بازدید 66831

کاهش قیمت مسکن از تابستان

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: اجرای مالیات بر خانه‌های خالی به دلیل عرضه واحدهای مسکونی خالی منجر به کاهش قیمت بازار مسکن می‌شود.
کد خبر: ۹۸۴۶۸۷
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۹ 15 June 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، اقبال شاکری عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید بر آغاز اخذ مالیات بر خانه‌های خالی از تابستان سال جاری، گفت: مالیات بر خانه‌های خالی یکی از ابزارهای موثر دولت به منظور تنطیم و کنترل بازار مسکن است و اجرای آن به دلیل عرضه واحدهای مسکونی خالی، منجر به کاهش قیمت در این بازار می‌شود.

نماینده مردم تهران، ری و شمیرانات در مجلس یازدهم با بیان این نکته که مطابق قانون، دولت مکلف به اخذ مالیات از خانه‌های خالی است، اضافه کرد: در شرایطی که دولت در عمل به وعده خود اهمال نمی‌کرد و 5سال پیش نسبت به راه‌اندازی سامانه املاک و اسکان و اخذ مالیات از خانه‌های خالی اقدام می‌کرد، در حال حاضر شاهد افزایش قیمت افسار گسیخته مسکن و جولان سواگران در این بازار نبودیم.

شاکری در توضیح راهکارهای اساسی تنظیم بازار مسکن اظهار داشت: سرعت گرفتن پروژه‌های ساخت و عرصه مسکن، اتمام پروژه مسکن مهر، تعیین تکلیف پروژه‌های طرح اقدام ملی و نظارت جدی بر خرید و فروش واحد مسکونی از اقدامات لازم به منظور تنظیم بازار مسکن است.

وی در تبیین نظارت بر بازار خرید و فروش واحدهای مسکونی، بیان کرد: افزایش سرسام‌آور قیمت اجاره و خرید مسکن از نابه‌سامانی بازار خبر می‌دهد و همین امر نظارت جدی دولت بر رفتار بنگاه‌های معاملاتی مسکن را می‌طلبد.

این نماینده مجلس یازدهم با اشاره به ضرورت تشریح شرایط بازار مسکن برای مردم توسط متولیان مسکن، گفت: دولت باید در گفتگو با مردم نسبت به تشریح شرایط بازار مسکن اقدام کند تا جلوی سو استفاده سوداگران بازار مسکن گرفته شود.

*قانون مالیات از زمین‌های خالی قابل ساخت در مسیر تصویب

شاکری در ارتباط با اخذ مالیات از زمین‌هایی که قابلیت ساخت در آن‌ها وجود دارد، اما مالک اقدام به ساخت آن نمی‌کند، گفت: استفاده از ابزارهای مالیات باید شرایط را برای عرضه زمین‌های متروکه که قابلیت ساخت در آن وجود دارد، فراهم کند. بدین ترتیب علاوه بر کاهش ناامنی اجتماعی ناشی از حضور زمین‌های متروکه شاهد تحریک عرضه مسکن خواهیم بود.

وی در توضیح طرح مجلس برای اخذ مالیات از زمین‌های که قابلیت ساخت دارند، گفت: در گذشته این طرح در شورای شهر تهیه شده بود که مقدمات بررسی آن در کمیسیون عمران مجلس در حال پیگیری است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۲۶
انتشار یافته: ۲۵
فقط یک توهم است.همه چی از دست در رفته است.
برو بابا .حتما.اگه تابستون گرون تر نشد!!
فقط شعار و حرف.
عملي در كار نخواهد بود مثل گذشته.
اوضاع با اين وضع مملكت آروم نميشه هيچ بدتر هم ميشه.
قانون توقیف زمین های قابل ساخت،بسیار ضروری و کارامد خواهد بود...توی کوچه ما که زمینهایش پنجاه سال پیش تفکیک و خانه ویلایی ساخته شده و بیشتر خانه ها هم تخریب و اپارتمان شده پنج زمین وجود دارد که اصلا معلوم نیست صاحبش کجاست و پنجاه سال است که ساخته نشده...در حالیکه مردم بدبخت در همین کوچه،اپارتمان را می خرند متری دوازده میلیون تومان...طرف سی سال پیش رفته سه تا زمین خریده برای بچه هایش...بچه ها هنوز ازدواج نکرده اند...
پایین اومدن قیمت مسکن جک خنده داری بود
مطمئن باشيد كساني كه خانه خالي دارند در صورت فروش ، مالياتش را هم از جيب خريداران خواهند داد! در ضمن آغاز اخذ ماليات از خانه هاي خالي در كوتاه قيمت مسكن را كاهش نخواهد داد.
اگر مالیات میخواهی بگیرید باید حسابی باشد که طرف یا بسازد یا بفروشد
اي خدا
يعني ميشه قيمت مسكن و اجاره كم بشه ؟؟
همش دوست دارم مثل اصحاب كهب به خواب برم،بعد بيدار بشم ببينم همه چي ارزون شده.

البته اگه با فعل معكوس برره تعبير عكس نشه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
بزک نمیر بهار میاد
امروز سیمان گران شده ،
چرا فقط حرف درمانی میکنید
از خدا خجالت نمیکشید
دروغ شده جزئی از اداره امور
نماینده یک قشر کوچک از جامعه ما که به همه دارند زور میگویند.
باش تا صبح دولتت بدمد
صنار بده آش،به همین خیال باش
خواب دیدی خیر باشه
دیگه چیزی به ذهنم نرسید
علت اینکه این طرح 5 سال با تآخیر شروع می شود / این است که خیلی از دولتمردان خودشان از اجرای این طرح متضرر می شدند .
یشان مزاح می فرمایند؟؟ مالیات بر خانه خالی در نهایت از جیب خریدار بخت برگشته پرداخت خواهد شد. این ابزار مالیاتی حد اکثر ممکن است باعث شود کسی که قصد اجاره دادن خانه اش را دارد کمی زودتر اقدام کند. البته در ایجاد تمایل منفی به تولید مسکن و کاهش عرضه در میان مدت هم تاثیر دارد!!!!! چرا مسوولین محترم ما کمی در مورد پایه های اولیه علم اقتصاد مطالعه ندارند؟؟ چرا تعریف قیمت را هیچکس حتا رییس بانک مرکزی بلد نیست؟؟ چرا کسی نمی داند که قیمت تعیین کردنی نیست؟؟ یک کلام ! اقتصاد علم است و شما هر کس جز خداوند متعال باشید نمی توانید به علم دستور بدهید. تعیین قیمت با این که بخواهید سیبی را از بالای ساختمان رها کنید و انتظار داشته باشید با تفاسیر و دستور شما به جای سقوط کردن بالا برود هیچ فرقی ندارد. این را باور کنید.
نمی دونم چرا این قانون منو به یاد ماده 100 تو شهرداری ها می اندازه؟ بنظرم دولت اشراف به تفکر مخاطب ها نداره.
خدا رو شکر. این مشکل هم حل شد
به هیچ وجه باعث کاهش قیمت نمیشه!
اول اینکه این قانون برای خانه های بالای 150 متر هست و کمتر از 5 درصد خانه ها (آپارتمانها) در کشور دارای متراژ 150 متر به بالا هستن....
دوم اینکه: مالیات آن برابر است با 20 درصد اجاره سالیانه همان واحد پس در واقع نتیجه این طرح فقط افزایش 20 درصدی اجاره آپارتمانهای بالای 150 متر هست که با توجه به متراژ مشکل خاصی برای این قشر از مستجران به وجود نخواهد آمد....


نکته بعد: حتی اگر این قانون برای هر متراژی لحاظ شود نتیجه اش فقط افزایش اجاره 20 درصدی علاوه بر افزاییش سالیانه آن خواهد بود.
راه حل: زمینهای شهری را ازاد کنید ، دولت و حاکمیت بیشترین سهم از مالکیت زمینهای شهری را در اختیار دارد و 70 درصد قیمت مسکن به خاطر زمین آن است...پس بهتر است به جای مثلا عرصه خانه خالی (به این روش) عرضه زمین را که دست خودتون هست بیشتر کنید...اینطوری قیمت مسکن به شدت پایین خواهد آمد و در نتیجه قیمت اجاره هم که در عرف بازاار یک پنجم قیمت مسکن هست پایین خواهد آمد....


در واقع این طرح بهانه ای شده است برای افزایش بیشتر قیمت اجاره آپارتمانهای بالاتر از 150 متر....خسته نباشید دلاوران....گویا از اجاره خانه های بالاتر از 150 متری اتان راضی نبودین!!!
وزیر راه و شهرسازی: برکت درآمد صاحب خانه‌های با انصاف بیشتر می‌شود ... علی برکت ا...
به همین خیال باش خوش خیال
وضعیت مسکن اسفناک است. دولت به داد مردم برسد. جلوی دلالی در بازار املاک را باید با مالیات گرفت. مثل 180 کشور دیگر دنیا که این مشکل را با تدبیر مالیاتی و تنبیه دلالان از خدا بی خبر حل کرده اند. مسکن کالای سرمایه گذاری و سوداگری نیست. نیاز حیاتی مردم است. نباید دولت بگذارد عده ای املاکی و دلال سودجو با آن بازی کنند. جناب قلی خسروی شما که می گویی خبرنگارها به مسکن نپردازند از وضعیت بازار اجاره و فروش و قیمت های نجومی خبر داری که کمر مردم را خم کرده است؟ میدانی جوان بدبخت نمیتونه ازدواج کنه فساد ایجاد میشه؟ خودت مستاجری اصلا که بفهمی؟! در تمام دنیا که قیمت ها در سایت درج نمیشه مالیات بر عایدی سرمایه و مالیات بر خانه های خالی و مالیات بر تملک املاک چندگانه وضع کرده اند و دلال را نقره داغ می کنند. آیا از اینها هم شما خبر داری؟!
جوک دیگه ای نداشتید هر وقت هر مسئولی و کارشناسی هر چی گفت برعکس شد
کاهش نرخ ارز؟ کاهش قیمت شیر و نان و...؟ کاهش قیمت مسکن؟
تجربه به مردم ما ثابت کرده هر موقع مسئولین میگویند که فلان مشکل حل خواهد شد دقیقا مشکل شروع میشود با توجه به اینکه بیماری کرونا برای مردم در حال عادی شدن می باشد قطعا در تابیستان گرانی مسکن را خواهیم داشت.رییس جمعور که نفر اول اجرایی کشور است وقتی گفت مردم از بابت قیمت ارز خیالشان راحت باشد دلار 6 برابر شد شما که دیگر یه مسئول خرد هستی داداش
تا موقعییکه قیمت ملک و مسکن توسط دلالان با همدستی املاکهیا تعیین میشود چه انتظاری داریم مسکن قیمتش بیاید پایین
الا برکت الله.. مشکل خود شمایید
آغاز سال نود وهفت قیمت محله ما متری 3میلیون بود آغاز سال نود ونه هجده میلیون.. چقد ارزون میشه.. متری دویست تومن!! فولاد کیلویی 2هزارتومن رو تا بیست وچندهزارتومنم به سازنده فروختید چرا باید ارزون شه
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی