بازدید 28766

«رمدسیویر»؛ اثبات اشکالات بنیادی در ساختار درمان و بیمه در ایران!

چرا بیمه هزینه‌های درمان برخی بیماری‌ها را پوشش نمی‌دهد؟ این سوالی است که بار‌ها و بار‌ها در کشورمان پرسیده شده و مسئولان پاسخ‌های متفاوتی به آن داده اند؛ اما حالا ماجرای «رمدسیویر» نشان می‌دهد که پاسخ جدی به آن، وجود اشکالاتی بنیادین در ساختار بیمه درمانی در کشورمان است.
کد خبر: ۱۰۰۹۴۶۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۰ 17 October 2020
تابناک اجتماعیچرا بیمه هزینه‌های درمان برخی بیماری‌ها را پوشش نمی‌دهد؟ این سوالی است که بار‌ها و بار‌ها در کشورمان پرسیده شده و مسئولان پاسخ‌های متفاوتی به آن داده اند؛ اما حالا ماجرای «رمدسیویر» نشان می‌دهد که پاسخ جدی به آن، وجود اشکالاتی بنیادین در ساختار بیمه درمانی در کشورمان است.

به گزارش «تابناک»؛ به فاصله حدود هشت ماه از شیوع ویروس کرونا در کشورمان و در شرایطی که تقریبا نظام درمان کووید ۱۹ شکل و فرم مشخصی یافته و به مدد آن، «نرخ مرگ» این بیماری در جهان به شدت کاهش یافته و به ۳/۶ درصد رسیده است، اوضاع در کشورمان تا حدودی متفاوت پیش می‌رود تا جایی که سردرگمی در پروسه درمان این بیماری در کشورمان به وضوح دیده می‌شود.

احتمالا ماجرای تامی‌فلو، دارویی که برای درمان آنفلوانزا ساخته شده و یکی دو ماه بعد از شیوع کووید ۱۹ در کشورمان، به اشتباه در تجویز آن پی بردند و آن را از پروتکل‌های درمانی خارج کردند، به یاد می‌آورید که به شکل گیری بازار سیاه برای خرید و فروش این دارو منجر شد. یا حتی ماجرای داروی آویگان (با نام علمی فاوی پیراویر) که دولت ژاپن رایگان به برخی کشور‌ها از جمله ایران هدیه کرد و به رغم قرار نگرفتن در پروتکل‌های درمانی تا قیمت چند ده میلیون تومان در بازار سیاه خرید و فروش می‌شد.

دارو‌هایی که برخی تاکید داشتند اثر معجزه آسایی در درمان بیماران کرونایی دارد و بعضی متذکر می‌شدند که این گونه نیست و هنوز موثر بودنشان در درمان در هیچ پژوهشی به اثبات نرسیده و در هیچ مقاله علمی در هیچ کشوری منتشر نشده است؛ دو روایت مخالف و ضد و نقیض که موجب شد سوداگری با این دارو‌ها در بازار سیاه در دستور کار عده‌ای قرار گیرد و بعضی برای نجات بیمارانشان از مرگ، به قیمت‌هایی نجومی برای خرید این دارو‌ها تن دهند.

 
«رمدسیویر»؛ اثبات اشکالات بنیادی در ساختار درمان و بیمه در ایران!

البته فهرست دارو‌هایی که در این ماه‌ها در سراسر کره خاکی برای درمان کووید ۱۹ به کار گرفته شده و حتی مجادله آفرینی کرده، بیش از این موارد است و تقریبا اغلب دارو‌های ساخته شده برای درمان بیماری‌های ویروسی و التهاب‌های وسیع را شامل می‌شود؛ از دارو‌های ساخته شده برای درمان آنفلوانزا گرفته تا دارو‌هایی که برای ابولا، مالاریا، ایدز و... تجویز می‌شوند و روی بیماران کرونا هم آزمایش شده و بعضا توفیق‌هایی نیز داشته اند.

از جمله این داروها، رمدسیویر است که توسط شرکتی آمریکایی و در سال ۲۰۱۵ میلادی برای درمان ابولا ساخته شده و در ماه‌های گذشته در آزمایش‌های ابتدایی این شرکت در ژانویه ۲۰۲۰، فعالیت ضد‌کرونای خوبی در سلول‌های آزمایشگاهی نشان داد و در نتیجه به سرعت به مرحله کارآزمایی بالینی در بخش‌های بیمارستانی برای درمان کووید ۱۹ رسید و با سرعتی زیاد راهش را به دیگر کشور‌ها از جمله ایران باز کرد.

رمدسیویر نخستین دارویی بود که کمیسیون اتحادیه اروپا (حوالی تیر و مرداد امسال) استفاده از آن را برای کمک به درمان بیماران مبتلا به کووید۱۹ و تحت شرایط خاص مجاز اعلام و تاکید کرد که «پزشکان این دارو را امکانی برای درمان قطعی بیماران مبتلا به کووید۱۹ تلقی نمی‌کنند، بلکه معتقدند استفاده از آن می‌تواند احتمال بهبود و زنده ماندن بیمار را افزایش و دوره مداوا را چند روز کاهش دهد.»

همین اظهار نظر کافی بود تا برخی در کشورمان، رمدسیویر را درمان کرونا، به ویژه برای بیماران حاد در نظر بگیرند و ضوابط و قواعد به کارگیری یک دارو برای درمان یک بیماری را زیر پا بگذارند؛ ضوابطی از جمله کارآزمایی بالینی که خود چند مرحله دارد و کاری زمان بر است، اما این دارو ثابت کرد که بی انجام این مراحل هم، می‌شود دارویی به پروتکل‌های درمانی راه پیدا کند و به کار گرفته شود!
 
«رمدسیویر»؛ اثبات اشکالات بنیادی در ساختار درمان و بیمه در ایران!

چگونه؟ ابتدا به این خبر مراجعه کنید که کمتر از یک هفته پیش منتشر شده و حکایت از قرار گرفتن «رمدسیویر» تحت پوشش بیمه در کشورمان دارد و بعد این خبر را مرور کنید که همزمان با تایید این دارو در اروپا منتشر شده و تاکید دارد: «شرط پوشش بیمه‌ای رمدسیویر، تایید آن توسط معاونت درمان وزارت بهداشت و ابلاغ پروتکل تجویز رمدسیویر است» تا دستتان بیاید که از دید مسئولان کشورمان، رمدسیویر دارویی موثر در درمان کووید ۱۹ شناخته شده است.

این در حالی است که ساعاتی پیش، سازمان بهداشت جهانی اطلاعیه‌ای منتشر کرد که بر اساس آن، تحقیقاتی که در بیش از سی کشور جهان به انجام رسیده، اثبات کرده که «مصرف داروی رمدسیویر در مرگ و میر بیماران بستری مبتلا به کرونا بی تاثیر است یا اثرگذاری ناچیزی دارد»؛ درست مانند اثرگذاری چند داروی دیگر از جمله «هیدروکسی کلروکین»، «لوپیناویر»، «ریتوناویر» و «اینترفرون»!

البته شرکت آمریکایی تولید کننده رمدسیویر در واکنش به گزارش سازمان بهداشت جهانی، همچنان بر موثر بودن آن برای درمان مبتلایان به کووید۱۹ تاکید کرده که می‌تواند واکنشی طبیعی به نظر برسد، بر خلاف سکوت مسئولان کشورمان در این خصوص که اصلا طبیعی نیست، چون یا به پشتوانه تصمیم دیگر کشور‌ها این دارو را تایید کرده اند و یا به دنبال کارآزمایی آن و موفقیتش در ارزیابی‌ها بوده که رمدسیویر را به پروتکل‌های درمانی افزوده اند.

افزون بر این ابهامات، چرایی قرار نگرفتن این دارو تحت پوشش بیمه درمانی در کشورمان در ماه‌های گذشته و واکنش دیرهنگام بیمه‌ها به این دست امورِ هزینه بر، ابهام دیگری است که جا دارد بررسی شود، به ویژه اکنون که با بیماری نوظهوری مواجیهم که هزینه‌های هنگفتی به اقتصاد جامعه و خانوار‌ها وارد کرده و هر لحظه تاخیر در ورود بیمه به هزینه‌های آن، می‌تواند آثار و تبعات جبران ناپذیری در پی داشته باشد.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳۰
بیـــــمه در ایران یک معنی بیشــــتر ندارد: "پــولشــــــــــویی"
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
این داروهای مفید و گران قیمت
و واکسن های آنفلوانزا فقط برای مسولان بود
و مردم بدبخت باید در گوشه خانه شان در بیماری و نگرانی و فقر جان بدهند
اما به دلخواه ووحشتناک حق بیمه را میبرند بالا
بیمه در اکشور ما سازمانی یکطرفه و غیر مردمی است

میلیاردها تومان درآمد داره اما برای بیمه گذاران خوش هیچ هزینه ای نمیکنه

بر سر ریاست این سازمان همیشه بین دولتی ها دعواست.

تامین اجتماعی بدترین بیمه دنیاست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
دولتهای نهم و دهم تمام ثروت تامین اجتماعی را به نابودی و ورشکستگی کشاندند
و الان دولت ۳۰۰ هزار میلیارد تومان به صندوق تامین اجتماعی بدهکار است
و بازنشستگان با حقوق کمتر از دو و نیم میلیون تومان
باید با فقر و نداری و شرمندگی زندگی کنند
و بسوزند و فقط نفرین کنند
کلا کرونا و مدیریت آن و حفظ پیک و داشتن ۲۰ استان قرمز برای ۸ ماه متوالی نشاندهنده نحوه مدیریت سایر امور در ایران است.شاید اگر برای هر امری در اقتصاد و صنعت اعداد روزانه ای بعنوان عملکرد در آن زمینه با سایر کشورها مقایسه میشد آنوقت دنیا بهتر میفهمید مدیران ایرانی کی هستند.و روحانی عجب پرزیدنتی است
پاسخ ها
ای اس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
آخه عزیزم تو ایران یک دولت که نداریم. هرکسی برای خودش دولتیه. یک امام جمعه خودش یک دولته. یک مداح برای خودش یک دولته. یک رئیس شرکت خودرو ساز برای خودش یک دولته و ....
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
خدا نگدرد از کسانی که با هواپیمای ماهان بیماری کرونا را به داخل کشور اوردند
و با عدم قرنطینه قم و گیلان نگذاشتند
تا بیماری در مراحل اولیه کنترل گردد
و الان هم که روزی چند صد نفر به هلاکت می رسند
فقط به مسولان و خودی ها دارو و آی سی یو و خدمات ویژه داده میشود
و کادر درمانی کشور با دادن صدها شهید حتی حقوقشان را در سر ماه نگرفته اند
این چه وضع مدیریتی است ؟
به دکتر عبیدی بگید آویپتادیل تولید کنه.
متاسفانه این متن پر از ایراد و اشکالات اساسی است
تازه فهمیدی مشکل تو ساختار بیمه هستش؟
پاسخ ها
آشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
نه عزیز دل سالهاست مه میدانیم مشکل در ساختار دولت است در کشور مانده ایم تا بسازیم و آبادش کنیم نه مهاجرت!
من از رمدیسور استفاده کردم، همراه با کالترا، واقعا روزایی که بهم تزریق می شد اثرات خیلی خوبشو خودم تو روند درمانیم کاملا حس می کردم...
پاسخ ها
ali
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
باسلام نمیشه صدرصد گفت ما تو بیمارستان زیاد استفاده کردیم ولی همچین تاثیری ندیدیم این دار و باید با دارو نما آزمایش بشه تا گفت تاثیری داره چون تلقین در درمان بسیار موثر است بعد ادمهایی دیدیم که گرفتن و از بین رفتن این دارو باید بیمار کمایی رو از زیر دستگاه خارج کنه تا بگیم تاثیر داره
ای اس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
اگراین داروها (رمد سیور و... )خارجی اصل باشند صد در صد کارایی دارند ولی ایرانی هاش ومشابه هاش خیر
به معنای واقعی گند زدید به کشور گند بیمه یک روز دیر تر مرداخت بشه شامل جریمه میشه هیچ درمانی ک هزینه دار باشه شامل بیمه نمیشه الانم 6 ماه بیمه بیکاری هارو ندادند میگند مول نداریم
باسلام و ارزوی سلامتی ،
قرصی هست جهت دیابت بنام گلوری پای 10 ، بیمه تحت پوشش نگرفته ، یکماه پیش بسته 30 عددی آن بوده 80 هزارتومان، دو هفته پیش گرفتم 120 هزار تومان و دیروز گرفتم 150 هزارتومان !! تولیدی عبیدی است، یعنی دانه ای 5هزارتومان، جالب آینه که تامین اجتماعی ماهی 1200 بیمه ازم اخذ می کند که معلوم نیست به بازنشستگی برسم.حال چطوری است که این حق بیمه گزاف را می گیرد و یک داروی حیاتی تولید داخل را پوشش نمی دهد جای سوال است! درد وقتی بیشتر است که می شنویم به دولت هزاران میلیارد قرص داد!
با تشکر مجدد لطفا درج و پیگیری نمایید،
نکنه اینم تقصیر حسنه؟
وای حسنِ...
این اشکالات اساسی فقط برای مردم عادی هستش. وگرنه ماجرای پخش واکسن بین نمایندگان (مثلا) مجلس بسیار دقیق و منظم انجام شد. این حرفا کهنه شده.
پس لطفا به این سئوال من پاسخ بدین. چرا شما که میگی رمدیسویر و فاویپیراویر بی تاثیر هست اما امریکا و اروپا و کل دنیا استفاده میکنن چرا نرخ مرگ ما 6.7 درصد و مال این کشورها 3.6 درصد هست؟؟؟؟
اثرات این دارو رسما تایید شود و وزارت موظف به واردات و استفاده از آن شود و بیمه هم از آن حمایت کند, پس چه کسانی در بازار سیاه ناصرخسرو از این دارو درآمد نجومی داشته باشند؟
متاسفانه نویسنده با حماقت کامل در موضوعی که بلد نیست افاضه کرده.در علوم تجربی داروی مشخصی برای بیماری کرونا نیست در دنیا هزاران دارو بر اساس تجربه تست میشه برخی جواب میده برخی کمی یا در بعضیها جواب میده برای برخی داروها جواب بالینی نمیده.
پاسخ ها
ناشناس
| - |
۰۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
افرین بهتر بود نویسنده در مورد روش علمی مطالعه میکرد و تریال های بالینی رو مقایسه میکرد و بعد در مورد همه اینها نظر میداد
اگه مدیران ارشد وزارت بهداشت به جای تعصب و نگاه به بیرون مملکت، به طب تلفیقی توجه می کردند و یک پروتکل بومی برای پیشگیری و درمان کرونا ارائه میدادند الان نتایج متفاوتی بدست میومد.
حالا باید چشممان به داروی همان کشورهایی باشد که گروهی سازمان یافته از ما آرزوی مرگ برای آن کشورها دارند.
یکی از عمده تفاوت ها بین ترامپ و رییس جمهورهای ایران این است که ترامپ تکلیفش با خودش روشن است و می دارند چه می خواهد و چه می تواند انجام دهد حال این که همه رییس جمهور های ایران در کمپین های انتخاباتی خود با وعده های مردمی می آیند ولی بعد از انتخاب خود را معاون اجرایی می بینند.
این متن پر از اشکالات اساسی در اسناد است. فقط به این موضوع دقت کنید که آدرس و لینک مقالاتی که نویسنده نیاز داشته تا فرافکنی کند را به متن مقاله اضافه کرده است ، ولی لینک اصلی مقاله سازمان بهداشت جهانی را به این متن اضافه نکرده است. کاملا سمت و سوی نگارش چنین متنی بر اساس الگئی فیلم آرگو است که با تلفیق قسمتی از حقیقت با دروغ به دنبال اصالت است. این مقاله با کوبیدن دولت به دنبال پوشاندن نبود تعهد در تهیه داروهای اساسی در سیستم درمانی و نیز القا این نکته که این بیماری درمان ندارد است میباشد.
گفته تو مرگ ومیر تاثیر نداره ولی روزهای بستری بیماران کرونایی را کم میکنه و این را هم دکتر فائوچی گفت هم طبرسی و هم حریرچی
دوستان اگر دقت کرده باشید داروی رمدسیویر در ۳۰ کشور جهان بررسی بالینی شده و اثر آن بر درمان بیماران بدحال کرونا کم یا هیچ بوده اما چون این دارو در ایران تهیه شده و هر آمپول آن ۱ میلیون و ششصد هزار تومان قیمت داره به تمام بیماران بدحال تزریق میشه و هزینه زیادی روی دست بیماران میگذارد بنابراین مافیای دارو حاضر به حذف آن نمیشه
سلام. این خود سر نخی بسیار مهم برای نهادهای اطلاعاتی کشور است که شبکه های فشاری که سرویسهای اطلاعاتی آمریکایی ، اسراییلی و انگلیسی بر مردم کشورمان ایجاد کرده اند را شناسایی و متلاشی نمایند. همانطور که ریگی را دستگیر کردند و فشارهای تروریستی در جنوی شرق کشور خاتمه یافت انشاء ا... با شناسایی این اختاپوس دارویی کشور ضربه ای اساسی به بدخواهانه سلامت و اقتصاد نظام و مردم عزیز کشورمان وارد گردد. انشاأا...
تامین اجتماعی یعنی خالی کردن جیب مردم .
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی