بازدید 40860
در نقد یک استراتژی سیاسی

دولت می‌خواهد در ۱۴۰۰ «زمین سوخته» تحویل بدهد؟! / آقای روحانی دقیقا در چه مواردی «تدبیر» می‌کنید؟

دولت تدبیر و امید در تنها حوزه‌ای که به نظر می‌رسد هیچ تدبیری ندارد و جای هیچ امیدی نگذاشته، حل مشکلات مردم و بهبود شرایط آنهاست؛ از این روی، شاید بتوان این دولت را «بدترین دولت» تاریخ انقلاب اسلامی در مدیریت ارز، مسکن، خودرو و ... دانست. اکنون قیمت مواردی که از آن‌ها یاد شد، به حال خود رها شده است؛ مثلا پراید ۵۰ میلیونی که در نوع خود بی نظیر و بسیار گران است...
کد خبر: ۹۷۷۴۴۱
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۱ 10 May 2020

در سوم تیر ۸۴ بود که با روی کار آمدن احمدی نژاد و نشستنش بر مسند ریاست جمهوری، هر چه از ابتدای انقلاب و نخست وزیری کوتاه مدت شهید رجایی تا آن روز به دست آمده و انجام شده بود، زیر سؤال رفت و از انقلاب دوم سخن گفته شد. او و هوادارانش مدعی بودند، دولتی مکتبی بر سر کار آمده که ایران نابسامان را به گلستان تبدیل خواهد کرد. آن‌ها مدعی بودند از وضعیت اقتصادی، معیشتی مردم گرفته تا وضعیت فرهنگی کشور همه چیز تا سوم تیر ۸۴ نامناسب و نامساعد بوده است، در حالی که در آن دوران، علاوه بر مدیریت کشور در دوران جنگ، سازندگی و ترمیم آسیب‌های ناشی از جنگ هشت ساله انجام گرفته بود و هرچند نقد بر هر دوره‌ای مجاز است، چنان نبود که تا سال ۸۴ همه چیز سیاهی و تباهی بوده باشد.

به گزارش «تابناک»؛ اتفاقا روزی رسید که احمدی نژاد دوره هشت ساله ریاست جمهوری اش را در سال ۹۲ به پایان رساند و همان رفتار که با دولت‌های گذشته اش کرده بود، بر سر خودش آمد. در انتخابات ۹۲ هر هشت کاندیدا با نقد هشت ساله دولت او با هم به رقابت می‌پرداختند و آنکه بهتر از بقیه با نقد گذشته آینده‌ای روشن‌تر را ترسیم می‌کرد، رئیس جمهور یازدهم شد. کارگزاران دولت روحانی از همان ابتدا مدعی شدند که زمینی سوخته تحویل گرفته اند و نابسامانی بخصوص در اقتصاد به نحوی است که کار خواهد برد، ولی وعده دادند در مدتی نه چندان بلند سامانش خواهند داد.

در طول دولت یازدهم، هر نقدی بر عملکرد قوه مجریه در هر حوزه‌ای وارد می‌شد، بی گمان یکی از پاسخ‌های ارائه شده تشریح وضع دولت قبل بود. دولت قبل شده بود کلیدواژه‌ای که گا‌ه برای توجیه عملکرد فعلی و فرار از پاسخ به کار می‌رفت. چهار سال فرصت کار و تلاش با مجلس همگراتر سپری شده بود و در انتخابات ۹۶ وقتی روحانی و جهانگیری در مناظره‌ها صحبت می‌کردند، همچنان از دولت گذشته صحبت می‌کردند.

تا اینکه یکی از کاندیدا‌ها گفت: شما با رئیس دولت گذشته مناظره‌ای داشته باشید تا تکلیف ما هم روشن شود. در افکار عمومی هم نوعی خستگی از رجوع و استناد بیش ار حد مسئولین به عملکرد دولت گذشته برای توجیه عملکرد دولت فعلی به چشم می‌آمد. در حقیقت ادعای استراتژی زمین سوخته در چندین نوبت هر چه انرژی و بهره انتخاباتی سیاسی داشت را آزاد کرده بود و اصرار بر اعلام ناکارآمدی گذشتگان نمی‌توانست توجیه گر نقد‌های وارده بر شرایط امروز باشد.

با وجود این، گروه پیروز انتخابات شورای شهر پنجم دنبال القای همین سیاست و همین استراتژی در مورد شهرداری تهران و شورای شهر چهارم بود، به طوری که پس از روی کار آمدن اصلاح طلبان در شورای شهر، رسانه‌های اصلاح طلب در یادداشت‌ها و گفت وگو‌های متعدد و پی در پی دنبال ترسیم شهر و شهرداری سوخته‌ای بودند که به گفته آن‌ها از قالیباف به ارث رسیده است.

هرچند استراتژی زمین سوخته اصلاحی نظامی است که در دوره جنگ جهانی اول و دوم به شکل پررنگی مطرح شده و سابقه تاریخی آن به هزاران سال پیش برمی‌گردد، به طرز عجیبی و احتمالا به اشتباه در ادبیات سیاسی ما تبدیل به یک واژه پرکاربرد شده است؛ استراتژی که گروه‌ها پس از انتقال قدرت مدعی آن می‌شوند، بی آنکه به این نکته توجه داشته باشند که روزی خود آن‌ها نیز سیستم تحت مدیریت خود را تحویل خواهند داد و صد البته خوشایند نخواهد بود، همه خدماتی که در طول دوره مدیریتشان انجام داده اند توسط مدیران بعدی ضرب در صفر شود.

«سیاست زمین سوخته» یک استراتژی نظامی است که به معنی از بین بردن تمامی منابع در دسترس نیروی دشمن است. ممکن است این سیاست در مورد نیروی مهاجمی اعمال گردد که در زمین خودی در حال پیشروی است. از این استراتژی در جنگ جهانی دوم و جنگ داخلی آمریکا هم استفاده شده است. طبق ماده ۵۴ کنوانسیون ژنو، از بین بردن ذخیره غذایی غیرنظامیان مناطق درگیری ممنوع است. اما این اتفاق مثلا با به آتش کشیدن چاه‌های نفت کویت پس از عقب نشینی عراقی‌ها از این کشور یا بمبارن کردن مزارع ویتنامی‌ها از سوی نیرو‌های آمریکایی در جنگ ویتنام رخ داده است.

حالا نگاه به این موضوع کاملا فرق کرده و «عزت الله ضرغامی» فعال سیاسی اصولگرا و رئیس اسبق صدا و سیما در گفت و گویی که احتمالا با هدف نقد به شرایط موجود کشور و رها کردن بازار و مسائل و موضوعات اقتصادی از سوی دولت و مطرح شدن قیمت‌های سرسام آور عنوان شده است، از لزوم مراقبت مجلس یازدهم و نظارت بر تصمیمات دولت «حسن روحانی» به منظور جلوگیری از تحویل «زمین سوخته» سخن گفته است.

وی خطاب به نمایندگان مجلس یازدهم و در آستانه آغاز فعالیت مجلس در حساب توییتری خود نوشت: «‎مجلس جدید دو وظیفه مهم دارد. اول نظارت هوشمندانه بر تصمیمات قابل تأمل دولت در مسائل اقتصادی، با هدف جلوگیری از تحویل ‎زمین سوخته دوم، تهیه فهرستی از اولویت‌های معیشتی مردم و ارائه راه حل‌های پیشنهادی برای ‎دولت ۱۴۰۰».

اینکه دولت روحانی با مسائل و مشکلات عدیده‌ای در طول دوران صدارت خود مواجه شده است، درست؛ اما طبیعتا وقتی در دولت وزارتخانه‌های مختلفی با کارکرد سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی و ده‌ها سازمان و نهاد عریض و طویل مرتبط با این مسائل وجود دارد، طبیعی است که انتظار برخورد با مشکلات و معضلات در حوزه‌های مختلف برای ساماندهی به امورات کشور خواسته غیرمنطقی و زیادی نیست.

دولت تدبیر و امید در تنها حوزه‌ای که به نظر می‌رسد، هیچ تدبیری ندارد و جای هیچ امیدی نگذاشته، حل مشکلات مردم و بهبود شرایط آنهاست؛ از این روی، شاید بتوان این دولت را «بدترین دولت» تاریخ انقلاب اسلامی در مدیریت ارز، مسکن، خودرو و ... دانست. اکنون قیمت مواردی که از آن‌ها یاد شد به حال خود رها شده است؛ مثلا پراید ۵۰ میلیونی که در نوع خود بی نظیر و بسیار گران است؛ حرکت عجیب خود برای افزایش تعجب آور قیمتش را شروع می‌کند، بعد از دو ماه تازه آقای وزیر صنعت دستور رسیدگی می‌دهد!

طبیعی است، یا تدبیر و برنامه‌ای برای حل مشکلات وجود ندارد، یا آقایان مسئول در دولت فکر می‌کنند که با حرف درمانی و مصاحبه کردن توسط آن‌ها مشکلات حل می‌شود و مردم هم آرام می‌شوند؛ شاید به این دلیل است که رئیس پیشین صدا و سیما از احتمال در پیش بودن «استراتژی زمین سوخته» که شاید تعمدی هم در آن باشد، سخن می‌گوید و تاکید دارد که مجلس یازدهم باید جلوی آن بیاستد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۷
در انتظار بررسی: ۳۳
انتشار یافته: ۱۶۲
همیشه معتقد بودم مسئولین به فکر مردم نیستن و واقعا قدرت طلب ترین مسئولین دنیا رو داریم
دقیقا احمدی نژادم همین کارو کرد و دوره ی دوم ویرانه تحویل داد
روحانیم مشغوله همین کاره
بدبختی اینکه این وسط ملت ساده قربانی شدن باز
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
وای بحال دولت های بعدی!
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
عجت! پس باعث و بانی این شرایط فقط دولته تابنک تو هم خوب بلدی افکار عمومی را مهندسی کنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
از دست این تا سمنانی چه کار کنیم خدا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
دولت فکر کرده خیلی زرنگه
به وسیله حقوقیهاش تو بورس جو بده تا سرمایه های مردم طمع کار رو که قبلا تو قضیه پدیده و موسسات مالی خودشونو نشون دادن رو به هوای سودهای روزانه ۵ درصدی بکشونه تو بورس. بعد شرکتهای بنجول و ورشکسته خودشو بفروشه به صد برابر ارزش و بعد دولت بعدی که احتمالا از جناح رقیبه رو با لشکر ضرر کردگان بورس مواجه کنه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
با توجه به شاخص یک میلیونی بورس قیمت واقعی دلار ۳۸ هزار و سکه ۲۰ میلیون است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
بحران اقتصادی دیگه قابل کنترل نیست
بوی جام زهر ۲ به مشام میرسه !
ناشناس
| Germany |
۱۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
از همان اول انقلاب گفتند ک۶ دولت تنظیم کننده است و نه دخالت کننده و اکنون هم می بینیم که تنظیم هم نمیتواند بکند ولی دخالتش در مصرف مال ملی حد و مرزی ندارد!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
چه مدلی احمدی نژاد رو با این مقایسه کردید؟ پراید 7 میلیونی شد 21 ولی 21 میلیونی شده 100 و هنوز یک سال از دوران روحانی مونده. دلار مسکن و خیلی مسایل دیگه هم با فاصله روحانی خرابتر کرده است.
علی
| Netherlands |
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
یکی دو تا ریس جمهور دیگه بیاد مملکت تموم میشه....خلاص
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
نقش تند روها را نباید نادیده گرفت
که بسیار بسیار موثر بوده
و البته در اینکه دولت ها و مجلس ها در کشور ناکارآمد و کم اختیار و سوء مدیریت و فساد دارند شکی نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
پروپاگاندا یعنی چی؟
یعنی اگر بورس نورچشمی ۵۰ درصدهم حباب داشته باشه شتر دیدی ندیدی!
اما اگر سکه کمی افزایش پیداکنه فورا یک عده مصاحبه میکنند که فلان میزان حلاب دارد
اگر ارز گران بشود فورا عده ای دست به کارمیشوند تا انرا غیرمنطقی وحباب جلوه بدهند
واگرمسکن گران بشود فورامصاحبه های سفارشی انجام میشود که حباب است و روزنامه های سینه چاک بورس فورا لیستی از قیمت ملکهای ۲۰-۳۰ ساله بدون پارکینگ ومورد داررامنتشرمیکنند وقیمتها را بمراتب کمتر از نرخهای واقعی به خوردملت میدهند وعده ای پیشبینی کاهش قیمت میکنند !!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
کدوم زمین سوخته مگر جایی نسوخته مونده دل ما مردم هم که هر روز میسوزه ، ۳۵ هزار میلیار تومان دولت روحانی هزینه موسسات حضرات رو از جیب مردم داد حالا بورس که رونق گرفته خود سرمایه گذارها بایستی ریسک نکنن دولت تواین بازاری که از بیرون با همدستی دلواپسان داخلی و دشمنان خارجی بسته شده بازار داخلی هم که عمدتا دست اصولگراها و دلواپسانه پس بگید دولت روحانی غیر از بورس چکار کنه مقام معظم رهبری هم اگه سهام عدالت رو آزاد نمیکرد همین یه ذره امید مردم رو هم که اصولگراها میگرفتن حالا که با ۲۵ درصد آرا مجلس شده مال خودشون از حالا میدونن که کاری از دستشون بر نمیاد چونکه خدایی با سوادی بینشون نیست دارن بهانه درست میکنن که زمین سوخته و خطر بورس و غیره بس کنید بابا با یه 2۵ درصد دیگه 1۴۰۰ ریاست جمهوری رو هم بگیرید ببینیم چکار میکنید
قطعا تلاش هایی می کنن ولی اگه نتایج رضایت بخش نیست باید خودشون باشن و حق دفاع رو باید براشون محفوظ دونست و بعد قضاوت کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
منم کاملا با شما موافقم. و اینم اضافه کنم که تو ایران شما فقط و فقط می تونی از دولت انتقاد کنی
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
اقتصاد ایران به شدت گره خورده با سیاستش علی الخصوص سیاست خارجیش. تابناک جان تو\ را فقط تو زمین دولت نینداز
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
پرچم انگلیس جوابت را در نظرات پایین در پاسخ یکی از نظرات نوشم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
تند رو هایی که برجام را ناکار کردند ودر امور عادی سازی روابط بین المللی سنگ اندازی کردند
و سفارت عربستان و انگلیس را اشغال و غارت کردند
و موشک شعار نوشته پرانی کردند
و پرچم و برجام را در صحن علنی مجلس آتش زدند
آیا اینها را نباید نقد کرد ،؟؟؟؟؟؟؟
تدبیر؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! امید؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
جوک نگین بابا..................................................
تدبیر؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! امید؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
جوک نگین بابا..................................................
دولت به این نتیجه رسیده که جلوی سرکوب قیمت را گرفته و قیمت ها رو آزاد کنه بهتر از این هست که کالا تولید نشود.در حقیقت دولت بین کالای گران و قفسه های خالی فروشگاهها گزینه اول رو انتخاب کرده.در مورد خودرو هم خودرو ساز اگر سود کنه اونقدر تولید میکنه که قیمت متعادل بشه.وقتی قیمت مواد اولیه و دلار ۵ برابر بشه نمیشه به خودرو ساز گفت جنس رو گرون نکن.در حقیقت دولت فقط باید بر مولفه های اصلی اقتصاد کلان مثل نرخ ارز نظارت کنه نه قیمت رب گرجه و خیارشور و خودرو.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
کشور خود کفا نیست و این قصد را هم ندارد!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
عزیزم سرکوب زمانی است که قیمت کمتر از بهای اصلی خود باشد مانند دلار و طلا در طول چند سال گذشته و اگر رها شود می شود روند فعلی که بهای ان زیاد تر از قیمت اصلی است مانند همین دلار و طلابه اضافه ماشین و خودرو خانه و....
عالی نسب
| Netherlands |
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
من باوجود این که از قشر پائین وشاخ شکسته هستم این نظر شماروتایید میکنم ولی نترس واینوبگو اساس شکوفائی اقتصادی یک کشور آزادی بیان وشفافیت وتعدیل قیمتهای کالاهای استراتژیک مثل حاملهای انرژی ورقابتی کردن تولید است نه اینکه با کره جنوبی خودروسازی روشروع کنیم واونا درردیف مدعیان جهانی باشند اینجا ما پمپ انژکتورچینی نرسه خوروسازی ما میخوابه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
نشستی فال میگیری؟
ایشون همونقدر که فقط صبح های جمعه متوجه میشن چه اتفاقی افتاده یه دنیاست!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
حسنی به مکتب نمیرفت وقتی میرفت جمعه میرفت! خخخخخخخخ
ضمن قدردانی از خدمات بینظیر!!! در گذشته..... ما از رییس جمهور بسیار محترمان! هیچ چیز نخواسته و نخواهیم خواست....فقط یک تمنا و درخواست از ایشان داریم....فقط یک تقاضا ، که در این مدت باقیمانده از مسئولیتشان ، وقتی صحبت از بدبختی ها و سختی های ما مردم میفرمایند ، لطفا" فقط لبخند زیبا و ملیح نفرمایند..... معمولا"!!!!!!!!!!!! البته معمولا" !!! و در روال عادی ، موقع شادیها یا خبر خوب باید خندید !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
روحانی یک ماموریت داشت و این رو به نحوه احسنت انجام داد در لباس اصلاحات وارد شد و از برگ آنها استفاده کرد ولی در عمل با اقداماتی که انجام داد مردمی که رای خاکستری داشتن را از اصلاحات زده کرد( البته حداقل در انتخابات پیش رو-چون مردم فراموشکاری داریم) البته اصلاح طلبات هم باید تاوان کاندید قرضی رو باید بدهند
البته حزبی کاندیدی در حد ریاست جمهوری نداشته باشند هموم بهتر که شکست بخوره و منحل بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
روحانی صرح احمدی نژاد را با شیب مناسب اجرا کرد!
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
اصلاح طلب و اصولگرا برای مردم تکلیفشون روشنه
امیدی به هیچ کدام نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
خخخخه
همیشه توجیه می کنید شما ها در این حزب و همیشه هم فرار رو به جلو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
چرا چرت می گی. حهانگیری زنگنه شریعتمداری نوبخت ربیعی آخوندی و غیره اینا همشون یر تا پاشون اصلاح طلبن. این به کنار شورا چی؟ شورای شهر تهران هم لابد کار اصولگراهاست؟
آقای روحانی....لااقل در جلسه هیات دولت و در ظاهر لااقل کمی جدی باشین و نخندین.....که مردم فکر کنن...البته لااقل فکر کنن که مشکل ها و بدبختی های مردم براتون سر سوزنی مهمه!
این متن کی نوشته شده که پراید ۵۰ میلیون بوده؟ خوابی داداش. پراید ۱۰۰ تومن دلار ۱۷ تومن تا آخر این هفته.
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
داداش پراید با این قیمت دلارش بالای ۲۵ تومان باید باشد منتهی اقای همتی دوست دارد ملت دلار ۱۶ بخرند دمش گرم
مملکت رو خانه اجاره ای کردید که کسی بهش نمی رسه چون میگه مال من نیست که من رفتنی هستم
پوتین الان 20 ساله در راس قدرت روسیه هست و شاید تا 10 سال دیگه هم خودش رو با هر قانونی نگه داره و در این مدت روسیه چقدر قوی تر شده
ما هم باید یک نفر آدم قدرتمند مدبر و دلسوز رو نخست وزیر بکنیم و بهش اختیارات تام بدیم تا با برنامه ای همه جانبه کشور رو بسازه
فارغ از جناح بازی
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
البته اضافه بفرماد که تمام مخافین پوتین هم دچار مرگ زودرس! شده اند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
در هفت کشور صنعتی مگه رئیس جمهورها و نخست وزیرها رفتنی نیستند بهتر برای بی قانونی و سومدیریت ها بهانه نیاریم
بکشنبه ۲۱ اردیبهشت ساعت ۱۲:۴۴
سکه ۷۱۰۰۰۰۰
دلار ۱۶۶۰۰
پراید ۱۰۵ میلیون
پژو ۲۰۶ صندوقدار ۱۷۵ میلیون
مملکت به حال خودش رها شده
علی برکت الله
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
موتور محرک تورم رو از قلم انداختی
بورس بادکنکی با شاخص 20 برابر شده 1 میلیون و چهل و سه هزار.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
بورس باد نکرده ریال بی ارزش شده داداش
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
سر و کله همتی در تلویزیون دوباره پیدا شده و خبر از پر بودن ذخایر ارزی میدهد!!!!!!!! قیمتها رفته بالا ذخایر ارزی خیلی وضعش خوبه؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
استارت بی ارزش کردن ریال را با بورس زدید دیگه نمیتونید جمعش کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
اقای همتی باید بداند اگر مردم به این نتیجه برسند که امیدی به ریال نیست تمام دلارهای بانک مرکزی امریکا هم جوابگوی تقاضای مردم نیست
اقاجان اقای احمدی نژاد ۸۰۰ میلیارد دلار درامد ارزی که داشتند را چه قدر برای دولت بعد گذاشتند؟
گشایش برجام که همه در سر و مغزشان‌میزدند یک هشتم هشتصد میلیارد دلار بود که اقای احمدی نژاد به باد دادند و کانال تلگرامی ایشان هم فضای گل و بلبلی جالبه برای ایشان ساخته!!!!
اقای احمدی نژاد ذخایر فوق العاده زیادی را از دولت اقای خاتمی تحویل گرفتند ولی با ذخیره بسیار کم علی رغم ۸۰۰ میلیارد دلار فروش نفت ۱۴۰ دلاری تحویل دولت بعدی دادند و این دولت که دیگر در مضیقه بیشتر تحویل بعدی میدهد.
استراتژی دولتهای اقایان احمدی نژاد و روحانی در دادن زمین سوخته به دولت بعد از خودشان تقریبا یکسان است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
عاقبت جناح بازی
ما مردم داریم چوب جنگ های جناحی آقایون رو می خوریم
ناشناس
| Germany |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
کامل است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
حرف های تکراری ولی تو خالی
خوب بفرمایید این دولت خوش رنگ و لعاب شما با 500 میلیارد دلار درامد چی کار کرده؟!!
مستر هنوز برجامی شکل نگرفته بود اقتصاد ارام شده بود ولی وقتی برجام امد با پول های مفت نفتی اقتصاد را سرکوب کردن و الان ثمره ان برجام و سرکوب را می بینی
در ضمن ذخیره ارزی در زمان احمدی نژاد 100 میلیارد دلار بود و الان هم تقریبا همان اندازه است البته یک مقدار کمتر مبالغی که خاتمی به چشمش هم ندیده بوده از این ذخایر
برو عمو جان بذار باد بیاد
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
جواب۱۴۴۱: مطالعه بیشتر کن و تعصب نداشته باش .
مملکت پر و پیمان را دادن احمدی نزاد و ایشان با عملکرد مدیریت جهانی شان ذخیره ارزی برای بعدی ها نگذاشتند .
صد میلیارددلار با شروع برجام ازاد گردید(از محل فروش نفت خود ایران در ایام تحریم )که اقای نوبخت روضه ان را خواندند و گفتند پیش خور شده و چیزی بیشتری کسی توقع نداشته باشد.قسمت دوم گفته هایت که میگویی قبل برجام اقتصاد ارام شده بود درسته میدانی چرا؟چون مردم انتظار بسیار
زیاد بهبود شرایط اقتصادی را داشتند و با این امید به درخواست بزرگان سیاست به اقای روحانی رای دادند.عملکرد دولت ضعیف بود و از فرصت اعتماد مردم به خود استفاده نکرد
روحانی: انچنان رونق اقتصادی ایجادمیکنیم که دیگرکسی محتاج دریافت یارانه ۴۵ هزارتومانی نباشد !!!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
رایانه کوچک هم از دست مردم در آورد؟
التماسا" تو این باقیمونده صدارتت .... سکوت...............فقط سکوتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتت
من ایده های خوبی برای بردن انتخابات دارم.
خواهشا" نگین دولت تدبیر و امید.....حالموون بد میشهههههههههههههههه....بدددددددددددددددددددددددددد
فعلا" که دولت تدبیر و امید!!!! با تلنبه داره بورس رو باد میکنه....دستش بنده بد جور!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
بورس دار طبق مسیر تورم جلو میره آقای دلال
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
دلالان بورس سودشون تو ورود تازه واردان است. سودهای روزانه ۵ درصدی برای دلال های بورس باعث شده بیان تو بازارهای طلا و لوازم خانگی و خودرو و لا هر قیمتی فقط خرید بزنن.
عمو قزوینی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
تلنبه چیه ببم عسلم؟! حتما منظورت تلمبه است
همچین میگویید زمین سوخته که انگا رکشور در اشغال بیگانه گان است..هراضطلاحی کاربردی دارد. فکر نمیکنید قدری بی انصافی ست .گذشته از آن نقش وسهم سایر قوا مخصوصا مقننه را چرا بحساب نمیآورید.سهم دولت در اقتصاد دقیقا چقدر است.در فرهنگ چقدر؟ در کنترل صدا وسیما چقدر.در تخصیص بودجه؟ در سیاست های راهبردی........
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
بعضی اصطلاح ها جایگزین ندارند بجای زمین سوخته چی بگه که حق مطلب بیان بشه
واقعیت اینه زمین سوخته هم کمه
اقتصاد انچنان بهم ریخته که تمام اقتصادانهای دنیا هم جمع بشن نمیتونند درستش کنند
دولت محترم تدبیر و امید !! گرون شدن دارایی های شرکت ها ناشی از گرون شدن کمرشکن دلار رو باعث افتخار اقدامات خودش در بورس میدونه!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
شک نکنید که گران شدن سهام به معنی تورم صد درصدی است! یارانه ای هم که به اسم معیشت به مردم میدهند در واقع برای آن منظور است! همان ترفندی که احمدی نژاد زد و پدر مردم را در آورد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
داری بر عکس میگه عزیز. فعلا بورس داره باعث افزایش دلار میشه. دلار تو دوسال ۴ برابر شده ولی بورس تو دوسال ۱۰ برابر شده و البته ۹ برابرش تو همین سه ماه اخیر اتفاق افتاده.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
الان فرض کنید بورس تو 10 سال 1000 برابر شد چه گلی میخواد به سر اقتصاد بزنه ، چه مشکلی از اقتصاد حل میکنه بورسی که ما داریم فقط یک بازی است که دیر یا زود موسیقی ش قطع میشه و هرکی برگ سهام تو دستش بود بیچاره میشه
عوضش با حذف صفرها ، پولمون خوشگل و جیگر و نازززززززززززززززززززززززززززززززززززززززززز شده!!!
مردم اگر میتونستن از طریق صندوق رای تغییر ایجاد کنن خب میگفتیم تا 1400 صبر میکنیم بعد با تغییر دولت سیاست ها هم تغییر میکنن و خلاصه وضع بهتر میشه ولی خب کیه که ندونه دولت و مجلس کاره ای نیستن.
پاسخ ها
همایون
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
دمت گرم - عجب حرفی زدی. 40 ساله که همینه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
حرف بیخود هست دیگه. برجام رو که خودتون با 5+1 بستید این رو که کسی دیگته نکرد
مهدی م
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
نه که خیلی خوب هم انتخاب می کنی و جو گیر نیستی اصلا
خواهشا" دولت دیگه نخواهد!!! فقط برود..................فقط.....................
اشتباه همینجاست ، گران شدن ماشین از بیست میلیون به هشتاد میلیون را می بینید اما یادتان رفته زمانی این ماشین هشت میلیون بود که شد بیست میلیون ،
استراتژی زمین سوخته جواب می دهد چون ، واقعا هر دولتی بدتر از قبلی بوده و تضمین می کنم بعدی بدتر این این است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
شد 17 میلیون این یک
دوم هم این که دولت ها سیاسی کاری می کنند و می خواهند خودشان از نو چرخ را اختراع کنند وبه همین خاطر استراتژی کوتاه مدت اجرا می کنند که نتیجه ان این وضع فعلی است
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
اون زمان ۱۵۰ درصد گرون شد الان۳۰۰ درصد
کار از زمین سوخته گذشته روحانی می خواهد انسان سوخته تحویل بدهد
اتفاقا پراید بعد از مشخص شدن نتیجه انتخابات مجلس ۱۱ از ۵۰ تومن به ۹۰ تومن رسید و مجلس جدید هم پا قدم خودش را نشان داد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
پس راس امئر هست دیگه؟ یا خودتون نمی دونید با خودتون چند چندید؟
یکیو میارن 8 سال میگن تقصیر این بود تقصیر این بود بعد میزارن کنار دوباره از نو
پس یه دولت خوب تو زندگیمون ندیدیم زمین سوخته تحوبل ندهد؟
این بنده خدا حتی نمیتونه خنده های بی موردش را مدیریت و تدبیر کنه، چه انتظارایی دارین شما ازش....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
کلا" به نظرم رفتارها عکس شده و ما بی خبریم.........باید موقع صحبت از گرسنگی و فقر و بدبختی (( البته مربوط به مردم )) باید خندید....و وقتی موقع صحبت از شادی و تفریح مردم تو خیابونها شد ، باید با عصبانیت و اخم و ناراحتی عنوان کرد و جدی قیافه گرفت ............
منشا همه تورم ها بورسه. وقتی روزی 5 درصد سود بدی که حتی قاچاقچی های مواد و اسلحه در خواب نمیبینند آخرش میشه پراید 100 میلیونی.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
باید حرفت رو طلا بگیرن بزن سر در همه جا همه ببین. درصد زیادی از تورم مال همین بادکنک بی سرو ته هست. منکر مدیریت اشتباه آقایون هم نشیم البته.
ببخشید رئیس جمهور چه کار می تونه بکنه
باتحریم و قهر بودن با دنیا ، پایین بودن قیمت نفت و وابستگی بیش از حد به چین مگه کاری هم میشه انجام داد. هر رئیس جمهور دیگه بیاد همین وضع فقط شو من بازی متفاوت
افتادیم تویه مسیری که نمی دونیم چه اتفاقی قرار بیافته کشوری که 9% منابع دنیا رو داره و 1% جمعیت دنیا اینه وضعش
دقت کردین قبلا مردم فقط شب عید یه جشن نیکوکاری داشتن الان هر روز یه برنامه ای دارند یه روز بابت کرونا ، یه روز بابت ماه مبارک رمضان ، یه روز بابت سیل ، یه روز بابت زلزله و.... به داد هم وطنان برسن
نمیودنم شاید سرنوشت ما این بوده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
ان روزی که دلار را سرکوب می کرد و خوش بودین باید این روزها را می دیدین
ان روزی که قانون مالیات بر سوداگری را عقب می انداخت که همین یک کارش باعث می شد تورم را افزایش ندهد در بحران تحریم را باید می دیدی
در ضمن برو کشورهایی که امکانات ما را ندارن و تحریم هم هستند تورمشان را ببین تا ان را به تحریم گره نزنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
اون زمان که دل و جیگر با دنیا می دادید وضع خیلی بهتر بود؟ خخخخ نکنه سیل و زلزله تقصیر اصولگراهاست که زمان روحانی اتفاق می افته؟ نصف این کم کاری هاست که مشکلات رو زیاد کرده
مهدی م
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
اگر کاری نمی تونه بکنه اشتباه می کنه میاد وسط و از اون بدتر اونطور وعده و وعید میده
تا قبل از احمدی نژاد هنوز دولت در سایه همه کاره نشده بود ، ولی از سال ۸۴ با ضعف مجلس و قدرت گرفتن گروههای فشار ، هر روز دولت های منتخب به حاشیه رفتن و طبیعتاً در شرایطی که برای کشور بوجود میامد منفعل بودند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
همشون یکی اند دعوا سر پست و مقامه
واقعا باعث تاسفه!
هر چند دل خوشی از روحانی و دارو دستش ندارم و حتی بیزارم ولی انصاف هم باید داشته باشیم.
مطمئنم مطمئنم و باز مطمئنم اگر شرایط کنونی اقتصادی - اجتماعی- فرهنگی- بین المللی- بهداشتی- نظامی برای هر دولت دیگری چه در گذشته چه در پیش روی (اصولگرایان متوهم در کل) برایش پیش می آمد الان دیگر خبری از انجام انتخابات نبود چون دیگر چیزی باقی نمانده بود . حالا به هر دلیلی یا اقتصاد فروپاشیده یا حملات نظامی و یا نارضایتی مردمی در هر صورت دیگر نظامی نبود ک برای کرسی ریاستش رقابت کنند. با اطمینان از عمق وجودم به این موضوع اعتقاد دارم. سیاستهای از این ستون به اون ستون فرجه دیگر کارایی ندارد. سرزمین سوخته را آقای قالیباف درست کرد و رفت سرزمین سوخته را احمدی نژاد درست کرد که چهارصد میلیارد پول بی زبون را به فنای مطلق داد و ته خزانه چیزی نگذاشت و رفت . \
پاسخ ها
مهدی م
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
.بی تدبیری این دولت مال این دو سه ماهه نیست. الان که کلا مملکت رو ول کردن رفته
دلم میسوزد برای جوان ها
برای کارگران
برای بیماران
برای انسان های تنها
برای زنان سرپست خانواده
برای مردان بیکار
برای جوان درس خوانده بیکار
برای دختران فقیر و منزوی
برای بچه هایی که شب گرسنه میخوابند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
درود بر انسانیت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
تو ام آرزوست
*****دولت می‌خواهد در 1400 «زمین سوخته» تحویل بدهد******
یعنی بهترین و کوتاه ترین جمله برای دولت تدبیر و امید
فرهنگی بیچاره امسال بازنشسته میشه
حقوقش رو کم میکنن
بهش حقوق نمیدن تا چند ماه
پاداش پایان خدمتش حتی یه پراید نمیشه
بعد از سی سال با شرمندگی به خونه برمیگرده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
پاداش پایان خدمت هم با این گرانی ها و تورم یکی دو سال بعد میدن که بی ارزش شده
خداییش بدترین بدترین بدترین دوره دولت تدبیر امید بوده...که اینم اضافه کنیم بدترین دوره مجلسیها هم بود...
سکه شد ۷۱۰۰۰۰۰ تومان
روحانی مچکریم
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
قیمت جهانی و قیمت ارز قیمت طلا را تعیین می کند ربطی به این یا ان ندارد
طلا در همه جهان طلا است و ارزشمند منتهی اینجا جوری از طلا صحبت میشود که گویی باید ارزان تر از ریگ بیابان باشد.
طلا طلا است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
سکه فقط امروز ۲درصد رفت بالا. مشکل اینه که شاخص بورس یه ساله داره روزی ۵ درصد بالا میره. فعلا چنتا زرنگ سهام بورسشونو فروختن. وایسا همه بفروشن تا سکه ۳۰ میلیونی رو ببینی.
دیروز شنیدم یه فوتبایست 10 میلیارد تومان تو حسابش هست
10 میلیاد تو حساب یه بچه که فقط پوست گاو رو لگد میکنه
غیر از ویلا و چند تا خودرو لوکس و ثروت های دیگه
ساکت باشین! حرف اضافی ممنوع!دولت محترم نزدیک به 7 سال متوالی مشغول برجام بوده و حالا هم بقیه مهلت باقیمانده اش گرفتار کرونا ! بجای این حرف ها 8 سال دیگه زمان بدین به این دولت ببینید چه تحول بزرگی ایجاد می کنه در دنیا !!
پاسخ ها
زنبورک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
توجه توجه ... دوستان دقت کردین؟!ا از تعداد کل نظرات و پاسخ خا تعداد 99 نظر و پاشخ بدون نام و ناشناس ارسال شده،تازه بعضی ها هم با آی پی های خارج نظر فرستادن!
با این شهامتی که ما در بیان انتقادات داریم،...ولله چی بگم!
فقط دولت مقصره؟؟؟ بقیه مقصر نیستن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
پس لابد زمان دولت مخالفتون هم همین هست دیگه؟ فقط محمود مشکل داشت؟ بقیه یعنی شما ایرادی نداشتید؟
تنها چیزی که از این دولت نمی بینیم تدبیر است
همه میدانند بازگشایی مدارس در این شرایط فاجعه افرین است
بانک ها و ادارات با یک پلاستیک خود را از ارباب رجوع جدا میکنند حالا باید دید که معلمان میخواهند چکار کنند خصوصا که از بچه ها در تمام دنیا بعنوان ناقل کرنا یاد میشود
اقا چرا مینویسید دولت
واقعا چرا مردم رو سرکار میذارید
هر دولتی که امده نوشتید بدترین دولت پس از انقلاب
در حالی که در دولت بعدی قطعا شرایط بدتر خواهد شد
این سیر نزولی تحت مدیریت یک دولت نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
رفسنجانی که امد اقتصاد را ویرانه کرد ولی خاتمی یک کمی معتدل کرد ودو رییس جمهوری بعد ان را خراب کردن حال باید دید بعدی چی کار میکند
باید یک اقتصاد دان رییس جمهور شود بدون سیاسی کار ان وقت می شود مثل زمان خاتمی و حتی بهتر
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
آیت الله هاشمی رفسنجانی اقتصاد را خراب کرد؟؟تمام زیرساختها را ایشان ایجاد کرد بعد از جنگ و کشور جنگ زده با وامهای ارزان قیمت بین المللی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
هاشمی تورم 47 درصدی رو به ارمغان آورد. سد سازی های غیراصولی که مشکلاتش الان معلوم شده. خاتمی هم چیز مالی نبود. الان مشکل هسته ای زمان ایشان رخ داد با افشای فعالیت هامون. گرونی هم که سال آخر ایشون بیداد می کرد
ناشناس
| United States of America |
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
پایه نابودی اقتصاد رو بدون شک هاشمی با طرحهای پنج سالش و ایجاد اختلاف طبقاتی که بوجود آورد، ایجاد کرد
هیچ نهادی دولت را کنترل نمیکند و این فاجعه بار خواهد بود ایکاش دولت همین اختیاراتی را هم که مدعی است کم است نداشت
اقتصاد براساس سلیقه کسی شکل نمیگیرد کشور برای کارهایی که در بورس انجام میدهند بهای سنگینی پرداخت خواهد کرد
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
این آقایان بیدی نیستند که با این باد ها بلرزند،خصوصی کردن دارایی همکانی ادامه دارد!
داستان مسیولینی که تا حالا بودند , اعم از راست و چپ و اصولگرا و اصلاح طلب و این جامعه و آن مجمع , همه و همه , روحانی و دکتر , نظامی و سیاسی , مثل هم در بی برنامه گی و بی تدبیری , حرص و ولع قدرت و به هم پریدن و همدیگر را رها کردن و هیچ وقت منافع مردم ندیدن و گرفتاریهای آنان را نخواستن فهمیدن است , متاسفانه هر کس به شیوه ای , مردم یک طرف , هیچ گاه منافع و مصالح در نظر نگرفته و منافع فردی و گروهی به آن ترجیح می دهند . قطعا فردای قیامت باید جوابگو باشند , ای کاش رها می کردند و می گذاشتن آدم های کارآمد بیایند شاید فرجی شود
روحانی مشابه پدری است که بیکار ودرامدی ندارد تا خانواده خود را اداره کند .ورشکست شده حالا مجبور است برای تامین نیازهای واجب روزانه عایله دارایی های خود را یکی یکی بفروشد وخرج زندگی روزمره کند ،ودرپایان نیز با اعلام ورشکستگی مفلوس نامه دریافت نماید به حراج گذاشتن دآرایی های دولت در بورس عین فروش دارایی های آن پدر است .



.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
دقیقا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
یعنی برجامتون اینقدر بد بود که حتی از زمان احمدی نژاد هم بدبخت تر شدید؟ خخخخ
اصلا تدبير ندارد كه به اين روز افتاديم الان الان است منتظر كدخدااست
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
کدخدا شخصا وارد می شود!
دولت کاملا تسلیم شده
خزانه خالیست
همه فهمیده اند خزانه خالی شده
کفگیر چنان به ته دیگ خورده
که دولت خود را به حراج گذشته
تحریم ها دارد مثل کارد به استخوان میرسد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
ولی چرا زمان احمدی نژاد این طوری نبود؟ چون دلش رو به توافقی مثل برجام خوش نکرده بود که تمام اسرار تجارت رو برای خارجی ها رو کند تا بتوانند دانه دانه مشتریان ایران رو تحریم کنند!!@
شما یه چیزی رو نمیخواهید قبول کنید
سیاست ویران کننده آمریکا
آمریکا رو دست کم گرفتید حسابی
آمریکا همون کشوری بود که عراق رو در بیست روز تصرف کرد
روسیه و تمام بلوک شرق رو از پا در آورد
با بد کشوری درافتادید
روزنامه تابناک تازه به این نتیجه رسیده که دولت تدبیر و امید بدترین دولت تاریخ ایران اسلامی است . ما از روز اول این دولت با توجه به دروغ های رییس و وزرا و ... مبنی بر حل مشکلات مردم متوجه عملکرد دولت در سال های آتی بودیم . به قول قدیما منم نزن که از تو پیشی می گیرد .
یه بار با آمریکا در افتادید
من اسمش رو میذارم آمریکای خوب اوباما
باتون کنار اومد گفتید اه این که اصلا بد نبود خیلی هم خوب بود
150 میلیارد دلار بهمون داد و هواپیما و چیزای دیگه بهمون داد
دوباره درافتادید اما این بار با آمریکای بد ترامپ
حالا فهمیدید چه اشتباه بزرگی کردید ولی فایده ای نداره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
بوش چی شد پس؟ یا ریگان؟ کارتر؟ اینا که خیلی بدتر از ترامپ بودند. تازه کلینتون که تحریم های حال حاضر رو پایه گذاری کرده
ریاست جمهوری در ایران باید چهار ساله باشد. انتخاب یک فرد برای چهارساله دوم اشتباه است.
کار اجرائی کردن خیلی خیلی سخت است.
هیچ رئیس جمهوری کم فروشی نکرده .همه سعی در بهبود اوضاع داشتن یکی مثل احمدی نژاد زیاد یکی مثل روحانی خیلی کم.بماند که دولتش دولت ژنرالها بودن.
به نظر من محسن رضایی با تفکرات وشناخت خوبی که از کشور داشته وداره گزینه خوبی بودن که حداقل بعنوان معاون اول باشند ولی نشده....
باید 8 سال دیگر به روحانی فرصت داد!!!
کدام اینها گل و بلبل تحویل دادند که این یکی بخواهد بهشت برین تحویل بدهد
قسمت میدم به قران به هرکی می پرستید من خودم پابه سنم اقا ول کنید کاروبدید دست جوانان در مملکت بازکنید تا کی باید زجربکشیم شما خوذو ساز نمی شید وارد کنید روی پسته وفرش و زعفران وبرنج و....خیلی چیزای دیگر کا رکنید خسته شدیم از گرانی بدبختی پیرمردها ول کنید افراد بالای 55 باید برن مشاوره بسه دیگه تورا خدا بسه مگر شما زندگی ندارید برید جهانگیری شریعتمداری ونوبخت ومعاونین ول کنید و..
پاسخ ها
ناشناس
| Spain |
۱۸:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
جوان گرایی که مشکل مملکت نیست. میدن دست آقازاده های خودشون
توجه کنید:
""وی خطاب به نمایندگان مجلس یازدهم و در آستانه آغاز فعالیت مجلس در حساب توییتری خود نوشت: «‎مجلس جدید دو وظیفه مهم دارد. اول نظارت هوشمندانه بر تصمیمات قابل تأمل دولت در مسائل اقتصادی، با هدف جلوگیری از تحویل ‎زمین سوخته دوم، تهیه فهرستی از اولویت‌های معیشتی مردم و ارائه راه حل‌های پیشنهادی برای ‎دولت ۱۴۰۰».""

1- کی اینارو گفته؟ زرغامی، کسی که سالها با مدیریت میلی روی صدا و سیمای میلی، در دوران دولیت کریمه!!! همه چیز رو عادی جلوه می داد!
2- کیا قراره مشکلات موجود را حل کنند و راهکار ارائه دهند!!! ؟ همونایی که در دوره دولت کریمه بصورت هماهنگ ریده بودن به مملکت تا جایی که اواخر اون دوره، قیمتها، روزانه بالا میرفت.
3- کی این مطالبو نوشته. پا.. که نمی دونم چقدر پول گرفته تا برای کاپیتان یوگی و دوستانش، تبلیغات راه بندازه.
4- در آخر هم منتظر می مونیم تا ببینیم مجلس آینده و دولت کریمه دوم (که در اختیار به اصطلاح اصولگرایان هست) چه گلی به سر مردم بیچاره می زنن.
مشت نمونه خروواره
قانون مملکت رو از قانون همین سایت میشه فهمید چیه
یه مشت دلال و فرصت طلب داخلی و خارجی ریختن تو این سایت دارن قیمت سازی میکنن
یکی قیمت سکه رو 7 میلیون
یکی قیمت پرایدو 105 میلیون اعلام میکنه
بس کنید
کی تو این چند روز تونسته پرایدشو 80 میلیون بفروشه 105 پیشکش
قیمت سکه هم با حباب 6/800 هستش
مشکل الان جوسازیه
اما با این روند بی دروپیکر بورس و پولهای باد آورده و بی پشتوانه ای که بزودی از بورس خارج میشه
مسلما این حجم انبوه نقدینگی ویرانی و فساد به بار میاره
نردبام این جهان ما و منیست ؛ عاقبت این نردبام افتادنیست .
لاجرم هر کس که بالاتر نشست ؛ استخوانش سخت تر خواهد شکست .
احمدی‌نژاد اگر فقط یک کتاب را خوب خوانده باشد و خوب عمل کرده باشد و حتی به دیگران و امثال ترامپ هم ، به نوعی آموزش داده باشد فقط یک کتاب است
اصول سیاست ماکیاولی
اگاه مجلس جديد روحاني استيضاح نكنه خيانت كاره
امید داشتن، خیلی خوبه.چیزی که به انسان پویایی و انگیزه می ده . متاسفانه کامنت های کاربران پر از ناامیدی و افسردگی و حتی گاهی همراه با واقعیت های دردناکی است.
ای کاش برای مردم چیزهایی وجود داشت که بهش امیدوار باشن، کشوری که به آینده ی اون امید داشته باشن نه این از فردا بترسن.افرادی که بتونن به مدیریت اون ها اعتماد کنند نه اینکه بترسن که چه بلای جدیدی سرشون خواهد آمد.نشاط اجتماعی خیلی کمه و همه درگیر حداقل های معیشتی هستن.
من هرگاه نتوانستم از عهده تامین مخارج خانواده ام بربیایم به سراغ کمیته امداد و چه و چه ... نخواهم رفت ،
کاری خواهم کرد که موجب عبرت مسولان شود
کلا" به نظرم رفتارها عکس شده و ما بی خبریم.........باید موقع صحبت از گرسنگی و فقر و بدبختی (( البته مربوط به مردم )) باید خندید....و وقتی موقع صحبت از شادی و تفریح مردم تو خیابونها شد ، باید با عصبانیت و اخم و ناراحتی عنوان کرد و جدی قیافه گرفت ............
ارزش پول ملی روز به روز در حال سقوط است.و ۹۹ارزش پول ملی نصف ۹۸است.امسال تورم ونزوئلایی محسوس است
اینها به اصطلاح خودشون کشور رو ول کردن ولی در واقع بیشترین سود رو میبرند اول که تو 4چرخ سازی ها سهام دار هست بعد از بابت خرید و فروش داره کلی مالیات به جیب میزنه.
گیریم دولتمون فشل و اینکاره نیست! چرا هیچ نهاد نظارتی بر این مساله ورود نمیکنه؟؟
تو همین آمریکای جهانخواره استکباره کافر و ... ترامپه کله شق چپ میره استیضاحش میکنن راست میره بازخواستش میکنن! کسی فساد کنه رسانه ها به 4 میخ میکشنش!!!

این همه فاسد شناسایی شد! این همه بی تدبیری دیده شد! قوه قضایی ما قوه مقننه ما چه کردند؟؟ چی شد مبارزه با فساد؟ چی شد پرونده بابک زنجانی؟چی شد آقای خاوری؟ چی شد دلارهای جهانگیری؟ فساد فدراسیون فوتبال و قرارداد های بی نظیر تاج رو کی دنبال کرد؟

مشکل دولت ها و افراد و مسئولیت هاشون نیست! مشکل پاسخگو نبودنشون به جایی و محکمه ای هست!

اگر هر نهای به نهادی بالاتر پاسخگوی رفتارشون بودن و بابتش محاکمه میشدن الان اوضاع ما این نبود!
تابناک عزیز اونجا که نوشتی "عد از دو ماه تازه آقای وزیر صنعت دستور رسیدگی می‌دهد!" خیلی خوب اومدی به نظر حقیر اکثر وزرای آقای روحانی پای کار نیستن کنار کار و یا دور تر از کار نشسته اند و منتظرند کارشناساشون کی بهشون خبر میدن نه عزیزم وقتی وزیر خودش متخصص کار نباشه، دلش به حال کار نسوزه، اینجور میشه که وقتی همه چی زیر بار تورم داره منفجر میشه تازه وزرا یادشون میافته که .. ای بابا بیاین یه کاری کنیم ... تازه هیچکدوم هم مخ و عقل کارای درست و حسابی ندارن که وقتی یه کاری میکنن ملت هوش از سرشون بره که ای بابا عجب راه حل درست و منطقی ، اصلا ما اینجاشو فکر نمیکردیم ... خب معلومه دیگه آدم که پا به سن میزاره دیگه اون انگیزه و اهداف بلند مدت از زیر دستش در میره .. این کارایی که وزرا میکنن هر فرد عادی و شهروند ایرانی رو هم بزاری همین کارا رو میکنه این که دیگه انتخاب نمیخواد .. وزیری میخواییم که راه حلهای مخ تیلیت کن بده که ادم از روش حل مساله و رفع بحران وزیر انگشت به دهن بمونه ..
این انتخاب خودمون بود
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
انتخاب شورای نگهبان بود ما فقط از بین بدترین ها کسی که فکر می کردیم بدترین بدترین ها نیست انتخاب کردیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۲۱
دیگر رای دادن تعطیل
با رواج دروغ، ریا و ربا

وضع این مملکت روز به روز بدتر خواهد شد.
قصد حمایت از دولت را ندارم ولی واقعا خداوکیلی منتقدان دولت در وضعیتی که کشور دچار اون شده یعنی سنگینترین تحریم تاریخ بشریت، کرونا، نهادهای موازی قدرتمندتر از دولت، قیمت نفت، میراث شوم دولتهای قبل، چکار میتونستند بکنند؟ خداوکیلی بجز شعار و ادعای پوچ چیز دیگه ای هم تو چنته دارن؟ آخه دولت بدبخت روحانی زورش رو زد حداقل سیاست خارجی را اصلاح کنه که نهادهای در سایه دستش را بستند حالا منتقدان عزیز اون توانایی را هم ندارن که. میخوان با مالیات از کسب و کار ورشکسته کشورداری کنن؟ میخوان در کشور را ببندن و تمام مواد اولیه مورد نیاز صنایع کشور را با جادوگری تولید کنن؟ میخوان جهادگونه ذخیره ارزی را در راه جبران کسری بودجه به فنا بدن؟ دقیقا چکار میتونن بکنن که این بدبخت نتونست بکنه
مرحوم هاشمي در اخرين روزهاي رياست جمهوري صدها طرح بزرگ وعظيم را كلنگ زني كرد وتحويل دولت اقاي خاتمي داد كه براي ايشان طي هشت سال كه نفت به 8 دلار رسيد مشكلات بزرگي پيش اورد
هنر مدعیان این است که فرصت ها را تبدیل به تهدید می کنند و بعد در بدترین شرایط تن به نرمرش قهرمانانه می دهند ترامپ یکسال پیش از اینکه برجام را ترک کند گفت بیایید مذاکره کنیم جواب سربالا دادند و محل نگذاشتند و مسخره کردند و باد به غبغب انداختند که ما چنینیم و چنان امروز اقتصاد ورشکسته و تورم بسیار بالا و ارزش بسیار کم ریال در برابر دلار و بلوکه شدن همه پول های صادرات و نارضایتی شدید مردم از وضع کشور را می بینند هنوز متوجه نشده اند بهترین فرصت ها را با غرور و خیره سری از دست دادند.
احمدی نژاد 30 درصد و روحانی 60 درصد سیاست زمین سوخته را اجرا کردند. 10 در صد بعدی با ریس جمهور آینده.
یادتونه میگفتید دولت رکود . یادتونه میگفتید برجام بد . حالا بخور پراید ۱۰۰ملیونی بدون برجام
کاندیداهایی که از سبد شورای نگهبان به مردم تحمیل شدند هر کدام بودند همین می شد قبلا هم همینطور بود مگر همین روحانی بلافاصله پس از انتخابات نرفت مشهد کابینه را برایش چیدند؟ مثلا قالیباف یا رییسی یا میرسلیم بودند الان سوییس بودیم؟؟؟؟ هر کدام از دیگری بدتر و بد سابقه تر و ناکارآمدتر هستند و به دنبال تامین منافع مردم نیستند بلکه به دنبال اجرای منویات!!! هستند.
خدایا به ما خرد اعطا بفرما
دقیقا در بی تدبیری
علی برکت اله
ولسلام
فاتحه مع الصلوات
فکرکنم آخرهای دوره دوم احمدی نژاد یادتون رفته که داشتن قراردادها رو بدون مناقصه به دوستانشون واگذار میکردند و کمیسیون اونرو میزدن به جیب و مملکت از هر جهت رها شده بود. بنظر میرسه که دولتها فقط دوره اول رو گاهی کار میکنن و دوره دوم به فکر چاپیدن و چپاول و غارت هستن
دولت می‌خواهد در ۱۴۰۰ «زمین سوخته» تحویل بدهد؟! / آقای روحانی دقیقا در چه مواردی «تدبیر» می‌کنید؟:
اول باید بررسی شود برای مردم ایران ویروس تدبیر و امید بدتر است یک ویروس کرنا.
اين ها دولت نبودن برانداز بودن
اگر روحانی زمین سوخته تحویل گرفت حالا صحرای بی اب و علف و برهوت تحویل دولت بعدی خواهد داد اگر قانون قانون بود این ها باید مجازات شوند که هر 8 سال هر کسی بخود اجازه ندهد که با عمر و جوانی ملت بازی کند
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست