بازدید 4395

معترضان: نتانیاهو شایستگی اداره اسرائیل را ندارد

هزاران تن از ساکنان سرزمین‌های اشغالی شنبه شب طبق روال هفته‌های گذشته بار دیگر در قدس و دیگر سرزمین‌های اشغالی علیه ناکارآمدی دولت "بنیامین نتانیاهو" در مقابله با شیوع ویروس کرونا تظاهرات کرده و وی را شایسته اداره اسرائیل ندانستند.
کد خبر: ۹۹۶۸۷۲
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۵ 16 August 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از تارنمای شبکه تلویزیونی "آی ۲۴ نیوز" رژیم صهیونیستی صدها نفر از مخالفان نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای هشتمین هفته متوالی مقابل اقامتگاه وی در شهر قدس تجمع کردند.

در حالی که رسانه‌های صهیونیستی مدعی شدند که این تظاهرات گسترده تنها در نزدیکی منزل شخصی نتانیاهو در شهر ساحلی "قیساریا" و ۶۰ پل و چهار راه در تمام سرزمین‌های اشغالی در محکومیت ناکارآمدی دولت نتانیاهو در مقابله با شیوع کرونا برگزار شده است، گروه ضد فساد «پرچم‌های سیاه» اعلام کرده که این تظاهرات در ۳۰۰ مکان برگزار شده است.

جنبش پرچم‌های سیاه همچنین در واکنش به توافقنامه عادی‌سازی روابط امارات متحده عربی با اسرائیل نیز اعلام کرد: در حالی که نخست وزیر مشغول ترتیب پرواز برای سفر به ابوظبی است، مردم نسبت به توانایی بی‌بی در کنترل بحران‌های اقتصادی و بهداشتی بسیار ناامید هستند.

آنها افزودند: ما سفر به کشورهای حاشیه خلیج [فارس] را نمی‌خواهیم، ما اینجا در اسرائیل دنبال شغل هستیم و این خواسته ماست.

در ادامه بیانیه سازمان دهندگان این تجمعات اعتراضی آمده است: نخست وزیر لیاقت و شایستگی اداره اسرائیل را به خاطر فسادی که در آن غوطه‌ور است، ندارد، ما به دنبال برگزاری انتخابات جدید نیستیم، فقط نخست‌وزیری می‌خواهیم که توانایی حکمرانی را داشته باشد.

این تظاهرات اعتراضی علیه روابط تل‌آویو و ابوظبی سه روز پس از اعلام عادی‌سازی روابط امارات و اسرائیل با نظارت آمریکا انجام می‌شود.

ساکنان فلسطین اشغالی در هفته‌های اخیر تظاهرات متعددی علیه نتانیاهو انجام داده و خواستار استعفای او شده‌اند.

سال گذشته دادستان رژیم صهیونیستی رسماً علیه نتانیاهو اعلام جرم و او را به فساد مالی، تقلب و سوء استفاده از اعتماد عمومی متهم کرد. این نخستین بار است که علیه یک نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی اعلام جرم می‌شود.

خانواده نتانیاهو نیز در طول ماه‌های اخیر، درگیر چندین پرونده فساد مالی بوده و بارها اخبار آنها در صدر رسانه‌ها قرار گرفته است؛ پرونده‌هایی که در رسانه‌ها به «پرونده ۱۰۰۰»، «پرونده ۲۰۰۰»، «پرونده ۳۰۰۰» و «پرونده ۴۰۰۰» معروف شده است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی ۱۲ بار در خصوص این پرونده‌ها به بازجویان پلیس پاسخ داده و علاوه بر موارد مذکور، پرونده فساد مالی همسرش نیز در حال رسیدگی است.

بسیاری از کارشناسان حقوقی و قضایی، با توجه به اینکه موارد اتهام نتانیاهو بسیار زیاد و حجم پرونده فساد مالی وی دارای پیچیدگی است، معتقدند بررسی و برگزاری دادگاه نخست وزیر رژیم صهیونیستی تا صدور رأی نهایی احتمالا ۲ یا ۳ سال به طول می انجامد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی