بازدید 16631

کنایه صریح مسیح مهاجری به حقوق و مزایای نمایندگان

این بار را نمایندگان مجلس یازدهم باید بر دوش بکشند و مباد که آنها هم به مجرد استقرار در صندلی‌های راحت خانه ملت، از رنجی که ملت می‌برد غفلت کنند و حقوق نجومی همچنان با چراغ سبز قانون! به ریش اقشار ضعیف جامعه بخندد.
کد خبر: ۹۷۲۷۱۲
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۸:۴۰ 16 April 2020

به گزارش «تابناک»، مسیح مهاجری در سرمقاله روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: رئیس دیوان محاسبات، در گزارش تفریغ بودجه سال ۹۸ که روز سه‌شنبه همین هفته در صحن علنی مجلس شورای اسلامی ارائه کرد، نکات مهمی را گوشزد نمود که یکی از آنها باز بودن راه برای دریافت حقوق‌های نجومی بود.

سخن رئیس دیوان محاسبات در این زمینه اینست: «بحث حقوق‌های نجومی و نامتعارف نتیجه سال‌های ۹۶، ۹۷ و ۹۸ تا حدودی طبق قوانین و مقررات حاکم سقف خاص پرداختی ماهیانه به مدیران و کارکنان، مشمول قانون فوق‌الذکر ۲۳ میلیون و ۵۸۳ هزار تومان است. در بررسی حقوق و مزایای این مدیران مشخص شد که ۲۳۱ نفر از مدیران دستگاه‌های اجرائی... بالغ بر ۱۱ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان اضافه دریافتی داشته‌اند و دریافت احدی از آنها بالغ بر ۵۳ میلیون تومان در ماه بوده است.»

با توجه به این واقعیت تلخ که قانون، راه را برای دریافت حقوق‌های غیرمنطقی باز گذاشته، بطور طبیعی، انگشت اتهام باید نمایندگان مجلس شورای اسلامی را هدف بگیرد کمااینکه چشم‌ها باید به نمایندگان مجلس باشند تا با تجدیدنظر در قوانینی که به دستگاه‌ها مجوز پرداخت‌های نجومی را می‌دهند، این تبعیض را برطرف نمایند و کشور را به سوی عدالت ببرند. اینکه عده‌ای حقوق ده‌ها میلیون تومانی دریافت کنند و با بهره‌مندی از تسهیلات و امکاناتی از قبیل خانه سازمانی، خودروی دولتی، راننده مجانی، مزایایی آنچنانی و پاداش‌های آنچنانی‌تر، دریافت‌هایشان نجومی شود و عده‌ای زیر خط فقر زندگی کنند، خلاف عدالت است و جامعه‌ای که براساس بی‌عدالتی بنا شود، هرگز سعادتمند نخواهد شد و به سوی فروپاشی به پیش می‌رود.

مواردی که قانون، راه را برای دریافت‌های نجومی باز کرده فراوان هستند ولی یکی از بارزترین مصادیق آن قانون تجارت است که علیرغم اصلاحاتی که در آن به عمل آمده، هنوز هم اجازه می‌دهد افرادی به بهانه عضویت در هیأت مدیره‌های شرکت‌ها و بنگاه‌ها و مؤسسات مالی و یا شرکت در جلسات این ارگان‌ها و نهادها دریافتی‌های متنوعی تحت عناوین مختلف داشته باشند و اینگونه است که حقوق‌های نجومی شکل می‌گیرد. در کنار این افراد، توده‌های زحمتکش علیرغم کارهای طاقت‌فرسای شبانه‌روزی فقط مزدی در حد بخور و نمیر دریافت می‌کنند که در برابر گرانی‌های کمرشکن هر روز فقیرتر می‌شوند و بیشتر به زیر خط فقر می‌روند.

آنچه باعث می‌شود مدیریت‌ها هر روز از واقعیت‌های جامعه فاصله بیشتری بگیرند و نتوانند بفهمند بر مردم فقیر چه می‌رود، همین فاصله است که میان دریافتی‌های آنان با درآمدهای ناچیز مردم عادی وجود دارد. تصمیم‌سازان و تصمیم‌گیرندگان ازجمله نمایندگان مجلس که قانون وضع می‌کنند، تا زمانی که از حقوق و مزایای آنچنانی برخوردارند نمی‌توانند مشکلات مردم را درک کنند.

بنابراین، راه چاره اینست که نمایندگان مجلس با عزمی راسخ به تغییر قوانینی که موجب روا داشته شدن حقوق‌های نجومی هستند بپردازند و از این طریق فاصله میان مدیران و مردم عادی را کاهش دهند. مجلس دهم که به فکر چنین اقدامی نیفتاد و اکنون نیز هفته‌های پایانی عمر خود را سپری می‌کند. این بار را نمایندگان مجلس یازدهم باید بر دوش بکشند و مباد که آنها هم به مجرد استقرار در صندلی‌های راحت خانه ملت، از رنجی که ملت می‌برد غفلت کنند و حقوق نجومی همچنان با چراغ سبز قانون! به ریش اقشار ضعیف جامعه بخندد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۱۹
امیدی به نماینده های انتصابی نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
الان در اداره ای طرف بیخودی کارشناس مسول می باشد و ثابت هستند تا آخر استخدامی 800 هزار تومان می گیرد و واقعا هم کار خاصی نمی کنند. راحت مرخصی می روند و حق امضا هم دارند مرخصی ها به ماموریت تبدیل کنند. نا گفته نماند برخی واقعا رعاییت می کنند. تا آنجا که اطلاعات من قد می دهد در آمریکا سرمایه از یک مبلغ بالا فقط 20 در صد پول دست فرد را می گیرد یعنی دست دولت فدرال و از طریق دولت می رسد.و هشتاد در صد دست دولت می رسسد. یکی از ایرانیان ساکن آمریکا به می گفت که من پول می برم از ایران به امریکا بخاطر اججاره مغازه و خانه ام در تهران و انتقال می دهم فقط 20 در صد را من حق بر داشت دارم.
تو که چند سال گرفتی ..به ریش همه خندید ی..الان هم نوبت انها ...این چرخه معیوب ادامه دارد تا در مملکت حکومت قانون بر پا شود
در مقابل این خبر مطلع شدیم دختر دوازده ساله ایلامی فرزند پدری معلول به دلیل نداشتن لباس عید خودکشی می کندوای بر ما ملت با این انتخاب هایمان چگونه می خواهیم بمیریم؟؟؟؟!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
مثبت من تا فعل »می کند» بود بقیه دیگه
ربطی به ملت ندارد.
كاش دولت و مجلس محترم به اين تصميم ميرسيدند كه به همه كاركنان دولت بر اساس ميزان اثر بخشي در كار ها و مسئوليتشان مزد بدهند چيزي مثل بخش خصوصي! نه بر اساس حضور و هر چي كه شد !.
دقيقا نمايندگان هم حقوق خود را 15% افزايش دادند تا در ظاهر مشابه ميزان افزايش حقوق كارگران باشد ولي كيست كه نداند آن سياه و اين سياه! با هم چه تفاوتهايي دارند؟
هزینه های الکی زیاده ۱- خبرنگار ها صدا سیما در خارج تا حالا دیدی خبر درست حسابی ارسال کنند ۲- استادان دانشگاه فرصت مطالعاتی می‌ روند بعد برگشت کار ارزنده کنند۳-دانشجویی که می‌رود خارج درس بخواند درست حسابی برگشته باشه یا فقط چند سال مفت می خوردند و بعد همانجا زمین گیر میشه و اگر برگرده حتما قول مدیریت یک بخش را گرفته ۴-و هزاران مورد دیگه حتما دقت کنید مملکت را خالی از معادن نکنیم
ترامپ هر جا می بینه منافعه‌کشورش بر نمی گرده هزینه نمی‌کنه الان سازمان بهداشت جهانی نگاه کنید ۴۰۰میلیون دلار را نداد
من دیگر مانده ام چه کارکنیم با این بی عدالتی ها یعنی ما یک 80 هم حقوق می گیریم
فقط شعار
نماینده باید حداکثر به اندازه یک کارگر معمولی حقوق بگیرد تا مشکل نداری را احساس کند راننده لازم ندارد باید با وسایل عمومی آمد و شد کند و بین مردم باشد و مشکلات مردم را درک کند خانه سازمانی لازم ندارد باید ببیند چطور میشود با حقوق یک ایرانی معمولی زندگی کرد باید نهادهای نطارتی روی او و اطرافیانش فوکوس نمایند تا مبادا خلافی از آنان از نظر مالی و .. سر بزند باید تا مدتها بعد از نمایندگی هم خود شو خانواده اش از نظر مالی و ... زیر زره بین نمادهای نظارتی باشند و ... آن وقت میشود گفت این نماینده مردمی است و درد مردم را درک می کند و می تواند برای این مردم کاری بکند و هرکس که واقعا دغدغه مردم و کشور را ندارد کاندید نمی شود چرا که لقمه ای وجود ندارد
می گذرد روزها یک نفر با حقوق یک میلیون تومن زندگی می کند با عرق و خستگی
یکی ماهی ۲۳میلیون حقوق می گیره تا از حقوق یک میلیونی دفاع کنه انصاف شکر
با سلام می بخشید یک پانزده نه یک هشتادم در رابطه با حقوق ارسال کرده بودم
۲۰۰ میلیارد دلار طبق گفته رییس جمهور (دهم دیماه ۹۸) خسارت سالیانه دشمنی با آمریکاست! یعنی هر ایرانی سالی ۲۵۰۰ دلار معادل حدود ۴۰ میلیون تومان از دست میده، خیلی ها به این پول نیاز صددرصد دا ند، آیا وقتش نرسیده به این دشمنی بیهوده و پرهزینه از جیب ملت خاتمه بدیم؟!
23میلیون تومان حقوق با 150ساعت اضافه کار می شود ماهانه 40 میلیون تومان دریافتی بغیر از پاداشها
الی برکته الله
نخستین دغدغه مجلس نشینان کم مبودن حقوقشان بود که با قانون این کمبود را در آغاز سال 99 برطرف کردند و مردم هم سنگ بزنند تا زیر بغلشون باز بشه
معلمان و کارمندان عزیز شما نان در خون ما کارگران میزنید و می‌خورید دولت از دستمزد ما کارگران کم میزاره،
قرضش به تامین اجتماعی را نمی‌دهد تا شما در خانه استراحت کنید و حقوق بگیرید
آخ آخ آخ وای وای دیگه نماینده ها این کنایه رو بشنون نمی تونن بیرون بیان!! حداقل یه مقدار رحم می کردی بهشون سبک تر می گفتی بیچاره ها دیگه آبروشون رفت!! آقا مسیح! دیگه دوره این حرفا گذشته تو که خودت بهتر از ما میدونی داداش!! الان دیگه مفت خوری و دزدی و اختلاس افتخاره
بنظر می رسد مقداری پرداخت ها عادلانه شده است اما باید نیازی به قوانین واضح داریم. فردی می گفت من دنبال مسولیت هسستم به هر طریقی . چون فرزندم خارج تحصیل می کند . بخاطر آن می باشد پولش را به این طریق در بیاورم و بعد از مدتی از ایران خارج می شویم. دیگر به ایران نیازی ندارم. بهر حال باید قوانینی در این زمینه نیاز می باشد. البته منظورم اجبار نیست اما باید ارائه طریق شود و پول کشور خارج نشود. مالیات سنگین برای در آمد های بالا بست. چنین نشود هر که از مادرش قهر می کند بره خارج.
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام
وب گردی