بازدید 30130

درآمد سرانه هر ايراني اعلام شد

کد خبر: ۹۹۹۲۴
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۶:۴۸ 22 May 2010
وزير امور اقتصادي و دارايي درآمد سرانه هر ايراني را 12 هزار و 500 دلار در سال اعلام کرد و گفت: ذخيره ارزي 4 برابر تعهدات ارزي است بنابراين ريسک اقتصادي سرمايه گذاري در ايران صفر است.

به گزارش مهر، سيد شمس الدين حسيني امروز در همايش ائتلاف سرمايه در ايران در شيراز گفت: با وجود بحرانهاي مالي در اقتصاد جهاني، اقتصاد ايران در سال 2009 ميلادي عملکرد قوي تري را از خود نشان داد، به نحويکه حجم صادرات غير نفتي با رشد 35 درصدي مواجه شد.

وزير امور اقتصادي و دارايي با بيان اينکه همچنين به رغم کاهش قيمتها در عرصه بين المللي، ايران شاهد افزايش 10 درصدي در ارزش صادرات غير نفتي خود بود، تصريح کرد: اين در حالي است که حجم تجارت جهاني با کاشه 12 درصدي روبرو شده است.

رشد سرمايه گذاري

به گفته وي بالاترين رشد سرمايه گذاري خارجي با رشد 60 درصدي در سال گذشته در ايران اتفاق افتاد، اين در حالي است که رشد سرمايه گذاري خارجي در جهان به طور متوسط با کاهش 30 درصدي مواجه شده است.

حسيني با اشاره ب رشد 58 درصدي شاخص بورس و رشد 31 درصدي حجم مبادلات بورس کالا در سال گذشته، افزود: مجموعه اين عوامل باعث شده است که اقتصاد ايران بر اساس معيار برابري قدرت خريد که شاخص اندازه گيري رفاه و قدرت خريد است عدد 800 ميليارد دلار در GNP را ثبت کند و درآمد سرانه ايرانيان به 12 هزارو 500 دلار بالغ شود.

چشم انداز اقتصاد ايران در سال 89

وي چشم انداز اقتصاد ايران در سال 89 را مثبت تر ارزيابي کرد و در بيان دلايل اين امر گفت: بازار نفت که در سال 2007 تاکنون دچار رکود شده بود طي روزهاي اخير بهبود يافته و از رکود خارج شده است، همچنين يکي از مشکلات اقاتصاد کشور در چند سال اخير شرايط نامساعد جوي بوده است.

اين عضو کابينه دولت دهم تصريح کرد: رشد بورس تهران طي دو ماه گذشته حاکي از اين مطلب است که در سال جاري رشد اقتصاد ايران محکم تر خواهد شد، اين در حالي است که شاخص بورس تهران رشد 13 درصدي را تجربه کرده است.

وي  با اشاره به تسهيل فضاي توليد و سرمايه گذاري در کشور گفت: مصوبات 3 ماهه اخير دولت از جمله مصوبه هيئت امناي حساب ذخيره ارزي مبني بر حذف محدوديت  در سقف 25 درصدي استفاده از منابع اين حساب توسط شرکتها که به 49 درصد افزايش يافته است از جمله مصوبات دولت براي حمايت از سرمايه گذاران خارجي است.

حسيني همچنين تصويب آئين نامه سرمايه گذاري خارجي در بورس تهران و تسهيل شرايط ورود و خروج سرمايه و اصل و عوائد حاصل از آن  را از ديگر اقدامات در راستاي جذب سرمايه هاي خارجي عنوان و بيان کرد: تنها براي سرمايه گذاري هاي استراتژيک تا دو سال براي خروج سرمايه ها محدوديت وجود دارد که آن نيز با مذاکره با سازمان سرماه گذاري خارجي قابل تغيير است.

وي عنوان کرد: با توجه به ظرفيت بالا در استانهاي کشور براي جذب سرمايه هاي خارجي ، آئين نامه تشکيل مراکز سرمايه گذاري اصلاح شد که بر اساس آن اگر روند جذب و ارائه مجوز به سرمايه گذاران خارجي  در برخي از دستگاهها با کندي مواجه شود، استانداران تفويض اختيار دارند که مجوز را راسا صادر نمايند.

درخواست از مجلس

وزير امور اقتصادي و دارايي با اشاره به تلاشهاي صورت گرفته براي حذف مقررات زائد  گفت: از مجلس درخوسات داريم که اصلاح ماده 5 قانون اصل 44 را براي تشکيل بانکهاي خارجي و تسريع در سرمايه گذاري ها را در دستور کار خود قرار دهد.

وي همچنين تصويب لايحه حمايت از حضور بانکهاي خارجي براي رفع محدوديتها را از مجلس درخواست کرد و گفت: جلب و جذب سرمايه گذاري همراه با تسهيل فضاي کسب و کار اولويت و برنامه محوري دولت دهم است و هر کس در اين  راستا نيست با دولت همراه نيست.

فرش قرمز براي سرمايه گذاران خارجي

حسيني با بيان اينکه دولت براي سرمايه گذاران خارجي فرش قرمز مي گسترد و از حضور آنها استقبال  و موانع را برطرف مي کند، بر استفاده درست از منابع تاکيد کرد و گفت: ايران در حال حاضر 80 هزار ميليارد تومان يارانه پرداخت مي کند که اين امر به اين معنا است که اين رقم را سرمايه گذاري مي کند اما مشخص نيست اين سرمايه گذاري در کجا صورت مي گيرد، در حاليکه اين رقم بايد در خدمت توليد و سرمايه گذار باشد.

وزير امور اقتصادي و دارايي با تاکيد بر اينکه يارانه ها بايد به سرمايه گذاري و توليد اختصاص يابد، افزود: محيط کسب و کار نيز بايد بهبود يابد. سرمايه گذاران بايد فرصتهاي سرمايه گذاري در ايران را مغتنم بشمارند.

وي  با بيان اينکه سياستهاي اصل 44 اجازه سرمايه گذاري در تمام بخشهاي اقتصادي را به سرمايه گذاران خارجي داده است، اظهارداشت: خصوصي سازي در تمام حوزه ها از جمله بانکها، بيمه ها، خودروسازي، هواپيمايي، نيروگاهها، پالايشگاهها و غيره در حال انجام است.

وزير امور اقتصادي و دارايي با تاکيد بر اينکه امور بايد به کارآفرينان و مردم  سپرده شود، افزود: گرچه در لايه هاي مياني مقاومتهايي وجود دارد اما روند اصل 44 کند نمي شود.

وي از سرمايه گذاران خارجي دعوت کرد که اوراق مشارکت منتشر شده براي پروژه هاي مختلف ايراني را خريداري کنند . حسيني تصريح کرد: بالغ بر 4 برابر تعهدات ارزي، کشور داراي ذخيره ارزي است، بنابراين ريسک اقتصادي در کشور صفر است. از ويژگي هاي اقتصاد ايران نيز ارزان بودن دستمزد است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۰
جالبه؟!!

در آمد من در سال 4 میلیون و 200 هزار تومانه و فرق زیادی با 12 میلیون داره این تفاوت کجا میره؟؟اگه 25درصدشم سوبسید بدن بقیه رو به کی میدن؟!!!
من رضا نقي زاده اعلام ميدارم درآمد 12500دلار رانداشته ام وبا توجه به اعلام وزير اقتصادودارائي بنده حقم را ازايشان طلب دارم .چون چنين چيزي نه امسال ونه هيچ سالي در گذشته اتفاق نيافتاده است .
12500 دلار درآمد سرانه هر ایرانی؟؟؟؟؟؟ یعنی یک خانواده 4 نفره معادل 50000 دلار یا 50میلیون تومان درآمد دارد ؟؟؟؟؟ با توجه به ساختار دولتی و حقوق بگیر بودن اکثریت این عدد خیلی دور از ذهن است؟ مردیم از بس ذوق کردیم!!!!!!!!!
اگر اين درآمد سرانه است. يا ما سرانه رو نفهميديم. يا درآمد رو.
يعني هر نفر 1 ميليون و هشتاد هزار تومان در ماه درآمد داره!، اگر اين عدد مبناي محاسبات باشد كه .... !!!
یعنی سرانه من حدودا ماهی یک ملیون است !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ولی ما خانواده سه نفره ما سیصد هزار تومان نداریم بقیه اش چی میشه
من نميدونم اقتصاد ايران كه رو به پيشرفت است چرا وضع اقتصادي مردم و فشار به اونا بيشتر ميشه
یعنی هر ایرانی ماهی یک میلیون درامد دارد؟
من سهم عائله ام را نمي خواهم همان سالي 12500 دلار من را بمن بدهيد كه در مخارج اهل و عيال درمانده ام.
درآمد سرانه اعضا خانواده ما به دو هزار دلار هم نمی رسد.
با سلام ، من که متوجه نشدم سرانه هر ایرانی 12500 دلار ؟؟؟!!! یعنی هر ایرانی سالانه 12 میلیون و پانصد هزار تومان درآمد دارد ؟؟!! دقت کنید گفته هر ایرانی !!!! من با همسرم دو نفری درآمد یک میلیون و صد هزار تومان داریم و خانواده 4 نفری هم هستیم. البته بنظرم بین خانواده‌های ایرانی ما جزو متوسط خوب هستیم وای به حال خانواده‌هایی که فقط یکی شاغل است و البته بد به حال خیل بیکاران . این آمار دیگر از کجا آمده نمیدانم.
ببخشيد 12 هزار و 500 دلار در سال يعني چيزي حدود 12 ميليون تومان در يك سال كه برابر است با يك ميليون تومان در ماه. يعني واقعا درآمد متوسط هر ايراني در ماه ايتقدر است يا من خوب متوجه نشده‌ام؟
خوش به حال مان که ایقدر درآمد داریم و نمی دونیم
حالا اين درآمد سرانه يعني چي؟؟
چجوري حساب كردين كه اين مقدار شد؟
يعني بنده و همسر و دو فرزندم بعنوان يك خانوار متوسط(از نظر درآمد) در سال 50000 دلار سرانه داريم يعني چيزي معادل 50 ميليون تومان يا ماهي 4 ميليون تومان ، خبر اشتباه نيست؟
پس سرانه من که بیکارم میره تو جیب کی ؟؟؟
درامد سرانه بعني 12500 دلار تقسيم بر 12 ماه سال ومانده تقسيم بر 30 روز ماه مي شود روزي 35 ربال . يعني هر خانواده روزي يك نان و يك ليوان اب مي توانيد بخورند
عجبا
در آمد سرانه اعلام شده به نظر شوخی میاد.
ها؟؟ یعنی من اینهمه درآمد داشتم و نمیدونستم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
واضح است که آمار درستی نیست ولی سوال اصلی این است که مابقی درآمدی که قرار بوده در این یک سال نصیب من شود به جیب چه کسی یا کسانی رفته؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
والا اگه در آمد سالانه هر ايراني اين باشه كه من راضيم ولي نمي دونم چرا زود تموم مي شه و آخرشم بدهكار ميمونيم!!!!
آره راست مي گه .
من با 10 سال سابقه در شهر تهران و در دانشگاه بصورت قرارداد معين درآمد ساليانه 6000 دلاري دارم . يعني ماهي 500 هزار تومان.
ببينيد تو شهرهاي ديگه چه خبره. ؟
ايني كه ايشون ميگه يعني هر ايراني ماهي بيش از 1 ميليون تومان درآمد داره . شما بگين درسته؟
میدونستید دولت امارات برای هر عرب ماهیانه 16 هزار درهم (معادل 5 میلیون تومان) به حساب شخصی شون میریزه ؟!
دولتی که تنها 6 درصد درآمدش از نفت هست و اینچنین ملتش رو سیراب کرده.
حالا ایرانی بدبخت که دومین کشور نفت در جهان هست چقدر گیرش میاد ؟
حالا هی بشینید یه قرون دو زار کنید.
میشه سالی حدودا دوازده و نیم میلیون .با این حساب معلمهای زحمت کش چقدر بدبخت و فقیرند.
سلام
ببخشید درآمد سرانه هر ایرانی 12500دلار برا 4 نفر چقدر میشه و مبنای محاسبه این میانگین ایا برمبنای میانگین حسابی است
لطفا از اين دست امارهاي مفرح بيشتر در سايت قرار دهيد ، چون بسكه خنديدم دلم درد گرفت .
وزیراقتصاداحتمالاازحقوق بسیاری ازکارگران وکارمندان جزءوهمچنین میلونهانفربیکارکه هیچ درآمدی ندارندبی خبراست که درآمدسرانه هرایرانی رادرسال که حدود13 میلیون تومان می شودرامحاسبه نمودنده اند.البته بااجرای هدفمندکردن یارانه هاوضع مرم ایران بهترهم می شود!
پس اگر هر خانوار ايراني 5 نفر جمعيت داشته باشد، بايد در آمد متوسط هر خانوار 62.500 دلار باشد و نيز در آمد متوسط هر خانوار در ماه بايد 5200 دلار باشد. اگر اين طور است بابا عجب مملکت ثروتمندي داريم و خودمان خبر نداشته ايم !!!
تازه فهمیدم چرا سر برج پول زیاد میارم
با این تفاسیر من بایستی 12,500,000 تومان در سال درآمد داشته باشم!!!!
خوب حقوق ماهیانم 313000 تومن اگه در 12 ضرب بشه میشه 3756000 تومان . پس 8744,000 تومان دولت در سال به من بدهکار میشه.از کی باید طلبم رو بگیرم!
بابا بی خیال 12500 دلار!!!!!!
باز هم آمارهای آنچنانی !

دستمزد در ایران ارزان هست! بدلیل نیروی کار تعلیم ندیده بهره وری کار در ایران بسیار پایین و در نتیجه نیروی کار مفید نه تنها ارزان نیست بلکه گران هم هست و یکی از موارد غیر رقابتی بودن کالاهای ایرانی نسبت به کشورهای دیگر بعد از مدیریت ضعیف بدلیل نیروی کار غیر ماهر هست که بزودی با اجرای طرح تحول اقتصادی و افزایش قیمت های انرژی در ایران تولیدات در ایران از نظر اقتصادی کاملا غیر قابل توجیه می شود
قشر كارمند وحقوق بگير كه خيلي كمتر است مابفي را نمي دانم
والله من که تابحال خیال می کردم وضعم خوبه سه نفری این درآمد سالانه را داریم
حالا فهمیدم درآمدم سه برابر اینه و خبر نداشتم!!!
بنده کارمند وزارت نفت با مدرک مهندسی برق و ده سال سابقه کار درامدم از این چیزی که گفته اندخیلی کمتر است حالا اگر همسرم را هم که خانه دار است اضافه کنیم به 1/3 این مبلغ هم نمیرسد .
واقعیت زندگی من این نیست .
خدايا درآمد سرانه مردم ايران تايكسال پيش4600بود چه اتفاقي افتاده كه درعرض يكسال سه برابر شده است؟؟؟؟
همه چی آرومه ! من چقد خوشحالم !.
احتمالا تفاوت دریافتی حقوق بنده با اون مبلغ از طریق سهام عدالت جبران میشه.
درآمد سرانه هر ايراني را 12 هزار و 500 دلار در سال. بخوانيد 12500 سنت.
یعنی من و خانمم ماهی 2000000 درآمد داریم و خودمون نمی دونیم.ایول ما
آخه خدایی این اعداد و ارقام رو چه جوری حساب می کنند که ما نمی فهمیم؟ این ارقام نشان دهنده درآمد ماهانه حدود 1040 دلار یا به عبارتی بیش از یک میلیون تومان است. با درآمدی که من دارم (حدود 500 هزار تومان) و جزء افراد متوسط جامعه به حساب میآیم، یا من و امثال من جزء آمار به حساب نیامده ایم و یا اینکه افرادی که درآمد بالای یک میلیون در ماه دارند خیلی زیادند که توانسته میزان متوسط را بالا بکشد و یا اینکه ممکن است افرادی با درآمدهای میلیاردی ولی با تعداد اندک باشند که میانگین را بالا برده اند. در هر حال به حال ما فرقی نمی کند که این آمار چگونه کنار هم چیده شده باشد و من هم بایستی آن نصف درآمدی که ندارم را بایستی تحمل کنم و در این مورد راه دیگری برای من حداقل وجود ندارد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی