بازدید 30856
معاون وزیر بهداشت

۶۱ نقطه قرمز شیوع کرونا شناسایی شده و ۱۱۶ شهرستان سفید / امکان برگزاری نماز جماعت با رعایت پروتکل ویژه در مناطق سفید / اماکن زیارتی کماکان تعطیل هستند / «عادی شدن»، بزرگترین نگرانی ماست / انجام ۳۵ هزار تست سرپایی تشخیص کرونا / غربالگری ۱۲ میلیون نفر در دو طرح غربالگری / در پاییز منتظر موج بعدی کرونا باشیم

شهرستانی که در دو هفته گذشته کمتر از یک بیمار بستری داشته و جمعیت آن بین چهل تا پنجاه هزار نفر باشد، سفید است؛ بنابراین، ۱۱۶ شهرستان در ۲۴ استان کشورمان، وضعیت سفید دارند. البته این وضعیت برای همیشه نیست و ممکن است تغییر کند. ۶۱ شهرستان هم قرمز هستند و مابقی شهرستان‌ها وضعیت زرد دارند.
کد خبر: ۹۷۴۸۰۳
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۹ 27 April 2020
تابناک اجتماعیمعاون «بهداشت» وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: نباید فکر کنیم کار تمام شده و دیگر بیماری نگران کننده نیست؛ عادی شدن، خطرناک ترین چیز است.

به گزارش «تابناک»؛ دکتر علیرضا رئیسی در نشست آنلاین خبری با اصحاب رسانه گفت: بزرگترین دغدغه امروز من درباره ویروس و عوارض بیماری نیست، بلکه بزرگترین نگرانی، عادی شدن این بیماری است و اینکه فکر کنیم فعالیت ویروس تمام شده است. این بزرگترین مشکل برای کنترل بیماری کووید19 است؛ بنابراین، از مردم می‌خواهم که فکر نکنند شرایط عادی شده و اگر جایی دیدند که پروتکل ها رعایت نمی‌شود، تذکر و گزارش دهند، به ویژه که در ماه مبارک رمضان قرار داریم و این کار مصداق امر به معروف و نهی از منکر است.
 
وی افزود: از مردم خواهش می‌کنم که همچنان نکات بهداشتی را رعایت کنند و بدانند کنترل بیماری به معنای غلبه بر کرونا نیست. باید همچنان فاصله گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل های بهداشتی را جدی گرفت و مردم باید به عنوان ناظر عمل کنند. نباید فکر کنیم که بیماری مهار شده و عادی سازی انجام شود. با عادی سازی شرایط، ممکن است شیوع بیماری افزایش پیدا کند.
 
«عادی شدن» کرونا بزرگترین نگرانی ماست
 
معاون وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه بسیج ملی مقابله با کرونا که برگ زرینی در تاریخ حوزه سلامت در کشورمان است، در سایه همراهی مردم رقم خورده، گفت: از مردم خواهش دارم همان گونه که تا الان همدلانه و مسئولانه اوضاع را کنترل کردید، کنارمان باشید تا بیماری را کنترل کنیم.
 
وی در خصوص بسیج ملی مقابله با کرونا گفت: وقتی دبیر کل سازمان جهانی بهداشت می‌خواست از ایران نام ببرد، اولین نکته ای که اشاره کرد، غربالگری ۷۱ میلیون نفری بود. در این طرح توانستیم در هفته‌، به یک میلیون نفر آموزش پزشکی داده و در صورت نیاز ایشان را به مراجع دیگر ارجاع دهیم تا کار بررسی و درمانشان صورت گیرد.

رئیسی در ادامه گفت: تا امروز بیش از ۳۵ هزار آزمایش سرپایی انجام داده‌ایم که مورد تایید بهداشت جهانی بوده است. برنامه ریزی کرده‌ایم که ۱.۵ میلیون تست در کشور انجام دهیم. استراتژی اصلی و الگوی کشوری ما برای مبارزه با بیماری کووید- ۱۹ که الگوی جهانی هم هست، شناسایی افراد کم علامت و بی علامت و بعد افرادی که با اینها تماس داشته اند است تا مورد آزمایش قرار گیرند و با قرنطینه و ایزوله شدن افراد مثبت، زنجیره بیماری قطع شود.
 
وی افزود: بر این اساس بحث فعال سازی آزمایشگاه‌های سرپایی را در دستور کار داریم. اکنون ۳۶۹ مرکز نمونه برداری در کشور داریم و در استان‌هایی که اقدامات خوبی انجام داده ایم، تاثیر مثبتی بر ورودی بیمارستان‌ها داشته است. البته اگر عادی سازی بیماری رخ دهد بیماری برمی‌گردد.
 
معاون وزیر بهداشت در پاسخ به سوالی در خصوص شناسایی مناطق سفید و قرمز از نظر شیوع ویروس کرونا و بیماری کووید19 در کشور گفت: در این خصوص لازم است به چند نکته مهم توجه کنید. از جمله این که نمی توان برای همه کشور نسخه واحد پیچید، چون آمارهای تجمیعی استان ها یا روند نسبی ابتلا به بیماری در آنها یکسان نیست و ممکن است دو استان با جمعیت یکسان آمار و شیوع بسیار متفاوتی داشته باشند. یا حتی از این جزئی تر، وضعیت شهرستان های یک استان هم یکسان نیست.
 
وی افزود: نکته بعدی که باید مورد توجه قرار گیرد این است که تضمینی برای سفید بودن یک منطقه برای همیشه نیست و این وضعیت ها با تغییر شرایط، تغییر می کنند و آن منطقه از وضعیت قبلی خارج می شود. افزون بر این باید توجه کنیم که خیلی روی رنگ ها نباید تکیه کرد چراکه تعریف مشخصی برای این موضوع وجود ندارد و تنها قرار است مناطق با شیوع پایین، متوسط و بالا تفکیک شوند.
 
۶۱ نقطه قرمز شیوع کرونا شناسایی شده و ۱۱۶ شهرستان سفید/ «عادی شدن» بزرگترین نگرانی ماست/ انجام ۳۵ هزار تست سرپایی تشخیص کرونا

رئیسی در ادامه گفت: اگر شهرستانی باشد که در دو هفته گذشته کمتر از یک بیمار بستری داشته و جمعیت آن بین چهل تا پنجاه هزار نفر باشد، می‌توان گفت آن شهرستان خیلی آلوده نیست و سفید است. 116 شهرستان در 24 استان کشورمان، برای همیشه سفید نیستند و وضعیت آنها مدام رصد می شود و هر چند روز یک بار لیست به روز می شود.
 
وی با تاکید بر این که باقی شهرستان های کشور زرد و قرمز هستند، گفت: 61 شهرستان بیشترین میزان بروز بیماری را دارند و عمدتا مراکز استان ها را شامل می شوند که قرمز هستند. با همین ملاحظه باید اشاره کنیم که جمعیت بزرگی از مردم کشورمان در مناطق قرمز ساکن هستند و بر این اساس باید توصیه ها را بسیار جدی بگیرند، به ویژه توصیه اصلی ما که هنوز پابرجاست و «ماندن در خانه» است. افزون بر مراکز استان ها، مناطقی در بعضی استان ها مانند شیراز، اصفهان، تهران، لرستان و... هست که قرمز هستند.
 
معاون وزیر بهداشت در پاسخ به سوالی در خصوص برپایی نماز جماعت یا مراسم مذهبی و تردد به اماکن زیارتی در شهرستان های وضعیت سفید گفت: برای برپایی نماز جماعت در این شهرستان، پروتکل‌های بهداشتی را تعریف کرده ایم و فعلاً محفل قرآن خوانی و سخنرانی نخواهیم داشت. افراد صرفا می‌توانند برای نماز ظهر چند دقیقه در مساجد حضور پیدا کنند و اماکن زیارتی کماکان تعطیل خواهند بود. منظور از پروتکل هم این است که مثلا در منزل وضو بگیرند، با خودشان مهر و جانماز به مسجد ببرند و مواردی از این دست.
 
وی در پاسخ به سوالی در خصوص سفید تلقی کردن مناطق گرمسیری کشورمان گفت: با شناختی که از اجداد این ویروس داریم، چه ویروس های کرونای عامل سارس و مرس و چه چهار ویروس کرونایی که عامل سرماخوردگی هستند، شواهدی مبنی بر اینکه این ویروس جدید با هوای گرم از بین برود وجود ندارد و شاهد این مدعا هم می تواند افزایش شیوع در مناطقی از استان خوزستان یا استان هرمزگان باشد.

رئیسی در پاسخ به سوال دیگری در خصوص الزامی شدن استفاده از ماسک در مترو گفت: اگر پروتکل وزارت بهداشت انجام می‌شد، قطعا وضعیت بهتر بود، اما استفاده از ماسک به شدت در مترو توصیه می‌شود و بنا شد وزارت بهداشت پروتکل بدهد و با همکاری وزارت صنعت ماسک ارزان در مترو و اتوبوس در اختیار مردم قرار بگیرد. البته ماسک رایگان نیست و قرار است با تسهیلاتی ارزان قیمت به مردم عرضه شود. به طور کلی ترجیح این است هر فردی که در جمعی قرار می‌گیرد ماسک استفاده کند و البته مردم خودشان هم می توانند در منزل ماسک بسازند و نیازی به خرید، به ویژه خرید ماسک های چندلایه نیست.

«بازگشایی بوستان ها و پارک ها پیام غلطی به مردم داد»؛ این جمله فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران، دستمایه سوال بعدی قرار گرفت که رئیسی در پاسخ به آن گفت: پارک‌ها صرفا برای پیاده‌روی بازگشایی شده است؛ از تجمع در این اماکن باید پرهیز شود و این موضوع ممنوع است. نمی‌توان بین سلامت روان و جسم تفکیک قائل شد و سامانه ۴۰۳۰ اقدامات خوبی در حوزه سلامت روان داشته و تا کنون ۴۵۰ هزار تماس برای مشاوره سلامت ارائه داده است.
 
۶۱ نقطه قرمز شیوع کرونا شناسایی شده و ۱۱۶ شهرستان سفید/ امکان برگزاری نماز جماعت با رعایت پروتکل ویژه در مناطق سفید/ امکان زیارتی کماکان تعطیل هستند/ «عادی شدن» بزرگترین نگرانی ماست/ انجام ۳۵ هزار تست سرپایی تشخیص کرونا/ آمار صحیح غربالگری بالغ بر ۷۷ میلیون نفر است

رئیسی درباره بازگشایی غیر قانونی اماکنی مثل ورزشگاه ها، تالار‌ها و رستوران‌ها، گفت: وزارت بهداشت حداکثر سعی خود را کرده که مسائل مختلف جامعه را در نظر بگیرد، اما اولویت اول ما سلامتی است. اگر قرار باشد که بازگشایی‌ها به صرف توجه به مسائل اقتصادی، اجتماعی و مذهبی انجام شود و سلامت مردم را زیر سوال برد، قطعا واکنش نشان می‌دهیم و از آن جلوگیری خواهیم کرد.
 
وی افزود: اماکنی که جزو واحد‌های صنفی پر ریسک هستند مانند تالارها، رستوران‌ها، باشگاه‌های ورزشی و... اجازه بازگشایی ندارند. اگر جایی باز باشد، غیر قانونی است. و تا کنون نیز بیش از ۳۰۰ واحد پلمپ شده و ۸۰۰ واحد تذکر گرفته‌اند. البته وزارت بهداشت پروتکل بهداشتی را ارائه داده و نظارت تنها بر عهده ما نیست بلکه تعزیرات، قوه قضاییه و اتحادیه‌ها باید بر عملکرد‌ها نظارت داشته باشد. مردم هم می‌توانند در صورت مشاهده تخلف در این زمینه با ۱۹۰ تماس بگیرند و گزارش دهند.
 
معاون بهداشت وزارت بهداشت در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص هوشمندسازی فاصله گذاری گفت: اگر ببینیم میزان ابتلا در یک مکان زیاد است، باید آن مکان تعطیل شود و این کار را می‌کنیم، درست همان گونه که اگر دیدیم ویروس به دارویی جواب می‌دهد آن دارو را استفاده می‌کنیم؛ این موضوع به معنای هوشمندسازی و مقابله هوشمندانه با بیماری است رفتار ویروس ناشناخته است. زمانی درصد بالایی تخت را برای بیماران خالی و ۲۰ هزار تخت نقاهتگاهی آماده کردیم، ولی از آن‌ها استفاده نشد و حالا تعداد آن‌ها کم شده است به دلیل اینکه رفتار ویروس در کشور‌های مختلف مثل ایتالیا و فرانسه متفاوت است باید پیامد‌ها را رصد کنیم و سپس اقدامی انجام دهیم، معتقدیم نمی‌شود با الگوی یکسان با بیماری مبارزه کرد.

رئیسی در پاسخ به سوالی در خصوص تغییر علائم بیماری در برخی کشورها گفت: اینکه بیماری با علائم متفاوتی بروز می کند چیز جدیدی نیست. ممکن است در برخی افراد علائمی نظیر سر درد داشته باشد و در بعضی تغییر حس چشایی و یا علائم گوارشی را نشان دهد اما بعضی نکات را باید مورد توجه قرار داد. مثل این نکته که 44 درصد از مبتلایان در شروع تب ندارند در حالی که بالغ بر 90 درصد مبتلایان به کووید19 در طول بیماری تب می کنند. با دقت در این نکته متوجه می شویم که تب از علائم بیماری هست اما اگر بخواهیم صرفا با تکیه بر آن قضاوت کنیم و مثلا تب سنجی را در دستور کار قرار دهیم، 44 درصد مبتلایان را شناسایی نخواهیم کرد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره انتقال ویروس کرونا از طریق کولرگازی گفت: مقالات متعددی در زمینه انتقال ویروس از طریق هوا منتشر شده است اما به طور کلی باید گفت این ویروس از طریق عطسه یا سرفه منتقل می‌شود و وجود تهویه مناسب منجر به کاهش انتقال ویروس می‌شود و از طریق هوا امکان انتقال ویروس کم است، جز برای کادر درمان که در معرض قرار دارند و لازم است از ماسک های فیلتردار و ویژه استفاده کنند.

رییسی درباره شلوغی خیابان‌ها و ترافیک در سطح شهر، گفت: شلوغی که اکنون در خیابان‌ها می‌بینیم، دو دسته است. یک علت بازگشایی هاست اما بیشتر شلوغی به دلیل وجود خودرو‌های شخصی خیابان‌هاست؛ در حالی که پیش از شیوع کرونا برای پیشگیری از آلودگی هوا تاکید بر استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی داشتیم، اما اکنون توصیه ما بر عکس است، چرا که استفاده از وسیله حمل و نقل شخصی می‌تواند در رعایت فاصله گذاری اجتماعی موثر باشد و منجر به کاهش انتقال کرونا شود، اگرچه ترافیک و آلودگی هوا را به دنبال دارد. البته نباید فقط تهران را در نظر گرفت، بلکه باید تمام کشور را رصد کرد.

وی ادامه داد: درباره اصناف هم طبق گزارشی که اصناف در کمیته امنیتی و اجتماعی ارائه دادند، علی‌رغم بازگشایی اصناف متاسفانه واحد‌های صنفی بازگشایی شده رونق زیادی ندارند و مراجعه برای خرید در این اصناف مانند کیف، کفش و پوشاک استقبالی از طرف مردم صورت نگرفته است. در عین حال همچنان به مردم توصیه می‌کنیم که فقط برای خرید ضروری به مراکز خرید و پاساژ‌ها مراجعه کنند و اگر افراد برای پاساژ گردی از خانه بیرون بیایند، دچار چالش خواهیم شد. البته واقعا هم چنین مواردی را مشاهده نکردیم و این موارد بسیار کم است.
 
۶۱ نقطه قرمز شیوع کرونا شناسایی شده و ۱۱۶ شهرستان سفید/ امکان برگزاری نماز جماعت با رعایت پروتکل ویژه در مناطق سفید/ امکان زیارتی کماکان تعطیل هستند/ «عادی شدن» بزرگترین نگرانی ماست/ انجام ۳۵ هزار تست سرپایی تشخیص کرونا/ آمار صحیح غربالگری بالغ بر ۷۷ میلیون نفر است
 
چرایی توقف آمار غربالگری در کشورمان روی عدد 71 میلیون نفر و تصمیم وزارت بهداشت برای غربالگری باقی ایرانیان سوالی بود که «تابناک» پرسید و معاون وزیر بهداشت در پاسخ به آن گفت: این 71 میلیون نفر، افرادی هستند که در سامانه «سیب» ثبت شده بود و حدود 6 میلیون نفر در دو سامانه «ناب» و «سینا» در استان های گلستان و خراسان رضوی ثبت شدند و مورد غربالگری قرار گرفتند و بر این اساس آمار واقعی غربالگری در قالب بسیج ملی مقابله با کرونا،  77 میلیون نفر است.
 
وی با تاکید بر اینکه مرحله دوم غربالگری هم در کشورمان آغاز شده، افزود: در مرحله اول غربالگری ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر از افرادی را که دچار بیماری‌های زمینه‌ای اعم از قلبی، ریوی و... بودند را غربالگری کردیم و بعد حدود ۵.۸ میلیون نفر افراد بالای ۶۵ سال به علاوه یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر مادر باردار را غربالگری کردیم. مرحله دوم غربالگری هم با این افراد پرریسک آغاز شده و تاکنون در آن 12 میلیون نفر غربالگری شده اند. گروه هدف اصلی ما در طرح آزمایش سرپایی هم همین گروه های ریسک بالا هستند.
 
معاون بهداشت وزیر بهداشت درباره تظاهرات پوستی بیماری کرونا، گفت: موارد مختلفی از تغییر رنگ پوست تا اگزما و پوسته پوسته شدن، عفونت‌های پوستی و تغییر رنگ نقطه نقطه‌ای پوست برای کرونا گزارش شده‌اند. طبق آخرین بررسی‌ها این اتفاق به دلیل درگیری مویرگ‌ها و لخته شدن خون در مویرگ‌هاست که می‌تواند منجر به تغییر رنگ شود. مواردی هم بوده که تغییر رنگ پوستی زیادی انجام شده که در دست بررسی است؛ بنابراین تغییرات پوستی هم جزو علائم کووید-۱۹ است، اما میزان آن بسیار کم است.

رییسی درباره زمان از بین رفتن کرونا، گفت: این بیماری به طور کلی از بین نخواهد رفت، بلکه با ما خواهد ماند، اما با حالت کنترل شده. متاسفانه در پاییز باید منتظر موج بعدی کرونا باشیم و باید این آمادگی را هم داشته باشیم. یادمان باشد که در پاییز بیماری فصلی آنفلوآنزا را هم داریم که علائم این بیماری‌ها هم شبیه به یکدیگر است.
 
وی افزود: از همین الان پیش‌بینی کردیم که گروه‌های آسیب پذیر باید قبل از پاییز و در شهریور ماه واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند. نکته دیگر این است که ما به شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی هم درخواست دادیم که بر روی تست‌هایی کار کنند که همزمان هم بتواند آنفلوآنزا را بسنجد و هم کرونا را. این بسیار می‌تواند به ما کمک کند.

معاون وزیر بهداشت در پایان گفت: باید از کرونا درس بگیریم. کرونا درس‌آموخته‌های زیادی دارد. به عنوان مثال واقعا باید در کشور بانکداری الکترونیک را بیش از این تقویت کرده و آموزش‌های مجازی را در دانشگاه‌ها و مدارس قوی‌تر کنیم. همچنین خرید‌های مجازی را هم باید بیشتر کنیم و این‌ها را توسعه دهیم و دولت تسهیلاتی قائل شود. زیرا اگر دست‌مان در این حوزه‌ها باز باشد، بسیاری از افراد می‌توانند در خانه بمانند.
 
وی افزود: مردم کشور ما خیلی خوب همکاری کردند و سیزده به در دیدیم که کسی بیرون نیامد. مردم مراقب سلامتی‌شان هستند و همکاری می‌کنند، اما گاهی ناچارند از منزل خارج شوند. وقتی قرار است برای دریافت وام، سیم‌کارت بخرند، مردم بیرون می‌آیند، اما اگر تمهیداتی بیندیشیم و مثلا سیم‌کارت را با پست در منزل تحویل دهیم، بسیار موثر است. این فرصتی است که از اکنون باید به فکر پاییز باشیم. اگر در حال حاضر مشکلاتی در حوزه تولید ماسک داریم باید از هم‌اکنون به فکر تولید ماسک برای پاییز باشیم.
 
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۷
کرونا تحریم و...ایرانیان را نابود کرد...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
برخی نانوایی ها رعایت نمی کنند بخصوص در شریف آباد قزوین خیابان اصلی می گند به ما چی ؟
خودتون خواستید عادی جلوه بدهید اینکه بگویید منطقه قرمز نداریم امار ما خیلی پایین است با دنیا تفاوت فاحشی داریم ما به موفقیت دست پیدا کردیم در کنترل کرونا ایا عادی جلوه دادن نیست
انشاالله تا قبل از شروع فصل سرما و آلودگی ، دارو یا واکسن کرونا کشف بشه
با توجه به عدم ریشه کنی و سرعت انتقال بیماری
باید مناطق به زرد - نارنجی - قرمز تقسیم شوند

سفید یعنی عاری از بیماری
بی اعتمادی شما به مردم بیشتر از بی اعتمادی مردم به شماست.
جایی که سفید هستو میخوای الوده کنیی، دوباره با برداشتن محدودیت و باز کردن مسجد تو دل هم برن وضو بگیرن تو دل هم نماز بخونن و....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
چرت نگو. یعنی توی ادارات و دفاتر پیشخوان و مترو و اتوبوس مردم توی هم نیستند؟؟
مسلم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
مشکل تو فقط مسجده؟همه جا شلوغ شده همه اصناف باز شده نگران نیسین...حالا ک مساجد میخاد باز بشه جبهه گرفتی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
در مورد وضو و مسجد باز فاصله گرفتن ممکنتره تا اتوبوس و مترو و اماکن خرید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
زیر پل خواجو اشکال نداره ؟ تو هم دیگه می رقصید
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
استفاده از مترو امری ضروری و لازم است
اما نماز جماعت مستحب
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
ما که تو دل هم نماز نمیخونیم. شما را نمیدانم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
اداران و دفتر پیشخوان و ...همه کارای اداری ان،باید دیر یا زود باز شن،مردم از نون خوردن میوفتن...
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
جالبه تو برنامه مدیری ملت تو دل هم میشینن مشکلی نداره اما حرم امام رضا و حضرت معصومه و یا شاه چراغ باید تعطیل بشه اونم با اون وسعت زیاد که به راحتی میشه فاصله رو رعایت کرد
بعضی ها مشکلشون با اصل دین و مذهبه
بنظرم می توان مجوز برگزاری نماز جماعت و عبادات در فضای باز را داد بطوریکه هر نفر زیرانداز شخصی بهمراه داشته باشد و مکان های افراد علامت گذاری شده باشد.
این ازمایش غربالگری با این حجم از جمعیت چطوری انجام شده که نه خانواده ی ما و نه تقریبا تمام کسایی که میشناسم جزوش نبودن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
منم حداقل ۳۰۰نفر میشناسم که هیچ کدوم غربالگری نشده این چطور امکان داره ؟
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
عزیزم همون تماس گرفتنه رو غربالگری در نظر گرفتن خیلی عاااالی و خوووب، دروغ هم نگفتن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
اگر شما نرفتی در سایت
salamat.gov.ir
وضعیتتو ثبت کنی یعنی سالمی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
زحمت کشیدن زنگ زدن
یه تعدادی زیادی ممکنه همون لحظه الوده نشده باشن و بعدا بیمار شدن
بخش بزرگی هم که اصلا کار با انیترنتو بلد نیستن که برن تو اون سایت وزارت بهداشت ثبت کنن
همش الکیه
خويي
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
اقاجان مگر همه دسترسي به اينترنت دارند درسايت ثبت نام كنند افراد كهنسال وبيسوادان چكار كنند
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
فقط زنگ زدند و پرسیدند شما تب دارید؟ نه
سرفه می کنید؟ نه
پس زیاد از خانه خارج نشوید.
بلافاصله پیامک دادند و پرسیدند: از خدمات غربلگری راضی بودید؟!؟
نماز جماعت با رعایت پروتکل... با جان مردم بازی نکنید . خدا خود شاهد بر اعمال ما هست پس نگران تعطیلی اماکن مذهبی نباشید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
خیلی حالب هست×! برای نماز و حرم نقطه بازی می کنند ولی واسه بوستان و مراکز خرید و سینما و ادارات از این خبرها نیست!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
همون طور که کنسرت و سینما با پروتکل میشه نماز هم میشه از طرفی با توجه به مدتش امکان انتقالش کمتره مثلا نماز ظهر و عصر یه ربع بیشتر نمیشه و با موارد دیگه بشه 40دقیقه که میتونن این رو کمتر هم کنن ولی کنسرت و سینما لااقل دو ساعت طول میکشه بهتره دلایلتون رو بروز رسانی کنید
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
در همه جا باید رعایت کرد. اگر عده ای نادان و بی مسئولیت رعایت نمی کنند دلیل نمی شود که بقیه هم از آنها پیروی کنند
ممد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
مشکل فقط مسجده؟ چرا در مقابل دین و مسجد موضع میگیرید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
با هم رقصیدن و عرق خوری مشکل نداره! اما مسجد مشکل داره!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
کنترل مساجد و زیارتگاه ها راحت است. بخاطر ورود افراد از در ورودی اما مکانهای عمومی چنین خاصیتی را ندارند.
کمتر از یک نفر یعنی چه ؟؟؟ در چه بازه زمانی ؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۸
گفتند دو هفته. ظاهرا منطقی است
هیچ فریظه ای بالاتر ازاین نیست که به مخلوقات خدا (انسان حیوان گیاه) وهستی احترام بگذاریم .شما در غار هم عبادت کنید خدا ناظراست.پس بگذارید این بلای ناخوانده که نه از طرف خدا ست رخت بربندد .وبعد شادی وعبادت بصورت جمعی برگزار شود
سلام
به نظر میاد بجای دادن پیشنهاد که بتونیم به امید خدا کار کادر درمانی را کمتر کنیم دارید جنگ میکنید
یادمون باشه اولا افریده خداوند هسنتیم با هر مسلکی
دوما هم وطنیم
راستی! از کرونایاب مستعان 110 چه خبر!!؟
پاسخ ها
arash
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۱:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
این رو با حال آمدی . دمت گرم
آقا همه را مجبور کنید بیان تو خیابون همدیگر را ببوسن همه مریض بشن، نیم‌میلیون ‌نفر بمیرن! شما خیالتون راحت بشه.
الان هیچ جا تعطیل نیست خب مسجدن باز کنن بره دیگه محض رضای خدا یک روز هم نتونستن قرنطینه رو اجرا کنن همش الکی بود
واقعا آدم میماند مسیولین ایران هشتاد میلیونی آنهم در قسمت بهداشت وسلامت چطور می‌توانند با سخنرانی و ادعاهای باپایه های آبکی شب باوجدان راحت سر آسوده به بالین گذاشته و به خواب بروند .
میفرمایند ۷۲ میلیون نفر غربالگری شده و آموزش داده شده اند نمونه ای از زحمات ادعایی را ملاحظه بفرمایید !
خودتان وارد سایت معرفی شده میشوید چند سوال از شما می‌شود
۱ - آب ریزش بینی دارید؟
۲- عطسه میکنید ؟
۳- سرفه میکنید ؟
در صورتی که جواب شما منفی باشد به شما مژده می‌دهد که برو خوش باش کرونا ندارید . جالب تر آنکه سایر اعضا خانواده شما احتیاجی به ورود سایت و غربالگری هم ندارند . حال اگر جواب شما به سوالات مثبت باشد این پیام برای شما ارسال می‌شود ( به یکی از مراکز بهداشت نزدیک منزل خود مراجعه نمایید )
این فرایند اسمش شده غربالگری با آنهمه هیاهو وجنجال و احتمالا خرج بودجه کلان دست مریزاد
بعضیا دوست دارن فقط تو مسجد نماز بخونن،عاشق دیده شدن تو مسجدن.حس میکنن تو خونه صداشون به خدا نمیرسه.
با عرض سلام و خدا قوت به همه عوامل خبر رسانی تابناک و مسئولین محترم بهداشت کشور . با توجه به امارهای ارایه شده که نشان از مشخص شدن وضعیت بهداشتی کرونایی افراد زیادی از جامعه ایرانی دارد وبه جهت رفع دغدغه های بهداشتی افراد و کارفرمایان صنعتی و تجاری صدور شناسنامه بهداشتی معتبر برای احاد افراد جامعه ضروری بنظر میرسد که میبایست این مهم بمرور طی کوتاهترین زمان ممکن انجام گیرد. بدیهی است انجام امور با دقت بیشتر در مدت زمان کوتاهتر نتیجه بسیار موثرتری در پی خواهد داشت . با احترام علی
بنده موفق به ساخت دارويي جهت معالجه كرونا شده ام كه بدنبال آزمايش و تاييد از مراجع قانوني هستم ، از نوع روغن بنفشه نيست
لطفاً نقاط قرمز و سفید را روی نقشه و یا جدول مشخص فرمائید.
بابا دلتون خوشه
آیا وضعیت کرونا در تهران سفید است
سلام تعداد زیادی از دستگاهها اجرایی بدون توجه به بخشنامه ستاد مبارزه با کرونا مبنی بر رعایت فاصله گذاری و شیفت بندی 1.3 و 2.3 بنا به ملا حظاتی با الزام حضور کار کنان ، متاسفانه شرایط را برای شیوع موج دوم کرونا فراهم میکند و هیج نظارت وکنترلی هم برای رعایت بخشنامه های ستاد بصورت مستمر وجود ندارد و از طرفی با عادی شدن حساسیت بین مردم نیاز تعداد کثیری از مردم حتی از زدن ماسک و پوشیدن دستکش هم اجتباب میکنن. خدا کمک حافظ همه ما باشه
بنظر من ایشان نگران زیر سئوال رفتن عملکرد وزارت بهداشت هستند تا نگران عادی شدن کرونا چون اگر راست می گفتند در مقابل آمار واقعی کرونا مقاومت نمی کردند و متوجه نیستند هر چقدر آمار واقعی تر باشند مردم بیشتر رعایت می کنند. باید توجه داشته باشیم که حفظ جان مردم مهمتر از انتقادات شبکه ها بیگانه و زیر سئوال رفتن مسئولین است.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم