بازدید 17745

انتقاد صریح روحانی از گرانی‌ها

رئیس جمهور در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت گفت: افزایش قیمت درمورد کالاهایی که در بخش دولتی و عمومی غیر دولتی تولید می‌شود به هیچ عنوان قابل قبول نیست.
کد خبر: ۹۹۲۸۲۳
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۱ 26 July 2020

به گزارش تابناک، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور امروز یکشنبه پنجم مردادماه سال 98 در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت اظهار داشت: با تاکید بر مقابله موثر با افزایش غیرقابل توجیه قیمت برخی از کالاها، تصریح کرد: همزمان با تلاش ها برای رونق تولید و سرعت و بهبود کیفیت تولید کالاها، عرضه کالا به مصرف کننده و خریدار نهایی نیز باید به همان اندازه مورد توجه و اهمیت باشد.

وی عرضه کالاها به قیمت مناسب را از برنامه های اصلی دولت در کنار رونق تولید برشمرد و افزود: باید با اصلاح مسیر تولید، توزیع و تعریف فرایندها در این زنجیره، در روند تعیین قیمت کالاها شفاف سازی انجام گیرد.

رئیس جمهور افزود: مقابله با گرانی بدون دلیل ایجاب می کند در کنار اعمال نظارت های تعریف شده برای دستگاه های مرتبط، با ایجاد شفافیت، زمینه نظارت عمومی را نیز فراهم کنیم.

روحانی تاکید کرد: مردم باید بدانند قیمت مواد اولیه برای ساخت محصول و تمام شده تولید محصولات چگونه است و وقتی کالایی به دست مردم می رسد چه مسیری برای تعیین قیمت را طی کرده است این شفافیت هم موجب نظارت عمومی و مقابله با فساد و گرانی خواهد بود و هم رقابت را در اقتصاد رقم خواهد زد.رئیس جمهور افزود: همه تولیدکنندگان به ویژه دستگاه های دولتی موظف هستند فرایند قیمت گذاری و عرضه سریع و آسان کالاهای تولیدی به ویژه مواد اولیه را مشخص کرده و برای مقابله با معضل گرانی اقدامات موثر را انجام بدهند.

 

بورس کالا باید تقویت شود


روحانی با بیان اینکه افزایش قیمت درمورد کالاهایی که در بخش دولتی و عمومی غیر دولتی تولید می شود به هیچ عنوان قابل قبول نیست، گفت: بخش عمومی باید در زمینه کنترل قیمت ها با تعریف فرایند تعیین قیمت ها و مقابله با گرانی پیشتاز باشد تا بتوانیم در شرایط جنگ اقتصادی و روزهای سخت پدید آمده از معضل کرونا، فشار اقتصادی را بر مردم کاهش دهیم.

رئیس جمهور تاکید کرد: بورس کالا باید تقویت شود و با شفافیت عرضه و تقاضا و خارج کردن عملیات سفته بازانه، قیمت کالاهای تولیدی کشور را به سطح منطقی برساند.

روحانی با قدردانی از افزایش سطح تولید در کالاهایی مانند فولاد و پتروشیمی که در سالهای قبل در فهرست کالاهای وارداتی کشور بودند و اکنون به فرصت صادراتی کشور تبدیل شده اند، تاکید کرد: در کالاهایی که کشور مازاد تولید دارد با شفاف کردن بازار می توان به قیمت منطقی دست یافت و در این رابطه دستورات لازم را به وزارت صمت و سازمان بورس صادر کرد.

رئیس جمهور همچنین با قدردانی از فعالان اقتصادی کشور در همراهی با سیاست ها و برنامه های دولت در این زمینه، گفت: در شرایط خاص اقتصادی که با هیچ زمان دیگری در تاریخ کشور قابل مقایسه نیست، دولت با همکاری موثر و مجاهدانه کارآفرینان، تولید کنندگان و صادرکنندگان معتبر، اقتصاد بدون نفت را عملیاتی و در این شرایط سخت اقتصاد کشور را مدیریت کرده است.

روحانی با تبیین اهداف جنگ اقتصادی دشمن که فروپاشی کشور اصلی ترین محور آن بود، گفت: برنامه دشمنان این بود که تحریم ها و فشارها به گونه ای تاثیر بگذارد که مردم حتی برای تامین مایحتاج ضروری خود نیز با مشکل مواجه شوند اما امروز بعد از گذشت بیش از دو سال از تحریم ها، دولت توانسته با همکاری وهمراهی مردم و فعالان اقتصادی، نه تنها در تامین کالاهای اساسی و ضروری جامعه بلکه در زمینه تامین مواد اولیه تولید کالاها موفقیت داشته باشد ضمن آنکه توانسته در این مسیر حتی به رونق و جهش تولید سرعت بدهد.

 

گفتنی است در این جلسه رئیس کل بانک مرکزی گزارش منابع و مصارف ارزی کشور برای سال 99 را به ستاد هماهنگی اقتصادی دولت ارائه کرد.

رئیس جمهور نیز بر اجرای سیاست های ارزی بر مبنای دستورالعمل جدید ابلاغی نحوه برگشت ارز به چرخه اقتصاد تاکید کرد.

روحانی در پایان با اشاره به تداوم فشار اقتصادی دشمن اعلام کرد: دولت مصمم است برغم تمامی فشارها برنامه منظمی برای تامین نیازهای ارزی کالاهای اساسی و مواد اولیه و واسطه ای واحدهای تولیدی اجرا و در بازار ارز تعادل لازم را ایجاد کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۵۹
خود کرده را تدبیر نیست
پاسخ ها
یه عصبانی خسته از دروغ
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
خیلی خیلی مسخره است خودش از خودش انتقاد میکنه
ازکی انتقاد کرده ازبقال و چقال

هرکی دیگه جای این بود تاحالا صدباره استعفا کرده بود
حسام
| United States of America |
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
آقای روحانی انگار میخواد تو انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنه و شعار انتخاباتی میده مرد مومن از خودت داری انتقاد میکنی؟
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
خذا رو شکر
حل شد
بلاخره فهمید
خیلی تیتر خبر خنده دار بود نه گریه دار بود نهههه بهتره برم سر به بیاباااان بذاریم کشور گل و بلبل
ممنون که هستی انتقاد کنی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
زیاد جو گیر نشید مطلب را بخوانید تیتر فقط برای جلب نظره
ایشان هم که فقط می گوید باید باید.انگار نه انگار که خودش مسول اجرایی کشور است!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
تفسیر گفته های رئیس جمهور

نباید= باید
قابل قبول نیست= قابل قبول است

دلیل: ابراز ناراحتی از افزایش نرخ ارز و همزمان نزدیک بودن نرخ ارز در صرافی های دولتی با نرخ ارز صرافی های
آزاد
قسم حضرت عباس یا دم خروس
عجب! یارو رفته باغ همسایه همه چیز خورده بود بعد داشت با شکمش دعوا می کرد که تو چرا خودتو نگه نمی داری
خسته نباشی دلاور! تو از گرانی انتقاد صریح میکنی؟!
لابد عمه جان بنده باعث گرانی بوده؟! ببخشش حاجی!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
من هم عذرخواهی می کنم از جناب رییس جمهور بابت گرانی. به بزرگی خودتون ببخشید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
به نظرم با لجبازیهای موجود با دنیا اگر با تدبیر ترین وکارکشته ترین نخبگان دنیا هم به جای روحانی بودند وضع ازین بهتر نمشد بهتر است از فرافکنی دست برداریم
انتقاد آقای روحانی به گرانی واقعا مضحک است ، برادر از خودت داری انتقاد میکنی مسبب گرانی شما ، دولت بی تدبیر و امید و سیاست گذاران کلان اقتصادی هستند یاد اون مطلب" کی بود کی بود من نبودم " افتادم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
نمی دانم که شما از دسته دلواپسانی که اگر هستی همه گرفتاریهای ما از امثال شماست که هم برای استفاده از برجام سنگ اندازی کردید هم با عدم تصویب لوایح اقتصادی ما را در مضیقه ارتباط مالی با جهان قرار دادید هم همجهت با ترامپ مشغول نابودی رابطه ایران با جهان هستید اما اگر از دلواپسان نیستی خدمتت عرض کنم که اقتصاد ما از سال 92 ورشکسته بود اما بخاطر لاپوشانی احمدنژاد و دلواپسان تا بعد از سرکار امدن دولت و بررسی خزانه و بدهی ها این موضوع مشخص نشد مطمئن باش ما سال 93 اگر دولتی غیر از روحانی داشتیم دلار 20 هزار تومنی را تجربه میکردیم و این چند سال را تا قبل از خروج امریکا روحانی توانست مملکت را نگه دارد و تورم را تک رقمی کند و صد میلیارد برای غذا و دارو ذخیره کنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۵
15:41
چطور از یه طرف میگید سال 92 تا 96 اوضاع خوب بود حالا چیز دیگه میگید نمی دونم این اطمینان رو از کجا میارید شماها که می گفتید دلار میشه 5000 تومن حالا میگید میشد 20000 تومن توصیه میکنم روی هوا نظر ندید سال 92 که دولت وقت رفت ذخایر صندوق توسعه 55 میلیارد دلار بود و ذخایر طلای حداقل 500 تن خود آقای طیب نیا هم تایید کرد بدهی های دولتی رو هم اگر با دولت های دیگه مقایسه کنی فرق فاحشی نمی بینی این جو سازی همفکران شما بوده نرخ ارز به نقدینگی و میزان ذخایر ارزی مربوطه اگر ذخایر ارزی وجود نداشت هیچ فرقی نداشت روحانی باشه یا فرد دیگه قیمت ارز لحظه ای روی 3500 نمی موند
چشم به قیمت ها میگیم بالا نرن که ریس جمهورمون ناراحت نشه و دغدغه ای ذهن ایشون رو مشغول نکند !
این حنا مدتهاست که رنگی ندارد. گرانی ها زیر سر همانهایی است که دلار را به 26 تومان رساندند و بعد با کلی تبلیغ و خودستایی آن را 20 تومان کردند تا کمبودهایشان را جبران کنند، همانهایی که می گویند می توانند دلار را به 7 تومان برسانند. گرانی ها زیر سر همانهایی است که همه کس و کارشان در زندان ها هستند یا پرونده دارد و در چپاول هستی ملت دست دارند.
مردم لطفا رعايت فرمايند مگه نمي بينيد جناب رييس جمهور نارحت هستند. يه كم رعايت بفرماييد .
وای تابی جون مردم از خنده با این تیتری که زدی!!!! آخه کار به جایی رسیده که روحانی از گرنی انتقاد کنه!! خخخخخخ تابی جون بسپار این بچه یک آب قندی به روحانی بدن زیاد ناراحت نشه!!!! بخدا ما اصلا راضی نیستیم بخاطر یک مشت مردم بی ارزش بیچاره و فلک زده که دیگه رای اونها هم بدرد نمیخوره این مقامات خم به ابروشون بیاد. حیفه پوستش چروک میشه!!!خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
رئیس جمهور: «افزایش قیمت درمورد کالاهایی که در بخش دولتی و عمومی غیر دولتی تولید می‌شود به هیچ عنوان قابل قبول نیست»
مثل چی؟ مثل قیمت برنج وارداتی که یهویی 2.5 برابر شد!
به کی داری انتقاد میکنی جناب روحانی؟؟؟؟
شما خودت باید پاسخگو باشی نه منتقد. دست پیش گرفتی که پس نیفتی؟؟؟
میشه یکی بگه تا کی باید مقاومت کنیم؟و اینکه مقاومت میکنیم چی بدست میاریم؟
آقای روحانی عزیز
من هم میگم باید ارزان بشه ولی فرق من و تو اینه که شما مثلا رئیس جمهوری و من احمق کسی که به شما رای دادم.
گویا هنوز خبر نداره رییس جمهور خودشه!
احتمالا منتظره جمعه بهش بگن!
مردم رو به خاک سیاه نشوندی هر چی بدبختی زیر سر بی تدبیری و بی کفایتی جنابعالیه
با سلام، شما رییس جمهور بی عرضه ای هستید در این دوره شما بیشترین فشارها را بر مردم وارد کردید با همی کشورهای اروپایی و امریکایی قطع رابطه کردید داروندارمان را دادی به دو کشور کمونیسم (چین،روسیه)و اونها هم بدنبال منافع کشور خودشان هستند، این تحریمها را دولت بی تدبیر شما و روابط خارجی بی منطق شما بوجود آورده، حالا فقط در مقابل گرانبهایی شعار میدید اصلا نمیخواد شما حرف انتقاد کنید در عمل نشان بدید همه چیز را گران کردید بعد ماشینی انتقاد میکنی!!!
دولت محترم مسئول اجرایی کشور خود شما هستید هرضعفی وجود داد ناشی از ضعف مدیریت حضرتعالی است این سئوال را باید مردم از شما داشته باشند ایا شما به جز شعار کار دیگری هم بلدید؟9
اگه کسی عرق یه کاری را کرده باشه هرچی حرف بهش بزنی ککش نمی گزه
تو نه اندرصلاح ریس جمهور این کشوری.پس انتقاد به کیه؟ چقدر میتونه یه آدم از هم چیز و ازجمله اخلاق عبور کنه؟
رئیس جمهور در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت گفت: افزایش قیمت درمورد کالاهایی که در بخش دولتی و عمومی غیر دولتی تولید می‌شود به هیچ عنوان قابل قبول نیست.!!!!!؟؟؟؟؟؟ ......عجبببببببببببببببببببببب؟
چرا برای یک بار هم که شده جرات نمیکنین اصل ماجراها را بگوئید ؟؟؟ چاپ پول بدون پشتوانه ! تزریق همه روزه پول بجامعه تحت عناوین مختلف از طریق تسهیلات بانکها / مسلم است اولین عامل تورم وجود نقدینگیست پراید هشت تومان را نق میزنند ومیخرند / پراید بیست تومان را نق میزنند ومیخرند / پراید هشتاد تومان را نق میزنند ومیخرند چرا چون دسترسی به پول بدون پشتوانه از طریق انبوه بانکهای موجود بسیار راحت است / شش ماه اعطا تسهیلات بانکها را متوقف کنین صحت وسقم عرایض بنده را متوجه میشوید
این هم یک تکنیک مذاکره است برای آرام کردن عوام...
خیلی باحالی روحانی مردم از خنده ای که از گریه غم انگیز تره
به معنی واقعی کلمه تف سر بالاست این تیتر
جالبه ...باعث تمام گرانیها شخص خود رییس جمهور هستند
امروز چند شنبه است؟
نکنه جمعه است و بیخودی آمدیم سر کار؟
