بازدید 46179

این فناوری نظامی تنها در اختیار آمریکا و ارتش ایران است

سی‌استالیون بالگردی است از خانواده بالابر و حمل‌ونقل سنگین که برای استفاده سپاه تفنگ‌داران آمریکا طراحی و توسعه یافته‌است. این بالگرد هم‌اکنون علاوه بر کشورمان در کشورهای مکزیک و آلمان و هم‌چنین نیروی هوایی آمریکا (مدل اچ‌اچ-۵۳) در حال خدمت است.
کد خبر: ۹۷۸۴۰۱
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۲ 14 May 2020

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرآنلاین، یگان هوادریای ارتش جمهوری اسلامی ایران با در اختیار داشتن انواع هواناوها، بالگردها و هواپیماهایی همچون «سیکورسکی سی‌اچ-۵۳ سی استالیون»، «سیکورسکی اس‌اچ-۳»، «میل-۱۷»، «بالگرد پشتیبانی رزمی ۲۱۲»، «هواپیمای فوکر ۲۷»، «داسو فالکون ۲۰» و «بالگرد ۲۰۶» مقتدرانه در تأمین امنیت نظامی کشورمان به ایفای نقش پرداخته و همچنان هم می‌پردازد و اسکادران هوادریای کشورمان را تشکیل می‌دهند و نقش مهمی در پیشبرد عملیات‌های مختلف این یگان برعهده دارند.

سیکورسکی سی‌اچ-۵۳ سی استالیون

«سیکورسکی سی‌اچ-۵۳ سی استالیون»، یک بالگرد حمل‌ونقل سنگین، محصول شرکت سیکورسکی است.

بنا به گزارش باشگاه خبرنگاران سی‌استالیون بالگردی است از خانواده بالابر و حمل‌ونقل سنگین که برای استفاده سپاه تفنگ‌داران آمریکا طراحی و توسعه یافته‌است. این بالگرد هم‌اکنون علاوه بر کشورمان در نیروی هوایی آمریکا (مدل اچ‌اچ-۵۳) در حال خدمت است.

هم‌چنین این بالگرد به اژدهای دریایی معروف است. این بالگرد قابلیت اجرای مأموریت‌های گشت خطوط، آمبولانس دریایی، گارد ساحلی، امداد و نجات دریایی و عملیات آبی و خاکی را دارد. نیروی دریایی با استفاده از این بالگرد توانست در رزمایش ولایت ۹۵ برای نخستین بار عملیات مین‌روبی ترکیبی صوتی و مغناطیسی را با موفقیت انجام دهد که مورد توجه رسانه‌های جهانی قرار گرفت. این فناوری امروز تنها در اختیار دو کشور ایران و آمریکاست.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۲
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۲۷
کی خریداری شده
نکنه این رو هم خودمون ساختیم؟!؟! نه داداش همچین خیالی نکنید، اینو شاه خریداری کرده و با این عمر طولانی احتمالا روزی شاید احتمال سقوط و کشته شدن بسیاری از سربازان کشورمون خواهیم بود. به بالگردی که ساخت آمریکاست و زمان شاه خریداری شده زیاد پز ندید یکی ندونه فکر می کنه اینو ما ساختیم.
لطفا اصلاح فرمایید . فناوری این بالگرد در اختیار ما نیست. فقط بالگرد در زمان رژیم منحوس و منفور طاقوت خریداری شده. انگار که ما چون در خیابان اتوموبیل بنز داریم بگوییم فناوری بنز فقط در اختیار ایران و آلمان است!
میشه بفرمایید این بالگرد ساخت کجاست وکی خریداری شده
البته داشتن ارتش قوی برای بازدارندگی ضرورت است. ولی عزیز دل شما که مقایسه می کنی لظفا همه چیر کشورها را مقایسه کن
تا وقتی مردم ایران در رفاه نباشند اینها 1ریال هم ارزش ندارند.البته مردم دولتیهای مفت خور همیشه در رفاه بودن و هستند.
استاد نویسنده، سیکورسکی یک شرکت آمریکاییه. به چیزی که خودتون ساختیذ بنازید که البته با اونم فقط می‌تونید اهداف خودی رو بزنید.
خوبه . کی خریده. چطور می شود اولین تکنولوژی آمریکا در دست خود و ایران باشد.. کمی فکر لازم است
تابناک سانسورچی،ووابسته
حالا ادفعه یکی از اینها را می زنن اشتباهی!!!-))))))))))))) داداش اینقدر بلوف نزنین فردا باز یه گند دیگه میزنن.
بله البته برای ما مال ۵۰ سال پیشه
مشخصاتش که خوبه.
این فن آوری نظامی فکر کنم فقط در اختیار ایران باشد، چون زا زمان ساخت انها حدود نیم قرن می گذرد و در این مدت معمولا یک وسیله نقلیه نظامی را کنار می گذارند یا نمونه های پیشرفته تر آن را می سازند. متاسفانه این که چنین وسیله باستانی در ایران هنوز پرواز می کند، هیچ جای بالیدنی ندارد که برعکس نشان از عقب ماندگی وحشتناک ما است.
بعد از ۴۰ سال هنوز کار میکنه
سنگین ترین بالگرد برای روسیه است که کامیون جابه جا میکند
تا وقتی خودمان بهترش را نسازیم ارزشی ندارد. لازم نیست به چیزهایی که با پول خریده ایم افتخار کنیم.
نکنه با همین فناوری پیشرفته یدک کش را هدف قرار دادند؟
این که مال پنچاه سال پیش هست. گرگ دریا
چرا همه اخبار های منتشر شده همش در مورد امکانات جنگی ایران و کشورهای غربی و خاورمیانه هست ، پس مشکلات داخلی مملکت رو چه کسی باید اطلاع رسانی کنه و چاره ای برایش اندیشیده شود، کشور رو سپردن به امون خدا
به واسطه از قول یکی از امرای قبلی ارتش برایم نقل کرده اند که " با چه خون دلی این تجهزات فوق پیشرفته وارد کشور میشده " ولی بعدا این گونه تبلیغ می شده که پول مملکت با این خریدها به تاراج رفته و چنین و چنان !!!
ضمن تشکر از مطلبتون این مطلب میتونست بسیار مفصل تر تهیه بشه، ضمن اینکه هوادریای ارتش فاقد هلیکوپترهای میل و ۲۰۶ (جت رنجر) میباشد. لطفاً مطلب را تصحیح بفرمایید..
یه مدت از فناوری های نظامی که داریم اصلا صحبت نکیند
میشه مگه؟ داریم مگه
البته این نوعی که در اختیار ایران است ماله 50 سال پیش هست و بنده خدا الان میبایست در موزه نظاره گر جوانان این رزم باشد!!
بسیارعالی...فقط تابی جان لطفا تاریخ خرید این بالگردها رو هم ذکر کنید ممنون.
پیشرفته بودن تجهیزات!؟؟؟ اینا که حداقل مال نیم قرن پیشه!
فقط امیدوارم از این بالگرد انتقام سخت گرفته نشه
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی