بازدید 17179
پیمانه اقتصادی

کاهش ۸۰ درصدی خرید نفت از عربستان توسط پالایشگاه‌های هند/ قیمت محصولات سلولزی فعلا افزایش نمی‌یابد/ پیش بینی رئیس کل سازمان امور مالیاتی از درآمد مالیاتی دولت با توجه به تاثیر کرونا بر کسب و کار‌ها

این پیمانه تیتر‌هایی همچون واکنش روسیه به ریزش قیمت نفت، موافقت اروپا با ایجاد صندوق اضطراری یک تریلیون یورویی، اصلاح نزولی قیمت نفت و فلزات در پیش بینی جدید بانک جهانی، روند صعودی دلار جهانی ادامه یافت، قیمت طلا در بازار جهانی، مردم در سال‌های ۹۷ و ۹۸ از منافع ارز ۴۲۰۰ تومانی بهره‌مند نشدند و قیمت دلار در آخرین روز هفته را در بر دارد.
کد خبر: ۹۷۴۱۹۷
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۵ 24 April 2020

کاهش ۸۰ درصدی خرید نفت از عربستان توسط پالایشگاه‌های هند/ قیمت محصولات سلولزی فعلا افزایش نمی‌یابد/ پیش بینی رئیس کل سازمان امور مالیاتی از درآمد مالیاتی دولت با توجه به تاثیر کرونا بر کسب و کارهاتابناک هر روز بسته‌ای خبری از مطالب اقتصادی با اهمیت و مهم ایران و جهان همچون تغییرات در بازار انرژی، بازار طلا، سکه، مسکن، نفت، خودرو و ... تا خبر‌ها و رویداد‌های جذاب اقتصادی را گردآوری می‌کند.

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ این پیمانه تیتر‌هایی همچون واکنش روسیه به ریزش قیمت نفت، موافقت اروپا با ایجاد صندوق اضطراری یک تریلیون یورویی، اصلاح نزولی قیمت نفت و فلزات در پیش بینی جدید بانک جهانی، روند صعودی دلار جهانی ادامه یافت، قیمت طلا در بازار جهانی، مردم در سال‌های ۹۷ و ۹۸ از منافع ارز ۴۲۰۰ تومانی بهره‌مند نشدند و قیمت دلار در آخرین روز هفته را در بر دارد.

کاهش ۸۰ درصدی خرید نفت از عربستان توسط پالایشگاه‌های هند

راشاتودی: به دلیل کاهش شدید تقاضا برای نفت و بالا رفتن میزان ذخایر در جهان، حداقل سه پالایشگاه بزرگ هندی میزان واردات خود را در ماه می، از منطقه خاورمیانه از جمله عربستان سعودی کاهش می‌دهند. دو پالایشگاه بزرگ میزان وارداتش را از عربستان سعودی ۶۶ تا ۸۰ درصد در ماه می‌ کاهش خواهد داد. هند با ۱.۳ میلیون جمعیت، در پایان ماه مارس در قرنطینه هستند و تا سوم ماه می‌ ادامه خواهد یافت. بر اساس کاهش فعالیت‌های شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی در هند، کاهش سوخت در این کشور که سومین وارد کننده بزرگ نفت خام در جهان است به شدت کاهش یافته بنابراین پالایشگاه‌ها میزان واردات خود را تعدیل کرده‌اند. از سوی دیگر، میزان ذخایر نفت آن‌ها هم تکمیل شده و به همین دلیل در بر تقاضای آن‌ها تاثیر گذاشته است.

یک منبع آگاه اعلام کرد: برخی پالایشگاه‌های هند واردات خود را در ماه می ‌و آوریل لغو کردند. این منبع آگاه اعلام کرده قرار است پالایشگاه‌های هندی واردات نفت خام خود را در آینده انجام دهند. گفته شده که اوایل این ماه شرکت هندی اویل کورپ، که بزرگترین پالایشگاه نفتی این کشور به حساب می‌آید، از عربستان نفت وارد نخواهد کرد. مقامات نفتی این کشور اعلام کردند: با کاهش میزان تقاضا پالایشگاه نفت هند ۹۵ درصد ذخایر نفت خود را با حجم ۸۵ میلیون بشکه تکمیل کرده‌اند. بر اساس برآورد بلومبرگ، در دو هفته نخست ماه آوریل، میزان مصرف بنزین و نفت سیاه در این کشور، تقریبا به نصف رسیده است.

واکنش روسیه به ریزش قیمت نفت

سخنگوی کرملین اعلام کرد، وضعیت فعلی بازار نفت با ریزش قیمت‌ها دشوار است؛ اما بازار نباید بر اساس افت یک روزه یا یک هفته‌ای سنجیده شود. به گزارش ایسنا، دیمیپتری پسکوف، سخنگوی ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه، خواستار صبر و ارزیابی بازار پس از اجرای توافق جدید کاهش تولید اوپک پلاس از اول ماه می شد. سخنگوی کرملین در پاسخ به پرسشی درباره احتمال اقدامات بیشتر روسیه در پی ریزش شدید قیمت نفت و سقوط ۳۰۰ درصدی شاخص نفت آمریکا در روز دوشنبه، به خبرنگاران در مسکو گفت: ما باید صبر کنیم. عوامل تاثیرگذار بر قیمت نفت منفی هستند و اوضاع دشوار است، اما بازار نفت باید به طور کلی و نه بر مبنای یک روز یا یک هفته مورد ارزیابی قرار گیرد؛ بنابراین ما فقط باید صبر کنیم.

موافقت اروپا با ایجاد صندوق اضطراری یک تریلیون یورویی

رهبران اتحادیه اروپا موافقت کرده‌اند که صندوق اضطراری یک تریلیون یورویی را برای کمک به بهبود شرایط ناشی از بیماری همه گیر ویروس کرونا ایجاد کنند. ارائه جزئیات این صندوق تا تابستان به تاخیر افتاده است.

اصلاح نزولی قیمت نفت و فلزات در پیش بینی جدید بانک جهانی

بر اساس اعلام بانک جهانی، انتظار می‌رود قیمت هر بشکه نفت خام در سال جاری به طور میانگین حوالی ۳۵ دلار نوسان کند؛ رقمی که در مقایسه با میانگین سال گذشته میلادی ۴۳ درصد کمتر است. این نهاد در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد: اصلاح نزولی پیش بینی‌ها منعکس کننده کاهش تاریخی میزان تقاضای جهانی است. بانک جهانی در ادامه تاکید کرد که تولید مازاد توسط اوپک و سایر تولیدکنندگان بزرگ نفت جهان روند نزولی قیمت طلای سیاه را تشدید کرده است. مطابق پیش بینی این نهاد بین المللی، قیمت فلزات در سال جاری به طور کلی با افت ۱۳ درصدی مواجه خواهد شد، اما طلا که همواره سنتی سرمایه‌ای امن محسوب می‌شود، افزایش حدود ۱۵ درصدی را تجربه خواهد کرد.

بانک جهانی در ادامه افزوده است؛ انتظار می‌رود بحران بهداشتی جاری بر قیمت کالا‌های کشاورزی تاثیر معتدل و نسبی بگذارد، اما اختلال در زنجیره تولید می‌تواند برخی مناطق را با خطر امنیت غذایی مواجه کند. «مختار دیوپ» نایب رییس صندوق بین المللی در بخش زیرساخت‌ها گفت: شوک عظیم وارد شده به بازار‌های کالا و قیمت پایین نفت می‌تواند ضربه سنگینی را به کشور‌های در حال توسعه وارد کند. این سازمان توصیه کرد که دولت‌ها نسبت به اصلاح برنامه‌های یارانه انرژی اقدام کنند تا منابع برای واکنش اضطراری به ویروس کرونا آزاد شده و در ادامه کشور‌ها را از اعمال تعرفه یا سایر سپر‌های تجاری به منظور محافظت از اقتصادی داخلی خود برحذر داشت.

قیمت دلار در آخرین روز هفته

در معاملات روز پنجشنبه چهارم اردیبهشت ۹۹، شاهد عدم تغییر نرخ دلار و یورو در صرافی‌های بانکی بودیم. به گونه‌ای که هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ ۱۵۴۰۰ تومان از مردم خریداری شد و به قیمت ۱۵۵۰۰ تومان به متقاضی دریافت دلار فروخته شد که نسبت به روز قبل، تغییری نداشت. همچنین هر اسکناس یورو به نرخ ۱۶۸۰۰ تومان از مردم خریداری و به قیمت ۱۶۹۰۰ تومان به متقاضی دریافت یورو فروخته شد که همانند دلار، بدون تغییر است. علاوه بر نرخ‌های اعلام شده در صرافی‌های بانکی، در بازار آزاد شاهد رشد نسبی قیمت دلار و یورو بودیم، به گونه‌ای که هر اسکناس دلار آمریکا به نرخ ۱۶۲۸۰ تومان خریداری و به قیمت ۱۶۳۰۰ تومان نیز فروخته شد.

روند صعودی دلار جهانی ادامه یافت

در جریان معاملات پنجشنبه، روند صعودی دلار ادامه یافت و بسیاری از ارز‌ها در برابر اسکناس سبز در موقعیت نزولی قرار گرفتند. در شرایطی که بازگشایی تدریجی کسب و کار‌ها در مناطق مختلف جهان از جمله آسیا و اروپا شدت بیشتری گرفته است، دلار به لطف افزایش تقاضا برای خرید آن و اخبار مثبت مربوط به کرونا بر روی ریل صعودی باقی ماند. شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارز‌های جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات دیروز با صعود ۰.۲۱ درصدی نسبت به روز قبل و در سطح ۱۰۰.۴۱۸ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس معادل ۱.۰۲۹ دلار اعلام شد.

روز تلخ برای لیر

همان طور که انتظار می‌رفت، بانک مرکزی ترکیه در نشست خود تصمیم گرفت تا نرخ بهره را با یک درصد کاهش به ۸.۷۵ درصد برساند. کمیته پولی بانک مرکزی در بیانیه‌ای به مناسبت هشتمین کاهش متوالی نرخ بهره در یک سال اخیر اعلام کرد که این بانک از تمامی ابزار‌های موجود خود برای حمایت از بخش‌های مختلف اقتصاد ترکیه در برابر پیامد‌های ویروس کرونا استفاده خواهد کرد. این تصمیم بانک مرکزی باعث رقم خوردن روز تلخ دیگری برای لیر شد تا جایی که نرخ برابری لیر در مقابل دلار به کمترین سطح خود از اوت ۲۰۱۸ رسید. در آخرین دور از معاملات ارزی استانبول، هر دلار با ۰.۷۵ درصد صعود به ۶.۹۶۶ لیر رسید تا به این ترتیب کاهش ارزش لیر در برابر دلار طی سه ماه نخست امسال از ۱۰ درصد فراتر رود و دلار به یک قدمی شکستن مرز روانی مهم هفت لیر برسد. ارزش پول ملی ترکیه از سال ۲۰۱۸ تاکنون ۴۲ درصد در برابر اسکناس آمریکایی تضعیف شده است. در برابر دیگر ارز‌های مهم، نرخ برابری هر یورو معادل ۷.۵۰۵ لیر و هر پوند معادل ۸.۵۹۲ لیر اعلام شد.

قیمت طلا در بازار جهانی

قیمت طلا در معاملات روز پنجشنبه بازار جهانی تحت تاثیر سودگیری معامله گران از افزایش دو درصدی قیمت‌ها در روز گذشته، با کاهش روبرو شد. بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز پنجشنبه بازار سنگاپور با ۰.۳ درصد کاهش، به ۱۷۰۷ دلار و ۷۶ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز چهارشنبه حداکثر ۱.۹ درصد افزایش یافته بود. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۳ درصد کاهش، به ۱۷۳۳ دلار و ۴۰ سنت رسید.

قیمت محصولات سلولزی فعلا افزایش نمی‌یابد

رئیس هیات مدیره انجمن صنایع سلولزی بهداشتی ایران اعلام کرد که تحت شرایط کنونی و در صورتی که تغییر خاصی در متغیر‌های اقتصادی اتفاق نیفتد، قیمت محصولات سلولزی فعلا افزایشی نخواهد داشت. نیما بصیری طهرانی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه قیمت محصولات سلولزی از سال گذشته تاکنون تغییری نداشته، پیرو توافقات تولیدکنندگان با سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان تحت شرایط کنونی به هیچ عنوان افزایش نخواهد یافت. البته تاکید می‌کنم که ثبات قیمت در شرایط کنونی است و برای مثال اگر نرخ ارز افزایش یابد شرایط تغییر می‌کند. به گفته وی در پی شیوع ویروس کرونا سرانه مصرف محصولات سلولزی در کشور حدودا ۴۰ درصد افزایش داشته است. الته این رقم حدودی است و عدد دقیق در این زمینه هنوز در دسترس نیست. رئیس هیات مدیره انجمن صنایع سلولزی بهداشتی ایران همچنین با بیان اینکه مشکلی در زمینه تامین بازار وجود ندارد، تصریح کرد: با توجه به اینکه واحد‌های تولیدی محصولات سلولزی در شرایط عادی هم باید از ماسک و دستکش استفاده کنند برای تهیه اقلام بهداشتی مورد نیاز کارگران از موجودی‌های انبار‌ها استفاده شده و مقداری هم تهیه شده است؛ بنابراین کسری‌هایی وجود داشته، اما بیشتر نیازمان برطرف شده است.

پیش بینی رئیس کل سازمان امور مالیاتی از درآمد مالیاتی دولت

رئیس کل سازمان امور مالیاتی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه با توجه به شیوع کرونا و صدماتی که مشاغل و کسب و کار‌ها از این ناحیه متحمل شده اند به نظر حضرتعالی چه میزان از درآمد‌های مالیاتی مورد پیش بینی برای سال ۹۹ قابل تحقق است و همینطور بسیاری از مشاغل آسیب دیده از کرونا در خواست بخشودگی مالیات‌ها به خصوص ارزش افزوده را دارند برای این قضیه چه تدابیری لحاظ شده است، گفت: مالیات این واحد‌ها، مالیات بر سود است. طبق قاعده جایی که سود وجود ندارد، مالیاتی هم به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد. وی افزود: حقیقت اینکه ابعاد مختلف بیماری کرونا و میزان تاثیرگذاری آن هنوز بر حوزه‌های مختلف اقتصادی بطور دقیق مشخص نبوده و به همین دلیل درآمد پایه‌های مختلف مالیاتی قابل برآورد نیست. پارسا بیان داشت: خوش بینانه‌ترین حالت اینکه از ۱۸۰ هزار میلیارد تومان در آمدی که از محل مالیات‌ها در قانون بودجه سال جاری پیش بینی شده ۱۴۰ هزار میلیارد تومان قابل وصول است اگر میزان تاثیر کرونا بر کسب و کار‌ها در همین فصل بهار باشد. وی ادامه داد: مالیات جزء مواردی که همه مولفه‌های آن اعم از نرخ، ماخذ، زمان، معافیت، بخشودگی و ... طبق قانون انجام می‌شود. /تسنیم

مردم در سال‌های ۹۷ و ۹۸ از منافع ارز ۴۲۰۰ تومانی بهره‌مند نشدند

غلامرضا تاجگردون، رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: ما به دولت اعلام کرده بودیم که اگر متوسط قیمت‌ها بسیار بالاتر از میزان افزایش قیمت ارز بود دیگر ارز یارانه‌ای نپردازد، ولی اکنون شاهدیم که خلاف این موضوع پرداخت کرده و بنابراین ما از دیوان محاسبات خواسته‌ایم تا این موضوع را بررسی کند. ما در سال‌های ۹۷ و ۹۸ معتقد بودیم که روش دولت در تخصیص ارز یارانه‌ای برای واردات کالا‌های اساسی خطاست و مردم نتوانسته‌اند از منافع ارز ۴۲۰۰ تومانی بهره‌مند شوند، اما متاسفانه دولت گوش نکرد و شکاف کنونی هم بوجود آمد. /خانه ملت

تعداد بیکارشدگان کرونایی در امریکا به ۲۶.۴ میلیون نفر رسید

سی‌ان‌بی‌سی: هفته گذشته تعداد آمریکایی‌هایی که بیکار شده و درخواست حمایت از بیکاری خود را به ثبت رساندند با نرخ بی‌سابقه تاریخی افزایش یافت و تعداد کل بیکاران ۵ هفته گذشته را به ۲۶.۴ میلیون تن رساند. طبق داده‌هایی که عصر پنجشنبه منتشر شد، در هفته گذشته ۴.۴ میلیون آمریکایی درخواست دریافت حقوق بیکاری از بیمه را به ثبت رسانده‌اند. محدودیت‌های وضع شده برای مقابله با ویروس کرونا اقتصاد آمریکا را فلج کرده است؛ هرچند تعداد بیکاری در این هفته ۸۱۰ هزار نفر از هفته قبل کمتر شد، تعداد بیکاران پنج هفته اخیر با کل تعداد مشاغل اضافه شده در آمریکا از بحران اقتصادی بزرگ تا کنون برابر شد. اقتصاددانان شرکت‌کننده در نظرسنجی داوجونز پیش‌بینی کرده بودند این هفته ۴.۳ میلیون درخواست بیمه بیکاری در آمریکا به ثبت برسد.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۰
اخرین اطلاعات بر اساس کار پیشرفته ترین ورسمی ترین ازمایشگاه دنیا(ازمایشکاه فدرال امریکا) در مورد ویروس کرونا و گرما چند ساعت پیش اعلام شد که شاید برای مردم مفید باشد:

1- ویروس کرونا در هوای 21 تا 24 درجه و رطوبت بیست درصد 18 ساعت دوام می اورد.
2- ویروس کرونا در هوای 21 تا 24 درجه و رطوبت 80 درصد(رطوبت کنونی تهران الان 55 درصد است) 6 ساعت دوام می اورد.
3- ویروس کرونا در هوای 32 تا 35 درجه و رطوبت 80 درصد فقط یک ساعت دوام می ارود.
4- ویروس کرونا در هوای 21 تا 24 و رطوبت 80 درصد ولی افتابی فقط دو دقیقه دوام می اورد
5-ویروس کرونا بر روی سطوح تنها با پاشیدن الکل 70 درصد فقط سی ثانیه دوام می اورد.
6 ویروس کرونا با پاشیدن الکل و دستمال کشیدن زیر 5 ثانیه دوام می اورد.

نتیجه اینکه :
1- در معرض مسقیم ویروس قرار گرفتن افتاب در هوای کنونی تهران و ایران ویروس کرونا را در کمتر از 30 ثانیه از بین می رود.
2- ولی اگر در خانه باشد و یا افتاب نباشد با شرط هوای 24 تا 35 درجه از شش ساعت تا یکساعت از بین می رود.
3- گرما و به خصوص تابش مستقیم افتاب مانند همه ویروسهای سرماخوردگی باعث کم فعالیت شدن ویروس می شود. هر چند ویروسهای سرماخوردگی در تابستان هم وجود دارد ولی فعالیت ان به شدت کاهش می یابد و به دلیل افتاب فوری از بین می رود.

همه اینها گفته شد تا خانواده ها و مردم از نگرانی اینکه وسایلی که می گیرند ممکن است الوده باشد و خیلی انها را گند زدایی می کنند از نگرانی خارج شوند. هر جنسی که از بیرون می گیرید مانند پاکتها و کیسه های خرید و لباسها و حتی پوست خودتان اگر بتوانید در هوای 24 درجه که تقریبا اغلب هوای ایران الان بالای ان است برای کمتر از یک دقیقه زیر افتاب مستقیم ( نه از پشت شیشه )قرار دهید بهترین گند زدایی ممکن شده و از شر ویروس راحت می شوید. ولی این هرگز به معنی رفع نگرانی و نپوشیدن ماسک یا عدم رعایت فاصله نیست. چون ویروس هایی که توسط افراد بیمار در فاصله نزدیک شما قرار داشته باشند زمان خیلی کمتری از یک دقیقه و حتی ده ثانیه نیاز دارند که به بدن شما وارد شوند. پس تنها کاری که لازم است در فصل تابستان و به خصوص افتابی انجام دهید فقط پوشیدن ماسک و رعایت فاصله هست و نباید زیاد برای الودگی وسایلی که از خارج از خانه به خانه می اورید نگران باشید به شرطی که یا انها را برای چند دقیقه در معرض افتاب قرار دهید و یا در خانه با دمای 24 درجه اما سایه چند ساعتی بدون دست زدن قرار دهید و بعد استفاده کنید.
خیلی سعی می کنید وضع اقتصادی عربستان رو بد نشون بدید واقعا همه آمارها در اقتصاد به نفع عرستان است ولی شما نمیخواهید اعتراف کنید روزی 13 میلیون بشکه نفت صادر میکند بزرگترین پالایشگاه نفت جهان رو داره جزو بیست کشور صنعتی جهان است توجه کنید بیست کشور صنعتی جهان در کنار ژاپن آمریکا و آلمان 11 میلیون کارگر خارجی در این کشور نان میخورند و کار میکنند از پروفسور مصری تا خدمتکار هندی به نسبت جمعیت ایران میشد سی میلیون نفر کارگر خارجی اعتبار ریال عربستان از دلار بیشتره هر عربستانی سالی 60 هزار دلار درآمد سرانه داره هشتاد سال فروش نفت رو هزینه ساختن مدرسه دانشگاه بیمارستان راه و توسعه و مدرنیسم درخشان عرب کردند بزرگترین بیمارستان مبارزه با سرطان به دستور ملک عبدااله در ریاض ساخته شد بازار بورس آمریکا و اروپا را کنترل میکنند تفریح و تحصیل در ارو پا و آمریکا برای همه مردم امکان پذیر است و هزاران امکانات مادی و معنوی دیگر کشور پادشاهی عربستان سعودی
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
با این وضع اسفناک اقتصادی، اصولا ما در جایگاهی نیستیم که بخواهیم راجع به کاهش صادرات نفت عراق نظر بدهیم. بهتر است اول معضلات ابتدایی جامعه خودمان را حل بکنیم و سپس به قدرت های اقتصادی جهان نگاه کنیم و نظر بدهیم
عربستان به موقع بار خودش را بسته اكثر شركتهاي بزرگ جهان سهامش به نام عربستان هست اين ما هستيم كه با بي تدبيري سرمان بي كلاه مانده است ديروز 1ميليون يارانه دادند كه بعد يك ساعت چند صد هزار تومان پيامك اب برق گاز تلفن امد ازاين جيب به ان جيب
مالیات سکه های پیش فروش حرامتان باشد. خریداران سکه سودی نکرده اند بلکه ارزش ریال کاهش یافته و همه چی گران شده است. شما ظلم کردید و بناحق درآمدتان را زیاد کردید خدا هم با کرونا بسیار بیشتر درآمدتان را کاهش داده است.
همشون دست به دست دادن تا ایران نتونه نفت بفروشه، ببین چجوری بیصدا چوب خدا دارن میخورن. وای بر احمقانی که بخواهند به خدا مکر کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۵
به شخصی گفتند هر آرزویی کنی برآورده میکنیم،بگو چی می خوای،گفت بز همسایه را بکشید،چون شیر خوردن همسایه از بز خودش،مرا آزرده می کند،تحمل دیدن آنرا ندارم.
من نمیدونم دولت با چه استدلال و چه مبنای میخواد از کسب و کارهای تعطیل و نابود شده مالیات بگیره واقعا. موندم توش
مالیات دیگه کجا بود
دیروز از تحریم ایران و عدم فروش نفت ایران خشنود بودند اما نفهمیدند که همان بلا و مصیبتی را که از آن خوشحال بودند بر سر خودشان آمد آیا رمز و رموزی در این کار است؟ و آیا اراده ای مافوق بشری در این کار دخالت دارد؟ پاسخ آنرا هیچ کس جز خدا نمی داند اما ظواهر قضیه نشان می دهد که گویی دستان غیبی در کار است. امیدوارم باعث عبرت شود هم برای ما که در قدم هایمان نسبت به اعتقاداتمان محکم تر باشم و هم برای آنها که از ظلم و ستم بازگشت کنند که خدا بازگشت کنندگان را دوست دارد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # سیل