بازدید 19228

۳ غول بزرگ تولیدات نفتی

کد خبر: ۹۸۶۵۸۴
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۹ 25 June 2020

سه شرکت بزرگ توتال، رویال داچ شل و اکسون موبیل، سه غول بزرگ تولیدات نفتی در جهان هستند. این نام ها بزرگ ترین و معتبر ترین نام ها در بین شرکت های نفتی جهان محسوب می شوند. این سه گروه در کنار شرکت هی دیگری مانند بی پی، کونوکو فیلیپس و شورون جز سوپر میجر، یا همان 6 شرکت بزرگ نفتی جهان هستند. درآمد هریک از این شرکت ها در سال چندین میلیارد دلار است.

محصولات شرکت های شل، توتال و موبیل در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می گیرند و برای صنایع و کارخانه های بسیاری کاربرد دارند. این شرکت های بزرگ در زمینه اکتشاف و تولید نفت به شکل گسترده ای فعالیت و انواع محصولات مرتبط را در سراسر دنیا توزیع می کنند. هم چنین هزاران نفر در بخش های مختلف این شرکت های بزرگ مشغول به کار هستند.

شرکت توتال

۳ غول بزرگ تولیدات نفتی

شرکت توتال، یک شرکت فرانسوی است. این شرکت نفت و گاز، از سال 1924 فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرد و به سرعت به یکی از بزرگ ترین و مطرح ترین نام ها در زمینه صنعت نفت و گاز تبدیل شد. هم اکنون شرکت توتال چهارمین شرکت نفتی بزرگ جهان است و در بیشتر از 30 کشور شعبه دارد.

شرکت توتال به عنوان یک شرکت بزرگ نفت و گاز در همه بخش های صنعت نفت حضوری فعال دارد. فعالیت های این کمپانی همه فعالیت های بالا دستی (تولید و اکتشاف نفت)، بازاریابی و ایجاد امکانات لازم و تمهیدات ضروری برای پالایش نفت و تجارت آن را شامل می شود. توتال این فعالیت ها را در کشورهای متعددی انجام می دهد و با داشتن هزاران کارمند توانسته به یک غول بزرگ در صنعت نفت تبدیل شود.

از جمله مهم ترین تولیدات و محصولات شرکت توتال می توان به مواد پتروشیمی و مواد با پایه های شیمیایی مانند انواع کود اشاره کرد. مواد شیمیایی تولید شده توسط شرکت توتال هم برای بخش مصرفی بازار و برای بخش صنعتی، کاربرد دارد. این تولیدات به ویژه در بخش صنعتی کاربرد گسترده ای دارند و برای تولید انواع لاستیک، چسب ها  و محصولات رزین استفاده می شوند. از جمله مهم ترین محصولات شرکت توتال می توان روغن توتال و گریس توتال را نام برد.

جالب است بدانید که شرکت توتال در زمینه تولید برق نیز سرمایه گذاری کرده است. این سرمایه گذاری در کنار نقش پر رنگ این شرکت در حوزه نفت و گاز، آن را به یک غول تجاری بزرگ تبدیل کرده است.

شرکت شل

۳ غول بزرگ تولیدات نفتی

شرکت رویال داچ شل که بیشتر با نام شرکت شل شانخته می شود، یکی دیگر از بزرگ ترین غول های نفتی در جهان است. شرکت شل یک شرکت نفت و گاز هلندی – بریتانیایی است. این شرکت یکی از قدیمی ترین فعالان در عرصه نفت و گاز بوده و از سال 1890 فعالیت خود را آغاز کرده است. چند سال بعد بخش بریتانیایی این شرکت هم شروع به کار کرد و در سال 1907 این دو بخش با هم ادغام شدند.

شرکت شل یکی از بزرگ ترین غول های نفتی و جز بزرگ ترین و پردرآمدترین شرکت های دنیا است. این شرکت تمامی بخش های صنعت نفت و گاز فعالیت دارد. فعالیت شرکت شل شامل بخش های بالا دستی یعنی اکتشاف، توسعه و تولید نفت و گاز، پالایش محصولات نفتی، توزیع و انتقال فراورده ها می شود. هم چنین شرکت شل در زمینه تولید محصولات شیمیایی و پتروشیمی نیز بسیار فعال است.

بخش بالا دستی شرکت شل اکتشاف و تولید نفت خام، گاز طبیعی و گاز مایع و انتقال مواد استخراج شده به بخش های دیگر را بر عهده دارد. این بخش در بسیاری از مناطق و کشورهای جهان فعالیت می کند. بخش پایین دستی نیز به توزیع، بازاریابی، مدیریت کارخانجات تولید فراورده های نفتی، تولید مواد شیمیایی و محصولات پتروشیمی می پردازد.

محصولات شرکت شل در بازار مصرفی و صنعتی در سراسر دنیا مورد استفاده قرار می گیرند. انواع مختلفی از این محصولات پتروشیمی و مواد شیمیایی وجود دارند. در ایران روغن شل و گریس شل جز پر کاربرد ترین و شناخته شده ترین محصولات این شرکت هستند.

شرکت شل در بیش از 90 کشور جهان، 47 پالایشگاه نفتی دارد و بیش از 3 میلیون بشکه نفت در روز تولید می کند. گفته شده که دخایر جهانی قطعی شرکت شل بیش از 13 میلیارد بشکه نفت است. این شرکت حدود 44 هزار پمپ بنزین در سراسر دنیا را در اختیار دارد و به همین سبب به عنوان بزرگ ترین شبکه خرده فروشی بنزین در جهان شناخته می شود.

شرکت موبیل

۳ غول بزرگ تولیدات نفتی

شرکت اکسان موبیل که با نام موبیل هم از آن یاد می شود، یکی از غول های بزرگ نفتی سوپرمیجر و جز بزرگ ترین شرکت ها در دنیا است. این شرکت یک شرکت نفت و گاز آمریکایی بوده که در سال 1999 با ادغام شرکت های اکسان و موبیل فعالیت خود را به شکل مستقل آغاز کرده است. طبق برآوردی که در سال 2017 صورت گرفت، این شرکت حدود 24.7 میلیارد بشکه ذخایر نفتی دارد.

شرکت موبیل روزانه بیش از 6 میلیون بشکه نفت ظرفیت پالایش دارد و از این نظر بزرگ ترین شرکت در جهان محسوب می شود. فعالیت این شرکت شامل اکتشاف و تولید نفت خام و گاز، انتقال، پالایش، توزیع محصولات شرکت موبیل، بازاریابی، تولید صنایع شیمیایی و محصولات پتروشیمی می شود. شرکت موبیل 19 هزار پمپ بنزین را در دنیا در اختیار دارد و یکی از بزرگترین شبکه های توزیع بنزین را داراست.

فعالیت های شرکت موبیل بسیار گسترده است و این شرکت توانسته محصولات شیمیایی و پتروشیمی خود را در سراسر جهان توزیع کند. روغن موبیل و هم چنین گریس موبیل، جز با کیفیت ترین محصولات این شرکت هستند. هم چنین شرکت موبیل تعداد بسیار زیادی شرکت تابعه دارد.

شرکت روانکاران جهان دیده، بهترین و بزرگ ترین عرضه کننده محصولات پتروشیمی و شیمیایی، شامل انواع روغن ها و گریس ها است. شما می توانید محصولات بزرگ ترین و معروف ترین برندهای جهان، از جمله سه غول بزرگ صنعت نفت یعنی شل، توتال و موبیل را از طریق شرکت روانکاران جهان دیده تهیه کنید.

شرکت روانکاران جهان دیده  jahanoilco.comکار خود را از سال 1380 آغاز کرده است. این شرکت توانسته در طول این سال ها خود را به عنوان یکی از برترین تامین کننده های انواع روانکارهای با کیفیت صنعتی از بهترین برندها مطرح کند. شرکت روانکاران جهان دیده با صنایع مختلفی مانند صنایع نظامی، صنایع خودروسازی، صنایع غذایی، صناعی دارویی، کشاورزی، لاستیک سازی، حمل و نقل و... همکاری دارد. از مزایای خاص شرکت روانکاران جهان دیده می توان به بهره گیری از تجارب افراد متخصص، کیفیت بالای خدمات و مشتری مداری اشاره کرد.

شما می توانید برای اطلاع از محصولات اصلی این شرکت با شماره 02122271586 در ارتباط باشید و محصولات این شرکت نیز در وب سایت jahanoilco.com ببینید و تمام برندها و محصولات را در دسته بندی شرکت های سازنده بررسی کنید.

 

انتهای رپرتاژآگهی/

 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست