بازدید 10787

دستور وزیر: با قیمت‌های نامتعارف خودرو برخورد شود

در دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت خطاب به سازمان حمایت آمده است: رفع موانع ثبت نام متقاضیان در سایت‌های فروش خودروسازان داخلی به جد و در سریع‌ترین زمان مورد رصد دقیق قرار گیرد تا شرایط برای رفع نیاز مصرف‌کنندگان واقعی خودرو‌های تولید داخل تسهیل شود و دست سوداگران همسو با معاندان و دشمنان در جنگ اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه غرب از سر مصرف‌کنندگان کوتاه شود.
کد خبر: ۹۷۶۸۴۷
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۱ 07 May 2020

به گزارش تابناک به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت،در پی رشد قیمت‌ها در بازار آزاد خودرو وزیر صنعت، معدن و تجارت با صدور دستور ویژه به رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، از مسئولان این سازمان خواست تا با توجه به وجود برخی قیمت‌های غیرمتعارف و فاصله‌دار نسبت به قیمت واقعی خودرو در بازار نسبت به قیمت کارخانه، با همه متخلفان این موضوع با جدیت تمام و قاطعانه برخورد و مراتب را مستمراً به مردم اطلاع‌رسانی کنند.

 رضا رحمانی در این راستا تاکید کرد: به منظور حمایت از حقوق مصرف کنندگان و ضرورت حساسیت موضوع از حیث وجود جریان سودجوی فرصت طلب پشت پرده، نسبت به پیگیری جدی و برخورد با قیمت سازی‌های کاذب، در اسرع وقت با اتخاذ تصمیمات و اقدامات متناسب، با همکاری و هماهنگی کامل با سایر دستگاه‌های نظارتی و امنیتی موارد بررسی و نتایج به دست آمده جهت افزایش احساس امنیت مصرف کنندگان واقعی و در راستای حفظ حقوق حقه شهروندی آحاد مردم، موارد را به اینجانب گزارش کنید.

وی همچنین تصریح کرده است که ضروریست اقداماتی همچون پیگیری، شناسایی و برخورد با متخلفان احتمالی احتکار خودرو، پیگیری، شناسایی و برخورد قاطع و قانونی از طریق مراجع نظارتی و قضایی با سایت‌های اینترنتی متخلف که با ارائه قیمت‌های کاذب فضای بازار را دچار التهاب می‌کنند، در دستور کار جدی سازمان حمایت قرار گیرد.

در دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت خطاب به سازمان حمایت آمده است: رفع موانع ثبت نام متقاضیان در سایت‌های فروش خودروسازان داخلی به جد و در سریع‌ترین زمان مورد رصد دقیق قرار گیرد تا شرایط برای رفع نیاز مصرف‌کنندگان واقعی خودرو‌های تولید داخل تسهیل شود و دست سوداگران همسو با معاندان و دشمنان در جنگ اقتصادی و تحریم‌های ظالمانه غرب از سر مصرف‌کنندگان کوتاه شود.

رحمانی با اشاره به غیرواقعی بودن قیمت‌های موجود در بازار و مناسب نبودن سرمایه گذاری مردم در این عرصه، بر ضرورت هماهنگی با رسانه‌های پر مخاطب داخلی زمینه آگاه سازی و اقناع عمومی جهت جلب همراهی بیشتر ایشان و کوتاه کردن دست سودجویان تاکید کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان خاطرنشان کرد: با شناسایی کانون‌های فرصت طلب و برخورد قاطع با آنان و همچنین با توجه به نام گذاری امسال به نام سال جهش تولید، تلاش مضاعفی جهت تولید و عرضه هرچه بیشتر، باید زمینه‌ی این سوءاستفاده‌ها هرچه سریعتر از بین برود.

به گزارش ایسنا، در روز‌های اخیر قیمت خودروی پراید در بازار آزاد افزایش سرسام آوری داشت که معاون بازاریابی و فروش گروه خودروسازی سایپا علت آن را خبر توقف تولید این خودرو عنوان کرد؛ به گفته او قیمت‌های سرسام‌آور خودرو توسط واسطه‌ها و مالکان خودرو‌ها و یا با قیمت سازی سایت‌های مجازی صورت می‌گیرد.

از طرف دیگر اخیرا موضوع افزایش قیمت خودرو و قیمت‌گذاری آن مطرح شده بوده و حتی اخباری در رابطه با توافق انجام شده برای فرمول قیمت‌گذاری منتشر شد؛ به طوری که به نقل از برخی منابع از وزارت صمت اعلام شد قیمت تمام شده به اضافه حداکثر پنج درصد، سود تولیدکننده نرخ نهایی هر خودرو است. اما بعدا مشخص شد که با وجود برگزاری سه جلسه در ستاد تنظیم بازار در این رابطه نتیجه‌ای حاصل نشد و در نهایت دو روز پیش رئیس شورای رقابت با رد هرگونه ادعایی مبنی بر توافق این شورا با ستاد تنظیم بازار درباره فرمول نهایی قیمت‌گذاری خودرو گفت که روش آن‌ها برای قیمت‌گذاری خودرو از سوی شورا پذیرفته شده نیست، چرا که به بهانه بهای تمام شده اقلامی مورد محاسبه قرار می‌گیرد که می‌تواند قیمت خودرو را افزایش دهد، این از نظر ما قابل قبول نبوده و هر قیمت گذاری بدون توافق با شورا غیر قانونی است.

امروز هم سازمان بازرسی کل کشور در نامه‌ای به وزیر صمت، اعلام کرد که افزایش و اصلاح قیمت خودرو‌ها باید مشروط به تضمین عواملی همچون جلوگیری از ایجاد حاشیه بازار، توجه به زنجیره تأمین، انجام تعهدات، افزایش خدمات پس از فروش، لزوم داخلی سازی و کاهش ارزبری، افزایش تولید و افزایش کیفیت از ناحیه خودروسازان، انجام شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۱۳
انتشار یافته: ۳۴
جناب وزیر محترم باسلام .شما یا کارهای نیستی یا بااین حرفها مردم راسرکار گذاشته اید.پراید خوشگله شده نود میلیون تومان.
پاسخ ها
هموطن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
یه بار دیگه مریض شه بره یه چندوقت ماشین ارزون میشه. اون دفعه این جوری شده بود
دستورات نمایشی که فقط برای رفع فشارها صادر شده
پاسخ ها
ناشناس
| Romania |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
کسی هم نیست سوال کنه نقش این وزرا در این کشور چیه؟ یعنی اگر نباشند اتفاق بدتری می افته؟
چشم!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
بهش میگم !!!
طفلک وزیر دارنده لیسانس حقوق قضایی از دانشگاه آزاد که خود را دکتر معرفی کرده بود همین امروز صبح یکهویی فهمید قیمت خودرو بالا رفته یک دستور جانانه به معاونش داده تا بتونه یک خبر ایجاد کنه وقتی وزرا سهمیه افراد و نهادهای مختلف باشند نتیجه میشه همین اون هم با تناسب رشته حقوق قضایی با مدیریت بخش صنعت علی برکت ا...
آقا رضا تو واقعا وزیر وزارت صنعت ومعدن وتجارت هستی؟ (ماشالله اسم وزارت انقد طولانیه اختصارا میگن صمت)
x33 ثبت نام کردم کارخونه قیمتش از 260م به 294 رسونده؛ حالا میگه به قیمت جدید دوست داری بخر....
این وزیر خودش عامل اصلی گرونی ماشینه.اونوقت به زیرمجموعه خودش دستور میده جلوی کسانی که ماشین رو گرون میکنن رو بگیرن؟؟؟!!!! اون وقت کی شما رو بگیره آقای وزززززززیررررررر؟؟؟؟
خودتون قیت میزارین بعد دستور پیگیری میدین.بابا اینقدر به شعور مردم توهین نکنید .
دستور وزیر خنده داره و رسیدگی توسط سازمان حمایت از مصرف کنندگان خنده دار تره! ظاهرا کل تدبیر این دولت در همه موارد : به اوج رسیدن بحران و سپس تصمیمات خنده دار برای شاد کردن مردمه!
آآآرررره ه ه ه ه....منتظره دستور شما بودن که برخوردکنن!!!از فردا پراید میشه ۳۰ تومن!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
بخدا پراید ٣٠ میلیونی هم فاجعه است. این فرغون ٧ میلیون بیشتر نمی ارزه
قیمت خودرو هم مثل قیمت سایر کالا ها وخدمات تابع عرضه وتقاضاست وتازه این در اقتصاد سالم وشفاف است .در اقتصاد شتر گاو پلنگی این حرفها وباید ونباید ها فقط کار را خرابتر میکند.وزیر محترم صمت اگر قادرند وامکانات فنی وتولیدی خودرو سازان اجازه میدهد از همین امروز خودرو ساز ها را وادار به عرضه خودرو به قیمت واقعی کنند انوقت کدام ادم ساده ای میرود پراید را 90 میلیون میخرد
آقا خسته نشی یه وقت!
می گم شما یه استراحتی بکن!
دستور وزیر: با قیمت‌های نامتعارف خودرو برخورد شود؟؟؟؟؟؟؟
من اگر مسئول باشم اولین نفر همین فرد خودش هست و حداقل 20 سال زندان و از خدمات دولتی میندازم بیرون و بعدش مسئولین ایران خودرو و سایپا را محاکمه می کنم و بعد دلالهایی که با اینها همکاری می کنن و قیمت این حلب تیکه ها رو کیلویی می فروشم !!!!!!!!!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۸
گر حکم شود که مست گیرند
درشهر هر انچه هست گیرند
پنجشنبه ۱۸ اردیبهشت
دلار ۱۶۳۵۰
سکه ۶۷۵۰۰۰۰
پراید ۱۰۲ میلیون ناقابل !!!
مملکت به حال خودش رها شده
علی برکت الله !!!!
آقای وزیر قیمت لیمو ترش هم کنترل کن دمت گرم!!!
اقای وزیر خسته نباشی دستور خوبی است ولی چه مقامی توان اجرای دستور شما را دارد یادت هست درزمان وزارت اقای نعمت زاده کمپین بخاطر کیفیت خودرو داخلی نخریم خوب فکر کن اقای وزیر وقت صنایع بکمک تیم اقتصادی دولت بخاطر نخریدن وانبوه تولید خودرو داخلی بجای حمایت از مصرف کننده از تولید تولید کننده حمایت کردند وبرنامه وام کلان برای فروش بیش از یکصدهزار دستگاه خورو سایپا وایران خودرو را طراحی واجرا کردند حالا شما با کدام پشتوانه چنین دستوری را صادر میکنی وقطعا میدانی اجرایی نیست اگر قبول جملات ذکر شده را یکماه دیگر نتیجه دستورت را بملت گزارش کن ملت ازشما ممنون میشوند
خوشابحال وزیر که می توانند دستور دهند!
باباجان آقای وزیر واردات رو آزاد کنید آخه تا کی می خواین به این ظلم به ملت ادامه بدین؟؟؟
دلالا منتظر بودن تو دستور بدی قیمتارو بیارن پایین
یک موقع نچایی! جناب وزیر صنعت،معدن و تجارت
آقا دستتون درد نکنه نمایشگاه ها قیمت پراید را 90 میلیون تومان می گفتند، بعد از این دستور وزیر کبیر صبح پرسیدم گفتند نود تومان! خخخخخخخخخخخخخخ
این صنعت خودرو دست وزیر وریس جمهور نیست این صنعت که پیش از چهل سال است خون مردم را میخورد بزرگترین مافیا ی بشریت درعالم است کجای دنیا به این نحوی خودرو می فروشن واین همه بلا سر مردماشان میاورند اونهم مردم شریف وعزیز ایران که این همه عاطفی هستن وای بر مسولین .... بخدا در همین دنیا خدا از حلقوم زن بچه هایتان اموال مردم بیرون میاوردن حال مسول باشی یا دال ودزد بازار...
خدایی اینجاش دیگه نمیفهمم چرا سوپر سر کوچه وقتی یک رب گوجه را گرون می‌دهد تعزیرات میاد و جریمه و .... . ولی اینها اسمش را هم عوض می‌کنند و به گرانفروشی میگویند قیمت های نامتعارف ، آخر طرف میدانی برای قیمت نا متعارف ، هیچ مجازاتی نیست . انگاری همشهری تازه از خواب بیدار شده و نمی‌دونم داستان چیه ( وزیر جان ) اگر زیاد گیر بدی باید بای بای کنی .
لطفا نمایندگان مجلس به صورت چند فوریتی تصویب کنند:(البته اگر نماینده ملت هستند نه نماینده دلال و خودروساز)
1.دارندگان حواله ماشین تا 2 سال حق انتقال سند ندارند
2.فروشندگان خودروی نو در سایتهای خودرو حق فروش خودرو بیش از 15 درصد از قیمت کارخانه رو نداشته باشند.
3.قیمت فروش خودرو در سایتهای فروش مشخص و طبق فرمول بالا باشد
4.فروشندگانی که مبالغ بیشتر از این درخواست کردن از سایتهای فروش بطور خودکار حذف و چیزی به اسم قیمت توافقی در این سایتها نباشد
5.دفاتر اسناد از پذیرش وکالتهای حواله خودرو منع شوند
6.با مشخص بودن قیمت خودروی نو قیمت خودروی دست دوم هم براحتی مشخص و مطابق ان خواهد بود.
مطمئن باشید در عرض 3 ماه بازار خودرو سامان خواهد یافت. تابناک این برای چندمین باره مینویسم و منتشر نمیکنی
اخه اگه چیزی دست شما نیست دولت دست جمعی استفعا بده تا مشخص بشه کی به کیه .....
اقای وزیر لطفا ادرس گران فروش را بدهید تا ننه قمر ادبش کند.
این سناریوی شما، خیلی وقته تکراری شده. بهتره دنبال حرف های جدید باشید
يعني برخورد با همدستان خودشان
تمام شهرها و ده کوره ها از ماشین های قراضه ساخت وطن اشباع شده و نمیشه نفس کشید در این وضعیت کدام عاقلی پراید صد تومنی میخره؟ خودمون یه چیزیمون هست که این طوری شده
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف
وب گردی