آخه جمعه صبح ها اخبار به این بزرگوار می رسه.
با تمام وجود دلم بحال مردم شریف و عزیز ایران می سوزد که چرا چنین شخصی رئیس قوه مجریه ما میباشد .
واقعا چه بود و چه شد
وقتی چلوی واردات را می گیری و هدفی جز برا ی دلار جمع کردن و اعمال خلاف انسانیت داشتن نیست .معلوم است که کارخانه ها بسته وگرانی وبیکاری در پی می اید
رفتم لوبیا خریدم لوبیای ۱۲هزارتومانی ۴۰هزارتومان خریدم.هوس انبه کردم گفت کیلو۷۵هزارتومان.دیگه نمیگم مسئولین خجالت بایدگفت مردم خجالت خجالت سکوت کنید
ییس جمهور باید پاسخگو باشد نه منتقد. شما که در راس هرم اجرایی کشور نشسته اید از چه کسی انتقاد می کنید از خودتان؟
ای قیمت ها چرا اینقدر بالا رفتید که صدای رئیس جمهورمون در اومد؟ چرا ؟ بیائید پایین دیگه. باشه
فک کنم گرانی ها رو هم تازه جمعه صبح فهمیدن
من از طرف همه مردم ایران از دولت تدبیر و امید که چکیده ژنهای خوب و برتر ایران هستند و بر سر مردم منت بی پایان دارند، عذر خواهی میکنم. امیدوارم عذرخواهی این خادم را پذیرا باشند.
آقای روحانی ای کاش ذره ائی شجاعت داشتی و میپذیرفتی وقتی توان و عرضه مملکت داری نداری استعفا میدی میرفتی اونجوری آبروریزیش کمتره تا بخواهی تا پایان خط روی صندلی قدرت بنشینی
راستی اگه دولت گوش شنوا داشت می شنید که 7 سال است که مردم صریحتر از انتقاد امروز شما از گرانی و بدبختی میکردند یادته همان زمان که میگفتی صبر کنید تا باغ گلابی برجام به ثمر برسه و آب خوردن هم گیر برجام و باید با کدخدا طرف شد
دیگه درست شد.
بله آقای رئیس جمهور. بابت گرانی من از شما عذر میخوام.
سعی میکنم در اسرع وقت مشکلات را بر طرف نمایم
من حامی دولت نیستم ولی کسانی که با اعمال ورفتار باعث روزگار چنین برای مردم شدند حالا یقه دولت را چسبیده اند ودم گرانی میزنند اینها کسانی نیستند بجز آنهای که تحریم سفره شان را گسترده تر وحنجره هایشان را پرقدرت تر کرده
روحانی از چی انتقاد می کنه خودش با اون دولت داریش این وضع رو به وجود آورده است
حاجی به خدا اگه راضی باشیم خودت رو ناراحت کنی. به ...
در پاسخ به این کاربر دل آرام
جالبه توان دفاع از برجام رو ندارن بعد میگن شما سنگ اندازی کردید
کدخدا از برجام که امضای جان کری تضمین آن بود خارج شد حالا میگه شما سنگ اندازی کردید
حقوق نجومی میگیرند بازار رو بهم می ریزن بعد میگن ما بی تقصیریم
میگفتن رییسی بیاد دلار میشه ۵ هزار
حالا به دروغ میگه اگه کسی غیر روحانی بود دلار ۷ سال قبل می شد ۵ هزار !
خجالت هم نمی کشن وعده دروغ میدن حالا که افتصلحشون علنی شد میگن مقصر ما نیستیم
سیب و گلابی های برجام ...
تابی جون من و خانواده ام که به روحانی رای ندادیم گناهمان چیست؟؟؟این ملت چه گناهی کردن که به این روز افتادند؟؟؟
من عذرمیخوام،خودم درستش میکنم شما خودتو ناراحت نکن!!
ایشون گفتن این قیمتها قابل قبول نیست هر وقت رفتید خرید لوبیای 12 هزار تومنی را 40 هزار تومن گفتن با قدرت بگید قابل قبول نیست و بیایید بیرون از مغازه.
ما مردماز مسولین عذر خواهی میکنیم بابت گرونیا!!!
آنقدر مردم از سرمایه سرشار بتوانند برخوردار شوند
و بتوانند در اختیارشان قرار دهند که دیگه به ۴۵ هزار تومان نگاه هم نکنند...
صبح بخیر حسن
برچسب منتخب
# نمایشگاه کتاب # صادق زیباکلام # سیل # خداداد افشاریان # سد قیز قلعه سی
وب گردی