بازدید 5834

وزارت بهداشت: برنج های وارداتی سالم اند

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: نمونه برداری و آزمایش از 42 برنج وارداتی توسط 16 دانشگاه علوم پزشکی، سالم بودن این برنج ها را تایید می کند.
کد خبر: ۹۹۷۲۰
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۳ 21 May 2010
بنا بر اطلاعیه وزارت بهداشت، درخصوص ورود محموله‌های برنج وارداتی به کشور با توجه به استانداردهای ملی و ضوابط بهداشتی موجود پس از آزمون و نظارت‌های لازم اجازه ورود به کشور صادر می‌شود.

به گزارش ایرنا  وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: نمونه برداری و آزمایش از 42 برنج وارداتی توسط 16 دانشگاه علوم پزشکی، سالم بودن این برنج ها را تایید می کند.  

 در این اطلاعیه آمده است: پیرو اطلاعات و گزارشات منتشر شده از سوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، به اطلاع می‌رساند؛ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از طریق 16 دانشگاه علوم پزشکی کشور ناظر بر گمرکات ورود اقلام خوراکی و آشامیدنی به کشور است.

بر اساس این اطلاعیه، این وزارتخانه نسبت به کنترل کیفیت و آزمون تمامی اقلام وارداتی موضوع ماده 16 قانون از جمله برنج، نظارت دقیق و کامل دارد و با در اختیار داشتن آزمایشگاههای مجهز و شبکه نظارتی فعال پس از اطمینان از ایمنی و سلامت محصولات خوراکی و آشامیدنی وارداتی، نسبت به صدور مجوز ورود به کشور اقدام می‌کند.

بنا بر اطلاعیه وزارت بهداشت، درخصوص ورود محموله‌های برنج وارداتی به کشور نیز با توجه به استانداردهای ملی و ضوابط بهداشتی موجود پس از آزمون و نظارت‌های لازم اجازه ورود به کشور صادر می‌شود، بطوریکه در طی شش ماه دوم سال 1388 صدها محموله برنج از نظر فلزات سنگین سرب، کادمیوم و آرسنیک و سایر فاکتورهای لازم در دانشگاههای علوم پزشکی ناظر بر گمرکات ورودی کشور مورد آزمون و بازرسی قرار گرفته است و تعدادی از این محموله‌ها بدلیل عدم انطباق با معیارهای بهداشتی، مجوز ورود به کشور دریافت ننموده و مرجوع یا معدوم شده است.

علاوه بر آن در کنار نظارت‌های مستمر این وزارتخانه، مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران نیز نسبت به نمونه‌برداری، آزمون و صدور مجوز انطباق برای محموله‌های وارداتی برنج به کشور اقدام می‌کند. بر اساس این اطلاعیه، برای هر محموله برنج صدور دو مجوز ورود از سوی این وزارتخانه و مؤسسه استاندارد ایران الزامی است و لذا با نظارت‌های همزمان و توأم این دو دستگاه، اطمینان کامل از ایمنی و سلامت محموله‌های مواد خوراکی و آشامیدنی ورودی به کشور از جمله برنج حاصل می‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار