بازدید 59481
بر اساس اعلام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی

تابعیت نجیب مایل هروی پژوهشگر افغان پذیرفته شد

تابعیت استاد نجیب مایل هروی پژوهشگر برجسته افغانستانی مقیم مشهد پذیرفته شده و در مرحله ابلاغ به مراجع مرتبط است
کد خبر: ۹۸۵۱۶۵
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸ 17 June 2020

به گزارش تابناک، در پی انتشار اخباری در مورد رسیدگی به مشکلات اقامت و مسایل مربوط به استاد نجیب مایل هروی، مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام داشت که با پیگیری این وزارت و اقدامات موثر وزارت کشور ، وزارت‌ امور خارجه، و نهادهای مرتبط موضوع پذیرش تابعیت مایل هروی تایید شده است و آخرین مراحل اداری و قانونی خود را پشت سر می گذارد.

شایان ذکر است یک بار دیگر مراحل اداری آن طی شده بود که با عدم موافقت خانواده متوقف شده است.
هم‌چنین به پاس سال ها خدمت فرهنگی استاد نجیب مایل هروی به فرهنگ و تمدن ایران زمین علاوه بر انتخاب ایشان به عنوان شخصیت برگزیده در انتشار و گسترش زبان و ادبیات فارسی در جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران ،نشان درجه یک هنری نیز به این نویسنده اعطا شده است که این موضوع بیانگر باورمندی عمیق نسبت به مشترکات تمدنی و فرهنگی بین دو ملت ریشه دار و همزبان ایران و افغانستان بوده و مسئولان فرهنگی ایران، ارزش های تمدنی بین این دو کشور دوست و برادر را فراتر از مناسبات سیاسی و مرزهای جغرافیایی دانسته و ایران و افغانستان را یک ملت واحد می دانند. و نیزبخوبی به جایگاه استاد مایل هروی در گسترش ارتباطات فرهنگی و ادبی و زبانی دو ملت واقف هستند.
بر اساس این گزارش علاوه بر موارد فوق، با پیشنهاد مشترک وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزیر مسکن و شهرسازی و با موافقت هیات دولت، به پاس خدمات ارزشمند استاد نجیب مایل هروی به فرهنگ و تمدن ایران یک واحد مسکونی در مشهد مقدس در اختیار ایشان قرار گرفته است و پس از طی مراحل قانونی و ابلاغ رسمی پذیرش تابعیت ،سند این واحد مسکونی به نام ایشان به ثبت می رسد.
یادآور می‌شود که سند واحد مسکونی هنوز به نام ایشان نیست ،هرچند واحد مسکونی در اختیار ایشان است ، که این موضوع بر اساس قوانین کشور است که ثبت سند متوقف بر تابعیت بوده ولی با پذیرش تابعیت از سوی ایشان و اقدامات اداری یادشده، این مشکل برطرف می شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۷۹
انتشار یافته: ۱۳
واقعا فکر می کنید اگر رودکی و نظامی و انوری ومنوچهری و ابن سینا و فردوسی و فارابی امروز زنده بودن چه برخوردی باهاشون میشد؟ گونه ای نفرت تعفن انگیز داریم نسبت به هر کسی که در زمان "اکنون" خارج از مرزهای جغرافیایی اینجا زندگی می کنه و فراموش میکنیم چه سنتها و آداب و آیینها و فرهنگهای به هم تنیده ای میان ما و بسیاری کسان دیگر مشترکه. این درد فقط منحصر به ما هم نیست تمام دور بری هامون هم مبتلا به این بیماری شدن
چه بموقع تابعیت دادند. درست زمانی که افغانی ها از دست ایرانیها عصبانی هستند
سالهاست که در سکوت بهترین مردم کشور تابعیت آسان کشورهای دیگر را می گیرند. ولی ما در دادن تابعیت به یک فرد فرهیخته اینقدر خست داریم. درحالی که هم وطن های بی صلاحیت او به را حتی اقامت می گیرند و سر بار کشور می شوند. من نمی دانم شعور در کشور ما چرا نایاب است.
تا کسی دست به خودکشی نزند حرفش شنیده نمی شود.
خیلی‌ خبر خوبی‌ بود. من هم به این استاد عزیز تبریک میگم. همچنین تشکر می‌کنم از دولت بابت این کار بسیار ارزشمند. یکی‌ از موثرترین کارها برای پیشرفت کشور جذب نخبگان از هر ملیت و مذهبی‌ می‌باشد. با درود فراوان.
مگر ایران فقط فارس است؟! پس بقیه زبانها چی؟
مرز میان برادران وخواهران بلخی ؛هراتی؛کابلی .قندهاری؛فراهی.سمرقند وبخارا وهمچنین خچند وکولاب ودوشنبه وایران باید مانند مرز منزل چند برادر باشد.بایک یاالله وارد وبا یک خداحاقظی خارج شوند.بدون هیچ مزاحمتی رفت وآمد کنند؛آنها پاره تن ایرانیان هستند.
جالبناک بود
چه سرعتی
چندساعت بعد از اینکه پسرش خودسوزی کرد
چه سرعتناک
برات متاسفم اقای مایل میتونستی بری به کشور خودت خدمت کنی تا بیایی اینجا وباهزار زحمت وسرکوفت بخوای تابعیت اینجارو بگیری حتما چند وقته دیگه اصلیت وماهیت خودت وخانواده خودت روهم عوض کن وبگو اصلالتت مال ایران بوده وبه کلی کشور خودت رو فراموش کن باهمچین انسان هایی بیلیاقت ووطن فروش هیچ وقت افغانستان پیشرفت نمیکنه میتونستی یه کتاب درمورد فرهنگ وزبان کشورخودت مینوشتی
حتما" بايد فرزندش خود سوزي ميكرد تا كارها پيش برود ؟
چه عجب یک کار درست هم دیدیم
افتخارات خودمون کمه، با افتخارات فرهنگی افغانستان هم یک کاسه شدیم
نوشدارو
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی