بازدید 16029

معاون وزير: امان از كولرهاي گازي!

در اين زمينه حتي به دنبال كولر‌هايي رفته‌ايم كه با گاز شهري كار مي‌كنند و در تابستان كه اوج مصرف برق است و مشكلي در تامين گاز براي مردم نداريم، مي‌توانيم از گاز به جاي برق استفاده كنيم و بخشي از كولرها را به‌جاي استفاده از برق با گاز راه‌اندازي كنيم.
کد خبر: ۹۹۴۱۷
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۷ 19 May 2010
معاون وزير نيرو با تاكيد براين‌كه وزارت نيرو از روند افزايش مصرف برق در ساعات روز و جابجايي پيك مصرف از شب به روز نگران است، از طرح‌هاي جديد اين وزارتخانه براي ترويج استفاده از وسايل كم‌مصرف براي مهار اين چالش خبر داد.

محمد بهزاد ـ معاون وزير نيرو در امور برق و انرژي ـ در گفت‌وگو با ايسنا، از طرح جديدي براي استفاده از كولرهايي كه با گاز به جاي برق كار مي‌كنند، خبر داد و با ابراز نگراني از مصرف بالاي برق در كولرهاي فعلي كه به "كولر گازي" شهرت يافته‌اند و مورد توجه مردم نيز قرار گرفته‌اند، ابراز اميدواري كرد مردم با انتخاب مناسب و همكاري با مسوولان، در كاهش پيك مصرف برق در ساعات روز نيز همكاري كافي را داشته‌باشند.

وي با انتقاد از رواج استفاده از وسايل پرمصرف در كشور، گفت: درحال حاضر يكي از چالش‌هاي اصلي، مصرف بي‌رويه برق كولرهاي گازي است كه پيك مصرف برق را از ساعات شب به روز انتقال داده و هركدام از اين كولرها چيزي حدود چهار برابر كولرهاي آبي مصرف برق دارند كه اگر قصد داريم مصرف برق در ساعات روز را مهار كنيم، بايد توجه ويژه‌اي به اين كولرها داشته باشيم.

بهزاد با اشاره به موفقيت طرح توزيع لامپ‌هاي كم‌مصرف در كاهش مصرف برق و به‌ويژه در كاهش پيك ‌مصرف برق در ساعات شب، گفت: در دوسال گذشته حدود 100 ميليون لامپ كم‌مصرف توزيع كرده‌ايم كه حدود 200 ميليارد تومان يارانه براي اين كار پرداخت شده است و خوشبختانه اين اقدام باعث شد دو هزار مگاوات از پيك مصرف برق در شب كاهش پيدا كند.

بهزاد با بيان اين‌كه قصد داريم اكنون اين برنامه را براي پيك روز ادامه دهيم و در اين زمينه استفاده از وسايل و تجهيزات با مصرف بهينه انرژي ازجمله كولرها و آبگرمكن‌هاي خورشيدي در اولويت قرار دارد، افزود: در اين زمينه فعلا در ابتداي راه هستيم، ولي اين طرح واقعا قابل استفاده خواهد بود. در اين زمينه حتي به دنبال كولر‌هايي رفته‌ايم كه با گاز شهري كار مي‌كنند و در تابستان كه اوج مصرف برق است و مشكلي در تامين گاز براي مردم نداريم، مي‌توانيم از گاز به جاي برق استفاده كنيم و بخشي از كولرها را به‌جاي استفاده از برق با گاز راه‌اندازي كنيم.

معاون وزير نيرو در پاسخ به اين سوال ايسنا كه آيا در زمينه كولرهايي كه با گاز كار مي‌كنند، اقدام عملي در كشور صورت گرفته يا فعلا اين طرح درحد مطالعه است؟ تصريح كرد: موتورهايي كه با گاز كار مي‌كنند، اكنون با ظرفيت پنج كيلووات موجود هستند و مي‌توان برق خانه‌ها را با اين موتورها تامين كرد كه اكنون درحال كار روي اين موتورها هستيم. ضمن اين‌كه روي كولرهاي گازي نيز در حال كار هستيم كه به‌جاي اين‌كه با برق كار كنند، با گاز كار كنند.

وي با اشاره به برنامه‌هاي وزارت نيرو براي اصلاح الگوي مصرف برق در كشور گفت: امسال از سوي مجلس شوراي اسلامي 1500 ميليارد تومان اعتبار تصويب شده كه بتوانيم شبكه‌هاي توزيع را اصلاح كنيم؛ تلفات را حداقل 1.5 درصد كاهش دهيم و درباره اصلاح الگوي مصرف برنامه‌ريزي كنيم كه ازجمله اين برنامه‌ريزي‌ها، استفاده از وسايل مناسبي مانند كولرها و آبگرمكن‌هاي خورشيدي است كه بتوانيم به طور عملي از مصرف برق بكاهيم.

بهزاد بار ديگر تصريح كرد: همه برنامه‌هاي ما در نهايت با هماهنگي مردم و دولت عملي خواهد بود، در اين زمينه نيز اقدامات ما شروع شده و درحالي كه ممكن است در اين تابستان به نتيجه نرسد، قطعا در تابستان‌هاي آينده اقدامات ابتكاري ما جواب خواهد داد و حتي در اين زمينه به فكر استفاده از ديگر انرژي‌هاي نو مانند انرژي بادي و خورشيدي در ساختمان‌ها هستيم و به مردم اطمينان مي دهيم كه همه اين موارد را به صورت همزمان پيگيري مي كنيم تا درنهايت با همكاري خود مردم از چالش‌ها عبور كنيم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۰
وای خدا رحم کنه طرح ابتکاری!!!!!
مثل اينكه ماشيناي گازي(گاز سوز) كم منفجر مي شدن، حالا كولر هم داره به ليست مواد منفجره اضافه مي شه !!!!!!
اینجا توی ژاپن مصرف برق تنها یک کولر گازی چیزی معادل ۱۰۰ هزار تومان در ماه هزینه به بار می‌اورد ولی کسی در مورد استفاده یا عدم استفاده از آن توصیه‌ای نمی‌کند بلکه هزینه پرداختی است که فرد را متقاعد به صرفه‌جویی می‌کند.
اینم که شد مصرف گاز!!!! پس برق هسته ای کی می آید؟ الان کلی هزینه کنیم بریم روی گاز سوزی (از بین رفتن منابع)، بعدا دوباره هزینه کنیم بریم روی برق هسته ای؟ پس برق هسته ای کی می آید؟
احتمالا تا این مطالعات به نتیجه برسد، نسل جدیدی از کولرها وارد بازار شده است!
خبر ندارید اکثر صاحبان این کولر ها از پشت کنتور برق می گیرند بعد مسئولان آن را به حساب اتلاف شبکه برق می گذارند
هدفمند شدن یارانه ها نیز حتما اتلاف شبکه برق(برق دزذی) را بالا خواهد برد
در صورت ادامه ی نصب کنتورهای هوشمند میشد در بحث هدفمندکردن یارانه های انرژی بین افرادی که کولر گازی دارند با آفرادی که حتی توان استفاده از پنکه ی سقفی را ندارد عدالت بهتری را برقرار کرد
چشم از این به بعد باد بزن استفاده می نماییم
در دبي و ابوذبي هزاران هزار كولر گازي شب و روز كار مي‌كنند و حتي يك بار قطعي يا نوسان برق را به خاطر ندارند. چرا مسئولين ما هميشه مي‌خواهند با پاك كردن صورت مسئله به حل آن بپردازند؟
برق هسته ای بوشهر کو؟
همه چيزو داريد گاز سوز مي كنيد اين نشان سوء مديريت هست پس چرا كشورهاي عربستان امارات و قطر از اين كارها نميكنن حتما پاسخ ميديد جمعيتشون كمتر هست خوب اين هم مي تونه بهانه خوبي باشه
کولر آبی فقط در ایران است و در جاهای دیگر کولر گازی فقط هست ولی کشور ما همیشه باید با بقیه فرق کنه و وزیر نیرو بگه امان از کولر گازی
من نمی دونم در این امارات هر خونه ای 3 تا کولر گازی دایم روشن داره و دولت هم از این گدا بازی ها نداره

چطور نمی شه برق رسانی نتونین بکنین ولی موشک هوا کنید اتم بشکنید ........
فقط میشینن فکر میکنن از چه راهی میتونن پول بیشتری از مردم بگیرن
یکباره بگویید بمیرید . راحت دولت هم اینقدر نق کمبودهای مردم را نشنود
برق صادر میکنید اونوقت مردم ازحداقل امکانات استفاده نکنند
ای کاش یکم فکر می کردن و به یاد وظیفشون هم میفتادن که تولید برق هست. تا کی مردم باید تلاش کنن؟ چرا شما یکم در جهت رفاه مردم تلاش نمی کنید؟
وزیر کار می گه وظیفه ما تولید کار نیست!! شما هم می گید تولید برق نیست!!! پس بشینین تو خونه مه کارا خودشون روبرا می شه دیگه چه نیازی به حقوق بگیر اضافی داریم که کاریم نداره انجام بده؟!
يعني ايشان ميفرمايند ما در هواي 45 درجه با آلودگي غبار 4 برابر طبيعي از كولر آبي استفاده كنيم؟
راهكار اجرايي و منطقي براي مناطق گرم و شرجي كشور ارائه كنيد مطمئن باشيد مردم كولرهاي گازي را كنار مي گذارند.
با سلام خدمت کليه دوستان و خوانندگان و معاون محترم وزير
در جنوب کشور که از فروردين تا مهر مجبور به استفاده از وسايل سرمازا يا کولر گازي هستيم به نظر شما چکار کنيم که هم گرمان نشود هم مريض نشويم هم مصرف برق زياد نشود البته اينها در حالتي است که هوا غبار آلود و يا به عبارت ديگر خاک آلود نباشد.
پيشنهادي دارم که ترتيبي اتخاذ شود تا ادارات دولتي در جنوب و حتي مجتمع هاي آپارتماني مجبور به استفاده از پيل خورشيدي شود مي توان مقدار زيادي از مصرف برق را کم کرد لذا تسهيلاتي براي ادارات و منازل مسکوني در نظر گرفته شود .
انشاء ا... که فکر ينيز به اين گردوغبار در خوزستان بشود
باسلام، الآن ساعت 13:24 ظهر روز 29/2/89 است. بنده از اهواز اين مطلب را مي نويسم. عرضم به معاون محترم وزير نيرو يك نكته است: اگر راست مي گويي بليط بگير و دو روز مهمان جهنم گرم اهواز باشيد. قضاوت را به خوانندگان محترم تابناك مي گذارم.
خودت كولر گازي نداري!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
اگر این اقا راست میگه و این اقانماینده دولت فخیمه هم هست چرا در این چند سال گذشته تمام اداره جات و بانکها همه از کولر گازی استفاده میکنند مرگ خوب برای همسایه!!!!!!
كولرهاي گازي كه با گاز كارميكنند خيلي گران وحجيم هستند و مردم قدرت خريد ندارند
هروقت مسئولین خدوم دست از کولر گازی برای اتاقهای خدمت رسانیشون (دفتر کار) کشیدند ما هم بی خیال کولر گازی میشیم.
من والا مالزی زندگی میکنم ، 24 ساعت 365 روز سال همه مردم که 36 میلیون هستند دارن از کولر گازی استفاده می کنن مسئولین هم چیزی نمی گن برق هسته ایی هم ندارن ، به جای این حرف ها نیرو گاه بسازن کشتن این مرذم رو با این نداریم و کم داریم هاشون
همه جاي دنيا هر روز دارد وسايل برقي اضافه مي شود مسلما نمي توان گفت كه مردم الان دارند اسراف ميكنند و قديم كمتر مصرف مي كردند برويد يه كاري براي افزايش توليد برق بكنيد.
تا ترياق ار عراق آرند مار گزيده مرده باشد تا بيان كولر هاي خورشيدي و انواع ديگر رادرست كنند مردم اين كولر هارا استفاده ميكنند و...
با سلام
ضمن تشكر از ارايه مطالب مفيد
استفاده از سيستم هاي چيلر هاي جذبي كه با گاز كار مي كنند سالهاست كه در كشورهاي چون ژاپن مورد استفاده قرار مي گيرند. (direct fire) پيشنهادمي شود ساخت اين چيلرها كه هم قاد به خنك سازي و هم گرم نمودن منازل هستند در ظرفيت هاي كم مانند12000btuو24000BTU توسط شركت هاي داخلي ساخته شوند و وزارت نيرو نيز مانند لامپ هاي كم مصرف از توليدات آن با سوبسيد پشتيباني نمايد. بديهي است با توجه به مصرف برق كم اين چيلر ها بخصوص در مناطق گرمسيري مي تواند صرفه جوئي مناسبي داشته باشد
با تشكر
بیا گرمای جنوب راتجربه کن آنوقت می فهمی کولر گازی یعنی چه....
فكر نمي كنيد بعد از چند ماه مي گويند گاز نداريم پس از كولر استفاده نكنيد ؟!
در مناطق جنوب كه از آسمان آتش مي بارد با آن شرجي هاي بالاي 80 درصد چاره اي جز استفاده از كولر گازي نيست .ضمنا خيلي از مناطق جنوب هنوز فاقد گاز هستند
نميخواد روي موتورهاي كم مصرف كار كنيد دو سال است يك كاشاني به اسم شيري دستگاهي ساخته كه مصرف برق كولر ابي و گازي را 45 درصد پايين مي اورد و 2 سال است كه وزارت نيرو بدبخت را سر كار گذاشته كه خودمان از تو ميخريم ولي هيچ كاري نكرده
بنده چند بار درسايت سازمان بهره وري انرژي نوشتم لامپ هاي كم مصرف نبايد دور ريخته شوند اولا از نظر محيط زيست ودرثاني اينها ميتوانند بعد از تعمير به چرخه مصرف دوباره برگردند اولا براي يك عده انن عمل شغل ايجاد ميكند ودرثاني منابع ما به زباله داني ريخته نميشود ولي كو گوش شنوا؟ درازاء دادن يك لامپ كم مصرف داغي آن از مشتري بايد گرفته شود در مورد كولرهاي گازي اين معضل بزرگي براي شبكه برق ميباشد كساني كه الگوي مصرف را رعايت نميكنند بايد هزينه آنرا بپردازند
تو اداره ما که روی انرژی هم کار می کنه اخیرا 30 عدد کولر گازی نصب شده است!!!
خب فکر آلودگی ناشی از گاز سوخته شده که نیستیم ان شا الله!!!!!!
دوستان عزيز پايتخت نشين بياييد دهلران با گرماي 50 درجه بعد بگيد كولرگازي خاموش !!! آقا اينجا اگه دوتا كولرگازي روشن كردي ميتوني يكمي خنك بشي حالا فكرش رو بكن تابستون باشه ، شب هم باشه ؛ 3 ساعت هم برق بره ؟؟؟؟ پس كولرگازي خاموش :)
كولرهاي آبي مسبب و تشديد كننده آلرژي هستند كه متاسفانه در كشور بسيار شايع است و اين آلودگي هوا در شهر هاي بزرگ و گرد و غبار در غرب و جنوب كشور هم به اين موضوع افزوده است و مردم ناچار از استفاده كولرهاي گازي هستند زيرا كولرهاي آبي روزانه حجم زيادي از هواي آلوده را به داخل منزل پمپاژ مي كنند. متاسفانه مسوولين سوراخ دعا را گم كرده اند. اگر عايق بندي ساختمان صحيح باشد انرژي بسيار كمتري براي گرمايش و سرمايش تلف مي شود و سرمايه گذاري بر روي اين موضوع بايستي انجام شود. اينجانب به عنوان يك فرد علاقمند به صرفه جويي به دنبال تعويض پنجره معمولي با دو جداره بودم كه به دليل اختلاف قيمت بسيار زياد و نداشتن بودجه كافي منصرف شدم. پيشنهاد مي نمايم كه شركت هايي به منظور مشاوره و كارشناسي و اجراي پروژه هاي صرفه جويي در مصرف انرژي تشكيل شود تا هم در مورد ساختمانهاي موجود و هم در ساختمانهاي جديد روشهاي عملي اي موضوع را بررسي و اجرا نمايد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی