بازدید 13360

آتش کوه گُرم جهرم دوباره برافروخته شد

با وجود اینکه آتش‌سوزی پوشش گیاهی ارتفاعات چاه نفت جهرم موسوم به "کوه گُرم" پس از حدود ۲۰ ساعت تلاش مردم و همیاران طبیعت، به نظر می‌رسید که مهار شده اما این آتش به سبب وزش باد شدید مجددا شعله ور شد و به مناطق دوبند زنگویی و ارتفاعات میرچکی روستای هکان این شهرستان سرایت کرد.
کد خبر: ۹۸۳۱۲۳
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۸ 08 June 2020

 

به گزارش «تابناک»، یکی از همیاران طبیعت شهرستان جهرم، شامگاه یکشنبه با بیان این مطلب در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: این آتش هم اینک در منطبه دوبند زنگویی و ارتفاعات میرچکی روستای هکان جهرم در حال پیشروی است و در حال حاضر نیروهای امدادی و مردم برای فرونشاندن و مهار این آتش تلاش می‌کنند.

امین امیر حمیدی، از تمام دوستداران محیط زیست، همیاران طبیعت و کوهنوردان نیز درخواست کرد برای جلوگیری از پیشروی این آتش و اطفای آن، کمک کنند.

وی، در مورد آتش‌سوزی که از دیروز (هفدهم خرداد ر منطقه چاه نفت جهرم رخ داد گفت: علت این آتش سوزی، به دلیل جرقه ناشی از قطع کابل برق بود و در اطفای این حریق که ۲۰ ساعت به طول انجامید و تا ظهر امروز (هجدهم خرداد) ادامه داشت، کارکنان منابع طبیعی، همیاران طبیعت، گروه های کوهنوردی و بسیجیان مشارکت داشتند.

به گفته امیر حمیدی، پوشش گیاهی ارتفاعات چاه نفت (کوه گُرم) شامل گونه‌های بادام کوهی، گون، ارژن و... است و تا کنون میزان خسارت‌های این حریق برآورد نشده است.

وی، همچنین از مردم خواست برای حفاظت هر چه بیشتر از عرصه‌های منابع طبیعی، از آتش زدن کاه و کُلش در اراضی کشاورزی که بر اساس قانون جرم نشاخته شده و خود می‌تواند منشا آتش‌سوزی باشد جدا پرهیز کنند و از مقامات قضایی نیز درخواست کرد با متخلفان در این زمینه قاطعانه برخورد کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست