بازدید 1411143

ذکری که گناهان کبیره را محو می کند

اذکار و ادعیه الهیِ رسیده از ائمه اطهار (علیهم السلام) همواره جایگاه منحصر به فردی در میان راویان حدیث و جامعه مسلمین داشته اند؛ اما جالب است بدانید هر یک از این اذکار دارای ثوابی عظیم نیز می باشند که اگر با حضور قلب و قرب الهی بیان گردند، آثار دنیوی و اخرویِ فراوانی را در پی خواهد داشت.
کد خبر: ۹۹۷۴۱۰
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۳ 11 June 2023
مناجات خوانی شب های ماه مبارک رمضان - تابناک | TABNAK
به گزارش «تابناک»، به نقل از «قدس انلاین»، مصطفی لعل شاطری: اذکار و ادعیه الهیِ رسیده از ائمه اطهار (علیهم السلام) همواره جایگاه منحصر به فردی در میان راویان حدیث و جامعه مسلمین داشته اند؛ اما جالب است بدانید هر یک از این اذکار دارای ثوابی عظیم نیز می باشند که اگر با حضور قلب و قرب الهی بیان گردند، آثار دنیوی و اخرویِ فراوانی را در پی خواهد داشت.
 
حضرت محمد (صلی الله علیه واله) درباره ی ثواب یک نمونه از این اذکار چنین بیان فرموده اند: هر فردی روزی دَه مرتبه این دعا را بخواند، خداوند متعال چهار هزار گناه کبیره ی او را می بخشد، و او را از سختی های مرگ و فشار قبر و وحشت قیامت رهایی می دهد، و از شر شیطان محفوظ می گرداند و دِینَش اَدا می شود و آن دعا چنین می باشد:
 
اَعددَتُ لِکُلِ هَول لا اِلهَ اَلا اللهُ، وَ لِکُلَ هَمٍ وَ غَمٍ ما شااللهُ، وَ لِکُلَ نِعمَةٍ الحَمدُاللهُ، وَ لِکُلِ رَخاءٍ اَشکُرُاللهُ، وَ لِکُلِ اُعجُوبَةٍ سُبحانَ اللهُ، وَ لِکُلِ ذَنبٍ اَستَغفِرُاللهُ، وَ لِکُلِ مُصیبَةٍ اِنا لِله وَ اِنا الَیهِ راجِعونَ، وَ لِکُلِ ضیقٍ حَسبِیِ اللهُ ، وَ لِکُلِ قَضاءٍ وَ قَدَرٍ تَوَکَلتُ عَلی اللهُ، وَ لِکُلِ عَدُوٍ اعتَصَمَتُ بِاللهِ، وَ لِکُلِ طاعَةٍ وَ مَعصِیَةٍ، لا حول وَلا قُوَه اِلا بِاللهَ العَلیِ العَظیم ؛ من آماده کرده ام برای هر هول و هراسی کلمه لا اِلهَ اَلا اللهُ را، و برای هر هم و غمی ما شااللهُ (هر چه خدا بخواهد)، و برای هر راحتی و آسایشی ،شکر و سپاس خدارا، و برای هرچه باعث تعجب من گردد سبحان الله را، و برای هر مصیبتی اِنا لِله وَ اِنا الَیهِ راجِعونَ را، و برای هر گرفتاری این که بگویم خدا برای من کافی است، وبرای هر قضا و قدری تَوَکَلتُ عَلی اللهُ را، و برای مقابله با هر دشمنی عتَصَمَتُ بِاللهِ را،و برای هر طاعت و معصیتی اینکه بگویم:هیچ قدرتی نیست مگر توان و قدرت خداوند والا مرتبه.
 
منابع:
1- مستدرک الوسائل، ج5: 379.
2- منازل الآخرة: 17.
 

در ادامه نکاتی را در این باب عرض می کنیم: علامه طباطبایی رحمه الله علیه در این رابطه می فرمایند: «تبدیل سیئات به حسنات به معناى تبدیل آثار است‌.» 

 گناه چیست؟

آیا نفس و متن عمل ناشایست گناه است و در مقابل نفس فعلى حسنه است و یا آنکه نفس فعل و حرکات و سکناتى که فعل از آن تشکیل شده در گناه و ثواب یکى است و اگر یکى است - که همین طور هم هست - پس گناه شدن گناه از کجا و ثواب شدن عمل ثواب از کجا است؟

مثلا عمل زنا و نکاح چه فرقى با هم دارند که یکى گناه شده و دیگرى ثواب، با اینکه حرکات و سکناتى که عمل، از آن تشکیل یافته در هر دو یکى است؟ و همچنین خوردن که در حلال و حرام یکى است؟ اگر دقتى کنیم خواهیم دید تفاوت این دو در موافقت و مخالفت خدا است، مخالفت و موافقتى که در انسان اثر گذاشته و در نامه اعمالش نوشته مى‌ شود، نه خود نفس فعل، چون نفس و حرکات و سکنات که یا آن را زنا مى‌ گوییم و یا نکاح، به هر حال فانى شده از بین مى ‌رود و تا یک جزئش فانى نشود نوبت به جزء بعدى‌ اش نمى‌ رسد و پر واضح است که وقتى خود فعل از بین رفت عنوانى هم که ما به آن بدهیم چه خوب و چه بد فانى مى‌ شود. و حال آنکه ما مى‌ گوییم: عمل انسان چون سایه دنبالش هست، پس مقصود آثار عمل است که یا مستلزم عقاب است و یا ثواب و همواره با آدمى هست تا در روز « تُبْلَى السَّرائِرُ» خود را نمایان کند. 

به تعبیر علامه طباطبایی رحمة الله علیه: «گناه آن اثری است که با ارتکاب نهی خدا در نفس ایجاد شده و در آن باقی می‌ماند. و نیز تا ذات کسی شقی و یا آمیخته به شقاوت نباشد، هرگز مرتکب عمل زشت و گناه نمی‌شود و گناه و اعمال زشت از آثار شقاوت و خباثت ذات آدمی است. حال اگر چنین ذاتی با توبه؛ ایمان و عمل صالح تبدیل به ذاتی طیب و طاهر و خالی از خباثت شد؛ لازمه این تبدیل این است که آثاری هم که در سابق داشت به نام گناه، با مغفرت و رحمت خدا مبدل به آثاری شود که با نفس پاک و طیب متناسب باشد و آن این است که عنوان گناه از آن برداشته شود و عنوان حسنه و ثواب به خود بگیرد.» (3)یکی از این اعمال صالحی که اثر پاک کنندگی و نیز جایگزینی را دارد صلوات بر محمد و آل محمد است. در بیانی امام رضا(علیه السلام) می‌فرماید: "کسی که توانایی بر چیزی که موجب محو و آمرزش گناهان او شود ندارد، پس بسیار بر محمّد و آلش صلوات بفرستد، چرا که صلوات گناهان را نابود و ریشه کن می ‌کند."

 

ذکری که گناهان کبیره را محو می کند

همان گونه که اعمال صالح و نیکوی انسان به واسطه برخی گناهان حبط و تباه می‌شود، بعضی از اعمال نیک نیز سبب از بین رفتن گناهان می‌گردد. در قرآن و روایات راه‌ ها و مصادیق فراوانی ذکر شده که موجب از بین رفتن گناه و آثار و عوارض آن، بلکه تبدیل سیئات به حسنات می‌شود. از مجموع آن ها این مطلب به دست می‌آید که ایمان و عمل صالح و توبه و ترک گناهان کبیره، مطمئن‌ ترین راه از بین بردن گناهان گذشته و جلب محبّت الهی است.

 صلوات؛ کفاره ای برای گناهان

یکی از این اعمال صالحی که اثر پاک کنندگی و نیز جایگزینی را دارد صلوات بر محمد و آل محمد است. در بیانی امام رضا(علیه السلام) می‌فرماید: «من لم یقدر علی ما یکفّر به ذنوبه فلیکثر من الصلوة علی محمّد و آله فانّها تهدم الذّنوب هدماً؛ کسی که توانایی بر چیزی که موجب محو و آمرزش گناهان او شود ندارد، پس بسیار بر محمّد و آلش صلوات بفرستد، چرا که صلوات گناهان را نابود و ریشه کن می ‌کند.» 

در زیارت جامعه کبیره می خوانیم: «وَ جَعَلَ صَلَوَاتِنَا عَلَیکمْ وَ مَا خَصَّنَا بِهِ مِنْ وَلَایتِکمْ طِیباً لِخَلْقِنَا وَ طَهَارَةً لِأَنْفُسِنَا وَ تَزْکیةً لَنَا وَ کفَّارَةً لِذُنُوبِنَا»: خدای متعال صلوات ما را بر شما قرار داد و ولایتی که از شما به ما عطا کرده، این را مایه طهارت جان ما و طیب شدن و پاکی و گوارایی خلقت ما، طهارت نفس و عامل رشد ما و عامل تدارک خطاها و گناهان ما قرار داده است؛ این آثار صلواتی است که در بیان امام هادی علیه السلام ذکر شده است. "کثرت صلوات ریشه گناه را از وجود آدمی می کند. اگر خدای نکرده حسد موجب شود انسان غیبت کند، اگر خودپسندی و عجب باعث شود انسان دیگران را تحقیر کند، کثرت صلوات ریشه این گناه که خودپسندی، عجب، غرور و تکبر است را می خشکاند؛ این خاصیت صلوات است." 

سؤالی پیش می آید که چگونه صلوات طهارت نفس به همراه دارد؟ چرا ما وقتی صلوات می فرستیم نفسمان از شرک، گناه و صفات رذیله تطهیر می شود؟ چرا صلوات مطهر جان انسان است و او را تطهیر می کند؟ خاصیت صلوات است که ما را به سرچشمه طهارت وصل می کند؛ طهارت مختص نبی اکرم و اهل بیت است. در آیه تطهیر می خوانیم: «إِنَّمَا یرِیدُ اللَّهُ لِیذْهِبَ عَنْکمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیتِ وَ یطَهِّرَکمْ تَطْهِیرًا» تطهیر یعنی هیچ ناپاکی در پیامبر نیست و اخلاص محض است."

نکته آن این است "وقتی آب قلیل است مثل یک لیوان آب اگر نوک انگشت شما نجس شود به آن بزنید، باید آن را دور بریزید نجس می شود ولی همین یک لیوان آب وقتی به اقیانوس ها وصل شود شما دست نجس تان را هم به آن بزنید پاک می شود. این خاصیت صلوات است که ما را به سرچشمه طهارت وصل می کند؛ طهارت مختص نبی اکرم و اهل بیت است. در آیه تطهیر می خوانیم: «إِنَّمَا یرِیدُ اللَّهُ لِیذْهِبَ عَنْکمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیتِ وَ یطَهِّرَکمْ تَطْهِیرًا»  تطهیر یعنی هیچ ناپاکی در پیامبر نیست و اخلاص محض است."

ما چگونه پاک شویم؟

در صلوات شعبانیه که ظهرهای ماه شعبان خوانده می شود، بعد از ذکر صلوات می رسد به «وَ عِصْمَةِ الْمُعْتَصِمِین» هر کس معتصم به امام شد پاک می شود و دیگر نجس نمی شود؛ اگر همه عالم طرف او آیند بجای اینکه او را نجس کنند او آنها را پاک می کند.

پیامبر (ص) و اهل بیت(ع) سرچشمه طهارت هستند؛ چون معتصم به خدا هستند؛ در روایت آمده است: «المُعتَصَمُ بِالله أن جَمِیعِ‌ مَحَارِمِ‌ اللَّه». معنی معصوم این است؛ فرمود امام معصوم است یعنی معتصم بالله است کاری را که خدا نمی پسندد به خیال او هم نمی آید، طهارت محض است.

معصوم، مطهر و سرچشمه طهارت هستند و هیچ چیزی غیر از خدا در وجودشان نیست. بنابراین اگر کسی متصل به معصوم شد معصوم از آن حقیقت توحیدی که به او داده اند، از آن شراب طهور به او می نوشاند؛ وقتی اهل ولایت از دست امیرالمومنین یک جام می گیرند همه وجودشان طاهر می شود، هیچ غفلت و شرکی در وجودشان نیست مانند سلمان می شوند. این همان معنی صلوات است؛ بنابراین صلوات یعنی به معصوم متصل شدن. پی نوشت: 1- ترجمه المیزان، ج‌15، ص: 336 2- طارق/ 9 3- ترجمه المیزان، ج‌15، ص: 336 4- سفینه البحار، ج 2، ص 50، به نقل از شرح و فضایل صلوات اثر احمد بن محمد الحسین اردکانی، ص 24. 5- بیانات آیت الله محمد مهدی میرباقری 6- احزاب/٣٣ 7- بیانات آیت الله محمد مهدی میرباقری

«ویکی شیعه»

 

در همین رابطه بخوانید: دعای سی و یکم صحیفه سجادیه، دعای ویژه توبه

 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶۳
در انتظار بررسی: ۲۰
انتشار یافته: ۲۰۸
تابی خیالمون راحت باشه؟!! تضمینی کار میکنه دیگه!! بریم پی گناهان کبیره؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
مطمئنی گناه کنی فرصت داری این ذکر رو بخونی در حین گناه نمی میری؟
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
افراد هرهری مذهبی مثل تو همیشه دین رو به مسخره
میگیرند
« ثم کان عقبه الذین أساءوا السوأی أن کذبوا بآیات الله و کانوا بها یستهزئون.. سوره روم - آیه 10 »
رویا
| Sweden |
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
خخخخخ
بی نام
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
منظور این نیست که برید گناه کنید و این دعا مجوزی برای گناه نیست،بلکه منظور اینه که توبه کنید از گناه و برای پاک شدن این دعا رو بخونید
اخه مگه ممکن هست همچین چیزی. یعنی اینکه چهار هزار گناه کبیره در روز انجام بدی . و 10 بار این ذکر رو بگی . اون همه گناه بخشیده میشه . برای یه گناه کبیره شاید مجبور بشی کل عمر رو توبه کنی و دعا کنی . حدیثهایی که سندیت قوی ندارن لطفا نزارید . باعث گمراهی میشه. چون طرف میگه هر چقدر خواستم میرم گناه می کنم اخرش میرم با یه دعا پاک می کنم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
سلام . فراموش نکنید همه این نوع ادعیه یک پیشفرض
" قرآنی داره . " خداوند فقط از پرهیزکاران قبول می کند
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
این چنین نیست که باگفتن هرکلمه گناهان ادم به این راحتی پاک بشه شما وقتی چیزی را ازقلبت خالصانه ازخدا می خواهید برات به لحظه اجابت میکنه ولی کار راحتی نیست لیاقت مخلصانه میخواه
بزدانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
سلام ، دوست عزیز خدا دعا و ذکر اون اشخاصی رو قبول میکنه که ازشعف دل وجان و بطور واقعی از گناه توبه کرده باشن ودیگه سمت گناه نرن . وگرنه نظرسما درسته
ط ج
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
با کمال احترام این ذکر در مفاتیح الجنان آمده وصاحب این مجموعه تمام احادیث رو با دقت جمع آوری کرده وبسیاری از آنها رو که سندشون ضعیف ثبوده رو نیاورده تمام احادیث ین مجموعه صحیح هستند
شهروند
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
البته بایدبه رحمت الهی امیدواربودولی اینطورنیست که عمدابری گناه کنی بعدده مرتبه این ذکر رو بخونی که بخشیده بشی این ذکربایدهمراه توبه باشه یعنی بعدش دوباره نیت گناه نداشته باشی باخواندن این ذکرهمراه باتوبه انشاءالله خداوندهم میبخشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
این کلیات ذکر است نه اینکه کناه کبیره انجام بدهید بعد با خواندن این ذکر روی آنها پاک کن بکشید اول از همه توبه باید کرد بعد باید دنبال پاک کن گشت اینکه الان فهمیدی بگی خوب میرم هرکاری دلم خواست انجام میدهم وبعدش با این دعا درستش میکنم نخیر به این صورت هم نیست ماده تبصره زیاد داره که بعداز توبه تازه پیدا میشود
ناشناس
| Germany |
۱۸:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
دعانویس خوبی اینو نوشته شک نکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
ناشناس ۳:۵۰ خیلی توضیح خوب و جامع و کاملی بود ، ازتون بسبار سپاسگزارم،بخصوص اون قسمتش که گفتید مثال پاکن رو بعد از توبه گردن، و توبه کردن واقعی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۰۷
این دعا تو مفاتیح هست پس سندیت داره در ضمن یادمون نره توفیق دعا کردن و استغفار به هرکس داده نمی‌شد
نرگس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
هرگناهی در صورت توبه قلبی بخشیده میشه حتی شرک،این وعده خداست.اما دوست عزیز توجه کن توبه وپشیمانی قلبی نه فقط لفظی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۹/۱۱/۲۹
اره ممکنه البته اگربه خدااتقلدداری
سلام
اعرابش زیاد اشتباه دارد
آقا من یک کاسبی هستم که خیلی تاکنون دزدی کرده‌ام. سر مردم هم کلاه گذاشته‌ام. گرانفروشی هم کرده‌ام. این کاری که شما فرموده‌اید را انجام بدم حله؟ همون رهایی از فشار قبر و وحشت قیامت هم برام کافیه. ممنون.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
همون پیامبر به ما آموزش دادن که حق الناس مسئله ش کلا متفاوته .
سید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
این دعا ها ب این معنی نیس ک شما بخونی ولی بازم ب کار های اشتباهت ادامه بدی ... یا باید کاملاً توبه کنی و دیک اون کارارو انجام ندی یا اگ میخوای بازم ب همون منوال قبل ادامه بدی این دعاها اثری نداره و فقط داری سر خودتو شیره میمالی و کاری از پیش نمیببره ... بنابراین باید توبه کنین و دیگ ب قبل برتگردید و کارهارو‌مجدد انجام ندید وگرنه باز همون اش و همون کاسه ... ادمی ک دانسته گناه میکنه خیلی عذابش بیشتر از کسیه که جاهلانه کاری رو انجام میده ... حالا دیگ خودتون کلاه خودتونو قاضی کنید .ان شاءالله ک خدا میبخشه .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
شما حق الناس کردین و حق الناس رو خدا نمیگذره مگر اینکه به خودتون ظلم کرده باشین و آسیب زده باشین در اونصورت اگر توبه کنید و دیگه به اون گناه برنگردین خدا میگذره و میبخشه ان شالله چون از حق خودش میگذره ولی از حق دیگران نه
حامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
نکته مهم این دعا اینه که کسی که عمدا این گناهان را انجام بده و از کرده خود واقعا پیشمان نشده باشد و قصد جبران و ترک اون را نداشته باشه اصلا قادر به انجام این عمل نمیشه یعنی این توفیق ازش گرفته میشه شما خودت می تونی امتحان کنی ببین میتونی هر روز روزی ده بار با توجه این دعا را بخونی؟
او
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
خیر حل نیس چون حق الناس کردی
تا مردمی که سرشون کلاه گذاشتیو راضی نکنی خدا هم ازت راضی .. نمیشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
نخیر اینطور نمیشه تا زنده هستی با کمک به دیگران جبران کن این همه ادم نیازمندوگرفتار
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
نه گلم برای حق الناس هیچ دعای اثر ندارد جز حلالیت از طرف
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
گناهان حق الله ممکن است بخشیده شود اما گناهان حق الناس بخشیده نمیشود و باید پول مردم رو برگردانی
علی محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
خیر بزرگوار گناهان حق ناس با حلالیت طلبیدن و رد مظالم بخشیده میشه اگر واقعا اینطور گرفتاری داری بیشتر در مورد حق ناس مطالعه کن اینه جدی میگم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
اون کاری که شما کردی حق الناسه و حق الناس رو خدا
نمی بخشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
سلام این دعاها برای گناهان فردی است نه حق الناس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۸
بشین که خداببخشه به همین یه دعا
شماباید همه روراضی کنی
کلاهاییوکه سرشون گذاشتی ازروی سرشون برای وراضیشون کنه
بعدبیای ازخدابخوای ببخشدت
قائم
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۶/۱۰
سلام
بحث حق الناس جداست رفیق. حتی شهید هم در حساب وکتاب آخرت حق الناس ازش سوال میشه.
در پی حلالیت باش اگه نشد رد مظالم بده.
ما به خودمون رحم نکنیم از مسئولین چه انتظاریه؟!!
حتی تصور این موضوع هم ناممکن است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
گناه رو تکرار نکن.. درصدد جبرانش باش.. حق الناس فقط با ادای دین جبران میشه...
ط ج
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
مانباید با تصوراتمون قیاس کنیم سخن معصوم رو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۵:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
حق ناس اصلا بخشیده نمیشه مگر با حلالیت تک تک افرادی که سرشون کلا گذاشتی
زهره
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
جناب شاید کارایی که شما فکر می‌کردید کارهای خوبتونه اونا هم جزو گناهان بوده است که شما خبر نداشتید شاید شما روزی یک میلیون گناه می کردید و این ۴۰ هزار تا شامل این چیزهایی که مطرح کردید نباشه تو متن نگفته همه گناهان آمرزیده میشه
يعني هر گناه كبيره ايي انجام بديم و اين ذكر را بخوانيم مشكل حل ميشود . حالا فهميدم كه اين همه مسئولين كشور از انواع و سطوح و رده مختلف اين همه فساد مي كنند و خيالشان هم راحت است به خاطر اين دعاست.
معنی و مفهوم اسمانی و زیبایی داره ، ممنون تابناک.
پاسخ ها
ریحانه
| Germany |
۱۹:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۸
مطمئن باشید هر کسی نمیتونه،از این جور دعاها
روبخونه
به همین خیال هم باش!
هر گناهی که توش مداومت باشه با اینکه میدونیم گناه کبیره است نعوذبالله و مخصوصا حق الناس چطور با یک دعا رفع میشه؟ مگر با جبران و ردِّ مال و توبه و دیگه ادامه ندادن به اون گناه و طلب حلالیت و بعد دعا
و به شرط اینکه * از خود خدا کمک بخواهیم برای جبران و پاک شدن از اون گناه که خدا حتما کمکمون میکنه ناامید به لطف و کرم پروردگار نباشیم *
زحمت به خودتون بدید به تفسیر احادیث وروایات مراجعه نمایید همه احادیث وروایات صحیح ولی اصل اون شروط هستند این معنی ظاهری الفاظ است خواندن آنها بدون شک بی ثواب نیست اما یقینا این نیست که شما هر اعمالی انجام دهی با یک یا ده بار خواندن همه گناهانت پاک شود اگر با حضور قلب بخوانی آنهارا در زندگی بکار بگیری یقینا گناه کبیره نمیکنی به شرط آنکه لق لقه زبانت نباشد وحتما میدانید که حق الناس جای خود را دارد باید حقش رد بجا بیاوری از کسانی که در حقشان ظلم کردی حلالیت بطلبی آنوقت حق الله وحق النفس راامید به آمرزش داشته باش
باسلام
عزیزان هردعایی شرایط حتمی دارد،
اینطور نیست که به محض خواندن
کارتمام شود.
لطفاً توجه کنید...
اینکه ما گناه کنیم و بعدش دکری بگیم به امید بخشش اصلا پذیرفته و عقلانی نیست.
همه اذکار و ادعیه برای زمانی هست ک ما از سر نااگاهی گناهانی مرتکب شده ایم و قصد توبه واقعی داریم. در صورت توبه واقعی و تکرار نکردن گناهان خدا وند امرزنده و مهربان است. در غیر این صورت ذکر و دعا تاثیری نداره
ممنون و تشکر از اینکه به فکر اعمال آخرت دیگران هستید ، ولی این برای کسانی خوب است که ندانسته منجر به گناه بشوند نه آنهای که بیایند خودشان مجبور به دروغ و گناه بشوند و بعد بیایند سراغ دعا و توبه ،. خداوند همیشه بخشنده مهربان است
اول نشتن صحیح آیه رو یادبگیربعد.......
این مال کسایی هستش که واقعا میخوان توبه کنن یک بار برای همیشه.
معنیش خیلی قشنگه
د دی حق الناس و حق الناس با توبه حل نمیشه
خیلی خوب بود ممنون
عزیزان منظور گناهان بین خدا وبنده خداست نه حق الناس البته عده ای حق الناس را فقط مادیات می‌دانند. درصورتی که غیبت ونگاه بدهم حق الناس است سنگ جلوی پای مردم انداختن هم حق الناس است
با سلام خدمت کاربران محترم ( ناشناس 16:54 و فرزین )
اینکه در ثواب یک دعا گفته میشود چهار هزار گناه کبیره بخشیده میشود صحیح است به شرط اینکه دعا به استجابت برسد . برای استجابت دعا شرایطی لازم است که مهمترین آن هماهنگی قلب و زبان و جوارح دعا کننده است . اگر به مفاهیم همین دعا خوب دقت بفرمائید و فرض را بر این بگذارید که دل و زبان و جوارح دعا کننده در هنگام دعا یکی باشد آنگاه دعا کننده نه حق کسی را ضایع میکند و نه با اتکاء به خواندن این دعا ؛ در دریای گناه خود را غوطه ور میکند آنگاه بخشیده شدن گذشته سراسر گناه او ( به شرط ادا حق الناس ) تنها قطره ای از دریای رحمت پروردگار مهربان است
ضمنا اعدادی مثل چهار هزار به نظر میرسد برای بیان کثرت باشد نه دقیقا عدد چهار هزار ؛ مفهوم آن این است که تمام گذشته گنهکار بخشیده میشود ( با شرایطی که ذکر شد ) و این یعنی هیچ گناهکاری حق ناامیدی از رحمت بیکران او را ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۳۱
تو مگه خدا هستی؟
سلام صبر خدا میکنه
من انقد یک چای داق که فکر کنی و صبر کتی
اسان نمی گذرم..
سلام باوره امکار نکن
باور همونه
سلام درود بر حضرت مهدی.
من فقط می دانم حساب حق الناس از بقیه چیزها جداست.شامل اون نمیشه.
رد مال نامشروع ورضایت از کسی که به او ظلم کردهاید یا مالی از کسی بر گردنتان است اولین قدم توبه است وانگاه خواندن دعاهایی که برای برطرف کردن اثر روحی وایجاد ارتباط باخدا ودرمصیر حق قرار گرفتن است
کسی که این معانی را بفهمد گناه تمی کند
مطمئن باشید خواندن چنین دعاهایی توفیق می خواد و گناه گاهی اونقدر قلب رو سیاه می کنه که اجازه نمیده انسان بتونه با حضور قلب اینچنین با خدا راز و نیاز کنه کسی که بتونه روزی ده بار این دعا رو با توجه به مضامین عالی اون بخونه خود به خود دیگه به سمت گناه نمیره
بعد دقیقا چرا باید اعتراف کردن به گناه در مقابل کشیش و بخشیدن گناه بگیم این کار رو نمی کنه ؟!
به نظر من که توبه واقعی و راضی کردن کسی که در حقش گناه کردیم (خدا و یا مردم)باعث بخشش میشه
عالی ممنون بازم از این دعا ها بفرستید
هرکس زاتش هرچی باشه همونه .
شاید بتونیم با ظاهر خلق خدا را گول بزنیم اما اون که از همه چیز ما باخبره خداوند یکتا وبلند مرتبس.
خداوند توبیه توبه کاران را میپزیره اما بشرطی که توبه از نوع توبه نستو باشه.
«صدباراگر توبه شکستی بازعآ»
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام.. گناهانی که حق الناس باشه رو خدا نمیبخشه مگر اینکه طرفی که در حقش ظلم شده به هر طریقی راضی کنیم حتی شهید هم گناه حق الناس به گردنش باشه بخشیده نمیشه جز راضی کردن طرفی که حق الناس و ظلم در حقش شده ... نمیدونم چقدر این دعا دارای سند معتبر هست ولی بنظر من گناهانی که حق الله هست خدا از حق خودش بگذره البته با توبه و گرنه حق الناس که با این دعاها بخشیده نمیشه
با سلام . اول خداکند بسیار بخشنده و مهربان است و بخاطر عشق بهشون دروازه توبه رو براشون باز ءذاشته و اما .... در جواب دوستمان که گفت دزدی کرده و کلاه برداری .... این زمانی قابل گذشت خواهد بود که شما تمام اون کسایی که اینکارارو باهاشون کردی پیدا کنی و ازشون حلالیت بگیری حالا یا با جبران خسارت بهشون یا گذشتشون از اعمالی که در حقشان کردی شما باید تمام سعی و تلاشتون رو بابت پیدا کردن آنها کنید و اگر چنین کردید و نتوانستین پیداشون کنید یا بیادشون بیارید و غیره...‌ خداوند آرحم الراحمین چون از نیت و تلاش شما آگاه بود نتیجه انشالله در روز حساب در مواجه شما و آنها اگه حق ناس هاشون رو طلب کنند خداوند بخاطر آن که در دنیا تلاشتان رو برای جبران کرده اید خود ضامن و ادای حق نسبت به آنها خواهد کرد و آنها رو راضی خواهد کرد در نتیجه بحث حق ناس با بحث گناه کبیره خیلی متفاوت هست ... و اما گناهان کبیره هم زمانی قابل بخشش خواهند بود که شما نیت بکنید که دیگر چنین گناهی رو تکرار نخواهید کرد و اگه چنین کردید انشالله از رحمت خداوند شاملتان خواهد شد و فکر نکنید که هی گناه کنید و بیاید این دعا رو بخوانید تموم میشه نخیر عزیزان از این خبرا نیست .... سعی کنید در مورد هر بحث یا حدیثی اول یه تحقیقی کنید بعد سوال چنینی بپرسید ... یا الله یا سبحان
حق مردم را خوردن با هیچ دعایی و هیج نوع عبادتی و حتی حج رفتن،بخشیده نخواهد شد،چون تأثیر آن بر زندگی مظلومین ،جبران ناپذیر است.
مگه نمی دونید روایات داریم کناهانی که حق الناس هست به. جز دعا واستغفار نیاز به جلب رضایت فرد هم داره. پس با توجه به رویاتی که خدا حق الناس رو نمی بخشه این دعاها در مورد گناهان. دیگر است البته با دعا کردن شاید. خدادل طرف رونرم کنه وشما رو ببخشه.
ن عزیزم ن اینکه هزارگناه بکنی بعدشم بایه دعا همه چی درست میشه ودوباره بری گناه کنی ودعابخونی.... کلا رسم محو گناه توبه هست..
تا نگردی آشنا زین پرده رمزی نشنوی
مثل هر عملی که به شرط تقوا پذیرفته است ، این دعا نیز که صحیح است و خللی در بیان آن نیست ، نیز به شرط تقوا اثرگذار است .
تقوا یعنی مراعات خدا را کردن ، حضور ناظر محترم را در نظر داشتن .
پس من این دعا را اگر به شرط تقوا بخوانم به کرم کریمانه ی کریمان عالم ماثر است ، یعنی بنای مخالفت با خدا را ندارم و همواره رضایت و نارضایتی اش را در نظر دارم ، یعنی کلید بندگی که ولایت امیرالمومنین علیه السلام و اولادشان است را در دست دارم ، اما اگر بنا به فراموشی و کم دقتی زود خشمگین شدم ، قضاوتی اشتباه کردم ، تنبلی داشتم و هزاران خطایی که از بنی بشر به سهو سر می زند از من نیز سر زد ، دل خوش دارم به این دعای زیبا و مدام خود را به خداوندگارم می سپارم که مرا در هول و هراس های دنیا و آخرت مدد رسان باشد و کم کم ان شاالله به مدد این دعا با توجه بیشتر به حضرتش ، گناه و خطا از من نیز کمتر صادر می شود .

کاش خدای کریم را با نگاه سطحی و تنگ بشری خود مقایسه نکنیم .

سپاس از عنایت
بیان این اذکار همراه با اعتقاد قلبی، سد محکمی در برابر انجام گناهان کبیره خواهد بود
این یک کلید است.بعضی ها با یک بار کلید انداختن همه اون گناه کبیره شون پاک میشه...یکی بار صد بار انداختن هیچ اتفاقی نمیوفته..همه چی بستگی به نیت شما داره..یکی از عوامل بخشیده شدن پشیمونی واقعی فرد و اراده برای جبران و عدم تکرار گناهشه..با شرایط بالا انجام بده.انشالله که ههمون بخشیده میشیم..ان شاالله
مطمئنيد؟
تابی جان این چیزها برای مردم امروز دیگه نخ نما شده...کسی که حق مردم را بخورد و به مردم ستم کند(حق الناس) حتی خداوند هم قادر به بخشش او نیست چه رسد به این چیزها..
عزیزان هر کسی لیاقت خواندن دعاهایی که باعث شستن گناهان میشه رو پیدا نمی کنه و این یک مساله قطعی و یقینی است.
دوم این که قطعا برای گناهان کبیره ای که شامل حق الناس میشه ابتدا باید حقوق مردم جبران بشه و سپس ذکرهای استغفار که البته همین دعاهای استغار هم باید از صمیم قلب و به نیت ترک دایمی گناه باشه وگرنه در حدیث داریم که کسی که فقط با زبانش ذکر استغفار میگه در حقیقت خودش رو مسخره کرده
سلام .دوستی دارم که مدام میگه بی هدفی اسلام وشیعه رو نابود کرد.توضیحات این دعا رو که خوندم پیش خودم گفتم مگه همچین چیزی میشه وشروع کردم به تایپ هرچه نیش وکنایه ازبابت آنچه فقط درقبالش نمیدانم منصفانه ترین جواب بود.یه باردیگه متن رو که خوندم جملات ‍‍‌‍‌‍حضورقلب ‌‌‌‌‌‌‌‌‌وقرب الهی همچون تلنگری بود برای این بنده سرتاپا گناه.آنجا که حضور ❤️ باشد و هدف قرب الهی مبارک زمانی ومکانیست که انسان اصل خویش باز یافته ونه تنها گناه کبیره که جزئی ترین مسائل جدایی از ملکوتش راهی به روح وجسم برترین مخلوقش ندارد وچه شکرسخنی از لبان آن حافظ كتاب آسمانی و زبان عالم غیب
من ملک بودم وفردوس برین جایم بود
آدم آورد دراین دیر خراب آبادم .
بار دیگه که دوستم رو دیدم ازش می‌خوام لطف کنه به جای کلمه بی هدفی کلمات سطحی نگری وقضاوت عجولانه رو جایگزین کنه وهر روز مخاطبم قرار بده که سطحی نگری وقضاوت عجولانه اسلام وشیعه را نابود کرد. .
باسلام

دقیقا اشاره شده با اخلاص باشه.کسی که از روی عمد گناه میکنه یعنی اخلاص نداره واینکه خودش پشیمون بشه
خیلی هم عالی
با سلام
این حدیث از چه کتابی است؟
اذکار واوراد زمانی تاثیر دارند که قلب ما ، نیت گناه نداشته باشد. اگر کسی توبه خالص کند دیگر نوبت به این اذکار نمی رسد. توابین حقیقی، همه گناهانشان به اعمال صالحه (حق الله) تبدیل می شود ولی در صورت حق الناس داشتن باید با کسانی که حقوق آنها در گردن ماست تسویه کرد. اگر قرار باشد کسی با خروارها گناه این ذکر را بخواند و دوباره روز گناهکاری را از نو شروع کند که با سایر احادیث جور در نمی آید. این حدیث اگر صحیح و معتبر باشد، برای کسانی است که 1.در حال مراقبه اند وسعی می کنند گناه نکنند ولی ممکن است ناخواسته گناهانی حتی کبیره انجام دهند 2.از گناهان توبه کرده اند و پشیمانند.و حق مردم در گردنشان نیست.
بزرگترین ذکر برای بخشیده شدن گناهان از نظر ایت الله بهجت ترک گناه و معصیت بود.گفتن ذکر بدون تقوا اثری ندارد.
دوستان کسی که دعا میخونه و میدونه که چنین دعایی وجود داره و با شروع به خوندنش دیگه گناهی انجام نمیده و همون مفهوم توبه رو میرسونه. مثل کسی که نماز می خونه که ادم رو از فحشا و منکر باز میداره و اونم نماز کامل و با یقین و توجه و عمل به اون چیزیه که میگیم. یعنی کسی که گناه کبیره رو انجام میداده و شروع کنه توبه نمیتونیم بگیم حتما چون خدا خودش قاضیه و حکم می کنه، ولی گناهاش کم کم شروع میشه به کمرنگ شدن و شکل بهتری می گیره انسان و خدا هم به واسطه همین تغییر مثبت تا اونجایی که راه داشته باشه میبخشه وگرنه اینا همه برا ما هستند
سند حدیث در پایین صفحه ذکر شده.(خدا وند غفور ورحیم است ودنبال بهانه است تا بندگانش را ببخشد.اونوقت یک عده کو تاه نظر بخشش خداوند رو با خودشان مقایسه میکنند...
سلام. خدا بندگانش دوست دارد و همیشه فرصت استغفار وبرگشت به آنها می دهد ، اما این نیست که گناهان را ببخشد و ما تکرار کنم . این بخشش بشرط عدم تکرار گناه . خداوند انشاء الله گناهان همه
بندگانش را ببخشد . آمین .
اگر این دعا را با مفهومش بفهمیم وتعقل کنیم دیگه خجالت می کشیم گناه کنیم این کار جلوی گناه را می گیره با تکرار وحدانیت خداوند به خلوص وترک محرمات می رسیم
خداهمه رامیبخشد فقط حق الناس رانمیبخشه.
بنده فروشنده هستم بسیار با دروغ گفتن و ترفند مخ مشتری را زدم و جنس بنجلم بهشون فروختم غیبت هم که مثل نقل نبات از دهنم میریزه گناه کبیره کلا زیاد دارم حالا این دعا را بخونم روزی ده بار اوکیه چهار هزار برای یه سالم میره بنظرتون یه هفته بخونم در سال چطوره
سلام انسان هیچ وقت نباید ارلطف خداناامید باشد.گناهان بسیار زیادند و گناهان کبیره هم کم نیستند دروغ، تهمت ظلم، رعایت نکردن حقوق دیگران و... وحق خدا که شامل شکر گذاری از نعمت های که به ماارزانی داشته. انجام واجبات وترک محرمات و. .. می باشند هرزمانی که توبه ی واقعی کردی وقصد برگشت رانداشته باشی ان شاءالله که مورد قبول خداوند قرار می گیرد
سلام یکی این ذکر و ب آقای روحانی و دولت تدبیرش برسونه
سلام
۱. ایت اله بهجت : گناه نکنید اگر گناهی مرتکب شدید سعی کنید مربوط به حق الناس نباشد اگر حق الناس بود در همین دنیا جبران کنید. اونطرف کار سخته
۲.مرحوم دولابی : از گناه دیگران ناراحت نشوید کسانی ک گناه میکنند هنوز به بلوغ نرسیده اند
بلوغ معنوی
حق الناس
اینقدر الکی نگید . اعتبار خود را مخدوش نکنید . ظلم و ستم کنی حق مردم را بخوری با ........حل میشه!!!!!!!!!
من خیلی دزدی کردم حالا چطوری همه آنهارا که نمی شناسم پیدا کنم و حلالیت بطلبم
این با قرآن منافات داره توی قرآن گفته خدا بسیاری از گناهان رو می بخشد جز شرک را و حق و ناس هم فقط درصورت جبران نه با دعا کردن ودرواقع این برای ظلم و گناهها ی فردی هست که می گه به بندگان م که در حق خود اسراف کردند بگو من توبه پذیر و مهربانم پس به من ایمان بیارند وتوبه بدون بازگشت به گناه داشته باشند وخدا توبه کسانی رو که از روی نادانی مرتکب گناه شدن می بخشه نه کسی که گناه می کنه بعد نزدیک مرگ بگه توبه کردم پس احادیث گمراه کننده نذارید که باعث افزایش گناه و بستن در خیر می شید وضعیت امروز ایران هم بخاطر همین بدعت های دروغین و تحقیق نکردن و اندیشه نکردن مردم هست.
درمیان عامه مردم این باورغلط وجوددارد که خداهمه گناهان رامیبخشد الا حق الناس باید بگویم طبق نص صریح قرآن مجیدکه درسوره نساامده ودوبارهم تکرار شده خداهمه گناهان رامیبخشد الا شرک رامعنی آن این است که هرگناهی که کرده ایم امیدبخشش هست ولو اینکه توبه نکرده باشیم امادرموردشرک هیچ امیدی به بخشش وجود ندارد ....اهل ایمان بهتر است دقت بیشتری کنن وسخن علی علیه‌السلام درموردشرک رابخوانند
پس اختلاس گرها و مال مردم خورها همیشه این دعا ورد زبونشونه که از حساب و کتاب یوم القیامه خیالشون راحته.ولی طبق قانون بازتاب هر عملی که انسان انجام میدهد به خودش باز میگردد بطوری که حتی اگر ظلمی در حق یک درخت هم کرده باشه باید پاسخگو بوده و تاوان پس دهد.
برای فرد مسلمان کدام گناه کبیره ای هست که با حق الناس مرتبط نباشه؟هست ولی نه به اهمیت حق الناس!!!پس بهتر نگیم با خواندن این دعا چندهزارتا گناه کبیره بخشیده میشه چرا دوست دارین افراط و زیاده روی کنید بهتره بگیم باعث جلا و حضور قلب میشه
رحمت خداوند را نادیده نگیریم مگر من وشما این حدیث را فرمودید که نظر بدهیم حدیث درست ورحمت خدا واسعه است شرط وشروطی که شما فرمودید وجود نداردخود ذکر اثار فراوانی دارد یکی نرم شدن قلب وپاک شدن باطن انسان ازعوامل توبه وبازگشت از گناه خواهد بود بهشت را به بها میدهند نه به بهانه خداوند به دنبال بخشیدن بندگانش هست بندگان رابرای عذاب نیاوریده پس به دنبال بهانه برای بخشیدن می گردد
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۰۳:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۶/۰۱
شماآیات قرآن رانمیخوانیدواحادیث رامیخوانیدبیشترمطالعه کنید
سلام اگر کسی تصمیم قطعی به توبه بگیره خداوند متعال باو لطف کرده اول اینکه خالصانه توبه کنه سعی کنه آنچه از حق الهی مثل نماز و روزه وواجباتش را قضا کنه و سعی کنه اعمال زشتی که قبلا انجام میداده بطرفش نره و سعی در جبران کلرهای گذشته اش کنه در مورد حق الناس هرکه میشناسد حقش هرچه هست به او برگرداند اگر هم نمیشناسد با هماهنگی مرجع تقلیدش رد مظالم کنه ولز خداوند متعال خالصانه بخواهد که اورا ببخشد اگر این روال را پیش بگیره خداوند متعال توفیق دعا کردن و اعمال صالح را نصیبش میکنه مهم دل بشکنه و از تمام امور بد گذشته بدت بیاد و خداوند متعال را دوست بداری السلام
بسیار عالی خدا خیرتون بده دلم به آیندم روشن شد
جنابان فیلسوف بزرگ ملاصدرا گفته اگر روزی همه بشریت متحدشوندودیگرگناه نکنندخداوندهمه رانابودمیکندوخلقی دیگرمیافرینه تاگناه کنند معنایش اینه که محال محال است انسان گناه نکنه چون بدون گناه انسان معنی ندارد و همه خلایق فرشته میشوند و خلقت جبری میشه
اگه با یه دعا می شد گناه بخشید که پیامبران که معصوم بودن نماز نمی خواندند و هر لحظه ذکر نمی گفتن ، مال مردم خوری با هیچ دعا و هیچ شفاعتی بخشیده نمی شه الا با بخشش صاحب مال ولی گناهانی که به درگاه خدا انجام دادیم و با خودش طرفیم رو میشه با توبه و انجام اعمال صالح محو کرد توبه ای بدون بازگشت در پناه حق
امیدواری اینجاست ...اول شک و بعد پیداکردن راه درست . همین اندازه که انسان به چیزی غیر از قرآن شک میکند و حیران میشود ، نشاندهنده راه رستگاری است .
مطمئن هستم این نظرات نشاندهنده بلوغ فکری انسان امروزی است که دیگر حتی مثل هشتاد و چهارسال پیش مردم چشم بسته نیستند !
درستش اینه
اختلاس احتکا
هزاران میلیارد
باید بعد هر دردی ۱۴ بار گفته بشه تا بخشیده بشید
گناهان
دعا را باید با اعتقاد خواند و بعد از آن باید تغییر رفتار داد و آن گناه را مرتکب نشد. اگر دینی از مردم بر فرد هست، باید آن جبران نماید. توبه راهی برای بازگشت و خودسازی است.
و به راستی فقط خدا خدا خدا و هر چه بخواهیم فقط خدا خدا خدا. خدا مهربان و بخشنده و مهربان هست و برای من از مادر و پدر نزدیکتر و مهربان‌تر و بدانید هر کس با خدای خود دوست باشد هر دو جهان برایش به اطلاح کویت. من رفاقتم با خدا یه رنگ نبوده و هر چه خواستم اطاعت کرده ولی فقط بد خواه هیچ کس نبوده ام و چه بد که آدم دیر متوجه می‌شود. خدایا به عزت و بزرگیت و جلال خودت قسمت می‌دهیم از سر تقصیرات ما بگزر و شر دشمنان ما رو به خودشون برگردان
دردین اسلام هیچکس وهیچ‌چیزنمیتواندگناهانی چون حق الناس وشرک راباعث بخشش شود
گناه کبیره . حق الناس . گناه فردی و و و ...
هرگناهی بکنید به جز اطاعت خدا نماز نخوانید
فکر کردید خدا می بخشه نه این نیست که یهو عقلت سر را بیاد و وقت مردن توبه کنید نه
هر گناه به خودی خود یک حق الناسی در پی دارد
حالا حق الناس می خواهد مال یتیم باشد یا یک کلمه حرف ، حق الناس هایی داریم که کسی که گناه میکند روح آزرده می شود جسم هم همین طور چون باید اعتراف کند که شکایت هم خواهد کرد در برابر پروردگارت
آیا خداوند می بخشد ؟ توبه لازم نیست
به شرطی می بخشد که شما از هر لحاظ کار خطا تکرار نکنید بعد به فکر جبران آن خطاها باشید
مولای مان حضرت علی (ع) درست گفتند لازم نیست توبه کنید تکرار گناهانتان را تکرار نکنید
همانطور در قرآن آمده گمان میکنید ایمان بدون عمل می روید به بهشت
ایمان همان توبه است و تگرار نکردن خطاها است و عمل همان حق الناس هایی که بابت گناهان به وجود آمده در پی بخشش و افع روحی و جسمی و حتی از همنوع یا حیوانات است
شب و روز شما بخیر
هیچ وقت نمازتونو ترک نکنید اگه سروقت خوندین چه بهتر ولی اگه دیرتر شد بخوانید و خدای نکرده تارک نماز نباشید
سلام .
چرا با نوشتن این احادیث مشکوک اینقدر گناهان کبیره رو کوچک جلوه میدهید .
اگر هزار سال هم ذکر بخونی به اندازه سوزنی از حق اناس . حق موجودات و حق طبیعت از گردنتون ساقط نمیشه .
بیخودی مردم را به سمت گناه و تجری سوق ندید .
حکومتیها هم شاید دلشون به همین احادیث غیر معتبر و دوراز عقل گرم هست که اینقدر ظلم و اختلاس میکنند
سلام نظرا ت در صف انتشار کی بررسی میشه تا خبر داغ هستش نظر می تونه تاثیر گذار باشه وگرنه مرور زمان تاثیرش رو ازبین میبره. با سپاس
برای آدمهای پا به سن و پشیمان واقعی انشاالله کاربرد داره حالا نمیدونم هر روز تا کی باید این ذکر رو خوند یعنی تا پایان عمر؟ سپاسگزارم
بعید میدونم منظورشون گناه کبیره باشه. چون اگر میشد با یک ذکر گناه کبیره رو از بین برد که دیگه کبیره نبود! این حرفها برای کسانیکه آدم میکشن، زنا میکنن، تهمت میزنن یا قسم دروغ میخورن، بدجور راه باز میکنه.
درضمن برای دوستانی که میگن خدا همه گناهها رو میبخشه توصیه میکنم قرآن رو مطالعه بفرمایند تا بعضی چیزها رو اهمونطور که خدا فرموده متوجه بشن، نه جوری که عامیانه ادا میشه! یک نمونه دیگه اینکه مشرکین (حتی خودپرستها) از جهنم خارج نمیشن، بقیه هم اول عذاب رو تحمل میکنن، پاک شده، سپس بخشیده شده و وارد بهشت میشن.
پس قراره بخاطر گناه عذاب بشیم و بخشیده شدن بعد از عدالت خداوند هست.
خجالت بکشید با این ذکر ها و این حرف ها راه برای دزدی و بالاکشیدن راحت تر مال مردم باز می کنید
ایکاش خدا خدایی کنه و اینجا جواب کاملتون و بگیرید
خداوندمتعال خیلی بخشنده ومهربان وصبربسیارزیادی داره انسانی که توبه میکنه دیگه نباید گناه کنه هرچند که ما انسان ها توبه میکنم گناه هم میکنم ولی بازهم خداماهارومیبخشه ولی این وبدون که باراخری که توبه کردی دیگه گناه نکن خداوندبندهاشوخیلی دوستداره
ملت یه جوری راجع به خدا و بخشیده شدن یا نشدن گناهنمون حرف میزنن انگار خدان...
آخه این چیه به خورد مردم می دید
ببین چقدر الاف مثل من تو کشور داریم که نشستن دارن کامنت میدن
بعضی ها به بخشش خدواند هم حسادت میکنند چون فکر میکنند بندگی مشق شبه هر چی بیشتر بنویسی بیشتر نمره میگیری بزرگترین گناه کبر وغروره هیچگاه از رحمت خداوند نامید نشوید تا دم اخر مجاهد باشید این بنده خداها فکر میکنند خداوند وجبی نمره میده تلاشتونو بکنید دلشو بدست بیارید
نمیدونم چرا اینا همش برا مردم عادی ۰خوش بحال مسوولین کشورمون کلا پاک پاکن نیازی هم به دعا ندارن
چطور اینو میخونید
آخه اعرابش کامل نیست که
میشه راهنمایی کنید
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
سلام
ببخشید کجای حدیث یا کجای قرآن شریف آمده ‌که همچین دعای هست
سلام طبق دستور خداوند گناهان کبیره از جمله دزدی.قتل.زنا.حق الناس.جنایت تا زمانیکه صاحب حق نبخشد هر گز بخشیده نخواهد با هیچ دعایی و دلیل ان عدالت اللهی است که به صاحب حق اجازه داده حقش را بگیرد یا ببخشد و اگر با دعا بخشیده میشد خاکم ب دهن بی عدالتی الله میرساند در صورتیکه صفت مهم الله عادل بودن الله است
اقابزن بریم پی گناه این ذکرراهم روکاغذداشته باشیم هروقت اقاپلیسه جلومان گرفت نشونش می‌دیم ومرخص
عاااالی ,امیدبه خداوندبالاترین چیزهاست..#اللهم_صل_علی_محمد_و_آل_محمد_وعجل_فرجهم
عزیزان چون ماخود مرتکب غیبت ویاتهمت ویاگناهان دیگری میشیم باید هرروز خالصانه از خداوند تمنا کنیم که هرکس پشت سرماحرف زده تهمت زده بدگویی کرده حقمونو پایمال کرده ببخشه وخودمون هم ببخشیم تا دردنیای دگه مورد بخشش قرار بگیریم
واقعا که دیگه حرف رسول خدا رو قبول ندارین من این ایه رو تو مفاتی الصالحین هم خوندم
خدا بخشش با ما فرق میکنه عزیزان خیلیییییییی مهرررربونه ولی باید یه کم حیا کنیم ...خودمو میگم ..
ادب ادب ادب ادب ..
ادب بود حر حر شد
ادب بود ساحران صامری شهید شدن ..
ادب بود یعقوب صبر کرد ..
ادب بود ادب بود...
اعراب گذاریش خیلی بده
میگم پس اختلاس گراو کلاهبردارا با خیال راحت حق مردمو بالا میکشن مال مردمو میخورن پس دعای حل مشکل دارن خدا لعنتشون کنه انشالله خدا نباید از سر تقصیرات کسانی که مردمو به این روز انداختن بگذره
خدا می داند چه گنا های کبیره کردهم
واسه دزدی و دروغ و فساد هم اثر داره!
من خیلی ناراحتم خدایا منو بببخش اونقد پشیمونم از حرفایی که زدم که همش کارم غصه است
خدااایا قربونت برم جونی کردم دیگه هیچ وقت این حرف رو نمیزنممم فقط منو ببخش
فرازی از حدیث امام رضا علیه السلام :
کسی که از گناهی استغفار می کند ولی آن را انجام می دهد همانند کسی است که پروردگار خود را مسخره کرده است.
آقایان، حضرات، آقازاده ها، مسئولین رده بالا وسط پایین ، اختلاس گران، برادران قاچاقچی و..... همه چی ردیفه ،، مشغول باشید !!!
اولا پیامبر عزیز و امین فرمودن گناه نه جرم متاسفم از این همه نوشته که به تفاوت جرم و گناه اشاره نکردن در حالی که اصل مسئله این هست حالا ببینید چه چیزهایی جرم اند و چه کارهایی گناه گناهان را خداوند رحیم مبخشد ولی جرم را هرگز خداوند عادل نمیبخشد
آیا با انجام دادن گناهان کبیره همه ثواب محو می‌شود ؟! یعنی هرچی نیکی کردیم همه با انجام یک با گناه کبیره از بین میره وایا کفاره هم واجبه پرداخت باشه ؟!
إِنَّ اللّهَ یَغْفِرُ الذُّنُوبَ . خداوند همه گناهان را میبخشد الا شرک لازم به دکر است که خداوند تمام گناهان را میبخشد چون بخشش و رحنت خداوند مثل ما انسانها نیست. متاسفانه خوب خدا رو نشناختیم. خداوند از خودما نسبت به خودمان بخشنره تر و مهربان تر است
دعا یک تسکین قلب است وشما در آخرت مجازات گناهان کبیره و یا هر گناهی را خواهید دید ولی اگر توبه کنید و خالصانه دعا کنید در دنیا عقوبت کمتری شما را می کند و یا ممکن است عقوبتی نباشد البته به شرطی که توبه از عمق دل باشد و تکرار نشود ، این دعاها و امثال ان تاثیراتی اینچنین دارد نه اینکه شب بخوانیم و صبح بروید گناه کنید
تا
خدا هر گناهی رو میتونه ببخشه. چه حق النفس. چه حق الله. چه حق الناس. ولی در صورت توبه واقعی.نتوانستن در شان خدا نیست.در ثانی ناامید کردن دیگران از گناهان کبیره است و از کارهای شیطان
خدایا از گناهان همه را ببخشید
سلام
اگه شما توبه کنید بدون هیچ ذکری هر گناهی هم باشه به جز حق ناس و خیانت زن به مرد همه گناهان بخشیده میشه فقط با یه توبه و اینکه میتونید سه روز روزه بگیرید البته به شرطی که هرگز اون گناه انجام نشه
به نظرمن که این دعازمانی تاثیرخودشومی ذاره که ماواقعا ازته قلبمون پشیمون باشیم آخه تویی که می گی کلاه برداری کردی گرونفروشی کردی بروکه تاازته قلبت پشیمون نباشی همین آشه وهمین کاسه
یه سوال دارم؟؟
اگر تصمیم قطعی برترک گناه بگیریم خداوند همان حق الناس هم می بخشند .بخشش مخصوص خداست که صاحب همه عوالم هست.
این نظرکاملا داستانها این نوع ادعیه یک پیش فرض قرانی دارد: (خداوند فقط از پرهیزگاران قبول میکند)
عالیه
عالیه
رحمت خداوند بی انتهاست
کسی که میخواد گناه نکنه باید با اراده قوی
وتوکل به خداوند مهربان جلو بره
هیچ وقت از رحمت خداوند نا امید نشید
انشاالله خداوند همه ماها رو ببخشه بیامرزه از گناهمان بگذره..... الاهی امین.
خداوند بخشنده است اگر بخای تورو میبخشه
عالی بود
سلام وقتی با توبه مشرک هم امرزیده میشه چرا باید ناامید شد ایا به رحمت خدا شک دارید
من به نفس خودم ظلم کردم بخاطر فضای مجازی وترک نماز واین وسط حق چند نفرهم ضایع کردم اینقدر عذاب وجدان دارم که با هیچ دعا وقرآنی آروم نمیگیرم خیلی چیزها به خاطر نفس لوامه از دست دادم وجز عذاب وفکر وخیال وتحقیر شدن چیز دیگه دور وبرم نیست دوس دارم خودکشی کنم من پشیمونم وهرچی خدارو صدا میزنم صدامو نمیشنوه ازش التماس میکنم اگه بخشیدم یه ذره از فکروخیالم رو آروم کنه
از اونم نا امید شدم فکر میکنم توبه دروغه خدا نمیبخشه
من چکار کنم ک خدا منو ببخشه من خیلی گناه کردم
سلام ببخشید من یه دخترم که معمولا از سن 9سالگی به سن تکلیف می رم ولی من از راه خدا دور شدم من آدمی نیستم که بگم هرزگی کردم یا دزدی یا به کسی تهمت زدم یا حجاب مناسب نداشتم ولی من از وقتی به سن تکلیف رسیدم به وظایف خودم در مقابل خداوند کوتاهی کردم الا هم که 16سالمه و بزرگ شدم واقعا از کارهایم و گناه های خودم پشیمون هستم ولی نمی دونم چطوری این همه کوتاهی رو جبران کنم
سلام ببخشید من از وقتی که به سن تکلیف رسیدم به وظایف خودم در مقابل خداوند کوتاهی کردم الا هم که بزرگتر شدم و 16سالمه می خوام از خدا طب بخشش کنم و کاری کنم که گناه هایم از بین برن ولی نمی دونم چطوری
سلام دوستان عزیز زود زود توبه استغفار کنید بیاین سمت خدا
یه سوال
چطور میشه دیگه گناه نکرده ؟
همش سعی میکنم گناه نکنم ولی هردفعه بد تر میشه ☹
سلام وعلیکم خداوند همیشه بنده هایش را می بخشد
خدا خیلی مهربون من. گناه کبیر ه کردم دلم به خدا تنگ شده روم نمیشه توبه کنم. چون اینکارو کردم. باز خَطا کردم. ولی واقعا خدارو. دوست دارم. کاش بگذره از خطاهام.
من دختری نوجوان هستم و از وقتی که به سن تکلیف رسیدم تا الان گناه های کبیره میکنم که اصلا اونهارو به چشم نمیگیرم
نم
سلام ، هرگز توهیچ شرایطی حتی توغرق گناه هم ازرحمت وبخشش خدا مایوس وناامید نشوید ، نا امیدی از درگاه خدایکی ازگناهان است که شیطان دران لحظها انسان راوسوسه میکند که بااین همه گناه خدا ادم رونمیبخشه ، ولی خدا خودش توقران گفته تا لحظه ای که توبه کنید میبخشم .
سلام ۱۷ سالمه از خیلی وقت پیش خودارضایی میکردم و الان تازه ۲،۳ ساله متوجه شدم ک چی هست و هی میخوام ترک کنم اما نمیشه با این حال ب شدت تلاش میکنم برا ترک کردن ولی ی چیزی هست ک فکرمو درگیر کرده اینک خدا منو میبخشه؟ ب شدت اذیتم و کاری ک کردم پشیمون میشه جواب سوالمو بدین و اینک چیکار کنم تا بخشیده بشم
من یه ارزوی مهم دارم که مربوط به درونم میشه و هر وقت که نشانه های برآورده شدن دعا ظاهر میشه یه گناه شهوت جلوی پام میوفته طوری که نمیتونم در برابشرقاومت کنم و بعد هر اثری که از اجابت بوده محو میشه و همه چی بد تر از قبل میشه
سلام خسته نباشید،من برای دو بار تو مغازه محلمون رفتم بعد دزدکی یه خوراکی برداشتم ،حق الناس هم کردم حالا پشیمونم ،واس هر کاری هم که کردم توبه کردم که دیگه سمتشون نرم ...حالا برای طلب بخشش از مردم چیکار کنم آیا میتونم حضوری برم پیششون عذرخواهی کنم
سلام من خیلی توزندگیم گناه کردم بزرگترینشم زنابوده حالاپشیمونم شرمنده وروسیاهم نمیدونم چکارکنم توبه کردم ولی بازفکرمیکنم خدامنونبخشیده شمابگیدچکارکنم که این فکرکنورهاکنه؟
سلام خدا خیلی خیلی آمرزنده هست
خدت
خدا خیلی مهربونه
سلام دوستان در خصوص حق الناس چرا خدا نمی بخشه چرا همه ما از خودمون رای صادر می کنیم برادر من تمام انسانها دارای گناهان کبیره هستن فقط دزدی و کلاهبرداری کناه کبیره نیست بله دروق گفتن حسادت ووووو پس اگه خدا همه را ببره جهنم اصلا بشری به بهشت نمی ره فقط معصومین ع اقایون عزیز اگر از ته دل توبه کنی تا اخر عمر با خدا باشی تمام گناهانت بخشیده میشه وسلام
هان مشو نومید چون واقف نئی از سر غیب
منظور ازبخشش گناهانی هست که انسان با مرتکب شدن آن به خودش ظلم کرده نه گناهانی مثل حق الناس که با شهید شدن هم بخشیده نمیشه بعد خواندن این دعاها هم توفیق میخاهد که فقط کسایی میتونند بخانند که اول بتوانند خودشان را از منجلاب گناه بکشند بیرون
من الان ۱۲ سالمه و خیلی گناهان زیادی انجام دادم
از امروز به خودم قول میدم که گناهو ترک کنم
سلام من یه مدتی یه چیزی شنیدم که نمیخوام بگم و این باعث شد من خیلی گمراه بشم و بعد از اون قلبم خیلی خیلی سیاه شد
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
با سلام اگر گناه نکنیم که معصوم میشیم یا پیامبر یا فرشته، پس شیطان اینجا اومده چیکار
خدا خودت ما رو کمک کن که هرچیزی باعث ایجاد گناه میشه دوری کنیم و عاقبت بخیری مون رو خودت امضا کن الهی به امید خودت نه خلق تو...❤️
شماکه میگید چیکار کنیم تا خداوند متعال مارو ببخشه خداوند در سوره‌ی خودش گفته که آب بنده ی من اگر تو ۱۰۰ بار هم توبه کنی من تورو میبخشم ولی بعد از توبه نباید همان کار هارو انجام بدید
راهکار خوبه
سلام بر شما . بهترین ذکر برای پاک کردن گناه های کبیره چیست ؟
سلام .وقت بخیر.اجرکم عندالله.
سلام .عرض اادب .گناه کردم.من خلاف شرع کردم..شخصی ول کنم نیست.صدباارتوبه کردم نشدک ننشد.چ کنم خدایا.میترسم از عذاب خدای رئوف.العفو
خدابخشش
خیلی گناه کارم شب و روز به گناهانم فکر میکنم، در حق چندنفر، ظلم زیاد کردم ،
شرمندم، هر بار گفتم دیگه گناه نکنم، بعد گناه، خیلی خود خوری میکنم،همش میگم خدا مرا از گناهانم دور کن، اما خودم بازم تسلیمه شیطان میشم، خداوندا کمکم کن
منظور از این که خدا حق الناس هم میتونه ببخشه اینه که خدا قلب اون فرد که حقش خورده شده رو با لطف هایی که میکنه آروم میکنه و خود اون فرد کسی که بهش ظلم کرده رو میبخشه.
باسلام
نمیدانم مخاطب وپاسخ دهنده به حرفهایم چه کسی است.
بزرگترین ظلم و آلوده ساختن وبه بیراهه کشاندن و
ستم کردن هر فردی به عزت نفس خویش است.
سلام میخوام توبه کنم
یعنی خداوند همه گناه آدمها هرچه خطاکار باشند را می بخشد
من گناه کارم خدایا بیبخش خدایا شرمنده ام پشیمونم.
دعا کنید که خدا گاناهان همه مومنان و بنده حقیر رو ببخشه
الهم عجل الولیک الفرج
سلام ترجمه ی متن عربی کامل نیست .لطفا اصلاحش کنید .ممنون
به نظرم توسل به امام زمان و حضرت زهرا جهت بخشیده شدن گناه خیلی موثره
برای اینکه خدا گناه های مارا ببخشد صلوات
توبه کردن از گناه کبیره راسته یعنی گناهت بخشیده میشه
بنام خدای بخشنده و مهربان
خدا توبه پذیر و بخشنده است تا اون موقع که انسان گناه میکنه و بعدش توبه میکنه خدا او را میبخشد بشرط آنکه توبه که کرده نصوح باشد دیگر دنبال آن گناه نره خداوند مهربان دنبال بهانه است که گناهان بنده اش را ببخششد یک کاری خیری انجام بدهد تا که گناهان اش را ببخشد
خانُمِ رها امیدوارم به زودی این سایتو ببینی و جوابمو بخونی. خواهر خوبم شما توبه کنید و استغفار کنید. یه خانم خیلی خوب بهم گفت توبه در زبان عربی به معنی بازگشته، اول خدا توبه میکنه بعد ما، یعنی اینکه اول خداوند مهربان به سوی ما برمیگرده و درواقع یعنی(رحمت خدا به سوی ما میاد، وگرنه خدای عزیز و مهربان همیشه لطفش شامل ماست اما اول خدا میخواد ما توبه کنیم) بعد ماجزب انوار الهی میشیم که توبه میکنیم. خدا همه مارو ببخشه و از مومنین واقعی و یاران باوفای حضرت مهدی بگرداند ان‌شاءالله
پشیمانی از گناه، و شرمساری در برابر خداوند و از ته قلب احساس ندامت و اینکه واقعاً در روح و جان ما به این درک برسیم که گناه و دوری از خدا چیزی جز خسارت و شکست برای ما نداره، و اینکه هر کاری که در گذشته انجام داده ایم که رضایت خدا در آن نبوده یعنی غفلت از یاد خدا ما رو برای توبه آماده می کنه و بعد از توبه و برگشت به بندگی واقعی، شروع به جبران و کار خیر و اعمالی رو انجام دادن که رضایت خدا در اون کارها باشه، این یعنی توبه حقیقی.
انشاالله به حق این دعادمریض ها خوب شوند
سلام شخصی رفت پیش پیامبر ص گفت من گناهی کردم جریان دختر که مرده بود....داستانش هست گفت برو ... این مرد رفت تو کوه به خودش اسیب میزد ناله میزد استغفار میکردعزیزان در رحمت خدا باز خدا کرم داره خدا رحمان خدا ستار العیوب خدا دست همه رو میگیره
بانام الله
متاسفانه همه میدونیم حق وناس بخشودگی نداره.ولی اصلا از انجامش ترسی نداریم وراحت حق وناس میکنیم
تو را به خدا خشنودی امام حسین و امام(زمان)عج سه تا صلوات با هم بفرستیم.......یاحسین
خدایا من همیشه سعی کردم آدم خوبی باشم به جز اون مورد خدایا منو ببخش خدایا تو رو به تمام پاکی ها منو از خودت نرون
خداوند بسیار رحمان است
چقد اصرار دارید که خدا نمیبخشه نمیشه یا شامل حال فلان نمیشه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار