزنید ترامپ قطعا قطعا قطعا رییس جمهور بعدی آمریکاست . تمام شد .
بایدن در ویس کانتین جلو افتاد در جورجیا هم احتمالاً دقیقه 90 میبره و تمام!!!!
معلوم شد همه نظرسنجی ها سوگیرانه و در جهت مدیریت رفتار سیاسی مردم بوده است
یعنی واقعا نمیفهمی چند ساعت دیگه نتیجه نهایی مشخص میشه که این ها رو می نویسی؟
ما به لطف خدا تلاشها وتحلیل هامون بدون امکانات وسیع وخاص کاملا درست ازآب درىآمدبعضی دوستان هم دقت کنند آقانقی قهرمان جهان شد آبروش در محل بعداز باخت به خیال خودش رفت فیلمو لاقل درست نگاه کن
در ویسکانسین ترامپ 4 درصد جلو بود الان با شمارش آرای پستی 0.3 کمتر از بایدن شده
بدبخت اون ادمهایی که فکر میکنند با امدن یکی از این دو جانور وضعیت ما خوب میشه البته این تو طیف اصلاح طلب خیلی بیشتر از دیگران است
پاسخ ها
ناشناس
| Russian Federation |
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
فعلا که یکی از این جانوران 10 برابر ارزش ریال رو ساقط کرده
دقایقی پیش نخست وزیر اسلوونی پیروزی ترامپ را تبریک گفت. اسلوونی محل تولد همسر ترامپ-ملانیا- است. یانژ یانسا نخست وزیر اسلوونی در حساب توییتری خود نوشت: روشن است که مردم آمریکا برای چهار سال دیگر ترامپ را به ریاست جمهوری خود برگزیده‌اند.
280به266 به نفع ترامپ حالا برید بخوابید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
پروفسور ، کل آرا الکترال 538 رای هست

اونوقت تو 546 رای در مجموع پیش بینی کردی؟؟؟؟؟؟!!!!!!؟

اونی که باید بخواب تویی چون خیلی خوابت میاد!!!!!!!!!؟
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۵:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
ناشناس 17:16 حالا بخاطر ده پونزده تا کم وزیاد معامله را بهم نزن.بگو خدا برکت بده
اوضاع ترامپ تو میشیگان هم داره خراب میشه
ترامپ بشه خیلی به نفع بورس میشه چون ایران با قاتل سردار سلیمانی هیچوقت مذاکره نمیکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
خخخخ
چه تحلیل فاخری!!!!!!!؟
مشارکت 47درصد
مشارکت 47درصد
احتمالا اگه ترامپ برنده بشه خس و خاشاك هاي امريكايي ميان اعتراض
تابی ی تیتر دیگه بذار انتخابات آمریکا به گند کشیده شد ترامپ از شمارش آرای پستی میترسه وحالا حالا حالا کشش میده این خط اینم نشون درضمن سگ زرد برادر شغاله اوباما واقعا با ما وفلسطینیها بود ولی ما قدر وقتو نشناختیم ودر سرویسهای سازمان ملل قایم شدیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
بایدن معاون همون اوباماست که تحریمها رو طراحی کرد. ترامپ و تیمش اندازه این کارا نبودند. اوباما هسته‌ای رو از چنگ ایران در آورد و معاونش بزودی صنایع دفاعی رو. اوباما و بایدن مارهای خوش خط و خالند
موتورسیکلت ها به عنوان معضل در تهران بدلایل زیر باید حذف (با خودروی جایگزین) بشوند: تولید آلودگی صوتی – شرکت موثر در تصادفات بین دیگران– تولید آلودگی هوا – بی احترامی و عدم رعایت قوانین و تمسخر قانون گذار– خطرآفرینی برای خودشان - امکان گوشی قابی و بزه کاری – مخفی سازی پلاک و عدم رعایت استاندارد پلاک و عدم شناسایی در معابر بوسیله دوربین – عدم داشتن معاینه فنی – حمل بار غیر استاندارد – برهم زدن جلوه زیبایی شهری – عدم تردد بین خطوط – عبور از پیاده رو – سد معبر- همه و همه بخاطر شعار حمایت از قشر مستضعف!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
داداش داری اشتباه میزنی

این صفحه انتخابات آمریکاست

برو زیر گزارش محیط زیست کامنت بذار!!!!!؟
آمار ها نشون میده ۹۸ درصد ترامپ هست هر چه شمارش آمار بیشتر میشه دقیق تر میشه .


بایدن باید در نوادا و ویسکانسین و میشیگان برنده بشه .

ویسکانسین و نوادا فعلا به نفعش پیش میره .

میشیگان فعلا ۱۳۰۰۰ تا رای عقب است شمارش 10 درصد ارا مونده است تو این ۱۰ درصد باید این ۱۳۰۰۰ تا جبران بشه .
ترامپ رای دهات رو جمع کرده. الان دارن رای شهرها رو میشمرن احتمالا کارش تمومه. جدی میگم....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
دقیقا همین اتفاق که می گی داره می افته.
به ترامپ بگین اصلا نخوابه

یعنی چرت هم نزنه

آمار داشتیم یه چرت یه ربعه ورق رو برگردونده تو انتخابات
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
بدبخت خوابید ورق برگشت!:-)
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
دقیقا تو ایالتهای کلیدی همینطور شد. تابلوتر از همه میشیگان و ویسکانسین بایدن روی نمودار عمودی پرید بالا. دموکراتها یا تقلب بلد نیستند یا فکر می‌کنند مردم آمریکا راحت فریب میخوردن
جشن پیروزی مقتدرانه پرزیدنت ترامپ راس ساعت 11 شب به وقت تهران در میدان ونک برگزار خواهد شد. همه می اییم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
دکتر، خود ترامپ فردا بعد از اطمینان از برد میخواد جشن برپا کنه

اونوقت تو امشب جشن میگیری؟؟!!!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
یه مقداری وایتکس هم بخور چون تو جشن تون از کرونا در امان بمونی.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
الان کجایی میدون ونک؟ خودت تنهایی یا کسی هم هست؟
با سلام
نظرم رو اصلاح می کنم
ویسکانسین و نوادا و میشیگان و جورجیا قطعاً بایدن میبره و آرا الکترالش میشه 286
کار ترامپ تمومه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
چه خوب که نظرت رو اصلاح کردی

چون همه تحلیل گران سردرگم مونده بودن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
نوستر اداموس جورجیا را ترامپ برد
مطمئن باشید که با همین روند پیش بره بایدن برنده ی انتخاباته چون رای های پستی داره شمارش میشه و قطعا با اختلاف زیاد بایدن جلو میوفته
بوی دماغ سوخته ی اونایی که شبونه رفتن دلار خریدن داره داره در میاد کم کم :))
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
ای جان:))
سلام به همه

بایدن یا ترامپ ؟ فرقی نداره چون :

ما با حسن روحانی تا 1400
رای ما فقط شیخ حسن کلید ساز
چقدر رقابت تنگاتنگی شده!!
داش ترامپ کت و شلوار من منوط به پیروزی توست لطفا پیروز بمان.
سلام کی بهت یک فشنگ داده ترامپ که خودکشی کنی..
..در جیب ترامپ فشنگه ..
فکر کنم آقا یا خانم مسول درج کامنت ها رفته واسه نماز و شام!!
120هزار رای پستی میشیگان حتی یک نفر هم ترامپ نبوده.اینقدر ضایع تقلب
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
تازه همشون دریک ثانیه خاص رای دادن.فاجعه اس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
ویسکانسین هم همینطور شد. بدتر از اون اینه که درصد آرای شمرده شده تقریبا تغییر نکرده یعنی رای بایدن عمودی روی نمودار پریده بالا و ترامپ ثابت مونده و بایدن که جلو افتاد شمارش رو موقتی متوقف کردند. صد رحمت به انتخابات ایران که با شناسنامه و اثر انگشت رای ثبت میشه و نماینده نامزدها جضور دارند. بیخود نیست آمریکاییها ادعا میکردند بزرگ کردن کرونا بیشتر برای تحمیل رای پستی و تقلبه همزمان با تبلیغ منفی علیه ترامپ. البته خوب شد حال ترامپ گرفته شد ولی متاسفانه بایدن برای ایران خطرناکتره. این خط و این نشون حالا اگه بایدن یا احتمالا بزودی بعد از مرگ بایدن کامالا هریس صنایع دفاعی ایران رو از چنگش در نیاورد. هر چی میکشیم از دست این دموکراتهای حقه بازه
سلام انگشت به طرف من دراز نکن منار حنبان....
جنگ سیاسی داخلی در آمریکا باعث میشود بورس های آمریکا سقوط کنند و طلا به شدت گران شود ولی ارزش دلار پایین بیاید و در نتیجه تنش شدیدی به بازارهای مالی شرق و جنوب آسیا و اروپا وارد میشود و اینجاست که واکنش چین تعیین کننده آینده مالی اقتصاد آمریکا خواهد شد
خوب ظاهرا بایدن داره پیروز میشه و تیری در قلب کاسه لیسان آمریکا فرو میره متاسفانه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
یه جوری بنویس لااقل خودت بفهمی چی گفتی
سایت گوگل داره به صورت زنده آمار رو نشون میده
ترامپ 22:45 به وقت ما 214 و بایدن 238 هت و اینکه با توجه به نقشه ای که گوگل از ارا ارایه داده احتمال برنده شدن بایدن بیشتر هست
تابناک چرا خواب موندی؟؟
بی بی سی هنوز امیدواری ترامپ ببره
بایدن 248
ترامپ 214
انگار مردم ایران بیشتر از مردم امریکا مشتاق هستن کی پیروز میدان میشه
خداکنه بایدنبا اختلاف ناچیز ببره
بعد ترامپ خل گیریش گل کنه ، حداقل برای چند روز سوژه داریم
بدون شک بایدن انتخاب شده اما نتیجه را کم کم و به آرامی اعلام میکنند تا بازنده ها شکه نشوند و دست به اعتراض نزنند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
دقیقاً . حالا دلال هارو چکار کنیم؟
بالاخره سگ زرد چمدان خود را می بنندد
انتخابات امریکا امارش با جزییات کامل لحظه لحظه داره منتشر میشه و نقشه های گرافیکی جذاب ...اون وقت بعضی از کشور ها تو چند ساعت امار میدن بیرون بدون کوچکترین جزییاتی !!!...
این بعضی از کشورها امیدوارم یاد بگیرن !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
منظورت از بعضی کشور ها کدومه شیطون؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
حالا که خود ترامپ ادعای تقلب گسترده داره این در حالیه که خودش مجری انتخاباته.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
تو دو ایالت ویسکانسین و میشیگان آرای بایدن روی نمودار عمودی پرید بالا و تا ترامپ رو رد کرد شمارشو متوقف کردند توی ایالتهای دیگه هم تغییر نتایج مشکوکه. تو آریزونا که دموکراتها رای نمی‌آوردند و حتی اوباما نتونست رای بیاره بایدنه پدوفیل رای آورد بعد شما از جزییات و دقت انتخابات آمریکا دم میزنی؟
سلام دوستان خودتون خسته نکنید ۷ نفرتودنیا هستند که مهرهاروجابه جامیکنن توی کل دنا اینا همش فرمالیته بروبگیر بخواب شماروچه به سیاست برید به زنگی برس تاهمسرت بهت شک نکرده خخخ
پیش بینی من اینه
بایدن 270
ترامپ 268
بعد شاید به وقت اضافه کشیده بشه یا پنالتی ، دعوای خیابانی تعیین کننده باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
اینجا سایت جوک و خوشمزگی نیست
با توجه به آمار گوگل ، بایدن در صورت پیروزی در ایالت های میشیگان و نوادا ، 270 رای الکترال را بدست خواهد آورد و به احتمال بسیار زیاد برنده انتخابات خواهد شد. در این صورت باید منتظر بازی های ترامپ و حقه های او باشیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
ترامپ یکم نمایش بازی می‌کنه و بعد میره به تجارت و کشتی کج و اینجور کارا میرسه. یه عده تحلیل میکردند اگه ترامپ بازنده باشه طرفداراش میریزند بیرون و آمریکا مثل ۸۸ ایران میشه ولی به این توجه ندارند که اولا ترامپ خودش یه عروسک خیمه شب بازیه مثل بایدن. دوما انقلاب و کودتا به حمایت مالی و رسانه‌ای نیاز داره و شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های جریان اصلی آمریکا با سانسور شدید یکماه اخیر امکان هرگونه واکنشی از مردم متمایل به جمهوریخواهان رو گرفتند
خیلی ها که در ایران منتظر انتخاب ترامپ هستند در واقع طرفدار او نیستند بلکه دلالانی هستند که نگران ریزش شدید قیمتها در بازار خودرو، مسکن، طلا و دلارند. دولت ما که عرضه گرفتن مالیات از اینها رو نداشت باز هم خدا به کمک این مردم آمد.
پاسخ ها
ناشناس
| Belgium |
۲۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۴
کاملا درسته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
یکی از کاربر ها اسم مناسبی براشون استفاده کرده بود ، رجاله ها
ناشناس
| Canada |
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
حالا بایدن تونم خواهد آمد و مثل شما خواهند دید نه تنها ارزش پول جمهوری السامی بالاتر نخواهد رفت بلکه پایین تر هم خواهد رفت مشکل شما بایدن و ترامپ نیست مشکل اختلاس ها و فساد سیستماتیک ریشه دار است که یک سال و دوسال هم نیست
بایدن در حال پیروزی. . .

وطن فروشان, کاسبان تحریم, محتکران دلار و سکه, مال مردم خورها, سلطنت طلبان, براندازان متوهم, تسلیت بنده رو عمیقاااا پذیرا باشید. متاسفانه حتی همون توهمات فانتزی شما دیگه قابلیت اجرایی در حد خواب هم نداره.

در نظر داشته باشید که ظرفیت اتوبوس ها در حال تکمیله. سریعا سوار بشید به مقصد پناهندگی اروپا، آگهی استخدام . عجله کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
آقا بهنام من راننده همون اتوبوسم که میگی
به مسافران بگو کاری واسم پیش اومده فردا حرکت میکنیم!!!!!!!!؟
بهنام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
ای بابا دینگ دنگ دووونگ مسافران عزیز پسر بچه ای به نام پیتر گم شده دینگ دنگ دووونگ مسافران گرامی اتوبوس پنچر شده شوفر گرامی فرمودن پرواز با 24 ساعت تاخیر انجام میشه به مقصد پناهندگی . بایدن برنده شد. بار و بندیلتون رو جمع کنید و آماده باشید
میخواستم دوباره تاکید کنم بایدن در حال پیروزیه.

وطن فروشان و کاسه لیسان عشق آمریکا لطفا آرام آرام به سمت درب های خروج حرکت کنید. برید سوار اتوبوس بشید برای پناهندگی اروپا برید به آرمان هاتون برسید. زود باشید تا ظرفیت تکمیل نشده. درب ورود اروپا رو بستن مجبور میشید برید افغانستان ها. عجله کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
شما فعلا روغن احتکار کن، صبر کن یارانه ات رو بریزن شونه تخم مرغ بخر. رفاه اجتماعی میدونی یعنی چی؟؟؟ نه والا..بخدا اصلا بفهمی
ناشناس
| Japan |
۰۵:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
ازنظرتوطرفداریازبایدن وطن پرستی حساب میشه وماندن درایران ‌پناهنده نشدن خیلی زاقارتی!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
طرفداران ترامپ هم نتیجه رو از دست دادند هم باید جوابگوی خدا باشند که راضی بودند با انتخاب این موجود ظالم مشکلات مردم ایران بیشتر بشه.
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
وطن فروش اون دلال تحریمه که دنبال پیروزی ترامپ و بدبختی مردم و پر کردن جیب خودشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
میبینی که ترامپ میشه
صبرکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
متاسفانه بایدن بدتر از ترامپه. براندازها به دلیل بیسوادی بیش از حد خیال می‌کنند انتخاب بایدن به نفع ایرانه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
نمیشه با هواپیما بریم؟!!!!!!!!!!!!!؟
دینگ دنگ دووونگ

پسر بچه ای به نام پیتر گم شده

دینگ دنگ دوووونگ

مسافرین گرامی توجه داشته باشید با پیروزی بایدن توهمات مضحکانه و فانتزی شما دیگه هیچ قابلیت اجرایی نداره لطفا هرچه سریعتر رهسپار اتوبوس ها بشید و جمع کنید از اینجا برید. باور کنید اینجا به درد شما نمیخوره. این همه آدم پناهنده شدن دارن در اروپا و اینور اونور توالت میشورن و بسیار هم خوشبختن. شما هم برید. ایران به درد شما نمیخوره. لطفا به سمت درب های خروجی حرکت کنید. دینگ دنگ دوووونگ
پاسخ ها
ناشناس
| Japan |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
جواب این بی شخصیتی تو چندروزدیگه توهمین ستون میگیری!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
ژاپنی عزیز آبو بریز همونجا که میسوزه!
کیا فیلم دامب اند دامبر جیم کری رو دیدن ؟ همون فیلم

حکایت ترامپ و طرفداراشه
پاسخ ها
ناشناس
| Japan |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
بدنام!اینجاجای نظرات مردمه انقدرعقده گشایی نکن
22 رای تا 270 رای الکترال و شوت کردن ترامپ شرور و طرفداران عقب مانده و بی سوادش. یه سوال : چرا در بین طرفداران ترامپ یه آدم حسابی پیدا نمیشه؟
ترامپ به زباله دانی تاریخ پیوست. تبریک به همه مردم رنج کشیده ایران که چشمشون به رفع تحریم و قیمت دلاره و عرض تسلیت به مال حرام خوران
اصلا همین که انتخابات آمریکا روز 13 آبان مصادف با روز استکبار جهانی بود قشنگ مشخص بود نتیجه چیه. ترامپ و طرفداراش متاسفانه گور به گور شدن. تسلیت میگم خ
معرفی می کنم . پت و مت
أللّهُمَّ اشغَلِ الظّالِمِینَ بِالظّالِمِینَ وَ اجعَلنَا مِن بَینِهِم سَالِمِین

اینقدر که پیگیر نتایج انتخابات آمریکا هستیم دسته جمعی برای ظهور آقا امام زمان(عج) دعا میکردیم حضرت ظهور میکردن به حول قوه الهی.
خدایا ما را ببخش به جای امید به درگاهت و آخرین حجتت به رای آوری یا نیاوری کفار و مفسدین دل بستیم.
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
ما اهل تخیلات نیستیم
محمدامین
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
عقل شما در اون حد میکشه
آمار و اطلاعات دقیق نیست متاسفانه و تابناک بزرگنمایی تبلیغاتی می‌کنه
بایدن 6 تا بیشتر هم نمیتونه بیاره که اونهم از نواداست، که اگر این 6 تا رو نیاره دیگه هیچ!
دلالان عزیز دلار و خودرو تسلیت میگم. فردا از صف فروش جا نمونید .
کار ما و وضع مملکت به کجا رسیده است ! وضع زندگی ما پیوند خورده است به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا! خدایا عاقبت همه ما را بخیر کن.
تا چند دقیقه دیگه ترامپ میششه 265 فقط برگ برنده حو nevadaهست که اونحا بتونه 6 رای رو ب
یره اگه نگیره تراپ برنده میه
آمریکا که در حال فروپاشی و ما هم باید جاش تو دنیا پر کنیم!!!
پس اخبار انتخاباتش اونم لحظه به لحظه! چرا میزنی تابناک!!!!؟
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
از اینکه سوختی خوشحالم! به تابناک چکار داری؟
بااینکه قلبادوست دارم ترامپ برنده بشه ولی اگربایدن پیروزبشه درسی میشه واسه همه هم وطنان که بجای چشم دوختن به جاهای دیگرخودشان آستین بالا زده ‌ وخودشان رانجات دهند
بایدن 2028
و خداحافظ ترامپ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
باید به ترامپ بگیم: برو به جهنم
دعاهای معاون رئیس جمهور مستجاب شد!
دلم میسوزه برای اونایی که چشم به برد ترامپ دوخته بودن
آخه یه انسان چقدر میتونه ذلیل و بدبخت باشه مثل اینا
راستی چرا ساکت شدین؟
پایان دوره شارلاتانیسم ترامپ ،مردمآمریکا نشا دادند که هنوز می شود تغییراتی ایجاد کرد
امدن بایدن به معنای گشایش سیاسی یا اقتصادی نیست !
تابیدن روزنه امید به ظلمت شبی است که ترامپ برای مردم ما ساخته است . اینکه چه گشایشی ایجاد میشود به رویکرد مسوولین ما بستگی داردو اینکه انان چقدر در زمین مردم بازی کنند
این امار ایراد داره cnn یه چی دیه زده اونم به خاطر اریزوناس ...تو این ایالت امار ترامپ داره افزایش پیدا میکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
تعطیل عزیر.. دیروز پرونده اریزونا بسته شد رفت پی کارش...
بروید توافق کنید و به این رنج ملت پایان بدین.
بروید توافق کنید و به این رنج ملت پایان بدین.
بازنده های رای گیری درتمام دنیا یک حرف میزننددر فتنه 88هم همین حرفها زده شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
عمو انتظار داری اونی که تقلب کرده بیاد بگه تقلب شده؟
کمی درایت پیشه کنیم و با حفظ مواضع سیاسی از فرصت برنده شدن دموکراتها آن هم دموکرات با شخصیتی همچون بایدن برای قوی تر کردن ایران اسلامی بهره ببریم تا بلکه جبران عقب افتادگی های چند سال اخیر در مقایسه با کشورهای بدخواه حاشیه جنوبی خلیج فارس که در دوران ترامپ از هیچ تلاشی برای ضربه زدن به ایران فروگذار نکردند، بکنیم و انشاالله در دو دهه آینده به کشور اول در منطقه از لحاظ اقتصاد، علم و پیشرفت برسیم. دور از دسترس نیست به شرطی که بخواهیم. هم مردم و هم مسئولین.
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
۴۱ سال گذشته و چندین جمهوری خواه و دموکرات آمدن و رفتن ولی هر بار ما بدبخت تر شدیم پس مشکلات ما هیچ ربطی به دمپکرات و جمهو.ری خواه نداره و داخلیه و به دروغ می گن آمریکاست
دوستان طرفدار ترامپ چطورین؟؟!!

آب قند بیارم؟؟؟!!
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
هنوز بازی تمام نشده صبر داشته باش خواهیم دید اب قند نصیب چه کسی میشه.دمکراتها خواب رییس جمهوری بایدن را ببینند.ارای چند ایالت باطل خواهد شد.
ناشناس
| Netherlands |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
شما مشکلتون مردمه ایرانه که از فقر و ستم و بی عدالتی به ستوه آمدند و بایدن هم نمی تونه مشکلتونو حل کنه هر چند ممکنه مثل اوبامای خائن دهها میلیارد دلار پول کمک کنهه ولی دیگه این کارها هم فایده نداره
آقا یا خانم محترم مسئول درج کامنتها

رفتی واسه صبحونه؟؟!!!!!!!

از ساعت 11 دیشب دیگه پیامها رو منتشر نکردی

اصلا حواست هست؟!!!
خب، اینجوری که معلومه "این مقطع حساس کنونی" واسه آمریکا هم اتفاق افتاد!!!

الان اونها تازه میفهمن که "این مقطع حساس کنونی" چقدر حساسه!!!
با شکست خفت بار ترامپ امروز در تقویم تاریخ ثبت خواهد شد. نه تاریخ آمریکا بلکه تاریخ ایران که مردمی به چه درجه ای رسیدن که نشستن اینجا برای یکی دعا میکنن که بیا مارو تحریم کن که بیماران ما از بی دارویی بمیرن, زن و بچه مملکت ما گرسنگی بکشن, کودکان ما از نداشتن گوشی برای انجام تکالیف مدرسشون خودکشی کنن, و مردم از آوارگی به پشت بام خوابی و گور خوابی روی بیارن, که مثلا اوضاع ما درست بشه.
پاسخ ها
بهنام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
تابناک بابا خفه کردی مارو اینقدر سانسور نکن من یه چیزی مینویسم بعد میبینم کامنتم یه چیز دیگه ست. من اصلا یه چیز دیگه نوشته بودم نصف کامنتم نیست.
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
یکی رفته بود داروخونه میخ بخره نداشتن اونهم ادرار کرده بود وسط داروخونه که شما چرا میخ نمیارین فردا میره دوباره سراغ میخ میگیره اینبار میخ تهیه کرده بودن بهش میدن دوباره ادرار میکنه وسط داروخونه که چرا بجای دارو میخ میفروشید یه روز دیگه میره اونجا میگه میخ دارید صاحب اونجا میگه تو چکار داری میخ داریم یا نه تو ادرارت را بکن برو.اقا بهنام ما به ترامپ دل ببندیم یا نبندیم تو فحشت را بده برو.
من که می گم بایدن 6 تا رای آخر را هم آورده ولی از ترس شورش ها می ترسند اعلان کنند و دنبال این هستند که چطوری اعلان کنند.
مهم نیست ترامپ رای بیاره یا بایدن مهم مشارکت مردم در انتخابات است!!! ضمنا طرفداران بایدن جوگیر نشوند و بریزند تو خیابون و به این بهانه رقص و پایکوبی راه بیندازند
از کامنت ها مشخصه یک عده حاضرن زن و بچه و خانواده و همه کس و کارشون رو بفروشن به امید اینکه این مملکت آزاد بشه بتونن برن کاباره ای جایی یه مشروبی بخورن به شکمشون برسن. اوج فهم و درک طرفداران وطنی ترامپ همینه.
آقا درخواست تجمع مسالمت امیز در میداان آزادی رو ب وزارت کشور بدیم؟
دایی بایدن داره حق عمو ترامپ رو میخوره!!!
حتی اگه ترامپ رو هم بخوان از کاخ سفید بیرون بندارن، حق ندارن نازکتر از گل ب ملانیا و ایوانکا بگن . این دیگه خط قرمز ماست
همه انهایی که ارز و طلا و ملک و ماشین و کوفت و زهرمار خریدن و احتکار کردن به امید انتخاب مجدد ترامپدیوانه آماده ی سکته زدن باشند!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
اونا قبل از این میدونستند رفتند تو اوج قیمت فروختند. بیچاره ما که نوسان قیمت دلار فقط هزینه زندگی رو برامون زیاد کرده. دلار موقتی پایین میاد ولی بایدن صد پله از ترامپ بدتره و دموکراتها طوری دوباره تحریمها رو طراحی می‌کنند که امکان کمترین داد و ستدی با دنیا نداشته باشیم. از طرف دیگه بایدن با چین هم روابطه خوبی داره و از این به بعد روی چین حساب نکنید. بزودی تحریم تجارت بین المللی ایران رو با اجماع اروپاییها عملی می‌کنه و اونوقت دیگه به ونزوئلا هم نمیشه بنزین فروخت و طلا و اکسید آلومینیوم وارد کرد چون کشتی ‌ها رو با استناد به قوانین سازمان ملل مصادره می‌کنند. یکی از دلایلی که بایدنو رییس جمهور کردند همینه
ترامپ دوباره انتخاب میشه. شک نکنید. 16 رای جورجیا، 15 رای کارولینای شمالی، 20 رای پنسیلوانیا، 3 رای آلاسکا متعلق به ترامپه. پس ترامپ تا اینجا 54 رای دیگه و در مجموع 268 رای داره. 6 رای نوادا رو هم بگیره تمومه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
داداش مثل اینکه از صبح چیزی نخوردی قند خونت افتاده!!!!!!!!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
داداش مثل اینکه از صبح چیزی نخوردی قند خونت افتاده!!!!!!!!؟
کار اسراییل و امارات و بحرین و عربستان نمام است بایدن امیدش فقط ایران اسلامی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
بایدن امیدش ایرانه یا ایران امیدش بایدنه؟ اونم 41 سال بعد از ساخت شعار مرگ بر آمریکا؟
وعده های ترامپ:
ساخت دیوارمرزی
خروج ازبرجام
نابودی داعش
محدودکردن حضور نظامی درمنطقه
انتقال سفارت دراسراییل
صلح خاورمیانه
کاری به خوب وبدش ندارم ولی این مردبه اکثروعده های انتخاباتی که داده بودعمل کردآنهم فقط درچهارسال!!
پاسخ ها
بهنام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
ایرانیا رفتن برای حفظ امنیت در سوریه با داعش جنگیدن و کشته شدن. روسیه شبانه روز داعش رو بمباران می کرد بعد این آقا (!) اومده از خروج از برجام و وضع تحریم بر سفره زن و بچه مردم و نابود کردن داعش به دست آمریکا و غصب زمین فلسطینیان و محدود کردن قدرت نظامی ایران به عنوان دستاورد ترامپ یاد میکنه. ببینید سطح فهم و شعور طرفداران این ترامپ رو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
حالا به تو چی رسید جز بدبختی؟؟ اصلا این کارها که کرد به تو چه ربطی داشت...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
لايك طلايي
مقايسه كنيد با وعده هاي روحاني
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
نابودی داعش یا ترور فرمانده مبارزه با داعش؟
ترامپ کسی بود که نقاب از چهره ایالات متحده برداشت و جهانیان فهمیدند که داعش از طرف کجا داره حمایت می شه...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
بله
به وعده هاش عمل کرد ولی کدوم یکی از وعده هاش منطقی بود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
رفتارهای امروز ترامپ چقدر آشناست. طرح تقلب در انتخابات در صورت شکست پیش از انتخابات ،تدارک جشن پیروزی زود هنگام قبل از اتمام شمارش آراء و شوکه شدن از نتایج انتخابات و ادعای تقلب و شکایت به دادگاه. این اولین بار در تاریخ آمریکاست که شخص رییس جمهور مدعی تقلب در انتخابات کشورش می شود. آمریکایی که به راحتی انتخابات در سایر کشورها را غیر شفاف و غیر دموکراتیک می دانست حالا از طرف رییس جمهور خودش محکوم می شود به تقلب انتخاباتی. این عهد الهی است که ظالمان و ستمکاران را رسوا کند و آنها را در باتلاق فساد خودشان گرفتار کند.
خدا نخواست ترامپ از کرونا بمیره تا این روزها رو ببینه. خفت شکست از رقیب برای ترامپ کم از مرگ نیست. وای به حال کسی که خدا بخواد خفیفش کنه.
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
مغز فندقی کسی وارد رقابت میشود فکر شکست را هم میکند.ترامپ برای من انسان بزرگی بود. چه تو خوشت بیاید چه نیاید وهمیشه بخاطر کارهای بزرگی که کرد برای من قابل ستایش است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
شما زیاد مواد توهم زا مصرف نکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
ترامپ فقط و فقط برای برد شرکت کرده و به هیچ وجه انتظار شکست رو نداشته. این رسم قماربازهاست. برای بدست آوردن پیروزی هر کاری می کنه حتی به خاک و خون کشیدن آمریکا. متاسفم با وجود این همه انسانهای بزرگ تو دنیا این آدم شده قبله بعضیها!؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
برای من ترامپ منفورترین موجود روی زمین است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
دوستی که میگی ترامپ برا من خیلی بزرگه و کارهای بزرگی کرد
منظورت از کارهای بزرگ ترور حاج قاسمه، خارج کردن نیروهای امریکایی از عراق از ترس موشک های ایرانه، به نتیجه نرسیدن صلح با کره شمالیه، باخت حقیرانه به چینه، سیلی خوردن چندباره از مقام معظم رهبریه
چیه؟
تحریم کرده؟ بقیه هم همینکارو کردن
بدبختی ما اینه مسئولین ما اسما میگن نگاهی به غرب نداریم اما واقعا کاری برا خودکفایی کشور نمیکنن
ناشناس
| - |
۰۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
طرفداران ترامپ با خود ترامپ جل پلاستان را از شبکه مجازی بیرون بکشید که دیگر از نظر سیاسی ترامپ مرد ه است
نکته مهمی که انتخابات آمریکا سوای نتیجه برای ما دارد مشارکت بالای مردم آمریکا در این دوره بود. علیرغم وضعیت نابسامان اقتصادی و بی کاری وسیع آمریکا ناشی از کرونا در سال جاری ، مشارکت مردم به حدی بود که رای هر دو نامزد دموکرات و جمهوری خواه در این دوره بیشتر از دوره قبل بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
رای ترامپ طبیعی بود بالا باشه چون مشاغل رو داشت به آمریکا برمیگردوند ولی دموکراتها و از جمله همین بایدن دوست و رفیق چینهاند و اوضاع رو به حالت قبل بر می‌گردونند و چون مردم به فکر اقتصادند با تمام پروپاگاندایی که علیه ترامپ راه انداختند در نهایت به تقلب شدند
شماها هنوز نمی دونید که اگر ترومپت رأی بیاره اولین نامه تبریک رو ایران یواشکی میفرسته براش؟ جام زهر که هیچ ، . . . . هم می نوشند. پس فکر نکنید ترومپت یا بایدن باعث تغییر خاصی در ایران میشه.
مرگ بر آمریکااااا....
مسئولین محترم بفهمید روسیه بی شرف ترین تر از این حرفحاست که شما تصور می کنید میبینید که به خاطر پیروزی جوبایدن دارن پالس منفی می دهند مسئولین محترم دست از دوستی با روسیه بردارید همه چیز را خواهید باخت
با میرحسین موسوی مو نمیزنه!
اگر برنده م؛ چاکر همه تونم هستم !
اگر بازنده م! غلط نکنید ! تقلب تقلب تقلب ! چون به من رای ندادید تقلب شده !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
اتفاقا دموکراتها مثل اصلاحطلبهای ایرانند و ترامپ بیشتر به کسی مثل احمدی نژاد میخوره
تقلب انتخاباتی! اونم تو آمریکا!!؟ چی میگی ترامپ !!؟ تقلب مال کشورهای جهان سومه نه آمریکا. یاللعجب!!!!!
تابناک اریزونا رو از بایدن پس گرفتند یازده تا از بایدن کم شد
بایدن
253
ترامپ
214
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۱:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
زیاد جوش نزن.به خاطر چک مجدد میان الکترال رو بر میدارن.. فعلا برو یه اب قند بخور..
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
بایدن با ۳۰۶ الکترال پیروز میشود
من کاری به هیچ کدومشون ندارم نه بایدن نه ترامپ ولی باید عقل مردم آمریکا برسه که ترامپ چه بلایی سر مردمشون آورد ولی باید یکم بهتر از ترامپ هست به بایدن رای بدید
شباهت های حیرت انگیز ترامپ و معجزه هزاره سوم . یه فتنه کم داشت که الحمدلله حاصل شد خدا خیلی زود گذاشت تو کاسه آمریکا . دیگه نمی تونن مارو مسخره کنند به خاطر اون معجزه . معجزه خودشون دست کمی از مال ما نداره
انتخابات آمریکا نشان داد بزرگترین دمکراسی ها هم از تقلب در انتخابات در امان نیستند
رئیس هیئت نظارت بر انتخابات آمریکا از سازمان امنیت و همکاری اروپا گفته هیچ شواهدی دال بر ادعای دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در مورد تقلب در انتخابات وجود ندارد.
میشل لینک گفته از ادعای ترامپ در مورد تقلب در شمارش آرای پُستی بسیار تعجب کرده؛ زیرا آمریکا در این نوع رأی‌گیری سابقه طولانی دارد و این موضوع به قرن نوزدهم باز می‌گردد.
این مقام آلمانی همچنین گفته ترامپ نه حق و نه این امکان را دارد که شمارش آراء را متوقف کند. وی همچنین در خصوص ادعای تقلب در انتخابات و خواسته ترامپ برای متوقف کردن شمارش آراء گفت رئیس‌جمهور آمریکا در حال سوء‌استفاده از موقعیت خود به عنوان رئیس‌جمهور است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
اروپاییها مخالف سرسخت ترامپ بودند. انتظار که نداری تقلبها تابلوی دموکراتها رو تایید کنند؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
به جز اسراییل و دیکتاتورهای عربی و سفید پوستهای نژادپرست آمریکایی ترامپ حامی دیگری در دنیا نداره. اکثریت مردم آمریکا هم این رو به خوبی فهمیدند پس نتیجه اصلا عجیب نیست. این ترامپه که نمی خواد بفهمه.
ترامپ یک رئیس جمهور غیر متعارف بود و باید حذف میشد
ترامپ یک رئیس جمهور غیرمتعارف بود و باید حذف میشد
اینها که دم از دمکراسی وچنین وچنان می زدند حالا چرا به بگم نگم افتادهاند وطرفین همدیگر را به تقلب در رای متهم میکنند حقیقت امر این است کرسی لا مذهب ریاست همه جا شیرین است خداییش ما بعضی موقع بناحق از مسئولین خودمان ایراد میگیریم که چرا از میز ریاست دل بر نمی کنندحالا بماند که ریاست در کشور ما خیلی نون وآبدارتر از سرزمین های کفر است ومسئولیت و جزای کمتری دارد
دوستان کسی اگر خیلی سیستم انتخاباتی امریکا و کالج الکترال رو دوس داره بفرمایید ابلاغ کنیم
اگر فکر می‌کنید با الکترال و این سیستم دموکراسی پیاده سازی شده کامل...
مخالفین دیزلایک ندین ریپلای کنین
اینو اشتباه ترجمه کردید معنیش اینه تا همه این تقلب ها و ... رسوا گردد نه انتخابات سراسر تقلب
امیدوارم بلایی رو که در انتخابات 88 امریکایی ها سر ما آوردند سر خودشان بیاید
امیدورام سیستم قانونمند آمریکا جلوی یاقی گریهای بیش از حد این دیکتاتور مونارنجی را بگیرد تا به خواست اکثریت ملت آمریکا به زباله دان تاریخ فرستاده شود! حتی آنقدر جنبه باخت ندارد که می خواد کشور را به آشوب بکشد. در ضمن تسلیت به کاسبان تحریم و دلالان و دلواپسان که همانا پیروزی اراده ملت نزدیک است و بایدن رئیس جمهور به حق آمریکا خواهد شد.
امیدورام سیستم قانونمند آمریکا جلوی یاقی گریهای بیش از حد این دیکتاتور مونارنجی را بگیرد تا به خواست اکثریت ملت آمریکا به زباله دان تاریخ فرستاده شود! حتی آنقدر جنبه باخت ندارد که می خواد کشور را به آشوب بکشد. در ضمن تسلیت به کاسبان تحریم و دلالان و دلواپسان که همانا پیروزی اراده ملت نزدیک است و بایدن رئیس جمهور به حق آمریکا خواهد شد.
آخرین نتایج آرای الکترال: بایدن 264- ترامپ 214/پسر ترامپ: بهترین گزینه وارد شدن به یک جنگ تمام عیار است!/بایدن: شک نداریم برنده اعلام خواهیم شد/ترامپ: تمامی ایالت‌هایی که بایدن پیروزی شده را به چالش می‌کشیم/ تنها 6 رای الکترال تا پیروزی بایدن و شکست ترامپ:
بجز طرفداران کم خرد و مسلح ترامپ در امریکا و اصناف و اتحادیه ها، خریداران طلا، ارز و ملاک، محتکرین، قاچاقیان، دلالها، سفته بازان، گرانفرشها و ... و تمام کسانی که قانونگریز، پست و فرو و مایه، مال اندوزی و چپاولگری بی رحمانه از مردم ایران هستند، بقیه دنیا میدانند که ترامپ بازنده انتخابات است. در امریکا چون در دوران ترامپ آبرو وحیثت سیاسی و فرهنگی و اعتبار امریکا و غرب تا حدود زیادی افولی چشمگیر داشت. مسئولین امریکایی درحال مدیریت باخت ترامپ هستند تا از شورشها و آشوبهای خیابانی قرون وستایی ترامپ و دارو دسته اش بیش از آنچه امریکا و به اصلاح دمکراسی غرب را زیر سوال جهانیان برده اند، جلوگیری کنند.
بیش از 90 میلیون رای چه حضوری و چه پستی قبل از روز انتخابات انجام شد، بیشتر این آرا به نفع بایدن هستند، خود ترامپ هم میداند چه خبر است. ترامپ تنها بازنه انتخابات نیست، ایرانیان فرصت طلبی که به مردم پشت کردند، شرایطی بدتر از ترامپ خواهند داشت. ترامپ بعد از اینکه از اریک قدرت به زیر کشیده شد بابت هزاران پرونده و شکایاتی که به واسطه مصونیت مقامش بلا اقدام مانده بود باید به دادگاه برود. آنانی که به خاطر اینکه خاشقجی مخالف صلح و رابط با اسرائیل او را سلاخی کردند باید پاسخ گو باشند، کشورهای که از ترس زبان برنده ترامپ بر ایجاد رابط با اسرائیل صف کشیدند باید با مردم خودشان پاسخگو باشند، البته این بدان معنا نیست که جو آنها را بازخواست میکند ولی دمکراتها دیگر اسراری برای حمایت از این افراد و سیاستها نمیکنند. در ایران حالا که نمیشود با خریداران طلا، ارز، املاک، سفته بازان، ... مبارزه ای علنی کنند ولی افرادی که اجناس مورد نیاز یک ملت را احتکار میکنند را میتواند به اشد مجازات، کند. کسی که میلیونها تن کنجاله دامی یا هر چیز مورد نیاز مردم را که دولتها نام کالای اساسی بر آن گذاشته اند احتکار میکند چرا بایستی محکمه شود، اینها دشمن مردم هستند، اینها آبروی نظام، و مردم را در دنیا میبرند، مردم را به شورش تشویق میکند، دقیقا خواسته های ناتانیاهو و ترامپ را دنبال میکند، این افراد باید بدون محاکمه و در خیابان اعدام شوند، درغیر اینصورت برای فرصت ایجاد میشود با از مجازات واقعی بگریزند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
حالا شما چرا نگران وجهه غرب و دموکراسی شدی؟ همون سرمایه دارهایی که کانالهای ماهواره‌ای و شبکه‌های اجتماعی رو در دست دارند و به واسطه اونها در ایران و کشورهای مستقل دیگه آشوب درست می‌کنند به نتیجه رسیدند ترامپ عرضه حمله نظامی به ایران رو نداره برای همین بایدن به شدت فاسد رو آرودند که به راحتی به سازشون خواهد رقصید. ترامپ بعد از تهدید به زدن ۵۲ نقطه حاضر نشد به خاطر عین الاسد حتی برای حفظ وجهه خودش حاضر نشد به ایران حمله محدود کنه ولی بایدنه با اون سابقه خرابش به هر کاری ممکنه دست بزنه
ناشناس
| - |
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
نه تنها ترامپکه جد و اباد بایدن با خود بایدن هم جرات حمله به ایران را ندارند و نخواهند داشت فکر میکنی این مردک به خاطر هزینه و ضرری که حمله به ایران داشت و ترس امریکت اینکار را نکرد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
کریم
تو مسلمون نیستی
این چه تحلیلی بود؟!!!!!!!!!!!!!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
کریم
تو مسلمون نیستی
این چه تحلیلی بود؟!!!!!!!!!!!!!؟
خب منتظر جنگ و اشوب باشید
بایدن در جورجیا پیش افتاد
بایدن 270 رو هم رد میکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
اگه ترامپ رای میاورد آشوب میشد ولی الان نه چون رسانه‌های و شبکه‌های اجتماعی همه دست چپهاست و شدیدا در حال سانسور کردنند. بر عکس بعد از انتخاب ترامپ آمریکا دچار آشوب و درگیری شد و به ویژه در ماههای مونده به انتخابات که شهرها رو به آتش کشیدند. برای سازماندهی اعتراض نیاز به رسانه و بودجه هست که راستگراها در دست ندارند. بنابراین احتمال شلوغ شدن در آمریکا کمه و شاید حتی نسبت به دوره ترامپ آمریکا آرومتر باشه. مگه اینکه به دلیل تقلیهای تابلویی که دموکراتها کردند مردم عصبانی گوشی و تلویزویونو کنار بزارند و به خیابونها بریزند که باز هم به دلیل نداشتن رسانه و امکان ارتباط گرفتن امکان سازماندهی ندارند و راه به جایی نمیبره
4 سال دنیا به خاطر احمقی به نام دونالد ترامپ انواع رنجها رو متحمل شد. دیگه وقتشه ساکت رو ببندی و بری دنبال کارت ولی گویا تا آخرین لحظه هم قرار نیست دست از خباثت و رذالت برداری !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
ترامپ هر چی که بود حداقل صداقت در عمل داشت و به هرچی میگفت عمل میکرد
ولی بایدن با پنبه سرمونو میبره
حالا ببینید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
اقا بهنام حسابی خوشحالی و ترکوندی از بس کامنت گذاشتی من طرفدار ترامپ بودم عمیقا اما از دیروز که باخت او برام مسجل شد ریکاوری کردم خودم را وکمتر ناراحتم.هرچند این خوشحالی ها شما هم میگذزد و ما .میمانیم و یک مملکت بی سرو سامان
سگ زرد برادر شغاله، ولی تنها حسن بایدن اینه که شر ترامپ شرور، گردن کلفت، را از سر دنیا کم کرد، بله کم کرد ، چون تمام شواهد حاکی از اینه که بایدن پیروزه. خداوند هم در قرآن فرموده که دشمنان اسلام خودشان به کید خودشان گرفتار خواهند شد. خدارو چه دیدی، شاید هم این بایدن مقداری رگ انسانیت داشته باشه.
کاسبان تحریم، حمله کنیدددددددد... با زدن منفی هایتان!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
بایدن خطرناکتر از ترامپه. بایدن به خاطر فساد گسترده مالی و جنسی خودش و پسرش هر کاری سرمایه دارهای حاکم بر آمریکا بخواند انجام میده. برای همین گوگل و توییتر و فیس بوک و شبکه‌ای اجتماعی دیگه کثافتکاریهای بایدنها رو سانسور مطلق کردند طوریکه تنها اگه میدونستی به چه سایتهایی باید مراجعه کنی می‌تونستی فیلمها و ایمیلهای هانتر بایدن رو قبل از حذف شدن پیدا کنی. وقتی تموم گردن کلفتهای مالی رسانه‌ای از بایدن جمایت می‌کنند یعنی کاری حاضره براشون انجام بده که ترامپ حاضر نشد. ترامپ بعد از بیست سال اولین رییس جمهور بود که کشوری رو اشغال نکرد یا کودتا راه ننداخت. ترامپ رو به استناد شهادت یه روس الکلی متهم میکردند به عروسک خیمه شب بازی پوتین بودن و فشار بر رییس جمهور اوکراین برای تحقیقات در مورد پسر بایدن و داشتن حساب در چین که در مورد ترامپ نادرستند و در عوض بایدن از طریق پسرش از زن شهردار سابق مسکو که رفیق پوتین بوده پول کلانی گرفته بود. صدای تلفن جو بایدن به پروشنکو و تهدید برای اخراج دادستان پیگیر پرونده هانتر ضبط شده و فیلم جو بایدن که با خوشحالی در کمیته روابط خارجی از فشار برای اخراج دادستان اوکراینی تعریف می‌کنه روی نت موجوده. ترامپ یه حساب تو چین داشت برای تجارت که قبل از نامزد ریاست جمهوری شدن اونو بسته در عوض جو بایدن و پسرش هانتر کلی پول از چینیها گرفتند و هانتر با جاسوس ارشد چین رابطه داشته. بایدن که اومد سر کار متوجه میشید چی میگم. یه عده منتظرند بایدن تحریمها رو برداره. وقتی ایران نقدا هسته‌ای رو داده و سالها برای بازگشت به قبل از برجام زمان نیاز داره با کلی هزینه و آمریکا بدون هزینه خارج شده و اروپا به تعهدات عمل نکرده و بدون اینکه اتفاقی بیافته ایران تنهایی در برجام مونده چطور انتظار دارید بایدن یا هر رییس جمهوری دیگه‌ای تحریمها رو برداره؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
احسنت. گور بابای هر چی کاسب تحریم و دلال زالو صفت
تمام چپهای جهان از قبل با کرونا و جرج فلوید این روز رو چیده بودن ،حتی ارای پستی ، از فردا عکسهای اروپایی ها و بایدن و جمله ما با متحدانمان در ارتباط هستین برای با پنبه سر بریدن امثال ایران اغاز میشه، شاهد ظهور امثال داعش هم هستیم و...
ترامپ عروسک دست کسی نبود و این قابل تحمل نیست
قدر ترامپ رو نمیدونید. ترامپ رو بازی میکرد و صداقت داشت. اگر به توافق هسته ای با ترامپ میرسیدید وضع ایران خیلی خوب میشد. اما حالا دموکراتهای موذی و دروغگو دوباره علیه ایران توطئه چینی می کنند. بایدن دوباره اجازه میده داعش تقویت بشه و به جون ایران بیفته. خودتون خواستید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
ترامپ اهل معامله بود خصوصا معامله ای که در آن سود وجود داشته باشد بدون داشتن سابقه سیاسی
ولی بایدن نیم قرن سابقه سیاسی داره و در صورت لزوم بلده چطوری بر علیه ایران اجماع جهانی ایجاد کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
ترامپ جلوی داعش رو گرفت؟ کی و کجا؟ داعش بهانه ترامپ برای کوبیدن دموکراتها بود وگرنه عملا هیچ کاری برای سرکوب آنها نکرد حتی پنهانی حمایتشون هم می کرد. به خاطر داعش بود که دستور ترور سردار سلیمانی رو داد.
اباذر
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۱:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
خودتون کیه؟! مثل اینکه انتخابات برا آمریکاس، کاندیداها هم از آمریکا و مردم آمریکا رای دادن. اگه تقلبی هم شده به خودشون مربوطه!
ناشناس
| - |
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
طرفداری از این پیرمرد شکست خورده کثیف مغرور نکنید که حالم بهم خورد
چرا و چگونه؟ با تقلب. نمودارهای آرا ویسکانسین و میشیگان رو ببینید متوجه میشید. آریزونایی که هیچوقت دموکرات نبود و حتی به اوباما رای نداد چی شد بالاخره؟ بایدن نژادپرست از اوباما رای عمومی بیشتری داره؟ آرای سیاهپوستان به بایدن بیش از رای به اوباما بوده؟ توی بعضی مناطق میلواکی تا ۲۰۰ درصد رای شمردند. رای پستی هیچ مکانیزمی برای اعتبارسنجی نداره. تو بعضی از ایالتها دیگه تابلو کردند
پاسخ ها
زنبورک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
زیاد خودتو نخور عزیزم، حرص هم نخور، حالا کاریه که شده، مگه چقدر دلار خریدی؟ قرار نیست که تا ابد تمام ایالت ها طرفدار یک حزب بمونن. کل مردم با فرهنگ و بشر دوست دنیا از این دیوانه قمار باز خسته شدن، التماس تفکر.
حسام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
دوست عزیز حرص و جوش نخور. بابا یه طوری بعضی از ماها داریم برای ترامپ حرص می خوریم که انگار منافعی داریم. نکنه منافعی داری؟
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۶
حالا تو چرا حرص میخوری؟! تو که طرفدار هیچکدوم نیستی!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
چقدر راجع به فرآیند آرا پستی آمریکا میدونی که میگی هیچ مکانیزم اعتبار سنجی نداره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
خداوند به دلالان اتومبیل در بازار فردا صبر بده. البته خودم اتومبیل دارم ولی دلال نیستم
بایدن پنسیلوانیا رو هم گرفت ! ترامپ یکی از خفت بار ترین شکست های تاریخ آمریکا رو خورد
پاسخ ها
رهگذر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
حالا نوبت بایدن هست تا بره واشنگتن سیفون را بکشه.
خبر فوری :

ملانیا ترامپ اعلام کرد چگونه در ایالت نوادا و لاس وگاس که ترامپ بارها اعلام کرده من داماد لاس وگاس هستم و تمام قمارخانه ها رو بنیان گذاشتم در این شهر شکست خوردم؟ حتما تقلب شده
دکمه آ در کیبوردتون کار نمی کنه تابناک؟؟؟
انصافا تابناک بین همه خبرگزاری های معروف ضعیف ترین پوشش رو از این انتخابات داشته!!!به روز رسانی بسیار دیر و رسیدگی به همه جوانب بسیار ناقص بود !!! انتظار بیشتری میرفت واقعا
حالا چکار کنیم بایدن رای بیاره بیچاره می شیم دلار پایین میاد سکه پایین میاد هرچی دلار و سکه خریدم تو سرش می خوره بدبخت شدم اگر صادرات و واردات روان بشه هرچی جنس خریدم نصف می شه مخصوصاً ماشین هایی که خریدم و انبار کردم تا گرونتر بفروشم دیگه نمی تونم جنسهای داخلی را چند برابر بفروشم به کشورهای عراق و افغانستان و سود کلان ببرم دولت باید فکری بکنه چون خودش هم ضرر می کنه و نمی تونه در این نوسانات دلار و سکه و بورس کسری بودجه را جبران کنه ترامپ کجایی تو رو خدا نگذار بایدن ببره که ما مردم ایران بدبخت می شیم.
به نظر من مهمتر از نتایج انتخابات آمریکا نظر کارشناس توانمند و استاد نظریه پرداز جناب آقای فواد ایزدی بوده است.ایشان فرمایش دادند اگر آمریکا شورای نگهبان داشت اتفاقی که می افتاد قطعا صلاحیت یک اوگاندایی تازه مسلمان شده شیعه فقط تایید میشدو انتخابات با یک کاندید پیش میرفت.چون شورای نگهبان در ایران فقط خودش و همفکرانش رو تایید صلاحیت میکنه.جدا از این اگر تشخیص داد شرعا میتونه در شمارش آ؟را هم دستکاری کنه چون تکلیف داره.خدایا این کارشناسان رو از ما نگیر .سالها بهانه خنده هست.
پاسخ ها
محمدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
منظور ایشان همین بود کاندیدای یک دست میشود و دلخوری ها هم پیش نمیاد..کم چیزی نیست.قدردان باشید
دموکراسی واقعی و قدرت مردم یعنی این ... برو یادبگیر
کسانیکه مردم را از بایدن می ترسانند کاسبان تحریم . قاچاق چیان . دلالان ارز. مفسدین . غارتگران بیت المال هستند که انشالله با ارامش اقتصادی کشور توسط سربازان گمنام شناسایی و تحویل عدالت خواهند شد
انشالله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
شدیدا موافقم دمت گرم یعضی هایشان دارن دیوانه میشوند
ترامپ بابا بدجور قاطی کردیا!! تو که نباید بگی سیستم انتخابات آمریکا فاسده رقیبت باید بگه!؟ تازه سیستم انتخاباتی آمریکا از کی فاسد شد؟ تو این 4 سال که رییس دولت بودی یا قبلش هم فاسد بوده!؟ مشاورات این چیزها رو بهت نمی گن!؟
درس خوبی که میتوان از انتخابات آمریکاه گرفت این است که با اینکه رئیس جمهورشان گفته تقلب صورت گرفته ولی تمام رسانها و افراد کلیدی مخالف یا موافق شرامپ یکصدا فریاد میزنند که هیچ تقلبی نشده و هیچ نشانه ای از تقلب نیست و همه چیز تحت نظر و کنترل سیستم است تا مردم را از نظام و سیستم خود نا امید نکنند. ای کاش رسانه ها و افراد کلیدی نظام ما هم بیاموزند که در انتخابات با زیر سوال بردن زیربنای نظام, خود و زیربناهای خود را زیر تیغ جراحی بی اعتمادی ملت نبرند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
دانه فلفل سیاه و خال مه رویان سیاه،

هردو جانسوزند اما این کجا و آن کجا

ر
دقیقا انتخابات امریکا مهم نیست الان چند روز تیتر اول شما همینه !!!!!!!!!!!!!!!!
دلال ها سکته نکنن صلوات
پاسخ ها
احد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
اینها اونقدر پول بادآورده تو این چند سال پارو کردن که اگه الان همه چیز 50 درصد هم افت کنه اینها هنوز تو سودن و فقط از سود ضرر کردن . همیشه اونی که نداره نار تر میمونه .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
تا حالا چندين بار اين وضعيت پيش اومده و اين حرفها رو ملت ساده دل زدن و بعدش دوباره اش همان و كاسه هم همان
يه چند وقت صبر كنيد تا همين دلال ها ودولت چند دلار ملت بد بخت رو از دستشون در بيارن دوباره يه بهانه براي بالا رفتن پيدا مي شه
تقلب شده.مطمئن باشید
پاسخ ها
بهنام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
برو دلارها و سکه هاتو زودتر بفروش. حرص نزن جانم
بایدن یا ترامپ بدانند ملت ما ایستاده است
پاسخ ها
ناشناس
| Japan |
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
خودت وایسادی!ملت خسته بودن نشسته دارن چرت میزنن!!
من نیز می‌توانم این ادعا را نیز داشته باشم... نیز نیز نیز !!! هول نکنید جانم!
خخخخخخ آمریکا را تسخیر کردیم.برید و از عصبانیت دق کنید و بمیرید.آمریکا من بعد یکی از استانهای ایران است
خداحافظ آقاي ترامپ قمارباز.....
آقایونی که دم از مذاکره مجدد با دموکرات ها میزنید! از سال 94 تا 97 که برجام زنده بود در کشور چه اتفاقاتی افتاد کدام درد حل شد

چرا راه رو چپکی میرید؟ هر کشوری تو این دنیا الان شده یه قدرت به خاطر اینه که اول استقلال بدست اورده رابطه ش رو هم حفظ کرده با کشورها - اما اول رو چی وقت گذاشته؟ خودکفایی و استقلال اقتصادی سیاسی نظامی
بخدا تحریم ها لغو نخواهد شد مگر اینکه روزی برسد که تحریم ها بر اقتصاد ما اثر نگذارد یعنی به حدی از خودکفایی برسیم که اصلا مهم نباشد فردا آمریکا فلان کالا رو تحریم کرد
این بهتر است یا اینکه پا به میدانی بگذاریم که در خوش بینانه ترین حالت ندانیم سرنوشت مذاکره چه میشود و به چه میرسیم
که تازه در همه این 40 سال اثبات شده که امریکا خیر هیچ کشوری رو نمیخاد نه فقط ایران
معلوم شد امریکا اتحاد اروپایی ها رو نمیخاد واسه همین تا ته ته تهش از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا هم حمایت کرد
*خود کفایی خودکفایی خودکفایی*
مخالفین نظر بدین نه دیزلایک
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
عزیز دل برادر میدونم داری از دلسوزی حرف میزنی ولی حیف که نگاه بسته ای داری به اقتصاد و فناوری... تمامی کشورها اگر هم برای پیشرفت خودشون کاری کردن بدون این که با کسی در بیفتن بوده و سرشون به کار خودشون بوده تلاششون رو کردن ارتباط و تعامل نرمالی هم با جهان داشتن اقتصادشون شکوفا شده... به نظرت با این وضعیت ایدئولوژیکی که ما داریم میتونیم این شرایط نرمال رو برقرار کنیم ؟؟ یا منظورت همون کشورهای همسایه هست از ارتباطات خارجی!!! یکم التماس تفکر و مطالعه دارم. همه کشورهای جهان در همه چی خودکفا نیستن پسر خوب.. اگه اینجوری بود که چرخ اقتصاد نمیچرخید.. تو خودت تو خونتون همه چی رو داری تولید میکنی ؟ بازار نمیری؟/ برای این مثال ساده گفتم که بهتر متوجه بشی دنیا خیلی پیچیده تر از این افکار شماس...
چقدر من اینجا و در سایتهای دیگه در بخش نظرات نوشتم که بر اساس مدل 13 عاملی آلن لیکتمن مورخ و پروفسور آمریکایی که از سال 1984 تا بحال تمامی انتخابات آمریکا رو درست پیش بینی کرده (حتی پیروزی ترامپ در سال 2016)، ترامپ در انتخابات شکست میخوره ولی هی مسخره کردین و گفتین نمیدونم با ترامپ تا 2024 و نمیدونم چه و چه! بابا جان تو جامعه آمریکا که فقط اقتصاد مهم نیست که مردم بر اساس اون فقط تصمیم بگیرند، عوامل مهم دیگه ای هم روی اقبال مردم به سمت یه کاندیدا بسیار تاثیرگذار هست ...
تازه از نظرسنجی ها هم بگذریم که اکثر اونا شانس پیروزی بایدن رو بسیار بیشتر از ترامپ میدونستن ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
چون منفعتشون در انتخاب دوباره ترامپ بود نمیخواستن قبول کنن ولی مثل روز برای من روشن بود که بایدن رای میاره
یه سوال از طرفداران ترامپ دارم

ترامپ با کارهاش جز به مردم کشور خودش به کشور دیگه ای نفعی نداد و ضرر هم رسوند

شما شهروند آمریکا هستین که انقدر سنگشو به سینه میزنین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

اگه کسی از بایدن طرفداری میکنه معنیش این نسیت که عاشق اونه

منطق حکم میکنه به شخصی تمایل نشون بدی که با مراوده با اون منفعتی به مردم و کشورت برسه
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
وقتی مسئولین خودمون دلشون برای مردم و کشور خودمون نمیسوزه، انتخاب ترامپ یا بایدن یا هر کس دیگه ای چه فرقی می‌کنه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
عزیزم دلار خریدند و جنس احتکار کردند و از این بازار آشفته و بی صاحب نهایت سود رو بردند. باز هم امید داشتند با انتخاب مجدد طرف چهار سال دیگه ملت بیچاره رو بچاپند و بیشتر منتفع بشن که حساب و کتابشون غلط از آب در اومد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
يه سوال از جنابعالي
احمدي نژاد يا روحاني و بقيه دولتها چه نفعي براي ملت ايران داشتن و به نظر شما اين همه دموكرات و جمهوري خواه اومدن و رفتن تو امريكا دولت مردان ما چه منافعي براي مردم ايران گرفتن از اين ها
الان جان بولتون نمیدونه باید خوشحال باشه یا ناراحت!

از یک طرف خوشحاله که ترامپ رای نیاورد

از یک طرف ناراحته که دموکراتها رای آوردن!
به نظرم اگه ترامپ، کدخدایی رو تو زمان انتخابات بصورت قرضی از ایران میبرد آمریکا این بلا سرش نمی اومد!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
واقعا درست گفتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
خخخخخ
دمت گرم
فرقی نمیکنه جوبایدن باشه یا ترامپ فقط سالم باشن خخخ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
عدالت موش نخورتت!!!!!!!!!!!!!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
شما بپا برق یخچالتون نره همینطور سالم بمونی
ویروس کرونا توسط کشور چین به سفارش حزب دمکرات آمریکا ساخته شد تا با این ترفند و آرای پستی حزب دمکرات تقلب کند از طرفی چین هم از شر ترامپ راحت شود تاسف فراوان برای بشریت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
مرتضی صنعتی میزنی یا سنتی؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
این رازی که کشف کردی رو به خود ترامپ هم گفتی؟!!!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
کارآگاه مرتضی وارد می شود
چه پوشش رسانه قوی داره تابناک از انتخابات امریکا ..این یک نمونه از مصداق بی تاثیری نتایج انتخابات بر روح وروان کشور هستش حالا ما هی خودمون به کوچه علی چپ بزنیم
بزرگی می فرماید به تماشای غرق شدن یک ابر قدرت نشستن نمایشی مسحور کننده است. . .
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
اقا بهنام
صد دفعه گفتم هرجا صحبتهای منو میخواین نقل قول کنین با ذکر منبع انجام بدین!!!!!!!!!!!!!!!!؟
بهنام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
جناب علی, شما همون دکتر علی شریعتی هستید؟ درود بر شما منو ببخشید
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
پ ن پ
تو شریعتی هستی!!!!!!!!!!؟

تو هم حتما بهنام بانی هستی!!!!!!!؟
ترامپ برای آشکار کردن فساد دموکرات‌ها در انتخابات ، عملیات کمین انجام داده. تمام برگه های رای به کمک سیستم بلاکچین و واتر مارک و... ، رمز نگاری شده و به این شکل، تمام رای‌های پستی تقلبی قابل شناسایی هستند. دموکرات‌ها بدجوری تو تله افتادند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
چقدر حالت خرابه تو.... بعضی وقتها دل ادم هم میسوزه برای جماعت خبیثی مثل شما...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
داره دیر میشه، تا دلار بیشتر افت نکرده برو بفروش عزیزم، غصه آمریکا و دمکراتها رو نخور فکر خودت باش.
دلالان و یاغیان اقتصادی عاشق ترامپ!!!
کسانی که اینجا نشستن برای ترامپ یقه جر میدن و پای کامنت های ضد ترامپی منفی میزنن: خوشگلای من چرا اینقدر خودتون رو اذیت میکنید ؟ دیگه هیچ امیدی باقی نمونده جای اینکه اینجا بشینید و منفی بزنید برید زودتر دلارها و سکه هاتون رو بفروشید. برگشتنی هم یه بسته دمنوش گل گاو زبون بگیرید نوش جان کنید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
میشه راهنمایی کنی منوش گل گاو زبون چه مارکی بگیرم؟؟!!!؟؟
بهنام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
نه تابناک گفته کامنت های تبلیغاتی رو تایید نمیکنه. مارکش زیاد فرقی نداره هرچی گرفتین فقط زودتر بخورین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
احسنت و هزار آفرین. تا دو روز پیش میگفتن ترامپ با اختلاف زیاد برنده میشه حالا میگت بایدن با تقلب برنده شده. چقدر شبیه استادشون ترامپ هستن!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
بهنام، اگه تابناک کامنت ها رو فیلتر میکرد اول از همه باید کامنت های تو رو حذف میکرد که تو این 3 روز 400 تا کامنت گذاشتی
سلام
بوی خوش زاحوال جهان می آید
قیمت مرغ ومواد غذایی توسط ما وچند نفر از نمایندگام مجلس شورای اسلامی بدون دلارکاهش می یابد وشاید که عجیب باشد ولی کمک فنی میتسوبیشی الکتریک کم نیست
اطلاعات پایه را در سایت


بازدید نموده وبا ما تماس بگیرید
ما اثبات خواهیم کرد که قیمت موادغذایی ربطی به دلار ندارد
آمریکاییها فهمیدند که ترامپ باعث تضعیف آمریکا شده به همین دلیل با آرای معنا دار خودشان جلوی ادامه ضرر را گرفتند و البته سیستم قانونی آنجاهم به درستی عمل کرد
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
سیستم قانونی انجا هم بدرستی عمل کرد.معرفی میکنم بابای این ناشناس رییس سیستم قانونی امریکا هستند زنگ زدن واین مطلب راگفتن
آق بهنام،تو بیش از حد جوش نزن.من تو ساخت وساز هستم.قیمت مصالح ساختمانی بیشتر از سه برابر شده و تو از دلار و طلا میگی.نود درصد تولید کنندگان مصالح ساختمانی و فولاد در ایران دولتی یا شبه دولتی هستند.اقتصاد ایران دولتی و شبه دولتی است.دیگه بیشتر از وقت خودت رو نگیر و بیشتر دقت کن
پاسخ ها
بهنام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
همینکه شماها بیشتر از این نمیتونید با دلالی و ساخت و ساز خونه مردم رو تو شیشه کنید و یه شبه تمام دلارها و سکه هاتون ارزشش نصف شد برای من کافیه
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
بخدا جا بایدن بودم این بهنام را بعنوان وزیر ارشاد وفرهنگ ..اسلامی معرفی میکردم.کشت از خوشحالی خودشو .ماکه باخت راقبول کردیم انشااله از فردا صبح درهای بهشت رو ملت باز بشه
بهنام
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
ناشناش 21:35 ,, ما !! شکست رو قبول کردیم؟ یعنی الان خودت رو جزو مردم آمریکا حساب کردی؟ چه اعتماد به نفسی خوبه همین ترامپ 3 ساله ورود ایرانیارو به آمریکا ممنوع کرده. ما اینجا به فکر عزت نفس تو هستیم .
2 تا سوال از بزرگان

ماسک سیاه ظریف در آمریکا نشان چیست ؟
آیا با رفتن ترامپ چین کد آنتی ویروس کرونا را منتشر خواهد کرد؟
2 تا سوال از بزرگان

ماسک سیاه ظریف در آمریکا نشان چیست ؟
آیا با رفتن ترامپ چین کد آنتی ویروس کرونا را منتشر خواهد کرد؟
به نقشه آراء آمریکاه که نگاه میکنیم میبینیم
الان یکساعته که بایدن انتخاب شده خبرهاتون به روز نیست
دولت سریعاْ دلار به بازار تزریق کن که بایدن رای آورد تا برای مردم مسجل شود که گرانی ها بخاطر تحریم های ظالمانه ترامپ قمارباز بوده است نه بخاط دولت
انتخاب بایدن را به کاسبان‌ تحریم و دلال ها تسلیت میگم. غم‌اخرتون‌باشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
نوش جونت وارداتچی بیچاره البته نون شما هم آجر هست
آقای تابناک من بنویسم و شما منتشر نکن، بایدن شد 290 ، کمی عقب تری.
ترامپ راست میگه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
زودتر برو دلارهاتو بفروش
بی تردید سیاست جهانی به هم گره خورده که این همه کشور به انتخاب ریاست جمهوری آمریکا حساس ونگران شدهاند کشور ایران نیز از این امر مثتثنی نیست بهتر است در سیاستگذاری با دولت جدید آمریکا کشور ما اعتدال وصلح با آمریکا را در پیش گیرد تحریمها برداشته شوند واقتصاد ما به روند توسعه وپیشرفت بازگردد ماچه بخواهیم وچه نخواهیم سیاست آمریکا در کل جهان تاثیر گذار است واگر عقل سلیمی در آمریکا روی کار بیاید کشور ما نیز از این مسئله سود خواهد برد
آمریکا به تاریخ خودش رئیس جمهوری به لمپنی و سطح پایینی ترامپ ندیده !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
مغز فندقی بخدا اگر درک وشعورت به این حرفها که میزنی بخوره.همین لمپن تو را میخره وازاد میکنه.
بهنام
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
ناشناس 22:46 از کامنتت پای همه کامنت های من مشخصه بدجوری سوختی. آبو بریز همونجا که میسوزه دل انگیز. شماهم سوار اتوبوس شو با همپیمانات برو در صف پناهندگی. اینجا جای تو نیست. پاینده ایران نابود باد غرب گدایان و وطن فروشان
همین یک ساعت پیش سکه هامو با ضرر زیاد فروختم و خیلی هم ناراحت شدم ولی از جهت دیگه خوشحالم از اینکه ترامپ گورشو گم کرد و ان شاالله توافق بشه و آمریکا به برجام برگرده و تحریما برداشته بشه تا سفره زن و بچه مردم بیش از این خالی نشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
تو كه چند روزه اين جا پلاسي و كلي كامنت گذاشتي كي رفتي
فروختي تو اصلا نميدوني سكه چند گرم هست
ممکنه دلالا ضرر کرده باشن،
به حال مردم عادی و کارمندا چه سود... دلار پارسال 12 هزار تومن بوده
الان بایدن اومده مثلا بشه 20 تومن باد عروسی بگیریم

این خوشیا دوامی نداره

لطفا منتشر کنید
بایدن به صورت رسمی پیروز شد الان بعد دو ساعت ترامپ اعلام کردن با اخلاف میلیونی من برنده شدم. خدا وکیلی این آدم از لحاظ عقلی و روانی سالمه ؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۷
مغزفندقی تو جوجه این وسط خودتو وارد بازی بزرگان کردی
.که چی میگن پلیس دوتا ادم گردن کلفت را دستگیر کرده بود ومیبرد یه ادم لاغر مردنی هم خودشو انداخته بود وسط اونها و داد میزد مگه ما چیکار کردیم کجا میبرید ما را
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
بهنام، این سطح نفرت از ترامپ که بروز میدی غیر طبیعیه

مشکل دیگه ای با هم داشتین؟؟!!!!!!!!!!!!!!!؟
ترامپی که مجنون و دیوانه ست چطور تونست 4 سال رییس جمهور آمریکا بشه و به قدرتمند ترین شخص دنیا مبدل بشه؟ هنوز برام جای سواله
عربها کاسبان تحریم عزدارشدند
حضور پور شوری بود مشت مجکمی تو دهن امریکا زدند
ترامپ بسوزی که دل ما رو به دلایل مختلف از جمله ترور حاج قاسم سوزوندی
آدم یاد صحبت بعضی ها می افته که قبل از اعلام نتایج می گفتن: پیروز قطعی انتخابات با اختلاف زیاد بنده هستم .
ترامپیسم در همه کشورها هست
افرادی که لقمه ناپاک خوردید و از راه حرام ارتزاق می کنید و پای رسانه های سعودی اینترنشنال و اینور اونور کامنت ترامپ عاشقتم میذاشتید. روز مرگتون فرا رسید و بنده از حقارت شما بسیار مسرورم.
وطن فروشان مفلوک بر بالین جنازه متعفن و زنگ زده ترامپ در حال ضجه و زاری هستن :)
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۰۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
واقعا اسم مغز فندقی بهت میاد
امسال دیگه کار جمهوری اسلامی تمامه ( براندازان در سال 2070 همزمان با رئیس جمهور شدن نوه ترامپ )
حتی اگر بایدن هم مارو تحریم کنه بازم من خوشحال میشم فقط به خاطر اینکه این مرتیکه عقب مانده با این سر و صورت زنگ زدش شکست خورد
چقدر شما مردم ساده دل هستید فکر می کنید جناح اصولگرا و تندرو کاسب تحریم در ایران اجازه مذاکره با بایدن را خواهد داد قطعا کارشکنی هایشان ا ز الان استارت خواهد خورد
الان که ظریف با زیر شلواری بدو بره آمریکا
هنوز زوده خوشحالی میکنی تابی که بایدن برده. شب دزار است و قلندر بیدار.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
حداقل نصف مردم دنیا یه نفس راحت کشیدند از نتیجه انتخابات آمریکا. رهبران دنیا منتظر دعوای حقوقی ترامپ نموندن و در تبریک گفتن به بایدن از هم سبقت گرفتند حتی کانادا و انگلیس که همیشه از متحدان سنتی آمریکا بودند. به زودی دیکتاتورهای عربی و اسراییل هم برای عقب نماندن از قافله به بایدن تبریک خوهند گفت. الان شب دراز ترامپ شروع شده چون دیگه حزب جمهوری خواه هم پشتیبانش نیست. آمریکا برای این که همچنان ایالات متحده باقی بماند به جنگ ترامپ تن نمی دهد. ترامپ مجبور است قربانی اتحاد آمریکا شود. این خداست که تکلیف تمام قلندرهای تاریخ را روشن می کند.
کاسبان تحریم و تندرو ها بدانند مردم ایران بسیار رنج برده اند. اگر بخواهید از مذاکره جلوگیری کنید با قیام مردم روبرو خواهید بود. تک تک تان را ملت میشناسد. کاسه داغتر از اش نشوید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
زیادی تند نرو
قیام مردم هم که میگی همین مخاطبای تابناکن؟! چون اکثریت مردم با مذاکره مخالفن - این در صورتیه که با چراغ سبز مردم مذاکرات هسته ای شروع شد و برجام
تصویب شد گفتم بدونید
مذاکره هرگز انجام نخواهد شد
جان هر که دوست دارید اجازه ندهید برخی ماموران روس و چین در لوای "انقلابی گری" فرست سوزی کنند. در دنیا باید با همه از جمله آمریکا رابطه داشت. اون کشور هایی که خود مردمی آگاه و دولت درست حسابی دارند از رابطه با آمریکا منفعت هم می برند. آلمان ژاپن خود چین .... از این دسته هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۸
کشوری که قدرت اقتصادی باشد امریکا چاره ای با معامله با او ندارد
من کاملا موافق روابط عادلانه تجاری با کل دنیا هستم اما میگم این روابط نباید به سازش برسد
نگاه ما باید به داخل باشه
کوچکترین شکی به دل راه ندید که عمو ترامپ کافه رو میریزه به هم.جوری بریزه به هم که به این زودیها نشه جمعش کرد.
بازنده قطعی انتخابات با اختلاف بسیار مردم ایران هستند، دوباره بازی توافق و معیشت رو اصلاح طلبان این بار با ظریف و لاریجانی پیش میبرن
خب اینم از انتخابات امریکا از فردا درباره کدام مساله بجون هم بیفتیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
تقلب در انتخابات آمریکا جدی و فاصله نامزدها در ایالات کلیدی نزدیک به هم است و احتمال اینکه رای در بازشماری و رای دادگاه تغییر کند بعید نیست
بالاخره ترامپ چوب در افتادن با اروپای مکار و چینِ انگل و صد البته بی سیاستی و حماقتش رو خورد , بدجور هم خورد !
هر چی اروپای مکار و دمکراتهای حقه باز میخواست بهش حالی کنن که بابا جان , چرا همه رشته های ما رو داری پنبه میکنی !؟ حالیش نیود ! نتونستن توی کله پوکش فرو کنن که همه مهره ها (چه دوستان و چه دوستان (همان دشمنان ظاهری و لولوی سر خرمن !!!) توسط خودمون چیده شدن , این ابله نمیفهمید !
حالا بخور ترامپ ! ببین چطوری سران اروپا دارن به رقیبت تبریک میگن !؟ راه نون خوردن و چپاولشون رو بستی , به خاک سیاه نشوندنت ! اروپا 2 تا جنگ جهانی را پشت سر گذاشته و صدها سال کارنامه کثیف چپاول کشورهای ضعیف رو بصورت انگل وار در کارنامه خودش داره , مگه میذاره تو لولوهای سر خرمنش رو در منطقه تار و مار کنی !!؟؟؟ دمار از روزگارت درمیارن بدبخت !
با چین , با اژدهای زرد در میفتی !!!؟؟؟ باهات کل کل نکرد , ولی جوری زد زیر رنگت که استخونهات خورد شد .
حالا باید ببینیم عمو پوتین که با آمدن گرگ بارون دیده , جو بایدن به خطر میفته چه نقشه ای خواهد داشت .
فقط کافی بود ترامپ اینقدر احمق نباشه و با همه جهان در آن واحد درنیفته !!!
ویروس چینی بالاخره کار خودشو کرد ..... ترامپ جهان رو به صلح نزدیکتر میکرد ولی بایدن ترسو و محافظه کاره
دمکراتها نمیتوانند بدون موافق جمهوری خواهان تقلب کنند بنابراین هر دو حزب تصمیم به کنار زدن ترامپ گرفتند
سال 2000 الگور با 271 رای رییس جمهور اعلام شد وبوش با 242 رای بازنده.اما بوش کاررا به دیوان عالی کشاند وشد رییس جمهور امریکا.پس بازی هنوز تمام نشده است
ترامپ مثل احمد نزاده
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل