بازدید 54223
پیمانه اقتصادی

همتی: از مردم عذرخواهی می‌کنم / جدیدترین قیمت‌ها از خودرو‌های داخلی / تحلیل مدیرعامل یک کارگزاری از حال و روز و آینده بورس / چرا بورس‌های بین‌المللی مثبت شدند؟ / تزریق میلیارد‌ها دلار نقدینگی توسط بانک مرکزی چین

این پیمانه تیتر‌هایی همچون رنگ بورس همچنان قرمز پررنگ، دلار در صرافی‌های مجاز اندکی عقب نشینی کرد، قیمت سکه در بازار تهران ارزان شد؟ چرا طلا در بازار جهانی گران شد؟ و یکه‌تازی تسلا در بازار برقی‌ها را در بر دارد.
کد خبر: ۹۹۸۷۰۱
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۰ 24 August 2020

تابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون رنگ بورس همچنان قرمز پررنگ، دلار در صرافی‌های مجاز اندکی عقب نشینی کرد، قیمت سکه در بازار تهران ارزان شد؟ چرا طلا در بازار جهانی گران شد؟ و یکه‌تازی تسلا در بازار برقی‌ها را در بر دارد.

رنگ بورس همچنان قرمز پررنگ

امروز شاخص کل با ۵۳۷۸۷ واحد کاهش معادل منفی ۳.۲۴ درصد به یک میلیون و ۶۰۸ هزار و ۴۲۸ واحد، شاخص قیمت وزنی - ارزشی با ۱۴۱۲۲ واحد کاهش معادل منفی ۳.۲۴ درصد به ۴۲۲ هزار و ۲۹۶ واحد، شاخص کل هم وزن با ۸۹۴۱ واحد کاهش معادل منفی ۱.۹۲ درصد به ۴۵۶ هزار و ۱۷۸ واحد، شاخص قیمت هم وزن با ۵۸۶۶ واحد کاهش معادل منفی ۱.۹۲ درصد به ۲۹۹ هزار و ۲۶۸ واحد، شاخص آزاد شناور با ۶۴۴۸۵ واحد کاهش معادل منفی ۲.۸۵ درصد به دو میلیون و ۱۹۵ هزار و ۲۲۸ واحد، شاخص بازار اول با ۳۵۷۲۱ واحد کاهش معادل منفی ۲.۹۸ درصد به یک میلیون و ۱۶۴ هزار و ۴۴۲ واحد و شاخص بازار دوم با ۱۲۳۳۲۷ واحد کاهش معادل منفی ۳.۶۰ درصد به ۳ میلیون و ۲۹۸ هزار و ۵۱ واحد رسید.

گزارش بورس امروز دوشنبه 3 شهریور 99/ نمادهای پرتقاضا در روز قرمز بورس

گزارش بورس امروز دوشنبه 3 شهریور 99/ نمادهای پرتقاضا در روز قرمز بورس

تحلیل مدیرعامل یک کارگزاری از حال و روز بورس و آینده بازار

عظیم ثابت، مدیرعامل کارگزاری بانک سپه در گفت‌وگو با خبرنگار نبض بورس گفت: به هر حال شاخص فاصله یک میلیون واحدی تا دو میلیون واحدی را به سرعت طی کرد و به این اصلاحی که هم اکنون در حال انجام است نیاز بود؛ اما متاسفانه این روند اصلاح به نوعی در حال فرسایشی شدن است و اعتمادها کم کم سلب می شود. وی ادامه داد: اصلاح قیمتی تاکنون انجام شده است اما من اعتقاد دارم که هنوز باید منتظر اصلاح زمانی باشیم. ثابت با بیان اینکه به صورت سنتی در شهریور ماه شاهد سنگین شدن کفه فروش بودیم و هستیم، افزود: من احساس می کنم که همچنان باید شاهد ادامه وضعیت موجود در بازار باشیم تا اینکه سرانجام بازار به تعادل برسد. در حال حاضر صف های فروش بیانگر آن است که بازار هنوز به تعادل نرسیده است.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا در روز جاری (سوم شهریور ۱۳۹۹) علیرغم اینکه خرید حقوقی‌ها به نسبت خوب بود، اما صف‌های فروش دوباره چیده شد، گفت: چندین و چند بار مردم سهام خریداری کردند، اما دیدند که برخی با عرضه‌های سنگین صف‌های فروش را تشکیل می‌دهند و به همین دلیل الان اعتماد سهامداران حقیقی سلب شده است. به عبارت بهتر عرضه‌های زیادی که مدیریت نشده بود باعث نگرانی مردم شده است و به همین علت فعلا بازار توان رشد ندارد. اما قاعدتا شرایط این گونه نخواهد ماند و بهتر خواهد شد، ولی اینکه چه زمانی این اتفاق رخ خواهد داد بستگی به چند نکته دارد: اول اینکه وضعیت دلار نیمایی چگونه خواهد شد؟ دوم اینکه وضعیت قیمت‌های جهانی چگونه خواهد شد؟ و سوم اینکه ارزش معاملات چگونه خواهد بود؟ در حال حاضر، وضعیت دلار نیمایی و قیمت‌های جهانی خوب است و ارزش معاملات بورس نیز بد نیست، اما ارزش معاملات فرابورس پایین است. یکی از آیتم‌های تاثیرگذار بر بورس ورود پول و ارزش معاملات است که در این روز‌ها این دو آیتم چندان خوب نبوده و حتی شاهد خروج پول حقیقی از بازار هستیم. این نشان می‌دهد که بازار از لحاظ زمانی، نیاز به گذر زمان دارد تا گزارش‌های شش ماهه شرکت‌ها منتشر شود.

چرا بورس‌های بین‌المللی مثبت شدند؟

رویترز: افزایش امید‌ها نسبت به درمان ویروس کرونا از یک سو و چشم دوختن سهامداران به نتایج نشست چند روز آینده اعضای بانک مرکزی فدرال آمریکا باعث شد تا بورس‌های بین‌المللی مثبت شوند؛ بنابراین، شاخص استاکس ۶۰۰ در اروپا ۱.۳ درصد رشد کرد و پس از آنکه مجوز استفاده از پلاسما برای درمان کرونا در آمریکا صادر شد، بورس‌های جهانی نیز ۰.۴ درصد رشد کردند. شاخص MSCI بزرگترین شاخص آسیا اقیانوسیه خارج از ژاپن ۰.۸ درصد بالا رفت و بورس نیکی ژاپن هم ۰.۳ درصد رشد کرد. در واقع یکی از دلایل رشد بازار‌ها در معاملات امروز این بود که سازمان غذا و داروی آمریکا اعلام کرد که بر اساس مجوز استفاده اضطراری، از این پس استفاده از پلاسمای خون افرادی که از کرونا بهبود یافته‌اند، برای درمان دیگر بیماران قابل استفاده خواهد بود.

شین اولیور، کارشناس مؤسسه ANP سیدنی، می‌گوید هر زمان شاهد اخباری که درباره نشانه‌ای از بهبود اوضاع در مقابله با کرونا هستیم بازار‌ها رشد می‌کنند. در بازار ارز، اما ارزش دلار کاهش یافت و به ۱۰۵.۸۳ ین رسید. ارزش پوند انگلیس به ۱.۳۰۹۰ دلار ثابت ماند، اما در معاملات روز جمعه ۰.۹ درصد کاهش یافته بود. پس از آنکه یورو هم در معاملات روز جمعه ۰.۵ درصد در برابر دلار کاهش ارزش داشت در معاملات امروز ۱.۱۸ دلار ارزش گذاری شد.


دلار در صرافی‌های مجاز اندکی عقب نشینی کرد

امروز هر اسکناس دلار آمریکا در صرافی‌های بانکی و مجاز سطح کشور به نرخ ۲۲۳۸۰ تومان از مردم خریداری و در مقابل به قیمت ۲۲۴۸۰ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته شد که نسبت به روز قبل، ۲۰ تومان ارزان‌تر شده است. همچنین هر اسکناس یورو در این صرافی ها، به قیمت ۲۶۵۸۰ تومان از مردم خریداری و در مقابل به قیمت ۲۶۶۸۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته می‌شود که نسبت به روز قبل، ۲۰ تومان افت دارد.


قیمت سکه در بازار تهران ارزان شد؟

امروز هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار به قیمت سکه ۱۰ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان معامله شد. این رقم ۱۰۰ هزار تومان کمتر از بهای روز گذشته سکه بهار آزادی است. سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز با کاهش ارزش ۱۰۰ هزار تومانی به ارزش ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان در بازار مبادله شد. نیم سکه به بهای پنج میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، ربع سکه به قیمت دو میلیون و ۹۵۰ هزار تومان و هر قطعه سکه یک گرمی نیز با ارزش یک میلیون و ۶۷۰ هزار تومان معامله شدند. در بازار طلا نیز قیمت‌ها نسبت به روز گذشته کاهش داشت. امروز یک گرم طلای خام ۱۸عیار به ارزش یک میلیون و ۴۳ هزار تومان فروخته و هر مثقال طلا نیز با قیمت چهار میلیون و ۴۵۲ هزار تومان معامله می‌شود.


چرا طلا در بازار جهانی گران شد؟

رویترز: پس از اینکه یک تولیدکننده آمریکایی اجازه داد تا از پلاسمای خون افراد بهبود یافته از ویروس کرونا به عنوان گزینه درمانی استفاده کند، ریسک پذیری در بازار تقویت شد و قیمت طلا کاهش یافت. البته ارزش دلار نیز تقویت شده باقی ماند که خود از عوامل کاهش قیمت این فلز گران‌بها به شمار می‌رود. هر اونس طلا در بازار‌های جهانی با ۹.۶۳ دلار افزایش ۱۹۵۰.۱۱ دلار فروخته شد. طلا در روز جمعه به کمترین رقم یک هفته گذشته برابر با ۱۹۱۰.۹۹ دلار رسیده بود. سرمایه گذاران اکنون در انتظار سخنرانی جرمی پاول، رئیس فدرال رزرو در روز سه شنبه هستند تا نشانه‌هایی در مورد آنچه این بانک برای مدیریت بلندمدت بهبود اقتصادی ناشی از شیوع کرونا انجام خواهد داد، بیابند. آوتار ساندو، تحلیلگر بازار گفت «بانک مرکزی آمریکا احتمالا به نرخ بهره بسیار پایین متعهد خواهد شد که این امر قیمت طلا را تقویت می‌کند.»


جدیدترین قیمت‌ها از خودرو‌های داخلی در بازار

بررسی میدانی بازار خودروی پایتخت، حاکی از ثبات قیمتی اکثر خودرو‌های داخلی در روز جاری نسبت به چهارشنبه هفته گذشته (۲۹ مردادماه) است.

امروز (دوشنبه) در گروه سایپا، هر دستگاه تیبا صندوق‌دار، تیبا ۲ و ساینا بدون تغییر قیمت نسبت به چهارشنبه گذشته به ترتیب ۹۶، ۱۱۰ و ۱۱۰ میلیون تومان قیمت‌گذاری شدند. با این حال قیمت پراید ۱۱۱، پراید ۱۳۱ و پراید ۱۳۲ هر یک با رشد یک میلیون تومانی به ترتیب به ۹۵، ۸۳ و ۸۴ میلیون تومان رسید.

در گروه ایران‌خودرو هر دستگاه سمند سورن ۱۹۰ میلیون تومان، پژو پارس معمولی ۱۷۷ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ به ۱۶۵ میلیون تومان، رانا ۱۶۴ میلیون تومان، دنا پلاس ۲۶۴ میلیون تومان و شاسی بلند هایما اس۷ به ۵۹۵ میلیون تومان قیمت خوردند و هیچ یک از آن‌ها نسبت به چهارشنبه گذشته افزایش قیمت تجربه نکردند. به نقل از ایرنا؛ با این حال قیمت سمند ال. ایکس با رشد دو میلیون تومانی به ۱۴۷ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ جی. ال. ایکس با رشد یک میلیون تومانی به ۱۴۶ میلیون تومان، پژو پارس با موتور تی. یو۵ با رشد دو میلیون تومانی به ۲۱۳ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ وی هشت با رشد یک میلیون تومانی به ۱۹۵ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ به ۲۰۲ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ دستی با رشد دو میلیون تومانی به ۲۳۵ میلیون تومان، نوع اتوماتیک آن با رشد سه میلیون تومانی به ۳۱۳ میلیون تومان و دنا معمولی با رشد چهار میلیون تومانی به بهای ۲۲۴ میلیون تومان قیمت‌گذاری شدند.


یکه‌تازی تسلا در بازار برقی‌ها


بسیاری از خودروسازان تلاش دارند در زمینه تولید وسایل‌نقلیه برقی از تسلا سبقت بگیرند. صرف‌نظر از رقبای جدید و تغییرات در قیمت خودرو‌های تسلا، این برند آمریکایی که در زمینه تولید خودرو‌های برقی فعالیت می‌کند برنده اصلی بازار برقی‌ها در ایالات‌متحده طی نیمه نخست سال ۲۰۲۰ بوده است. در این مدت، تعداد ۸۷ هزار و ۳۹۸ دستگاه خودروی برقی در ایالات‌متحده به فروش رسیده که از این تعداد سهم تسلا عدد خیره‌کننده ۷۱ هزار و ۳۷۵ دستگاه خودرو بوده است. این ارقام به معنای آن است که ۸۰ درصد از بازار خودرو‌های برقی سراسر ایالات‌متحده در اختیار تسلا قرار داشته است. در بین مدل‌های مختلف تسلا، تسلا مدل ۳ محبوب‌ترین محصول این برند بوده و این شرکت توانست در مدت مزبور، تعداد ۳۸ هزار و ۳۱۴ دستگاه از تسلا مدل ۳ را به فروش برساند. پس از آن نیز مدل Y تسلا موفق به فروش ۱۸ هزار و ۸۶۱ دستگاهی شد.


همتی: از مردم عذرخواهی می‌کنم


رئیس کل بانک مرکزی در حاشیه برنامه تیتر امشب در پاسخ به این که آیا از قیمت اقلام اساسی باخبرید، بیان کرد: بالاخره به صورت هفتگی لیست قیمت‌ها را به رئیس جمهور اعلام می‌کنیم. در جریان افزایش قیمت‌ها هستیم و این.طور نیست که بی خبر باشیم. در منزل هم همسرم قیمت‌ها را به بنده اعلام می‌کند و او هم همانند سایر مردم از گرانی‌ها شاکی است. همتی تاکید کرد: فشار تحریم‌ها کار را سخت کرده و شرایط بر همه سخت شده است. فشار بر طبقات پایین را درک می‌کنیم، به سهم خودم از فشار اقتصادی که مردم را آزار داده است عذرخواهی می‌کنم، اما این را هم می‌گویم که تمام تلاشم را به عنوان یک عضو کابینه انجام داده ام، ولی در برخی موارد مشکلات حل شدنی نبودند، اما خب ما ناامید نشده و نمی‌شویم.


ترزیق میلیارد‌ها دلار نقدینگی توسط بانک مرکزی چین

شینهوا: بانک مرکزی چین در ادامه اقدامات حمایتی خود از سیستم بانکی، ۱۶۰ میلیارد یوآن (۲۳.۱۴ میلیارد دلار) نقدینگی به بازار تزریق کرد.

بانک مرکزی چین همچون چند ماه اخیر از طریق قرارداد‌های بازخرید (رپو) اقدام به تزریق نقدینگی کرده است. سررسید این قرارداد‌ها هفت روزه و با بهره ۲.۲ درصد است. این بانک در بیانیه‌ای اعلام کرد که۶۰ میلیارد یوآن دیگر نیز از طریق قرارداد‌های بازخرید ۱۴ روزه با نرخ بهره ۲.۳۵ درصد به بازار تزریق کرده است. با توجه به اینکه مجموع ۵۰ میلیارد یوآن از قرارداد‌های بازخرید امروز (دوشنبه) سررسید می‌شود، رگولاتور بانکی چین امروز ۱۱۰ میلیارد یوآن خالص به بازار تزریق کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۳
چین نقدینگی تزریق می کند و می رود به تولید ولی شما نقدینگی تزریق می کنید می رود به دلالی و تورم
مقصر همتی و همتی ها نیستن، وضعیت آشفته اقتصاد کشور، ناشی از اشتباهات مکرر در سیاست خارجی، سیاست داخلی، اولویت هایی که مردم در آن جایی ندارن و این قصه پر غصه همچنان ادامه دارد. از وقتی بچه بودم در دهه 70 تا الان که بدبختی هام رو دارم میشمارم، نرخ تورم در ایران دو رقمی بوده، فقط یکی دو مقطع خیلی کوتاه توانستن به زیر 10 درصد برسانند که آنهم به لطف قیمت نفت و فروش نفت بود. چرا باید تورم بلای سفره ما ایرانی ها باشه؟ این چرایی رو من میدونم ، بنویسم سانسور میشه. منم مثل همتی از شما بخاطر سانسور خودم معذرت میخوام.
یادمه یک نابغه ایرانی هم در حال برقی کردن خودروها بود که با کارشکنی های مافیای خودرو مورد حمایت قرار نگرفت و تمام خودرو هایش را به ته دره فرستاد . وقتی پیشرفت یک ملت قربانی شود همیشه عقب میمانیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
خیلی جوگیر این شایعات نباشید . خودروی برقی ساختن کار تیمی است و زیرساختهای خاص خودرا میطلبد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۵
اتفاقا باید جوگیر بود چون همون نابغه که میگن آقای آریا بودن که خودرو برقی تولید کردن و در دولت قبلی مجوز تولید صدهزار خودرو را دریافت کرده بودند اما در دولت فعلی این اجازه رو به ایشان داده نشد..
یعنی باور کنیم همسر جناب همتی از قیمتها خبر دارند. اصلا مگه خانواده های شما به خرید هم می روند،؟!!!
اقای همتی عزیزشما ریس قبلی یه شبه یه گروه از مردم را بدبخت کردید و به خاک سیاه نشاندی و یه عده را یه شبه به عرش رساندی به جای معذرت باید از کار بانکی و دولتی می رفتی کنار از همان اول باید برنامه های محکمی اجرا می کردی کنترل تورم و ارز مثل اب خوردن برای کسانی که مسلط به کار باشند و طرح و برنامه های ظربتی اجرا کنند با این علم امروز و پیشرفت تکنولوژی و کامپیوتر
عذر خواهی شما و گلایه همسر چه دردی رو دوا میکنه؟ ...بزار یا آدم خبره سکان بانک مرکزی رو تو دست بگیره..
باسلام
اولا دست آقای همتی درد نکنه که جرات کردن و عذرخواهی کردن. اما خدمت ایشان عرض کنم عذرخواهی زمانی تاثیر داره که مشکل مردم را رفع کرده باشن و بگن ببخشین که اونطور شد و الان بهتر شده. احساس میکنم کلمه عذرخواهی مثل بقیه کلمات داره بی مزه میشه و یه کلمه عادی شده. بابا مردم دیگه از زنده بودن هم ناامید شدن چه برسه از زندگی کردن. دیگه کی میخاین به حرفهای بزرگان گوش کنین. ...
همتی: تثبیت نرخ فعلی دلار(۲۳۰۰۰تومان) ناشی از کنترل ماروی بازار ارز است و اگر این کنترل نبود قیمت ارز خیلی بالاتر از این قیمت هامیبود !!!!!!!!
چه عجب تو این مملکت بالاخره ی نفر پیدا شد از مردم نگون بخت عذرخواهی بکنه
پاسخ ها
Alexi
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
بله ، در ظاهر عذرخواهی کرده ولی این هم از ته دل نیست
خانواده ای را می شناسم سالی یکبار قدرت خرید یک عدد مرغ را ندارد
آقای همتی عذر خواهی کردن کافی نیست. شما و دیگر مسئولین با تصمیمات ناپخته و نادرست مملکت را نابود کرده اید. حیف که مملکت به طریقی اداره می شود که هیچ مسئولی پاسخگوی مشکلات بوجود آمده برای مردم نیست.
یعنی مسئولین ما با واژه عذرخواهی آشنا شده اند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
این عذرخواهیا بهانه ای شده برای جواب ندادن.البته ایشون بعد از عذرخواهی دوباره سر مردم منت گذاشه و عدم مدیریتش رو باسعی کردن و نشدن توجیه کرده
بانك مركزي چين چه ناشيانه عمل ميكند از بانك مركزي ايران ياد بگيرد دلار به بازار تزريق نكنه تا يوان كاهش قيمت پيدا كنه و دلار گران بشود و صادراتشون رونق بگيره ، به نظرم بقيه ي كشورهاهم براي رونق به صادراتشون بايد بيايند پيش ما و يه دوره ي اموزشي ببينند و بروند با اين تز دنياي صادارات را فتح كنند .حالا اينكه اين ادعا به شكست انجاميده و اقتصاد و مردم ورشكسته شدن بماند براي بعد
عذر خواهی هاتون به درد خودتون میخوره
همتی پ براچی مانده ای استعفا
گفته شد از یک میلیون سریع به 2 میلیون رسیدیم
مسئولین بورس چرا به مردم در این رابطه هشدار ندادند همه میدانستند این سرعت برای بورس خوب نیست ولی هیچ کاری نکردند
دنا پلاس اتومات یه خودرو ملی هست خبر میرسه اومدن نسبت به همرده ها خارجیش قیمتشو محاسبه کردن!!! این کجای انصافه؟؟!!!
همتی: از مردم عذرخواهی می‌کنم
فشار تحریم‌ها کار را سخت کرده و شرایط بر همه سخت شده است.
همش تقصیر تحریمها نیست کم کاری و عدم پیدا کردن راه حل و سوء مدیریت و عدم نظارت و بازرسی و.... بالاغیرتا همه را گردن آمریکا و تحریمها ندازید و مردم را ... فرض نکنید به هرکس که خلاف واقعیت را بگویید به استادان دانشگاه در رسته اقتصاد که نمی توانید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
همون دلارای 4200ای که دادن رو پس بگیرن کلی جلو میوفتیم....
اقای عظیم ثابت با توجه به این تورم این قیمت شاخص بسیار ناجیز است همه تقصیرهای این روزهای بورس متوجه کارگزاریهاست...
اگر همسر آقای همتی هم از گرانی شاکی است پس ببینید مردم چه میکشند. کجاست فریاد رسی؟
من که دلم از دست آقای همتی خونه کل پس اندازمون توی اسفند 98 حدود 120 میلیون بود قصد خرید دلار داشتیم. ایشون دو سه بار با صراحت و یقین اعلام کرد که دلار بالا نمی ره و دلار 20 تومنی رویای برخی شود جویان است و از این حرفا. ما ساده دل گفتیم رئیس بانک مرکزیه حتما ی چیزی می دونه نخریدیم. الان ارزش دلار رو ببین که دو برابر شد و سرمایه ما که همون مونده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
آره والا . یعنی ما آدمای ساده که به حرف اینا گوش کردیم به خاک سیاه نشستیم .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
سرمایه تون همون مونده؟ بازم شکر خدا رو کنید، چون 120 اون موقع کلی سکه میتونستید بخرید. الان نهایت 10 11 تا سکه اس.
خدا همسر آقای همتی را حفظ نماید ... آمین
آقای دکتر همتی آفرین به مرام عذرخواهی تان. ما قدردان زحمات شما هستیم. بالاخره کشور رو به پیشرفت باید مردمانش سختی ها بکشند تا بجایی برسند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
من اداری هستم و مقداری با اقتصاد آشنا هستم. ایران چهار فصل می باشد. کشورمان بر تحریم ها پیروز می شود. انسان باید امیدوار باشد. این ها همه می گذرد. هموطنانمان باید کمک هم باشند . نا امیدی را نباید تزریق کرد. کسی هم مسؤل است دوست دارد کشورش آباد شود و آن هم هموطن ما می باشد. متحد بودن را فراموش نکنیم. با اتحاد پیروز می شویم بر سختی ها.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
چند سال
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۴
آقای اداری خیلی خوش خیالی
حالا همتی معذرت خواهی کنه
قیمتهای ۳ برابر شده برمیگرده به قبل
یا آماده باشیم دلار رو ۳۰ هزار تومان مشاهده کنیم؟
دشمنتون امریکا شرمنده باشه شما چرا قربان. سرتو بالا بگیر.
جدای این حرفا بالاخره نفرمودین این تعادل دلار چی بود. هرجا دلار یکی دوروزی توقف کرد و هر روی هر عدد و رقمی هم این اتفاق افتاد یعنی به تعادل رسیدیم و باید برا خودمون کف بزنیم و هورا بکشیم؟
مرد حسابی وقتی دلار از سه تومن شد 22 تومن یعنی اینکه 15 % از ارزش پول ملی مون باقیمونده تا بشه صفر.
یک برنامه درست و حسابی از این دولت تدبیر و امید ندیدیم. همش تصمیمات اتخاذ شده برای امروز و نفی ان برای فردا.
این گشایش اقتصادی که برای بیانش در رسانه ملی خیلی هاتون به اون یکی مجال نمیدادین چی شد؟
درست میشه نگران نباشید ، چند سالی صبر کنید
باواژه عذرخواهی چی حل میشه؟؟ بهتر نیست از واژه های عملی استعفا/کناره گیری / خداحافظی/ بای بای/ عقلا بیان/ بلدنیستیم/ بلدیم ولی نمیخواهیم!!!!!!؟؟؟؟؟ استفاده شود؟
آیا میدانید با قرمز شدن بورس به سر مردم ی که اندک سرمای را در بورس گذاشته بودند چه آمد یا میگرن گرفتن یا مثل مار دور خود می پیچند
آقاي همتي عزيز عذرخواهي خشك و خالي دردي از مردم ضعيف دوا نمي كند و بجاي اين حرفها بهتر است يك آمار روشن از رشد روزانه تورم به مسئولين رده بالاي مملكت بدهيد تا بدانند تحريم ها آنگونه كه آنها فكر مي كردند كم تاثير است درست نيست و بايد يك فكر اساسي بشود .
اقتصاد ما يك اقتصاد ضعيف و تك محصولي است و اگر اين اقتصاد به هر دليل از هم بپاشد (اگر تا چند ماه ديگر فكري نشود)امكان جمع كردن مجدد آن كاري عبث است.
راهکارتان برای کاهش نرخ دلار چه شد؟ با عذرخواهی نرخ دلار رو تثبیت کردین!؟
جناب همتی قطعا همسر شما از گرانی اجناس شاکی نیست چون بحمدلله اوضاع خوبه...
کاش توی این دنیایه جایی دیگه هم بنام ایران بود میرفتیم اونجازندگی میکردیم .
استعفا بده
عزخواهی اصلا کافی نیست.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم