بازدید 29525

کدام کشور‌ها و سازمان‌ها، خواهان لغو و تعلیق تحریم‌های ایران شدند؟

مقامات کشورمان در هفته‌ها و روز‌های گذشته، خواستار لغو یا تعلیق تحریم‌های آمریکا علیه ایران برای مبارزه با ویروس کرونا شدند. در همین راستا، رئیس‌جمهور ایران در نامه‌ای به تعدادی از روسای کشور‌ها، با اشاره به شیوع کرونا، خواستار شکستن و رفع تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی شد. پیشتر نیز وزیر خارجه ایران و نماینده ایران در سازمان ملل، درخواست مشابهی را مطرح کرده بودند.
کد خبر: ۹۶۷۲۳۸
تاریخ انتشار: ۰۲ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۳ 21 March 2020

کدام کشورها و سازمان ها خواهان لغو و تعلیق تحریم های ایران شدند؟

تحریریه تابناک جهان: در هفته‌ها و روز‌های گذشته، مقامات کشورمان، خواستار لغو یا تعلیق تحریم‌های آمریکا علیه ایران برای مبارزه با ویروس کرونا شدند.

در همین راستا، رئیس‌جمهور ایران در نامه‌ای به تعدادی از روسای کشور‌ها با اشاره به شیوع کرونا، خواستار شکستن و رفع تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی شد. پیشتر نیز وزیرخارجه ایران و نماینده ایران در سازمان ملل درخواست مشابهی را مطرح کرده بودند.

حسن روحانی، روز شنبه در نامه‌ای به تعدادی از رهبران جهان با اشاره به ضرورت تلاش و مشارکت همگانی برای مقابله با شیوع بیماری کرونا و بیان سیاست‌ها و برنامه‌های جمهوری اسلامی ایران در این راستا، بر لزوم شکستن و رفع تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ملت‌ها با توجه به شرایط کنونی جهانی و تدوین پروتکل‌های مشترک بهداشتی میان همسایگان تاکید کرد و گفت: «مدیریت این بحران عظیم و خطرناک توسط هیچ کشوری به تنهایی میسر نیست، چه رسد به اینکه آن کشور در دسترسی به بازار‌های مالی بین‌المللی و تامین کالا‌های مورد نیاز خود با مشکلات فراوان مواجه باشد.»

این درخواست ایران با واکنش‌های متفاوتی روبه رو شد و در حالی که دولت آمریکا مخالفت خود با تعلیق تحریم‌ها را اعلام کرد، بسیاری از کشور‌ها و سازمان‌ها، خواستار تعلیق فوری تحریم‌ها به دلیل وضعیت اضطراری حاکم بر ایران بر اثر شیوع کرونا شدند.

روسیه

روس‌ها در چند روز گذشته، بار‌ها خواهان لغو تحریم‌های ایران شدند. در بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: در شرایطی که اخبار حاکی از گسترش شیوع بیماری کروناست، نیازی نیست توجه را به وضعیت غیرعادلانه و نابرابری که در آن جمهوری اسلامی ایران، همسایه خوب و مهربان و شریک ما قرار گرفته است، جلب کرد. حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران، اخیرا اعلام کرد که علاوه بر خسارات اقتصادی ۲۰۰ میلیارد دلاری که بر اثر تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی آمریکا در چارچوب سیاست فشار حداکثری از ماه می سال ۲۰۱۸ به این کشور وارد شده است، این محدودیت‌ها مانع بزرگی در مسیر مبارزه با بیماری کروناست. علت قربانیان زیاد این بیماری در ایران، نه تنها در خود بیماری بلکه در این واقعیت است که آمریکا هدفمند مانع از مقابله با آن می‌شود. میلیون‌ها ایرانی در شرایطی قرار گرفته اند که باوجود تلاش‌های حداکثری آمریکا برای جلوگیری از نشان دادن این واقعیت، از امکان تهیه دارو‌ها محروم هستند. سیاست ضدانسانی آمریکا باعث تاسف شدید و نگرانی جدی است.

در این بیانیه همچنین به اراده قوی ایران برای ماندن در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) اشاره شده و آمده است: ایران به رغم وضعیت پیچیده‌ای که دارد، این موضع قوی را حفظ کرده و به نوبه خود، بار دیگر بر عزم و موضع اصولی خود برای حفظ موافقتنامه هسته‌ای و آمادگی برای ادامه تلاش برای بازگرداندن آن به حالت متعادل و پایدار تاکید می‌کنیم. تلاش روسیه در این راستا با طرح‌های بزرگی همراه است و در این شرایط به اقتصاد ایران که در شرایط دشوار قرار دارد کمک می‌کنیم. قاطعانه از دولت آمریکا می‌خواهیم فورا تحریم‌ها را که به حقوق اساسی بشر در ایران ضربه می‌زند، لغو کند.

در پایان این بیانیه تاکید شده است: شرایط کنونی که جهان شاهد شیوع همه گیر کروناست زمان برای تسویه حساب ژئوپلیتیکی نیست بویژه این که اقدامات آمریکا بدون دلیل و بی پایه است و برای ارضا کردن جاه طلبی‌های خود صورت می‌گیرد.

چین خواستار لغو فوری تحریم‌های ایران شد

جینگ شوانگ، سخنگوی وزارت امور خارجه چین هم در نشست خبری تاکید کرد: تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران، مانعی در تلاش‌های این کشور برای جنگ علیه ویروس کروناست.

شوانگ، تحریم‌های آمریکا را غیرانسانی توصیف کرد و خواستار لغو فوری این تحریم به منظور جلوگیری از کارشکنی بیشتر در جنگ ایران علیه کرونا شد.

شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: مسئولان شهر ووهان چین اعلام کردند کسانی که از خارج از این شهر قصد ورود به آن را داشته باشند، باید چهارده روز در قرنطینه قرار بگیرند.

پاکستان لغو تحریم‌ها علیه ایران را خواستار شد

نخست وزیر پاکستان با بیان اینکه لغو تحریم‌ها کمک بزرگی به ایران در مبارزه با بیماری کرونا خواهد بود، لغو تحریم‌ها علیه ایران را خواستار شد.

به گزارش شبکه خبری "جیو نیوز"، عمران خان نخست وزیر پاکستان در مصاحبه‌ای تصریح کرد: در جمع کشور‌های خاورمیانه، ایران بیشترین ضربه را از ویروس مرگبار کرونا خورده است؛ از این روی باید تحریم‌های علیه این کشور در راستای کمک به تهران جهت مبارزه با کرونا برداشته شود.

وی با بیان اینکه تحریم‌های اعمال شده علیه ایران، مقابله با بیماری کرونا را برای این کشور مشکل کرده است، افزود: جامعه جهانی باید کنار کشور‌های تحت تاثیر این بیماری ایستاده و آن‌ها را در راستای مقابله با این معضل یاری دهد.

عمران خان با بیان اینکه حتی بزرگترین کشور‌های جهان برای مقابله با بیماری کرونا دچار مشکل شده اند تصریح کرد: کشور‌های با اقتصاد به مراتب ضعیف‌تر در منطقه از جمله پاکستان در صورت بحرانی شدن وضعیت امکانات و هزینه لازم برای برون رفت از بحران را ندارند.

نخست وزیر پاکستان از جامعه جهانی خواست با در نظر گرفتن مشکلات اقتصادی زیاد برخی از کشور‌های منطقه از جمله پاکستان و آسیب پذیری شدید آن‌ها در مقابل بحران‌هایی نظیر بیماری کرونا، جهت کمک به آنها، راهکار بخشیدن مقداری از بدهی‌های خارجی این کشور‌ها را بررسی کنند.

این سخنان نخست وزیر پاکستان در حالی گفته می‌شود که تعداد مبتلایان به کرونا در پاکستان در ده روز گذشته از هفت مورد به ۱۸۴ تن افزایش پیدا کرده است.

یونان

مدیرکل سازمان‌های بین المللی وزارت امور خارجه یونان با تحسین اقدامات دولت ایران در مقابله با ویروس کرونا گفت: ما خواستار حفظ توافقنامه برجام و پیامد‌های مثبت ناشی از آن، از جمله لغو تحریم‌های آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران هستیم.

 
کدام کشورها و سازمان ها خواهان لغو و تعلیق تحریم های ایران شدند؟
 
آندراس پاپاداکیس مدیرکل سازمان های بین المللی وزارت امورخارجه یونان ضمن تشریح آخرین تحولات مربوط به کرونا در ایران، تحریم های یکجانبه و غیرقانونی آمریکا را مانع بسیار مهمی در مسیر دسترسی مردم و دولت ایران به امکانات و تجهیزات بهداشتی جهت مبارزه با کرونا و این تحریم ها را جنایت علیه بشریت و تهدید بهداشت بین المللی دانست.
 
درخواست سناتور آمریکایی برای لغو تحریم‌ها علیه ایران
 
از سویی برخی چهره‌های ارشد عضو حزب دموکرات از جمله سناتور الیزابت وارن خواسته بودند، به‌ دلیل شیوع ویروس کرونا در ایران دولت دونالد ترامپ تحریم‌ها را لغو کند. 
 
«برنی سندرز» نماینده ایالت ورمونت در سنای آمریکا و یکی از دو نامزد باقی‌مانده در انتخابات درون‌حزبی دموکرات‌ها برای معرفی رقیب دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر (آبان 99) از دولت کشورش خواست، به تحریم‌های یکجانبه خود که باعث کاهش توان ایران در مبارزه با ویروس کرونا شده‌ است،‌ پایان دهد.

برنی سندرز طی پیامی در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر درباره ضرورت رفع تحریم‌های آمریکا علیه ایران در چنین موقعیت حساسی نوشت: «ایران در مبارزه با ویروس همه‌گیر کرونا، روزهای بسیار سختی را می‌گذارند. تحریم‌های آمریکا در این وضعیت کمکی به مهار بحران نمی‌کند.»

وی افزود: «اگر ما یک کشور دلسوزیم،‌ باید هرگونه تحریمی که به توان ایران برای مقابله با این ویروس آسیب می‌رساند، از جمله تحریم‌های مالی را برداریم.»
 
«میدیا بنجامین» بنیانگذار گروه صلح‌طلب آمریکایی «کدپینک» به همراه گروه خود که لباس های سراسری سفید کادر پزشکی مبارزه با کرونا را بر تن داشتند، با تجمع جلوی وزارت خزانه داری آمریکا تاکید کرد، واشنگتن باید برای ریشه‌کنی بحران کرونا در خاورمیانه تحریم‌های ایران را لغو کند.
 
وی به همراه گروه خود که همواره پیراهن های صورتی رنگ بر تن می کنند، با پلاکاردهایی که روی آنها نوشته شده بود «تحریم های ایران را لغو کنید، ویروس کرونا را متوقف کنید، جلوی وزارت خزانه داری آمریکا حضور پیدا کرد. تعدادی از همراهان وی نیز لباس های سراسری سفید رنگی را که پزشکان و پرستاران مبارز با کرونا بر تن می کنند پوشیده بودند.

بنجامین با اشاره به تاثیرهای مثبت توافق هسته ای ایران در کاهش تاثیرات منفی تحریم های اقتصادی آمریکا، خروج آمریکا از برجام و اعمال مجدد تحریم های سنگین از سوی تیم ترامپ را علیه تهران یادآور می شود. وی در همین راستا می افزاید:  «تجدید تحریم ها تأثیر مخربی بر اقتصاد و زندگی مردم ایران برجا گذاشته است. قرار بود کمک های بشردوستانه - غذا و دارو، مشمول تحریم ها نشوند اما در عمل این طور نبوده است. شرکت های حمل و نقل و بیمه و بانک ها نمی خواهند به خاطر معامله با ایران ریسک کنند.

این فعال صلح در ادامه تاکید می کند: «حتی پیش از آنکه ایران دیگر نتواند به خاطر تحریم بانک مرکزی خود از سوی تیم ترامپ،  کیت آزمایش ویروس کرونا، دستگاه های تنفسی، داروهای ضد ویروسی و سایر ابزار و تجهیزات لازم برای کاهش سرعت گسترس ویروس کرونا و نجات زندگی انسان ها را تهیه کند، باز هم ایرانی ها برای دستیابی به داروهای حیاتی با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم می کردند.

 
ثبت دادخواست لغو تحریم‌های ایران در پارلمان انگلیس
 
تومار درخواست از آمریکا برای لغو فوری تحریم‌ها ـ که سد راه مقابله با بیماری کرونا در ایران شده است ـ از مرز یک هزار امضا گذشت.
کدام کشورها و سازمان ها خواهان لغو و تعلیق تحریم های ایران شدند؟
 
در این تومار الکترونیکی که توسط فردی به نام «اچ ام بورگس» روی تارنمای پارلمان انگلیس ایجاد شده، امضاکنندگان تاکید کرده‌اند که لغو تحریم‌ها در این شرایط، اقدامی انسانی به‌ شمار می‌رود.

بر اساس آخرین آمار منتشره تا زمان مخابره این خبر، یک هزار و ۱۸۷ تن تومار یاد شده را امضا کرده و این نشان می دهد آمار آن به سرعت رو به افزایش است.

طبق رویه‌های سیاسی، اگر شمار امضاهای یک تومار از ۱۰ هزار نفر بیشتر شود، دولت انگلیس باید به آن پاسخ گوید و اگر از ۱۰۰ هزار تن فراتر برود، درخواست مطرح‌ در نشست مجلس عوام به بحث گذاشته خواهد شد.

حمید بعیدی نژاد با انتشار پیامی در توییتر در این رابطه نوشت:‌ پارلمان انگلیس با ثبت «دادخواستی»، از دولت آمریکا تقاضا نموده است که فوراً تحریم‌های خود علیه ایران را در دوره ی بیماری کرونا لغو کند.

وی افزود: اتباع و اقامت کنندگان بریتانیا می‌توانند این درخواست را امضا کنند.

درخواست نهاد انگلیسی از سازمان ملل برای لغو تحریم‌های دارویی ایران

«مسعود شجره» رئیس کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس در این نامه یادآور شد: با افزایش شمار موارد ابتلا به کرونا  ویروس کرونا در ایران، نیاز به اقلام دارویی، کیت‌های شناسایی و مواد ضدعفونی کننده ضروری است اما به لطف تحریم‌های آمریکا به راحتی در دسترس نیست.

وی تصریح کرد: ادامه تحریم‌ها در بحبوحه شیوع ویروس کرونا، توهین آشکار به هنجارهای انسانی و تهدید مستقیم مردم ایران و منطقه به شمار می‌رود.

رئیس کمیسیون حقوق بشر اسلامی انگلیس با بیان اینکه «کارشناسان بین‌المللی از جمله سازمان جهانی بهداشت، تحریم‌های آمریکا را مانع مهمی در مهار شیوع کرونا در ایران توصیف کرده‌اند» خاطرنشان کرد: «اکنون جامعه جهانی به مردم ایران و جهان مدیون است که به سرعت به آمریکا فشار بیاورد تحریم‌ها را تا زمانی که ویروس تحت کنترل درآید معلق کند.»

وی در پایان افزود: از شما تقاضا داریم گام‌های لازم را برای فشار به آمریکا در جهت اقدام بشر دوستانه بردارید.

نسخه‌ای از این نامه برای مدیرکل سازمان جهانی بهداشت، کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد و گزارشگر ویژه اقدامات یک‌جانبه قهری سازمان ملل متحد ارسال شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹۳
ما که موافق تحریم هستیم حوصله یک بام و چند هوای نداریم فقط تحریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
تنها حرف منطقی و واقعی و صادقانه ای که روحانی زد : فقط باید با خود کدخدا مذاکره مستقیم کرد
و هیچ راه دیگری ندارد
و تا آمریکا تحریم ها را برندارد
هیچ فایده ای ندارد
روزبه
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
چند ماه صبر می کنیم وضعیت آمریکاجونتون رو هم می بینیم
مازیار
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
با کدخداتون هم صحبت شد، کدخدا نامرد و پیمان شکن بود تا مادامی که عده ای در کشور چشم و گوششان به دشمن باشد، تحریمها برای مقابل هم قرار دادن مردم ادامه می یابد. وقتی دشمن از ما ناامید شود، تحریمها را غیر عقلایی و بی فایده می بیند و بر می دارد..
کی میگفت، تحریمها الکیه، دم از مقاومت میزدن....

طرف، عین خیالش نیست و فقط منتظر میشینه..
پاسخ ها
افشین
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
الان هم کسی نمیگه دست دشمن را ببوسیم، میگوید به خود بیایید
التماس برای لغو تحریمها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
این ننگ و حقارت برای همیشه در تاربخ ثبت خواهد شد که روباه پیر استعمار، از ایران در مقابل آمریکا دفاع کرد !! کجایید ای شهیدان خدایی؟
بابک
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
کسی التماس نمی کند. حقش را می خواهد. می خواهد وجدانهای مرده دنیا را بیدار کند. دشمن را بهتر بشناسانه. نامردی هایش را برملا کند.
طومار نه تومار
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
پدر جان ، آیا صابون را اگر سابون بنویسیم ، کف نمی کند ؟
ول کنید و فقط نشستید و غلط املایی می گیرید؟
مملکت و مردم را فقر و ناکارآمدی مدیران نالایق ، بیچاره کرده
حتی حاضر نیس فیلتر تلگراموبرداره که کاملا غیرقانونیه و حتی کمک آمریکارو رد کرده بعد انتظار داره جهان و آمریکا تحریم ها رو بردارن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
خدا پدرت رو بیامرزه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
خدا پدر هر دوتاتون رو بیامرزه
هرمز
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
آمریکا مگه کمک می کنه به این ملت؟ اون اگر یک ریال بده ده نه صد ریال می بره. ، آمریکا گاو شیرده می خواهد.
پرهام
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۹
اقا اگه مشکل صد برابر پس گرفتنه ریاله بازم با این پول علفی امریکا ضرر میکنه
تحریم ها نعمته. همانطور که کرونا کذایی بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
بعد منحوس شد !؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
هیچکس از تحریم استقبال نکرد و نمی کند
ترامپ خواهش میکنم قبول نکن.......
ترامپ توراخداتحریمها رالغوکن
اقازادهامون گرسنه هستند
این قدر به تحریم ادامه بده ،که تحریم دونت بسوزه
ترامپ هم ساده الان باور کرد میگه بیاه اینم لغو تحریمها
اسمی از قبایل مائومائو نیست،آخه اونهاهم خواستار حذف تحریم ها شده بودند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
ایول تیکه باحال و بجایی بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
قابل نداشت:دی
آقای ترامپ شما پولها رو آزاد کن بقیه اش با ما ... انشالله همه اش خرج رفاه مردم میشه!!!
سالهاست مردم تمام فشارها وکمبودها را تحمل کردن وشما دم از مقاومت میزدید.حالا که کمی فشار به شما ژنهای خوب اومده فریاد وا مصیبتها بلند کردید.ما مردم با تحریمها کنار اومدیم بهچوجه حاضر به معامله نیستیم .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
واقعا این حقیقت محض هست معلومه که فشار به مردم مهم نبود الان به ژن خوب فشار امده
اردشیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
بلاخره دشمن را باید رسوا کرد.
فقط یک سوال مسولان خوذمون توضیح بدن ایا با برجام مردم تونستند یک نفس راحت بکشند و اخرش معلوم شد پولهای بلوک شده چی شده؟حالا اگر این تحریم ها تعلیق بشه کی سود میبره مردم ایران یا مردم دولت و دولت؟
تحریم که یک کاغذ پاره بود. پس چه شد؟
التماس برای لغو تحریمی که:
-تا چند ماه پیش یک نعمت بود.
- تاچند ماه پیش می کردینش تو قلب و میذاشتین تو اینستاگرام!!!
دارو و تجهیزات بهداشتی درمانی تحریم نیست.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
حاجی وقتی پول نداری همه چیز تحریمه. الان دارو مجانی میدن؟
مگه تحریم نعمت نبود!؟
مگه نمی گفتید تحریم یه فرصت هست!؟
مگه نمی گفتید تحریم ها خوش امدید!؟
مگه نمی گفید زیر سایه تحریم ها پیشرفت می کنیم!؟
مگه نمی گفتید تحریم را به فرصت تبدیل می کنیم!؟
حالا چی شده از این و اون می خواهید که از امریکا بخوان تحریم ها را لغو کنه!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
این سوال میلیونها ایرانی است که البته مسئولین جواب مردم رو نمیدن
داریوش
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
وقتی دشمن تحریم کرد باید نشست گریه کرد
معلومه تحریمها بدجوری اثر کرده.
خواهش و تمنا برای لغو تحریم ها!
دیدید نتونستید ادامه بدید با تحریم!؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
این دولت آبروبرای کشور نداشته.
کرونا خوبی که داشت اثر تحریمهای امریکا را اشکار ساخت.
دیگه نمی تونید به تحریمها خوش امد بگویید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
ترامپ جونتون که میگه درمان تحریم نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
چه کی و چه موقع به تحریمها خوش آمد گفتند؟ آخه انصاف داشته باشید. چرا دوسال در برجام رفت و آمد کردند؟ قبل از اون هم این همه تلاش شد. اگر دین ندارید لا اقل آزاده باشید.
کاغذ پاره های احمدی نژاد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
احسنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۲
احمدی نژاد با سیاستهای تند روانه و بد و بیراه گفتن به کشورها همه را با ایران دشمن کرد و باعث شد پرونده ایران به شورای امنیت بره و تحریم ها شروع بشه و او گفت اینقدر قطعنامه تحریم بدید تا قطعنامه دانتان پاره بشه. بعد هم قصه تحریم ها ادامه داشت تا دوره روحانی که برای لغو تحریم ها برجام تصویب شد اما تندروهای داخلی آمریکا را تحریک کردند و برجام ملغی شد و دوباره تحریمها و همان آش و همان کاسهو حالا هم کرونا اضافه شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
۲۲:۳۴ ناشناس
احمدی نژاد 7 سال است کنار رفته. بعد از آن برجام را داشتیم. مگر همه باهم امضا نکردیم. ؟
تحریم باشیم و یا نباشیم و یا کم باشیم؟
هر سه رو تجربه کردیم بحال ما چه فرقی کرد؟؟؟؟؟
حداقل تحریم باشیم هر چی دلمون میخواد به این آمریکای نامرد بگیم؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
حداقل نفت در زیر زمین جایش امن تر است
کرونا با تمام بدی هایی که دارد ولی یک حسن هم دارد و آن اینکه دارد قواعد بازی را تغییر میدهد، دنیای بعد از کرونا شاهد معادلات بسیار نوین و تازه ای است، مسئولین ما هم اگر واقعاً دلسوز ملت و کشور هستند منافع ملی را مراعات میکنند و آنچه که به صلاح کشور و مردم است را انجام میدهند،
چرا اينقدر مردم را عاصى كردهايد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
مردم عاصی اند یا ترامپ جون شما؟
واقعا کسایی که میان میگن “شما که میگفتید تحریم خوبه” فازشون چیه؟ با خودتون لج دارید؟ با دکتر و پرستار بیچاره لج دارید؟ یکی یه حرفی زده، درست یا غلط، شرایط جامعه الان تغییر کرده. تحریم ها باعث عدم توانایی خرید دارو و لوازم پزشکی شده و داره هموطنان ما رو از پا در میاره... شمایی که نشستی کامنت میذاری دولت رو مسخره میکنی. کمی فکر کن نتیجه این حرف تو چیه! مگه کودکستانه؟!!! خجالت بکشید. یه مشت بی فکر هم از اونور پا شدن رفتن مسافرت تو این اوضاع که ای کاش همه رو تو جاده قرنطینه کنن شاید عقلشون بیاد سر جاشون. با کیا هموطن شدیم اخه خدایا!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
ااقای محترم یه چندتا کامنت برو پایین ببین یکی از همفکران شما چی وشته .بدم یک نفر نگفت همه حنجره جر دادین که تحریم ها فرصت است
بد بختی بک جا. کجا نیست ما ابدا واژه فارسی نداریم
۹۰ درصد از واژه زبان ما عربی است برید دنیا ل کارتون حالا
باید تهران را با ط بنویسیم با واژه عربی است.یک چیز دیگر
ما میگوئیم غذا بخوریم راستش یعنی شاش شتر خوردن شنیده میشود. هر وقت توانستید بگوئید خوراک خوردن را بجای غذا خوردن گذاشته شده حرفی برای زدن دارید.زبان
فارسی بدبخت باید خیلی خیلی پالایش شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
امیدوار جان حالت خوبه؟
با این همه کامنت گذاران وطن فروش آلبانیایی صفت نیاز به تحریم و کرونا نداریم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
حالا خوبه یه کلمه آلبانی را یاد گرفتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
تو فعلا بسوز
و تهمت بزن
ناشناس
| Germany |
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
این همه شما حرف زدید تیجه این است که می بینید ... دیگه بسه تا از این بدتر نشدیم ...
ناشناس
| Germany |
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
تقصیر تو نیست که ادبیاتت اینه ... تقصیر معلمت است
لغو تحریم ها خواست دولت های خودباخته مانند قاجار و پهلوی بود. ما الان استعداد داریم منابع داریم به حمدالله هر چه بخواهیم تولید و اکتشاف و اختراع می کنیم و زیر منت هیچ کشوری هم نیستیم. واردات برای ما یک ننگ هست نه یک افتخار البته غربگراهای ناامید خودفروخته را نمی گویم که برای ان ها کالای خارجی یک نوع دستاورد و فخرفروشی هست.
از فرصت تحریمها استفاده کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
حتما همین کار را می کنیم. نامردی های دشمن را هم برملا می کنیم. برای گرفتن حق ما هم تلاش می کنیم.
وزارت خارجه توییت کرده
هرکی تونست از امریکا پول برای خرید ی بسته ادویل بفرسته مدارکشو نشون بده

دقت کردین
پول میخوان پووووول نه دارو

چرا نمیگید دارو بفرستید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
خوب پول باید داد دارو گرفت
ی مدت اینقدر گفتید چند کشور خواهان رفع تحریمن گفتم الان آلمان کانادا استرالیا اتریش سوئد هلند ژاپن و کلی کشور مطرح دیگه خواهانند!
حالا که دیدید کرونا نماینده و دولتمرد نمیشناسه نه به خاطر ملت بلکه واسه حفظ جون خودتون التماس میکنید تا ترامپ تحریمها را برداره پس ببینید ملت این چند سال چی کشیده
پاسخ ها
ناشناس
| Philippines |
۰۷:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
تابی جون خیلی کلکی با اینکه نصف کامنتم را بدلخواه خودتون سانسور و دستکاری کردید ولی بازم حق مطلب را ادا کردید و موضوع را رساندید
تحریم ها اثری ندارند و درواقع نعمتی هستند برای ایجاد فرصت ها. نیازی نیست درخواست لغو تحریم بدیم. اینقدر تحریم کنند که خودشون خسته بشن.
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۱:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
احتمالا یکی از فرصتها اینکه تو رفتی کانادا!!سرجمع با بابات چقدر بردید اونجا خرج کنید حاجی؟!ر
عزیت و آقامنشی خیلی مهمتر از لغو تحریم ها و گذر چند روزه از زندگی مادی است
لغو تحریم ها را نمیخواهیم، عزت ملی میخواهیم، این دوران نیز می گذرد، عزت خود را حفظ کنیم، شکم باره نباشیم
همه فهمیدن که این ها میخوان از کرونا بعنوان ابزاری برای برداشتن تحریم ها استفاده کنن. تنها چیزی که برای مسئولین ما مهم نیست مردم و سلامتیشونه اگر بود شهر ها رو قرنطینه می کردند.
من حاضرم از کرونا بمیرم ولی ایران به ترامپ التماس نکند.
یادتون باشه که توصیه وادعای همتون مقاومت بود...کشورهاهم حرف بیخودمیزنن..خودشون رعایت نکنن..بخداخنده دار...پرچم یک کشوری به آتش کشیده میشه..هرجمعه کشورهامرگ میفرستید..کف خیابون وکوچه ها نقاشی میکنیدومیگیدمردم ازروی پرچم کشورشون راه برن..بعدهم انتظارداریدکه هیچ عکس العملی نشه؟
تحریم مورد رضایت ماست اقای ترامپ،از قدیم گفتن دیگی که برا من نمیجوشه میخوام کله سگ توش باشه
تحریم ها ما را قدرتمند تر می سازند. چرا باید دنبال لغوش باشیم؟
دوباره كشور هاى دوست و برادر پول لازم شدن ؟
تحريم ها رو برنداريد . هر چى كه بدين سر از كشور هاى دوست و برادر در مياره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
ما با این تحریم ها خو گرفته ایم موافق برداشتن ان نیستم
تابناک متن کاربران به صلاحدید خودتان برش ندهید
من به عنوان یک فرد واقعا باتجربه بین المللی وسیاسی عرض میکنم اولا دراواسط سال ۹۹ چیزی بنام تحریو درایران وجود ندارد با ان پیش بینی هایی که من دارم فرضا که این اتفاق نیفتد یک راهکار دارم ببینیدباورکنید ارسال ۵۵ موشک به اسراییل امریکا راسرعقل میاره وباورش میشه که تحریمها رابرداره و۵۵ موشک که به اتمام نرسیده امریکا پیغام میده نزنید نزنید نزنید قبول کردم
بخدامردم خسته شدن
اگر ریس جمهور امریکا با لغو تحریمها موافقت بکند ، بخش تندرو، و منتفعان تحریم زیر بار لغو آن نمیروند ؟،،،تحریمها که لغو گردیدن بود ، چه شد که یکجانبه توسط امریکا بازگشت ؟‌مگر آن پنج کشور دیگر بادمجان دور قاب بودند برای تزیین ؟
ایران اول باید حسن نیتشو نشون بده تا آمریکا تحریما رو برداره.والا با این مرگ بر آمریکایی که هر جمعه میگید هیچ امیدی نیس.
اقای روحانی 7.5 سال رفت هیچی نکردی پراید از 20 رفته 60
اگر دوباره حرف بزنی میشه 80 خواهشمند است این 5 ماه که مونده سکوت کن خواهش میکنم
ارادتمند یک کارگر
تحریم ها را ول کنید. اقتصاد آمریکا داره میریزه. فدرال رزرو داره به بهانه کرونا یک تریلیون دلار جدید میده بیرون که تو سیستم بانکی به ده تریلیون تبدیل می شه!
اگر دلار دارید بفروشید و تبدیل به یوان کنید. روزهای آخر آمریکاست. از این پس معاملات نفت هم با یوان خواهند بود!
چقدر خائن داریم که حاضرند هموطنان زیر فشار باشند
تفاوت درصد مرگ ومیر مبتلایان تحریم کننده وتحریم شونده جای تامل داردایران درصد مرگ ومیر ۸درصد بوده اما امریکا حدود ۱ درصد این تفاوت ۸برابری ایران احتمالا با اتمام داروها ومواد لازمه تا اواخر فروردین افزایش خواهدیافت...
من می گم فقط برای برداشتن تحریم باید اسرائیل رو ببندیم به موشک به قرآن این همه خفط برای چیه جنگ کنید تا راحت شیم بگیم ما به زور می گیریم
ناموسا دم یونان گرم فکر میکردم از کشورای درست حسابی فقط روسیه و چبن با مائن
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی