کتاب «اگر سیبها قهر کنند» به قلم و تصویرگری رضا دالوند توسط انتشارات فاطمی منتشر و راهی بازار نشر شد.
اولین کاری که باید انجام میدادیم پرداختن به امور فرهنگی و آموزش بود. عراقیها به روشهای مختلف سعی میکردند باورهای دینی اسرا را تضعیف کنند و ولنگاری و بیاخلاقی را رواج بدهند.
هروقت از پلههای هواپیما بالا میرفتم، یکشعار داشتم: «مرگ اگر مردی به نزد من بیا/تا در آغوشت بگیرم تنگ تنگ» اینشعر خیلی به من روحیه میداد. سرود «ای ایران!» را هم به یاد بچههایی که مظلومانه با کمترین امکانات شهید شده بودند، میخواندم.
حدود ۱۶ میلیون نفر در ۸۵۰ شهر و ۲۲۰۰ روستا در آیین جاماندگان اربعین ۱۴۰۴ شرکت کردند؛ آماری که نسبت به سال گذشته (با حضور ۱۴ میلیون نفر) افزایش داشته و این مراسم را به پرجمعیتترین آیین جاماندگان سالهای اخیر تبدیل کرد.
مجالس تعزیهخوانی امام حسین (ع) در امتداد رویداد «سوگ سرو» با سرپرستی احمد عزیز از ۲۹ مرداد تا ۲ شهریور برگزار میشوند.
رویداد «ایران در قاب اربعین» ویژه ایرانیان خارج از کشور فراخوان داد.
حال که تلاشهای پشتپرده شکست خورده، بیتالعدل و همکاران رسانهایاش با انتشار بیانیهای خواستار پاکشدن سابقه کیفری این مجرم شدهاند؛ اقدامی که معنایی جز دفاع بیقید و شرط از تخلف و قانونشکنی ندارد.
شماره ۱۴۵ مجله همشهری داستان با محوریت موضوع فیلمنامهنویسی منتشر شد و روی پیشخان مطبوعات آمد.
نمایشگاه گروهی «طهران ۱۳۰۸» با حضور جمعی از هنرمندان حوزه هنرهای تجسمی، از ۲۴ مرداد تا ۲ شهریور ۱۴۰۴ در باغموزه قصر تهران برپاست.
تمرکز بر اشکهای سرباز اسرائیلی، در حالی که تصاویر واقعی از کودکان و زنان فلسطینی زیر آوار، در سایه قرار میگیرند، نمونهای از این وارونهنمایی است. این رویکرد، نه تنها حقیقت را تحریف میکند، بلکه با ایجاد یک دیدگاه یکطرفه، مانع از درک و همدلی واقعی با قربانیان اصلی این مناقشه میشود.
وارد عصر جدیدی از استعمار شدهایم با عنوان استعمار الگوریتمی که نه زمین ما را فتح میکند، بلکه ذهن بچههای ما را قبضه میکند. کودک ایرانی بیآنکه غریبه باشد، بیهویت میشود؛ وقتی روایت اصلی فرهنگی او، توسط الگوریتمهایی خارجی تعریف شود.
کتاب «صید مرغ سنگخوار؛ روایت و روایتشناسی تراژدی عاشورا» نوشته امیر خداوردی توسط نشر برج منتشر و راهی بازار نشر شد.
ایننوحه مربوط به روز اربعین سال ۱۳۸۰ است که توسط حاجمحمدرضا طاهری در هیات مکتبالزهرا (س) ارائه شده است.
جوان محکوم به قصاص را به اتاقی منتقل کردند که تنها چند قدم با سالن اجرای حکم فاصله داشت. داخل اتاق پدر و مادر مقتول هم حضور داشتند. سرمای پاییز سردی دستبندی که مرد جوان به دست داشت را بیشتر کرده بود. باورش نمیشد به آخر خط رسیده و قرار است تا لحظاتی دیگر پرونده زندگیاش برای همیشه بسته شود.
شد علمدار کاروان یکَه بانوی قهرمان/یار برگشته از سفر؛ موسپید است و خونجگر
زمانی بود که برخی احزاب لبنانی حزبالله را متهم به «احتکار مقاومت» کردند. اگر حزبالله درهای خود را به روی داوطلبان مبارزه با اسرائیل از همهی احزاب و طوایف میگشود، تضمینی وجود نداشت که از درون فرو نپاشد و اگر آنها را راه نمیداد، متهم به احتکار مقاومت میشد.