بسیاری از کودکان حتی نماز خواندن را به درستی نمیدانند و شناخت کافی نسبت به اهلبیت علیهمالسلام ندارند. با این حال، اصل برنامه من مبتنی بر الگوبرداری از سبک دختران حاج قاسم بود. اسم رویداد نیز با الهام از قهرمانان آسمانی انتخاب شد و محتوای آن شامل آموزش فلسفه خلقت به سبک کودکان و درسهایی از سیره اهلبیت علیهمالسلام بود.
زندهیاد ابوترابیفرد بهجز جنگ و اسارت، در سالهای پیش از انقلاب نیز فعالیتهای سیاسی و انقلابی موثری داشته و در پیروزی نهضت امام خمینی (ره) همراه بوده است. یکی از زاوایای اینتاثیرگذاری مربوط به دوستی و همکاری او با شهید سیدعلی اندرزگو در جریانات مبارزات پیش از پیروزی انقلاب است.
تصویر کودک در قاب دیجیتال، چنان درخشان است که ما را میفریبد: کودکان اینفلوئنسرانی با ظاهری شاد، بستههایی از زندگی تجملی و گاه مسئولیتهایی زودرس. اما پشت این تصویر، ساعاتی بیشمار از کار غیررسمی، فشار والدین، نادیده شدن تحصیل و فقدان حمایت قانونی وجود دارد.
پس از سخنان دیروز وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست خبریاش مبنی بر نگاه نظام درباره داشتن اتحاد، امیدهای جدیدی برای بازگشت برخی هنرمندان وطندوست خارجنشین به کشور به وجود آمده است.
مجموعه مستند ۱۲ قسمتی «ماجرا» با محوریت روایت رشادتها و ایستادگی گروهها و افراد در شرایط بحرانی، از جمعه ۷ شهریور از سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش میشود.
او با قدرت بدنیای که داشت، سعی کرد لوله اسلحه را به سمت بچهها بگیرد و شلیک کند؛ من هم با قدرت بدنی کمتر از او، چون نوک لوله دستم بود، دائم اسلحه را بهسوی سقف و یا کف اتاق اهرم میکردم. در یک آن، پایم را پشت پایش گذاشتم. و با تمام قدرت انداختمش روی زمین، خودم هم افتادم روی او. نوک ژ۳ از بالای در زد بیرون و با وزن هر دوی ما تا پایین در آمد؛ لوله اسلحه بین در گیر کرد و نوک لوله هم از دست من درآمد...
ورهوفن هم در بيانيهای گفت: «من فيلمی ضدآمريکايی نساختهام. بخش بسيار بزرگي از مردم و جامعه آمريکا با جنگ مخالف هستند و از صلح حمايت میکنند. آنها مخالفت خود با سياستهای جنگی دولتمردان را اعلام کردهاند و از اين نظر، بايد بين مردم عادی و اهالی سياست و دولت فرق قائل شد.»
ﮐﺎﻣﻞ ﻋﺒﺎس، ﯾﮏ ﺑﻬﺎﺋﯽ ﻋﺮاﻗﯽ، از ﺟﻮاﻧﯽ ﺧﺪﻣﺖ ﺑﻪ ﺑﻬﺎﺋﯿﺖ را ﻫﺪف ﺧﻮد ﻗﺮارداد. او ﺑﻪ ﻋﻀﻮﯾﺖ ﻣﺤﻔﻞ ﻣﺤﻠﯽ ﺑﻐﺪاد و ﺳﭙﺲ ﻣﺤﻔﻞ ﻣﻠﯽ ﻋﺮاق درآﻣﺪ و ﻣﮑﺎﺗﺒﺎت ﻣﺴﺘﻤﺮی ﺑﺎ ﺷﻮﻗﯽ اﻓﻨﺪی داﺷﺖ.
۲ هزار پوندی است. قدرت انفجار بالایی دارد. یکبار اینبمب را زدهام. یکبار هم دیدم که صمد نقدی بمب را همینجا روی پل زد. بدون اغراق تانکهایی که اول پل بودند، مثل پر کاه بالا میآمدند. پشت سرش من حمله کردم. چهار بمب خوشهای داشتم که هرکدام هزار نارنجک مغناطیسی داشت. وقتی باز میشود، ایننارنجکها به فلزات میچسبند و منفجر میشوند.
نویسنده کتاب «یگان ویژه حیفا» میگوید مساله نفوذ بهاییان در ارتشهای پهلوی اول و دوم، یکی از مسائل مغفولمانده در تاریخ معاصر ایران است.
چهارده سال، چریک بود که با قویترین برنامه ظاهرشده و رژیم شاه را همراه با اینتلیجنت سرویس و سایر سرویسهای امنیتی دنیا عاجز کرده و تمام قدرت جهنمی ساواک و پشتیبانی سیا و اینتلیجنت سرویس و موساد نتوانسته بود ایشان را دستگیر کند و از پا در بیاورد.
ایننوحه سال ۱۳۸۲ توسط سعید حدادیان در حسینیه صنف لباسفروشان ارائه شده است.
شاید نتوان همه معانی مستتر در «کفشداری ۱۱» را که در ذهن من و دیگر عزیزان بوده است، حس خوبی برای زائران و کسانی که با فضای حرم مانوس هستند به همراه میآورد و آنحس این است که به ضریح نزدیک شدهای، به محبوب و معشوقت نزدیک شدهای. فکر میکنم در همه حرمها همینگونه است. آدم وقتی کفشداری را میبیند، خود به خود حالش خوب میشود.
نام «الماس» احتمالا به دلیل درخشش خاص اینمنطقه در تابستان و زیباییهای خیرهکنندهاش انتخاب شده است. در اینفصل، دشتهای وسیع پوشیده از گلهای شقایق وحشی، مه صبحگاهی و کلبههای ییلاقی بومی، مناظری شبیه به جواهرات طبیعی را به نمایش میگذارند.
در قرائت اموی از ماجرای صلح امام حسن (ع) تمام بار ماجرا بر دوش آنحضرت افتاده و اینکه ایشان تمایلی به ریختهشدن خون مردم نداشت. ابنکثیر بهعنوان یکی از نمایندههای تفکر اموی، در جای جای کلمات خود بر ایننکته تاکید دارد که امام حسن (ع) رغبتی به جنگ نداشت و این کوفیان بودند که او را وادار به جنگ با معاویه کردند.
ایننوحه مربوط به سال ۱۳۷۸ در حسینیه مرحوم پنبهچی است که توسط حاج محمود کریمی خوانده شده است.